zamknij

Wiadomości

Drugi nalot policji przed klubem w Rybniku. Spisano ponad 130 osób!

2021-01-23, Autor: 

Wyglądało na to, że policja z początku odpuści otwartemu klubowi Face2Face w Rybniku. Nic bardziej mylnego, po północy pod lokal ponownie przyjechali mundurowi – tym razem ze zdwojoną siłą. - Zaczęli spisywać wszystkich ludzi wychodzących z klubu – mówi nam świadek zdarzenia. Co na to policja?

Reklama

Wczoraj (22 stycznia) o 21.00 otwarty został klub Face2Face. Pod lokalem ustawiło się kilkaset osób. Obecna byłą też policja, nawołująca z radiowozu o przestrzeganie obowiązujących obostrzeń. W końcu osobiście wkroczyli też sami mundurowi. Rozmawiali z właścicielem lokalu i poinformowali, że łamie prawo. Ten odparł, że rządowe rozporządzenie nie stanowi prawa. Miał wsparcie Strajku Przedsiębiorców. Więcej na ten temat pisaliśmy >>Tłumy na otwarciu Face2Face. Przyjechała policja (foto, wideo)<<

Policjanci odpuścili i wrócili do swoich radiowozów. Jak się okazało, pojawili się raz jeszcze i to ze zdwojoną siłą. Podjechali kilkunastoma radiowozami pod sam klub.

- Zaczęli spisywać wszystkich ludzi wychodzących z klubu – dowiadujemy się od świadka zdarzenia.

Relację zdaje też internauta Czujny, podający się za dziennikarza obywatelskiego. Z nagrania wynika, że mundurowi nie przyjechali, by zajmować się sprawą otwartego lokalu. Legitymowali osoby w związku z „sprowadzeniem zagrożenia dla wielu osób”.

Co na to policja w Rybniku? Asp. Bogusława Kobeszko potwierdza dwie interwencje mundurowych.

- W piątkowy wieczór policjanci z rybnickiej komendy interweniowali w lokalu w centrum Rybnika, który pomimo zakazu był otwarty. Poinformowali właściciela o obowiązujących obostrzeniach. Mężczyzna oświadczył jednak, że lokal jest prowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi, a tego dnia odbywa się zebranie tzw. Strajku Przedsiębiorców – relacjonuje rzecznik prasowa KMP w Rybniku.

Dodaje, że z kolejnymi godzinami w lokalu przybywało gości.

- Po północy dyżurny rybnickiej komendy otrzymał zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 165 kk. Na miejsce udali się policjanci, którzy wylegitymowali uczestników zdarzenia. Wylegitymowano w sumie 139 osób – dowiadujemy się.

Nałożono też 5 mandatów: 3 z powodu niezakrywania ust i nosa, 1 osoba za spożywanie alkoholu w miejscu publicznym, 1 - umyślne wprowadzanie w błąd funkcjonariusza publicznego.

Policjantka powołała się na ten zapis artykułu:

§ 1. Kto sprowadza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu osób albo dla mienia w wielkich rozmiarach:

1) powodując zagrożenie epidemiologiczne lub szerzenie się choroby zakaźnej albo zarazy zwierzęcej lub roślinnej,

(kolejne 4 punkty nie dotyczą powyższej sytuacji)

§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

§ 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

- Policjanci sporządzili dokumentację, materiały będą przekazane do prokuratury w Rybniku i sanepidu, która podejmie decyzję o dalszym postępowaniu wobec gości lokalu – dodała nasza rozmówczyni.

Potwierdza też, że policjantów z Rybnika wspierali mundurowi prewencji z KWP Katowice.

Oceń publikację: + 1 + 121 - 1 - 70

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (49):
  • ~Aleksander83 2021-01-23
    11:11:23

    A ja uważam że trzeba w jakiś sposób wyrazić to że mamy już wszyscy dosyć tego absurdu.

  • ~Tommy Reaktywacja 2021-01-23
    11:16:52

    89 63

    Pojawiają się "pomysły", by otwarcie restauracji lub zorganizowanie spotkania kwalifikować jako przestępstwo z art. 165 Kodeksu karnego. A przynajmniej "straszyć" przedsiębiorców możliwością takiego zakwalifikowania ich działalności.
    To potężne nieporozumienie, by nie powiedzieć - nadużycie.
    Artykuł 165 k.k. penalizuje sprowadzenie niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia wielu osób, między innymi przez spowodowanie zagrożenia epidemiologicznego lub szerzenia się choroby zakaźnej.
    Niby wszystko się zgadza, gdy pomyślimy o grożących nam niebezpieczeństwach w kontekście epidemii koronawirusa ("zagrożenie epidemiologiczne", "szerzenie się choroby zakaźnej"). Szczegółowa analiza sytuacji wskazuje jednak na to, że art. 165 k.k. nie powinien być z taką łatwością stosowany do oceny prawnej omawianych przypadków.

