zamknij

Wiadomości

Co chcesz poprawić w infrastrukturze rowerowej? Zaznacz na mapie!

2015-07-31, Autor: bf
Brakuje w Twojej okolicy stojaków na rowery? Ścieżka, na której jedziesz nie spełnia już standardów, jest dziurawa i niebezpieczna? Wejdź na stronę Rowerowego Plan Rybnika i zgłoś swoje zastrzeżenia. To nowy pomysł oficera rowerowego, aby zaangażować rybniczan do dyskusji nad infrastrukturą rowerową.

Rowerowy Plan Rybnika – tak nazywa się platforma wymiany informacji pomiędzy oficerem rowerowym – Janem Fiałkowskim, a mieszkańcami naszego miasta. Ma ona postać mapy Rybnika, na które zaznaczono m.in. istniejące trasy rowerowe oraz dziesiątki punktów z krótkim opisem. - Jest intuicyjna dla użytkownika, a większość internautów ją zna. Minus jest taki, że że edycja może się odbywać jedynie po zalogowaniu w Google – wyjaśnił Jan Fiałkowski. Jeżeli ktoś z Was nie ma konta, może skontaktować się z oficerem rowerowym poprzez fanpagea lub bezpośrednio w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej (parter Urzędu Miasta w Rybniku).

Reklama

Wersja konsultacyjna RPR daje możliwość wyświetlania dodatkowych warstw informacji i dodawania nowych elementów, takich jak: lokalizacje stojaków rowerowych, powalone drzewa, lokalizacje znaków T-22 (znaku - tabliczki „nie dotyczy rowerów”). Do każdego elementu można dodawać zdjęcia lokalizacji. - Musimy wiedzieć, w jakim stanie jest obecna infrastruktura rowerowa. W środę mam spotkanie z wiceprezydentem Januszem Koperem i pełnomocnikiem Wojciechem Studentem. Być może obecny będzie też prezydent Piotr Kuczera. Pokażę na mapce rzeczy, które zgłosili użytkownicy – powiedział oficer rowerowy.

Rzecz jasna, magistrat będzie weryfikować każdą informację, czy opis zostawiony przez użytkownika zgadza się ze stanem faktycznym. - A jakby ktoś zrobiłby na mapie bałagan, to przywrócę ją do kopii zapasowej, którą wykonuję każdego dnia – dodał Jan Fiałkowski.

Wszystkie propozycje zmian mają charakter nieformalnych wniosków i nie są w żaden sposób zobowiązujące. Każda natomiast zostanie rozważona przy sporządzaniu planu zmian rowerowych w mieście. Mapa będzie można edytować do końca wakacji. - Potem zamierzamy zorganizować konferencję dotyczącą m.in. propozycji nadesłanych przez rybniczan – zdradził oficer rowerowy.

 

>>Zobacz i edytuj w Rowerowym Planie Rybnika<<


Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~td 2015-07-31 16:21:56

    Znakomita inicjatywa! Oby się uwagi przełożyły na realizację. Może przed wiosną przyszłego roku małe podsumowanie, uwag było X zrealizowanych Y (Oby Y=X :-)

    9 1
  • ~exx 2015-07-31 17:30:08

    Przede wszystkim żeby trasą szło dojechać z pkt. A do B ,bo teraz puki co to są strzępy ,jak po wojnie.Albo chociaż jakieś wieksze kolo zrobić z 10km.Fajnie że coś sie zmienia ,oby to było robione z głową.

    7 1
  • ~Mael 2015-07-31 21:48:44

    Przy przebudowywanych drogach wykonywać obustronne bitumiczne pobocza o minimalnej szerokości 1,00 m.

    20 1
  • ~werkk 2015-08-01 07:56:56

    Marzeniem byłaby ścieżka rowerowa z Chwałowic przez Meksyk do Śródmieścia.

    9 1
  • ~Jan R. 2015-08-01 08:35:36

    Przy ścieżkach powinny być zadaszone stanice z piwem, oczywiście bezalkoholowym.

    1 6
  • ~lordofthedrinks 2015-08-01 09:41:51

    Żadnej nowej infrastruktury rowerowej. Minusujcie mnie ile chcecie rowerzyści, ale brutalna prawda jest taka że znakomita większość z was jest najbardziej roszczeniowa grupą w tym kraju. Zawsze wam wszystko wolno, wszędzie macie według was pierwszeństwo i skutecznie i z premedytacją blokujecie ruch samochodowy w mieście. Panoszycie się na chodnikach gdie chodzą piesi, panoszycie się na drogach jeżdżąc jeden koło drugiego, jeżdzicie ze słuchawkami, robicie dziwne manewry tuż przed jadącym za wami samochodami i co najważniejsze w tym artykule. Mimo że jest obok ścieżka bądź droga rowerowa i tak, jedziecie drogą blokując samochody. Najwięksi psychole to ci na szosówkach udający że jadą w Tour de France albo Vuelta Espana po ulicach Rybnika. Zatrzymujesz się przepuścić pieszych? Bądź pewny że rowerzysta Cię wyprzedzi z prawej strony i slalomem między pieszymi na przejściu przejedzie.

