zamknij

Wiadomości

Cięcia w budżecie. ZTZ ogranicza kursy autobusów

2020-01-20, Autor: 

Uwaga podróżni. ZTZ w Rybniku informuje, że w związku z ograniczeniami budżetowymi, od 27 stycznia br. wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej.

Reklama

Części kursów wczesnorannych i późnowieczornych została skrócona tak, że zmianie ulegną miejsca rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych kursów.

Zmianie ulegnie trasa przejazdu autobusu linii 30 w centrum miasta. Nowa trasa obejmowała będzie przystanki Śródmieście Dworzec Kolejowy, Śródmieście Chrobrego, Śródmieście Plac Wolności, Północ Wyzwolenia, Północ Strzelecka, Północ Żużlowa, Północ Kąpielisko Ruda.

Kursy linii 49 zostaną połączone z częścią kursów linii 11 tak, że autobusy linii 49 będą kursować przez dzielnice Boguszowice Osiedle, Meksyk, Śródmieście, Północ, Wielopole, Rybnicka Kuźnia. Likwidacji ulegnie kilka kursów o znikomym napełnieniu.








Oceń publikację: + 1 + 17 - 1 - 171

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (24):
  • ~Specc 2020-01-20
    13:51:05

    Słuszna decyzja. Połowa autobusów/kopciuchów i tak jeździ wypełniona pasażerami w max 30%

  • ~ 2020-01-20
    13:53:36

    Strzal w stope. Zamiast wydawac, na glupie budzety obywatelskie, zas.ane kapieliska , likwiduje sie kursy naszego mikrego transportu publicznego. Arteks bedzie musial spasowac w swojej agitacji bo wszystko idzie na odwrot. Miasto sie zakorkuje zupelnie. A mialo byc tak pieknie... nowy dyrektor etc etc... ach...

  • ~bikerek 2020-01-20
    13:54:24

    Dzisiaj odbyło się ważne spotkanie prezydenta Kuczery z europosłem Kohutem. Ach jaka była zażarta dyskusja o smogu w Rybniku.
    Uznano że winnymi za smog w Rybniku są:
    -Pis
    - Kościół Katolicki
    -Polskie kopalnie i elektrownie
    - wyborcy PIS
    A po spotkaniu odbyła się degustacja win.

  • ~bikerek 2020-01-20
    13:56:38

    A nie sorry tematu smogu nie poruszano.

  • ~Kurt_Wallander 2020-01-20
    14:10:46

    73 9

    Samochód jest passe, obywatelu skorzystaj ze zbiorkomu. ZTZ - potrzymaj mi piwo... no a na serio - jak tu przesiadać się z własego blachosmroda na współdzielonego smrodka?

  • ~Arteks 2020-01-20
    14:51:11

    33 92

    @benett - z mojej strony nigdy nie ma agitacji tylko jeśli już to popieranie rozsądnych decyzji dla dobra naszego miasta lub rozsądna merytoryczna krytyka. Oszczędzanie na komunikacji dla samego oszczędzania jest bez sensu. Bo z jednej strony pewnie z tych zmian zyskamy kilka tysięcy złotych które stracimy za chwilę np. na koszty oświetlenia nowej obwodnicy czy jej sprzątanie. I znowu okaże się, że moto-kult jednak ostatecznie zwycięży... Jeśli chodzi o wydatki miasta to ewidentnie mimo publicznych deklaracji Kuczera - zdecydowanie w wydatkach faworyzuje samochody. Z ostatnich lat na pewno na plus zasługuje polityka dotycząca promowania rowerów, fajny jest tunel na Paruszowcu wraz z centrum przesiadkowym, świetną decyzją było obniżenie cen za przejazdy komunikacją miejską. Nowatorskim przedsięwzięciem było dofinansowanie pociągów do Wodzisławia i lobbing na rzecz inwestycji na trasie Rybnik-Katowice. Niestety z tych dobrych decyzji prezydent się wycofuje, teraz chce zmniejszyć koszty funkcjonowania ZTZ - tnąc wozokm, a jednocześnie nie proponuje niczego co mogłoby mieszkańców zachęcić do komunikacji autobusowej. Nie ma poprawy częstotliwości, nie ma zwiększenia kursów tam gdzie powstały w ostatnich latach nowe inwestycje deweloperskie czy zakłady pracy, nie ma żadnych planów inwestycyjnych związanych z nowoczesnymi pojazdami na prąd. Rybnik jest niestety w komunikacji elektrycznej bardzo zacofany - całe szczęście, że elektryczna kolej poprawiła tu ofertę wykorzystując wyremontowane linie kolejowe - ale to zasługa różnych okoliczności. Nie wiem skąd się to bierze bo jego poprzednicy: Makosz i Fudali nie mieli zwyczajnie ani świadomości i wiedzy w tematach transportowych i nie mieli wokół siebie fachowców, a mimo to może chaotycznie ale jednak dochodziło wtedy do rozwoju komunikacji miejskiej. Za Fudalego wymyślono linię 52 która na początku jeździła co 20 minut - co było niezłym wyczynem jak na komunikację w ROW. Kuczera posiada wiedzę komunikacyjną, ma fachowców, bywa też w innych dużych miastach i może porównywać, a jednak nie jest konsekwentny aby doprowadzić do jakichś większych zmian. Jeśli chodzi o nasz ZTZ to poza obniżeniem cen biletów mamy 6 lat straconych - to moja szczera, obiektywna opinia. To, że da się jeździć po największych dzielnicach miasta w dość przyzwoity sposób, a także, że mamy w miarę pojemny i nie najgorszy tabor to zasługa tego, że Rybnik relatywnie łoży dużo więcej na komunikację od miast ościennych. Ale gdzie nam do miast które budują sieci tramwajowe, inwestują w trolejbusy czy elektrobusy...

