zamknij

Organizacje pozarządowe

Co mają inne miasta, a Rybnik nie?

2012-04-15, Autor: 
W Żorach program nazywa się „Duża rodzina”. W Wodzisławiu, Raciborzu podobnie jak w wielu innych miastach kraju to Program 3+. Czy Rybnik też zasłuży co najmniej na 3+?

Reklama

Programu 3+ to pomysł na pomoc dla rodzin wielodzietnych i zastępczych. Założeniem programu jest ułatwienie lub umożliwienie dostępu do zajęć sportowo-rekreacyjnych i imprez kulturalnych dla rodzin z co najmniej trójką dzieci. Wiąże się to z wprowadzaniem zniżek, np. na pływalnię miejską, lodowisko czy inne obiekty prowadzone przez miasto oraz płatne imprezy kulturalne organizowane przez miejskie instytucje kultury.

- Chodzi nam o kompleksowy program ulg dla rodzin wielodzietnych i zastępczych. Zamierzamy zacząć od dyskusji na temat tego jakie ulgi można wywalczyć i dla kogo, zwłaszcza w obszarze usług miejskich. Później, wzorem np. Tychów, zaprosimy przedsiębiorców do współudziału – wyjaśnia Piotr Masłowski z CRIS. Właśnie w Tychach po inicjatywie samorządu, który przygotował program ulg do programu włączyli się również przedsiębiorcy, oferując zniżki na swoje produkty i usługi dla rodzin wielodzietnych. - Do programu w Tychach włączyło się około setki firm. Jeżeli w rodzinie jest pięcioro dzieci, to naprawdę te ulgi to spore odciążenie domowego budżetu - dodaje Piotr Masłowski.

 

Rodziny zainteresowane tematem ulg, ale również przedsiębiorców, którzy chcieliby współtworzyć program CRIS zaprasza na spotkanie 17 kwietnia o godzinie 17.30 w Cechu Rzemiosł oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości na ulicy Wysokiej w Rybniku (tzw. okrąglak).

 

Spotkanie poprowadzi nastoletni Filip, którego rodzice zdecydowali się zostać rodziną zastępczą. Opowie on o swojej perspektywie i potrzebach rodziny, w której jest piątka dzieci.

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (27):
  • ~ 2012-04-15
    06:34:04

    0 0

    Jak już tam widzę te ryje z Platformy to już wiem, że to kolejny chwyt reklamowy PO a wyjdzie "jak zwykle" czyli ludzie będą mieli 3 dzieci i więcej a potem Tusk po raz kolejny im powie "radźcie sobie sami". Apel do ludzi, nie dajcie się na to nabrać!!!!!

  • ~ 2012-04-15
    07:44:09

    0 0

    ja żądam pomocy dla 2+2 ,nawet 2+1, i głupiego spokoju o durne miejsce w durnym przedszkolu.

  • ~ 2012-04-15
    09:03:35

    0 0

    Zacznijcie najpierw cokolwiek robić a później opisujcie to na stronie internetowej!!!

  • ~zxr9 2012-04-15
    10:47:21

    0 0

    w Rybniku to tylko hipermarkiety potrafi budowac pan Adam Hipermarkiet Fudali..

  • ~charlie 2012-04-15
    11:48:56

    0 0

    Kuźwa muszę sobie narobić dzieciaków będę mieć taniej za wejście na basen :D

  • ~smr 2012-04-15
    12:59:26

    0 0

    Robić dzieci a potem gdzie z nimi wychodzić ???? Do supermarketów czy na przepełniony basen "Ruda", to jest żart czy kpina z mieszkańców Rybnika.

  • ~Adam ROW 2012-04-15
    13:27:03

    0 0

    Mają do sport do porządku na ekstraligowym poziomie ale nie jakas koszykówa gdzie chodzi na nia po 800 luda mowie o np zuzlu przykład 10tyś ludzi w takim gnieznie 1 liga inauguracja.

  • ~lukaszn84 2012-04-15
    14:49:55

    0 0

    POMOC I POMOC!!! NIECH RYBNIK I INNE MIASTA DADZĄ MOŻLIWOŚĆ ODPOWIEDNIEJ PRACY I ZAROBKÓW DLA RODZICÓW Z 2,3 LUB 4 DZIECI I WTEDY NA WSZYTKO BĘDZIE ICH STAĆ. POLITYCY SZUKAJĄ NAIWNYCH!! DADZĄ 1000 ZŁ BECIKOWEGO I NIECH RODZĄ SIĘ DZIECI!!! TO KWESTIA CZASU KIEDY TEN KRAJ PRZESTANIE ISTNIEĆ.

  • ~Cwilin 2012-04-15
    16:45:47

    0 0

    A my w Rybniku mamy Straz Miejska a Zory nie maja.I co ?