    0 15
  • ~bartezz 2015-08-01 14:18:35

    ~lordofthedrinks - popieram Twoją wypowiedż w każdym zdaniu! to jest cała prawda o niektórych rowerzystach a państwo zwiększyło im prawa , chociażby tym faktem, że mogą wyprzedzać pojazd z prawej strony!!!

    2 0
  • ~auralfloat 2015-08-01 14:50:14

    ~lordofthedrinks chyba ci się coś pomieszało. Bo najbardziej roszczeniowi są posłowie i tzw. zawodowe grupy uprzywilejowane. Rowerzyści nie mogą wszystkiego, bo gdyby tak było to byłoby więcej ofiar wśród nich. Tak się składa, że przyczyną śmierci rowerzystów w tym dzikim kraju jest np. nie sam źle wykonany manewr skręcania w lewo (tutaj dziadki na wsiach giną) a właśnie brawura kierowców - wyprzedzanie gdy nie ma ku temu możliwości - miejsca, najechanie tylnymi kołami ciężarówki na rowerzystę - bardzo częste w PL, wyprzedzanie, gdy z naprzeciwka nadjeżdża rowerzysta - zostaje niemal zepchnięty do rowu. Ale płakać nad frywolnością rowerzystów to potraficie - typowe dla baranów w autach, które przedłużają ich ego i "męskość". Jazda po chodniku jest wynikiem logicznego myślenia - wciąż jazda ulicą jest niebezpieczna, choć zmienia się to na lepsze. A argument o blokowaniu miasta mnie rozwalił - stoicie w korku i szukacie kozłów ofiarnych. Sam byś się leniu przesiadł na rower, to by zrobiło tobie dobrze, miastu i innym ludziom.

    11 0
  • ~Krzycho21 2015-08-01 15:13:44

    Ciekawe czy kiedykolwiek dozyjemy czasów gdy będzie można z Kamienia bądź Leszczyn dojechać bezpiecznie ulica Mikolowska do Centrum Rybnika... Chyba pozostanie nam zginąć pod "tirem". Chętnie wybrałbym się do pracy rowerem gdyby była ścieżka rowerowa...

    13 0
  • ~Arteks 2015-08-01 17:05:41

    Głupka można spotkać wszędzie - za kierownicą auta, jako prowadzącego motocykl, jadącego na rowerze czy na rolkach albo wśród pieszych. Wystarczy bywać codziennie na drogach/chodnikach lub włączyć czasami w telewizorze "Anatomię głupoty". Natomiast jeśli chcemy aby Rybnik się rozwijał i przekształcał w miasto przyjazne ludziom to musimy iść drogą którą poszły miasta na zachodzie Europy czyli: 1) poprawiać transport publiczny 2) uspokajać i zmniejszać ruch samochodowy, a szczególnie w centrum 3) tworzyć nowe trakty rowerowe 4) zmniejszać ilość miejsc parkingowych w centrum i podrażać opłaty za indywidualne parkowanie aut 5) tworzyć jak najwięcej przestrzeni miasta dla pieszych i do rekreacji wykorzystując dość dużą różnorodność Rybnika 7) tworzyć nowe miejsca dla developerów którzy chcieliby budować tu nowe ciekawe obiekty, budynki i osiedla mieszkalne 8) wytyczać nowe tereny zielone lub łączyć tereny zielone z inwestycyjnymi - jedno drugiemu nie przeczy. Jeśli te zasady będą wcielane w życie to jestem w stanie przekonać się do nowej władzy. W czasach Fudalego wiele rzeczy zostało zaniedbanych jeśli chodzi o zrównoważony rozwój ale przynajmniej w ostatnim czasie wywalono ruch z deptaka i niektórych ulic, stworzono park tematyczny w którym lubią przebywać ludzie w różnym wieku, wybudowano wiele siłowni pod chmurką i pierwszą asfaltową profesjonalną drogę rowerową wzdłuż ul. Rudzkiej. Dobrze że tacy ludzie jak Fiałkowski czy Student pojawili się w urzędzie.

