zamknij

Wiadomości

Drogowy chaos na osiedlu Karolinka? Oto dlaczego zmieniono tam ruch

2018-11-05, Autor: 

- Jaki jest sens budowania kontrapasów na osiedlu Karolinka? Dlaczego całkowicie zmieniono tam układ komunikacyjny - pytają pod artykułami na naszym portalu Czytelnicy. Zadaliśmy je w rybnickim magistracie. Mamy odpowiedź.

Reklama

Ten temat „wypływa” w ostatnim czasie przy okazji każdego artykułu o rowerach. Chodzi zmianę organizacji ruchu na osiedlu Karolinka, czyli części dzielnicy Północ między ul. Mikołowską, a Powstańców Śląskich.

Poniżej przytaczamy treść jednego z komentarzy Czytelników (pisownia oryginalna):

- Kto mi odpowie, jaki sens mają zmiany wykonywane właśnie teraz na os. KAROLINKA? na drogach po których jeżdżą 4 samochody na godzinę i 3 rowery na dobę, zmieniono całkowicie układ komunikacyjny zamieniając drogi na jednokierunkowe (więcej jazdy więcej smogu) , wymalowano setki metrów pasów dla rowerów, postawiono kupę nowych znaków, co zyskano tylko zdenerwowanie mieszkańców zmuszonych do objazdów przez drogi jednokierunkowe, nie wspomnę o braku możliwości pozostawienia, chociażby na chwilę, samochodu przed domem, ze względu na wprowadzenie tam strefy zamieszkania.

Podobnych głosów było i jest więcej.

Dlaczego miasto zdecydowało się na zmiany drogowe w obrębie osiedla Karolinka? Jak wyjaśnia Agnieszka Skupień, ma ono specyficzny układ drogowy, usytuowany między gęstą zabudową jednorodzinną. Drogi są wąskie, co rodzi trudności przejazdu i usytuowania miejsc postojowych.

- Mieszkańcy osiedla Karolinka oczekiwali od miasta załatwienia problemu osób niezamieszkujących osiedle, a parkujących na jego uliczkach. Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, dwa lata temu miasto wprowadziło na tym obszarze strefę zamieszkania, co oznacza, że zgodnie z kodeksem ruchu drogowego nie ma możliwości parkowania – wyjaśnia.

Ta zmiana organizacji ruchu, nie spotkała się jednak z akceptacją ze strony mieszkańców. - Dlatego miasto podjęło decyzję o zorganizowaniu szerokich konsultacji społecznych. Spotkania z urzędnikami odbywały się w różnych częściach miasta w godzinach 17.00-19.00, ale również przez stronę internetową. Podczas których zostały przedstawione nowe rozwiązania dotyczące organizacji ruchu. Niestety, niewiele osób zdecydowało się wziąć udział w rozmowach – dodaje Agnieszka Skupień.

Jak dowiadujemy się, magistrat znajduje się w trakcie wdrażania nowej organizacji ruchu, prace jeszcze nie zostały zakończone. - Na obszarze Karolinki zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy dla samochodów i dwukierunkowy dla rowerów. Ta zmiana wynika z wprowadzenia miejsc postojowych na jezdni oraz ograniczonej szerokości, która uniemożliwia ruch dwukierunkowy dla wszystkich pojazdów. Zwracam uwagę, że drogi na osiedlu Karolinka to drogi publiczne, który służą wszystkim mieszkańcom miasta, a to oznacza, że usytuowane na nich miejsca parkingowe są ogólnodostępne – wyjaśnia rzecznik rybnickiego magistratu.

I tak kierowcy jadący ul. Powstańców Śląskich nie wjadą w ul. Jana Matejki. Na osiedle wjedziemy od strony Byłych Więźniów Politycznych lub Strzelców Bytomskich. Jeżeli już znajdziemy się na ul. Matejki będziemy mogli skręcić w ulice Maksymiliana Basisty. Podobnie jest ze skrętem w Wojska Polskiego.

- Ulica Jana Kochanowskiego jest jednokierunkowa od strony Byłych Więźniów Politycznych;
- Ulica Żwirki i Wigury jest jednokierunkowa od strony ul. Strzelców Bytomskich

Oprócz tego także miejsca, gdzie mogą zatrzymywać się samochody. Miasto nie będzie malowało dodatkowych pasów, bo pojawiły się nowe znaki drogowe.

Podsumowując na osiedlu Karolinka została wprowadzona strefa zamieszkania oraz elementy uspokojenia ruchu, w zgodzie z przyjętym dwa lata temu przez miasto Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Zmiany dotyczące poruszania się po mieście były poprzedzone procesem konsultacji od czerwca 2016 roku, poprzez cykl spotkań w dzielnicach oraz poprzez stronę internetową – podkreśla nasza rozmówczyni.

Zmiana organizacji ruchu na osiedlu Karolinka wpisuje się w projekt związany ze wdrażaniem przyjętego w lutym 2017 r. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Rybnika. Cała wartość projektu wynosi prawie 14,5 mln złotych, z czego 9,8 mln zł to unijne dofinansowanie >>UE da 10 mln zł. na inwestycje rowerowe w Rybniku. Pojawią się centra przesiadkowe!<<

Czy Waszym zdaniem nowa organizacji ruchu na Karolince to dobry pomysł?

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 223

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (111):
  • ~ 2018-11-05
    17:08:28

    "Dlatego miasto podjęło decyzję o zorganizowaniu szerokich konsultacji społecznych. Spotkania z urzędnikami odbywały się w różnych częściach miasta w godzinach 17.00-19.00, ale również przez stronę internetową. Podczas których zostały przedstawione nowe rozwiązania dotyczące organizacji ruchu. Niestety, niewiele osób zdecydowało się wziąć udział w rozmowach – dodaje Agnieszka Skupień." dawno nie czytałem równie pokrętnych tłumaczeń, ciekawe, że całość odbyła się w myśl zasady " o nas bez nas", mieszkańcy o tym nie wiedzieli, na osiedlu nie było żadnej informacji skierowanej do mieszkańców o tym, że będą zapadać decyzje ich dotyczące, "odbywały się w różnych częściach miasta " czyli np mieszkańcy w Boguszowicach, czy Nowinach wg pani rzecznik mieli zabierać głos na temat układu drogowego Karolinki, "również przez stronę internetową" tak się składa, że bardzo wielu mieszkańców osiedla, to osoby w starszym wieku, mieszkające tam od początku jego istnienia (~50 lat) i nie korzystające z internetu, z wypowiedzi pani rzecznikmożna wywnioskować, że mieszkaniec musi być czujny i na bieżąco śledzić wszystkie strony internetowe dotyczące miasta oraz obowiązkowo czytać Gazetę Rybnicką, bo nigdy nie wiadomo kiedy i z której strony władza zaskoczy (jak zwykle głównie negatywnie) mieszkańców

  • ~ 2018-11-05
    17:10:17

    158 9

    A wszystko po to, aby Arteks był zadowolony. Resztę można mieć w głębokim poważaniu.

  • ~Arek Szy 2018-11-05
    17:16:43

    Konsultacje? Jakie konsultacje? Mam dom na osiedlu Karolinka i nic nie wiedziałem o jakichkolwiek konsultacjach. Nikt nie poinformował nas mieszkańców tej dzielnicy o takich planach. Jak miasto chce walczyć z paraliżem komunikacyjnym zawężając mi wjazd na osiedle do jednej konkretnej ulicy?

  • ~HAN 2018-11-05
    17:19:03

    Kolejne rowerowe dziwadla. Wywrocmy do gory nogami cala organizacje ruchu w tym rejonie po to zeby tylko ladnie to wygladalo. Jaki byl problem na tym osiedlu w jezdzie rowerem? A Strzelcow Bytomskich jak byla dziurawa tak jest dalej, o remoncie cisza.

  • ~Mr.White 2018-11-05
    17:19:12

    Mówiłem czym grozi wybranie go na drugą kadencję. Przewiduję nowe, kolejne POdatki w mieście na idiotyzmy i cuda. No i oczywiście z czegoś trzeba będzie sfinansować przerost atrudnienia w UM.

  • ~ 2018-11-05
    17:19:20

    Mnie zastanawia co innego. Patrząc na te zdjęcia tych "bocznych" uliczek, to zastanawia mnie jak tymi uliczkami mają się poruszać osoby niepełnosprawne (na wózkach inwalidzkich), albo rodzice z małymi dziećmi (z wózkami)? PRZYKŁAD - ZDJĘCIE NR 8.

    Niezbyt szeroka ulica, do tego z jednej strony zaparkowane na ulicy samochody, z drugiej strony kontrapasy dla rowerzystów. Do tego środkiem poruszające się samochody. Oczywiście ktoś mądrył stwierdził, że w takiej kombinacji chodniki nie są potrzebne (widocznie bocznymi drogami nie chodzą piesi).

    W jaki sposób piesi (szczególnie osoby na wózkach inwalidzkich i rodziny z wózkami dzięcięcymi) mają sprawnie i bezpiecznie poruszać się po takiej ulicy? Chyba pozostaje jedynie pobocze, na którym jest trawa, drzewa itd. Inaczej takie osoby będą narażone na potrącenie, ewentualnie kolizję z pędzącym rowerzystą.

  • ~ufo23 2018-11-05
    17:20:52

    105 9

    Jeszcze oczywiście wzorem nowych trendów, wstawmy tam ciężko drogą sygnalizację świetlną, tak jak to się dzieje przy nowym parkingu. Parking na tyyyyyle aut, że sygnalizacja musi być. A niech się korkuje, co tam.

  • ~niuti 2018-11-05
    17:24:04

    74 6

    odniosłem takie wrażenie - bełkot.

  • ~pprywatne 2018-11-05
    17:24:27

    109 9

    Jak zwykle się wszystko odbyło od ulubionej przez włodarzy dupy strony.

  • ~pprywatne 2018-11-05
    17:27:08

    130 9

    A, tak w ogóle, to widział tam ktoś rower?

  • ~ 2018-11-05
    17:29:29

    55 10

    "W jaki sposób piesi (szczególnie osoby na wózkach inwalidzkich i rodziny z wózkami dzięcięcymi) mają sprawnie i bezpiecznie poruszać się po takiej ulicy?" przez pół wieku istnienia osiedla poruszali się i nie słyszałem ( na szczęście) o jakiś niebezpiecznych zdarzeniach, ale jeżeli chcemy, by było bezpieczniej, wystarczyło stworzyć strefę ograniczonej prędkości wraz z tabliczkami "piesi na jezdni" a tak przy okazji chodników czy poboczy, nie posiada ich większość bocznych dróg w Rybniku, ale na szczęście nie skutkuje to masowymi potrąceniami, wiele głównych dróg też nie posiada (np Góreckiego) i to już jest większym problemem

  • ~pprywatne 2018-11-05
    17:30:20

    140 7

    Coś mi się wydaje, że chodzi o ilość kilometrów dróg rowerowych, aby zabłysnąć w jakiś rankingu. Pomalować na czerwono i już mamy drogi rowerowe w ilości 5 km.
    Okolice Rybnik-Północ czekają, cały obszar między ul. Żużlową a Wyzwolenia, to dostarczy nowych kilometrów. Do dzieła, malować!!!

