zamknij

Wiadomości

Do Bohumina pojadą nowoczesne Elfy 2

2018-02-20, Autor: tora

Wszystko wskazuje na to, że już od marca na trasie Katowice – Bohumin przez Rybnik i Wodzisław Śląski, Olzę kursować będą nowoczesne pociągi Elf 2. Potwierdzają się więc nasze wcześniejsze informacje o zamiarze stopniowej rezygnacji Kolei Śląskich z wiekowych składów EN 57.

O planach skierowania na trasę do Bohumina nowych składów pisaliśmy już w listopadzie w artykule o zmianach w grudniowym rozkładzie jazdy >>>czytaj więcej<<<. Wówczas Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich mówił, że spółka toczyła rozmowy z Drážním úřadem, tj. czeskim odpowiednikiem Urzędu Transportu Kolejowego, aby otrzymać zgodę na wjazd do Bohumina przez nowe pojazdy.

Reklama

Dziś Magdalena Iwańska, rzecznik prasowy Kolei Śląskich mówi, że spółka chciałaby, aby już od korekty rozkładu jazdy 11 marca połączenia do Bohumina również mogły być obsługiwane przez najnowsze pojazdy Elfy 2.

- Dopuszczenie powinny dostać wszystkie składy tego typu, natomiast to, ile z nich zostanie skierowanych do obsługi połączeń z Bohuminem będzie zależne m.in. od rozplanowania obiegów oraz przebiegu dostaw poszczególnych pojazdów od producenta – mówi Magdalena Iwańska.

Przypomnijmy, że Koleje Śląskie zamówiły w Pesie 19 Elfów 2 - >>>czytaj więcej<<<. Śląski przewoźnik zamówił w bydgoskiej fabryce pojazdy dwu, trzy i czteroczłonowe. Portal rynek-kolejowy.pl poinformował, że trasę do Bohumina ma obsługiwać pojazd dwuczłonowy.

Zastępowanie leciwych EN 57 nowoczesnymi składami jest bez wątpienia dobrą wiadomością dla pasażerów z powiatu wodzisławskiego. Różnica w jakości podróżowania tymi pociągami jest kolosalna.

Jak odbieracie wieści o wprowadzeniu Elfów 2 na trasę do Bohumina?

Oceń publikację: + 1 + 133 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~Pedzel 2018-02-20 15:50:31

    Nareszcie, a przy okazji przypominam, że właśnie trwa na stronach PKP Inter City możliwość swoich propozycji jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, wystarczy wypełnić ankietę a może jeszcze bardziej zostanie skomunikowany Rybnik z innymi miastami

    47 0
  • ~m 2018-02-20 17:59:25

    Składy EN 57 potocznie nazwane "kiblami" są odpowiednikami trabantów na drogach. Bardzo dobrze, że KS chcą pozbyć się znienawidzonych przez pasażerów rupieci. Jazda z prędkością 80 km/h przypomina wchodzenie Apollo 13 w atmosferę ziemską.
    Ale szkoda, że nie jeżdżą już u nas niezapomniane piętrowe składy. Bez nich kolej nie jest już tym samym..

    42 3
  • ~Arteks 2018-02-20 18:12:18

    Zamówienie z Pesy jest mocno opóźnione i niestety najwięcej jednostek jakich KŚ dostały to... dwuczłonowce, a one są zbyt krótkie na relację Katowice-Bohumin. To już lepiej poczekać aż z Pesy dotrą wreszcie 3-4 człony. Ale generalnie i tak cieszą bardzo poważne inwestycje i zmiany w transporcie szynowym. @m - składy EN57 w żadnej mierze nie są odpowiednikami trabantów i jakichkolwiek innych samochodów. Które auto wytrzymałoby 30 lat w ruchu i wykonywanie po 500 km dziennie? Oczywiście, że mają przestarzałą konstrukcję i wnętrza ale okres eksploatacji świadczy tylko o dobrym poziomie ówczesnych projektantów i wykonawców. Gwarantuję ci, że współczesny tabor z Pesy nie osiągnie takiego poziomu i będzie wycofany z ruchu dużo szybciej od tej legendy. @Pedzel - słusznie. Warto pisać, chociaż obecna oferta z Rybnika jest wręcz rewelacyjna! 4x do Warszawy, do Pragi i Budapesztu, do Wrocławia, Poznania, Bydgoszczy, w soboty do Zakopanego. W sezonie do Helu, Łeby, Trójmiasta, Świnoujścia i Kołobrzegu...