  • ~Tommy Reaktywacja 2021-01-23
    11:17:36

    7 19

    https://www.facebook.com/dogmatykarnisty/posts/265747144896940

  • ~ 2021-01-23
    11:18:12

    Ja też mam dosyć tego absurdu.
    Wybudować w Rybniku izbę wytrzeźwień, finansowaną w 100% z opłat nałożonych na rybnickie meliny. W okolicy kontrolować samochody na pijanych i naćpanych kierowców, kierować nocnych najeb**uych krzyczaczy do izby wytrzeźwień z rachunkiem a pobyt.
    Nie będą płacić - cofnąć koncesję i po sprawie a jak "lokale" się będą zamykać - nie ma sprawy, nikt normalny was tu nie potrzebuje.

  • ~Obywatel123 2021-01-23
    11:36:27

    Nareszcie się zreflektowali, że to co było na początku interwencji to była farsa. Gówniarzeria śmiała się w oczy policji, pseudoprawniczka dyskutująca z policjantami bez maski plująca im w twarze powinna od razu dostać 1000. Tylko, że ile osób przez ten czas mogło się zarazić w tym tłumie tego nie wiemy. Na pewno tak było. Widać było nie przestrzeganie jakichkolwiek obostrzeń, oświadczenia podpisywali ? co to za farsa . Każdy wybroni się , że zrobił to w dobrej wierze i nie wiedzial, że jest zakażony ! Policja powinna od razu uniemożliwić wejście do lokalu, siły mieli zebrane na miejscu. właścicieli zabrać na komendę i tam przesłuchać a nie dyskutować w tłumie wiejskich pseudopaparazzi. Słabość Państwa widoczna od razu. Powinny się posypać kary i nie porównujmy dyskoteki gdzie każdy ryczy bezpośrednio w twarz do innego ze sklepem gdzie każdy ma maskę i można zachować odległość czy stokiem narciarskim. Przy okazji w tym bałaganie prawnym współczuję szeregowym policjantom.

  • ~nostrzyk 2021-01-23
    11:44:34

    Kiedyś ORMO dbało ,, o ład i porządek publiczny'' teraz Policja dba ,,o nasze zdrowie''

  • ~ 2021-01-23
    11:48:36

    z myśleniem to ci przedsiębiorcy nie mają wiele wspólnego to w ich interesie powinno być żeby epidemia jak najszybciej się skończyła

  • ~pprywatne 2021-01-23
    12:02:08

    Dyskoteka i restauracja nie są miejscami publicznymi. To własność właściciela i może wpuścić kogo chce, a kogo nie chce to nie wpuści. Należy spisywać i filmować wszystkich oprawców, bo przyjdzie czas na nich i wtedy się nie ukryją. To tylko kwestia czasu. Poza tym walka o wolność nie może przebiegać w kagańcu na pysk, nie można walczyć o część wolności.
    Ci, którzy tego nie rozumieją, niech siedzą w domu i ukrywają się przed zarazą. Nikt im nie każe iść do klubu czy restauracji. Niech się ustawią w kolejce po śmiercionkę i wtedy zaznają szczęścia.

  • ~Obatel 2021-01-23
    12:07:11

    Drodzy policjanci, macie swiadomosc ze biznes mozna zamknac ludziom tylko jesli oglosi sie stan nadzwyczajny. Jego nie ma. Naduzywacie uprawnien. Moim zdaniem zaslugujecie na najwieksza pogarde bo jestescie skonczonymi draniami bez serca. Pewnie o tym nie myslicie ale kiedys jakis desperat zamiast sie powiesic moze sie na was odegrac. Nie bede tego popieral ale go zrozumiem.
    Wlasciciele restauracji, klubow, hoteli itp maja rachunki do zaplacenia, dzieci do wykarmienia i pracownikow ktorzy rowniez maja rodziny. Oni wcale nie sa bardziej grozni niz kasjerka w lidlu czy biedronce. W tych sklepach sa tlumy ale nikt sie nie czepia bo wlascicielami sa korporacje.

  • ~tesla 2021-01-23
    12:08:33

    Polska policja... Silni wobec słabych, słabi wobec silnych. Ależ oni muszą mieć rozdwojenie jaźni. No bo jak to tak - z jednej strony RZEKOMO rozumieją, stają po stronie obywateli, a z drugiej wykonują rozkazy kilku pachołków u góry i stają na głowie żeby kasa z mandatów się zgadzała. To wymaga ultra plastycznej moralności i braku szacunku do samego siebie. Paranoja.

