zamknij

Biznes

Centra przesiadkowe w Rybniku coraz bliżej. Ogłoszono przetarg

2018-07-14, Autor: bf

Jeszcze w tym roku w Rybniku mają pojawić się centra przesiadkowe. Kilka dni temu magistrat ogłosił przetarg obejmujący dwie inwestycje przy Dworcu Komunikacji Miejskiej i głównym dworcu kolejowym.

O inwestycjach rowerowych pisaliśmy już jakiś czas temu. Przypomnijmy, Rybnik pozyskał prawie 10 mln zł unijnego dofinansowania na projekt związany ze wdrażaniem przyjętego w lutym 2017 r. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Rybnika.

Reklama

Plan ten przewiduje m.in.:
- budowę centrum przesiadkowego Paruszowiec;
- budowę drogi rowerowej na ul. Żorskiej;
- budowę drogi rowerowej na odcinku Rudzka-Wierzbowa.

Więcej na ten temat pisaliśmy >>UE da 10 mln zł. na inwestycje rowerowe w Rybniku. Pojawią się centra przesiadkowe!<<

Projekt zakłada też powstanie centrów przesiadkowych przy Dworcu Komunikacji Miejskiej i głównym dworcu kolejowym. Te dwa tereny zostały objęte w ogłoszeniu przetargowym.

Rozbudowa centrum przesiadkowego przy Dworcu Komunikacji Miejskiej przy ul. Budowlanych

Jak czytamy w ogłoszeniu, podstawowym założeniem realizacji projektu jest wyeliminowanie ruchu samochodów osobowych na terenie dworca oraz wydzielenie miejsc dla centrum przesiadkowego dla rowerzystów.

- Obiekt stanowiący przedmiot zamówienia zaprojektowano na części obecnego dworca, w ramach istniejącego utwardzonego terenu. Projektowany parkingu oddzielony będzie pasem zieleni od terenu dworca i będzie posiadał odrębny wjazd. Natomiast na pasie zieleni oddzielającym obecnie teren dworca od ulicy biegnącej wzdłuż tego obiektu (od ul. Budowlanych) zaplanowano lokalizację: ścieżki rowerowej, chodnika oraz miejsca obsługi rowerzystów. W skład miejsc postojowych dla rowerzystów będą wchodziły: wiaty rowerowy, stojaki na rowery, szafki rowerowe oraz ławki i kosze na odpadki – dowiadujemy się.

Przedmiotem zamówienia jest również przebudowa istniejącego wjazdu na obiekt dworca oraz przebudowa nawierzchni, w celu stworzenia miejsca parkingowe typu „KISS & RIDE” oraz parkingu TAXI. Na terenie dworca planuje się zabudowanie dodatkowych wiat wolnostojących dla rowerów.

Rozbudowa centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym Rybnik

Teren objęty przedmiotem zamówienia położony jest bezpośrednio przy dworcu PKP w Rybniku, pomiędzy parkingiem przylegającym do ulicy Dworcowej, ulicy Kościuszki, a ciągiem budynków wielorodzinnych przy ul. Kościuszki.

- Teren w całości zagospodarowany jest zielenią niską i wysoką. Na istniejącym skwerze zaprojektowano wykonanie utwardzenia z kostki betonowej, z jednoczesnym wydzieleniem rabat kwiatowych i trawników. W ramach opracowanego projektu wyznaczono na terenie obiektu miejsca dla obsługi rowerzystów: wiaty rowerowe, szafki rowerowe oraz stojaki na rowery – czytamy w ogłoszeniu.

W powyższym miejscu mają się też znaleźć siedziska w formie drewnianych podestów z drewna egzotycznego, ławki i kosze na odpadki.

Termin składania ofert mija 31 lipca o godzinie 9.30.

Oceń publikację: + 1 + 51 - 1 - 105

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (83):
  • ~exx 2018-07-14 19:24:25

    A godziny odjazdów dalej z d... wzięte. Bo inaczej się nie da napisać. Wbijcie sobie do betonowych łbów, że to komunikacja miejska jest dla ludzi a nie odwrotnie !

    165 7
  • ~Arteks 2018-07-14 19:40:23

    Jeśli chodzi o dworzec kolejowy to przydałby się remont parkingu przed nim. Nawet jeśli nie jest to teren miasta to ktoś na nim cały czas zarabia. PKP??? To namówić PKP do współpracy w tym temacie.

    71 37
  • ~oko 2018-07-14 19:46:20

    ale gniot...przestałem czytać kiedy zobaczyłem info o Paruszowcu. Co ta dzielnica ma w sobie że cały czas tam się inwestuje?? Druga sprawa...rozkłady jazdy tworzone chyba przy kieliszku, bo logiki nie widać w nich żadnej. Jeśli, żeby dostać się z Nowin do Niewiadomia trzeba dymać na Raciborską albo podjechać do Centrum, a tam raptem dwa autobusy, z których jeden jedzie "10 po", drugi "15 po" to ja czegoś tu nie rozumiem... kolejna kiszka, jak ta scieżka rowerowa na raciborskiej, która wygląda i pewnie tak będzie wyglądała, że 50 metrów lewą stroną, 50 prawą i jak się okazuje to więcej trzeba spędzić na pasach żeby zmieniać stronę jazdy, a na samym końcu najbardziej niebezpieczny odcinek jest nieruszony - dramat

  • ~askup 2018-07-14 22:58:15

    To już kolejny pomysł na zagospodarowanie parkingu przy Dworcu PKP, jakoś poprzednie wizualizacje i pomysły bardziej mi się podobały... Z tego co kojarzę to miał być jakiś bus pas na Kościuszki .....

