zamknij

Wiadomości

Co nas czeka w 2018 roku?

2018-01-01, Autor: 

Nowy rok – nowe wyzwania i wydarzenia, które na nas czekają. Wiele z nich jest dla nas jeszcze nieznanych, z drugiej strony wiemy już, czego możemy spodziewać się w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Rok 2018 zapowiada się ciekawie!

Reklama

Odetchnęliście już po sylwestrowo-noworocznym szaleństwie? Czas nastawić się na to, co nas czeka w 2018 roku. Już teraz podpowiadamy Wam, co takiego wydarzy się w przeciągu 12 miesięcy.

Ten rok będzie ważny ze względu dwóch różnych wydarzeń. Małymi krokami zbliżają się bowiem wybory samorządowe, podczas których zdecydujemy, kto zasiądzie w fotelu prezydenta Rybnika. Czy będzie to ponownie Piotr Kuczera, a może ktoś inny? Nie zapominajmy, że wybory dotyczą również tego, kto będzie nas reprezentował w radzie miasta. Ciekawe, czy będą równie emocjonujące jak 4 lata temu?

Czerwca 2018 roku nie mogą doczekać się już zapewne fani piłki nożnej i reprezentacji Polski, która zmierzy się w grupie z Senegalem, Kolumbią i Japonią. Podobnie jak podczas Mistrzostw Europy we Francji, możemy spodziewać się rzeszy kibiców bawiących się na rybnickim rynku. Na pewno będziemy tam z nimi!

Jeżeli chodzi o inwestycje w Rybniku, w dalszym ciągu kontynuowana będzie budowa drogi Racibórz-Pszczyna. Nie zapominajmy też o powstającej równolegle drodze śródmiejskiej. W tym roku ma zakończyć się też przebudowa kolejnego odcinka ul. Rudzkiej.

Jesteśmy ciekawi, czy ruszą w końcu prace na terenie Strefy Juliusza i Projektu Rzeczna przy ul. Hallera. W budżecie miasta na 2018 rok zarezerwowano też pieniądze na budowę infrastruktury sportowo-rekreacyjnej przy zbiorniku „Pniowiec”.

Świeżo upieczeni rodzice nie mogą zapewne doczekać się uruchomienia pierwszego miejskiego żłobka. Ma to nastąpić już 1 lutego 2018. Na pewno zajrzymy tam do środka z aparatem i damy Wam znać jak wygląda wewnątrz.

W nowym roku nie zabraknie też emocji sportowych, jakie zapewnią nam np. żużlowcy czy piłkarze. Nie zapominajmy też o imprezie „Maj, Bzy, Rybnik i Ty”, która przypadła do gustu rybniczan.

Któreś ważne wydarzenie pominęliśmy w artykule? Piszcie w komentarzach!

Oceń publikację: + 1 + 52 - 1 - 22

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~Arteks 2018-01-01
    14:00:14

    59 82

    Dodam jeszcze kilka innych działań i inwestycji jakich można się spodziewać w tym roku a o których nie napisała redakcja: 1. Przepust koło dworca Paruszowiec + parking i centrum przesiadkowe. 2. Tężnia i park wokół niej. 3. Uruchomienie kolei aglo Rybnik-Wodzisław. 4. Kolejne obiekty Kopalni Ignacy (maszynownia Szybu Kościuszki i sprężarkownia). 5. Bulwary spacerowo-rowerowe od Rzecznej do Obwiedni i zapowiedź kolejnych inwestycji prorowerowych. 6. Budowa dwóch budynków komunalnych przy ul. Kolejowej. 7. Rozbudowa szkoły w Golejowie. 8. Remont wielu chodników i dróg lokalnych. 9. Inwestycje dzielnicowe w ramach budżetu obywatelskiego. 10. Parking na Hutniczej i Morcinka. 11. Odbudowa odcinka kolei wąskotorówej z Paproci do przejazdu z Rudzką. 12. Przebudowa domu kultury w dz. Boguszowice Osiedle.

