zamknij

Biznes

DB Schenker uruchomiło w Rybniku nowoczesną linię do naprawy wagonów

2013-10-24, Autor: 
Mieszczący się w Kłokocinie oddział DB Schenker Rail Polska S.A. uruchomił nową linię potokową. To najnowszy systemem napraw wagonów w skali całej Grupy Deutsche Bahn. Inwestycja kosztowała 11 milionów złotych.

Reklama

Nowa linia potokowa jest rozwiązaniem pozwalającym na serwisowanie w skali roku do 2500 wagonów - tj. prawie trzykrotnie więcej niż dotychczas - oraz na skrócenie średniego czasu przepływu wagonu o około 80%. Prace remontowe wagonów w zmodernizowanym oddziale odbywają się równolegle na dwóch dziesięciostanowiskowych liniach potokowych, każda o długości 265 m.

Cała inwestycja oznaczała przebudowę części głównej hali naprawczej i zakup nowoczesnych urządzeń. Zakład zyskał m.in. nowe tory, posadzki, kanały rewizyjne, instalację elektryczną, powietrzną i gazów technicznych. Zmodernizowano całkowicie system oświetlenia.

 

- Nowa linia potokowa to największy projekt zrealizowany w DB Schenker Rail Polska. Warta ponad 11 milionów złotych inwestycja została sfinansowana w całości ze środków własnych i zrealizowana w ciągu jednego roku, by we wrześniu 2013 ostatecznie wdrożyć nową organizację pracy zakładu – opowiada Andrzej Wyszyński z DB Schenker Rail Polska S.A.

 

Spółka zapowiada, że zwiększenie mocy przerobowych zakładu w Rybniku wiąże się ze wzrostem zatrudnienia. Firma nie podaje jednak o ile dokładnie wzrosło bądź zwiększy się w przyszłości zatrudnienie.

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (14):
  • ~ 2013-10-24
    10:45:46

    14 0

    1500 netto? hehe

  • ~ 2013-10-24
    10:59:39

    8 0

    No a jak inaczej,nawet to dość optymistyczna wersja :):)

  • ~tomotg1981 2013-10-24
    12:08:41

    4 0

    Z sobotami,niedzielami i świetami.

  • ~Mini 2013-10-24
    13:14:55

    5 0

    1600 PLN netto, bez sobót niedziel i świąt. Z tym że kierownictwo w powyższym zakładzie to jakieś nieporozumienie. Na siłę wprowadzanie jakichś wątpliwych "ulepszeń", wydawanie na nie kasy żeby później się z nich wycofywać lub o nich zapominać. Ewidentnie widać brak porozumienie na lini polski dozór niższy, a niemiecki dozór wyższy, który kompletnie nie wie co się na hali wyprawia.

  • ~samotny796 2013-10-24
    21:16:13

    4 0

    No ładnie wygląda ale niech wstawią fotkę teraz po pełnej modernizacji.....bo wygląda całkiem inaczej....to jest tylko posadzka a teraz razem liniami gazowo-technicznymi i innymi perdołami :) A co do sobót to moje zdanie jest takie że tam "wagonówka" może robić soboty nawet po 13 na kwartał a już lokomotywy tylko 3 i to jeszcze dla co niektórych....bo wszyscy nie ,tłumaczac się że roboty niema ...
    Kolejna sprawa ,nowych przyjmują na stawce 2200brutto,a "starzy pracownicy to nadal 2000 brutto i gdzie tu sprawiedliwość.Przy tej modernizacji to najbardziej biura skorzystały: meble ,komputerki i.t.p a pracownicy dalej na narzędzia muszą poczekać...........

  • ~Arteks 2013-10-25
    11:07:46

    1 7

    @Bebok Parys @go070 @tomot1981 - chciałoby się napisać "znowu w życiu wam nie wyszło?"... 'P Odezwały się nieroby i hejtery które wolą informacje o problemach związanych ze znalezieniem pracy czy też zwolnieniami. Wtedy lepiej się czują bo lepiej jest nic nie robić i narzekać na forum jak to jest źle, a jeśli są informacje o nowych miejscach pracy to jakoś tak niektórym nie pasi. A ja się zapytam jakiego spawacza czy lakiernika którzy będą potrzebni w tym zakładzie DB Schenker zachęci się zarobkiem 1500 netto? No chyba że młodych po zawodówce ale normalnie lakiernicy czy spawacze są rozchwytywani na rynku pracy więc można tylko przypuszczać że zarobki będą dla nich dużo wyższe bo inaczej ich po prostu nie znajdą. Taki zakład to nie jest fabryka wycieraczek czy pakowalnia kawy gdzie wszystko odbywa się taśmowo, a niewykwalifikowany pracownik co najwyżej coś włączy i wyłącza oraz wkłada do pudełek. Tego się nie da porównać z profesjonalną naprawą i przeglądem wagonów które będą jeździć czasami z prędkością 120 km/h po całej Europie i od ich sprawności zależy bezpieczeństwo na kolei - to nie są przelewki. Mam dwóch kolegów którzy pracują w DB Schenker - nie w przewozach ale właśnie przy naprawach. Czasami ponarzekają na bałagan ale nigdy na zarobki :)