  • ~ 2018-11-05
    17:30:22

    21 11

    ~pprywatne mogłeś widzieć mój :)

  • ~ 2018-11-05
    17:35:19

    48 11

    Osobiście nie krytykuję samej idei budowy kontrapasów dla rowerzystów, ale należy to robić w sposób rozsądny, a nie budować je tam, gdzie tylko się da. A obawiam się, że część ludzi kontrapasy na tych wąskich uliczkach na os. Karolinka wykorzysta jako dodatkowe miejsce parkingowe. Co zresztą dobrze widać w innych częściach miasta.

    Kilka miesięcy kontrapasy powstały w centrum np. na ulicy Białych. Problem w tym, że szczególnie w tygodniu, w godzinach "pracy" w starym biurowcu, rowerzyści faktycznie nie mogą użytkować tych kontrapasów.

    Przy starym biurowcu na ul. Białych, gdzie jakis czas temu "sypał" się tynk, postawiono płoty na części parkingu (po to, aby nikomu tynk nie spadł na głowę). Teraz pracownicy i petenci tego biurowca uczynili sobie z kontrapasów ... miejsce parkingowe dla samochodów.

    Kierowcy na ul. Białych koło starego biurowca parkują przy pozostałościach z parkingu, jednak, aby móc zaparkować przy postawionych tam płotach, część samochodu musi być zaparkowana na stworzonych tam kontrapasach. Jest to robione z premedytacją przez kierowców, rowerzyści choćby chcieli użytkować te kontrapasy, nie mogą tego robić. Ze względu na zaparkowane tam samochody, korzystając z kontrapasów muszą je ominąć, tj. wyjechać na środek jezdni wprost na samochody nadjeżdżające z przeciwka.

    Kwestią czasu jest aż usłyszymy, że na ulicy Białych został potrącony rowerzysta tylko dlatego, że próbował ominąć stojące tam samochody, blokujące swobodny przejazd przez powstałe tam kontrapasy. A ta ulica jest bardzo wąska.

  • ~Leczak 2018-11-05
    17:38:27

    Mieszkańcy osiedla Karolinka staliście się poligonem doświadczalnym UM i jego oficerka rowerowego.Absurdy drogowe !!!

  • ~ 2018-11-05
    17:41:39

    90 8

    ~Mr.White wieloletnie obserwacje dowodzą, że władze (niezależnie od szczebla i opcji politycznej), przeciętnie w połowie drugiej kadencji tracą kontakt z rzeczywistością, tutaj niestety stało się to o wiele szybciej

  • ~ 2018-11-05
    17:42:16

    83 7

    Powiem szczerze - nie wiedziałem, że władze naszego miasta tak często czytają "wypociny" Arteksa. Szkoda, że stosują sie do jego "wizji".

  • ~trefl48 2018-11-05
    17:42:50

    57 4

    Spokojnie ,artex zaraz wszystko wyjaśni .

  • ~charlie 2018-11-05
    17:44:08

    82 5

    Swoją drogą patrząc na zdjęcia to... jak te drogi wyglądają to woła o pomstę do nieba. Za malowanie dziur się biorą... Zamiast najpierw remontować całe ulice i w ramach tych remontów np. poprzez poszerzenie ulicy malować sobie te drogi rowerowe to nie, lepiej na odpierdziel, byle jak, byle było, nawet na dziurach. Nie mieszkam tam więc o samej organizacji się wypowiedzieć nie mogę. Za to patrząc na zdjęcia to byłoby mi wstyd będąc prezydentem tego miasta chwalić się takimi "inwestycjami" i startować w jakichkolwiek rankingach z czymś takim.

  • ~truman20 2018-11-05
    17:49:45

    32 13

    Przepraszam, że na inny temat, ale mam prośbę do Redakcji: naprawcie se ten wskaźnik smogowy na stronie głównej, bo nie dość, że nie działa, to wskazuje dobrą jakość powietrza w Rybniku, podczas gdy na zewnątrz można siekierę w powietrzu zawiesić. Proponowałbym wprowadzenie w wartościach PM2,5 i PM10 średniej ze wszystkich stacji w Rybniku, wtedy będzie to miarodajne. Stacja na Borki w tym roku dalej cygani.

  • ~ 2018-11-05
    17:57:55

    27 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2018-11-05
    18:19:55

    Jeśli ten czytelnik który tam mieszka twierdzi, że tam przejeżdżają 4 auta na godzinę i 3 rowery na dobę - to znaczy, że problemu tak naprawdę nie ma bo przy tak małym ruchu te zmiany większości niczego nie pogorszyły, a mniejszości poprawiły. A może problem próbują tworzyć, nie mieszkańcy tego osiedla ale dojeżdżąjący autami tzw. "darmusy" którzy chcą uniknąć opłat parkingowych? Najlepszym wyjściem byłoby powiększenie strefy parkowania która powinna sięgać ul. Wyzwolenia, a z drugiej strony Ronda z kulkami.

  • ~bikerek 2018-11-05
    18:20:19

    14 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~pumeksol 2018-11-05
    18:21:00

    13 3

    A co powiecie na ul.Orzeszkową?

  • ~bikerek 2018-11-05
    18:22:04

    85 2

    Proponuję namalować drogę rowerową przez środek ulicy Wyzwolenia.

  • ~ 2018-11-05
    18:29:15

    87 7

    Szanowny Panie @Arteks - czy w centrum Rybnika w niedalekiej przyszłości jest planowana budowa parkingu wielopoziomowego dla ... rowerów?

    Skoro przez te ścieżki rowerowe w mieście pojawią się "tłumy" rowerzystów, to za chwilę pojawi sie problem z miejscami, gdzie można by było zostawiać rowery w centrum.

  • ~Arteks 2018-11-05
    18:38:12

    @siwy-rybnik - jeśli będzie taka potrzeba to czemu nie? Skoro budujemy parkingi dla aut - znalazłbyś powód dla którego nie można tego robić dla rowerów? Na szczęście zajmowałyby one dużo mniej miejsca bo jedno auto to ok. 10 rowerów. Rzeczywiście w niektórych miejscach latem np. na Rynku brakuje często miejsc na stojakach rowerowych bo mamy co raz więcej rowerzystów. Ale to chyba cieszy nie? :)

  • ~Lateks 2018-11-05
    18:41:27

    11 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~apurocs 2018-11-05
    18:42:03

    84 5

    Mam wrażenie, że niektóre ścieżki robione są tylko na poprawę statystyk. Jazda kontrapasem na Białych lub Kraszewskiego to samobójstwo

  • ~Rafał Szymura 2018-11-05
    18:52:02

    94 7

    Pani Skupień, pan Fijałkowski, pan prezydent Kuczera, jak widać na załączonych zdjęciach większość dróg w dzielnicy Północ wymaga natychmiastowego remontu. Może zamiast marnować nasze miejskie pieniądze pomyślą państwo najpierw o tym jak usunąć te dziury zanim wprowadzicie swoje dziecinne rozwiązania. Sądzę że wydawanie pieniądzy miejskich to poważna sprawa a nie zabawa jak utrudnić wszystkim życie.

  • ~BONGOTIME 2018-11-05
    18:54:32

    47 4

    A Pani rzecznik wspomniała może kiedy zamierzają dokończyć to malowanie? Bo z tymi 6 ulicami walczą od ponad miesiąca..

  • ~jabibe 2018-11-05
    19:17:53

    104 7

    Arteks wyjdź na dwór, zacznij iść przed siebie i nie wracaj.
    To teraz mi powiedz po jaką cholerę wprowadzać tam jakieś porąbane zmiany dla tych 4 aut? No weź mi to wyjaśnij w logiczny sposób tylko bez tego twojego pieprzenia o ekspertach. Priorytetem w przypadku Karolinki powinno być poprawienie drogi chociażby na Strzelców Bytomskich, czy też na Kochanowskiego, a nie pędzlowanie farbkami idiotycznych pasów. Zrobili asfalt na Żwirki i Wojska ale mam wrażenie, że robotnicy byli pijani bo takich fal to ja nigdy nie widziałem na nowej nawierzchni. Te zmiany to dla mnie przykład na wykorzystanie/wypranie kasy, ciekawe czy przypadkiem dostawca materiału nie ma znajomego w urzędzie. Mieszkańcy nie mieli, żadnych ale to żadnych informacji o konsultacjach, więc niech Pani rzecznik zastanowi się nad tym swoim politycznym bełkotem. Problem z "darmusami" jak to pięknie określa wszechwiedzący rybniczanin dotyczył 100m odcinków dróg przy Byłych Więźniów Politycznych, a nie całego osiedla, z czym w jakiś sposób zaczęto sobie radzić bo przyjeżdżała Straż i nakładała mandaty/zakładała blokady, idealnie nie było no ale widać było, że te ulice nie są już tak zastawione jak kiedyś. Teraz zamiast tych parkujących "darmusów" mamy 1/3 jezdni zabranej z powodu nowego pasa dla rowerów prowadzącego donikąd, a równolegle idzie ścieżka przy Mikołowskiej, był ktoś z urzędu w tych rejonach przed wydaniem decyzji? Bo mam dziwną pewność, że Karolinkę kojarzą tylko z Gogolinem.
    Dodatkowo wsadzili jakieś bezsensowne zwężenia i to jeszcze przy przystanku, więc stanie autobus, za nim auto albo 2 i samochód z pierwszeństwem nie przejedzie. Jaki to ma sens na drodze na której i tak szybciej niz 60 nie pojedziesz z powodu dziur i nierówności? Nie ma żadnego, ktoś po prostu miał okazje zarobić do walnęli byle jak te pachołki i wszyscy w urzędzie zadowoleni. Zmiany na Karolince, są ewidentnym przykładem marnowania pieniędzy mieszkańców na głupoty, a w momencie gdy zmiany te są krytykowane, rzecznik bezczelnie kłamie, że były jakieś konsultacje z mieszkańcami w tej sprawie. Jedyne konsultacje jakie, ja i sąsiedzi odbyliśmy to te sąsiedzkie przy podpisywaniu skargi.

  • ~Lateks 2018-11-05
    19:18:48

    29 2

    ~BONGOTIME spokojnie spadnie śnieg to pomalują...

  • ~Lateks 2018-11-05
    19:27:05

    65 2

    Rozumiem że prawo do wyrażania swojej opinii obrażając innych na tym portalu może tylko Arteks ? To teraz pytanie do pani rzecznik gdzie był przedstawiony projekt tej dziecinady na tym osiedlu ? Z rozmów z p. Oficerem mam wrażenie że te wszystkie zabawki to jego osobista decyzja mało kiedy konsultowana z kimkolwiek. I gdyby nie to że jego żona mieszkała w okolicach ul. Piasta to tam również by zlikwidował miejsca parkingowe na rzecz kontrapasów....