  • ~arteksik 2018-01-01
    21:26:12

    9 5

    no ale od czegoś się ma prawą rękę.......(mańkuci... przepraszam)

  • ~andyk 2018-01-01
    21:40:29

    22 5

    W 2017r miała ruszyc budowa sali koncertowej przy Szkole Muzycznej a nie widze tego nawet w 2018, wiadomo coś?

  • ~Arteks 2018-01-01
    21:54:08

    13 33

    @andyk - może z tego powodu, że to ma być finansowane z budżetu państwa, a nie miasta. Liczę, że ruszy w tym roku. To piękny projekt.

  • ~Mirosława Sobinska 2018-01-01
    22:11:06

    31 24

    KOLEJNY PLAC ZABAW DLA PIESKÓW ,NOWY SŁUŻBOWY SAMOCHÓD DO PREZYDENTA I TATUAŻ

  • ~Adam Wryński 2018-01-02
    07:44:53

    12 8

    Arteks nasze rybnickie inwestycje podobne do tych, które planują Twoje ulubione Żory :)
    1. Centrum przesiadkowe przy ul. Męczenników Oświecimskich (ponad 3 mln zabezpieczone w budżecie)
    2. Tężnia w Parku Cegielnia - 4 mln zł
    3. Budowa nowej szkloły w dzielnicy Rogoźna
    4. Budowa stadionu lekkoatletycznego przy ZS6 (zabezpieczone prawie 4 mln zł)
    5. Infrastruktura drogowa prawie 15 mln zł
    To też tak ad vocem również do twojego komentarza na ulubionym portalu tuzory.pl, że w Żorach brak jakichkolwiek inwestycji :)
    Wszystkiego dobrego w 2018 Roku

  • ~Adam Wryński 2018-01-02
    07:47:53

    12 9

    Cieszy mnie fakt, że w końcu Rybnik również doczeka się żłobka miejskiego.

  • ~Arteks 2018-01-02
    09:38:52

    11 24

    @Wryński - a o czym ma świadczyć ta bardzo krótka lista, jeśli nie o waszej finansowej mizerii? Przecież wymienione przez ciebie inwestycje są adekwatne dla jakieś większej gminy wiejskiej niż 60 tys. miasta! Tym bardziej, że przecież w Żorach przez ostatnich 7 lat nie było prawie żadnych(!) inwestycji poza bardzo kontrowersyjnym miasteczkiem westernowym i obśmiewanym wszędzie muzeum ognia - a wasze zadłużenie skoczyło do astronomicznej sumy 280 mln zł!!! Pokaż nam drugi samorząd który niczego nie buduje, nie rozwija się, a ma tak gigantyczne długi? Centrum przesiadkowe? A z czego do czego można będzie się przesiadać na Męczenników Oświęcimskich? Przecież w Żorach nie zatrzymuje się już nawet PKS? Nowoczesne centra przesiadkowe tworzy się przy dworcach kolejowych i pętlach tramwajowych, a nie przy starówce. Nie inaczej będzie w Rybniku, Katowicach, Wodzisławiu, Cieszynie, Pszczynie i wielu innych miejscach gdzie takie centra przesiadkowe powstaną (u nas przy dworcu Paruszowiec wraz z kosztownym ale bardzo przydatnym przepustem). Drogi za 15 mln??? Tu chyba rozbawiłeś nawet największych rybnickich malkontentów. Rybnik przeznaczy w tym samym czasie na drogi w tym roku 270 mln czyli bagatela 18x więcej. Wszystkie wydatki inwestycyjne w Rybniku wyniosą 365 mln! A ile wyniosą razem nakłady z twojej listy? 30 mln? Nie potrafię zrozumieć jak wy jako mieszkańcy godzicie się np. na budowę tężni (czy koniecznej?!) mając pełno różnych totalnie zaniedbanych obiektów w mieście (dawna kopalnia, odlewnia żeliwa, rudera dworca kolejowego, rozpadający się pałacyk w parku, dawne młyny w centrum)? Też wam życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku - tym bardziej, że macie szansę uwolnić się w wyborach od obecnych, bardzo miernych i rozrzutnych władz miasta.