    23 80
  • ~tf2 2018-02-20 19:05:18

    EN 57 to takie Pendolino. Szynobus o podobnym komforcie jazdy, który nadaje się na krótkie odcinki. Bezprzedziałowe wagony, hałas, brak miejsca na bagaż powinny go kwalifikować jako klasę ekonomiczną. Z tą różnicą, że w Pendolino jest znacznie mniej miejsca dla pasażera.

    19 5
  • ~ursus 2018-02-20 20:56:38

    nie widzę nic złego z porównaniem do trabanta, wiadomo, że tabor konstruowany jest na o wiele większą żywotność i przebiegi w porównaniu do samochodów, o odróżnieniu od tych ostatnich przechodzi okresowo naprawy główne, których celem jest przywrócenie sprawności porównywalnej z nowym egzemplarzem, czego z samochodami ze względów ekonomicznych się nie robi, wprowadzając na rynek nowe, głęboko zmodernizowane modele, a wspomniany współcześnie używany EN57 (oprócz tych głęboko zmodernizowanych poprzez wymianę silników na asynchroniczne wraz z ich sterowaniem, rozwiązaniu używanym we współcześnie produkowanym taborze ) niewiele różni się od tych pierwszych egzemplarzy sprzed pół wieku, bazujących na rozwiązaniach z końca XIX wieku, a że współczesny tabor tyle nie wytrzyma, na pewnym etapie nie opłaca się naprawa i modernizacja, a wprowadzenie nowych modeli, dlaczego kraje zachodnie jeszcze niedawno sprzedawały do Polski sprawne, ale przestarzałe technologicznie (rozruch oporowy) tramwaje ? właśnie z tego powodu

    10 4
  • ~cezar2009 2018-02-21 07:41:34

    Arteks - kiedy kursuje pociąg do Bydgoszczy? Chyba dawno nie jechałeś pociągiem lub nie byłeś na naszym dworcu kolejowym

    11 6
  • ~Pedzel 2018-02-21 08:37:17

    cezar2009 albo ja o czymś nie wiem ale widnieje w rozkładzie jazdy pociąg TLK HALNY i codziennie oprócz sobót jeździ do Bydgoszczy taki skład i startuje o 16.01

    12 0
  • ~Arteks 2018-02-21 10:58:57

    @cezar2009 - lub ty. ;) @ursus - a jakieś cechy wspólne z trabantem?

    1 20
  • ~ursus 2018-02-21 19:09:55

    obecny pociąg do Zakopanego to nieporozumienie, bo pasuje tylko jadącym na tydzień, a kto teraz tak jeździ ? zdecydowanie atrakcyjniejsze byłoby skomunikowanie z jeżdżącym okazyjnie "Giewontem", sezonowe połączenia do Helu, Łeby, Trójmiasta, Świnoujścia i Kołobrzegu to coś, czego ostatnio traktowano po macoszemu, jak do tego dojdzie kuszetka i możliwość przewozu rowerów to mamy już full wypas, teraz trochę techniki, EN 57 to chyba najdłużej na świecie produkowany model (30 lat), do tego praktycznie bez modernizacji, już na początku produkcji daleki od nowoczesności , przełom nastąpił dopiero w 2008, kiedy podczas napraw głównych, w 10 sztukach zamontowano silniki asynchroniczne wraz osprzętem, jest to rozwiązanie stosowane we współczesnych konstrukcjach (nie chcę tutaj zanudzać opisem różnic takiego rozwiązania, od poprzednio stosowanych ), bo niestety wszystkie poprzednie zmiany to mniejsza lub większa kosmetyka (nawet wprowadzenie rozruchu tyrystorowego podczas remontów to tylko "półmodernizacja", bo nie likwidowała wad stosowania trakcyjnych silników szeregowych prądu stałego ), dla porównania Trabant (piszę tutaj o najpopularniejszym modelu 601 był produkowany podobnie długo ( tylko nieco krócej od EN57), również od początku był przestarzały, produkowany cały czas tylko z drobnymi modernizacjami

    6 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy liczysz na wysoką emeryturę?




Oddanych głosów: 432