  • ~ 2021-01-23
    12:21:12

    Każdy sad odrzuci mandat z artykułu 165kk , mialby zastosowanie gdyby osoba po pierwsze była zarazona a po drugie celowo stwarzała zagrożenie . Ani jedna z tych rzeczy niemiała tutaj miejsca . Chyba ze udowodnia ze dana osoba była zarazona, miała tego świadomość i poszła tam bez maseczki kaszląc na kogo popadnie.

  • ~Franek7 2021-01-23
    13:16:11

    Znowu nielegalne działanie Policji. Niech sobie spisują tyle im wolno. Najważniejsze nie przyjmować mandatów. Żaden Sąd nie uzna nikogo winnym korzystania z jego podstawowych praw.

  • ~Franek7 2021-01-23
    13:19:25

    Policjantka powołała się na ten zapis artykułu:

    § 1. Kto sprowadza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu osób albo dla mienia w wielkich rozmiarach:

    1) powodując zagrożenie epidemiologiczne lub szerzenie się choroby zakaźnej albo zarazy zwierzęcej lub roślinnej,”

    Ja rozumiem, że tak samo będą potraktowani emeryci z kolejki po termin szczepienia, których tłum pokazywała wczoraj telewizja? W końcu jak mówi Ziobro prawo jest równe dla wszystkich...

  • ~Franek7 2021-01-23
    13:20:45

    90 62

    Mam nadzieje, że w dniu dzisiejszym młodzi ludzie wrócą w zdwojonej ilości.

  • ~Franek7 2021-01-23
    13:37:42

    Patrząc na to z innej strony to pozytyw tej sytuacji jest taki, że jednym ruchem PiS stworzył wczoraj 130 nowych przeciwników tego najgorszego rządu od 1945 roku. 130 nowych przeciwników PiS to jest cis. Dziekujemy. ***** ***

  • ~ 2021-01-23
    13:52:35

    W marketach ludzie się pchają jeden przez drugiego,zapomnij o odstępie,przy kasie ostatnio facet stał mi prawie na plecach jak mu zwróciłem uwagę gdzie dystans to o malo mnie wzrokiem nie zeżarl,emeryci do szczepień w kolejkach jeden przy drugim się tloczą gdzie wtedy jest policja? co za chory kraj i prawo!

  • ~Noname1212 2021-01-23
    14:06:45

    89 34

    "powodując zagrożenie epidemiologiczne lub szerzenie się choroby zakaźnej albo zarazy zwierzęcej lub roślinnej"

    Po pierwsze rząd nie wprowadził Stanu klęski żywiołowej, ani stanu epidemii, więc te zażuty są bezpodstawne, a czemu nie ogłosił, bo to zwykłe skunksy i tchórze, ponieważ wprowadzając stan klęski żywiołowej, rząd musiał by W PEŁNI odpowiadać za WSZYSTKIE podejmowane decyzje, natomiast skunksy i tchórze stwórzli sobie ustawę zdejmującą z nich odpowiedzialność za wszelkie działania i podjęte decyzje.

    Po drugie covid nie jest wpisany na listę chorób zakaźnych, więc ta policjantka powinna beknąć za bezpodstawne podjęcie interwencji.

  • ~corona 2021-01-23
    14:19:07

    23 34

    Franek7 oni nie stworzyli nowych przeciwników, przecież to jeden i ten sam margines.

  • ~Fidzi 2021-01-23
    14:22:45

    55 70

    - Frane 7, vel. Franuszex,
    Twoja firma musi bardzo cierpieć z powodu obostrzeń, że od tak dawna życie ludzi starszych i obciążonych chorobami masz w d...pie,!
    Gdybyś biznes prowadził lege artis, to miałbyś wsparcie z Tarcz Covidowych, ale pewnie jesteś jednym z tych, którzy nie są w stanie wykazać strat, bo ... zawsze oszukiwali! Ztąd taka pieniacza zajadłość w Tobie !
    Jak ja Ci życzę żebyś wylądował w takim praworządnym zachodnim kraju, jak Francja !!!!!!!
    Tam, to nawet z ostrej ( nie gumowej) kuli dostaniesz i mordę będziesz trzymać w kubeł.