  • ~arteksik 2018-01-02
    11:00:17

    12 7

    arteks i ten drugi....zachowujecie się jak dzieciaki w piaskownicy...."a ja mam lepszą łopatkę do piasku". "a ja mam większą koparkę"....

  • ~Arteks 2018-01-02
    11:36:24

    5 23

    @sektra2 - dyskusja o tak ważnych sprawach jak inwestycje czy miejskie budżety to nie jest piaskownica. Za to twoje różne głupie wstawki, twoje urazy czy trolling jest dosłowną piaskownicą. A co by było gdyby mod nie poskramiał twoich infantylnych zapędów? ;)

  • ~sciana 2018-01-02
    11:42:21

    22 13

    Mam nadzieję, że to bezie koniec kadencji Piotra Kuczery

  • ~arteksik 2018-01-02
    12:20:13

    10 5

    arteks piszesz pan do mnie? bo jeśli tak, to nie rób pan błędów("@sektra"), a wasze "licytowanie się" na ilość i wartość inwestycji w Rybniku, czy Żorach jest właśnie infantylną zabawą w piaskownicy

  • ~ 2018-01-02
    15:49:34

    6 3

    większość Rybniczan skupia się na tym, co dzieje się w naszym mieście, na szczęście tylko niektórzy muszą podbudować swoje ego skacząc po portalach sąsiednich miast i próbują udowodnić na siłę wyższość Rybnika nad resztą świata

  • ~Arteks 2018-01-02
    21:38:15

    5 6

    @ursus - w tym przypadku to gość z Żor chciał podbudować swoje ego i udowodnić "równość" naszych miast mimo, że pod kątem finansowym (i nie tylko) dzieli nas przepaść, a nie ja. Naraził się co najmniej na śmieszność. Dlaczego miałem go nie zgasić skoro odnosił się do mnie? Czy w pierwszym wpisie wspomniałem coś o sąsiadach i braku inwestycji u nich? Nie. Więc proszę o więcej obiektywizmu i (co może być trudne) pozbycia się uprzedzeń oraz o komentarz na temat - czyli do rybnickich inwestycji w 2018 roku. @sketra2 - ja niczego nie licytuję tylko wyjaśniłem koledze co znaczy w tym przypadku "podobne". Podobne, a jednak około 10x mniejsze... Podobieństwo takie jak "podobna" jest wypłata sprzątaczki do wypłaty dyrektora. ;)

  • ~ 2018-01-02
    23:48:19

    1 1

    ~Arteks nigdzie nie napisałem osobowo, Ty jednak od razu przypasowałeś moją wypowiedź do swojej osoby, przypadek ? wystarczy odwiedzić żorski portal i zobaczyć jak z manią wyższości swoimi "mądrościami" ni jak mającymi się do rzeczywistości próbujesz oświecić "ciemny żorski lud" :) , a nawet w tematach kolejowych, w których kreujesz się na "fachowca" bazujesz głównie na frazesach wyczytanych na amatorskich portalach, przypomnę chociaż banały na poziomie pospolitego mkola, którymi próbowałeś mnie " uświadomić" na temat starszego taboru kolejowego i tramwajowego, obnażając przy tym swój brak znajomość tematu

