zamknij

Biznes

Co zrobić z nietrafionym prezentem? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiada

2015-12-27, Autor: 
Nie wszystkie prezenty, które wręczamy członkom naszej rodziny mogą się im spodobać? Spośród wielu niespodzianek mogą znaleźć się i te, które nie trafiły w gusta obdarowanych osób. Co z nimi zrobić? Czy możemy go zwrócić?

Reklama

Zwrot towaru możliwy jest wtedy, gdy kupujemy na odległość, np. przez Internet, przez telefon, albo poza siedzibą przedsiębiorcy, np. na pokazie, prezentacji albo u siebie w domu. Mamy na to 14 dni od dnia jego odbioru i nie musimy podawać powodu zwrotu.

Co, jeżeli towar nabyliśmy w miejscu zamieszkania i nie posiada żadnych usterek?- Zwrot prezentu, który nie ma wad, a po prostu nie podoba się obdarowanemu, zależy od dobrej woli sprzedawcy. Jeżeli się zgadza, ma prawo określać własne warunki, np. termin, wymagać dostarczenia paragonu, oryginalnego opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci – wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

O czym powinniśmy pamiętać, kupując prezenty?
- Tylko gdy kupujemy produkt przez Internet, możemy zrezygnować z zakupów bez podawania powodu w ciągu 14 dni od dnia jego odbioru. Formularz odstąpienia od umowy zakupu można pobrać ze strony internetowej UOKiK.
- 2 lata – tyle wynosi czas na zgłoszenie reklamacji od momentu zakupu. Reklamację składamy w sklepie, w którym zrobiliśmy zakupy. Najlepiej na piśmie. Kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub z promocji – mamy tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej.
- W reklamacji możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
- Dowód zakupu – jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon. Ponadto – dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~lukrecja50 2015-12-27
    12:00:55

    15 0

    Prezenty są rożne w zależności od portfela kupującego, oczekiwań osoby obdarowanej itd. Ale nie każdy prezent wręczamy z paragonem , no chyba że jest to jakieś urządzenie gdzie wymaga się paragonu do "podbicia" gwarancji. Obdarowany nie powie też temu od kogo otrzymał prezent - dawaj paragon bo idę to zwrócić , bo mi się nie podoba. Moim zdaniem najlepsze były by giełdy niechcianych prezentów albo na zasadzie wymiany, albo sprzedaży. Cenę nie trudno znaleźć w internecie, atrakcją może być cena obniżona o 10 czy 20 % by mieć większą pewność że się pozbędziemy danej rzeczy. Tylko co potem powiedzieć siostrze czy matce jak zapyta "gdzie masz ten....... który ci podarowałam na gwiazdkę?

  • ~Wachu 2016-01-05
    19:14:34

    1 0

    Nie od dziś wiadomo że powiatowymi rzecznikami praw konsumenta zostają znajomi prezydenta miasta /burmistrza zbyt głupi żeby dać im bardziej intratne stanowisko
    Ciekawe kiedy UOKiK zajmie się regulaminem Allegro uznanym 3 lata temu przez SA za nielegalny ale prezes UOKiK zapadł na płatną amnezję i "zapomniał" wpisać regulamin na listę klauzul zakazanych

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5086