  • ~Mr.White 2018-11-05
    19:30:40

    94 4

    Dlaczego UM ma parking wstydliwie ukrywany na zapleczu?! Dlaczego zamiast tego nie ma tam stojaka na rowerki? Jaki przykład daje urząd lobbujący rowery?

    Arteks, gdzie mieszkasz? Podaj ulicę, osobiście poproszę UM o budowę tam kontrapasów i postawienie parkometru, ale co tam parkometru - stojaczka na żółte rowerki w miejscu gdzie parkujesz i trzech pól do ładowania niewidzialnych elektrycznych samochodów. A otoczenie ozdobię zardzewiałymi donicami za pół miliona.

  • ~Arteks 2018-11-05
    19:52:06

    11 89

    @Mr_White - domyślam sie, że chciałbyś aby parking na terenie Urzędu Miasta służył tylko autom służbowym należącym do UM. Ja też to popieram. Urzędnicy nawet na szczeblach kierowniczych powinni korzystać z płatnych parkingów ogólnodostępnych. :) W przeciwieństwie do ciebie ja cały czas czekam na to aż na moich Nowinach pojawią się kontrapasy i wydzielone drogi rowerowe. Np. idealne ulice do tego to Marokanów i Stalmacha. :D @lateks - nie pomawiaj bo nikogo nie obrażam, zawsze piszę merytorycznie - i to jest największy problem dla moich przeciwników którzy bardzo często nie potrafią złożyć sprawnej riposty poza hejtingiem - który jest przez co raz więcej portali traktowany jak śmieci i usuwany.

  • ~pprywatne 2018-11-05
    20:03:02

    48 5

    Z innej bajki, ale tutaj napiszę. Jedzie taki autobus 35-40 km/h ul. Gliwicką i nie zatrzyma się na żadnym przystanku, aż do granic Rybnika i wszystkie auta za nim...

    Jak mnie to wk....wia. Jak nie autobus to L

  • ~Lateks 2018-11-05
    20:05:13

    66 1

    Arteks jak napiszesz wniosek do Oficera to z chęcią podpiszę, Jedziemy z tym koksem, parkometry, kontrapasy, i same zwężone drogi jednokierunkowe. Ul. Wawelska, Orzepowicka, Floriańska, Wandy i Broniewskiego. Zlikwidujemy 3/4 miejsc parkingowych wprowadzając ład i porządek w nowoczesnym wydaniu. Jesteś za? Pewnie taki nowoczesny człowiek jak ty nie będzie nic miał przeciwko temu...

  • ~pprywatne 2018-11-05
    20:09:03

    50 6

    Od górki w Golejowie aż do ronda Wyzwolenia/Gliwicka brak możliwości wyprzedzenia autobusu, L, koparki itp. A, jak jedziesz w stronę Raciborza albo Żor i ta koparka przed tobą też, to można kurw....y dostać z powikłaniami.
    Tak to zaprojektowane jest, że ani jednego miejsca nie ma, gdzie takiego wyprzedzić.

  • ~Piotr Czaja 2018-11-05
    20:16:29

    54 7

    juz pisalem ze ktos wzial w lape od budowniczych ty sciezek -czekam kiedy zajmie sie tym prokuratura

  • ~templariusz 2018-11-05
    20:17:50

    63 9

    Macie swoją idealną "władzę". Zostali wybrani ponownie, to sobie pozwalają. Mieliście szansę? Więc o co chodzi.

  • ~Piotr Czaja 2018-11-05
    20:20:40

    36 3

    arteks nie bede odpowiadal glupiemu na zaczepki jego aby nie sprowadzil mnie do poziomu swego

  • ~Lateks 2018-11-05
    20:32:24

    40 3

    "W przeciwieństwie do ciebie ja cały czas czekam na to aż na moich Nowinach pojawią się kontrapasy i wydzielone drogi rowerowe. Np. idealne ulice do tego to Marokanów i Stalmacha."

    Według ciebie to idealne drogi do tego typu zabaw? Sądzę że to dlatego że tam nie mieszkasz. Hmmm to mniej więcej tak jak mieszkaniec Zamysłowa decyduje czego chcą ludzie na Karolince....

  • ~Arteks 2018-11-05
    20:36:39

    10 73

    @templariusz - większość rybniczan zdecydowanie poparło prezydenta, a zatem ma on pełne prawo do wprowadzenia takich rozwiązań jakie uzna za słuszne. Tak samo jak twój PiS który rządzi krajem przypominając przy każdej okazji, że ma do tego mandat wyborczy. @pprywatne - na wielu drogach są pasy wolnego ruchu lub drugie pasy ale jak przystało na typowego kierowcę - jesteś nigdy niezadowolony w przeciwieństwie do rowerzystów którzy cieszą się z każdego kawałka pasa dla siebie i są za nie wdzięczni władzom miasta. @lateks - zachęcam cię do angażowania się społecznie, podpowiadania, pisania pism. Czasami to działa. :) Odnośnie jakichś nowych rozwiązań które proponujesz - nie mam nic przeciwko, pamiętaj jedynie, że sporo terenów osiedlowych, a nawet dróg należy nie do miasta, a do RSM. A w przypadku Karolinki - drogi są miejskie. Na Nowinach jest już najdroższy parking w mieście. Naprzeciw marketu Spar dwie godziny są za darmo, a każda następna kosztuje 10 zł.

  • ~orka 2018-11-05
    20:38:07

    57 2

    A to dopiero początek zmian w Rybniku które nas czekają, będzie tylko gorzej , coraz więcej zakazów, zwężanych dróg, i tylko jedna słuszna filozofia R O W E R, więc się przygotujcie na lato kiedy nastąpi wysyp super pomysłów, ale no cóż zdecydowanej większości się to podoba jak pokazały wybory

  • ~Arteks 2018-11-05
    20:41:07

    12 70

    @lateks - wkrótce kontrapasy czy drogi rowerowe będą takim samym standardem jak wprowadzone kiedyś ronda czy zatoki autobusowe na terenie całego miasta. To tylko kwestia czasu. Za rok czy dwa nie będą wzbudzać żadnego zdziwienia, a tylko takie archiwalne dyskusje jak ta pod tym artykułem będą dowodem, że budziły kiedyś kontrowersje. Mieszkańcy nowoczesnych miast muszą być otwarci na różnego rodzaju zmiany. :)

  • ~slawek287 2018-11-05
    20:49:56

    27 3

    a mie to tam loto koło d... jakbym umiał to do kibla jeżdże autem ale czasami schody po drodze

  • ~minowa 2018-11-05
    21:01:24

    36 1

    @pprywatne
    Jeszcze lepsza jest czyszczarka ulic w środku miasta o godz. 10,00 jadąca kilkaset metrów wzdłuż podwójnej linii ciągłej z prędkościa 4 km/h.....

  • ~Lateks 2018-11-05
    21:03:22

    36 2

    Arteks wierz mi na słowo że piszę petycje w różnych sprawach, i zazwyczaj odpowiedź jaką uzyskuję to albo że nie ma na to pieniędzy, albo wręcz przeciwnie że miasto ma zabezpieczone środki na takie piękne donice jak przy ul. Kościuszki i lepiej posadzić te drzewa w tych pięknych donicach, niż młode tanie drzewka bez donic bo pieniądze są.
    A co do terenów spółdzielni to nic nie stoi na przeszkodzie byś jako członek wystąpił o zmniejszenie parkingu. Z pewnością ten pomysł się spodoba twoim sąsiadom. Inna sprawa że karolinka tak jak większość terenów dzielnicy północ była prywatną własnością i to władze przejmowały za bezcen działki z przeznaczeniem pod drogę.
    Stąd takie afery jak z państwem Moj....

  • ~Adam Szymiczek 2018-11-05
    21:09:27

    40 2

    Uuuuuuuuuuuuuuuuu.............
    A przed wyborami i kilka dni po wyborach taaaaki zachwyt panował........
    Coz to sie stało?????

  • ~ 2018-11-05
    21:12:41

    45 4

    ~Arteks
    "czekam na to aż na moich Nowinach pojawią się kontrapasy i wydzielone drogi rowerowe. Np. idealne ulice do tego to Marokanów i Stalmacha." a czemu nie ulicę pod Twoim blokiem, jak będą w tym temacie konsultacje (o ile nie będą tajne jak w temacie Karolinki), podpiszę się pod tym pomysłem (podejrzewam, że nie tylko ja), obiema rękami
    "większość rybniczan zdecydowanie poparło prezydenta"
    nie rozpędzałbym się z takimi "złotymi myślami", bo jest rzeczą powszechnie znaną gdyż wielu wyborców nie kryło się z tą opinią, że oddało głosy na obecnego prezydenta tylko dlatego, że jedyny realny kontrkandydat startował pod szyldem Pis, jeżeli odejmiemy te głosy, poparcie okaże się już takie duże (podobnie jak miało to miejsce w poprzednich wyborach, kiedy wiele osób głosowała na obecnego prezydenta tylko dlatego, że miało dosyć rządów poprzedniego, a czara goryczy przelała się po sprzedaży parku na Raciborskiej, wbrew obietnicom danym mieszkańcom)
    " w przeciwieństwie do rowerzystów którzy cieszą się z każdego kawałka pasa dla siebie i są za nie wdzięczni władzom miasta. " widać to szczególnie po ilości rowerzystów jeżdżących po tych "perłach rowerowej architektury"
    "Mieszkańcy nowoczesnych miast muszą być otwarci na różnego rodzaju zmiany. :)" nie ma jak podbudować własne ego
    "w przypadku Karolinki - drogi są miejskie" czyli można bawić się tam na całego z mieszkańcami, w utrudnianie im życia
    "Najlepszym wyjściem byłoby powiększenie strefy parkowania która powinna sięgać ul. Wyzwolenia, a z drugiej strony Ronda z kulkami." a może zróbmy ją od wyjazdu z lasu na Mikołowskiej, do Wawelskiej na Nowinach, do tego zakażmy wjazdu tych z SZO, SRB i SWD, nie będzie nam hołota z prowincji wjeżdżać samochodami do naszej metropolii, tylko rower, pociąg lub autobus

  • ~Mr.White 2018-11-05
    21:20:43

    39 1

    Arteks, przez wzgląd na Twoich sąsiadów - oby UM z jaśnie panującym na czele nie potraktowali poważnie Twoich życzeń (jak przeczytają Twój - to wdrożą).
    Co z kontrapasami zimą? Czy służby będą odśnieżać kontrapasy, żeby rowerek z łańcuchami na kołach mógł Ci umożliwić dojazd do pracy?
    Są miejsca, gdzie dojazd autobusem nie jest możliwy albo po prostu nieracjonalny. Ludzie mają się pozwalniać z pracy?