  • ~ 2018-01-03
    00:02:28

    1 0

    oczywiście miało być "znajomości", przepraszam za literówkę

  • ~Arteks 2018-01-03
    00:08:05

    3 6

    @ursus - ale co się nie ma do rzeczywistości. Podałem gdzieś jakieś nieprawdziwe dane? Ja mogę bywać na tym forum na które mam ochotę tak jak goście z Żor czy SRB-owcy bywają tutaj. Nie kreuje się na żadnego fachowca, a jeśli ty się na takiego kreujesz - to ja chętnie posłucham twoich różnych propozycji, informacji i "nie-frazesów". Na razie leciałeś z takimi frazesami jak jak te, że bloki przyczyniają się do smogu w Rybniku, zdziwieniem, że EN57 nadal jeździ ( tak jakby ktoś obiecywał co innego) albo, że przykład Gdańska gdzie powstało 26 km kontrapasów "jest z czapy". Mimo, że to najlepszy przykład na to, że budowa kontrapasów w dużym mieście wcale nie przyczyniła się do jakichś problemów z bezpieczeństwem.

  • ~ 2018-01-03
    06:20:41

    1 2

    ~Arteks przeczytaj jeszcze raz co napisałem, tym razem jednak ze zrozumieniem, bo wg Ciebie ogrzewanie bloków nie generuje smogu, bo są ogrzewane "z rury" a nie przestarzałej ciepłowni, o EN 57 wspomniałem, że w innych województwach w odróżnieniu od naszego jeżdżą już tylko te zmodernizowane (które dzieli przepaść technologiczna od tych niezmodernizowanych, ale to chyba jako znawca kolei powinieneś wiedzieć i mam tutaj na myśli układ napędowy a nie wygląd), ale skupiłeś się na tym że 30 lat to niewiele dla taboru, pomijając zupełnie kwestie techniczne o których wspomniałem, co do kontrapasów rowerowych na przykładzie Gdańska, pominąłeś zupełnie istotne szczegóły, bo zburzyłyby całkowicie Twoje teorie, mianowicie to, że kontrapasy w Gdańsku występują tylko na drogach lokalnych, często jednokierunkowych o ograniczonej prędkości, nie tak jak u nas na głównych , na których Gdańsk stosuje zupełnie inne rozwiązania, no ale tego zza klawiatury nie dostrzegasz, dlatego twierdzenie że "budowa kontrapasów w dużym mieście wcale nie przyczyniła się do jakichś problemów z bezpieczeństwem" świadczy tylko o Twojej niewiedzy, bo akurat tam gdzie mogłyby być największe problemy z bezpieczeństwem, nie ma kontrapasów, a zupełnie coś innego, a jak chcesz wiedzieć co, proponuję wycieczkę do Gdańska, a nie tylko klepanie po klawiaturze

  • ~ 2018-01-03
    07:50:06

    2 0

    @ ursus: jest jedna kluczowa różnica między domowym paleniskiem a tym z elektrociepłowni: ta ostatnia ma filtry.

  • ~Arteks 2018-01-03
    11:37:58

    3 3

    @ursus - ogrzewanie bloków nie stanowi żadnego problemu mimo, że w Polsce jest oparte w przeważającej części na węglu. Chyba w każdym miasteczku i mieście są węglowe ciepłownie. Także tam gdzie nie występuje problem smogu. W Warszawie masz chyba z 5 ciepłowni w tym Siekierki które widać z prawie każdego osiedla na południu miasta - a jakoś nie ma problemu z PM 10 bo ciepłownie mają filtry! My mamy na Śląsku większy problem bo mamy więcej chat w tym wiele nowych z zamontowanymi śmieciuchami (co w okolicy innych większych aglomeracji byłoby niemożliwe bo tam piece na węgiel to oznaka zacofania), a także bardzo nieeergonomicznych domów-kostek z czasów Gomułki i Gierka - które bardzo trudno ogrzać bez "uciekania" ciepła. Co do Gdańska - to być może twój problem wynika z tego, że dawno tam nie byłeś, a ja stosunkowo niedawno bo w 2x w 2015 roku. Z kontrapasami spotykałem się co kawałek! A jeśli nie masz możliwości tego sprawdzić i nie wierzysz Arteksowi to cytat dla ciebie z trojmiasto.pl: "W tej chwili dzielnicą, która jest najbardziej usiana kontrapasami jest centrum Gdańska. Praktycznie każda droga jednokierunkowa dopuszcza rowerzystów do jazdy pod prąd." Czyli nie peryferia ale w CENTRUM dużego miasta utworzono bardzo dużo kontrapasów - jak przystało na prozachodnie i dobrze zarządzane miasto. Dalej chcesz przeć na przekór faktom bo nie lubisz rowerów i nowoczesności? Co do EN57 to nie wywracaj kota ogonem - to ty w artykule o rozkładzie wywołałeś temat przestarzałych jednostek, a przecież nikt przy artykule o nowej drodze Pszczyna-Racibórz nie wywołuje tematu przestarzałych samochodów które w Polsce stanowią ok. 70% całości. To nie była treść artykułu np. o taborze Kolei Śląskich itd.