    0 1
  • ~Arteks 2015-08-01 17:36:05

    I jeszcze jedno ważne zadanie dla otoczenia Kuczery - trzeba kruszyć beton niekompetencji w Wydziale Dróg i ZTZ a jeśli się nie da to... zmienić kadry. W każdym razie takie przykłady z naszego miasta jak brak przystanku ZTZ koło nowego parku tematycznego (o parkingu nie zapomniano!), brak przystanku od 10 lat przy Media-Markt w stronę centrum czy zapomnienie w czasie remontu Piłsudskiego o miejscach postojowych dla podwożących na dworzec świadczą o naprawdę dużej niekompetencji w tych instytucjach, a nawet możnaby rzec o niedostosowaniu mentalnym niektórych urzędników do miasta tej wielkości co Rybnik.

    0 3
  • ~lordofthedrinks 2015-08-01 19:02:14

    Tak tak aurafloat. Jestem leniem bo nie chce mi się na rowerze dojeżdżać z Gaszowic do Bełku.......Roszczeniowiec rowerowiec się odezwał. Tak , w Rybniku stoi się w korkach. Przykładowo stoisz na światłach na Kotucza/ Rudzka i z prawej strony podjeżdża przed Ciebie rowerzysta. No to jedziesz za nim ładnych 200 metrów z prędkością 2km/h pod górę zanim będa dwa pasy i bedziesz go mógł wyprzedzić. W tym czasie skrzyżowanie zamiast powiedzmy 30 samochodów, przejeżdża tylko 5 no bo przecież rowerzysta ma prawo... Na całej Mikołowskiej w kierunku Przegędzy wystarczy jeden rowerzysta i jedna ciezarówka jadąca za nim aby skutecznie sparaliżować ruch na tym odcinku przez kilkanascie minut. Po prostu natężenie ruchu jest tak duże że nie potrafi go wyprzedzić i cały sznur samochodów jedzie 5-10 km/h. Tak jestem sfrustrowanym samochodziarzem , któremu nie chce się jeździć 60 km dziennie na rowerze do pracy, aby spędzić z rodziną kilka godzin więcej czasu zamiast udawać jak zdrowa jest jazda na dwóch kółkach przez bezpośrednio za rurami wydecowymi samochodów. Jesteście zdecydowaną mniejszością terroryzującą większość swoimi coraz nowymi żadaniami. Ilu z was jeździ do pracy w Rybniku rowerem? 100- 200 a może 500 osób?reszta to robi rekraacyjnie... Samochodami jeździ kilkadziesiąt tys. ludzi i to o ich komfort przemieszczania się powinno dbać się w pierwszej kolejności, chociażby dlatego że wpłacają do budżetu kolosalne pieniądze. A rowerzyści potrafią tylko ryczeć po pieszych na chodniku

    0 3
  • ~auralfloat 2015-08-01 20:28:15

    ~lordofthedrinks tylko że to ty widzisz problem jazdy za rowerzystą 2km/h (tak na marginesie to średnio da się zmierzyć taką prędkość rowerzysty, tym bardziej samochodu - pieszy porusza się z prędkością ok. 5-6km/h) i to ty masz roszczenia - jeśli ci przeszkadza, to przesiądź się w autobus lub na rower - poczujesz różnicę. Kto ci ponadto kazał mieszkać w Gaszowicach i dojeżdżać do pracy autem? Pamiętaj. Nic nie jest obowiązkowe, nie ma przymusu mieszkania w jakichś Gaszowicach tak jak nie ma przymusu pracy. Szukasz tylko kozła ofiarnego by wylewać swe frustracje. Niegdyś czytałem jakieś opracowania badań, z których wynikało, że większą szkodliwość jazdy (stania) odczuwali własnie nie rowerzyści, a stojący w korku samochodziarze. Każde twoje zdanie podkreśla twoją postawę roszczeniową - więc powtórzę, jak ci źle to zmień to. Rowerzyści jakoś nie narzekają na stanie w korku i często są szybciej w miejscu docelowym.