  • ~Jan Kowalski 2020-01-20
    14:56:16

    130 9

    Jaka władza taka komunikacja
    Tak zachęcali do przesiadania się na komunikację i co wyszło D pa

  • ~Arteks 2020-01-20
    16:46:11

    83 24

    @Jan Kowalski - całkowita likwidacja kursów w niedzielę czyli wtedy kiedy kursów w Rybniku jest skandalicznie mało albo likwidacja kilku kursów najbardziej obleganej w mieście linii 46 w godzinach szczytu(!) świadczy z pewnością o co raz większym gubieniu się Kuczery i jego ekipy, który pokazuje niekonsekwencję, niespójność i brak logiki. Wszystkie duże samorządy dostały "po kasie" z powodu reformy oświatowej ale nie słyszałem aby któreś z nich oszczędzało na rozkładach. A dodam, że to w wielu z nich, rozkłady są znacznie bogatsze w ilość kursów niż u nas.

  • ~ 2020-01-20
    17:14:11

    82 8

    Arteks, tu piszesz jakimi fachowcami otacza się Kuczera, a za chwile piszesz, że się gubią ?
    Tracisz się :-)

  • ~Admirał Pieskov 2020-01-20
    17:15:05

    86 6

    Niestety, kolejny przykład, że obecna władza zajmuje się czymś od d... strony. Zgadzam się, że prezydent się gubi...
    Smutne, że UM wycofuje się ze wszystkiego po trochu w imię oszczędności, zamiast zaciskać pasa tylko w wybranych sprawach.
    Chaos, krótkowzroczność, droga na skróty.
    Cytując klasyka "nie będzie niczego", bo przecież nie ma pieniędzy... Nie tędy droga!

  • ~Arteks 2020-01-20
    17:39:39

    25 31

    @goliat - nie tracę się tylko oceniam takie decyzje i jestem jak widzisz obiektywny. Ty niestety zaczynasz od hejtu personalnego zamiast napisać jakąś swoją opinię w temacie... Tym bardziej nie rozumiem jak można zatrudniać transportowców, ogłaszać na prawo i lewo jakich to zmian potrzebuje Rybnik, głosić potrzebę realizacji planu mobilności miasta, a potem... likwidować ludziom autobusy. Budujemy drogę za 450 mln zł, a potem likwidujemy kursy w niedzielę na linii 1 która raptem kursuje nawet przed zmianami rzadziej od... kolejki wąskotorowej w Rudach. Radny Kurpanik z Zamysłowa to popiera?

  • ~ 2020-01-20
    17:52:07

    68 8

    Arteks - jak to jest?... Cały czas piszesz o rządach Kuczery, że świetnie zarządza miastem i wychwalasz go oraz jego ekipę za poczynania a teraz piszesz wszystko na odwrót o jego niekonsekwencjach, braku spójności i logiki w zarządzaniu....????
    Wykłócałeś się ze mną za każdym razem gdy miałem właśnie odmienne zdanie niż ty na temat zarządzania miastem przez Kuczerę. Czyżbyś dopiero teraz przejrzał na oczy, że facet nie sprawdza się na tym stanowisku?
    Ja to wiem od 2016r. mniej więcej dwa lata jak już rządził w mieście, że źle zrobiłem oddając na niego głos w 2014r.