  • ~artefaks 2021-01-23
    14:29:39

    47 22

    Art. 32. Konst.
    Zasada równości obywatela wobec prawa
    1.
    Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
    Czy policja jest policją , czy tkzw. policją ? Wszczynającą represje wobec jednych obywateli , a pomijając innych obywateli łamiących prawo ?
    Szczególnie młodzi funkcjonariusze powinni to przemyśleć i zastanowić się czy warto mieć w CV rzeczy za które w przyszłości się będą wstydzić i może być to przeszkodą w karierze

  • ~Kwinto 2021-01-23
    15:23:29

    44 26

    Policja wie że przedsiębiorcy mają prawo działać, więc będzie się mścić na klientach. Widać że to miała być przede wszystkim pokazówka czyli typowe zastraszanie ludzi, jak to ma miejsce od kilku miesięcy. Otwarcia dyskoteki nie popieram, ale rozumiem desperację przedsiębiorców. Doczepił bym się tylko do tego że wszyscy w środku powinni mieć maseczki niby uciążliwe ale do przełknięcia, nie wiem też czy był jakiś limit bawiących się.

  • ~Sinner 2021-01-23
    15:40:45

    30 29

    Skoro oni nie łamią prawa to z jakiej racji trzeba chodzic w maskach. Tez ma tego dosc. Z komuny za taką niesubordynacje poszly by pały w ruch i bylby porządek.

  • ~1floyd 2021-01-23
    17:46:39

    37 19

    ~artefaks Historia kołem się toczy. Już raz, ludzie pracujący w różnych służbach, myśleli że są ponad innymi. Że ich działania, są nie do rozliczenia, bo działają z polecenia, na rozkaz, i to najwyższych władz. Aż po latach wielkie zdziwienie. Jakaś ustawa, i spore emerytury zostają obcięte. Za dekadę, lub dwie, może być podobnie. Nie wiem czy obecni decydenci, funkcjonariusze, zdają sobie z tego sprawę. Historia też rozliczy ich działania.

  • ~Franek7 2021-01-23
    18:27:43

    43 16

    Policja umorzyła właśnie postępowanie w sprawie złamania przepisów są utartych podczas urodzin radia Maryja. Teraz się przekonamy czy prawo jest równe dla wszystkich...

  • ~Franek7 2021-01-23
    18:33:05

    40 22

    Fidżi Policjanci i Sanepid łamią prawo. I doskonale o tym wiedzą bo jest już kilkadziesiąt wyroków Sądu Administracyjnego, który uchyla wszystkie kary nakładane przez Sanepid. Wszystkie. Niech gamonie z PiSu zaczną postępować zgodnie z prawem. A każdy policjant i pracownik Sanepidu, który łamie prawo kiedyś za to odpowie. Wtedy będzie płacz i zgrzytanie zębami.

  • ~Arteks 2021-01-23
    19:06:42

    76 25

    Byliśmy w tym tygodniu świadkami nocnych kolejek seniorów aby się zapisać na szczepienia. Było to absurdalne bo seniorzy (grupa najwyższego ryzyka!) stali koło siebie w kolejce przez wiele godzin, nie trzymając dystansu i pewnie rozmawiając ze sobą cały czas. W marketach już od dawna do kas nikt nie trzyma dystansu i ludzie stoją jeden z drugim. Ale klubów czy restauracji nie wolno otwierać... Gdzie tu logika i sens? Rydzyk się bawi i organizuje urodziny na których widzieliśmy wielu polityków, poseł Piecha olewa wirusa i bawi się na Kubie, dzieci minister Emilewicz na nartach, a ludziom się wmawia, że mają siedzieć w domach. Widzę, że nie jestem jedynym który dostrzega w tym wszystkim totalny absurd. Wcale się nie dziwię, że tak dużo ludzi przybyło do klubu. Przykład idzie z góry.

  • ~maxio400 2021-01-23
    22:07:27

    41 52

    A ja to bym młodemu Rumcajsowi i tej sierocie zabrał koncesję na podstawie paragrafów .. Nie dość, że zgrywają bohaterów to przynoszą hańbę miastu ..

    Skandal !!

