Ponad 70 tysięcy podpisów zebranych pod postulatami zapisanymi w Dekalogu Przedsiębiorcy oznacza, że głos przedsiębiorców ma ogromną siłę i znaczenie - to główny przekaz na Dzień Przedsiębiorcy płynący z podsumowania kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca, zorganizowanej wspólnie przez FPP, BCC i KIG.
Przypomnijmy: „Dekalog Przedsiębiorcy” przedstawia 10 kluczowych obszarów wymagających natychmiastowych zmian. Dzięki wielomiesięcznej pracy analityków i ekspertów FPP zrzeszonych w think-tanku CALPE, w dokumencie zdiagnozowano 10 obszarów, wymagających pilnej naprawy. Zmiany mają pomóc przedsiębiorcom mierzyć się z wyzwaniami przed którymi stają na co dzień. Kampania internetowa promująca postulaty wystartowała 9.05., a podpisy zbierano wielokanałowo - w Internecie, za pomocą specjalnego formularza, a także w tradycyjny sposób.
Przedsiębiorcy prywatni tworzą 12,8 mln miejsc pracy w Polsce, a sektor przedsiębiorstw jest odpowiedzialny za blisko 75% polskiego PKB, czyli ok. 2,4 biliona zł. Ponadto 2,5 mln aktywnych przedsiębiorców indywidualnych to także 14% wyborców, stąd hasło przewodnie kampanii edukacyjno-informacyjnej: #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca - posłuchaj głosu 14% wyborców. Jej celem była budowa świadomości prezentowanych postulatów i zbudowanie społecznego poparcia dla prezentowanej inicjatywy.
- Cieszy nas nie tylko fakt dotarcia do szerokiej grupy przedsiębiorców z postulatami Dekalogu, ale też ogromne poparcie Polaków dla tej inicjatywy - podsumowuje Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.
- Polacy chcą bardziej przejrzystych przepisów, prostszych podatków, przewidywalnej wysokości składki zdrowotnej czy jasnych i równych zasad dla wszystkich, jeśli chodzi o proporcjonalny ZUS. Ale widzimy, że coraz większe znaczenie ma dla nich szersze spojrzenie - tak samo ważne jak sprawy podatkowe są dla nich istotne kwestie związane z bezpieczeństwem, zatrudnieniem czy reformami systemu ochrony zdrowia.
Intensywna kampania obejmowała nie tylko działania w Internecie, ale także wykorzystanie struktur FPP, KIG i BCC w tym regionalnych. Podpisy zbierano wśród członków organizacji, podczas akcji ulicznych, a także podczas różnego rodzaju wydarzeń plenerowych. Masowe poparcie przełożyło się na zainteresowanie środowisk politycznych.
- Byliśmy i wciąż jesteśmy przekonani, że przedsiębiorcy są głównym partnerem do dyskusji o wyzwaniach z jakimi się mierzą i będą się mierzyć w przyszłości - te rozmowy i kształtowanie otoczenia biznesowego nie może się odbywać bez głosu przedsiębiorców - tłumaczy Kowalski.
- Ponad 70 tysięcy podpisów o tym świadczy. Dziś mogę z dumą powiedzieć, że dzięki zaangażowaniu i ciężkiej pracy, ten głos został usłyszany. Mieliśmy okazję przekazać nasze postulaty liderom partii opozycyjnych, Donaldowi Tuskowi i Władysławowi Kosiniak-Kamyszowi, którzy z dużą uwagą i zrozumieniem przyglądali się naszym postulatom. Otrzymaliśmy obietnicę dalszych spotkań i prac nad konkretnymi rozwiązaniami dla polskich przedsiębiorców. Jesteśmy umówieni także z premierem Mateuszem Morawieckim, czekamy na konkretną datę spotkania. Cieszy nas to, że zrozumienie dla postulatów jest ponad politycznymi podziałami. Wierzymy, że „Dekalog” to zbiór merytorycznych zasad i postulatów, które powinny obowiązywać, niezależnie od tego, kto obejmie rządy po nadchodzących wyborach parlamentarnych - podsumowuje Kowalski.
Materiał oryginalny: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,dzis-dzien-przedsiebiorcy-fpp-podsumowuje-efekty-kampanii-przedsiebiorcatotezwyborca,wia5-1-8711.html
Tagi: dzień przedsiębiorcy, FPP, #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca, Marek Kowalski, Dekalog Przedsiębiorcy
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy. "Czegoś takiego jeszcze nie czuliśmy"
83412Poziom wody w Zalewie Rybnickim zbliża się do krytycznego. PGE GiEK będzie zrzucał do Rudy większe ilości wody
49107„Teresa żyła na własnych zasadach i na własnych zasadach odeszła”. Sąsiedzi mają żal: zrobiono z nas potworów
44957Sytuacja na rzece Ruda poważna. Nocą wylała w Ligockiej Kuźni. Zagrożenie w Niedobczycach (zdjęcia)
30144Za nami ciężka noc. Linia kolejowa i autostrada – zalane (zdjęcia)
29568Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy. "Czegoś takiego jeszcze nie czuliśmy"
+340 / -40Starsza kobieta przez tydzień umierała w łazience. Zareagowała kierująca autobusem
+273 / -4Im mniej kontrastu, tym lepiej dla nerek. To pierwszy taki zabieg w rybnickim szpitalu
+88 / -0Poziom wody w Zalewie Rybnickim zbliża się do krytycznego. PGE GiEK będzie zrzucał do Rudy większe ilości wody
+94 / -15Prywatna uczelnia zamierza wystartować w październiku na rybnickim kampusie. Ile osób się zapisało na pielęgniarstwo?
+76 / -12„Dobry jeżu a nasz panie”. Ktoś w urzędzie miasta tym razem przesadził?
28Może zapaść decyzja o ewakuacji mieszkańców dzielnicy Stodoły
27W przedszkolach „dół”, w podstawówkach rekord. Porównujemy liczby w oświacie na przestrzeni lat (infografiki)
23Archidiecezja o grafice z jeżem: jest niestosowna. UM broni pomysłu
16Tajne ustalenia pomiędzy urzędnikami ws. rybnickich nutrii. Znamy kilka nieoficjalnych konkretów
14Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertCzy spółki powinny ponosić większą odpowiedzialność za skutki eksploatacji górniczej?
Oddanych głosów: 468
~rzyt 2023-06-22
11:09:07
Głos przedsiębiorcy w wyborach jest silniejszy tylko od głosów polskich astronautów.