zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Część druga „Tajemniczego kosmosu” w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej

2020-02-12, Autor:

W Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rybniku (ul. Chrobrego 27) można oglądać wystawę prac Brygidy Franciszki Przybyły.

Wystawa malarstwa pt. „Tajemniczy kosmos – część II” potrwa do 14 marca.

Brygida Franciszka Przybyła

Z urodzenia Ślązaczka (Ruda Śląska) z pochodzenia i wyboru Rybniczanka. Ukończyła studia ekonomiczne magisterskie w Warszawie i podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie w Katowicach. Akademia Sztuk Pięknych była jej marzeniem ale jak to bywa z marzeniami nie zawsze udaje się je zrealizować.

Od dzieciństwa zawsze lubiła rysować ale nie traktowała tego zbyt poważnie. Świetnie rysowała jej mama i brat mamy tak więc zdolności w tym zakresie przejęła genetycznie. Całą przygodę z malarstwem rozpoczęła dosyć późno.

W 2008 roku w Bibliotece Publicznej w Rybniku odbyła się jej pierwsza wystawa malarstwa. Do chwili obecnej ma na swoim koncie 30 wystaw indywidualnych, udział w kilku zbiorowych, prowadzenie zajęć plastycznych z dziećmi w szkołach i przedszkolach (w okresie ferii letnich i zimowych) oraz udział w projektach:
1. Portugal a- Sines - zajęcia plastyczne z dziećmi i seniorami,
2. Bajki - słuchajki - Biblioteka Publiczna Rybnik-Piaski.

Każdy temat wystawy był wynikiem oczarowania jakimś miejscem , obiektem i jego magią.

Wystawa pod tytułem "Tajemniczy kosmos” wynikła właśnie z fascynacji potęgą kosmosu zwanego też uniwersum lub wszechświatem .Astronomowie przyjmują, że Wszechświat składa się z niewyobrażalnej dla zwykłego śmiertelnika ilości około biliona galaktyk a niektóre z nich mogą liczyć nawet ponad bilion gwiazd.

Na obrazach można zobaczyć gwiazdy, planety, mgławice i galaktyki. Obrazy wykonane są w technice akryl na płótnie i pastel na brystolu.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?

Oddanych głosów: 5061