  • ~Dintojra 2021-01-24
    05:46:46

    24 10

    @Obywatel - jaja se robisz ? ok rozumiem tęsknotę za czasami kiedy można było cię lać po grzbiecie pałą za takue nieposłuszeństwo, widać masz coś z masochisty... ale nie o tym chciałem, nie popieram otwierania lokali wbrew "zakazom", ale co ci ludzie mają robić gdy to tekturowe państewko proponuje im 2080zł przy kosztach miesięcznych pewnie 20.000zł.
    Co ty byś zrobił ? wiem, ukłoniłbyś się i podziękował, że nie częstują gumą na grzbiet.
    Ktoś wybrał tych nieudaczników (ty pewnie też), którzy nie potrafią stworzyć odpowiednich regulacji prawnych by ewentualnie kogoś piciągnąć do odpowiedzialnośći.
    Nie pitrafią też ci nieudacznicy pomóc normalnym ludziom w sytuacji kryzysowej... potrafią za to pomóc rydzykowi, który robi to samo co właściciele face2face tyle, że na większą skalę i bez żadnej kontroli czy spisywania gości, ale po przecinku jest więcej zer niż tylko dwa w tzw pomocy państwa.
    O inteligencji tych tzw. gości tego lokalu się nie wypowiadam, bo to dla mnie zwykły plankton intelektualny, oni obraziliby się na adolfa w 1943 za to, że do nich strzela i zakłóca im zabawę i budowanie rzeźby :)

  • ~Dintojra 2021-01-24
    05:59:48

    21 4

    @tf2 "W okolicy kontrolować samochody na pijanych i naćpanych kierowców, kierować nocnych najeb**uych krzyczaczy do izby wytrzeźwień z rachunkiem a pobyt."
    Przecztałeś biedaku intelektualnu co napisałeś ? wiem, że jest weekend i brak wytycznych z centrali, więc pokazać własną inwencję, ale jak zawsze.... nie wyszło.
    Od dawna w tym kraju kierowców naj...ch i naćpanych po przekroczeniu dopuszczalnej dawki traktuje się jako przestępców i nie kieruje się ich do wytrzeźwiałki tylko na dołek, a potem przed oblicze prokuratora... chyba, że twoi idole coś ostatnio zmienili i jak zwykle coś nie pykło, więc teraz przestępcy na wytrzeźwialkę zamiast do pierdla, co zbytnio mnie by nie zdziwiło, jak tam sami fachowcy typu czeladnik piekarza piękniś Fogiel.

  • ~Leon59 2021-01-24
    08:38:51

    37 9

    tfu2
    Ludzie mają dość tego gnębienia np
    Kwota wolna od podatku:
    3091 zł - 2011 r.
    3091 zł - 2021 r.

    Składki ZUS:
    890,14 zł - 2011 r.
    1457,59 zł - 2021 r.
    Emerytury to było w roku 2015,
    56 procent ostatniej wypłaty.
    Teraz 31 procent ostatniej wypłaty.
    ***** ***

  • ~predkront 2021-01-24
    10:00:23

    12 3

    Nawet na glownej stronie Onetu o tym pisza.


    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/rybnik-otwarto-klub-mimo-obostrzen-na-miejscu-policja/yq3pb9y,79cfc278

  • ~Adas Poland 2021-01-24
    12:31:42

    11 19

    przyjrzę się tej sprawie czy został ukarany właściciel osoba tłumaczyła się o konstytucji ze nie mogą mu zamknąć lokalu ale kara 50tyś bez tłumaczenia to jest konkurencja każdy tak sobie może wypowiadać wysługiwać słowami jest zakaz i koniec

  • ~ 2021-01-24
    13:06:24

    13 28

    Jedna z zasad kapitalizmu w skrócie i mówi - jak nie dajesz rady , to zamykaj interes ... tyle ty obrońców firm i liberałów ...artefaks , Franek7 i reszta totalsów , jak trwoga to teraz do państwa !!! to ja ci napiszę , że nie chce z moich podatków dopłacać do nierentownych interesów . Jak nie dają rady zamykać interesy , albo "wziąć kredyt i wyjechać za granicę "

  • ~artefaks 2021-01-24
    13:34:20

    19 11

    ,,Jak nie dają rady zamykać interesy , albo "wziąć kredyt i wyjechać za granicę "
    Zak prawisz jak tow. wiesław w 1968 "

  • ~Franek7 2021-01-24
    13:58:09

    20 14

    Zak, doskonale sobie dawali radę zanim zderzyli się z rządami komunistów z PiS. To nie oni powinni wyjechać tylko PiS...

  • ~Franek7 2021-01-24
    13:58:48

    15 11

    Najlepiej na San Escobar...

  • ~ 2021-01-24
    14:32:55

    12 5

    to tam gdzie gra 3 liga hokeja ?

