zamknij

Wiadomości

Czeka nas rekordowo upalny weekend, a na Rudzie już są tłumy

2015-07-03, Autor: 
Najbliższe kilka dni będą należały do zdecydowanie gorących. Słupki rtęci w termometrach pokażą wynik powyżej 30 stopni Celsjusza. Tymczasem od połowy tygodnia oblężenie przeżywa kąpielisko Ruda.

Reklama

Nadchodzi fala upałów. Jak zminimalizować fatalne skutki wysokich temperatur?

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu dni (4-8 lipca) temperatura powietrza będzie wahać się od 30 do 35 stopni Celsjusza. Natomiast w nocy termometry mogą pokazywać od 16 do 21 st. C.

Pamiętajmy, że takie upały niosą ryzyko udaru słonecznego czy zwiększenia zagrożenia pożarowego. Najlepiej, by osoby starsze, chore oraz dzieci zostały w domach, zwłaszcza w godzinach największego nasłonecznienia. Zasłabnięcie i udar – tym grozi długie przebywanie na słońcu. W ciągu dnia warto pamiętać o dostarczeniu do organizmu dużej ilości wody, a spożywanie alkoholu nie jest wskazane. Warto też pamiętać o luźnych ubraniach – zakrywających jak największą powierzchnię skóry. Lekka i jasna odzież pomaga utrzymać normalną temperaturę ciała. Nie zapominajmy o noszeniu nakrycia głowy i używaniu środków chroniących skórę przed słońcem.

Miejmy też na uwadze dobro zwierząt, które również odczuwają negatywne skutki wysokich temperatur. Pozostawienie czworonoga w samochodzie, czy na słońcu naraża go na cierpienie i utratę życia. Warto zapewnić zwierzętom nieskrępowany dostęp do wody i możliwość schronienia w cieniu.

Kąpielisko Ruda gotowa na oblężenie

Spora liczba mieszkańców naszego regionu nie zamierza jednak kryć się przed upałem w domu i za formę ochłody wybierze aktywny wypoczynek nad wodą. Furorę w regionie robi rybnickie kąpielisko Ruda. Przypomnijmy, że na terenie obiektu znajdują się:

- 3 niecki basenowe
- 3 boiska do siatkówki plażowej,
- 1 boisko do piłki koszykowej,
- plac zabaw,
- wodny plac zabaw,
- 2 zjeżdżalnie,
- punkty gastronomiczne (korzystanie z gastronomii wiąże się z dodatkowymi opłatami)

Kąpielisko w okresie wakacyjnym czynne jest od godziny 9.00 do 20.00. Cennik prezentuje się następująco:

- Bilet ulgowy – 5 zł
- Bilet normalny – 10 zł

Bilet popołudniowy (od godziny 16.00)
- ulgowy – 3 zł
- normalny – 6 zł

Bilet wieczorny dla dzieci (od godziny 19.00, od 5 roku życia do ukończenia szkoły gimnazjalnej) - 1 zł.

Ci, którzy woleliby spędzić aktywnie czas wolny, zachęcamy do skorzystania z usług Centrum Sportów Wodnych BIG BLUE. - Mamy rowery wodne, kajaki, żaglówki i SUP – czyli deski z wiosłem. Cennik jest przystosowany dla wszystkich – czy to osób uczących się lub osób z kartą dużej rodziny. Organizujemy ponadto półkolonie dla dzieciaków w wieku 6-14 lat. Odbywają się one od poniedziałku do piątku, w godzinach 9.00-16.00 – mówi Benjamin Piksa, współwłaściciel Big Blue.

Wypożyczalnia sprzętu pływającego:

RODZAJ SPRZĘTU         CENA                 CENA ZE ZNIŻKĄ

Rower wodny 2/os           10 zł / godz.       5 zł / godz.
Rower wodny 4/os           20 zł / godz.       15 zł / godz.
Kajak                                10 zł / godz.       5 zł / godz.
Sprzęt windsurfingowy    30 zł / godz.       20 zł / godz.
Żaglówka                         20 zł / godz.       15 zł / godz.
Łódź wiosłowa                 20 zł / godz.       15 zł / godz.
SUP (Stand Up Paddle)    15 zł / godz.
Wypożyczenie pianki         5 zł / godz.