    34 8
  • ~Analpenetrator 2018-07-15 00:20:53

    Mie zastanawio, czy te parkingi przi PKP bydom darmowe. Bo jeśli chcemy jeździć komunikacją miejską i koleją, to kajś cza auto zostawić. A jak mom płacić za parking i jeszcze za bilet PKP czy ZTZ lub inkszy bilet, i maja mie kasować za miejsce postoju to wola jechać autym :)
    Drugo rzecz, jak przetłumaczyć matce, kiero mo jechachać busym z 2 dzieci do markietu na zakupy, że to je bardzi ekonomiczne niż jechać autym bo, autym to szkodzi hehe Jo mom jedne dziecko i na zakupy z nim nie pojada busym bo... bo sie nie zabiera...

    72 23
  • ~rad11 2018-07-15 02:11:34

    wszystko pięknie ładnie a ja z Niedobczyc na Chwałowice do pracy nie mogę dojechać, chyba że przez centrum ok 1godz podróży (5km) usprawnić najpierw komunikację a potem budować centra przesiadkowe

    108 4
  • ~marys76 2018-07-15 06:48:34

    "W powyższym miejscu mają się też znaleźć siedziska w formie drewnianych podestów z drewna egzotycznego, ławki i kosze na odpadki" - takie samo drewno egzotyczne jak na ławkach na deptaku i na Rynku, z których farba spłynęła po pierwszym deszczu? Chociaż zauważyłem, że elementy drewniane ławek na Rynku zostały wymienione i wygląda to teraz solidnie.

    47 2
  • ~gosiabartek 2018-07-15 06:59:33

    Czyli wytną nam drzewa sprzed bloku i wybetonują, no rewelacyjny pomysł.

    64 7
  • ~Zebrzydowski 2018-07-15 08:23:27

    Centrum przesiadkowe (CP) wymaga parkingów o podwyższonej liczbie miejsc. Czy zostało to przewidziane (wizualizacja ukazuje liczbę miejsc parkingowych zdecydowanie niewystarczającą). Uruchomienie CP musi być poprzedzone rozwinięciem oferty transportu zbiorowego. Obecny jest w fazie 'testowania chaosu'. Wciąż nie sposób sensownie dotrzeć z dowolnego punktu A do punktu B w rozsądnym czasie. Trzeba poważenie przeanalizować liczbę przesiadek i czas oczekiwania na przewóz. Jeżeli CP mają być atrakcyjne, to nie muszą okazać się efektywną alternatywą dla transportu samochodowego. Obecnie w Rybniku nie ma mowy o transporcie zbiorowym jako alternatywie. Nawet wypad do kina wciąż wygodniejszy jest samochodem, bo dojechać jeszcze jakoś się uda, ale wrócić nie sposób.
    Jeśli chodzi o ścieżki i drogi rowerowe, to po kilku przejazdach przez centrum - unikam ich z powodu bezsensownych, długotrwałych postojów na światłach (nota bene liczba sygnalizatorów świetlnych jest absurdalnie duża). Szybciej, płynniej i krócej poruszam się normalnymi drogami. Proponuję przetestować trasę z jednego planowanego CP (np. na Paruszowcu) na Zamysłów, albo do Orzepowic - z przystankiem przy UM. Ścieżkami rowerowymi - to głównie postoje na światłach i omijanie pieszych.

    50 4
  • ~kurm 2018-07-15 09:34:07

    Dzień dobry, Centrum Przesiadkowe Paruszowiec czyli kolejne pieniądze w ilości nieokreślonej wydane (oprócz 6 mln na tunel, które i tak będą większe) w celu dogodzenia pracownikom Purmo i Tenneco (parking po drugiej stronie dworca kolejowego). Może tak wspaniali pracodawcy jak w/w zakłady dołożyły by się do tych wydatków. Jakoś nie słyszałem narzekania mieszkańców dzielnic Północ i Paruszowiec na brak tunelu.

    45 12
  • ~Dawid Pietrzyk 2018-07-15 10:45:53

    A może zamknąć ścisłe centrum rybnika dla ruchu samochodow jak chcą robić centra przesiadkowe i parkingi .

    30 18
  • ~Arteks 2018-07-15 11:10:22

    @Zebrzydowski - jeśli chodzi o dojazd do centrum to ilość kursów w dni robocze z różnych dzielnic jest na całkiem dobrym poziomie. Co najwyżej zgadzam się z tymi którzy uważają, że czasami zdarzają się "stada i luki" to znaczy autobusy jadą jeden po drugim, a potem jest przerwa. Ale np. załóżmy, że ktoś mieszka w takich dzielnicach jak Boguszowice, Maroko-Nowiny, Ligota, Gotartowice, Niedobczyce, Zamysłów, Chwałowice, Smolna - po co z takich dzielnic do centrum jeździć autami jak autobusy relatywnie są często? @kurm - to przeczytaj sobie dyskusje z minionych lat. Jak Fudali nie robił przepustu to multum ludzi narzekało na jego brak. Tutaj mamy do czynienia z jakimś typowym malkontenctwem. Jak ktoś nie robił przepustu to było źle, jak ktoś robi też źle. A moim zdaniem to kapitalna inwestycje. Nareszcie obudzono się w Rybniku i zrozumiano, że inwestycje transportowe to nie tylko drogi jak myślano przez ponad 25 lat. Inwestowano w drogi - a okazało się, że to tylko ściąga do miasta niezliczoną ilość aut skutkiem czego są korki i zmniejszony komfort życia np. dla mieszkańców tych obciążonych ulic.