    2 0
  • ~lordofthedrinks 2015-08-01 20:52:50

    Tak, przeszkadza mi stanie w korkach. Rowerzyści w nich nie stoją z racji rozmiaru swojego pojazdu, którym mogą sie w zależności od swojego widzimisię jeździć drogą, chodnikiem, trawą, ugorem itd itp i mimo to domagają się nakładów na infrastrukturę niewspółmiernych do ilości osób z niej korzystających i to właśnie jest postawą roszczeniową rowerzystów. A to o czym ja piszę to roszczeniowość rowerzystów jeśli chodzi o ich zachowanie na drodze i to do ciebie niestety jakoś nie dociera tylko karzesz mi się przeprowadzić z Gaszowic do Bełku tylko po to aby tobie zrobić dobrze i nie przeszkadzać Ci w jeździe rowerem po mieście. Ja ci nie zabraniam tego robić tylko chcę żeby rowerzyści zachowywali się normalnie na drodze , bo niestety odsetek głupot przez nich robionych jest znacznie wyższy od głupot samochodziarzy, skuterkowców i motocyklistów. Przykład z rowerem na światłach jest tylko po to aby zobrazować jak działa w praktyce nadawanie rowerzystom coraz to nowych praw względem innych użytkowników dróg. Nie patrzycie na pieszych na chodnikach bo uważacie że macie prawo ich przeganiać, przejeżdżacie na pełnym pędzie przez przejścia bo uważacie że wam wolno, zjeżdżacie z chodników na jezdnię wprost pod nadjeżdżający pojazd, jedziecie we 2 lub 3 obok siebie blokując ruch, spowalniacie ruch jadąc drogą mimo wybudowanej obok ścieżki (drogi) rowerowej - to wszystko sprawia że ja nie chcę dawać pieniędzy publicznych na infrastrukturę z której nie korzystacie.

    0 4
  • ~ 2015-08-01 21:59:48

    @lordofthedrinks - trochę Cię nie rozumiem (z punktu widzenia kierowcy) - przeszkadza Ci fakt, że rowerzysta blokuje ciężarówki czy też Ciebie samego i musisz się za nim wlec "2km/h", ale nie zgadzasz się na wybudowanie infrastruktury, która pozwoliłaby temu rowerzyście poruszanie się poza pasem dla samochodów (a w konsekwencji nie blokowanie zmotoryzowanych). Jadą ulicą - źle, bo blokują; jadą chodnikiem - też źle, bo rozjeżdżają pieszych.. to jak mają jechać, skoro drogi rowerowej nie ma, bo m.in. tacy jak Ty nie zgadzają się na jej wybudowanie? ;-)
    ja, jako kierowca, domagam się wybudowania drogi dla rowerów wzdłuź każdej głównej ulicy, żeby się rowerzystów pozbyć z "mojego" pasa, co zdecydowanie poprawi mój komfort przemieszczania się po mieście ;) a jak nie będą korzystać z istniejącej drogi/pasa dla rowerów, to policja się już nimi zajmie (jak np. we Wrocławiu).

    8 0
  • ~lordofthedrinks 2015-08-01 22:09:53

    Cały czas piszę o tym, że co z tego że wybudują infrastrukturę rowerową, skoro i tak poważna część rowerzystów nie będzie z nich korzystać. Tu trezba edukacji, kultury i zmiany pokolenia. Podobnie jest z kierowcami samochodów. Co z tego, ze wybudowano jakies tam pseudoautostrady, skoro i tak znakomita część kierowców nie umie z nich korzystać:przykład królów środkowego i lewego pasa. Najpierw edukacja- potem infrastruktura. A jak nie dociera po dobroci to niestety trzeba walić mandatami, takimi żeby w pięty poszło. Bo tego narodu w inny sposób niż przez portfel się nie da wyedukować.

    0 4
  • ~ 2015-08-01 22:48:33

    ale jak chcesz kogoś wyedukować, że ma jeździć po drodze dla rowerów, jeśli tej drogi dla rowerów nie ma? naprawdę myślisz, że jak rowerzysta będzie mieć do wyboru jazdę ulicą albo asfaltową drogę dla rowerów, to pojedzie ulicą? to chyba jakiś masochista musiałby być.. ;). jeśli będzie infrastruktura, to i edukować będzie można (m.in. mandatami). a póki co, to niestety rowerzyści blokują Cię w Rybniku (na Kotucza i Mikołowskiej) zgodnie z przepisami..

    0 0
  • ~1floyd 2015-08-02 08:58:59

    Jeżdżę na rowerze rekreacyjnie czasami do pracy. Poruszam się drogami publicznymi i ścieżkami rowerowymi. Jadąc samochodem wściekam się na rowerzystów szczególnie o dwie rzeczy. Pierwsza i najważniejsza brak oświetlenia jadąc po zmroku czy wczesnym rankiem. Wg mnie rowerzysta jadący rowerem po drodze publicznej jest normalnym użytkownikiem i powinien być traktowany tak jak kierowca jadący bez świateł mijania. ta sama wysokość mandatu!. Sam nie jednokrotnie musiałem w ostatniej chwili omijać takiego barana jadącego w deszczu po zmroku bez oświetlenia. Druga sprawa to poruszanie się drogą podczas gdy z boku jest ścieżka rowerowa. Tu przepisy mówią jasno ale kto ich z rowerzystów przestrzega. Co do komentarza jednego z piszących by jak kto ma daleko niech się przeprowadzi bliżej to równie dobrze można stwierdzić chcesz fajnych dróg dla rowerów to przeprowadź się do Holandii.