Istnieją dwie drogi prowadzące do Centrum Sportów Wodnych. Pierwsza prowadzi od kas kąpieliska pod scenę znajdująca się na trawniku. W tym wypadku musimy jednak wcześniej zakupić bilet na Rudę. - Można się dostać do nas też w drugi sposób – przez zaplecze techniczne między pobliskim hotelem, a MOSiR-em – dodaje Benjamin Piksa.

Jak spędzicie ten weekend? W domu, nad wodą, a może macie własny sposób na radzenie sobie z upałem?

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~lukaszn84 2015-07-03
    11:10:34

    26 0

    I co z tego że nowy, kolorowy basen. Jak w upalne dni to w tym basenie jest pozycja na śledzia. To jest basen dla "Rybnika" w sensie ilość mieszkańców. A jak przyjadą inni to już koszmar. A za takie stanie w basenie też trzeba płacić. Pytanie czy warto? Co jak co nie ma czym się chwalić :) Bo to coś małego niewyraźnego jest ;)

  • ~Arteks 2015-07-03
    11:18:52

    53 1

    A zwróćcie uwagę że ciamajdy z ZTZ znowu nie ułatwili życia ludziom i dzieciom i nie uruchomiły jakieś linii sezonowej która umożliwiłaby dojazd z największych dzielnic na Rudę. Cały czas powtarzam, że nasz ZTZ i 28 mln z budżetu miasta na rybnicką komunikację to marnowanie publicznych pieniędzy bo komunikacja kierowana od 20 lat przez Bergera nie pełni roli do jakiej została stworzona. Zmieniły się władze miasta, a ZTZ jak był betonowy i bezkoncepcyjny tak trwa nadal... A co roku z budżetu miasta wyparowywuje 28 mln na coś co służy młodzieży w dojeździe do szkół i jakieś garstce która dojeżdża autobusami do centrum. Większość mieszkańców nie korzysta z komunikacji miejskiej bo się po prostu nie da... Jakbym chciał z Nowin dojechać na Rudę to musiałbym się... przesiadać. Efekt - wszystkie łąki i ulice wokół Rudy zapchane autami, a ci którzy ich nie mają muszą zasuwać w upale pieszo. Rybnik - nowoczesne miasto z kompletnie zacofanym i nie rozumiejącym potrzeb mieszkańców ZTZ...

  • ~Wuipe 2015-07-03
    11:51:58

    8 0

    Proponuję zasypać jeden basen - wejdzie więcej ludzi, będzie więcej hajsu...

  • ~fukas1 2015-07-03
    13:26:28

    12 0

    Mieszkańcy Kamienia już wzięli sprawy w swoje ręce, nie jest to basen, ale alternatywa dla zatłoczonej Rudy :) https://www.facebook.com/WodnyPlacZabawwKamieniu

  • ~lukrecja50 2015-07-03
    15:09:08

    3 0

    Dziękuję za wypoczynek nad wodą i we wodzie gdzie jeden na drugim jak szproty w puszce , dodatkowy atut to piszczące , wrzeszczące i chlapiące bachory, które nie potrafią kąpać się w spokoju

  • ~ 2015-07-03
    16:35:41

    6 0

    Częściowo zgadzam się z Arteksem, ale tylko częściowo. Oczywiście ZTZ powinien zorganizować dodatkowe linie w sezonie, ale z dalekich dzielnic. Z Nowin wcale nie jest tak daleko. Dawno temu bylem dzieckiem, potem młodzieżą, mieszkałem blisko obecnych Nowin. Wraz z kolegami prawie codziennie chodziliśmy pieszo na Rudę i nie w głowie były nam jakieś autobusy. Szliśmy "z buta" z radością i wyszukiwaliśmy skrótów (najlepszy skrót był przez cmentarz). Tak samo wracaliśmy. Czyżby teraz młode pokolenie stało się wygodne ? Myślę, że nie. To raczej starszyzna (rodzice) chuchają i dmuchają na swoje pociechy. A potem dziwią się, że ich dziecko nie potrafi zrobić przewrotu w przód (przewrót w tył to już jakiś sport ekstremalny), a 100 metrów przebiega w 30 sekund. Uważam, że sezonowe linie powinny być z Chwałowic, Boguszowic, Niedobczyc itp.

