zamknij

Wiadomości

Droga Racibórz-Pszczyna: mieszkańcy zostaną odcięci od swojego „centrum”

2018-10-24, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

Władze Rybnika wiążą z drogą Racibórz-Pszczyna duże nadzieje. Inwestycja sprawi jednak też duży kłopot mieszkańcom Niedobczyc. Ma przebiegać przez środek ul. Gruntowej, odcinając rybniczan od centrum dzielnicy. Będą musieli nadkładać 5 kilometrów, by dostać się do sklepu, szkół, kościoła. Miasto nie zmieni dla nich projektu drogi.

Reklama

Co dla jednych będzie idealnym rozwiązaniem komunikacyjnym, dla drugich stanie się prawdziwym utrapieniem. Chodzi o drogę Racibórz-Pszczyna, która ma w przyszłości przebiegać od Węzła Chwałowickiego, poprzez Niedobczyce, Niewiadom do ul. Raciborskiej. Przy okazji przetnie istniejące już ulice.

Jeden z mieszkańców ulicy Gruntowej (imię i nazwisko znane redakcji) zwraca uwagę, że inwestycja skomplikuje życie osób mieszkających w pobliżu ul. Raciborskiej. Dlaczego? Droga Racibórz-Pszczyna „przejdzie” przez środek ul. Gruntowej, odcinając północną część Niedobczyc od południowej. - Problem w tym, że jesteśmy związani z centrum Niedobczyc. To tam mamy swoją parafię, cmentarz, szkołę, przedszkole. Tam jest przystanek PKP. Dla nas „centrum” jest właśnie w Niedobczycach – zauważa.

Nasz rozmówca wyliczył, że po wybudowaniu drogi, mieszkańcy chcący się dostać do centrum dzielnicy, będą musieli nadkładać 5 kilometrów drogi. - Dla zmotoryzowanych to nie będzie zapewne uciążliwość. Co innego z dziećmi uczęszczającymi do szkół w Niedobczycach lub osobami starszymi, które nie mają prawa jazdy – dodaje.

Od miejsca, w którym ma się znaleźć droga w kierunku Raciborskiej znajduje się około 30 domów. Ich mieszkańcy wielokrotnie pisali do miasta, by urzędnicy zmienili jeszcze projekt drogi Racibórz-Pszczyna. - To mogłoby być cokolwiek – kładka nad drogą, tunel, przepust. Miasto powiedziało „nie” i koniec – mówi mieszkaniec ul. Gruntowej. - Zamiast tego władze miasta znalazły pieniądze na budowę tunelu pod nasypem kolejowym na Paruszowcu, czy pod Rybnikiem Towarowym - zauważa gorzko.

Dlaczego mimo zgłoszeń mieszkańców, miasto nie naniosło poprawek w projekcie? Jacek Hawel, naczelnik Wydziału Dróg wyjaśnia, że wpływ na to miało ukształtowanie terenu, warunki techniczne oraz statut drogi. - Już na etapie koncepcji w 2012 roku podjęto decyzję o realizacji przedsięwzięcia w zakresie, który obecnie jest przygotowany projektowo i realizacyjnie. Sytuacja dotyczy też takich ulic jak: Zapłocie, Jesienna, Kopalniana, Kowalczyka, Jankowicka, Dolna oraz Garbocze. Drogi te staną się drogami zamkniętymi – dowiadujemy się.

Miasto nie ma kosztorysu budowy ewentualnego wiaduktu ani tunelu pod drogą. Magistrat nie dysponuje też w tej chwili środkami finansowymi na zwiększenie kursów komunikacji miejskiej w tamtym rejonie Rybnika. - Nie jest wykluczone, że działania w postaci zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej w tym rejonie będą brane pod uwagę w momencie realizacji rzeczowej tego odcinka drogi – zaznacza Jacek Hawel.

