zamknij

Wiadomości

Drogi w Rybniku były puste. Jak to możliwe?

2011-06-14, Autor: 
Kierowcy poruszający się wczoraj po rybnickich drogach przecierali oczy ze zdumienia. Na co dzień zakorkowane główne arterie miasta świeciły pustkami.

Reklama

Wygląda na to, że apele organizatorów i policji, aby na stadion wybrać się pieszo, przyniosły skutek. Obserwowaliśmy tysiące ludzi zmierzające na stadion na piechotę. Z kolei na parkingach niemal wyłącznie stały samochody z rejestracjami z innych miast – relacjonuje Aleksandra Nowara z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.

 

W całym mieście doszło wczoraj jedynie do jednej stłuczki. Poza tym, policjanci byli prawie bezrobotni. Tego się nikt nie spodziewał - przed koncertem do Rybnika przyjechali ze wsparciem policjanci z Katowic.

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (34):
  • ~karek1989 2011-06-14
    11:31:05

    0 0

    A to wszystko dlatego, że Rybnik potrafi się bawić kulturalnie!!:):)

  • ~KeRim 2011-06-14
    11:32:25

    0 0

    to wszystko dlatego, że kierowcy nie chcieli słuchac brajana

  • ~czajalukasz 2011-06-14
    11:55:06

    0 0

    Czytam te artykuły i czytam i oczom nie wierzę, że redakcja reprezentuje tak niski poziom.
    Naprawdę artykuł o pustych drogach to hit dnia??? Rybnik.com.pl - poziom tabloidu.

  • ~DonPedro 2011-06-14
    12:02:06

    0 0

    Bo to bylo niesamowite zjawisko. Na Wyzwolenia kilka aut raz z jednej a raz z drugiej strony, na Zorskiej mozna bylo rowerem slalom miedzy linia przerywana robic. I to wszystko w poniedzialek miedzy 19 a 20. Nie do wiary. Jak w Czechach.

  • ~sianko 2011-06-14
    12:02:07

    0 0


    Miasto dało rade z organizacją tak dużej imprezy. Brawo. Wydaje sie, że gdyby nawet był pełny stadion to nie było by dużych problemów.

  • ~but 2011-06-14
    12:12:36

    0 0

    Bo ludzie sobie wolne wzieli , żeby nie stać jadąc z pracy w korkach

  • ~Robson 2011-06-14
    12:23:45

    0 0

    To pójdźmy za ciosem!!! Przekonajmy rybniczan, aby na co dzień korzystali z rowerów, własnych nóg oraz komunikacji miejskiej... To jest sposób na odkorkowanie Rybnika! Pokazać, że da się inaczej a nie tylko autem!!! No, ale do tego trzeba dać rybniczanom PORZĄDNA komunikację miejską! TANIĄ, SZYBKĄ, KOMPLEKSOWĄ oraz KOMFORTOWĄ! Urządzić trakty komunikacyjne dla rowerów, miejsca postojowe na rowery czy jakieś boxy (przechowalnie) gdzie można przechować rower w czasie pracy. zakupów, wyjścia do kina, itp. Kolejna sprawa - transport rowerów w autobusie (choćby takie bagażniki na przednim zderzaku)... Niech tylko część osób pójdzie na taki coś to już będzie lepiej!!!
    Ja osobiście po Rybniku poruszam się piechotą lub rowerem. Autem incydentalnie jak już na prawdę muszę! Robię to z wolnego wyboru, a nie z konieczności (brak auta czy brak $$ na paliwo).

  • ~qwerty 2011-06-14
    12:59:19

    0 0

    Tez popieram taki pomysl. Nie bede sie tak nudzil stojac w korkach ;)

  • ~c182 2011-06-14
    13:00:55

    0 0

    Robert, popieram jak najbardziej. Tylko tak jak piszesz, trzeba ułatwiać życie chcącym podróżować rowerem lub komunikacją miejską/pociągami. Budowa nowych dróg swoją drogą żeby rozładować korki, ale trzeba przede wszystkim zmienić mentalność, a np. parkingi dla rowerów czy przepisy ułatwiające rowerzystom poruszanie się po mieście kosztują zdecydowanie mniej.