    12 69
  • ~jabibe 2018-07-15 11:21:08

    Czy tylko mi się wydaję, że budowa centrów przesiadkowych w centrum to jakiś poroniony pomysł? Zakładam że ideą jest odciążenie ruchu i zachęcenie ludzi do użycia komunikacji miejskiej, czyż nie? No ale jaki to ma sens, skoro żeby dostać się do centrum przesiadkowego i tak trzeba przez to centrum przejechać....Logiki w tym dla mnie nie ma żadnej.

    57 3
  • ~exx 2018-07-15 12:01:24

    Arteks ilość kursów to jedno a godziny odjazdów to drugie. Wiadomo, że pracę kończy się o pełnej godzinie, to co za cymbał puszcza autobusy kilka minut po pełnej godzinie. Mam sie przesiąść z auta i biegać na przystaniek dla sportu i jeszcze za to płacić ? To już wolę karnet na siłownie.

    52 1
  • ~Lateks 2018-07-15 12:22:29

    Wyciąć drzewa, zabetonować zieleń, i nazwać to inwestycją
    "- Teren w całości zagospodarowany jest zielenią niską i wysoką. Na istniejącym skwerze zaprojektowano wykonanie utwardzenia z kostki betonowej, z jednoczesnym wydzieleniem rabat kwiatowych i trawników. "

    34 4
  • ~Mariusz Grodecki 2018-07-15 13:40:31

    Moją propozycją jest usunięcię pasów z ul.Budowlanych przy DKM , jest tam przecież bezpieczny pomost nad ulicą który zarasta pajęczynami. Przy takiej inwestycji można go zmodernizować w taki sposób aby wyposażyć go w windy czy też rampy które będą wykorzystane przez osoby korzystające z wózków. Idąc dalej , można poprowadzić jakąś wysepkę by koneserzy plastikowego jedzenie nie łamali nakazu jazdy w prawo. Zgroza co tam się dzieje i do jakich niebezpiecznych sytuacji tam dochodzi.

    40 3
  • ~kurm 2018-07-15 13:47:06

    ad. Arteks
    Dzień dobry ponownie. Święte słowa!! "Miasto"się obudziło bo wybory tuż, tuż. Człowieku obudź się i pomyśl czyja jest działka po drugiej stronie dworca!!! Pomyśl, czy ta inwestycja jest warta około 7 mln złotych. Pochodź piechotą w tych rejonach, a potem pisz.(oczywiście napiszesz, że byłeś, rozmawiałeś i jesteś zbawicielem tych mieszkańców). A MOŻE ONI NIE CHCĄ SAMOCHODÓW NA PARKINGU OD STRONY DZIELNICY PÓŁNOC. Teraz to dzielnica spokojna z lokalnym ruchem. Niestety Ty wiesz wszystko najlepiej w imieniu wszystkich.

    40 6
  • ~Arteks 2018-07-15 13:57:40

    @exx - pamiętaj, że niektórzy kończą pracę o jakieś godzinie i zaraz wychodzą (np. pracownicy handlu czy administracji), a niektórzy muszą się przebrać, wykąpać itd. Więc jednego ucieszy autobus o 15.05, a innego taki o 15.25 (przy założeniu, że jedni i drudzy pracują do 15.00). Najlepiej więc aby autobusy jeździły w stałych interwałach - wtedy zadowoleni będą chyba wszyscy, bo jeśli jeden autobus odjedzie, będzie pewność że za 15 minut jest następny. Trudno o duże częstotliwości dla tak mikroskopijnych dzielnic jak Grabownia ale dla innych większych - tak to powinno wyglądać docelowo. Podaj jakiś konkretny przykład - będzie łatwiej się do tego odnieść. Niedawno Mazur zapowiedział zmiany w "Dziękuję nie słodzę" od 1 IX w układzie linii i rozkładach. @jabibe - logika jest, tylko edukowanie ze strony władz miasta jest słabe, a świadomość transportowa mieszkańców jest tak samo niska jak w dziedzinie związanej z ogrzewaniem. Pokrótce w przypadku Rybnika Paruszowca to inwestycja jest wielowymiarowa ale to klasyczne centrum przesiadkowe na styku kolei i innych środków transportu. Przepust umożliwi połączenie piesze i rowerowe dwóch dzielnic, umożliwi pasażerom pociągów bezpieczne przedostania się na drugą stronę, a także stworzenie cywilizowanej przestrzeni do przesiadek z auta i rowerów na pociągi. Jeśli chodzi o kolejowy dworzec główny to tam inwestycja dotyczy tylko rowerów czyli osób które dojadą na dworzec bezkolizyjnym rowerem i będą mogli zostawić swój rower, a w dalszą podróż udać się pociągiem. Z kolei jeśli chodzi o DKM to chodzi o poprawę dostępności dla podwożących autami, taksówek oraz również rowerzystów którzy będą mogli tam podjechać na rowerze - zostawić swój rower, a dalej jechać autobusem. Rozwiewam twoje obawy. W żadnym z przypadków nie chodzi o to aby zwiększyć ruch samochodowy przez centrum miasta. :) Takie systemy przesiadkowe działają z powodzeniem w Czechach, Niemczech, Austrii i innych krajach. Tam się sprawdzają. W Grazu widziałem prawie na każdym przystanku tramwajowej po kilkanaście rowerów przymocowanych do specjalnie przygotowanych wiat. A przy kolejowym dworcu głównym był gigantyczny parking rowerowy chyba na 200-300 rowerów. Co ciekawe mimo, że byłem tam w okresie zimowym i temperaturze sięgającej -10 st. - parking ten był płatny.