Oceń publikację: + 1 + 52 - 1 - 97

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (35):
  • ~akronaut 2018-10-24
    09:16:38

    80 10

    Na Zamysłowie w rejonie ul. Dolnej jest podobnie. Już korzystamy z "dobrodziejstwa" tej budowy. Od około roku mamy dojazd do centrum tylko przez ul. Wodzisławską. Liczymy na to, że po oddaniu drogi do użytku korki na Wodzisławskiej nie będą takie jak teraz. W odległości kilkudziesięciu metrów znajdzie się węzeł Śródmiejski, na który chcąc wjechać nadłożymy prawie 4km.

  • ~norton 2018-10-24
    09:57:49

    Urzędnicy stwierdzili, że mają Was po prostu w dupie :/ Podobne akcje były na ulicy Żorskiej - twierdzili, że nie da się wykonać zjazdów - między innymi na ulicę Sienkiewicza. Nie bo nie I nagle jak stacja beznynowa powstała udało się - normalnie cud! Życzę Wam też takich cudów.

  • ~Proton64 2018-10-24
    10:12:32

    Szkoda, że rybnik.com... nie pisało o tym przed wyborami lub w trakcie trwania kampanii. Nie chcieli zaszkodzić Pitrowi Kuczerze i jego ekipie?

  • ~Antyk 2018-10-24
    10:26:31

    36 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rad11 2018-10-24
    10:44:42

    Dla urzędników kilkuset mieszkańców się nie liczy to mały szczegół w ogólnym dobrodziejstwie drogi, to samo było podczas wypłat odszkodowań wieczne problemy oraz kłody pod nogi dla wysiedleńców. Niestety już po wyborach w Rybniku człowiek dalej będzie olewamy przez urzędników za to podatki pewnie w górę. To nie jest mój prezydent.

  • ~Ancymon 2018-10-24
    11:48:53

    Co wy chcecie od prezydenta Kuczery , przecież ~Arteks pieje z zachwytu , jego cytat " Prezydent ma zielone światło do realizacji swoich różnych planów inwestycyjnych w centrum miasta, do rozwoju turystyki, rekreacji i nowych terenów zielonych, do rewitalizacji Ignacego i Juliusza, do dalszego rozwoju planu mobilności, do zmian w układzie linii autobusowych, do zmian w inżynierii ruchu w centrum miasta, do rozwoju budownictwa komunalnego, do dalszych działań promocyjnych (Diagnoza była strzałem w dziesiątkę), do współpracy z innymi miastami regionu np. w tematyce transportu, do estetyzacji miasta i budowy nowych obiektów jak np. oczekiwana sala koncertowa czy wspieraniu rozwoju biznesu. Prezydent z takim wynikiem wyborczym musi wiedzieć - że mieszkańcy aprobują jego działania. " Kuczera to miernota , nie rozwiązał żadnego problemu - smog, korki ,komunikacja miejska, ścieżki rowerowe, zajmuje się samymi głupotami i na to wydaje pieniądze , zwykłych ludzi ma głęboko w d...e .

  • ~Arteks 2018-10-24
    12:02:25

    55 75

    @ancymon - wybór włodarza w I turze z poparciem powyżej 60% upoważnia do takiej opinii jaką wyraziłem. Natomiast projekt drogi powstawał w czasach Fudalego i wtedy nie doszacowano ważności takich przepustów dla okolicznych mieszkańców. Niestety ale w naszym mieście za inwestycje drogowe i inżynierię ruchu odpowiadają osoby spoza Rybnika. A niestety nasi rybniccy radni którzy powinni znać każdy "kąt" miasta jakoś nie zauważyli tego problemu i chyba nie interesowali się projektem drogi, mimo że to jedna z największych inwestycji transportowych w historii miasta.

  • ~bartezz 2018-10-24
    12:11:31

    52 13

    ~rad11 - mój prezydent też to nie jest w tych wyborach!!!