  • ~Arteks 2020-01-20
    18:19:01

    14 47

    @bartezz - twoja ocena może być taka, że źle zarządza miastem, moja jest taka, że dobrze zarządza miastem. Natomiast popełnia też błędy, a ten obecny jest o tyle dla niego problematyczny, że ujawnia sprzeczność w tym co zapowiadał, w stosunku do tego co realizuje. Tobie aż tak sprzeczności nie powinny przeszkadzać - bo sam w swoich poglądach jesteś niestabilny i wypisujesz wiele sprzeczności. Ale twoje sprzeczności nie niosą dla nikogo żadnych konsekwencji. Natomiast sprzeczności decyzyjne prezydenta mogą psuć mu autorytet i dodawać amunicji jego przeciwnikom. I jak widzę chociażby w tej dyskusji - już się tak dzieje. Obiektywnie uważam, że ta decyzja jest głupia - szczególnie w kontekście wydatkowania milionów na nową drogę. Samo jej oświetlenie będzie pewnie droższe niż te oszczędności z likwidacji tych kursów.

  • ~ 2020-01-20
    18:39:59

    38 4

    Arteks - co tych chcesz mówic o jakichś moich niestabilnościach i sprzecznościach gdy ja w przeciwieństwie do ciebie od nikogo nie wymagam pisania na temat jak ty od wielu.... a sam piszesz niejednokrotnie nie na temat i zostało ci to już udowodnione przez kilku komentatorów....
    Zarządzanie miastem to też słuchanie głosu mieszkańców i ich potrzeb na funkcjonowanie w mieście a nie tylko ślepo zapatrzenie się w swoje wizje często na zasadzie " bo ja tak uważam " bez pokrycia w zapotrzebowaniu.

  • ~psyche09 2020-01-20
    20:40:22

    6 0

    ~Specc widać, że sporadycznie korzystasz, skoro głupoty wypisujesz.

  • ~psyche09 2020-01-20
    20:43:28

    33 3

    Komunikacja miejska to podstawa. Dojazd do/z pracy, itd. Ale gdzieżby Rybnik aspirował do największych miast eutopejskich...

  • ~Darecki1983 2020-01-20
    21:20:23

    39 2

    Likwidacja straży miejskiej (z takim hasłem szedł prezydent do wyborów) , likwidacja urzędu pracy (zrobić dodatkowe okienko w urzędzie miasta lub mopsie do wypłaty Kuroniówki, przecież w dzisiejszym dobie internetu każdy znajdzie sobie pracę bez nich) niedofinansowywania sportu zawodowego (żeby nie było jestem kibicem żużla od 21 lat i chodzę na prawie każdy mecz. Mrozek pozyskał dwóch sponsorów tytularnych to od nich klub ma kasę).

  • ~Darecki1983 2020-01-20
    21:35:55

    35 1

    ... i już niezła kasa znalazła by się w urzędzie. Jeśli chodzi o linię np. 52 to ZTZ nawet nie chce lub nie widz jak im uciekają pieniądze. Pracuję w Żorach na strefie Wygoda, choćbym chciał jeździć na 3 zmiany autobusem to nie mogę bo na nocną zmianę wogóle się nie dostanę z drugiej zmiany mam autobus 23:00, a do pracy jeżdżą zbyt późno i jestem "na styk" Wystarczyło by puścić autobusy 15-30 minut prędzej i na wszystkie 3 zmiany, a tak jedźę autem z kolegą, gdzie autobusem wyszło by zdecydowanie taniej i ekologiczniej. Prywatne busiki podbierają klientów ZTZ-etowi, gdzie komfort i bezpieczeństwo u nich jest na bakier.

  • ~takiuj 2020-01-20
    21:58:57

    34 7

    Nasz prezydent tam był napewno dlatego, że ta degustacja była. Oby go powstrzymali od wsiadania za kółko bo strach z dziećmi wyjść. W ogóle jak można narażać obywateli, podatników, wyborców, dzieci! no i zwierzęta oczywiście.

  • ~Karolina# 2020-01-21
    07:49:43

    32 3

    bardzo zły pomysł z likwidacją kursów, ciągle brak pomysłu na transport zbiorowy w Rybniku. Brak stabilnego rozkładu jazdy, mniejszych autobusików - ekonomicznych, powoduje, że ten transport jest nieopłacalny. Fakt jest taki, że po godz. 4 rano jeżdżą długie autobusy, przegubowce z 2-3 pasażerami, co obserwuję prawie codziennie, za to w godzinach szczytu krótkie, przepełnione. Brak koncepcji urzędników w tym zakresie, oraz wprowadzone zmiany zarządcze nic nie zmieniły. Może to faktycznie jest problem w osobach zarządzających, zamiast konkursów, zatrudnianie przyjaciół.
    Następny problem, to odbiór odpadów. Bardzo to satysfakcjonujące i budujące, o oszczędnościach nie wspomnę, a płacimy przecież wszyscy, że w zabudowie jednorodzinnej po mój jkubeczek obierków, którego zresztą nie wystawię, bo poczekam, aż będzie przynajmniej w połowie kubeł pełny, przyjedzie duża śmieciarka. Większość właścicieli posesji podobnie, nie wystawiła kubłów. Ale firma ZEF przyjedzie, "odfajkuje" odbiór odpadów, których faktycznie nie ma, pracownicy UM w świetnych humorach, bo przecież kasa jest, skarg żadnych. Tak i firma i urzędnicy zadowoleni. To przykre, ale zarządzanie w UM "leży" i to całkowicie na wielu polach.