    11 59
  • ~Arteks 2018-07-15 14:03:08

    @kurm - ale nie zaprzeczysz, że kiedyś ciągle mieszkańcy i radni skarżyli się na problem z bezpiecznym dojściem na przystanek kolejowy? Chyba nic się nie zmieniło od tego czasu? Poza tym jeśli ktoś chciał z Paruszowca dostać się na cmentarz albo dotrzeć do domu opieki społecznej lub z Żużlowej na pociąg czy do przychodni - to zazwyczaj musiał jechać autem i dogęszczać już i tak przepełnioną: Mikołowską, Gliwicką i Wyzwolenia. A teraz będzie to mógł zrobić pieszo lub rowerem. Mieszkańcy nie muszą się obawiać legalnego parkingu po drugiej stronie nasypu bo... obecnie mają tam dziki parking z autami stawianymi byle i jak i byle gdzie. Dzięki tej inwestycji będzie wreszcie porządek. W interesie miasta jest również to aby ktoś kto przejeżdża pociągiem widział zadbane miasto - a nie tak jak teraz, że auta parkują na błotnistym klepisku.

    10 49
  • ~Arteks 2018-07-15 14:03:54

    Sorry. Ostatnie zdanie odnośnie Grazu miało brzmieć: Co ciekawe mimo, że byłem tam w okresie zimowym i temperaturze sięgającej -10 st. - parking ten był pełny.

    4 45
  • ~kurm 2018-07-15 14:40:19

    ad Arteks
    Czy Pan/Pani nie ogarniacie, że ten parking jest NIELEGALNY. Gdyby to był teren prywatny , to byłby co najmniej PŁATNY. Miasto robi inwestycje na hurra bo wybory tuż, tuż. W mieście normalnym robi się porządek własnościowy itp. , a następnie myśli o inwestycjach. A co do mieszkających tam obywateli, to proszę się nie łudzić, że pojadą do miasta autobusem, na który muszą dojść, poczekać itd. A propos, dlaczego pracownicy Tenneco, Purmo z kierunku Katowic nie dojeżdżają koleją lub komunikacją miejską ???

    41 6
  • ~dr_Moriarty 2018-07-15 15:05:12

    Mieszkańcom Kościuszki nie zazdroszczę. Kolejny kawałek zieleni w centrum przerobiony na kostkę. Tylko po to, żeby stworzyć bezużyteczny plac, z którego będzie korzystał pies z kulawą nogą. No ale pod tym względem w mojej opinii Kuczera się niczym od Fudalego nie różni. Szkoda, są tam ładne wierzby, krzewy, żerują tam ptaki. W południe latem mieszkańcy będą mieli piece hutnicze w domach, tym bardziej, że nagrzana kostka na dołoży swoje. Rybnik - od ponad dekady miasto dla przyjezdnych, nie dla mieszkańców. I do tego coraz więcej w nim betonu.

    52 6
  • ~Arteks 2018-07-15 15:55:27

    @kurm - a dlaczego zakładasz, że nie dojeżdżają koleją i komunikacją miejską? Na pewno jakaś część dojeżdża bo - gdyby wszyscy dojeżdżali autami, nie byłoby gdzie stanąć w okolicy kilometra od zakładów. Inwestycja na pewno nie jest robiona pod wybory bo jako bardzo trudna, naszpikowana jest wieloma problemami. Sam zobacz jak długo miasto musiało dogadywać się z koleją, robić projekt i jak trudno było wyłonić wykonawcę bo mało która firma zna się na czymś takim jak przekopywanie nasypu. Szacunek dla Kuczery, że bierze się zarówno za proste pomysły jak jakiś tor rolkowy jak i za trudne tak jak ten przepust i pierwsze w mieście centrum przesiadkowe.

    10 51
  • ~Lateks 2018-07-15 17:28:12

    Arteks kto dojeżdża na Paruszowiec pociągiem? Być może znajdziesz tam jedną czy dwie osoby zatrudnione w administracji, natomiast 97% ludzi tam zatrudnionych pracuje na zmiany i nie ma możliwości dojechać na te wszystkie zmiany komunikacją zbiorową. A co do parkingów to byś wiedział że są ulokowane nawet na byłym przedszkolu czy obok tężni...

    45 3
  • ~Lateks 2018-07-15 17:30:24

    P.s. tor rolkowy i tężnia to buble techniczne pokazujące nieudolność UM który nie potrafi realnie ocenić kosztów. Oraz nie potrafi słychać mieszkańców którzy nie chcieli betonować błoni...

    45 6
  • ~mewa74 2018-07-15 18:34:15

    ~dr Moriaty, ~ gosiabartek, Przecież na wizualizacji widać, że wierzba zostaje, drzewo rosnące na rogu też, brak tylko topoli, ale to chyba akurat dobrze. Więc zieleń zostaje.

    7 14
  • ~mewa74 2018-07-15 18:35:39

    Przepraszam za moją klawiaturę, oczywiście dr_Moriarty.

    1 9
  • ~bartezz 2018-07-15 18:36:25

    Lateks - teraz będą betonować piękny zielony skwer z drzewami na Kościuszki, który istnieje od lat 60-tych i jest dla okolicznych mieszkańców zielonymi płucami a ławki i te drewniane podesty, o których mowa będą super atrakcją dla zbierania się żuli i meneli oraz nocnych krzyków ryków i libacji alkoholowych...
    obsesja rowerowa trwa!!!