    ~Ancymon - to fakt, że brane są pod uwagę rzeczy zbędne i mało komu potrzebne jak np. centra przesiadkowe, z których mało kto będzie korzystał o ile w ogóle ktoś się tym zainteresuje z wyjątkiem kilku ciekawych pomysłów jak ścieżka pieszo - rowerowa nad Nacyną, remont Juliusza i tężnia na Paruszowcu - te trzy inwestycje można uznać za trafione. Likwidacja kilkunastu miejsc parkingowych w śródmieściu, które istniały lata długie była zupełnie nietrafiona.
    Niech nie narzekają ci, którzy nie byli głosować w wyborach!!!

  • ~kierowca bombowca 2018-10-24
    12:28:45

    60 7

    Czekali z tym supernewsem :) Tutaj fajnej foci nie będzie, ale pewnie zamontuja im stanowisko z dwoma żółtymi rowerami.

  • ~mewa74 2018-10-24
    13:16:57

    29 2

    Jeśli już wspomniano o kładkach, tunelach, przepustach... Miasto zamierza wybudować dwa nowe bloki na Kolejowej. Aż się prosi o rozwiązanie, które ułatwiłoby dotarcie do centrum pod/nad torowiskiem. Wówczas można wyjśc z Kolejowej na wysokości Chrobrego. Normalnie mieszkańcy tych bloków żeby dojść do centrum będą się musieli przejść w przeciwną stronę całą Kolejową.

  • ~spirit-of-the-town 2018-10-24
    13:17:47

    77 2

    Zadziwia mnie fragment wypowiedzi urzędnika iż kładki lub czegoś podobnego nie może być z powodu "ukształtowania terenu". Niech to powiedzą np. inżynierom projektującym kolej tybetańską na wiecznej zmarzlinie, tam poradzono sobie z "ukształtowaniem terenu". No, chyba że u nas jest "ukształtowany" trudniej. Wiem że skala porównania nieco kosmiczna, ale wszystko zależy wyłącznie od dobrej woli rządzących. Zawsze tak było i zawsze tak będzie. Pozdrawiam

  • ~Antyk 2018-10-24
    13:43:49

    41 5

    redaktorzy(?) tu cytat z innego komentarza:"Urzędnicy stwierdzili, że mają Was po prostu w dupie"...jakoś przechodzi przez regulamin, ale prztyczek(bez wulgaryzmu, bez rasizmu,...) wobec osoby wiadomej jakoś was razi?

  • ~charlie 2018-10-24
    16:24:48

    33 1

    Najbardziej jestem ciekawy kiedy ten mieszkaniec poinformował o tym redakcję...

  • ~wojto 2018-10-24
    17:44:13

    29 1

    Mi tam najbardziej żal mega klimatycznych, rekreacyjnych, spacerowych, wolnych od smogu terenów przy ul. Tkoczów / Zwycięstwa oraz łąki i lasu w okolicy ul. Ziemskiej. Nigdy bym nie przypuszczał, że jedna droga może tak drastycznie obniżyć poziom życia mieszkańców Chwałowic. Zysk dla nas tutaj będzie minimalny a koszty zdecydowanie większe.

  • ~ 2018-10-24
    18:23:40

    18 1

    Też mi żal tych terenow

  • ~qwer 2018-10-24
    20:33:13

    26 1

    Artykuł opublikowany po wyborach i wszystko jasne.

  • ~qwer 2018-10-24
    20:34:52

    26 3

    A o tym co działo sie w szpitalu psychiatrycznym cisza.