  • ~firmaq5 2011-06-14
    13:36:54

    0 0

    Pusto - bo każdy omijał centrum od 16 30 do 22 :) .. ja sam nie wyjechałem od tej godziny już z domu.

  • ~777lok777 2011-06-14
    13:39:56

    0 0

    ~c182 masz rację. Ułatwienie podróżowania rowerem jest tańsze. Zacznijmy od tego, że przy przejściach dla pieszych powinny być przejazdy dla rowerzystów, bo zgodnie z prawem przejechać przez pasy nie możemy a policzmy ile jest przejść dla pieszych i ile razy trzeba będzie z roweru schodzić. A uwierzcie mi policja i straż miejska tego pilnuje. Więc trochę farby dokumentacja w UM i już.

  • ~dr Becker 2011-06-14
    13:40:59

    0 0

    @robert_rybnik_ To nierealne, tak długo dopóki władzę sprawuje tow. A. Fudali zapiekły wróg rowerów, rowerzystów, lasów i wszelkiej zieleni

  • ~Fiodore 2011-06-14
    13:42:15

    0 0

    Czyli co, od dziś zamykamy ulice dla samochodów? :P

  • ~abel 2011-06-14
    14:15:46

    0 0

    Temperatura 0 st. celsjusza deszcz ze śniegiem - powodzenia życzę rowerzystom. O mrozach które w naszym klimacie się też przypadkiem zdarzają nie wspomę.

  • ~Robson 2011-06-14
    15:08:22

    0 0

    Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko niemożliwi ludzie ;] Także TUTAJ ;]

  • ~ 2011-06-14
    15:21:33

    0 0

    Chcecie ładować miliony złotych w drogi rowerowe, którymi poruszać się będzie regularnie (jako dojazd do pracy) kilkadziesiąt osób w skali jednego dnia. Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy także z pieniędzy miasta sfinansować kosztem powiedzmy 3 mln złotych ścieżkę dla chcących dojeżdżać do pracy i szkół deskorolkami, bo jest ich stosunkowo niewiele mniej. Ponadto należy wybudować kosztem 10 mln złotych tor rajdowy , gdyż pokaźna liczba (powiedzmy kilkanaście osób ) zajmuje się tym prawie profejonalnie i nie mają gdzie doskonalić umiejętności. Czy chcecie czy nie w Rybniku nie ma miejsca na tworzenie w centrum nowych ścieżek rowerowych, bo to co mamy ledwo wystarcza na ruch pieszy i drogowy. Ponadto jaki sens wydawać grube pieniądze dla fanatyków rowerów, którzy deklarują dojazd do pracy rowerem, skoro większość dojeżdża samochodami (bo pracują kilkanaście, lub dziesiąt km od miejsca zamieszkania) i to oni jako liczniejsza grupa powinni być w pierwszej kolejności brani pod uwagę ze swoimi żądaniami co do infrastruktury drogowej. Nie może być tak ,że ułamek procenta ludzi terroryzuje resztę, żądając śrdokow niewspółmiernych do potrzeb. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

  • ~abel 2011-06-14
    15:29:14

    0 0

    amen

  • ~c182 2011-06-14
    15:37:22

    0 0

    Może czytam inny wątek komentarzy, ale nikt tu nikogo nie zamierza terroryzować ani nie wspomina o milionowych inwestycjach. Jeżeli jesteście takimi przeciwnikami rowerów to nikt wam nie zabrania jeździć samochodami, ale nie zabraniajcie też ludziom poruszać się na rowerach po mieście w celach innych niż rekreacyjne a co za tym idzie dostosowywać infrastrukturę i przepisy do tego. Proponuję sprawdzić sobie jak to funkcjonuje w wielu krajach europejskich (Niemcy, Skandynawia).