    31 6
  • ~bartezz 2018-07-15 18:48:12

    ~gosiabartek - współczuję Wam... znam ten skwer bardzo dobrze od lat super oddzielenie bloku od ruchliwej ulicy, zatrzymanie spalin i hałąsu.

    ~dr_Moriarty - dokładnie tak jak mówisz, coraz więcej betonu i usuwania zieleni w centrum zamiast tworzyć takie zieleńce to się je jeszcze likwiduje. Z góry wiem, że liczbę tych osób korzystających będzie można policzyć na palcach a ławki i podesty będą głównie atrakcją szczególnie nocą dla żulstwa i menelstwa, które kręci się wokół dworca.

    25 3
  • ~Arteks 2018-07-15 19:27:04

    @bartezz - nie pamiętam abyś chociaż raz w temacie budowy czy remontu dróg w Rybniku gdzie wycinano tysiące drzew nazwał to "drogową obsesją", a tu mamy do czynienia z typowym uporządkowaniem kilku krzaczorów w reprezentacyjnym miejscu Rybnika. Przecież nasz słynny Park Kozie Górki - też został kilka lat temu oczyszczony z wielu roślin, które specjaliści uznali za zbędne...
    To co nazywacie skwerem nim nie jest bo nie można po nim nawet spacerować. Na wizualizacji widać, że po tych zmianach - będą wytyczone ścieżki i będzie to możliwe. Jeśli uważasz, że te krzaki mają chronić ludzi przed spalinami i hałasem jakie powodują auta - to zacznij popierać redukcje ruchu samochodowego w centrum miasta, a może nawet wprowadzenie opłat za wjazd do miasta (co umożliwia wprowadzone niedawno prawo). Może warto byłoby się skoncentrować na przyczynie, a nie zwalać winę na porządkowanie i budowę przystanku rowerowego? @lateks - jesteś pewien, że wszyscy pracują tam na trzy zmiany? Ten biurowiec na Przemysłowej też? Natomiast masz rację, że sprawny transport publiczny musi dawać ofertę dojazdu na trzy zmiany. Obecnie od strony Katowic i do Katowic można dojechać na wszystkie trzy zmiany (niestety na pierwszą pociąg przyjeżdża trochę za wcześnie). Problem jest z dojazdem od strony Wodzisławia/Raciborza ale widziałem projekt rozkładu jazdy KŚ 2018/19 i mają się pojawić nowe pociągi w kierunku Lesczyn które uzupełnią te luki. Może nie doceniasz naszego ZTZ (ja czasami też nie), ale zapewnia dojazd na 3 zmiany i odwóz przynajmniej z Nowin, Śródmieścia, Kamienia, Gotartowic, Piasków i Boguszowic oraz spoza Rybnika - Leszczyn. Gdyby dodać do tego przesiadki w centrum miasta to pewnie doszłoby do tego także wiele innych dzielnic i miejsc. Powiedz to samo ludziom którzy uwielbiają tężnię i tor rolkowy - uznaliby cię za zwykłego hejtera Kuczery.

    6 39
  • ~kurm 2018-07-15 19:46:38

    ad Arteks
    Czy Pan/Pani wie o czym pisze? Biurowiec ma swój zamykany parking. Informacja dla Arteksa : tam się mieszczą konkretne firmy z wypasionymi brykami, a nie z autobusem i pociągiem pod pachą. A odpowiedź "lateksowi" pytaniem, czy biurowiec pracuje na trzy zamiany jest dokładnie w stylu Arteksa. Mam też pytanie: czy U.M. działkę udającą parking wyłoży kostką i zrobi parking z prawdziwego zdarzenia? Moim zdaniem U.M. jest w sprawie użytkowania działki jako parking jak goście z filmu "Nic nie widziałem , nic nie słyszałem"

    26 2
  • ~Arteks 2018-07-15 19:54:01

    @kurm - no ale nawet najlepsza bryka musi swoje wystać w korku i błagać aby ktoś się zlitował i wpuścił ją na stojącą pod światłami Przemysłową... Jak się jedzie z Krakowa do Katowic pociągiem, jest taka stacja Kraków Buisness Park na przedmieściach Krakowa. Pracują tam same "krawaciki" i "garniaki". W godzinach szczytu wsiada i wysiada ich tam multum. Nie potrzebują do lansowania się jakichś bryk, a pewnie zarabiają powyżej przeciętnej. Co ciekawe pociągi z Krakowa w kierunku Katowic jadą na razie 40 km/h, a te z Leszczyn do Rybnika 100 km/h. A moja odpowiedź tylko uświadamia niektórych malkontentów. Mimo braków naszej komunikacji publicznej - Paruszowiec ma niezłą ofertę zarówno ze strony kolei jak i ZTZ.

    6 43
  • ~kurm 2018-07-15 20:33:56

    ad Arteks
    Pana wpis i obszerne odpowiedź na moje pytanie tylko potwierdza moją opinie o Pana wpisach i ich jakości. I to by było na tyle... Dobranoc

    32 4
  • ~rosthost1 2018-07-15 21:48:47

    ,,... lub z Żużlowej na pociąg czy do przychodni - to zazwyczaj musiał jechać autem i dogęszczać już i tak przepełnioną: Mikołowską, Gliwicką i Wyzwolenia''
    ARTEKS -kiedyś komuś zarzucales kłamstwa i oszczerstwa a sam w tym zdaniu mijasz się z prawdą.

