zamknij

Wiadomości

Chrobrego: prace na ukończeniu. Miasto: będzie tam bezpieczniej

2021-07-05, Autor: bf

Dobiegają końca prace, związane ze zmianami organizacji ruchu, poprawiającymi bezpieczeństwo na ul. Bolesława Chrobrego. Sporo się tam zmieniło, ale co dokładnie?

Reklama

Ci, którzy jeszcze nie jechali odnowioną ul. Chrobrego (lub się jeszcze nie przyjrzeli) powinni wiedzieć, że zlikwidowany został funkcjonujący tu wcześniej pas postojowy dla samochodów, a w jego miejsce powstała dwukierunkowa droga rowerowa, oddzielona od jezdni pasem zieleni. Docelowo będzie ona łączyć dwukierunkową drogę rowerową, która przebiega przez ul. Kościuszki z ul. 3 Maja.

Miasto punktuje, co zyskujemy po wprowadzeniu zmian:

- dwukierunkową drogę rowerową

- pas zieleni oddzielający drogę dla rowerów od pasów dla pojazdów (wkrótce wykonane będą nasadzenia)

- bezpieczniejsze skrzyżowanie z ul. 3 Maja oraz mniejszą prędkość na prostym odcinku drogi spowodowany zawężeniem pasów ruchu dla pojazdów i zmianą profilu łuku.

- przyjazną i bezpieczną przestrzeń, która jest jednym z elementów spójnej polityki aktywnej mobilności miejskiej.

Co pozostało do zrobienia?

Modernizacja skrzyżowania wraz z sygnalizacją świetlną ul. Bolesława Chrobrego z ul. Tadeusza Kościuszki, tak aby połączyć przejazdem rowerowym drogi rowerowe na tych ulicach.

- Przykład ulicy Bolesława Chrobrego pokazuje, jak ważne jest podejście promujące ruch rowerowy i pieszy, który często w obecnym czasie jest sprawą drugorzędną – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy. - Pamiętacie ile kolizji i wypadków miało miejsce na skrzyżowaniu 3 Maja i Chrobrego? A Ile wypadków było w ostatnim roku, kiedy prowadzono tam prace? Nie jest to jaskrawy przykład jak spowolnienie ruchu (wynikające akurat z prowadzonego remontu) odniosło pozytywny skutek?

Poniżej kilka zdjęć z remontowanego odcinka (brak jeszcze kompletnego oznakowania pionowego i poziomego) oraz prosty schemat rozkładu ulicy Bolesława Chrobrego na przestrzeni ostatnich kilku lat - obecnie, po modernizacji w 2017 roku oraz przed rokiem 2017:

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 65

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~rzyt 2021-07-05 10:36:29

    Pomysł może dobry ale będzie koreczek generujący smrodeczek....

    80 14
  • ~ 2021-07-05 10:44:06

    Wiecie kiedy będzie bezpieczniej?
    Gdy wszyscy uczestnicy ruchu będą znali przepisy ruchu drogowego które ich obowiązują oraz kiedy będą ich przestrzegali.

    Mam taką złą stronę mojego charakteru że wymagam żeby wszyscy byli względem prawa traktowani tak samo.

    Póki co wymaga się tego tylko od jednej grupy uczestników ruchu drogowego. Reszta to święte krowy, która ma w d... przepisy bo... z definicji uznano że nie musi ich znać ponieważ ani nikt ich nie uczy ani tego nie wymaga.
    W sumie czerwone, zielone, ot fajne kolory do dekoracji tylko te wzorki na nich takie dziwne.
    hmmm co to są te trójkąciki takie namalowane na drodze? hmmm po cholerę ktoś maluje trójkąty, kółka bardziej by tutaj pasowały, najlepiej jeszcze w różnych kolorach.

    Tak, wtedy będzie bezpieczniej.