  • ~Arteks 2018-11-05
    21:40:53

    6 64

    @ursus - chyba musisz mnie ogromnie poważać skoro co drugi wpis kierujesz w moją stronę. A ja tylko popieram pozytywne rozwiązania i nie frustruj się tak moją osobą i moimi poglądami które jak widać są bardzo popularne w Europie i co raz popularniejsze w Polsce. W naszym regionie jeszcze bardziej radykalne zmiany zachodzą w Katowicach. Wbrew twoim dywagacjom - tam akurat wygrał Krupa popierany przez PiS. Katowiczan nie przestraszyły ani kontrapasy jakie tworzy, ani zamykanie ulic dla aut, ani centra przesiadkowe jakie buduje, ani to, że się skoligacił z PiS. ;) A ja rzeczywiście mam dużą satysfakcję, że Rybnik robi postępy odnośnie zrównoważonego transportu, a mieszkańcy w wyborach dali zielone światło władzom miasta na to aby działały i zmieniały nasze miasto - także pod względem transportowym. @MrWhite - ile jest takich miejsc gdzie dojazd autobusem do pracy jest niemożliwy? Nie mówię, że ich nie ma ale raczej należą do mniejszości. A popatrz np. na centrum zagracone autami do granic absurdu - a przecież centrum Rybnika jest najlepiej skomunikowanym miejscem w całym ROW do którego można dojechać zbiorkomem w tym nowoczesnymi pociągami. A dlaczego uważasz, że drogi rowerowe czy kontrapasy miałyby nie być odśnieżane? To taka sama droga publiczna jak droga dla aut.

  • ~Rafał Szymura 2018-11-05
    21:55:31

    53 0

    Ja bym miał ogromną prośbę do redakcji aby zapytała mieszkańców tych ulic co sądzą o tym pomyśle i czy byli w jakikolwiek sposób powiadomieni o tym pomyśle. Chciałbym poznać chociaż jedną osobę tam mieszkającą która popierała taki projekt ruchu drogowego w tym miejscu. Dodam że całe to osiedle jest na tyle specyficzne że chyba nikt nie jest zainteresowany ruchem w tym miejscu po za mieszkańcami i klientami kliku sklepów....

  • ~Piotr Czaja 2018-11-05
    22:26:07

    37 6

    ARTEKS myslisz ze jak dostales na komunie rower skladak WIGRY to mozesz sie nim rozpychac na drogach -myslisz jeszcze kategoriami czasow skladakow - nie stac cie nawet na tani samochod? do pracy po kilka kilometrow ludzie nie jezdza rowerami-przynajmniej ci normalni

  • ~pprywatne 2018-11-05
    22:28:48

    44 5

    ~Rafał Szymura - Rozmawiałem z kilkoma znajomymi, którzy tam mieszkają. Zgodnie powiedzieli: "Idiotyzm i koniec Świata". No i jeszcze parę mniej cenzuralnych słów.

  • ~Piotr Czaja 2018-11-05
    22:32:12

    10 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2018-11-05
    22:43:16

    5 43

    @Piotr Czaja - to czym kto jeździ do pracy to jego sprawa, to czy kogoś na coś stać czy nie też. Nie wiem jaki jest stan umysłu niektórych osób piszących tutaj ale sugerowanie komuś kto ma inne zdanie na temat dróg rowerowych łapówkarstwa to rodzaj szaleństwa i zarazem pomówienie.

  • ~ 2018-11-05
    22:43:46

    34 3

    ~Lateks
    „mieszkaniec Zamysłowa decyduje czego chcą ludzie na Karolince”....i tu jest istota problemu, o obsadzie tego decyzyjnego stołka, krążą w mieście ciekawe opowiadania, wystarczą studia, plecy i voilà!, można się bawić, na siłę udowadniając, że się jest bardzo potrzebnym niby fachowcem, nie licząc się z niczyim zdaniem, zza biurka traktując mieszkańców jak ciemną hołotę, która nie wie, co jest dla niej dobre

  • ~ 2018-11-05
    22:46:02

    62 2

    Dobry wieczór, pozwolę sobie na parę informacji i sprostowań kłamstw Pani Rzecznik. 1. Dwa lata temu ktoś sobie załatwił DWIE tablice strefa zamieszkania na Basisty i Kochanowskiego od strony przychodni, bo wadziły mu samochody chorych parkujące tam podczas wizyty w przychodni. Radość S.M. była ogromna - blokady, mandaty... Pytanie brzmi JAKA STREFA ? 2. Idąc dalej podobno były konsultacje. Kto konsultował ze trzy lata temu powstanie miasteczka nauki jazdy - wszędzie ustawiono znaki skrzyżowanie równoległe, a ELKI jeździły od 6.00 do 20.00 non stop. teraz były takie same konsultacje !!! 3. Jak można uspokajać coś co istnieje w postaci lokalnego bardzo małego natężenia ruchu ? Przecież na każdej ulicy dzieci grały w klasy, jeździły na rowerkach itd. Prezydent, Oficer Rowerowy i Naczelnik Dróg stworzyli monstrum na skalę krajową i w tej dziedzinie jesteśmy na szczycie. Szczególnie dziękuję za zdjęcia, gdyż pięknie oddają ten idiotyzm.
    A pytanie brzmi : czy tych pieniędzy nie można było wydać na powiększenie ilości miejsc parkingowych wokół przychodni ??????

  • ~ 2018-11-05
    22:49:02

    33 3

    ~Arteks „Jeśli ten czytelnik który tam mieszka twierdzi, że tam przejeżdżają 4 auta na godzinę i 3 rowery na dobę - to znaczy, że problemu tak naprawdę nie ma bo przy tak małym ruchu te zmiany większości niczego nie pogorszyły, a mniejszości poprawiły”. z perspektywy Twojego bloku na Nownach nie dostrzegasz, że nie poprawiły, a znacznie pogorszyły
    „Rzeczywiście w niektórych miejscach latem np. na Rynku brakuje często miejsc na stojakach rowerowych” czy słyszałeś o czymś takim jak stopka przy rowerze, wtedy jest się niezależnym i nie trzeba bawić się w szukanie stojaka
    „chyba musisz mnie ogromnie poważać” nie mniej ani więcej niż innych komentujących
    „skoro co drugi wpis kierujesz w moją stronę” bo tylko Ty opanowałeś do perfekcji pisanie aż tak "kwiecistych "komentarzy„W naszym regionie jeszcze bardziej radykalne zmiany zachodzą w Katowicach” bardziej interesuje mnie to, co dzieje się na naszym podwórku
    „A ja rzeczywiście mam dużą satysfakcję, że Rybnik robi postępy odnośnie zrównoważonego transportu,” a jestem niezadowolony z faktu, że władza ma w głębokim poszanowaniu to, co myślą mieszkańcy, uszczęśliwiając na siłę mieszkańców swoimi "genialnymi" pomysłami
    „przecież centrum Rybnika jest najlepiej skomunikowanym miejscem w całym ROW do którego można dojechać zbiorkomem w tym nowoczesnymi pociągami.” widać to u mnie 3,3 km od rynku, autobusy w szczycie co godzinę jadące tak okrężną trasą, że pieszo to tylko 10 minut dłużej
    „nie frustruj się tak moją osobą” o moje zdrowie nie musisz się martwić

  • ~ 2018-11-05
    22:52:23

    31 0

    ~kurm zaraz dowiesz się od mądrych inaczej, że nie, bo przychodnia i teren wokół niej jest prywatny, wychodzi na to, że choroba to luksus, chcesz chorować i się leczyć, płać jeżeli stać cię, na taki luksus

  • ~ 2018-11-05
    22:54:58

    40 1

    ~Arteks
    (...) Nie wiem jaki jest stan umysłu niektórych osób piszących tutaj ale sugerowanie komuś kto ma inne zdanie na temat dróg rowerowych (...) to rodzaj szaleństwa i zarazem pomówienie."
    nie wiem czy wiesz, ale idealnie pasuje to do Twoich komentarzy

  • ~Arteks 2018-11-05
    23:00:02

    5 53

    @lateks @ursus - a mieszkaniec Popielowa rządzi całym miastem. I co w tym złego kto gdzie mieszka? Rybnik jest jeden od Stodół po Popielów i od Niewiadomia po Kłokocin. A czy to, że za drogi dla aut odpowiada mieszkaniec Żor wam też przeszkadza czy też przeszkadza wam tylko miejsce zamieszkania niektórych osób? ;) Ale się was głupoty trzymają. Widać, że po wyborach jesteście wytrzaskani z amunicji i wyraźnie sfrustrowani takim, a nie innym wynikiem wyborów mieszkańców naszego innowacyjnego miasta. :) Takie różnego rodzaju rozwiązania prorowerowe obejmą cały Rybnik, teraz Karolinka - za jakiś czas Niedobczyce, Nowiny i wszystkie dzielnice. Skąd to wiem? Chociażby z tego, że chciało mi się uczestniczyć w konsultacjach do planu mobilności. Wszyscy się do tego przyzwyczają. Kiedyś ronda też budziły strach wielu kierowców. ;)

  • ~ 2018-11-05
    23:00:49

    28 1

    ~Rafał Szymura 2018-11-05 21:55:31
    Ja bym miał ogromną prośbę do redakcji aby zapytała mieszkańców tych ulic co sądzą o tym pomyśle" wielu mieszkańców już zabrało głos w komentarzach
    "i czy byli w jakikolwiek sposób powiadomieni o tym pomyśle." ten temat też był już omówiony
    "Chciałbym poznać chociaż jedną osobę tam mieszkającą która popierała taki projekt ruchu drogowego w tym miejscu. " powodzenia w poszukiwaniach
    "Dodam że całe to osiedle jest na tyle specyficzne że chyba nikt nie jest zainteresowany ruchem w tym miejscu po za mieszkańcami i klientami kliku sklepów..." jak to nikt ?, są jeszcze osoby decyzyjne w magistracie, które mogą dać upust swoim oderwanym od realiów wizjom, nie licząc się zupełnie z mieszkańcami, na siłę wmawiając mieszkańcom co jest dla nich dobre

  • ~Rafał Szymura 2018-11-05
    23:10:51

    27 2

    ~pprywatne ja wiem jaką opinie mają osoby myślące, tylko się zastanawiam komu taki układ odpowiada?
    Swoją drogą idę o zakład że gdyby parking przy bazylice czy technikum był darmowy to nikt by nie parkował na Karolince...
    Co do wypowiedzi ursus to mnie przeraża jedna rzecz że p. oficer kreuje się na architekta urbanistę i to jest przerażające skoro zamiast być odpowiedzialnym tworzy coś jakby dzieci się bawiły...