    27 2
  • ~rosthost1 2018-07-15 21:54:01

    Za 500 tys miasto zrobiło by ścieżkę od dz. Północ pod wiadukt kolejowy na Mikolowskiej i byloby ok. Ale kasę z Unii trzeba marnotrawić. Jeżeli idziemy torem ze wszystko powinno być pod ręką dla paru ludzi to proszę stworzyć dzielnicowe wydziały urzędu miasta. Mam dojść tych kolejek w UM Rybnik.

    24 3
  • ~Arteks 2018-07-15 22:05:39

    @rosthost1 - no a nie jeżdżą tak? Weź no gościu przestań z takimi głupimi zarzutami, bo nawet mi się nie chce odpowiadać na takie durnoty. A co do wydatkowania kasy na takie inwestycje to tak samo jakbyś chciał budować drogi pozbawione stacji benzynowych albo parkingów. I jedno i drugie jest potrzebne - zarówno nowe drogi rowerowe, kontrapasy, bulwary, a także przystanki przesiadkowe dla rowerzystów przesiadających się np. na pociągi czy autobusy. Bo tylko w takim połączeniu to wszystko będzie funkcjonować - czego ludzie nie obycie w świecie nie potrafią zrozumieć.

    3 41
  • ~Lateks 2018-07-15 22:28:06

    ~Arteks co ty wiesz o świecie? Do "Kraków Business Park" kursują zastępcze autobusy, Pociągiem z Krakowa do Katowic jedzie się 3 godziny gdzie rowerzysta może być szybciej. A pod biurowcami masz cały teren przeznaczony pod parking. Więc nie bierz nic zanim zobaczysz tam ludzi dojeżdżających pociągiem z Krakowa...
    Co do skweru na Kościuszki to dobry przykład masz zaraz obok gdzie stoją szkaradne donice za 3500zł szt. ale jak to mówi pani dyrektor ZZM ona się nie zna ale tak mówili na konferencji w Krakowie że tak to trzeba robić bo tak to teraz się robi....
    A symbolem polityki UM niech będzie ładnie zabetonowana Lipa na dziedzińcu UM.

    33 3
  • ~Arteks 2018-07-15 22:52:29

    @lateks - jest zastępcza komunikacja ale nie na każdym pociągu. Jak już chcesz zabłysnąć to sprawdź sobie dokładnie rozkłady. Przykładowo Karolinka z Wodzisławia do Rzeszowa przejeżdża przez linię w jedną i drugą stronę bez komunikacji zastępczej. Jechałem tam w marcu i do pociągu wszedł tłumek ładnie ubranych ludzi wracających z pracy więc to przykład z życia. :) Zresztą to nie był pierwszy raz. Akurat jest to świetny przykład bo na tej linii nie ma ani za dużej liczby pociągów, a pociągi jeżdżą wolno. Mimo to i tak są atrakcyjne w porównaniu do stojących w Krakowie i okolicy aut dla pracowników korpo - zazwyczaj lepiej uposażonych niż pracowników produkcji. Tak samo jak przepełnione metra na całym świecie gdzie mimo niewygody korzystają z nich wszyscy od lekarzy po polityków bo... oferują szybszy przejazd niż auto. U nas też, z Paruszowca czy centrum Rybnika do Leszczyn, Dębieńska i Czerwionki lub Wodzisławia dojedziesz już obecnie szybciej pociągiem niż autem. I ci dla których czas jest cenniejszy od wygody już z tego korzystają. Może u nas jeszcze w mentalności jest coś takiego, że ktoś chce się "poasić" swoim 10 letnim autem przed kolegą z pracy ale to się będzie zmieniać bo auto zaczyna być co raz większą zawalidrogą np. z powodu braku miejsc parkingowych i bardzo spowszedniały. Tym bardziej, że rozwój internetu i mediów powoduje to, że szczególnie młodzi ludzie wolą zamiast marnować czas za kierownicą i denerwować się różnymi stresującymi sytuacjami na drodze wolą pograć w grę, obejrzeć film, posłuchać audiobooka lub sprawdzić face, a nawet można w tym czasie coś sprzedać lub wykonać. Ten trend widać w każdym większym mieście. A jeśli już tak o perspektywach to są takie: A1 będzie płatna, rząd właśnie nowelizuje ustawy umożliwiające samorządom powyżej 100 tys. mieszkańców pobierać nawet 9 zł za 1 godz. parkowania, a także opłaty myto za wjazd do Śródmieść, ceny paliw też będą szły w górę. Więc raczej powinniśmy się cieszyć, że mamy w mieście ekipę która wreszcie kompleksowo wzięła się za problemy komunikacyjne tworząc w najbliższych latach konkretną alternatywę dla osób które przestaną dojeżdżać autami ze względów finansowych.

    6 42
  • ~adamos33 2018-07-16 01:39:34

    Miasto zakorkowało się wraz z powstaniem "multum" marketów,w dodatku większość w ścisłym centrum i teraz jest jak jest,
    nie twierdzę że te "centra przesiadkowe" to zły pomysł,ale to nie rozwiąże tego problemu,poprostu ktoś przy podpisywaniu zezwoleń
    czy też sprzedaży działek itd. nie pomyślał o paru sprawach,jak by nie było Rybnik jest liderem w tej "kategorii".
    Druga sprawa,ale to raczej pytanie,jeśli ktoś wie że 1godz. postoju ma kosztować 9zł (mowa o centrum) to po kiego czorta ten parking piętrowy?
    choć nie ukrywam że lepsze to jak ten "oszkliwy" plac co był.