  • ~Dintojra 2021-01-24
    18:53:19

    7 7

    ~zak pisze: "Jedna z zasad kapitalizmu w skrócie i mówi - jak nie dajesz rady , to zamykaj interes ... "
    Podobnie jak twoi idole, masz na ten temat takie pojęcie jak o budowie molekularnej miksera.
    Jedna z zasad kapitaluzmu mówi też o swobodzie prowadzenia działalności.
    Gdybyś nie zauważył to nie rachunek ekonomiczny pozamykał biznesy, lecz odgórna decyzja rządu ! i teraz taki geniusz logiki jak kazoo/zak robi sobie żarciki z ludzi płacących miesięcznie podatki przekraczające twoje pięcioletnie dochody, że mają zamknąć swoje już zamknięte biznesy ?
    i dalej: "(...)jak trwoga to teraz do państwa !!! to ja ci napiszę , że nie chce z moich podatków dopłacać do nierentownych interesów . Jak nie dają rady zamykać interesy , albo "wziąć kredyt i wyjechać za granicę ""
    Jak trwoga to do państwa ? a pocóż innego mamy to państwo i, że tak zażartuję władzę ? tylko po to by mogła robić szemrane interesy z handlarzami bronią ? sory respiratorami.
    Nierentowne interesy są wtedy gdy ramach prowadzonych interesów rachunek strat jest wyższy od zysku... tyle, że teraz ktoś odgórną decyzją zabronił osiągania obrrotu i zysku... więc o czym ty do jasnej ch.....ry bredzisz ?
    Pochwal się jakaż to zawrotna kwota z podatków zasila budżet ? Btw dostałeś już 13 i 14 emeryturę ? ...z naszych podatków.

  • ~Teddy 2021-01-24
    19:31:47

    14 18

    Bardzo dobrze!!! Walić mandaty po 30 tys. W Niemczech godzina policyjna od 21:00, we Włoszech od 22:00, we Francji od 19:00 o jakoś tam wszyscy się stosują. Wiadomo, że to nie ułatwia życia, ale nawet mają pełny lockdown i honorują to bo przerobili covida bardziej niż w Polsce. U nas nie ma lockdownu ale Polaczki muszą na przekór, bo przecież trzeba zarobić!!! Protesty hotelarzy, gastronomii czy właścicieli stoków narciarskich to zwykła pazerność. Wszystkie te branże działają od 1-go do 10go? Zwykła ściema. Auta w leasingach po 300 tys, zarobki po kilkanaście tysięcy miesięcznie, ale bankrutują????
    Doba hotelowa 220 zł za pokój ze śniadaniem, ale nie potrafią przeżyć. Gastronomia? Nie musi gotować i nie musi siedzieć w lokalu jak ma nieczynny. A stok narciarski czego wymaga jak nie ma klientów? Koszenia trawy pod śniegiem??? Czemu nie protestują firmy produkcyjne czy inne usługowe? O dziwo radzą sobie!
    Pokazał rząd, ze będzie ratował biznes dodatkami, zwolnieniami, tarczami, to polaczki się rozochociły i próbują wyłudzać.

  • ~Arteks 2021-01-24
    20:05:09

    11 11

    @teddy - w krajach w jakich są godziny policyjne są wprowadzone stany wyjątkowe. Przedsiębiorcy otrzymują odszkodowania za zamknięte biznesy. W Polsce mamy hybrydowe rozporządzenia które sądy co raz częściej podważają i zrozpaczonych przedsiębiorców którym państwo każe się zamykać, a jednocześnie nie pomaga lub pomaga tylko w propagandowych sloganach. Widzisz wreszcie różnicę? A przecież to przedsiębiorcy w dużej mierze powodują wzrost PKB, przyczyniają się swoimi podatkami do rozwoju kraju, wypłat rent i emerytur czy działalności społecznej. To oni tworzą większość miejsc pracy.

  • ~Dintojra 2021-01-24
    20:06:49

    10 3

    Odezwał się kolejny mundry rentier zusu.
    Jeśli ktoś nie gotuje i nie "siedzi" w swoim lokalu, to oczywiście jest zwolniony z czynszu, zusu, nie musi płacić pracownikom ? bo skoro nie pracują to za co im płacić ? poza tym po co tym pracownikom pieniądze ? przecież oni też są zwolnieni z czynszu, rachunków za media itd.
    Weź lepiej chłopie zamilknij !