  • ~ 2018-01-03
    16:15:50

    1 1

    ~Arteks "zapomniałeś" jednak zupełnie, że od lat mówi się o rychłym zamknięciu chwałowickiej przestarzałej ciepłowni, dlatego właściciel wykonuje tylko niezbędne remonty, bez jakichkolwiek modernizacji (bo to inwestycja na lata, a jej przyszłośćciepłowni jest niepewna ), również stosowane tam stare filtry cyklonowe nie odbiegają niestety od stanu całości, stąd ich skuteczność jest niestety dosyć symboliczna, do tego należy uświadomić sobie, co spala ciepłownia we wspomnianej Warszawie (węgiel) , a co u nas ( często odpady węglowe z kopalni, nawet takie które nigdy ze względu na jakość nie były sprzedawane do ogrzewania domów), dlatego do wspomnianej Warszawy możemy porównywać się dopiero po podłączeniu miasta do elektrowni i likwidacji ciepłowni w Chwałowicach

  • ~ 2018-01-03
    17:26:31

    2 1

    ~Arteks twoja logika „bo nie lubisz rowerów i nowoczesności” jest jak zwykle zupełnie chybiona, akurat na rowerze spędzam dużo czasu także jeżdżąc poza Rybnikiem, co daje mi możliwość zobaczenia na żywo rozwiązań stosowanych w cywilizowanym świecie i dzięki czemu mogę np. porównać gniot rybnickich kontapasów na głównych drogach komunikacyjnych wciśniętych tam na siłę przez miejskich „fachowców” przy aplauzie lokalnych klakierów, do rozwiązań stosowanych w cywilizowanych miastach, chociażby we wspomnianym Gdańsku, szkoda że jak zwykle nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co napisałem , a tylko posiłkujesz się wyrwanymi z kontekstu cytatami z sieci, dlatego powtórzę jeszcze raz że „jak przystało na prozachodnie i dobrze zarządzane miasto” kontrapasy tworzone są na jednokierunkowych drogach lokalnych, często o ograniczonej prędkości, A NIE NA GŁÓWNYCH CIĄGACH KOMUNIKACYJNYCH jak u nas chociażby na Chrobrego czy 3 Maja (polecam mapę gdańskich tras rowerowych), nigdzie też nie napisałem, co mi sugerujesz, że są one tam poza centrum na peryferiach, akurat wspomniane centrum, poza ciągami komunikacyjnymi miasta gdzie nie ma kontrapasów, to w często jednokierunkowe drogi lokalne, nieraz o ograniczonej prędkości, tam kontrapasy się idealnie sprawdzają, bo ruch jest stosunkowo niewielki, a przy dużym ruchu ze względu na bezpieczeństwo rowerzystów nie buduje się kontrapasów jak zrobiono to u nas, a osobne pasy dla rowerów, oddzielone krawężnikami i często pasem zieleni, szkoda że dalej chcesz iść w zaparte na przekór faktom bo nie potrafisz/ nie chcesz ze względu na upór tego zrozumieć i nie pasują one do z góry założonej teorii ?, na to niestety nic nie poradzę, a być może twój problem wynika z tego, że dawno tam nie byłeś, dlatego przekonaj się na żywo jak to wygląda, ja osobiście lubię Gdańsk (przynajmniej niektóre jego zakątki), spędzam tam co roku średnio 15-20 dni, także jeżdżąc też po gdańskich trasach rowerowych, ostatnio okazję ku temu miałem stosunkowo niedawno bo w sierpniu 2017 roku, dlatego nie posiłkuję się cytatami wyrwanymi z sieci, a własnymi obserwacjami w tej dziedzinie