    29 1
  • ~sceptyk 2018-07-16 07:19:37

    arteks, to że ty jako kierowca zaczynałeś pracę i ją kończyłeś w "swoim" autobusie wcale nie oznacza, że wszystkim pracującym w Rybniku godziny przyjazdów, czy odjazdów pasują prawie idealnie ( np. 14:15 wychodzą z pracy i o 14:35 są w domu w Leszczynach), bo "wszechwiedzący" arteks tak wymyślił). A co do cen, to te pociągi będą jeździły na coraz tańszym paliwie(prąd też drożeje)???-podczas, gdy wszystko drożeje? Odjeżdżasz(odlatujesz).....masz za dużo popiołu w tym swoim paliwie???

    31 5
  • ~bartezz 2018-07-16 09:29:45

    Arteks - masz bardzo krótką pamięć!!! nie tak dawno temu powiedziałem ci, że nie będę z tobą rozmawiał tu forum i nie życzę sobie żebyś się do mnie odzywał więc patrz siebie i swoich wypocin, które większość tu komentujących merytorycznie słowami degraduje ;-)
    To, że ty widocznie tam u siebie nie masz pod blokiem zieleni to nie znaczy, że inni jej też mieć nie mogą!!! te drzewa rosną tam od lat 60-tych, dla ludzi z pobliskiego bloku stanowią oazę zieleni i odgrodzenia ich od ruchliwej ulicy, nie może być tak, że taki piękny skwer będzie zniszczony i zalany betonem bo ktoś ma takie widzi misie a sam z roweru korzysta wtedy gdy chce się pokazać przed mediami!!!
    Na miejscu tych mieszkańców ja wystosowałbym sprzeciw daleko idący bo w śródmieściu takiej zieleni powinno przybywać a nie ubywać jeszcze!

    31 2
  • ~adiqq 2018-07-16 10:05:12

    @Arteks - odnośnie komunikacji - odnoszę (kolejny raz zresztą) że jesteś trochę oderwany od rzeczywistości. Próbowałeś może dostać się przykładowo Niewiadomia/Niedobczyc np. do Chwałowic,Boguszowic czy Gotartowic AUTOBUSEM ?? Sprawdź jak to wygląda w praktyce, potem porównaj to do samochodu, a potem pisz swoje złote myśli...

    30 1
  • ~Arteks 2018-07-16 11:08:09

    @adiqq - dlaczego uważasz, że jestem oderwany od rzeczywistości? Mi zależy na tym aby kompleksowo umożliwiać ludziom różne formy transportu, a nie preferować tylko transport drogowy - który nie sprawdził się w żadnym większym mieście i nie sprawdził się w Rybniku - czego skutki wszyscy odczuwamy. W żadnym mieście nie dojedziesz z każdej do każdej dzielnicy. W Katowicach jadąc z Ligoty na Tysięclecie też musisz wrócić się autobusem do centrum i tam się przesiąść. Autem dojedziesz szybciej. Ale z kolei autem nie dojedziesz szybciej od pociągu do centrum. @adamos33 - markety cały czas powstają, a miasto nie korkuje się przez markety czy zakłady przemysłowe - tylko przez to, że aut i kierowców jest za dużo. @bartezz - ale co nas obchodzą jakieś twoje fochy? Jesteś na publicznym forum to się dostosuj albo zniknij. Zawsze masz jakieś pretensje zamiast przyłożyć się do merytorycznej dyskusji. Tam nie ma skweru w tym miejscu. Uporządkowanie terenu przywróci to miejsce dla spacerujących. Czy poparłbyś wywalenie aut z Kościuszki ze względu na interes mieszkańców w imieniu których występujesz? Czy poprzesz podwyżki za parkowanie aut w centrum? Czy poprzesz wprowadzenie opłat wjazdowych do centrum Rybnika? Dzięki temu mieszkańcy centrum być może mogliby odetchnąć.

    4 39
  • ~adamos33 2018-07-16 11:38:03

    No tak,korki to nie wina marketów,a te auta na parkingach teleportują się,Ci co jeżdżą to wiedzą jak to wygląda,policz ile dziennie to jednej takiej "galerii" podjeżdża/wyjeżdża samochodów,
    nie sądzę żeby kierowcy od tak sobie Rybnik zwiedzali,no chyba że owe markety,a zwłaszcza jak są napisy "Sale"

    19 1
  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2018-07-16 12:22:08

    W UM wyciągamy parę tysi na głowę
    Wymyślmy coś
    Już wiem - zrobimy centrum przesiadkowe
    To teraz podobno modna idea
    Zarabia każdy kto w życie ją wciela

    Pacniemy tu, tu i tam
    Wszak znam się na tym
    Na telefonie w podobne gram

    Czy ma to sens, czy ludzi zadowoli?
    Nie męczcie proszę
    Wczoraj popiłem i głowa boli.

    32 7
  • ~rosthost1 2018-07-16 13:54:29

    ,, no a nie jeżdżą tak? Weź no gościu przestań z takimi głupimi zarzutami, bo nawet mi się nie chce odpowiadać na takie durnoty.''
    Widzę ze kulturalny prawnik z Arteksa.
    Kto z dz. PÓŁNOC pojedzie pociągiem do przychodni lub miasta???? Oni jada ulica Strzelecka a potem Długosza i juz są w centrum. Ten tunel to dla paru ludzi z Pod Wałem i Olszowej i z familokow po drugiej stronie na mecze. Każda inna ulica szybciej będzie pieszo w centrum niż idąc jadąc na rowerze do tunelu. Wiec tunel to głupota jeżeli obok można 10x taniej zrobić ścieżkę. Arteks popełniasz głupie błędy.