  • ~Arteks 2012-04-15
    17:21:57

    0 0

    @cwilin - w miastach powinna być straż miejska, w miasteczkach i gminach nie musi jej być. A co do projektu związanego z pomocą rodzinom wielodzietnym to jestem za. I nie rozumiem za bardzo tej nieżyczliwości niektórych.

  • ~myk 2012-04-15
    17:55:25

    0 0

    To, że będą rozmawiać i chcą coś takiego zorganizować w Rybniku, to dobrze. Co innego to "prorodzinna" polityka państwa. Prosta myśl: dlaczego ojciec np. 2 dzieci ma pracować tak samo długo i płacić takie same podatki jak ten, który nie zamierza mieć dzieci w swoim życiu? Przecież czyjeś dzieci będą sponsorować także emerytury bezdzietnych. Czyli obecni rodzice będą musieli się z bezdzietnymi kiedyś podzielić. Dlaczego zatem bezdzietni nie są zmuszani do dzielenia się z rodzicami już teraz?

  • ~arturrybnik 2012-04-15
    18:06:26

    0 0

    myk, co Ty opowiadasz o sponsorowaniu. Mi nikt nic nie musi sponsorować, płacę składki co miesiąc i z nich chcę mieć emeryturę. A jak ktoś je w między czasie ukradł to już coś innego. Ja bym chciał tylko zobaczyć dokładne rozliczenie, co się stało z pieniędzmi które ja już wpłaciłem. Bo wpłacając je na zwykły rachunek w banku było by tego więcej. Także, gdzieś ktoś kradnie, albo nieudolnie zarządza tymi pieniędzmi, w pierwszym przypadku to złodziej, w drugim nieudacznik.

  • ~chudziutki 2012-04-15
    18:45:56

    0 0

    Arteks- My już powoli jesteśmy miasteczkiem :-) Pozdrawiam

  • ~ 2012-04-15
    19:44:56

    0 0

    Arteks, nie wiem czy wiesz ale w czasie kiedy samorządy zaczęły w 1991r. tworzyć straż miejską żorska była jedną z pierwszych w województwie śląskim. Jako pierwsze miasto w Polsce Żory w 1999r. zlikwidowały SM. Dzięki temu stworzonow w 1999r. dodatkowo 14 nowych etatów w policji a do dziś w zamian za SM przekazuje dość sporą dotację dla Policji. Myślę, że dobre posunięcie. Policja ma większe uprawnienia i na pewno Żorom wyszło to na zdrowie. Zresztą obecnie wiele miast myśli nad likwidacją SM, ostanio m.inn. Kielce. Zresztą z tego co mi wiadomo to w ostatnich tygodniach w Rybniku też z inicjatywy mieszkańców prowadzona była akcja w sprawie likwidacji rybnickiej jednostki SM. A biorąc pod uwagę dane KWP w Katowicach żorska Policja osiąga bardzo dobre wyniki. Myślę, że lepiej dołożyć te 3 mln złotych które Rybnik dokłada do SM i zasilić policję, będzie z tego większy zysk.

  • ~myk 2012-04-15
    19:46:08

    0 0

    ~arturrybnik, obecny system z Twoich składek wypłaca aktualnym emerytom. Nawet jeśli już nie w takim stopniu co kiedyś, to jednak my jako dzieci naszych rodziców dokładamy się do bezdzietnych emerytów. Oczywiście, że byłoby lepiej te pieniądze odkładać sobie na rachunek, a nawet do skarpety niż do ZUSu lepiej... ale co zrobić z rzeszą ludzi, którzy zostali wyhodowani na takim systemie? Z dnia na dzień tego zmienić się nie da i zakładam, że moje dzieci też jeszcze będą się "zrzucały" m.in. na bezdzietnych. Czy w obecnej "reformie" emerytalnej przewidziano jakiekolwiek wsparcie dla tych, których dzieci będą sponsorowały ten system?

  • ~ 2012-04-15
    19:47:45

    0 0

    lukaszn84 to kwestia wykształcenia i odpowiedzialności

  • ~Adam0148 2012-04-15
    19:52:03

    0 0

    @Artur proszę http://tomaszcukiernik.pl/artykuly/artykuly-wolnorynkowe/bismarck-sie-mylil/ poczytaj.

  • ~Franka 2012-04-15
    20:03:20

    0 0

    Było by dobrze ogólnie wspierać rodziny, nie tylko 3+, ale i 2+2 oraz 1+ 2 Te rodziny borykaja sie tak samo z problemami finansowymi jak i rodziny wielodzietne. Takie ulgi powinny być dla kazdego kto ma dzieci niezależnie od ich ilosci. Byłby to niezły początek do wprowadzenia polityki prorodzinnej w naszym regionie.

  • ~auralfloat 2012-04-15
    20:34:30

    0 0

    Odpowiadam: inne miasta mają niedobór marketów, Rybnik tego nie ma.

