zamknij

Biznes

Do dwóch razy sztuka. Kto wybuduje tunel pod nasypem kolejowym?

2018-03-30, Autor: 

Magistrat w Rybniku ogłosił właśnie drugi przetarg na budowę tunelu pod nasypem kolejowym, który połączy dzielnicę Paruszowiec-Piaski z Północną. Pierwsze ogłoszenie o zamówieniu nie doszło bowiem do skutku.

Reklama

Ten temat przewija się na naszym portalu od dłuższego czasu. W styczniu tego roku informowaliśmy Was o przetargu na budowę podziemnego łącznika pod nasypem kolejowym w dzielnicy Paruszowiec-Piaski >>Budowa tunelu pod nasypem kolejowym stanie się faktem? Ogłoszono przetarg<<

Przetarg nie doszedł jednak do skutku – nikt nie zgłosił swojej oferty. Dlatego też miasto dokonało kilku modyfikacji technicznych i ponownie zamieściło ogłoszenie na swojej stronie.

Jak czytamy, przedmiotem zamówienia jest budowa pieszo-rowerowego ciągu komunikacyjnego, łączącego ulicę Mikołowską w dzielnicy Paruszowiec-Piaski z ulicą Żużlową w dzielnicy Północ, realizowanego w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Rybniku – rozbudowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym Rybnik-Paruszowiec”.

Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
- ciągu pieszo - rowerowego,
- miejsc postojowych dla aut osobowych,
- stanowisk postojowych dla rowerów pod zadaszeniem,
- wiaty przeznaczonej na miejsce postojowe dla rowerów,
- kanalizacji deszczowej,
- terenów zielonych wraz z obiektami małej architektury,
- oświetlenia i monitoringu obszaru Inwestycji.

Termin składania ofert mija 16 kwietnia 2018 roku o godzinie 10.30. Wtedy też dowiemy się kto będzie budował tunel pod nasypem kolejowym.

Oceń publikację: + 1 + 59 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~Lateks 2018-03-30
    16:12:44

    31 9

    Albo się dowiemy o wykonawcy albo też nie. Mnie jednak zastanawiają dwie rzeczy. Po pierwsze po co w projekcie są stare drzewa skoro się je wycina? I po drugie skoro tunel od Mikołowskiej będzie po lewej stronie to jaki sens jest wycinać drzewa po lewej stronie od ulicy Pod Wałem ?

  • ~lewy_gwint 2018-03-30
    16:18:06

    38 7

    i drzewo na srodku miejsca dla niepełnosprawnych.

    Niepełnosprawny projekt(ant)

  • ~ 2018-03-30
    16:29:00

    41 44

    to jest inwestycja tak potrzebna jak kładka nad ulicą budowlanych

  • ~ 2018-03-30
    16:39:52

    26 11

    ~dddsgsfafggf potrzebę tej inwestycji szczególnie widać, po istniejącej tam od wielu lat od strony Pod Wałem, nielegalnej ścieżki po nasypie

  • ~Arteks 2018-03-30
    16:53:40

    37 61

    @ursus - i rzędu ludzi którzy tam schodzą po przyjeździe każdego pociągu, chociaż nie tylko bo od dłuższego czasu sporo pracowników Tenneco/Rettiga parkuje z drugiej strony i też korzysta z nielegalnego i niebezpiecznego przejścia przez tory. @dddsgsfafggf- jeśli niepotrzebne to czemu od lat domagali się go mieszkańcy i radni? Twój wpis jest zupełnie niepotrzebny, a nie przejście.

  • ~ 2018-03-30
    17:20:00

    83 24

    witam Państwa, temat powrócił, bo brak wykonawcy. Czy zdajecie sobie Państwo sprawę z ryzyka a z tym związanymi kosztem budowy tunelu przy pełnym obciążeniu torowiska pociągami towarowymi (nie tylko waga, ale drgania itp). Znam ten rejon i informuję, że stojąc przed stacją na ulicy Mikołowskiej w kierunku lewym pod istniejącym mostem kolejowym ISTNIEJE od zawsze możliwość przejścia i przejazdu rowerem (całe może 150 m w jedną stronę), patrząc w prawo to około 200m i jest piękny, dla mnie zabytek most kolejowy pod którym piesi i rowerzyści przejeżdżają od "zawsze". Pomysł na tunel (oczywiście nie za swoje pieniądze , to pomysł tego , który wymyśla inne ścieżki rowerowe - "pod prąd" i jest to chyba nasz miejski OFICER ROWEROWY. Zaznaczam, że nie mam nic przeciwko rowerzystom, ale rozsądek nakazuje mi zabrać głos, że te pieniądze na ten projekt można by spożytkować dla nich w dużo lepszy sposób.
    Nie wiem jk pozdrawia się rowerzystów więc - NIECH SIĘ WAM KOŁA KRĘCĄ. ps. niech pomysłodawca ruszy tyłek i obejrzy ten rejon dokładnie w naturze a nie podjeżdżając autem.