  • ~auralfloat 2011-06-14
    15:53:23

    0 0

    ~robert_rybnik_ w pełni się zgadzam. ~Abel, deszcz, śnieg czy mróz to nie problem dla odpowiednio wyposażonego rowerzysty, w Szkocji w największe ulewy ludzie jeżdżą na rowerach, bo mało kiedy nie pada. ~Jospeh - nie trzeba być aż jakimś fanatykiem rowerowym, by dojeżdżać do pracy czy szkoły na rowerze, nawet te 15km (ok. 45-60 min. spokojnej jazdy). Czy "hrubo baba" jeżdżąca do sklepu po zakupy, czy do pracy 5km to też fanatyk rowerowy? Aha, no i rowerzyści i piesi też płacą podatki, więc nie bredź.
    Inwestowanie w nowe drogi dla samochodów, w obwodnice, dodatkowe pasy itd. to jak popuszczanie pasa u grubasa, który chce się odchudzić.

  • ~ 2011-06-14
    16:09:04

    0 0

    Wybuduje się wam te drogi rowerowe i co? No i będzie tak jak wzdłuż zalewu, gdzie jest dosyć długi odcinek takiej ścieżki. Skutek? Jeżdżę tamtędy bardzo często i widzę, że raczej wielu woli jeździć drogą zamiast ścieżką rowerową. Z tymi ścieżkami jest tak jak z pojemnikami na psie odchody - nawet jak się taki pojemnik pojawi to i tak 80 % właścicieli psów woli obsrywać z ich pomocą trawniki. Z rowerzystami jest niestety tak samo - i z góry przepraszam jeśli ktoś poczuje się urażony tym drastycznym, aczkolwiek trafnym porównaniem.

  • ~wilhelm 2011-06-14
    17:15:26

    0 0

    Joseph ja tam jeżdżę na rowerze i mogę z ręką na sercu powiedzieć że bredzisz. Nie po ścieżce ludzie jeżdżą wokół Bazyliki i na końcówce tuż przed rondem gliwickim, przy czym oba te miejsca łączy to, że ścieżka jest kiepsko oznaczona i wielu może sobie nie zdawać sprawy z jej istnienia. Spójrz lepiej na siebie i odpowiedz sam przed sobą na pytanie ile razy wymusiłeś na rowerzystach pierwszeństwo

  • ~ 2011-06-14
    17:25:17

    0 0

    Dla twojej informacji. Nigdy nie zdarzyło mi się na nikim wymusić pierwszeństwa - na nikim. Uważam się za dobrego kierowcę z 15 letnim stażem i sporą liczbą przejechanych kilometrów. Za to mogę ci przytoczyć wiele przypadków wymuszania pierwszeństwa przez rowerzystów ( i nie chodzi mi tutaj o liczne przypadki zjeżdżania z chodnika na pasy - bo na to trzeba uważac i mieć oczy dookola głowy) - wielu rowerzystów nie zdaje sobie sprawy, czy też nie zna przepisów (bo nie mają obowiązku ich znać wedle obowiązujących przepisów) - i sami siebie narażają na niebezpieczeństwo. Musze często za nich myśleć na drodze, zresztą tak jest także z kierowcami samochodów bardzo często. I nie wmówisz mi, że budując wszędzie scieżki, wyeliminujesz ruch rowerów z dróg, bo tak nie będzie, tak samo jak w przykładzie z pojemnikami na psie odchody. Musi minąć wiele lat i zmienić się kilka pokoleń. Polacy jeszcze do wielu rzeczy nie dorośli i tak samo jest ze ścieżkami dla rowerów.....

  • ~Tzolkin 2011-06-14
    18:15:40

    0 0

    abel mi jakoś aura nie przeszkadza a poruszam się rowerem przez cały rok. Wystarczy tylko trochę pomyśleć i odpowiednio się przygotować na daną porę roku. Tyle