  • ~Arteks 2018-01-03
    18:01:47

    1 6

    @ursus - jeśli moja logika w sprawie polityki prorowerowej i moich przykładów jest chybiona - to nie wiem co powiedzieć o twojej. Przecież na moją argumentację, że kontrapasy, drogi rowerowe wydzielone z dróg itd sprawdzają się nawet w tak dużych miastach jak Gdańsk, stwierdziłeś, że one powstają tam gdzieś na lokalnych drogach na obrzeżach. Dzisiaj przytoczyłem cytat z niezależnego ode mnie i od ciebie portalu w którym wyraźnie pisze, że w centrum Gdańska jest najwięcej kontrapasów, a ty znowu swoje, że to nie są główne ciągi itd. Człowieku kontrpasów nie tworzy się na lokalnych dróżkach z małym ruchem - bo nie miałoby to żadnego sensu! Tworzy się je właśnie tam gdzie rowerzysta ma dużą trudność w poruszaniu się i gdzie jest upośledzony właśnie w przypadku dróg rowerowych. Wypisz wymaluj - tak jak u nas w centrum miasta gdzie dróg jednokierunkowych jest sporo. Ja rozumiem takich ludzi jak bartezz i paru innych, którzy nigdzie nie bywają, na rowerze nie jeżdżą i nie wiedzą jak zmienia się świat. Ale ty skoro jeździsz na rowerze i bywasz w miastach które taką politykę prowadzą o wielu lat - proszę nie rób siary i nie sprowadzaj każdej dyskusji na jakieś personalne rozgrywki. Piszesz że często jesteś w Gdańsku - to proszę przy następnej okazji zamiast jeździć wszędzie swoim autem - przejdź się po centrum miasta pieszo, wejdź do urzędu miasta, zapytaj czy są zadowoleni z kontrapasów, weź sobie jakieś mapy z trasami rowerowymi, a potem wypożycz sobie rower i zobacz jak ci się tam jeździ. Potem pewnie przyznasz wreszcie, że bezpieczniej niż po centrum Rybnika przed 2017 rokiem... Ja tak miałem w Berlinie gdzie w metropolii 2x większej od Warszawy czułem się na rowerze bezpieczniej niż do niedawna w Rybniku.

