zamknij

Wiadomości

Czytelnik: w autobusie nie mieszczą się ludzie

2021-09-03, Autor: 

Po rozpoczęciu roku szkolnego pasażerowie zgłaszają problem zatłoczonych autobusów linii 27. - Prosimy o zgłaszanie takich sytuacji, będziemy reagować – odpowiada dyrektor rybnickiej komunikacji miejskiej.

Reklama

O problemie na Grupie Rybnik.com.pl na Facebooku napisał Zdzisław Smoliński:

- W autobusie linii 27 po godz. 15 nie mieszczą się ludzie. I sytuacja taka jest od przystanku Sąd poprzez Dworzec Autobusowy, Maroko-Nowiny aż po Jejkowice. Ciekawy początek roku szkolnego Urząd Miasta w Rybniku serwuje osobom z Jejkowic, Gaszowic i Lysek – zauważył mieszkaniec.

Zdzisław Smoliński dalej komentuje:

- Tym bardziej w kontekście tego, że UM Rybnika raczej próbuje się kreować na serce regionu. W kontrze do Jastrzębia-Zdroju, które buduje swoją wspólnotę transportową, także wspólnie z Żorami. Trudno jednak być poważanym centrum regionu, jeżeli nie da się do niego dojechać, ani z niego wyjechać. A najmłodsze pokolenie bardziej to centrum skojarzy ze środkiem puszki sardynek niż inspirującym ośrodkiem regionu. A gdy wyjedzie na studia do Krakowa, Wrocławia czy nawet innej Warszawy, to przeskok w jakości transportu będzie niebotyczny. A poruszanie się w ich obszarze komfortowe.

Łukasz Kosobucki – dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego tłumaczy, że na wskazanej przez pasażera trasie kursuje 12-metrowy autobus.

- Przeanalizujemy czy możemy wydelegowac tam autobus przegubowy – mówi.

Dyrektor ZTZ zastrzega, że we wrześniu takie sytuacje mogą zdarzać się częściej.

- Z nowym rokiem szkolnym wprowadziliśmy w rozkładzie wiele zmian. Pewne rozwiązania są jeszcze testowane. Mogą więc zdarzyć się sytuacje, że miejscami wielkość taboru może nie do końca odpowiadać zapotrzebowaniu. Dlatego z góry dziękuję naszym klientom za wszystkie sygnały. Będziemy na bieżąco na nie reagować – deklaruje Łukasz Kosobucki.

A jak Wy oceniacie obecnie działanie rybnickiej komunikacji miejskiej? Czy autobusy, którymi jeździcie są zatłoczone?

Oceń publikację: + 1 + 14 - 1 - 48

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~Arteks 2021-09-03
    14:38:32

    30 64

    I znowu zauważam, że problem jest źle ilustrowany bo ta "wspólnota SJZ-SZO" nie posiada nawet autobusów przegubowych(!) a rozkłady mają większe dziury niż w Rybniku. W Żorach do niedawna w BKM można było podróżować TYLKO pojazdami minibus jak w krajach d. ZSRR. U nas można na bardziej obciążone linie puszczać autobusy przegubowe - jak przystało na duże miasto i przeważnie tak się robi. Wcale mnie jednak nie dziwi, że przeguby w pierwszej kolejności obsługują miasto Rybnik - bo za to płaci rybnicki podatnik :) A co do Warszawy to polecam temu panu metro w godzinach szczytu. Nawet "kołnierzyki i garniaki" jadą w ścisku niespotykanym na "prowincji". I jeszcze jedno pytanie do osoby mającej pretensje o komunikację Rybnika z ościennymi gminami. Dlaczego ich wójtowie nie zamówią więcej autobusów aby ich mieszkańcy mieli wygodniejsze dojazdy do miasta. Czyżby tylko z powodu skąpstwa czy może też niedoceniania ważności transportu publicznego? Niech mieszkańcy tych miejscowości w pierwszej kolejności skargi kierują do swoich urzędów gminnych, a nie do miejskiej redakcji.

  • ~Sinner 2021-09-03
    14:38:33

    83 5

    "W autobusie nie mieszczą ludzie" Co to ma być za tytuł? Czy ktos kompetentny sprawdza te artykuły zanim zostaną wrzucone na stronę? Ostatnimi czasy poziom redaktorski sięgnął dna. Co chwila jakieś byki, nieskładne zdania, pozjadane wyrazy.

  • ~ 2021-09-03
    14:58:22

    24 21

    widzę szczucia na biednych kierowców ciąg dalszy

  • ~rzyt 2021-09-03
    16:12:42

    43 4

    ~Arteks, co ma "wspólnota SZO-SJZ" z pasażerem linii 27? A może burmistrz Weber jest tu winny?