  • ~Robson 2011-06-14
    18:50:39

    0 0

    ~Joseph... W Polsce pewnie z 90-95% kierowców mówi o sobie "uważam się za dobrego kierowcę". Twoim skromnym zdaniem zamiast działać w konkretnym kierunku (dać możliwość alternatywnej komunikacji) lepiej jest czekać aż wymrze kilka pokoleń... A ile tych pokoleń ma się zmienić? A co jeśli to nie da efektu? Kultura jazdy w Polsce jest jaka jest! Nie demonizuj rowerzystów bo jak wszędzie są lepsi i gorsi (tak samo jak kierowcy). Rowerzyści jeżdżą po drogach --- są to głównie KOLARZE SZOSOWI, gdzie jak sama nazwa wskazuje jeżdżą po SZOSACH, na rowerach SZOSOWYCH. A tak w ogóle to nie rób też z ludzi tłumoków - da się im możliwość, wytłumaczy się i serio zaczną z tego korzystać... Tak jak dziadkowie korzystają z te. komórkowych, E-kart, komputerów i innych nowinek. Można zmienić podejście ludzi i nie trzeba czekać aż wymrze któreś pokolenie... Kwestia czasu i postarania się. Jak się chce to się szuka SPOSOBU, jak się nie chce to się szuka POWODU! PROSTE!

  • ~c182 2011-06-14
    19:07:28

    0 0

    Tu nawet nie chodzi o nie wiadomo jak wielkie inwestycje od zaraz kosztem dróg (czego chyba tak boją się przeciwnicy rowerów w tym wątku z Josephem na czele), tylko o jakieś spójne działania umożliwiające sprawne poruszanie się rowerem po mieście. Póki co rowerzysta traktowany jest jako intruz zarówno na drodze, jak i na chodniku. Dlatego powstał właśnie pomysł dróg rowerowych. W Rybniku nie jest może najgorzej pod tym względem ale niestety nasz system dróg rowerowych nie jest spójny, często droga się nagle urywa itp. Nie można twierdzić, że do czegoś nie dorośliśmy bo idąc tym tropem powinno się wstrzymać budowę autostrad bo Polacy nie potrafią po nich jeździć (patrz np. ciągłe trzymanie się lewego pasa). Można zacząć od wyznaczania szlaków rowerowych tam gdzie jest szeroki chodnik, remontując/budując nową drogę można przeznaczyć pas dla rowerów itp. Wiadomo, że wszystkiego się nie zrobi od razu i nie będziemy mieć takiego systemu dróg rowerowych jak w Niemczech, ale nierobienie w tym kierunku zupełnie nic i krytykowanie bez żadnych sensownych argumentów nie poprawi sytuacji komunikacyjnej.

  • ~presu 2011-06-14
    19:13:32

    0 0

    Ja dojeżdżam do pracy samochodem i mam kilka alternatywnych tras dojazdu, na których spotykam rowerzystów. Uważam, że żadna z tych tras nie jest bezpieczna i przyjazna dla użytkowników dwóch kółek. Jestem więc za inwestowaniem w takie trasy i chętnie przesiądę się na rower jeśli będę miał gdzie na nim jeździc i gdzie go zostawic.

  • ~auralfloat 2011-06-14
    19:22:15

    0 0

    ~Jospeh, a rozróżniasz ścieżki od dróg rowerowych? Ta wzdłuż zalewu służy raczej rekreacji, a nie jest drogą rowerową pomagającą poruszać się po mieście. Piszesz, że widzisz sporo rowerzystów nie korzystających z niej - może to ci, którzy jeżdżą na szosowych rowerach? Poza tym jeżeli nie ma znaku zakazu ruchu dla rowerów czy wjazdu na drogę samochodową, a wzdłuż niej biegnie ścieżka rowerowa, nie ma prawnego obowiązku korzystania z niej. Powiem ci, że zorganizowanie ruchu dla rowerzystów w 100% spowoduje zadowolenie u jednych i drugich. Ale to musi być świadomy plan i realizacja, czyli drogi rowerowe wzdłuż, czy po prostu uzupełniające ruch samochodowy, w 100% nie kolidujące z ruchem samochodowym, z oświetleniem, oznakowaniem, o odpowiedniej - jednolitej nawierzchni itd. Na razie musi się zmienić mentalność polityków i niektórych kierowców/właścicieli pojazdów, dla których samochód to okazja do podbudowania się.