  • ~Arteks 2018-10-24
    20:53:18

    20 24

    Nowa droga rozdziela mieszkańców od punktów niezwykle dla nich istotnych. Popieram wpisanie do projektu przepustu na Gruntowej tak samo jak popierałem przepust na Paruszowcu. Dlaczego z jednej strony miasto chce ułatwiać życie poruszanie się autom np. tranzytowym kierowcom po nowej drodze, a z drugiej strony chce utrudnić życie rybniczanom z okolic Gruntowej, Dolnej i innych? Co innego gdyby w okolicy było jakieś inne przejście czy wiadukt ale ich nie ma! @spirit-of-the-town - świetny komentarz. :) Słuchanie takich głupot urzędników którzy nie zadbali o interes mieszkańców jest szczególnie wkurzające. @wojto - słusznie piszesz ale niestety to są właśnie takie dylematy - droga czy przyroda? Góreckiego też zniszczyła sporo krajobrazu Nowin. Dlatego niech ta obwodnica będzie ostatnią nową drogą na mapie miasta. A potem skupmy się na alternatywach rozwiązania ruchu, a nie budowie nowych dróg i niszczenia pasów leśnych czy rozdzielania mieszkańców. Ja popierałem drogę P-R głównie z tego powodu, że połączy estakadą dwie części miasta podzielone koleją. Ale nigdy nie przypuszczałem, że nowa droga podzieli mieszkańców na dwie części. Jak można było zaniedbać takich rzeczy w pracach projektowych. @bartezz - no niestety ale wybory pokazały, że większość chce takiej polityki jaką zaczął wprowadzać w mieście Kuczera. Jak zwykle twoje straszenie wyborami - miało się nijak do zachowań rybniczan. A to nie miasto ma się dostosować do twoich zacofanych poglądów, tylko ty musisz dostosować się do zmieniającego się miasta.

  • ~akronaut 2018-10-24
    21:40:11

    20 4

    kontynuując swój pierwszy wpis dodam, że nie mam nic przeciwko drodze R-R, nasze problemy świetnie opisał Arteks:
    Dlaczego z jednej strony miasto chce ułatwiać życie poruszanie się autom np. tranzytowym kierowcom po nowej drodze, a z drugiej strony chce utrudnić życie rybniczanom z okolic Gruntowej, Dolnej i innych?

  • ~qwer 2018-10-24
    22:13:22

    23 3

    Akronaut bo taki jest projekt czyli nie przemyślany i nastawiony na minimalizację kosztów związanych z budową dodatkowych dróg które są potrzebne.

  • ~ 2018-10-24
    22:19:03

    22 2

    nie szafował bym na prawo i lewo hasłem o poparciu powyżej 60%, literalnie tak to wygląda , ale jak weźmiemy pod uwagę, że połowa kandydatów nie pokazało nic, czym mogliby przyciągnąć elektorat , do tego część wyborców głosowało nie tyle za, co przeciw największemu kontrkandydatowi (głównie ze względu na jego przynależność partyjną), to nagle może okazać się, że realnie wybranego prezydenta nie popiera nawet połowa wyborców,
    wracając do meritum, mamy tutaj wymierny przykład, jakie naprawdę podejście do mieszkańców przejawiają rządzący, nie licząc się z nimi i z utrudnieniami jakie wprowadzą mieszkańcom, poprzez swoje zapadające za biurkiem decyzje, z resztą nie jest to jedyny taki przypadek, do "sukcesów" w tej materii dołożę tylko utrudniające mieszkańcom , a nic nie wnoszące zmiany układów komunikacyjnych w Kamieniu czy na Karolince,
    Arteks pisze: "(...) A niestety nasi rybniccy radni którzy powinni znać każdy "kąt" miasta jakoś nie zauważyli tego problemu(...)"
    niestety, bo ze względu na podział okręgów wyborczych , wiele mniej zaludnionych dzielnic nie posiada i praktycznie nie ma szans na wprowadzenie swoich radnych, np Zebrzydowice nie mają szans ze względu na dysproporcje ilości mieszkańców z Nowinami z którymi są w jednym okręgu, czy Paruszowiec-Piaski z liczniejszymi Boguszowicami z Raszowcem, Kłokocinem i Gotartowicami

  • ~ 2018-10-24
    22:54:30

    20 7

    Piotruś Wam jeszcze pokaże pazur, zobaczycie, przypomnę to kiedyś.