    Ten typ wypowiedzi przez Ciebie uprawiany nazywa się dialektyką monotematyczną. Pamiętaj, że ten portal nie jest opiniotwórczy ale informacyjny i tutaj nie ma żadnej agitki partyjnej.

    P.S. Drugi akapit to żart. ;-))

  • ~j-u 2021-09-03
    17:04:48

    28 8

    Tempe tłumaczenie dyrektora ztz przecież jest możliwość ilości odbić e karty w danym momęncie na danej linii np 27 o godz 15 dokładnie można sprawdzić ile ludzi jedzie.
    Nawiasem mówiąc zawsze na tym kursie było bardzo duże obłożenie nawet gdy jeździł tam przegub 18 metrów ludzi byli stłoczeni jak sardynki,to teraz jak jeździ kurtki autobus to musi być horror.

  • ~Arteks 2021-09-03
    17:16:55

    8 30

    @rzyt - nawiązałem do nazewnictwa użytego przez oburzonego czytelnika. Nie wiem czy się cieszyć z tego czy nie - ale zdaje się, że przeczytałeś mój wpis, a nie przeczytałeś artykułu. Moje wpisy widocznie dla niektórych osób (w tym ciebie) są ciekawsze. ;)

  • ~tosia10 2021-09-03
    17:49:56

    20 1

    Taki przegubowiec to już dawno powinien jeździć linią 1 między 7-8 rano bo na Wrzosach to już nie sposób do niego wsiąść

  • ~Longina b 2021-09-03
    18:44:57

    8 11

    ~j-u-Ale ty jesteś TĘPY w tym MOMENCIE!Piszesz z takimi błedami.

  • ~Lateks 2021-09-03
    21:52:18

    26 1

    ~Arteks kiedy byłeś w Żorach i kiedy tam jeździłeś komunikacją autobusową ? Po za tym co kogoś obchodzi że w Żorach gdzieś na przystanku jest gorzej niż w Rybniku ? Równie dobrze możesz się chwalić że w Rybniku pociągi przejeżdżają przez stację a w takim Zakopanem czy Świnoujściu tylko kończą bieg i muszą wracać w tym samym kierunku z którego przyjechały... Totalny bez sens.
    Co do samej linii jeśli rzeczywiście jest tylu pasażerów to należałoby zwiększyć częstotliwość kursów w tym czasie kiedy "ludzie się nie mieszczą" Lepiej żeby autobus wtedy kursował co 10 minut niż puszczać przegubowca co 20 minut. Tak byłoby wygodniej dla pasażerów i kierowcy. A tłumaczenie ZTZ że muszą to specjalnie analizować jest trochę chore, bo w końcu po coś te dane z Ekarty zbierają...

  • ~Lateks 2021-09-03
    21:55:11

    8 8

    P.s. każdemu kierowcy za zabranie nadmiarowego pasażera przy obecnych przepisach Policja odbiera prawo-jazdy, ale jak widać w takim ZTZ w autobusach nie ma określonej maksymalnej ilości pasażerów.

  • ~ 2021-09-04
    14:22:45

    17 0

    Odwieczny problem komunikacji miejskiej. Problem będzie do póki na wysokich, kierowniczych stanowiskach będą ludzie którzy nie znają problemu od podszewki bo nie poruszają się komunikacją. Problem z "mieszczeniem się" ludzi był już 20 lat temu gdy jeździłem do liceum. Z Manhattanu trzeba było lecieć na Pekin najlepiej na wisienkę albo na pętlę żeby się zmieścić bo inaczej wsiadając na 16-ce albo jechało się przyklejonym do szyby albo czekało się na następny autobus. Niedługo potem wprowadzili karty które miały za zadanie między innymi śledzić ruch osób wsiadających i wysiadających (właśnie po to odbijało się kartę przy wyjściu) żeby dostosować tabor. Ale nie... W godzinach szczytu gdy trzeba było przewieźć dużo ludzi jechał normalny autobus a w godzinach nocnych przegubowy - pusty.

  • ~Fenrir 2021-09-04
    20:18:31

    5 3

    Czyżby Chaczy Kuj (zamień pierwsze litery) wydymał swoich patowyborców skoro menelowe+ nie starcza im na zakup wymarzonego 30 letniego golfa? Ewentualnie może patusy za grube są i nie mieszczą się w autobusie...

