Co, jeżeli towar nabyliśmy w miejscu zamieszkania i nie posiada żadnych usterek?- Zwrot prezentu, który nie ma wad, a po prostu nie podoba się obdarowanemu, zależy od dobrej woli sprzedawcy. Jeżeli się zgadza, ma prawo określać własne warunki, np. termin, wymagać dostarczenia paragonu, oryginalnego opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci – wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.
O czym powinniśmy pamiętać, kupując prezenty?
- Tylko gdy kupujemy produkt przez Internet, możemy zrezygnować z zakupów bez podawania powodu w ciągu 14 dni od dnia jego odbioru. Formularz odstąpienia od umowy zakupu można pobrać ze strony internetowej UOKiK.
- 2 lata – tyle wynosi czas na zgłoszenie reklamacji od momentu zakupu. Reklamację składamy w sklepie, w którym zrobiliśmy zakupy. Najlepiej na piśmie. Kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub z promocji – mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej.
- W reklamacji możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
- Dowód zakupu – jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon. Ponadto – dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
+67 / -19Pięć sekund, które pogrążyły Hiszpanię w ciemności. Czy Polsce grozi widmo blackoutu?
+33 / -3Wielkanoc 2025: Święta droższe niż zwykle – jak radzą sobie polskie gospodarstwa?
+4 / -1Wielki Piątek na stacjach paliw. Na Śląsku najtańsze benzyna i diesel, LPG też w dobrej cenie
+2 / -7Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Pytamy m.in. prof. Zielińskiego z Uniwersytetu Ekonomicznego w Rybniku
+1 / -7Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~lukrecja50 2015-12-27
12:00:55
Prezenty są rożne w zależności od portfela kupującego, oczekiwań osoby obdarowanej itd. Ale nie każdy prezent wręczamy z paragonem , no chyba że jest to jakieś urządzenie gdzie wymaga się paragonu do "podbicia" gwarancji. Obdarowany nie powie też temu od kogo otrzymał prezent - dawaj paragon bo idę to zwrócić , bo mi się nie podoba. Moim zdaniem najlepsze były by giełdy niechcianych prezentów albo na zasadzie wymiany, albo sprzedaży. Cenę nie trudno znaleźć w internecie, atrakcją może być cena obniżona o 10 czy 20 % by mieć większą pewność że się pozbędziemy danej rzeczy. Tylko co potem powiedzieć siostrze czy matce jak zapyta "gdzie masz ten....... który ci podarowałam na gwiazdkę?
~Wachu 2016-01-05
19:14:34
Nie od dziś wiadomo że powiatowymi rzecznikami praw konsumenta zostają znajomi prezydenta miasta /burmistrza zbyt głupi żeby dać im bardziej intratne stanowisko
Ciekawe kiedy UOKiK zajmie się regulaminem Allegro uznanym 3 lata temu przez SA za nielegalny ale prezes UOKiK zapadł na płatną amnezję i "zapomniał" wpisać regulamin na listę klauzul zakazanych