  • ~Arteks 2015-07-03
    20:46:37

    3 0

    @Don Tytus - zgadzam się z tym, że dzieci mogą doświadczyć różnych rzeczy, dłuższych spacerów też ale załóż wiele innych czynników chociażby takich, że jednak czasy się zmieniają i kiedyś w ogóle chodziło się na dłuższych dystansach czy stało w kolejkach albo były inne rozrywki... Skoro jednak wydajemy na komunikację 28 mln rocznie - to czemu ona nie służy mieszkańcom w ich codziennych potrzebach przewozowych? Na słynny basen do Poruby w Ostrawie większość ludzi jeździ tramwajem! Przez do wielokrotnie większego basenu niż Ruda - wystarcza parking na 150 aut... W Rybniku autobusy zazwyczaj jeżdżą trasami lub liniami gdzie mało kto chce jeździć, np. masz z pl. Wolności co kilka minut autobus na Dworzec KM - mimo że jedynym generatorem ruchu w okolicy jest szkoła (nieczynna w wakacje), a na basen, stadion, do Stodół, Kamienia - prawie nie ma się jak dostać z większej połowy miasta i na razie nikomu z władz to nie przeszkadza i nie potrafią ruszyć mózgownicami że to jest jeden z głównych powodów korkowania się miasta bo w Rybniku prawie wszędzie trzeba jeździć autem bo autobusy jeżdżą nie tam gdzie powinne, a układ linii jest archaiczny i nie pasuje do czasów w których nie ma już PKS, nie ma przewozów zakładowych, a wszystkim się śpieszy. Masłowski przed wyborami zapowiadał potrzebę wprowadzenia rozkładów taktowych - ciekawe czy pamięta o swoim wyborczym postulacie.

  • ~GieKSa2 2015-07-04
    05:49:16

    4 0

    arteks czy to nie ty ( jakieś 4-5 tygodni temu) wychwalałeś pod niebiosa komunikację miejską w Rybniku??? Zwłaszcza jeśli chodzi o dojazd na ten żabiok zwany Rudą...

  • ~fukas1 2015-07-04
    08:28:38

    0 0

    Ciekawe dlaczego jak ludzie piszą że Ruda jest za mała i przydało by się coś jeszcze na upały w Rybniku, kolega Arteks pisze o autobusach ? Ja następnym razem też napiszę w artykule o autobusach o basenie ! Może napiszesz na temat czy Ruda jest wystarczająca, jaki masz pomysł na Kamień ?

  • ~mechel 2015-07-04
    12:26:29

    0 0

    Kamień jest taki jak był, ogromny kompleks z kajakami i wszystkim, boisko oświetlone, taka jakby muszla koncertowa itd. Moim zdaniem tam by tylko trzeba nową podłogę zrobić (znaczy samą wylewkę bo te płyty chodnikowe puszczały piach i wszystko i stąd woda była brudna, i dać jakieś filtry i byłby basen który by pomieścił kilka tysięcy ludzi. Na pewno dobra alternatywa by to była do zapchanej Rudy ciągle, ludzie z Czerwionki-Leszczyn by jeździli, z Paruszowca a nawet z centrum bo busy jeżdżą.