  • ~1floyd 2020-01-22
    09:13:08

    9 0

    Transport zbiorowy w Rybniku, to czysty przykład braku kompetencji osób nim zarządzających. Brak spójności, brak korelacji z czasem pracy zakładów pracy w pobliżu danej linii. Prosty przykład. Są dwa spore zakłady pracy, obok siebie na jednej ulicy. Są to nawet spółki miejskie. Jest Zieleń Miejska, i Wodociągi. Wspólnie pracuje tam ok 600 osób. Praca w trybie dwu lub trzy zmianowym. Ponad 90% osób tam zatrudnionych, dojeżdża swoimi autami, gdyż kursuje tam jedna linia żyjąca własnym życiem. Mało tego nawet petenci PWiK, a jest całkiem sporo muszą tam docierać własnym transportem. Mieszka tam też sporo młodzieży która by dostać się do szkół musi deptać na odległe ok 1km przystanki. Jak widać nikomu nie zależy by transport publiczny w tym mieście był dla mieszkańców.

  • ~rzyt 2020-01-22
    11:42:30

    7 1

    @Arteks, transport leży, co może zniechęcać potencjalnych inwestorów w Rybniku, ale podwyżki podatków lokalnych na pewno już będą ich odstraszać. Bo oferta jest coraz gorsza i nie zmieni tego parę kilometrów drogi P-R. Wjechać do Rybnika od Żor A1 jest problem już na rondzie zjeździe z A1, a następnie na prawoskręcie przy Makro. Od ulicy Mikołowskiej wjechać do miasta nie jest łatwo; unikam tego korzystając ze Stawowej. Tutaj problemem jest przejazd kolejowy na Przemysłowej. O przejeździe kolejowym z Kamienia lepiej nie wspominać. To co zacznie się po otwarciu P-R na Wodzisławskiej lepiej nie myśleć. W miarę możliwy dojazd od strony Gliwic kończy się na rondzie żużlowym, bo Kotucza zakorkowana.
    Rybnik się biznesowo kończy Panie Arteks.

  • ~Arteks 2020-01-22
    11:55:31

    2 3

    @1floyd - masz rację, też tak zaczynam uważać. Władze miasta nie reagują na różne zmiany, nowe generatory ruchu, nowe inwestycje deweloperskie. Ze strony władz miasta dużo piany, dużo obietnic, dużo gadaniny, konsultacji społecznych i planów - a w efekcie po 6 latach rządach Kuczery mamy cięcia w ofercie zamiast jej przeformowania i rozwoju. Inne miasta w ciągu 6 lat zdążyły przygotować dokumentacja budowy nowych linii tramwajowych lub wyremontować całą sieć wraz z zakupem nowego taboru (i to mniejsze od Rybnika np. Gorzów). @rzyt - jakoś tego nie widać, a firmy prześcigają się w poszukiwaniach pracowników. Ostatnio słyszałem, że kolejna z rybnickich firm (co ważne usługowych!) która zaczynała od kilku pracowników chce budować kilkupiętrową siedzibę i przyjąć do pracy kolejnych programistów i informatyków. :)

  • ~1floyd 2020-01-22
    17:50:48

    5 0

    ~Arteks. Od wielu lat, w tym mieście logika transportu jest dla mnie zagadką. Może trzeba mieć, doktorat z logistyki transportu by go ogarnąć. Jeżdżę sporo rowerem po okolicy. Widzę jak miasto dzięki deweloperom, się rozrasta a nawet czasem pięknieje. Patrząc na niektóre powstałe osiedla. Ale nikt w fazie projektowania, bo teraz jest już za późno nie myślał o spięciu tych miejsc, z komunikacją miejską. Ja nie wierzę że, znajdzie ktoś chętny wśród mieszkańców tych nowych osiedli by dylać z buta, kilometr lub więcej do najbliższego przystanku KM. Bo szerokość dróg, na tych osiedlach wyklucza możliwość wprowadzenia tam autobusów. A takich nowych osiedli mamy całkiem sporo. Więc nie ma szans, na niezmniejszenie ilości pojazdów z tych okolic w mieście.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5043