  • ~ 2021-01-24
    20:36:53

    7 5

    ~Arteks
    ale do kogo chcesz się porównywać ?
    u nas od 89 roku każdy patrzy tylko jak wykiwać fiskusa, robienie kosztów czy "optymalizacja podatkowa" prowadząca do zminimalizowania płaconego podatku to tylko wierzchołek problemu, do tego dołóżmy rozgrabienie majątku narodowego za ułamek jego wartości na skutek często celowego doprowadzenia do bankructwa państwowych firm ,dziwne afery często z wykorzystaniem celowo utworzonych luk prawnych, lub oscylujące na granicy prawa z powodu możliwości jego niejednoznacznej interpretacji ( jak powstały fortuny lat 90 ?), a kiedy sytuacja się odwróciła, mamy krzyk że na zachodzie państwo daje, a u nas nie
    oczywiście rządzący tez nie są nieskazitelni w wydawaniu publicznych pieniędzy, co doskonale widać na naszym miejskim podwórku, ale problem jest ogólnopolski, takie działania władz na każdym szczeblu na pewno nie sprzyjają podejściu profiskusowemu przez płatnika

  • ~Arteks 2021-01-24
    21:04:02

    4 7

    @pasażer - szukanie kosztów przez przedsiębiorców to całkowicie legalny proceder. Każdy wydany paragon czy faktura to zyski dla państwa z VAT. A przecież to nie wszystko bo przedsiębiorcy płacą czynsze, płacą inne daniny, koncesje, zatrudniają ludzi, inwestują przez co pobudzają gospodarkę. Nie mieliśmy żadnego krzyku wiosną bo każdy normalny człowiek, także przedsiębiorca jest w stanie zrozumieć wyższość zdrowia i życia nad biznesem i kasą. Problem jednak w tym, że wirus wcale nie okazał się aż taki groźny, wiele biznesów ma być ciągle zamkniętych bo tak chcą epidemiolodzy (którzy notabene nie rozumieją biznesu bo nigdy się nim nie zajmowali). Nasze władze zachowują się po cwaniacku. Nie ogłaszając stanu wyjątkowego państwo nie musi płacić odszkodowań zamkniętym biznesom. Wolą załatwiać różne sprawy rozporządzeniami. Inne kraje tak nie postępują - każdy może liczyć na pomoc państwa w trudnych sytuacjach. U nas nie dość, że państwo nie pomaga to... nasyła Sanepid i policję na tych którym cierpliwość się skończyła. A przecież nawet proPISowscy górale ogłosili niedawno bunt. Też już mają dość.

  • ~ 2021-01-24
    23:46:31

    5 1

    ~Arteks
    -czy gdzieś napisałem że szukanie kosztów przez przedsiębiorców to nielegalny proceder? bo jakoś sobie nie przypominam,
    a z Twojego całego przydługiego wpisu,pełnego powtarzanych kolejny raz banałów można wyciągnąć jedno ciekawe stwierdzenie:
    "wiele biznesów ma być ciągle zamkniętych bo tak chcą epidemiolodzy"
    a wg Ciebie skąd mają rządzący czerpać wiedzę na ten temat, od fachowców, czy z komentarzy na Onecie i innych tego typu portalach ?
    zgoda że niektóre obostrzenia wydają się zbyt restrykcyjne i wybiórcze, z drugiej strony jak wyglądało przestrzeganie tych złagodzonych obostrzeń przez obywateli, mogłem zobaczyć na własne oczy podczas wakacyjnego pobytu w jednym z miasteczek na wybrzeżu , gdzie pomimo łagodnych wtedy zakazów wszyscy zachowywali się jakby covida wogóle nie było, restauratorzy i sklepikarze szli w zaparte, że zarazy u nich nie ma, pomimo tego ze zarażeni lądowali już w wydzielonym szpitalu, dlatego przy wzroście zakażeń, znając zdyscyplinowanie Polaków, wprowadzono być może zbyt restrykcyjne obostrzenia (czy słusznie, naprawdę dopiero historia oceni, byle by nie byli to "fachowcy" pokroju naszego pierwszego historyka w mieście)

  • ~Franek7 2021-01-25
    06:34:33

    7 3

    Sławomir Mentzen: Premier Morawiecki zapowiadał, że w styczniu zaprezentuje swój nowy plan społeczno-gospodarczy, który ma być odpowiedzią na wyzwania, które będą nas czekać po kryzysie wywołanym walką z wirusem. Na czym ma polegać ten nowy ład? Póki co możemy się tylko domyślać, ale wiele wskazuje na to, że nowy model gospodarczy ma prowadzić do odbicia po kryzysie w kształcie litery K. Korporacje i spółki Skarbu Państwa mają iść w górę, jak prawe ramię tej litery, a drobny, polski biznes w dół, jak jej noga.

    Co o tym świadczy? Spójrzmy na owoce tego co tu się wyprawia od miesięcy. Biedronka, Lidl i Auchan mogą cały czas działać, a sklep z ubraniami na franczyzie nie. Do McDonald's ustawiają się długie kolejki, a cała reszta właśnie zmierza ku bankructwu. Hotele są zamknięte, a oferty ich wykupienia składają korporacje i państwo. A kto stracił na opodatkowaniu spółek komandytowych? Polskie rodzinne firmy.
    Od miesięcy drobny, lokalny biznes jest gnojony, a korporacje w spokoju sobie działają, korzystając z tanich kredytów i lobbując dla siebie wyłączenia z obostrzeń.