    75 7
  • ~Aco87 2021-07-05 10:45:34

    Dla malkontentów:
    - parking jest 100m poniżej Chrobrego. Nic Wam nie ubyło...
    - jest bezpiecznie (pas zieleni) nie poruszamy się z samochodami
    - nie ma tam rowerzystów... jak mieli być jak wcześniej tego rozwiązania nie było...
    -korków większych nie będzie, bo dlaczego

    Cieszę się że tak odważne i potrzebne inwestycje są wykonywane w naszym mieście. To jest akurat dobry kierunek (a nie każdy mi się podoba)

    43 79
  • ~ 2021-07-05 10:45:55

    @rzyt,
    nie rozumiesz. Moda to jest moda i nic innego się nie liczy.

    Smrodek? Będzie na kogo zwalić za zanieczyszczenie jest i jeszcze bardziej ograniczyć ruch samochodowy. Przecież jazda rowerem w środku zimy, gdy jest pełno śniegu, odwilż albo deszcz padający podczas +2 stopni C to sama przyjemność i zdrowie. Nie to co ta uwłaczająca jazda autem w taką pogodę...

    59 15
  • ~Arteks 2021-07-05 10:48:50

    @rzyt - wcześniej też tam nie było szerzej bo na jednym pasie stały auta. Niektórzy kierowcy narzekali na niebezpieczne manewry parkowania i wyjeżdżania z miejsc parkingowych pod jadące auta, a rowerzystom przeszkadzali wysiadający z zaparkowanych aut kierowcy. Teraz już kolizji nie będzie. Nie można się nie zgodzić, że przed powstaniem kontrapasu na Chrobrego - wielu z nas zwracało uwagę na to, że skrzyżowanie Chrobrego/3 Maja jest niebezpieczne. Nawet był postulowany powrót świateł w to miejsce. Rowery spowodowały, że wszyscy jeżdżą tam teraz ostrożniej, a kolizji zdecydowanie mniej. :) Sprawdziło się to co mówili specjaliści od ruchu drogowego.

    28 69
  • ~ 2021-07-05 10:49:26

    @Aco87,
    to że są ścieżki rowerowe to super pomysł dla mnie i bardzo się z tego cieszę.

    To gdzie jest problem to przecinanie się tych dróg z chodnikami oraz pasami dla samochodów. Dlaczego? Ponieważ osoba poruszająca się rowerem nie musi znać przepisów ani znaków która ją obowiązują. Dlaczego? Bo nie musi i kropka.

    A to już jest poważny problem.

    52 8
  • ~ 2021-07-05 10:53:16

    @Arteks,
    zgoda, parkowania tam do bezpiecznych nie należało.
    Kontrapas rowerowy wzdłuż parkingu wzdłuż ulicy to także beznsens.

    Ale z drogami rowerowymi mam wciąż jeden zarzut. Dlaczego posiadając droge dla rowerów rowerzyści poruszają się chodnikiem?

    Np. wzdłuż Kotucza jest dwukierunkowa droga dla rowerów a drugą stroną ulicy po chodniku jeżdzą rowerzyści?
    To samo jest na 3 maja (jężdzą w kiernku w którym jest droga dla rowerów)

    Weź mi wytłumacz dlaczego?

    43 5
  • ~Arteks 2021-07-05 10:53:31

    @kulfoniasty - to ty niedawno napisałeś, że najlepiej "zamknąć całe miasto" dla samochodów przyjeżdżających zewnątrz. A widzisz... nie trzeba zamykać. Wystarczy odpowiednio prowadzić politykę transportową. Likwidacja parkingów przyulicznych to taki delikatny sposób kierowania kierowców na parkingi bramkowe gdzie nikt nie uniknie opłaty i tam gdzie chce tego miasto. :))) A jeśli jakieś mody w dużych miastach się przyjęły to Rybnik nie może być w tyle. W tyle niech pozostaną nasi słabi sąsiedzi których czasami nie stać nawet na białą farbę, nie mówiąc o czerwonej czy takim luksusie jak asfaltowe drogi rowerowe. :)

    11 46
  • ~Arteks 2021-07-05 10:55:41

    @kulfoniasty - jak mam drogę rowerową, nie korzystam nigdy ani z chodnika ani z ulicy bo czuję się bardziej komfortowo na drodze dedykowanej tylko rowerzystom. Natomiast twoje pytanie jest trochę w stylu "zapytaj kierowców dlaczego mimo tego, że mają pełno parkingów stawiają swoje auta na chodnikach, trawnikach czy na zakazach"?