  • ~bartezz 2018-10-25
    01:17:45

    22 6

    Arteks - znowu o zdanie cię nikt nie pytał! po pierwsze ja nie muszę się do niczego dostosować jeżeli coś jest złe, nieprzemyślane i utrudnia normalne funkcjonowanie a wcześniej było dobrze przez długie lata!
    Kuczera wygrał bo nie miał konkretnego kontrkandydata, który byłby znany w mieście i taki co miałby dobry logiczny plan działania na kolejne 5 lat swojej kadencji. Rozmawiałem z wieloma moimi znajomymi i padały odpowiedzi typu : głosowałem/ am ponownie na niego bo nikogo innego z tych pozostałych kandydatów nie znam ! i tak to właśnie między innymi wyglądało...

  • ~Justyna Kotula 2018-10-25
    07:20:21

    27 2

    Mojemu tatowi zmienili działkę na której stoi dom na inwestycyjna po to żeby nie trzeba było budować ekranów, mimo że mieszka teraz 10 m od drogi i z okna widzi mur jak w więzieniu. A te wnioski do sądu o zmniejszenie wypłat, wstrzymywanie pieniędzy. Mieszkańcy cieszą się a nie wiedzą jak dużo ludzi krzywdzi nie sama budowa drogi ale oszczędności które pan prezydent chce osiągnąć kosztem ludzi przez nie wypłacanie domów i odcinanie mieszkańców od centrum...

  • ~adiqq 2018-10-25
    07:30:44

    17 0

    @Arteks - nie wiem czy o tym wiedziałeś, ale w pierwotnej wersji ślepa miała być także ulica Niedobczycka(nie pamiętam co z Krzywoustego - ale tutaj chyba łaskawie był przewidziany przejazd) ...Gruntowa przy niej to pikuś....To wszystko świadczy o tym, jak ta droga była świetnie zaplanowana...

    Ale przy okazji napiszę to co pisałem już wcześniej. To nie przypadek, że przez wiele lat nikt lub prawie nikt się nie chciał w tamtej okolicy budować - była tam taka "naturalna granica zabudowy" w pobliżu planowanej drogi (która od lat 70 była na mapach) - ludzie bali się, że ta droga w końcu powstanie i będzie taki problem jaki jest teraz.
    Po wybudowaniu "osiedla Wrzosy" ludzie chyba uwierzyli, ze tej drogi nigdy nie będzie i powstało tam w okolicy sporo nowych domów....A zupełnie inna kwestia to to, że ul. Gruntowa jest zupełnie nieprzystosowana do drastycznie większej ilości pojazdów tamtędy przejeżdzających (od kilku lat)

  • ~rzyt 2018-10-25
    09:29:55

    13 0

    Zaczyna się okres po wyborach czyli czas tłumaczeń o obiektywnych problemach. Za około 3 lata aktywność wróci. Ta choroba tak ma i jest dobrze zdiagnozowana, a nazywa się sra...ka wyborcza.

  • ~Gruby21 2018-10-25
    09:57:41

    11 0

    Ktoś powinien za to beknąć.

  • ~Arteks 2018-10-25
    11:25:03

    2 15

    @ursus - akurat Niedobczyce miały swoich radnych i to bardzo rozgadanych, (szkoda, że nie zawsze w odpowiednich tematach) a to właśnie tam są te najbardziej spektakularne "przecięcia". A co do podziału administracyjnego to Kraków ma ok. 765 tys. i 18 dzielnic, Rybnik ok. 140 tys. i 27 dzielnic. To u nas ktoś "przedobrzył" w drugą stronę i dzielnic jest za dużo. Po co Niedobczyce podzielono na Niewiadom, Popielów, Radziejów i Niedobczyce? Przed reformą administracyjną to była jedna miejscowość. @bartezz - motywy są oczywiście różne ale liczy się wynik końcowy. Taka jest demokracja. A właśnie, że musisz się dostosować bo innej możliwości nie masz bo twoje smęcenie w komentarzach jest bezowocne. @goliat - być może wielu mieszkańców czeka na tego pazura i na bardziej radykalne działania w wielu dziedzinach. Ma do tego prawo uzyskując tak wysokie poparcie po pierwszej kadencji.