  • ~Arteks 2018-03-30
    17:33:20

    32 87

    @kurm - to jest absurdalne co piszesz bo co z tego, że 200 metrów dalej jest możliwość przejechania przez tory? Pasażer pociągu ma iść 200 metrów w jedną stronę i 200 w drugą żeby dostać się np. na Żużlową? Po co więc budujemy Drogę Pszczyna-Racibórz w Rybniku? Przecież jest droga 935 Pszczyna Racibórz - Żorska, Kotucza, Raciborska. Dla ciebie 200 metrów dalej to "nic". Stanie w korku w aucie to też przecież "nic". Straci się najwyżej 10-20 minut codziennie...

  • ~ 2018-03-30
    17:35:32

    78 21

    na tych kontrapasach w centrum jeszcze nigdy nie widziałem rowerzysty :)

  • ~ 2018-03-30
    17:54:00

    51 10

    oczywiście taki tunel ma znaczenie dla pieszych, dla rowerzysty przejechanie dookoła nie powinno stanowić problemu
    polityka rowerowa władz "uszczęśliwiająca" mieszkańców w centrum miasta, to temat na odrębną, dyskusję

  • ~Arteks 2018-03-30
    18:03:08

    24 72

    Niektórzy cierpią chyba na jakieś natręctwa. Temat dotyczy przepustu w Paruszowcu dla pieszych i rowerzystów, a oni o rowerach w centrum... @dddsgsfafggf - sezon na rowery przed nami więc zobaczysz i to wielu. Przy okazji. Na wielu drogach też nie widać aut. Czy należałoby je zagrodzić i rozebrać? Pewnie odpowiesz, że nie. Tak samo traktuj kontrapasy. Rowerzyści nie muszą poruszać się tam w rzędzie. ;) @ursus - to nie uszczęśliwianie ale tworzenie alternatywy i równanie praw korzystających z dróg - znane z całej zachodniej Europy i wielu polskich miast. To taki sam proces jak walka z węglową niską emisją - długotrwały ale nieodwracalny.

  • ~ 2018-03-30
    18:21:36

    41 7

    ~Arteks j " tworzenie alternatywy i równanie praw korzystających z dróg - znane z całej zachodniej Europy i wielu polskich miast."
    tylko z nazwy podobne jest do rybnickich gniotów rowerowych, tylko nie podawaj za wzór przykładu Gdańska :)

  • ~Arteks 2018-03-30
    18:37:08

    17 61

    @ursus - proszę... nie w tym temacie. Jeśli jednak nie chcesz z Gdańska to proszę bardzo z Katowic. Kontrapasy na jednokierunkowych ulicach Śródmieścia: Słowackiego, Wita Stwosza, Curie-Skłodowskiej. Nie nazywaj czegoś czego nie rozumiesz gniotami. Ale ludzie wielu rzeczy nie rozumieją. Jedni potrzeby ułatwiania życia pieszym, inni ułatwiania życia rowerzystom. Ale to nie jest najbardziej istotne. Najważniejsze, że ekipa która jest u władzy to rozumie. :DDD

  • ~ 2018-03-30
    18:46:56

    49 8

    @arteks pod mostek kolejowym przechodzi się i przejeżdża normalnie NIE PRZEZ TORY. Zrozumiałem dlaczego jest Pan/Pani ulubieńcem wszystkich. Życzę wesołych i radosnych Świąt i mądrych przemyśleń w czasie wolnym.

  • ~Arteks 2018-03-30
    18:56:26

    17 61

    @kurm - ja też życzę ci wszystkiego dobrego, a zamiast przemyśleń porozmawiaj chociażby z radnymi z tych dzielnic które o przepust w tym miejscu monitowali od lat. Zresztą nie tylko oni bo pamiętam, że pod każdym artykułem dotyczącym Paruszowca zawsze wiele osób pisało o potrzebie połączenia obu dzielnic oraz ucywilizowania dotarcia do przystanku Paruszowiec mieszkańcom Północy. Możesz to sam sprawdzić jeśli ci się będzie chciało. A mostki o jakich wspominasz - też się przydają - ale raczej nie podróżnym.

  • ~ 2018-03-30
    19:05:57

    34 11

    @ arteks Przepraszam za literówkę, miałem oczywiście napisać "pod MOSTEM" - , ale jest to dowód na moje dalsze słowa dlaczego Pan/Pani jest ulubieńcem wszystkich. A co do obecnego stanu tych przejść to jest tam stan nieciekawo - błotnisty, ale na pewno Xrazy tańszy niż tunel. Cóż każdy będzie obstawał przy swoim zdaniu, ale coraz bardziej czytając wpisy w/w Arteksa (różne poruszane tematy) zastanawiam się czy przypadkiem nie jest na etacie U.M.