  • ~ 2018-11-05
    23:10:52

    31 2

    ~Arteks 2018-11-05 23:00:02
    (...) I co w tym złego kto gdzie mieszka?(...)
    " wam też przeszkadza czy też przeszkadza wam tylko miejsce zamieszkania niektórych osób?" nie odwracaj kota ogonem, dobrze wiesz, że chodzi mi o pokazanie przez rządzących, w jakim poważaniu mają mieszkańców i ich zdanie
    "takie różnego rodzaju rozwiązania prorowerowe obejmą cały Rybnik"
    teraz tylko czekamy na rozwiązania "promieszkańcowe" (nie wiem, jak to poprawnie napisać ), ale widać dla naszych władz rowery są ważniejsze od mieszkańców

  • ~Arteks 2018-11-05
    23:10:58

    8 45

    @ursus - jesteś już tak przesycony negowaniem osób które się z tobą nie zgadzają, że jesteś w stanie brać w ciemno stronę innych - byle tylko napiszą coś przeciwko takiej osobie. Ja jeszcze nikogo tu nie pomówiłem, a mnie przed chwilą pomówiono i Czaja ma szczęście, że ten komentarz zniknął zanim zdążyłem zrobić screena ale będę w przyszłości szybszy. @kurm - niedaleko przychodni jest publiczny parking za szkołą muzyczną, może nawet nie ma do niego 100 m. Na większość chorób, spacery nie tylko, że nie są czymś złym - ale są zalecane przez lekarzy. Ale kierowcy bardzo często lubią się posługiwać albo niepełnosprawnymi albo chorymi - a tak naprawdę chodzi o ich wygodnictwo i skąpstwo. Bo nie chcą płacić za płatny parking. I to jest też ogromnym problemem dla mieszkańców Karolinki gdzie ulice bardzo często są zagracane przez auta przyjeżdżających do centrum "darmusów".

  • ~Rafał Szymura 2018-11-05
    23:19:43

    26 1

    Chciałbym być na tym spotkaniu gdzie ~Arteks widział plan organizacji ruchu na os. Karolinka, kiedy ono było? Był konkretny plan czy tylko ogólnie koncepcje?
    " Takie różnego rodzaju rozwiązania prorowerowe obejmą cały Rybnik, teraz Karolinka - za jakiś czas Niedobczyce, Nowiny i wszystkie dzielnice. Skąd to wiem? Chociażby z tego, że chciało mi się uczestniczyć w konsultacjach do planu mobilności."

  • ~Rafał Szymura 2018-11-05
    23:21:21

    12 1

    Polecam piosenkę zespołu Strachy na Lachy pt. "Żyję w kraju"

  • ~PawelE39 2018-11-05
    23:24:49

    27 3

    A co jakby nie zniknął komentarz Czaji ? Poleciałbyś donieść ?? Zapomniałeś dodac ze polowa parkujących na Karolince to SRB... A w ogóle to najlepiej wyburzyć te domy i postawić bloki bo tak jest w Niemcach. A co. Zapraszam Cie pod przychodnię oznajmić tym emerytom niejednokrotnie poważnie chorym ze mają parking za 100m. Skoncz się chlopie ośmieszać.

  • ~jabibe 2018-11-06
    00:13:43

    36 3

    Jaśnie pan oświecony nie rozumie jednej rzeczy. Tak, prezydenta wybrała większość, ale prezydent ma za zadanie służyć wszystkim mieszkańcom, w tym wypadku stanowisko mieszkańców Karolinki jest jednoznaczne, pod tym artykułem zostało przedstawione dobitnie, dodatkowo poszła skarga/petycja do prezydenta. Teren ten odkąd pamiętam służy tylko i wyłącznie mieszkańcom, bo przejazdy innych Rybniczan są tu sporadyczne i odbywają się w głównej mierze przez Strzelców, więc czemu tych ludzi się teraz ignoruje? Sprawa z pozoru jest banalnie prosta i nie było by żadnego problemu gdyby tych mieszkańców ktoś posłuchał i dał szansę się wypowiedzieć, ale zamiast tego zrobiono na złość i jeszcze próbuje się wmówić, nie wiadomo co. No a wykonanie tego całego pożal się boże projektu jest o tyle durne, że przypomina to przykrycie gówna dywanem, bo te drogi i tak wymagają remontu, może nie pilnego ale w najbliższej przyszłości na pewno. Więc chciałbym poznać prawdę kto za tym stoi i kto na tym zarobił bo jak dla mnie jest to ewidentny przykład niegospodarności i braku logiki.

  • ~Leczak 2018-11-06
    05:24:33

    22 3

    Arteks jak można pomówić czyiś nick ,anonimową osobę ..,.?

  • ~ 2018-11-06
    06:55:58

    17 2

    Dzień dobry, ponownie zostałem przez p. Arteksa przywołany do odpowiedzi pomimo tego, że nikomu niczego nie wytykam, komentuję etc.

  • ~ 2018-11-06
    07:06:13

    22 3

    Przepraszam, ale nie skończyłem i kliknąłem dodaj. pozwolę sobie kontynuować. Życzę Panu dużo zdrowia, a szczególnie układu krwionośnego i ruchowego, a wtedy parkowanie przy szkole muzycznej i dojście do przychodni będzie dla Pana spacerkiem i przyjemnością. Nie wpadłem również na to by zapakować osobę niepełnosprawną lub chorą do samochodu i zaparkować w rejonie przychodni. PRZECIEŻ Z PANA TO GENIUSZ. I na koniec jak zwykle pytanie: PO CO MIELI BY "DARMUSY " PARKOWAĆ TAK DALEKO OD CENTRUM (sklepy) ????

  • ~buchu 2018-11-06
    07:39:07

    35 5

    Arteks jeżeli jesteś taki skrupulatny to napisz, że na Kuczerę głosowała większość ale z połowy uprawnionych do głosowania rybniczan a nie z wszystkich. Kuczera dostał w zaokrągleniu 30 tyś. głosów. W Rybniku mieszka 138 tyś. Głosowało na niego niecałe 1/5 mieszkańców. Wygrał za co należą się gratulacje ale jak to się mawia d..y nie urywa.
    Niestety po obejrzeniu nowego odcinka "Dziękuję nie słodzę" z p. Kuczerą dochodzę do wniosku, że nie będzie dobrze bo Pan prezydent uważa, że wszystkie jego decyzje są słuszne. Mamy przykład Karolinki i tych ścieżek. Arteks jak na razie to tylko Ty, Pan Prezydent, Pani Rzecznik i "oficer" rowerowy wypowiadacie się na + reszta komentarzy i opinii jest na - . Zastanów się dlaczego tak jest? Nie wiem czy ścieżki się sprawdzą czy nie. Pokaże to pewnie przyszłość. Chociaż rzadko bywam w centrum to za każdym razem gdy jestem to nie spotykam żadnego rowerzysty na drogach dla rowerów.

  • ~Jolanta Cichon 2018-11-06
    10:02:35

    19 4

    To dopiero początek za 5 lat to po Rybniku tylko rowery będą jezdzić podziękować tym co wybrali władze Rybnika

  • ~Piotr Czaja 2018-11-06
    10:56:52

    25 2

    nadchodzi zima beda budowac nartostrady -moze PREZYDENT sie zjawi -piekna by tez byla skocznia narciarska z popielowskiej gorki -szosa juz jest

  • ~Arteks 2018-11-06
    11:44:15

    3 36

    @jabibe @buchu - mandat wyborczy uprawnia do prowadzenia koncepcji i polityki tych którzy wygrywają. Na tym polega demokracja. Osoby które nie uczestniczą w wyborach - biernie popierają zwycięzców. A jeśli drogi należą do miasta i to jego władze decydują co z nimi zrobić bo władze miasta reprezentują wszystkich mieszkańców. @buchu - to nie jest istotne ile osób wypowiada się w jakieś sprawie na + czy na -. Najbardziej krzyczą niezadowoleni z czegoś, a zadowoleni przeważnie milczą bo akceptują taki stan rzeczy. I to się sprawdziło w wyborach bo sam pamiętam jak wiele osób odgrażało się na Kuczerę z powodu kontrapasów. Tymczasem w wyborach odniósł miażdżące zwycięstwo. @Jolanta - pożyjemy zobaczymy. Jeśli Kuczera nadal będzie sugerował się rozwiązaniami urbanistycznymi z zachodnich miast - to Rybnik stanie się jeszcze bardziej przyjazny do życia bo te zmiany do tego zmierzają. A to przełoży się na zadowolenie ze zmian mieszkańców. Więcej rowerów w mieście - może oznaczać mniej aut, a przez to mniej hałasu, mniej spalin i mniej powierzchni jaką tracimy z powodu przyjeżdżających do pracy autami. :)

  • ~Malgosia01_1 2018-11-06
    12:25:49

    35 3

    Mieszkam na Karolince. Nikt się mnie o zdanie nie pytał. Pod moją posesją postawili mi znaczek ścieżki rowerowej dokładnie w jedynym miejscu, w którym mogłam postawić samochód. Przypadek? Wraz z sąsiadami jeżdżę teraz w kółeczko, żeby dojechać do miasta i chcąc nie chcąc staję się częścią korków na światłach przy ul. Więźniów. Tzw. miejsca parkingowe, tonami farby wymalowano w losowo wybranych miejscach. Jeden mieszkaniec sobie parkuje pod drzwiami. Dla innego miejsca nie ma. jak chce to niech sobie postawi na dachu domu. Panu prezydentowi namalujcie pod domem zakaz parkowania. Ucieszy się. Rowery przejeżdżające przez Karolinkę jakoś sobie do tej pory radziły bez tych czerwonych plam na jezdni. Ktoś jednak nie mógł zasnąć póki nie wydał publicznych pieniędzy na etaty malarzy, którzy tygodniami pracowali nad tym wiekopomnym dziełem. P.S. Arteks to w najlepszym przypadku pracownik UM. Styl pisania, urzędowe słownictwo, wręcz radość z przedłużenia kadencji. Kamuflować się też trzeba umieć. Może nawet z samej "czapy" UM. Ok. tylko niech się zwyczajnie przedstawi, chyba, że się wstydzi, że jest trollem władz miasta.

  • ~Malgosia01_1 2018-11-06
    12:35:29

    26 3

    Karolinka to zaledwie kilka ulic. Wystarczyło wrzucić do skrzynek informację o konsultacjach. Tak jak ulotki prezydenta przed wyborami. Proste? Informacja do Gazety Rybnickiej nie dość, że nie dotarła do zainteresowanych to jeszcze wygenerowała niepotrzebny wydatek.

  • ~Gruby21 2018-11-06
    12:37:56

    6 19

    Lubię czytać komentarze na tematy transportowe w naszym mieście. Wszyscy się znają ;) Ale generalnie tym razem kompletnie nie rozumiem co tu komu przeszkadza.
    1. Niektórzy piszą, że piesi i niepełnosprawni! będą mieli problemy z poruszaniem się - przecież ze zdjęć wynika, że to jest strefa zamieszkania... Douczcie się co ten znak oznacza.
    2. Mieszkańcy pytają o kontrpasy, ale przecież ze zdjęć wynika, że tam ich nie robią, tylko nadal będzie strefa zamieszkania, tak jak wcześniej tylko z wymalowanymi miejscami do parkowania.
    3. Niektórzy piszą, że przejeżdżają tam 3 samochody na dzień - tutaj ciekawy artykuł sprzed roku https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,rybnik-samochod-blokowal-jezdnie-straznicy-miejscy-niewzruszeni,wia5-3266-35381-2.html - jedno auto zablokowało jezdnię i wielki problem, czyli ruch chyba jednak jest większy.
    4. Czekam na podobne zmiany na innych ulicach porządkujące parkowanie w centrum i najbliższej okolicy. Doskonałym przykładem jest ul. Szczęść Boże, Św. Antoniego, Mariańska, Wiejska. Ktoś powinien się tym wreszcie zająć.
    5. @niuti masz rację, jeden wielki bełkot...