    Teraz zza horyzontu wyłaniają się kolejne czarne chmury dla małych firm i młodych ludzi. Media donoszą, że trwają prace nad ozusowaniem wszystkich umów zlecenie i umów o dzieło. Według dziennikarzy, ta drastycznie podnosząca koszty pracy zmiana, może wejść jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku. Jakie będą efekty? Koszty, a więc i ceny wzrosną, już najwyższa w UE inflacja będzie jeszcze wyższa, a wynagrodzenia spadną. Najbardziej po tyłku dostaną małe firmy, a państwo z korporacjami przejmą jeszcze większą część rynku.

    Zapamiętajcie kształt litery K, symbolizujący los, jaki wam szykuje premier Morawiecki, jeżeli macie nieszczęście być na prawej nodze tej złowieszczej litery.

  • ~artefaks 2021-01-25
    09:38:44

    4 2

    Nie usłyszeliśmy w styczniu co zamierzał powiedzieć premier w sprawie nowej ekonomicznej polityki więc trzeba poszperać samemu :

    Nowa Polityka Ekonomiczna (ros. Новая экономическая политика, Nowaja ekonomiczeskaja politika w skrócie NEP) – określenie doktryny polityki gospodarczej w RFSRR a później w ZSRR w latach 1921–1929. Określana jest ona jako rodzaj gospodarki mieszanej lub kapitalistycznej[1][2].

    źródło wikipedia

  • ~Arteks 2021-01-25
    10:51:07

    1 2

    @pasażer - w poprzednim wpisie napisałeś o "robieniu kosztów" ale nie pierwszy raz w swoich pretensjonalnych wpisach wykazujesz się jakimiś pierwszymi oznakami postępującej demencji... No cóż. Niektórzy tracą pamięć po 70-ce ale mogą być jednostki którym zdarza się to wcześniej. To że ludzie się zachowują tak jak się zachowują wynika z tego, że po 1) politycy sami w wielu przypadkach ignorują obostrzenia które wymyślają dając zły przykład, 2) to zwykły wirus, nie inny od tych które atakują nas co roku, 3) wielu zdało sobie sprawę z tego, że sam wirus jest mniej groźny od przesadzonych restrykcji szkodzących gospodarce, miejscom pracy, biznesom, a nawet kondycji fizycznej społeczeństwa. Ocenia się, że na covid zmarło w Polsce od początku epidemii ok. 35 tys. Tymczasem w Polsce z powodu smogu umiera rocznie według wyliczeń ekspertów ok. 45 tys. osób. Co jest groźniejsze i co ma za sobą długotrwały negatywny efekt?

  • ~artefaks 2021-01-25
    11:14:13

    2 2

    Miałęm nadzieję że zaku się odezwie i zdementuje.
    A tu nic . Jak to mówią milczenie jest formą przyznania się .

    A więc co nas łączy z czasami minionymi i ideologicznie słusznymi :
    1, Jedna przewodnia partia wypowiadająca się w imieniu wszystkich nie pytając większości o zdanie.
    2. Ideologiczna walka klasowa ( II sort , ukryta opcja niemiecka itp)
    3. Monumentalne kosztowne i nie trafione inwestycje. Budowa przekopu , CPK , kanału Wisła -Odra
    4. Przywiązanie do monumentalnych pomników stawianych w nadmiarze wątpliwym bohaterom.
    5. Wprowadzenie rządów terroru i ucisku

  • ~ 2021-01-25
    15:20:50

    3 1

    ~Arteks
    w jednym z moich poprzednim wpisów napisałem o "robieniu kosztów" ale nigdzie nie napisałem, że jest to niezgodne z prawem, co próbujesz mi wmówić, ale nie pierwszy raz kiedy w swoich pretensjonalnych wpisach wykazujesz się występującymi problemami ze zrozumieniem prostego, zdawałoby się tekstu, tylko dorabiasz do niego swoje teorie, u niektórych objaw ten występuje po 70-ce ale są jednostki którym zdarza się to już po 40 i objaw ten mocno postępuje, co gorsze, wielokrotnie starasz się udowodnić że tak właśnie jest, przez co udowadniasz na każdym kroku że nie jesteś partnerem do dyskusji i nie należy traktować Cię poważnie
    dlatego nie będę zniżał się do poziomu jaki prezentujesz i pochylał się nad Twoimi wypocinami

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3561