  • ~ 2018-03-30
    19:11:43

    32 8

    akurat podobnie jak gdańskie, wspomniane katowickie kontrapasy na Słowackiego, Wita Stwosza, czy Curie-Skłodowskiej, w odróżnieniu od rybnickich, nie są wydzielane na drogach po których odbywa się główny ruch samochodów, szkoda, że tego nie rozumiesz. ale ludzie wielu rzeczy nie rozumieją. ale to nie jest najbardziej istotne. najważniejsze, że ekipa która jest u władzy też tego nie rozumie.

  • ~Arteks 2018-03-30
    19:32:01

    19 66

    @ursus - a dlaczego ruch na Chrobrego w Rybniku jest według ciebie główny, a na Słowackiego w Katowicach już nie? W tej chwili Słowackiego to niezwykle ważne połączenie Śródmieścia z Mikołowską, a także z Galerią Katowicką(!). Jechałeś tam kiedykolwiek autem w godzinach szczytu - ja tak i to nie raz, ruch dużo większy niż koło naszego Urzędu Miasta. A co powiesz na zwężenie Mickiewicza - jednej z najbardziej obciążonych dróg katowickiego Śródmieścia? Dało się? A może po prostu zamiast kontrapasów lepszą rzeczą byłoby wyłączenie ruchu i tworzenie woonerfów lub deptaków? Ja nie mam nic przeciwko. @kurm - ale skończ już przynudzać z tymi mostami. Wyjaśniłem, że mieszkający po drugiej stronie chcą mieć legalne dojście na pociąg, do sklepu, do przychodni, do pracy i oni nie chcą korzystać z tych okrężnych podanych przez ciebie przejść pod mostami. Jeśli dbamy o kierowców i nowe drogi - nie skąpmy ciągle dla innych użytkowników i cywilizujmy pewne rozwiązania. Takie przepusty budowano już 100 lat temu...

  • ~ 2018-03-30
    20:38:09

    49 11

    @ Arteks przynudzam bo nie cierpię osób, które nie potrafią przyznać się do błędu i jeszcze jedno jesteś czy nie jesteś na etacie U.M.......
    A skoro tak dobrze znasz ten rejon miasta to dlaczego nie walczyłeś o park w rejonie byłego Domu Kultury Hutu Silesia, który wycięto w pień, wysypano tłuczniem i nowy właściciel napisał " do wynajęcia". A chodzą słuchy, że chciał wynająć pod miejsca parkingowe dla pracowników np.Teneco.

  • ~Arteks 2018-03-30
    21:01:01

    14 58

    @kurm - jak ci się wyczerpały pomysły na to co napisać to nie pisz nic, a nie kieruj dyskusji na osoby i nie obwiniaj mnie za jakieś swoje abstrakcje. Nie popierasz przepustu - twoja sprawa. Dziwne, że nie wypowiadałeś się w czasach kiedy pojawił się ten projekt, teraz już za późno bo będzie przetarg na jego wykonanie.

  • ~ 2018-03-30
    21:49:29

    40 4

    @ Arteks I ponownie nieprawda, sprawdź w archiwum...... A teraz życzę Ci radosnych , rodzinnych i wesołych świąt wielkanocnych, DOBRANOC

  • ~minowa 2018-03-31
    09:09:24

    27 3

    @Arteks, czy rowerzyści na kontrapasach znają i rozumieją znaczenie znaków drogowych ustawionych dla nich na kontrapasach np. w okolicy budynku Sądu Okręgowego ? Przecież nie muszą znać PoRD oraz posiadać karty rowerowej ? Jak widzisz problem strony prawej wypadków z ich udziałem i odszkodowań dla pozostałych uczestników ruchu drogowego ?

  • ~ 2018-03-31
    13:41:38

    5 15

    ~emen rowerzyści to nie ciemny lud. Niejeden znawca PoRD został skazany za wypadek drogowy. A z tymi problemami strony prawnej, to zupełnie inna bajka. Czyż nie dostał odszkodowanie bo na kubku z kawą nie było napisu kawa jest gorąca, lub że na mytej posadzce jest ślisko i nie było tabliczki uważaj – ślisko.
    Pozdrawiam
    Wesołego Alleluja
    Niezbyt gorącego żuru i nie śliskiego dyngusa

  • ~Rybniczanin88 2018-03-31
    18:05:52

    25 6

    No rzeczywiście drzewa w projekcie są a już ich nie ma. Nie doczekały wiosny! Wycięte!
    Projekt ścieżki rowerowej w tym rejonie przewiduje pozbawienie możliwości parkowania pojazdów przed domami po nieparzystej stronie ul Mikołowskiej a w konsekwencji prawdopodobnie z likwidacją istniejących tam punktów handlowo-usługowych (apteka, fryzjer, dwa inne sklepy). Gratulujemy pomysłów projektantom! Jakże „pięknie” się to wpisuje w projekty rewitalizacji Paruszowca. Zamiast aktywizacji dzielnicy kolejny pomysł na utrudnianie życia jej mieszkańcom. No – chyba, że pomysłem na Paruszowiec jest uczynienie z niego skansenu i wytyczenie przez wymierającą dzielnicę edukacyjnych ścieżek rowerowych….

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.