  • ~buchu 2018-11-06
    12:39:24

    17 2

    Arteks nie czytasz ze zrozumieniem co piszę ale to nic bo służę pomocą. Gdzie napisałem, że prawomocnie wybrany prezydent nie może realizować swojej wizji. Może tylko wizja ta nie zawsze musi być tą jedynie słuszną. Może warto posłuchać innych, zastanowić się. Nie piszę, że ścieżki rowerowe są złe czy dobre. Tak na dobrą sprawę czy się sprawdzą czy nie, nie wie tego nikt nawet Ty.
    Zwróciłem tylko uwagę na pominięty przez ciebie szczegół ile osób poprało obecnego prezydenta co nie powinni napawać dumą a dać do myślenia. Jak masz czas odszukaj moje komentarze z poprzednich wyborów, w których pisałem tak samo. Widocznie masz inne zdanie i je szanuję. Może dla ciebie liczy się nie jak się wygrywa ale byle tylko wygrać.
    Z doświadczenia wiem, że dużo osób milczy nie koniecznie dlatego, że podoba się im takie czy inne rozwiązanie ale po prostu pisząc kolokwialnie olewają temat bo albo wiedzą, że i tak nic nie wskórają z machiną urzędniczą albo mają ważniejsze dla siebie sprawy na głowie. Myślę, że gdyby były osoby zadowolone to napisały by w komentarzu, że to super pomysł, że będą korzystać itd., itp..
    Niestety oprócz czwórki, którą wymieniłem nie ma tu takich a to daje do myślenia. Czyż nie?

  • ~Archipelag 2018-11-06
    13:28:36

    23 3

    Arteks, czy miałeś już okazję jechać fragmentem Raciborskiej gdzie wymieniono kostkę na krzywy asfalt - i z ręką na sercu możesz podtrzymać że ten wydatek ma realne przełożenie na przyjemność z przejazdu. Szczerze, dla mnie na semislicku 26 nie odczuwam żadnej różnicy, a jak widzę jak faluje ten asfalt to mnie ściska...
    Kiedy wyremontujecie odcinek chodnika od ronda do Reymonta, chociażby przy wykorzystaniu kostki którą ściągnęliście...

    Marokanów, Stalmacha - czyli kiedy się spodziewać tam ekip? Z kim to było konsultowane? Na Marokanów jest znikomy ruch. Prawdą jest, że przejazd Zieloną i dalej Stalmacha to dobry skrót - ale niestety jedzie się pod prąd - ale załatwienie tego nie wymaga malowania niczego, wystarczy postawić cztery znaki na wjazdach. Z jednej strony chcesz walczyć z reklamami zaśmiecającymi miasto - a z drugiej strony upstrzysz miasto kolorowymi asfaltami, wysepkami.

    Jeśli dalej szukasz sobie zajęcia: podjedź rano pod carefurr na gliwickiej i zastanów się skąd te samochody na parkingu i w jakimi drogami tam dotarły, podjedź pod kopalnię w chwałowicach i popatrz jak i gdzie rozjeżdżają się pracownicy i jakie to ma przełożenie np. na to co się dzieje a rondzie kamyczek. Głowisz się nad trzema rowerami które NIC nie zmienią - kto będzie chciał to pojedzie, i nie potrzebuje do tego Twoich ścieżek, a kogoś kto sam się nie przekona - nie zmusisz.

    Kolejny raz przywołujesz Katowice. Które konkretnie kontrapasy masz na myśli, bo jeżdżę po Katowicach i jakoś na nie nie trafiłem. Co do zamykania ulic - tak, ograniczono prędkość na ulicach które w większości są wyłącznie dojazdowe i wyłącznie niektóre możesz wykorzystać jako realny skrót. Ale co Ty chcesz zamykać w Rybniku? Katowice mają co najmniej 3 drogi przelotowe... Najpierw coś wybuduj żeby się dało normalnie wydostać z tego miasta oraz sprawnie je przejechać z jednego końca na drugi - a później sobie ograniczaj.

    Ktoś też pisał o Żorach - raczej dawno nie przejeżdżał przez to miasto...

  • ~Marian Michalik 2018-11-06
    14:04:27

    32 3

    Żadnych konsultacji z mieszkańcami Karolinki nie było!! Pani rzecznik może sobie poczytać poniższe komentarze, co o tym myślą mieszkańcy Karolinki. Bzdura i niepotrzebne wydawanie publicznych pieniędzy na
    zbyteczne "uspokojenie ruchu drogowego w tym rejonie" Chciałbym poznać autora tych pomysłów dlatego jeżeli ma odwagę i wierzy w to co wymyślił powinien się ujawnić i przyjmować na klatę podziękowania od " zadowolonych" mieszkańców Karolinki

  • ~dr_Moriarty 2018-11-06
    14:21:03

    11 29

    Czytam sobie komentarze i odnoszę wrażenie, że chodzi głównie o to, iż osoby mieszkające na Karolince, które do tej przed posesjami urządzały sobie darmowy parking na drodze, nagle po utworzeniu strefy zamieszkania i ścieżek rowerowych, ten darmowy parking straciły. I chyba naiwnie sądziły, że UM w jakiś sposób drogi publiczne, ogólnodostępne, na ich życzenie zmieni w ich prywatne do "stawiania auta przed domem". No bo przecież skoro droga przebiega pod moją posesją to tak, jakby przecież była jej częścią. No a chodnik to już na pewno.

  • ~pprywatne 2018-11-06
    14:56:23

    12 19

    A, mieszkańcy Karolinki to muszą swoje samochody parkować na jezdni, przecież każdy ma swoją parcelę na której stoi dom i może stać samochód.
    Mi jeszcze nigdy nie przyszło do głowy, aby samochód zostawić na drodze, zawsze wjeżdżam na swoją posesję i moi goście również.

  • ~Malgosia01_1 2018-11-06
    15:36:27

    21 6

    Dr Moriarty. A może Arteks? Komentuje władza, bo faktycznym mieszkańcom wisi co się dzieje w innej dzielnicy. Jak drogę PUBLICZNĄ i chodnik przed posesją trzeba odśnieżyć, to wtedy jest to kawałek do odśnieżenia przez właściciela. Jeżeli to takie straszne przestępstwo parkować przed własnym domem, to po co wyznaczono na tej PUBLICZNEJ ulicy miejsca do parkowania? Czyli jednak można parkować na PUBLICZNEJ drodze? Chodzi o to, że przyszedł planista, popatrzył gdzie akurat tego dnia jest więcej aut i tam sobie namalował kwadraciki. Wystarczyło jedno miejsce dla każdego. A nie trzy miejsca dla jednego i zero dla drugiego. Najśmieszniejsze jest to, że do tej pory sąsiedzi sami dogadywali się co do parkowania. Teraz to się dopiero zacznie jatka. :) Rządzi PO. Ale sposób rządzenia PIS. Trzeba wszystko i wszystkim regulować. Mówić jak dzieciom co, ile i jak mają robić. Rysować linijki, żeby się w drodze do sklepu nie zagubili. Gratuluję.

  • ~ 2018-11-06
    16:10:02

    19 1

    ad. Rafał Szymura
    Proszę Pana informuję, że na Karolince NIE MA ŻADNEGO SKLEPU, mieszka chyba dwóch lekarzy, nawet nie wiem czy mają prywatne gabinety. Na Karolinkę przyjeżdżają jedynie goście do mieszkańców. Aha zapomniałem o usługach montażu alarmów samochodowych . Toż to taka rybnicka(może trochę bogatsza) Anatewka, gdzie życie ma własne tempo, emeryci pilnują wnuków, prawie wszyscy się znają a teraz razem przeklinają. JAK ŁATWO WYDAJE SIĘ NIE SWOJE PIENIĄDZE.

  • ~jabibe 2018-11-06
    16:11:15

    33 1

    Eh widzę, że teraz nagle każdy jeździ tymi drogami i ocenia mieszkańców i ich uwagi. Mieszkam na Karolince ponad 20 lat, wychowałem się tu nikt nigdy nie miał problemu z tymi autami. przejazd był zawsze. mówicie o jezdni a tu nawet nie było wydzielonych pasów, ale ok. Dzieci bawiły się na ulicy, jeździły rowerami i każdy sobie spokojnie żył, więc skąd nagle ten ból dupy ze strony urzędu miasta i ludzi którzy nie mają nic wspólnego z tymi drogami?

  • ~dr_Moriarty 2018-11-06
    16:31:17

    16 19

    @Malgosia01_1

    Nie jestem żadnym przedstawicielem władzy. Zwracam tylko uwagę na podstawowe fakty, które szumem i oburzeniem próbujesz zakrzyczeć. A fakty są takie, że do tej pory mieliście darmowy parking na drodze publicznej przed posesjami. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia. To, że były tam wydzielone miejsca do zatrzymywania się (raczej niż do parkowania), było dobrą wolą zarządcy dróg - w tym przypadku miasta. Skoro hipsterzy z UM Wam wykręcili taki numer, najwyraźniej ich dobra wola się skończyła. Nowa władza w nowy sposób zarządza. Droga publiczna ma nową rolę i organizację. Tym razem padło na was.

    Nie opowiadaj bajek, że odśnieżasz publiczne drogi, bo od tego jest miasto. Odśnieżanie chodnika pod posesją to obowiązek, ale chyba sama też z niego korzystasz. "Sąsiedzi dogadywali się co do korzystania". Na jakiej niby podstawie? Na tych wykropkowanych miejscach auto mogę sobie postawić nawet ja. Albo chłop, który idzie do przychodni na Więźniów. I możecie go bajsnąć, jeśli robi to zgodnie z przepisami, bo to jest wciąż droga publiczna. Inicjatywa mieszkańców mająca na celu pogonienie nie-mieszkańców parkujących na ulicach przy przychodni, świadczy tylko o mentalności Kargula. Żadne prawo ani kodeks drogowy nie może wam dać możliwości takiego korzystania z drogi publicznej, tylko dlatego że tam mieszkacie. To wam ta rzecznik próbowała powiedzieć. Dzielenie się lub "dogadywanie" co do miejsc parkingowych na publicznej własności oraz postawa, którą prezentujesz, to przejaw mentalnego egoizmu, dosyć typowego dla tego regionu.

    A swoją drogą, skoro jesteś właścicielką posesji na Karolince, to pewnie masz na niej miejsce by postawić samochód. Po co więc parkujesz na ulicy? A może to twoje drugie lub trzecie auto? Wtedy już wszystko byłoby jasne. Przecież miasto jest od tego, żeby spełniać twoje problemy z parkowaniem.