  • ~bartezz 2018-10-25
    13:19:42

    14 1

    Arteks - nie ty decydujesz za mnie!!! ja nie muszę się do niczego dostosować jak coś jest źle zrobione i chore!!! zauważ, że potrafię docenic mądre inwestycje jak np. tężnia, remont Juliusza i ścieżka wzdłuż Nacyny od Plazy do Orzepowic to są mądrze przemyślane sprawy ale komu i po jaką cholerę są potrzebne na oś. Karolinka ścieżki rowerowe przez, które zmienił się cały ruch i są z tego powodu komplikacje, ulice dwukierunkowe zamieniono na jednokierunkowe trzeba objeżdżać wszystko dookoła by dotrzeć do miejsca docelowego.
    Bywam tam bardzo często na tym osiedlu i widzę ile tam przejeżdża rowerzystów - latem dosłownie kilku na dzień....

  • ~Mariusz Niżyniec 2018-10-25
    14:11:05

    16 1

    Nareszcie ktoś się zajął tym tematem. Niestety Urząd Miasta daje do zrozumienia, że ma gdzieś swoich mieszkańców. Z tą drogą to jakiś przekręt. Pan Hawel gada głupoty, mówiąc, że nie da się zrobić kładki dla pieszych. Kładka to nie tunel i pieniądze by się znalazły. W końcu znalazły się przecież pieniądze na tunel przez nasyp kolejowy na Paruszowcu czy tunel dla rowerów pod stacją Rybnik Towarowy. Ulica Gruntowa jest traktem, który istnieje od lat i z którego korzystają nie tylko auta, ale i piesi, rowerzyści. Urzędnicy są po prostu złośliwi. Dodam, że projekt przebiegu drugiego odcina P-R, był już zmieniany, pierwotnie miał się łączyć z ulicą Sportową. Dlaczego już wtedy nie uwzględniono próśb mieszkańców?
    Jak to się ma do polityki zrównoważonego transportu, gdy zmusi się wielu mieszkańców do korzystania z aut, przyczyniania się do korków i emisji spalin?

  • ~Blazej Balcerzak 2018-10-25
    18:55:41

    9 2

    Niestety ale chyba mieszkancy dali ciala swoim niezaangazowaniem. Bo jesli tylko pojawily sie plany powinni protestowac, pikietowac, przedstawic konkretne wyliczenia ile pieniedzy w ciagu roku czy dekady beda w plecy. Teraz jedyna droga to zrobic dokladne wyliczenia, wynajac dobrych prawnikow i isc do sadu po odszkodowanie (zakladam ze przez ten fakt ceny ich nieruchomosci spadly rowniez). To sa konkretne pieniadze tylko trzeba sie zorganizowac i niestety tez za to profesjonalistom zaplacic.

  • ~Lateks 2018-10-26
    12:51:34

    3 0

    ~Blazej Balcerzak chyba jesteś niepoważny. Mieszkańcy mają tracić czas i pieniądze bo w UM urzędują niepełnosprawni? Każdy normalny widzi jaki jest koszt tunelu pod dzialającymi torami. I to jest kilkanaście razy drożej niż ujęcie tych potrzeb już na etapie projektowania.
    W końcu za coś 25 radnych pobiera diety, a prezydent bierze za to pełną odpowiedzialność.