  • ~Kontestator 2011-06-14
    19:56:49

    0 0

    Powspominajmy lepiej koncert;-) Najlepszy motyw:

    http://w101.wrzuta.pl/film/7KYbWcLI9wd/buuuu_warszawa_buuuu

  • ~ 2011-06-14
    20:30:16

    0 0

    Aurafloat przeczytaj co napisałem wcześniej. W ścisłym centrum miasta praktycznie nie ma miejsca na nowe drogi (czy też ścieżki rowerowe). Możemy zamknąć centrum dla ruchu samochodów, ale muszą one jakoś objechać centrum, a na obwodnicę miasta praktycznie nie ma miejsca gdyż albo ekolodzy się skarżą, albo ROWERZYŚCI ,że się im leśne dróżki pod drogi zabiera. Na jakiej podstawie mam przypuszczać, że ktoś kto rekraacyjnie -jak piszecie -wybiera się nad zalew, i zamiast ścieżką która po to została przygotowana, i tak jedzie drogą - to w przypadku zamknięcia kilku dróg w centrum i sparaliżowania komunikacji, zbudowania dróg rowerowych, i tak będą jeździć gdzie popadnie, nawet jeśli tuż obok będzie droga dla rowerzystów - nie zagwarantujesz mi tego . Ostatnia sprawa - stanowicie zdecydowaną mniejszość. Skoro wam wygodnie jeździć na rowerze do pracy te kilka kilometrów, to pozwólcie innym dojeżdżać do pracy kilkanascie lub jak w moim przypadku kilkadziesiąt km w jedną stronę. I nikt mnie nie przekona,że to ma być dla mnie przyjemność jazda do pracy rowerem na takie odległośći. Nie jestem całkowitym przeciwnikiem dróg rowerowych, ale należy je od razu projektować przy budowie nowych dróg (ciekawe, czy ktoś z was postarał się monitować o budowę takiej drogi przy nowej "obwodnicy" Budowlanych- Podmiejska"? Doskonały odcinek na budowę obok drogi, wydzielonego pasa dla rowerów...tylko wy strasznie krzyczycie,że należy coś gdzieś na siłę wpychać- jeśli nie ma takiej możliwośći.

  • ~ 2011-06-14
    20:36:05

    0 0

    Jeszcze jedna sprawa. Właśnie to o czym pisałem wcześniej ktoś poruszył. Jeśli zbudowano rekraacyjną ściężkę nad zalew, a ktoś -mimo tego choć nie ma takiego obowiązku- i tak jedzie drogą, utrudniając ruch ( na naszych wąskich drogach, aby zachować bezpieczny odstęp podczas wyprzedzania w praktyce oznacza jazdę za rowerzystą- a przez to tamowanie ruchu, i narażając właściwie tylko siebie - to uważacie ,że to jest w porządku ? Moim zdaniem nie.

  • ~mao 2011-06-14
    21:25:05

    0 0

    przesiądźcie się na rowery i autobusy, to będzie się lepiej jeździło :)

  • ~Fiodore 2011-06-14
    21:26:28

    0 0

    Malkontoneci, wieczni malkontenci...

  • ~grzesnick 2011-06-14
    21:52:52

    0 0

    drogi były puste bo wyjechalerm do rodzinki;-) szczerze chciałem pogratulować władzą miasta sprawnej organizacji, mieszkańcom wyczucia i rozsądku. Najgorzej wypadają organizatorzy - cena nieadekwatna do artysty, sponiewierali Carratntouhill i Fudalego.

  • ~ 2011-06-14
    23:12:07

    0 0

    parę słów do tych, którzy uważają się za dobrych kierowców. Pewien znany kierowca rajdowy powiedział kiedyś, że gdy tylko przez moment podczas jazdy pomyslisz o sobie, że jesteś dobrym kierowcą, natychmiast powinieneś zdjąć nogę z gazu. I ja zgadzam się z tym całkowicie. I jeszcze o jeżdżeniu do pracy rowerem. Jest to z pewnością pozytywne, ale... po przejechaniu np. 10 km jesteś spocony, a przy kiepskich warunkach pogodowych jesteś dodatkowo brudny. Przed rozpoczęciem pracy powinieneś wziąć prysznic. Niestety mało jest takich miejsc pracy, w których możesz sobie zafundować taki "luksus". Śmierdzący potem i brudny pracownik raczej nie przyciąga ewentualnych klientów (interesantów). Pozdrawiam.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4918