    0 0
  • ~auralfloat 2015-08-02 13:16:24

    ~lordofthedrinks Przeczytaj co napisałeś - drażni cię stanie w korku - mam na to rozwiązanie - przesiądź się na rower, oczywiście nie każę ci. Uwierz mi, że w korkach w miastach nawet tak małym jak Rybnik nie stoi się ze względu na rowerzystów, na tych strasznych, podłych, obrzydliwych rowerzystów, haha, tylko ze ze względu na wygodę innych dojeżdżających autami do pracy w centrum- częsty widok to 1 osoba w aucie. Argument domagania się nakładów na infrastrukturę brzmi niepoważnie: po pierwsze wielu rowerzystów to także kierowcy, po drugie - idąc tym tokiem myślenia, piesi, niezmotoryzowani musieliby płacić za chodniki, zebrę, znaki drogowe i chyba za latarnie też - trąci to bareizmem. Również oczekuję od innych rowerzystów świadomego zachowania się, ale tak samo jak oczekuję tego od WSZYSTKICH kierujących autami - z tym bywa różnie. Czy uważasz że proporcje głupoty między rowerzystami a kierującymi autami przeważają na stronę tych pierwszych? A jak nazwiesz jazdę ponad 100km/h w ter. zabudowanym, albo jazdę pod wpływem etc.? Nadawanie nowych praw rowerzystom ma na celu ukrócenie stanu dziczy na drogach - w Indiach czy jakimś innym Pakistanie jest prawo dżungli, większy tam ma rację i pierwszeństwo. Ale my jesteśmy w Europie, w Polsce. Tu jest inaczej. Choć wciąż dziko. Niechęć do korzystania z infrastruktury - dróg (bo ścieżki to są w lesie, albo wzdłuż zalewu) jest wynikiem braku logiki oraz stanu owej infrastruktury. Nie wyobrażam sobie kolarza na carbonowej szosie jadąceg

    4 0
  • ~auralfloat 2015-08-02 13:18:36

    Nie wyobrażam sobie kolarza na carbonowej szosie jadącego "drogą" rowerową wzdłuż zalewu, albo w ogóle rowerzystów jeżdżących po drogach rowerowych na których znajdują się elementy małej architektury, znaki, jak i w jej skrajni. A w Polsce tak się buduje niestety drogi dla rowerów. Zejdź człowieku na ziemię. Nie szukaj kozłów ofiarnych.

    5 0
  • ~lordofthedrinks 2015-08-02 19:21:58

    Aurafloat, odpowiem ci w Twoim stylu. Jeśłi kolarzom na carbonowej nie podoba się jazda naszymi ścieżkami i drogami, to niech się przesiądzie na samochód albo motor ( albo jeździ po torze)...nikt go nie zmusza do jazdy takim rowerem po takich drogach. I tym samym wytrąciłem z ręki twój jedyny i podstawowy argument.

    0 5
  • ~auralfloat 2015-08-02 21:05:27

    Podałem tylko przykład, a więc na nic się nie zdały twoje słowa. Równie dobrze rowerzysta na rowerze przystosowanym do jazdy po szutrowej ścieżce wzdłuż zalewu wybierze być może drogę, bo nie ma nakazu jazdy ścieżką (tylko drogami) i nie ma zakazu wjazdu na drogę dla ruchu kołowego - nie ma takiego prawa. Tu chodzi o absurdalne oznaczenia i brak infrastruktury albo niekompletną. Pewnie nadal nie zrozumiałeś.

    2 0
  • ~THE Bill 2015-08-03 11:33:13

    Genialny i na miarę obecnych możliwości system przekazywania informacji! Jestem pod ogromnym wrażeniem panie Janie! widać młodą krew i umysł. Dodałem sporo swoich uwag. Również apeluję o podsumowanie ile z naszych pomysłów weszło w życie, abyśmy widzieli, że to co zgłosiliśmy zostało uwzględnione. ~Arteks ma racje, że pora odświeżyć ZTZ bo komunikacja w Rybniku to porażka i w dużej mierze przyczynia się do generowania korków w naszym mieście.

    0 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Waszym zdaniem Kanał Śląski powstanie?




Oddanych głosów: 1552