  • ~Arteks 2021-09-04
    20:35:32

    1 9

    @lateks - nie zadawaj pytań retorycznych. Nie darowałbym sobie aby nie sprawdzić tak bliskiej ciekawostki jak bezpłatna i niestety kiepsko funkcjonująca BKM. Nie podawałem przykładu aby się pastwić na naszym sąsiedzie ale aby odpowiedzieć na zarzut autora listu do redakcji, że tam mają jeszcze mniejsze pojazdy do zaoferowania. U nas tłok jest z nadmiaru podróżnych, a nie z powodu zbyt małych wozów. Wyobrażasz sobie aby np. na 17 czy 18 jeździł minibus zamiast przeguba??? Masz rację, można puścić autobus do Lysek co 10 minut w godz. szczytu tylko spytaj najpierw wójtów czy chcieliby za to zapłacić. Widząc skąpstwo np. władz Lysek - nie sądzę. Przecież oni pozwolili na całkowite odcięcie ich gminy od komunikacji w niedzielę! Niestety ale na życzenie władz niektórych gmin typu Lyski nawet na Śląsku zrobiono komunikacyjną Polskę klasy C - jaką dawniej były rubieże przy granicy z ZSRR...

  • ~tosia10 2021-09-04
    23:40:02

    8 0

    ~Arteks
    "U nas tłok jest z nadmiaru podróżnych, a nie z powodu zbyt małych wozów. "
    Możesz to wytłumaczyć bo ja tego stwierdzenia nie rozumiem. Skoro mamy nadmiar podróżnych to może co drugi pojedzie własnym autem wtedy ich będzie w sam raz, zamiast puścić przegubowiec, który pomieściłby wszystkich chętnych. No taką polityką to ztz nie przyciągnie klientów

  • ~polk 2021-09-05
    01:21:48

    8 6

    Rzadko się z Arteksem zgadzam, ale w tym wypadku ma całkowitą rację.
    Dlaczego autor listu ma pretensje do Rybnika, że nie może z Lysek wyjechać? Niech z tymi pretensjami uderzy do włodarzy na których głosował. Może ja zacznę mieć pretensje do katowickiego PKMu, że z Rybnika mnie nie wożą?

  • ~Lateks 2021-09-05
    10:08:29

    8 0

    Tak Arteks masz rację:
    "U nas tłok jest z nadmiaru podróżnych, a nie z powodu zbyt małych wozów. " Jak zwykle to wina mieszkańców że zbyt dużo osób pakuje się do autobusu, bo to nie autobus jest zły, tylko pasażerowie są tak zachłanni że ciągle chcą jeździć tą wspaniałą komunikacja ZTZ.

    Był kiedyś taki skecz, że traktor nie pojedzie bo ma koło zepsute...
    A on miał trzy dobre koła... niby to samo, ale jak brzmi... 3 dobre...

  • ~artefaks 2021-09-05
    10:28:11

    4 3

    @Arteks. Czytając Twoją wypowiedź ,,o nadmiarze pasażerów '' doskonale widać że mieścisz się w konwencji Barejowskiej. Zaraz wyskoczy wesoły Romek , lub wyjdzie celnik który pilnuje by zza granicy wróciło tyle kilogramów obywatela co przedtem wyjechało......
    Ale w tym pissie nie ma rzeczy niemożliwej. I nawet Arteks ze swoimi absurdami może mieć tu niestety rację......

  • ~artefaks 2021-09-05
    10:32:30

    6 1

    Jak mawiał generał Zenuś Zambik . Jak obywatel nie mieści się do autobusa to znaczy że je grube i narodowi się dobrze żyje

  • ~Arteks 2021-09-06
    10:54:38

    1 3

    @artefaks - uwielbiam Bareję i takie porównania to dla mnie komplement, szkoda, że niezamierzony przez ciebie i powstały tak jak każdy twój wpis - totalnego chaosu w głowie. @polk - poza mną tylko ty zajarzyłeś w czym tkwi problem. Skoro do wsi przeprowadza się część mieszkańców których nie stać na miasto - logiczne, że w autobusach do miasta będzie więcej pasażerów. Władze gmin nie zamierzają płacić więcej do kasy ZTZ bo są skąpi i nie rozumieją prostych zależności. Więc ten stan rzeczy mogą zmienić tylko sami mieszkańcy podrybnickich miejscowości, którzy powinni pisać skargi nie do ZTZ i nie do redakcji - tylko do Urzędów Gmin. Dla naszego ZTZ priorytetem powinny być linie i obsługa mieszkańców miasta. A Rybnik nie może utrzymywać za kogoś linii podmiejskich.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4877