    18 40
  • ~MatiW 2021-07-05 10:59:08

    Bardzo dobrze się teraz jeździ po Chrobrego. Jest dużo bezpieczniej, bo nie trzeba się bać, że z lewej strony ktoś albo wyjeżdża albo pasażer otwiera drzwi.

    23 9
  • ~baal-zevuv 2021-07-05 11:46:27

    co za różnica.... Podmiejska czy Rudzka ścieżki są a rowerki kulają się po ulicy....

    36 4
  • ~dawiddawid 2021-07-05 11:56:11

    Super sprawa te ścieżki rowerowe. Proponuje wprowadzić jeszcze zakaz poruszania się rowerem po jezdni w miejscach gdzie są ścieżki i obowiązkowa edukację w szkołach w zakresie przepisów ruchu drogowego. Wprowadzenie spowrotem kart rowerowych nie byłoby głupim pomysłem.

    44 2
  • ~Warjot 2021-07-05 15:49:58

    No tero je w ciul bezpiecznie jak pedalaże wjyzdzajom pod auto

    19 5
  • ~ 2021-07-05 18:55:14

    @Arteks,
    Jednak rozumienie ironii nie jest Twoja mocna strona bo wciąż jej nie rozumiesz w moim tekście żeby zamknąć całe.miasto dla aut.
    No cóż...

    A co do mody. To jak w dużym mieście przyjmie sie moda na noszenie obsranych majtek sąsiada na swojej głowie to także będziesz tak robił bo jako mieszkaniec Rybnika nie możesz pozostać w tyle?

    20 3
  • ~Dintojra 2021-07-05 20:38:38

    @dawiddawid: "Super sprawa te ścieżki rowerowe. Proponuje wprowadzić jeszcze zakaz poruszania się rowerem po jezdni w miejscach gdzie są ścieżki"
    ...no właśnie tak znamy przepisy :) art. 33 ust. 1 ustawy prawo o ruchu drogowym.

    2 9
  • ~dawiddawid 2021-07-05 22:14:14

    Dintojra, Cieszę się, że znasz przepis. Ja też go znam. Natomiast jest gro bezmózgich trutni, którzy myślą, że jak nie ma zakazu to im wolno. Przykładu nie trzeba daleko szukać wystarczy, że przejedziesz się do Knurowa. Tam jak byk stoją znaki pionowe B-9. Kolejna sprawa o której pisałem jest edukacja, tego nie raczyleś przytoczyć... Byle pokazać swoją wyższość.

    10 1
  • ~ 2021-07-06 12:55:35

    Jestem przeciw Rowerowemu zawłaszczaniu Rybnika .Ale zamiana parkingu na rower .Może być.

    6 4
  • ~bartezz 2021-07-07 00:29:26

    "Miasto punktuje co zyskujemy po wprowadzeniu zmian :
    bezpieczniejsze skrzyżowanie z ul. 3 Maja oraz mniejszą prędkość na prostym odcinku drogi spowodowany zawężeniem pasów ruchu dla pojazdów i zmianą profilu łuku."

    - co uważacie za mniejszą prędkość bez ustawienia znaku informującego o wprowadzeniu ograniczenia prędkości...???
    Jeżeli nie ma na Chrobrego znaku ograniczenia prędkości to nadal jest tam ustawowe 50km/h choćbyście tam nie wiem jakie jeszcze bzdurne " czerwone kontrapasy wymyślili i niewiadomo ile kwiatków nasadzili !

    8 1
  • ~pasażer 2021-07-14 20:38:53

    teraz okazało się czemu miało służyć wielomiesięczne czasowe zwężenie Chrobrego, miało przygotować mieszkańców do wdrożenia nowego genialnego pomysłu władz

    3 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Miasto Rybnik powinno budować mieszkania komunalne?





Oddanych głosów: 717