  • ~Arteks 2015-07-04
    19:37:34

    2 0

    @fukas1 - to bardzo poważna sprawa bo jeśli nie ma czym dojechać na Rudę to trzeba jechać autem... a potem tam nie ma gdzie tego auta zostawić. Więc jest to jakaś paranoja i coś co jest kompromitujące dla Rybnika, szczególnie że taki sam problem występował rok temu. Nie wyciągnięto żadnego wniosku. A gdyby większość mieszkańców miasta miała czym dojechać, zostawiliby miejsca parkingowe osobom spoza Rybnika. Tak do działa na słynnej Porubie w Ostrawie, gdzie przynajmniej połowa rejestracji to auta z Polski, a miejscowi na basen przyjeżdżają tramwajem. @GieKSa2 - ja z tobą na tematy komunikacyjne nie dyskutowałem, chyba że występujesz tu lub na innych portalach pod różnymi nickami. A co do rybnickiej komunikacji to pod kątem organizacyjnym i gadżeciarskim jest całkiem dobra, na pewno nie jest to taki beton jak MZK. Niestety jest słaba pod kątem dopasowania się oferty komunikacyjnej, tworzenia rozkładów jazdy i dostosowywania się do rozwijającego się miasta. Pod tym względem jest słaba, a przykłady ze słabym skomunikowaniem Rudy lub żadnym - Castoramy czy kampusu to tylko jedne z wielu jakie mógłbym podawać.. Podejrzewam, że możesz tej różnicy nie zrozumieć, ale bardziej inteligentni mieszkańcy naszego miasta, wiedzą o co chodzi.

  • ~Arteks 2015-07-04
    19:45:12

    0 0

    @GieKSa2 @fukas1 - dopóki w jakichś śląskich miastach nie pojawi się jakiś lepszy basen niż Ruda to będzie nadal taki tłok jaki jest bo wieść idzie że to najnowocześniejsze kąpielsko w województwie. Nie mam nic przeciwko aby zagospodarowano w kolejności Kamień - tylko pytanie czy tylko to jest potrzebne w naszym mieście? Ostatnio w GR czytałem, że pojawił się ciekawy koncept na zagospodarowanie Wiśniowca - który miałby stać się "parkiem sportowym" z przeróżnymi atrakcjami dla aktywnych ludzi i miłośników ekstremalnego jeżdżenia na rolkach czy rowerach.

  • ~GieKSa2 2015-07-05
    08:35:07

    1 1

    arteks po prostu w zasadzie tylko ty dostajesz tu najwięcej minusów i postanowiłem poszukać i przeczytać sporo twoich wypowiedzi....

  • ~qwer 2015-07-05
    13:50:30

    0 0

    No tutaj muszę się zgodzić z Arteksem. ZTZ to jedna sprawa ale jest i druga.Kiedyś były 3 baseny do wyboru. Ruda , paruszowiec i stodoły.Osobiście bardzo często bywałem na tym ostatnim.W tej chwili został tylko 1.Dla takiego miasta jak Rybnik musiał by zostać wybudowany jeszcze jeden basen wielkości Rudy.

  • ~Arteks 2015-07-05
    15:47:57

    0 0

    @GieKSa2 - tylko, że ja nie jestem celebrytą więc mi nie zależy na plusach czy popularności. Dużo bardziej zależy mi na tym, żeby moje cenne uwagi docierały do decydentów i dawały do myślenia. Dobrze, że poczytałeś moje stare wypowiedzi bo przynajmniej coś się z nich dowiedziałeś. Ja twoich nie szukam ani się nad nimi nie zastanawiam bo są bez żadnej wartości.

  • ~Arteks 2015-07-05
    16:50:31

    0 0

    @qwer - jeszcze zapomniałeś wymienić Kamienia, który jeszcze parę lat temu istniał jako basen... Mało tego, w okolicy sporo basenów zostało polikwidowanych (Ruda Śl. Bykowina, Jastrzębie OWN, Rudy Buk, nawet słynna chorzowska Fala jest w tym roku nieczynna...), a niektóre miasta w ogóle ich nie mają (Pszów, Czerwionka, Rydułtowy, Radlin). I potem jak przyjdą upały to się to kumuluje... A nie byłoby lepiej gdyby miasto wykorzystało Piownik do stworzenia tam kąpieliska dla tych którzy wolą coś bardziej naturalnego?

  • ~tomotg1981 2015-07-05
    19:23:28

    1 0

    Ale basen na Paruszowcu już nie długo :)

  • ~fukas1 2015-07-06
    08:22:10

    0 0

    A kto ten basen na Paruszowcu ma zrobić ?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4896