  • ~ 2018-11-06
    18:06:47

    16 1

    Dzień dobry ponownie. Szanowni Państwo chyba zaszło jakieś nieporozumienie i pisałem niejasno. Mnie nie przeszkadzają wyznaczone( - wymalowane-) miejsca parkingowe, nie wadzi strefa zamieszkania (-znaki-), drogi rowerowe (-wymalowane-), pełno innych pionowych znaków i tablic (-słupki, znaki, tablice-)oraz oznaczenia/znaki zabudowane na jezdni. MNIE PO PROSTU ŻAL WYDANEJ KASY, bo to NIC nie zmieni w życiu społeczności Karolinki. Mam jeszcze w zanadrzu parę rzeczy tam oznaczonych, które są delikatnie mówiąc głupie i PRAKTYCZNIE nie do zrealizowania. Ale to sobie zostawiam na koniec. Mam również prośbę do wszystkich chcących komentować - przyjedźcie, obejrzyjcie i wydajcie opinię po zobaczeniu i "dotknięciu" tematu.

  • ~Mr.White 2018-11-06
    18:33:40

    18 2

    ~dr_Moriart " I chyba naiwnie sądziły, że UM w jakiś sposób drogi publiczne, ogólnodostępne, na ich życzenie zmieni w ich prywatne do "stawiania auta przed domem"."


    Uuuuuuuuuuu... Czyżby nadeszły czasy, kiedy mieszkańcy służą urzędnikom samorządowym? W prostych umysłach co niektórych najwyraźniej tak. A może czas najwyższy zlikwidować samorządowe królestwa? Zamiast służyć mieszkańcom i miastu realizują swoje wizje bez jakichkolwiek konsultacji i wbrew opinii ludzi, może jaśnie panom tutaj przeszkadzamy?

  • ~Arteks 2018-11-06
    19:49:03

    5 24

    @Malgosia01_1 - mylisz się bo mi np. nie zwisa ani Karolinka ani Buzowice. Interesuje mnie rozwój całego miasta i zmiany wprowadzane wszędzie - a nie tylko w ścisłym centrum. Jest co raz więcej aut i przez to muszą być różnego rodzaju nowe rozwiązania dostosowane do dzisiejszych czasów, a nie epoki Webera czy Gomułki. @archipelag - zupełnie nie zrozumiałeś mojej intencji podania Katowic jako przykładu. Chodziło mi o to, że tam wygrał prezydent popierany przez PiS (na kolejną kadencję) mimo, że wprowadza o wiele bardziej radykalne zasady związane ze zrównoważonym transportem niż nasz bardzo stonowany Kuczera. A @ursus sugerował, że u nas ludzie głosowali przeciwko PiS więc dlatego wygrał Kuczera. Ja próbuję udowodnić, że pewne rozwiązania transportowe są uniwersalne i nie ważne z jakiej siły politycznej jest prezydent - są wprowadzane w życie. W Katowicach w centrum wprowadzono już strefę wolnego ruchu tempo, buduje się centra przesiadkowe, jest zamiar powiększenia strefy płatnego parkowania, zwężono niektóre ulice, zbudowano kontrapasy, wyłączono wiele ulic z ruchu samochodowego. A te szerokie arterie o których mówisz ułatwiły życie głównie przyjezdnym - dla mieszkańców Katowic są powodem do tego, że tak wielu mieszkańców Katowic ucieka z tego miasta. Hałas jaki powodują nie daje żyć ludziom w promieniu 1 km od A4 czy DTŚ. Jeśli jeździsz autostradami to nie widzisz kontrapasów - jeśli pojawisz się w centrum to przejedź się bardzo ważną dla centrum Katowic ul. Słowackiego - od niedawna jest tam kontrapas jak i na wielu innych ulicach centrum. Nie musisz się patrzeć na boki - patrz przed siebie. ;)

  • ~ 2018-11-06
    20:12:43

    15 5

    No to jeszcze tylko postawić nowe doniczki i będzie ok całkowity paraliż drogowy a tak na poważnie Rybnik to najgorsze miasto pod względem komunikacyjnym w całym regionie o tych pseudościeżkach rowerowych już nie warto nawet wspominać za chwile wszystkie drogi zamienią w ścieżki rowerowe
    Wpadnięcie w korek podczas przejazdu przez centrum to jak pewniak, obwodnicy miasta nadal brak bo nie bardzo można Obwiednie nimi nazwać które idą prawie przez same centrum. Jednym słowem totalna porażka

  • ~bikerek 2018-11-06
    20:32:26

    13 5

    ~Gruby21 Od Mariańskiej, Zajezdnej, Św. Antoniego to ty się odwal. Już na Piasta ludzie nie mają gdzie parkować przez durne kontrapasy.
    Możesz napisać gdzie mają parkować mieszkańcy 240 mieszkań na ulicy Wyzwolenia. Najlepiej może żeby ludzie się wyprowadzili z tego chorego miasta, Smog jest też powodowany przez samochody które krążą w kółko żeby znaleźć miejsce do zaparkowania (ludzie wracają wieczorem z pracy i gdzie mają zaparkować).

  • ~bikerek 2018-11-06
    20:33:23

    15 3

    Może prezydent Kuczera zamieni samochód służbowy na rikszę.

  • ~pprywatne 2018-11-06
    20:50:22

    12 0

    ~bikerek - Ludzie rowerami mają jeździć w Rybniku!!! Więc na co komu miejsca parkingowe.

  • ~Arteks 2018-11-06
    20:51:49

    5 16

    @bikerek - jest tak trudno zaparkować bo... mamy za dużo aut. Część dojazdów autami lub nawet posiadanie aut dałoby się zredukować gdyby komunikacja miejska działała sprawnie i równo na obszarze całego miasta. Akurat dla mieszkańców Wyzwolenia i okolic oferta ZTZ jest bardzo słaba. :/

  • ~Arteks 2018-11-06
    21:00:45

    7 23

    @pprywatne - parking jaki powstaje dla 460 aut kosztuje 20 mln czyli jeden parking kosztuje więcej niż wszystkie prorowerowe inwestycje z ostatnich 4 lat... Poza tym komu ciągle brak nowych parkingów skoro w Rybniku jest ich od groma? Po 1989 roku powstało ich ponad 20. W tym samym czasie można powiedzieć, że powstały tylko 3 nowe parki... Więc po co takie moto-androny kiedy nadal mamy przesadną dominację miejsc parkingowych z socjalnymi cenami parkowania podczas gdy ludzie chcieliby więcej terenów zielonych.

  • ~Gruby21 2018-11-06
    22:23:46

    8 13

    @bikerek, jak masz problem sobie stawiać samochód to kup sobie działeczkę i garaż. Ja swój parkuję na swoim terenie albo na zimę w wynajętym garażu i nie żądam od miasta darmowych miejsc postojowych na ulicy. I powiedz mi gdzie na Piasta jest kontrapas, bo jechałem tamtędy stosunkowo niedawno i nic nie widziałem. Auta jak stały za darmo, tak stoją. A człowiek chce uczciwie na chodniku stragan postawić to nie może, bo opłata za korzystanie z pasa drogowego... to jak to w końcu jest? Powinno się za darmo czy nie? Publiczne to, czy prywatne? Od tego smogu i diesla Wam się już porządnie głowy grzeją :/

  • ~Gruby21 2018-11-06
    22:46:02

    10 3

    @Arteks, po co ludziom parki, jak mają samochody i mogą jechać do lasu. Skąd Ty się w ogóle urwałeś???

  • ~ 2018-11-07
    00:38:31

    13 0

    Arteks
    "(...) powstały tylko 3 nowe parki...(...) gdy ludzie chcieliby więcej terenów zielonych."
    jak to, przecież sam pisałeś: "problemem Rybnika nie jest brak zieleni bo jest tego u nas multum i jak wskazał niedawny ranking, jesteśmy w czołówce polskich miast jeśli chodzi o ilość zieleni w stosunku do powierzchni miasta"
    a na głosy krytyki po likwidacji zieleńca pod betonowy Domus, grzmiałeś na nich: "
    No i niektórzy odreagowali swoje frustracje, poprawiło się wam? Ważniejsze dla mnie jest to, że inwestycja ruszyła z kopyta, a cały kwartał nabierze miejskiego charakteru. :DDD No a dla zwolenników drzew propozycja do Makabryły 2015 - zgłoście wycinkę drzew na Kościuszki tylko pamiętajcie, że za to odpowiedzialność ponosić będzie już nie ekipa Fudalego ale Kuczery. ;)"
    tego który " ma on pełne prawo do wprowadzenia takich rozwiązań jakie uzna za słuszne."?

  • ~Arteks 2018-11-07
    11:23:52

    2 10

    @ursus - chodziło mi o jakieś zasady proporcji. Ja brałem pod uwagę tylko zwykłe parkingi które nie służą handlowi. Ale jeśli zszedłeś na sprawy marketów to pewnie powstało w naszym mieście w tym czasie ich ponad 50 więc proporcje z terenami parkowo-rekreacyjnymi są jeszcze bardziej jaskrawe. Odnośnie mojego wpisu związanego z Nowym Domusem to nie żałuję, że ta miastotwórcza inwestycja powstała. Ubolewam jedynie, że zamiast angażować się w dyskusje z jej przeciwnikami, którym pasowała ruina sklepu, betonowy byle jaki parking i krzaczory, nie udało mi się przekonać władz miasta do schowania tego obrzydliwego asfaltowego parkingu pod Kaufland, a z kolei w miejscu parkingu mógł być odtworzony piękny park. Mielibyśmy pełny kompromis i zadowolenie wszystkich. Niestety mieliśmy wtedy słabą osobę w urzędzie odpowiadającą za inwestycje, a z drugiej strony osoby które nie dopuszczały żadnego konsensusu. Rybnik uchodzi za zielone miasto, a wczorajsze sceny w Diagnozie zaskoczyły pewnie niejednego mieszkańca zielonych płuc Polski - jak bardzo u nas może być zielono nawet w okolicy hałd.
    Ale parkingowo jesteśmy szalonym miastem. Żadne inne na Śląsku nie ma tak dużo miejsc parkingowych w centrum. Jesteśmy też całkowitym kuriozum jeśli chodzi o umożliwianie wjazdu autem do... środka parku jak to ma miejsce na Wiśniowcu. Może czasami brakuje miejsc parkingowych przy niektórych blokowych osiedlach lub zakładach pracy - ale w przypadku centrum miasta mamy totalne PRZEGIĘCIE i zakłócenie harmonii. Oby władze miasta oddając parking wielopoziomowy wzięły się za to.