  • ~Blazej Balcerzak 2018-10-26
    13:20:18

    3 1

    @ Lateks
    Jestem jak najbardziej powazny. W interesie inwestora czyli miasta czyli wszystkich Rybniczan jest ta droge miec i jest ta droge wybudowac mozliwie najtaniej. Ich interes jest sprzeczny z interesem wlascicieli tych kilkudziesieciu domow. Pisanie wiec listow do miasta mija sie absolutnie z celem. To jakby pisac listy do kopalni aby przestala wydobywac wegiel.
    W ich interesie jest to zeby ich dzieci mialy blisko do szkoly a ich dziadkowie do kosciola czy na cmentarz.
    Teraz oni poswieca na to wiecej czasu wiecej pieniedzy a jesli ktos bedzie chcial kupic od nich dom bo ma np male dzieci to sie pewnie rozmysli i kupi w tej czesci dzielnicy gdzie jest blizej do centrum.
    Dla kilkudziesieciu rodzin wysuplac po kilka stow na prawnika rzeczoznawce i kogos do poprowadzenia tego to maly wydatek w porownaniu z tym ze sa teraz w d. bo droga powstanie ceny ich nieruchomosci spadna z 20 - 30% a zycie bedzie nedzniejsze przez koszty paliwa i zmarnowany czas.
    Teraz moga sie wiklac w dlugie i drogie procesy.
    W miasteczku w ktorym mieszkam jest pomysl na budowe obwodnicy, ma ona przebiegac przez malownicza zalesina doline rzeki. jeszcze nie doszlo do konsultacji w tej sprawie a juz jest komitet wolontariuszy ktory chodzi do mediow, pisze listy do lokalnych poslow, mobilizuje ludzi aby szli na konsultacje i wyrazali swoj sprzeciw i pisali listy bog wie gdzie. to sie nazywa lokalna demokracja.

  • ~Adam Wryński 2018-10-26
    16:00:37

    5 1

    Arteks a może potrzebny Rybnikowi taki prezydent jak Socha? Może miasto też zdobyloby tytuł Wzorowej Gminy

    http://www.zory.pl/aktualnosci/89-aktualnosci-komunikaty/3138-miasto-żory-wzorową-gminą.html

  • ~Arteks 2018-10-26
    16:58:42

    4 8

    @Wryński - przemilczałbym to na twoim miejscu bo to nagroda z takich gdzie każdy każdemu może poklaskać, pokadzić i wręczyć puchar. Po pierwsze organizatorem tego jest jakaś mała firma z Kielc niezorientowana w zarówno pozytywnych jak i negatywnych działaniach poszczególnych włodarzy. Po drugie jest to konkurs który w regulaminie ma zapisy: "Gminy mają prawo samodzielnie zgłaszać chęć uczestnictwa w konkursie Wzorowa Gmina, kontaktując się z biurem Organizatora Konkursu" oraz "Oceny i weryfikacji samorządów zgłoszonych do konkursu Wzorowa Gmina". A więc konkurs nie polega na jakiejkolwiek obiektywności oceny samorządu tylko na adorowaniu każdego kto się zgłosi i zaproponuje jakieś swoje atuty. Co ciekawe Żory chwalą się blokami - których budowa stanęła po zejściu już drugiego wykonawcy, jednym(!) przedszkolem oraz jakimś młynem który przecież nie jest oddany do użytku?! Kto inny dałby jakąś nagrodę prezydentowi za tak przeciętne dokonania przy jednoczesnym zadłużeniu swojego miasto na 300 mln zł? Za to jak Rzeczpospolita kilka tygodni temu oceniała samorządy to brała pod uwagę wiele konkretnych czynników statystycznych i makroekonomicznych. A ponieważ w Rybniku rządzenie miastem stoi na nogach, a nie na głowie to Rybnik zajął 4 miejsce, a Żory dopiero 37. Co nie dziwi bo nie da się okłamać matematyki i wyliczeń ekspertów. Równie dobrze Myszka Micky mogłaby by być uhonorowana przez szkolną gazetkę z Pińczowa - nagrodą bohatera roku. Mniej więcej wartość nagrody podobna. Tylko, że Myszka Micky by się nią nie chwaliła. ;PPP

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy dodatek energetyczny to lepszy pomysł niż dodatek węglowy?




Oddanych głosów: 430