  • ~ 2018-01-03
    21:58:47

    3 1

    widać że chęć udowodnienia swoich wyimaginowanych racji przysłania Ci umiejętność rozumienia czytanego tekstu ( co wielokrotnie udowodniłeś ), bo nigdzie nie pisałem o obrzeżach miasta, co u uporem maniaka próbujesz mi bezskutecznie wmówić, ja akurat po centrum nie jeżdżę samochodem, co znów próbujesz mi wmówić, próbując tradycyjnie sprowadzić dyskusję na personalne rozgrywki, tylko zabieranym z domu rowerem, ale przejdę do konkretów, bo akurat mam przed sobą mapę gdańskich tras rowerowych (z których wiele przejechałem rowerem ) i co tutaj widzę, skupię tutaj się na GŁÓWNYCH CIĄGACH KOMUNIKACYJNYCH np. jadąc od wschodu Elbląską jadę wydzielonym, oddzielonym zielenią od jezdni pasem dla rowerów aż do Długich Ogrodów, ruch samochodowy skręca na Podwale, a ja mogę przejechać przez Śródmieście o uspokojonym ruchu, przy okazji mogę odbić na Stogi czy Westerplatte jadąc cały czas drogami dla rowerów i ciągami pieszo rowerowymi, mijając Główne Miasto mogę jechać na zachód Kartuską (oczywiście cały czas wydzieloną drogą rowerową), lub skręcić na północ i później na północny zachód do Wrzeszcza, skąd mogę dojechać Marynarki Polskiej do Nowego Portu, lub dalej do zachodnich dzielnic Wyspiańskiego/ Aleją Legionów/ Aleją Rzeczypospolitej, lub Aleją Grunwaldzką , która biegnie aż do granicy z Sopotem, opisałem tutaj tylko niewielką część tras biegnących wzdłuż ciągów komunikacyjnych, wiele z nich przejechałem osobiście i jakoś nie ma tam kontrapasów , co z uporem maniaka próbujesz mi wmówić, tylko oddzielone szerokie drogi rowerowe oddzielone krawężnikami i pasem zieleni od ruchu samochodowego, natomiast „ulice jednokierunkowe z ruchem rowerów w obu kierunkach” , czyli właśnie kontrapasami możemy zaobserwować często w „strefach ruchu uspokojonego” ( o dopuszczalnej prędkości nie wyższej niż 30 km/h), co tylko potwierdza to co napisałem poprzednio, przyznam że z kontrapasów korzystałem tam rzadko, natomiast dużo z dróg dla rowerów biegnących wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych i przyznam że są na pewno bezpieczniejsze od rybnickich wynalazków powstałych w 2017 roku na Chrobrego czy 3 Maja i nie interesują mnie wymyślane przez Ciebie prywatne teorie na temat budowy kontrapasów, wystarczy mi to że widzę co i jak robi Remik i Jego ekipa w Gdańsku i jak odmienne są efekty Ich pracy od tego co wymyślają rybniccy „fachowcy”

  • ~Arteks 2018-01-03
    22:32:46

    2 8

    @ursus - i tak naprawdę wracamy do punktu wyjścia bo jednak okazuje się, że najwięcej z tych 26 km kontrapasów w Gdańsku jest w tzw. Głównym Mieście (czyli ścisłym centrum) co potwierdza tamtejszy portal i nasze wspólne obserwacje. Zgadzam się, jest tam strefa uspokojonego ruchu. Pytanie - jeśli uważasz, że strefa uspokojonego ruchu sprzyja robieniu kontrapasów to czemu nie zaproponujesz tego aby w centrum uspokoić ruch i zrobić tempo 40 lub 30 km/h tak jak w centrum Gdańska, a nawet Katowic? Bo... uraziłoby to dumę naszych kierowców lub u nas się "nie da"? "Tamta ekipa" robi to od kilkunastu lat stąd tak wiele efektów. U nas w zasadzie dopiero od dwóch lat są jakieś intensywniejsze działania prorowerowe rozpoczęte najpierw od teorii czyli standardów dla Rybnika, potem planu mobilności miejskiej, potem konsultacji społecznych by wreszcie przejść do realizacji. Trzeba przyznać, że Kuczera jest bardzo rozsądnym prezydentem, nie działa chaotycznie ale zgodnie z pewnymi planami opartymi na kompetentnych projektach i kompetentnych ludziach. Fiałkowski jest urbanistą z wykształcenia, a nie tylko pasjonatem rowerów. ;) A nie Kuczera się nie ugnie bo obiecał rowerzystom inną politykę w wyborach, wygrał je i ma prawo spełniać swoje wyborcze obietnice. :D

  • ~sara 2018-01-07
    08:33:39

    3 2

    Panie Piotra Kuczery To już tylko miesiące został panu na tym stanowisku nie robi pan nic dla mieszkańców SM Rybnik tylko kasę od nich zabiera w wormie podatków twierdząc że to teren prywatny ale Wybrukować teren prywatny przy garażach na ul Hibnera teraz josko to nie było przeciw wskazań bo to prywatne .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319