  • ~dr_Moriarty 2018-11-07
    12:29:21

    10 1

    @Arteks

    Skorzystam z okazji i odpowiem Ci tutaj na temat "miastotwórczej" funkcji koszmarka przy Zebrzydowickiej - przechodzę tamtędy, widzę i moim zdaniem jest żadna. Trzeba być bardzo naiwnym, żeby nie widzieć, że jest to głównie parking dla nawiedzających Rybnik SWD i SRB. Szpetny plac i kolejny, moim zdaniem zupełnie niepotrzebny market w centrum (niedaleko wielkiego Auchan). Nowy Domus pominę milczeniem bo oprócz wielkiego szmateksu i paru sieciówek niczego ciekawego tam nie ma. Sam pawilon w mojej opinii beznadziejny, nie ma tam nawet ubikacji. Przypomina raczej magazynowiec z celami w postaci sklepów. Z kolei jeśli chodzi o ten blok mieszkalny - nie wiem, ja za nic nie chciałbym mieć mieszkania z widokiem na parking Kauflanda z jednej, a na jakiś stary dom z drugiej. Na moje oko na tym terenie wszystko jest bałaganiarsko upchnięte, tak by wykorzystać metraż do maksimum, i tak właśnie wygląda. Przechodzę tam wieczorami i jeśli oceniać ilość mieszkańców po świecących się wieczorem światłach, to na moje oko większość tego bloku stoi pusta. I w ogóle mnie to nie dziwi. Z mojego punktu widzenia ta inwestycja w tym miejscu (choć pewnie w każdym) to koszmar. Moim zdaniem została obliczona na szybki zysk.

    Dlatego też opór mieszkańców był taki duży. Bo czuli nosem co się święci. O ile pamiętam, inwestor mydlił oczy jakąś "strefą ciszy"? Możesz mi ją pokazać? Mieszkańców okolicy moim zdaniem po prostu olano, i obawiam się, że taki zamysł był od początku. Twoją pisaninę o parkingu podziemnym możesz sobie włożyć między bajki. Sam piszesz powyżej o wielomilionowej cenie takiego parkingu przy Hallera. Gdyby parking miał być pod takim Kauflandem, cała inwestycja kosztowałaby 2-3 razy więcej i była po prostu nieopłacalna. Piszesz, że miasto miało wpłynąć na inwestora. Dlaczego nie wpłynęło? Dlaczego z takim uporem Fudali, wiceprezydenci i rada miejska forsowali ten pomysł, mimo jednego z największych w historii miasta oporu mieszkańców i komentarzy ogólnopolskich mediów? Bóg jeden raczy wiedzieć, choć znając realia polskich samorządów, można się chyba domyślać. Najwyraźniej z jakichś powodów nie chciała. Przypomnę Ci tylko, że o ile dobrze pamiętam dawne informacje prasowe, istniały takie pomysły, żeby inwestor Focusa miał przebudowywać skrzyżowanie CHrobrego/3 maja, a w mniejszym budynku obok browaru miało być muzeum rybnickiego browarnictwa. Nie zauważyłem, żeby tak było. Chyba jest tam komórka, a jakże, Urzędu Miasta. Carrefour miał bodajże budować lodowisko w Rybniku. Gdzie ono jest? A to tylko przypadki wzięte na szybko, z pamięci. O "strefie ciszy" już nie wspominam nawet. W każdym z tych przypadków miasto "mogło wpłynąć", ale nie wpłynęło. Dlaczego? Ot, tajemnica poliszynela. Opór mieszkańców Zebrzydowickiej wziął się właśnie z tych doświadczeń - że miasto jak zwykle wpłynie, dopilnuje itd. Jak się skończyło - wszyscy wiemy.

  • ~Arteks 2018-11-07
    14:32:52

    1 8

    @dr_Moriarty - odeszliśmy od tematu więc krótko. Osoba odpowiadająca za inwestycje po prostu nie znała się kompletnie na urbanistyce. Mając w ręku inwestora który chce wybudować mieszkania i sklepy - można to było zrobić w jakimś jednym reprezentacyjnym obiekcie, a auta schować w głąb nasypu. Z drugą stroną czyli mieszkańcami też nie szło prowadzić dialogu boci byli na nie i nie chcieli żadnej zmiany. Poza obrzydliwym parkingiem który nieco zniekształca całość - to całkiem estetyczna inwestycja. Widok z bloku? Przecież 90% domkowców w Rybniku nie patrzy nic innego niż domki i sobie "chwali". Jakość sklepów - to nie sprawa miasta. A teraz pytanie do ciebie - czy nowe władze miasta wyciągnęły jakieś wnioski z tego? Zupełnie nie! To co powstaje na Chabrowej lub na Kotucza - jest zdecydowanie mniej estetyczne i zdecydowanie bardziej szkodliwe.

  • ~Malgosia01_1 2018-11-07
    14:43:21

    14 3

    Usunięto mój ostatni komentarz. Dobrze, więc napiszę prościej. Ani Arteks, ani dr Moriaty nie są związani z władzami miasta. I tak sobie po prostu siedzą przed komputerami i piszą elaboraty. Godziny pisania "zatroskanych" mieszkańców o dzielnicy, w której w tym roku nie byli pewnie ani razu. Arteks, co ciekawe, pisze zawsze w godzinach pracy UM. :) Cuda normalnie! :) 1. Jeżeli miasto chciało rozwiązać problem parkowania pacjentów na Kochanowskiego - czego oczywiście nie rozumiem, bo chory gdzieś musi zaparkować i tramwajem z Golejowa czy Kłokocina raczej nie dojedzie - wystarczyło postawić znak zakazu parkowania za wyjątkiem mieszkańców osiedla. 2. O ile nie ma zakazu parkowania to auto - lub te dwa auta - mogę sobie postawić gdzie chcę. Jak każdy mieszkaniec. Nie podejrzewam, żeby Pan Moriarty np. parkował swój jedyny samochód gdzie indziej niż pod własnym blokiem. Lub sąsiednim. No z pewnością to, że stawia go na noc na płatnym parkingu w mieście możemy raczej wykluczyć. 3. Jak się pisze o sprawie, którą się zna tylko ze zdjęć na rybnik.com.pl to umyka fakt, iż tzw. miasto przed tym malowidłem nikomu łaski nie robiło i miejsc jak to Pan nazwał "do zatrzymywania się" nie było. To właśnie była ta zmiana. Planista przyszedł pewnego poranka. Popatrzył gdzie akurat wtedy stało najwięcej aut i wg. tego wzoru zdecydował kto, gdzie będzie od teraz stawał, a kto stawał nie będzie. Bo tak. 4. Jeżeli już zdarzył się w tej dzielnicy jakiś rowerzysta, to nie miał problemu z przejazdem. To są ciche i spokojne ulice. Kolorowanki w barwach narodowych były tu ewidentnie zbędne. 5. Wszystkich słabo zorientowanych, "bezinteresownie" zaangażowanych i gęsto się wypowiadających, zapraszamy do labiryntu Karolinka. Pojeździcie sobie w kółeczko, poprzeklinacie sobie, a potem zaśpiewacie hymn pochwalny na temat nowoczesnego, pozbawionego sieci ciepłowniczej i nie inwestującego w ekologiczne ogrzewanie - miasta, które dziury na drodze maluje farbą. Mam nadzieję, że przynajmniej ekologiczną.

  • ~dr_Moriarty 2018-11-07
    16:26:01

    3 11

    @Malgosia01_1

    "Wystarczyło postawić znak zakazu parkowania za wyjątkiem mieszkańców osiedla" - otóż nie ma takiej możliwości na drodze publicznej zgodnie z przepisami prawa i kodeksu drogowego. Droga publiczna to droga publiczna. Znaki tego rodzaju (tylko dla mieszkańców) możesz spotkać na terenach spółdzielczych lub terenach wspólnot mieszkaniowych. Próbowała Ci to powiedzieć rzecznik, próbowałem tłumaczyć ja. Niestety, widzę, że ciężko rozumujesz i zawsze będziesz wiedzieć swoje. Ja wiem, że to co miasto zrobiło może boleć i mnie pewnie też by bolało gdybym tam mieszkał. Mieliście darmowy parking na publicznej drodze, teraz już nie macie. Ale miasto zrobiło to zgodnie z prawem i tyle. Ma prawo robić z tymi drogami co mu się podoba w granicach prawa i tyle. A że Twoim zdaniem był tam mały ruch i miejsce dla rowerzystów - nikogo w UM to nie wzruszy. Próbujesz stawiać lokalne zwyczaje i przyzwyczajenia ponad kodeksy, regulaminy i przepisy prawa.

  • ~ 2018-11-07
    18:22:24

    8 1

    ~dr_Moriarty nie zaklinaj rzeczywistości tekstem " Mieliście darmowy parking na publicznej drodze, teraz już nie macie","niestety, widzę, że ciężko rozumujesz i zawsze będziesz wiedzieć swoje", bo tak naprawdę mieli go wszyscy (co niektórych bardzo boli, widać to po ich wpisach), dotychczas mieszkańcy stawiali samochody w okolicach swoich posesji, pomiędzy nimi pojawiały się samochody "darmusów" jak określają ich ci, których ta sytuacja boli i nic się nie działo, jedynie w okolicach przychodni dochodziło do konfliktów, bo "obce" samochody niejednokrotnie utrudniały i czasami wręcz uniemożliwiały dojazd do posesji, co zapoczątkowało całą akcję
    " Ale miasto zrobiło to zgodnie z prawem i tyle. Ma prawo robić z tymi drogami co mu się podoba w granicach prawa i tyle" nie ważne, że odbyło się to bez uwzględnienia zdania mieszkańców, którzy generują praktycznie cały ruch w tym rejonie, a nie internetowi "fachowcy", którzy wielce zabierają głos w temacie ich nie bezpośrednio nie dotyczącym, traktując mieszkańców jak "ciemną hołotę" dyktując im swoje decyzje, najważniejsze że podjęte według "nowoczesnych trendów"
    "Próbujesz stawiać lokalne zwyczaje i przyzwyczajenia ponad kodeksy, regulaminy i przepisy prawa" a czy przypadkiem prawo nie powstało właśnie poprzez usystematyzowanie lokalnych zwyczajów i przyzwyczajeń ?

  • ~Lateks 2018-11-08
    00:52:31

    7 0

    ~dr_Moriarty przepisy? niech p. oficer najpierw przeczyta kodeks ruchu drogowego a potem stosuje. To co tam powstało zaprzecza kodeksowi dla ułatwienia polecam się zapoznać z definicją i interpretacją strefy zamieszkania.

  • ~Lateks 2018-11-08
    01:02:53

    7 0

    Arteks piszesz "@dr_Moriarty - odeszliśmy od tematu więc krótko. Osoba odpowiadająca za inwestycje po prostu nie znała się kompletnie na urbanistyce. "
    A kto tam teraz się zna? Oficer? czy kto? Nikogo Kuczera nie zwolnił z UM za błędy tak samo jak nikogo nie zwalniał Fudali. Ba nawet wymagania ma mniejsze. Zwykły mieszkaniec w UM jest traktowany jak śmieć, a "inwestor" robi co chce, jasne że parking podziemny pod sklepem jest kilka razy droższy dlatego urzędnicy wyrazili zgodę na zabetonowanie parku, problem jest jednak taki ze za chwilę obok byłego praktikera będziesz miał kolejne puste blaszaki i tyle pozostanie z tych miastotwórczych inwestycji.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5080