  • ~ 2013-10-26
    11:00:29

    3 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~tomotg1981 2013-10-26
    16:51:01

    2 0

    Arteks to moze ty pojdziesz tam pracowac.Ale co ja mówie,za daleko od centrum.Ty przeciez nie wiesz jaki tam autobus jezdzi wiec sie nie wypowiadaj.Ale z Twoich wypowiedzi to widac kto jest hejtem i nierobem.

  • ~szfajser 2013-10-26
    23:32:46

    9 0

    A więc tak. Pracuje od 2008 roku na początku na stawce 7 zł/h później po zmianie warunków 3200zł. Dla mnie ok, ale tak szczerze dla ludzi przyjętych po zmianie zasad określających zaszeregowanie pod względem wypłaty to totalne DNO. Pracownik wiek np 50 lat przyjęty na stawce 2100 pracuje bezusterkowo i sumiennie vs. nieroba zaraz po kursie na spawacza któremu totalnie sie niechce robić dostaje na "dobry początek 2400 (oczywiście wszystkie stawki podaje BRUTTO). Kolejna sprawa to w kilkuset procenatch popieram użytkownika "Mini" Kierownictwo to żenada wielkie testowanie wielkich eksperymentów za które zwykły szarak by wyleciał a oni jak kolega stwierdził cichaczem zapominają. Jedno jedyne zdanie za które mogę być zaszlachtowany.. Gdyby z góry o dołu w ty,m zakładzie rządziła strona niemiecka to praca by szła tak jak powinna,a prawda jest taka że strona niemiecka wie o sytuacji w rybniku a szczególnie na linii potokowej napraw wagonów tyle co ja a o wypieku chleba w afryce w 1933 roku.

  • ~Teddy 2013-10-28
    00:38:51

    0 0

    ~ Arteks nie mądruj bo Ci znowu nie wychodzi. DB Schenker Rail Polska zajmuje się przewozami towarowymi, całopociągowymi, intermodalnych głównie w zakresie chemii, węgla i materiałów budowlanych, więc remontują wagony towarowe w Kłokocinie a nie osobowe. I szczerze, to ja nie widziałem jeszcze pociągu z 40 wagonami załadowanymi węglem, który by popylał 120 km/h. Zamiast tu pieprzyć farmazony policz lepiej czy takiemu składowi z takim ładunkiem przy tej prędkości wystarczyłoby 2 km na wyhamowanie składu :-P

  • ~Arteks 2013-10-28
    09:38:32

    0 2

    @teddy mi wychodzi bo mam w tej firmie znajomych którzy z grubsza potwierdzają to co napisał @szfajser czyli że zarobki są niezłe ale jest w wielu dziedzinach bałagan decyzyjny. Ale on nie wynika z tego, że firma przejęta została przez DB Schenker co bardziej przez to że złączono ze sobą kilka zupełnie zakładów z Rybnika, Jaworzna, Zabrza i z Kuźnicy które miały i mają różne interesy i składają się z pozbieranej kadry z różnych zakładów. Natomiast warto również podkreślić że zaplecze zostało zlikwidowane w Zabrzu i Kuźnicy, a całość napraw i utrzymania przeniesiono do Rybnika, w zasadzie inwestując tylko w ten zakład co jest korzystne. Pociągi towarowe mogą jeździć szybko ale to oczywiście zależy od tonażu. Oczywiście że pełny skład węgla nie pojedzie 120 km/h. Nie łap mnie za słowa forumowy histeryku. ;)

  • ~ 2013-10-28
    19:56:52

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hardmark 2013-10-30
    17:24:21

    0 0

    Prawdą jest ,że strona niemiecka wie tyle ile powie kadra polska.Pracownik ,który chciałby powiedzieć o problemach w pracy będzie napiętnowany.
    Osobom z DB czytającym ten artykuł polecam uwadze firmę KOLWAG. Kto jest szefem a kto pracuje w Taborze.

  • ~ 2014-06-16
    15:53:50

    1 0

    Zastanawiam się czy dbschenker to dobry pracodawca? Przeczytałem jedną z opinii na http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,887096 i powiem, że mam teraz wątpliwości. Chyba, że to są tylko nieprawdziwe zdania ?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052