  • ~dizers 2012-04-15
    20:34:44

    0 0

    Co mają inne miasta, a Rybnik nie? Nie mają Fudalego i jego przydupasów

  • ~eloo 2012-04-15
    22:08:53

    0 0

    kiedy Rybnik bedzie miec PREZYDENTA? Zory mialy straz miejska a wyczyny rybnickiej beda w TVN niedlugo

  • ~Arteks 2012-04-15
    22:16:54

    0 0

    @dizers - mają katastroficzne długi tak jak np. Wodzisław, albo idiotyczne inwestycje w postaci pawilonu powitalnego tak jak Żory i niewypłacalność za faktury wobec wykonawców inwestycji... @mareqg - zgadzam się z tobą, że małe miasta typu Żory gdzie centrum prawie nie istnieje i gdzie nie ma w ogóle problemu parkowania w centrum bo z okolicznych osiedli można przyjść z buta, a nikt do Żor nie przyjeżdża nic załatwić bo tam nie ma żadnych ponadlokalnych urzedów, instytucji, ośrodków zdrowia itd. Za to jest problem z przestępczością na osiedlach. Dlatego Żory mogą sobie żyć bez straży miejskiej ale w przypadku miast wielkości Rybnika i większych taka służba (cokolwiek by o nich nie powiedzieć) jest potrzebna. W większym mieście jest o wiele więcej problemów i szkoda czasu aby policja się nimi miała zajmować.

  • ~Arteks 2012-04-15
    22:21:46

    0 0

    @mareqg - żadne miasto powyżej 50 tys. mieszkańców nie zlikwidowało w Polsce straży miejskiej. SM potrafi również z radarów przynosić miastu zyski. I pamiętam, że jak ten przepis pojawił się w ustawie to wielu radnych w Żorach chciało powrotu SM choćby z powodu powiększania budżetu miasta. W każdym razie wy macie większy problem w SZO z przestępczością, szczególnie z tą drobną, napadami na ludzi między blokami. A u nas dominują np. problemy związane ze spalaniem czy wyrzucaniem śmieci, złym parkowaniem itd. Żory to gdyby mogłu to w ogóle zlikwidowałyby wszystko w tym komunikację miejską tak jak kiedyś żłobki. Na razie ustawa im tego zabrania. Na razie...

  • ~sweeTeddy 2012-04-16
    00:07:42

    0 0

    @zxr9 Padłam! -"Adam Hipermarket Fudali" piękne! ;D

  • ~ 2012-04-16
    07:55:28

    0 0

    Arteks ty chyba masz jakieś zaciemnienie na punkcie Rybnika. Sytuacja finansowa Rybnika nie jest o wiele lepsza niż Żor, ale to już inna bajka. Co do ośrodków zdrowia to też się mylisz, kilku rybnickich lekarzy otwarło właśnie w Żorach swoje przychodnie i mają się całkiem dobrze a ich pacjenci z Rybnika jeżdzą własnie leczyć sie do Żor. Nie wspomnę już o Sport Klinice do której m.inn. na poprawki trafiają pacjencie z rybnickiej ortopedii. Jeśli chodzi o oświatę to jak na razie Rybnik likwiduje szkoły. Co do spalania śmieci w piecach to masz rację czasami zimą w centrum miasta nie mogę otworzyć okna bo można się zaczadzić. A o czym to świadczy? O tym, że społeczeństwo jest biedne i musi palić czym popadnie bo nie stać go na ekologiczne ogrzewanie. Komunikacja miejska w Rybniku też pozostawia wiele do życzenia. Czasami musiałem skorzystać z tej przyjemności i powiem Ci szczerze, że gdyby było to moje główne źródło podróżowania po miescie to chyba podciąłbym sobie żyły. Co do pawilonu wystawienniczego to owszem kontrowersyjna inwestycja. Ale plany co do funkcji obiektu zmieniły się w trakcie prowadzenia robót budowlanych, wystąpiły pewne kwestie techniczne i zdecydowano, że w pozdiemnej części pawilonu powstanie Muzeum Ognia. Niemniej jednak budowa tego obiektu nie obciąża budżetu miasta, ponieważ miasto nie jest inwestorem tego obiektu. Spółka, która buduje pawilon nie jest finansowana z budżetu miasta. Miasto jest jednynie głównym udziałowcem w spółce.

  • ~ 2012-04-16
    07:58:26

    0 0

    Zresztą spółka działa na tych samych zasadach jak PWiK , RSK, czy żorskie ZTK. Spekulacje powstałe wobec tego obiektu wiążą się jednynie z niewiedzą w pewnych kwestiach i powielaniem idiotycznych newsów lokalnych pismaków. Faktem jest, że te pieniądze spółka Nowe Miasto mogła wydać np. na renowację pałacu w Baranowicach.

  • ~ 2012-04-16
    08:06:27

    0 0

    http://zory.naszemiasto.pl/artykul/1363733,znowu-ruszyly-prace-budowlane-w-pawilonie-na-hulokach-maja,id,t.html

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5278