    24 3
  • ~Zebrzydowski 2018-07-16 14:22:56

    @Arteks, Szanowny, nie wiem w czym mierzysz "ilość" połączeń (litry?, galony?), mnie w każdym razie chodzi o liczbę i rozkład kursów oraz ich wzajemne skojarzenie, może nawet skorelowanie. Doceniam wykonany w tym zakresie wysiłek (podobnie, jak w odniesieniu do ścieżek rowerowych), zauważam jednak, że jeszcze konieczny jest wysiłek, aby sprawić, że będzie to REALNA (a nie tylko deklarowana) alternatywa dla samochodu. Na przykład teraz, latem: punkty atrakcyjne wypoczynkowo (Ruda, Zalew itd.) wymagają od chętnych do podróży autobusem przesiadek w centrum. Akceptowalne. Jednak czas dojazdu, spowodowany koniecznością oczekiwania na sensowne połączenie, wydłuża się do grubo ponad godziny. Samochodem - dziesięć minut. Jazda autobusem po Rybniku zajmuje więcej czasu niż po Warszawie (na porównywalnych odcinkach). Z powodu rozkładu. Chodzi o to, aby poszukać rozwiązań bardziej wydajnych (shuttle busy - wahadłowce - na krótszych trasach, za to z większą częstotliwością itd.). Na długiej trasie, teoretycznie, jeden pojazd zbierze więcej pasażerów. Jednak, ze względu na częstotliwość przejazdu, jest on atrakcyjny bardziej dla tych, którzy wsiadają na przystankach krańcowych, natomiast im bliżej centrum, tym liczba potencjalnych zainteresowanych maleje (choć liczba potencjalnie podróżujących rośnie, proporcjonalnie do liczby mieszkańców). Można to świetnie analizować za pomocą narzędzi geomarketingowych/geotargetingowych, dostępnych za darmo. Korzystają z tego np. sieci handlowe.

    20 0
  • ~Arteks 2018-07-16 14:39:08

    @rosthost1 - człowieku... do przychodni, do pracy, do sklepu po DRUGIEJ stronie nasypu, a pociągiem np. do Katowic albo Krakowa. Ale widzę, że ty nawet nie znasz za bardzo geografii tego miasta. Jeśli jest tak "blisko" to dlaczego wydeptano taką szeroką nielegelną dróżkę po nasypie? Jeśli uważasz, że blisko to znaczy 1 km dodatkowy do przejścia - to po co buduje się różnego rodzaju drogowe skróty? Jeśli kierowcom ułatwia się życie, którzy nie męczą się tym czy przejadą 2 km dalej lub bliżej - to dlaczego nie ułatwiać życia pieszym? Dlaczego o tę sprawę upominali się na portalu mieszkańcy i radni? Tunel jest potrzebny, a twoje głupie wpisy są bezcelowe. Lada dzień ma rozpocząć się inwestycja i mam ogromną satysfakcję, że nasz prezydent widzi inne potrzeby mieszkańców niż tylko drogi.

    5 58
  • ~adiqq 2018-07-16 14:50:02

    @Arteks - dlatego, że w przypadku takich osób jak ja, planujących tak dojechać, zawsze wybór będzie jeden..a takich osób jest mnóstwo...
    Powiem ci też, ile to czasu zajmuje, bo przez pewien czas byłem zmuszony taj dojeżdzać (dawno temu, ale wiele się od tego czasu nie zmieniło...uwzględniając czas na dojście na najbliższy przystanek wyjdzie minimum godzina...a wyobraź sobie, że rozkład jest tak genialnie skonstruowany, że nie jestem w stanie dojechać na godz. 6 do Boguszowic. Tak, mogę, ale wtedy wyjdzie 1,5 godziny w jedną stronę, bo będę musiał wyjść dużo wcześniej i iść na inny przystanek żeby zdążyć...

    A do centrum dojadę szybciej samochodem niż pociągiem...jak uwzględnię czas jaki muszę poświęcić na dojście do najbliższej stacji PKP, to na pewno będzie szybciej autem (raciborska póki co jeszcze jest w miarę przepustowa). Sorry......

    Co wcale nie znaczy, że nie doceniam wysiłków miasta...tyle że niestety w przypadku wielu ludzi, będących w mojej lub podobnej sytuacji nie ma najmniejszej szansy na zmianę.

    25 0
  • ~Arteks 2018-07-16 15:01:40

    @adiqq - ale nie wiem czy zauważyłeś, że zazwyczaj w dyskusjach komunikacyjnych pojawia się więcej wypowiedzi skrajnych bo się "nie da", "niemożliwe", "nikt się nie przesiądzie z auta" itd. Ja sobie doskonale zdaję sprawę, że są relacje dojeżdżających takie, że faktycznie transport zbiorowy jest na przegranej pozycji. Ale weź pod uwagę dojeżdżających do centrum - wiadomo, że tam akurat transport publiczny może pokonkurować. Niedawno w zabawie jaką zorganizował UM, radio i młodzieżowa rada miejska okazało się, że z kilku dzielnic szybciej do centrum dojedzie się na rowerze(!) niż autem. Obecnie np. między Wodzisławiem i tymi przystankami które są na trasie, a Czerwionką szybciej dojedziesz pociągiem. Oczywiście pozostaje jeszcze dojście do przystanku ale jeśli ktoś mieszka/pracuje 10 minut od stacji - czy nie warto traktować takiego spaceru też jako inwestycja w zdrowie? Auto przyczyni się prędzej czy później do problemów zdrowotnych tego który nim dużo jeździ - pomijając wszystkie inne jakie powodują w mieście. Kierunek Niedobczyce-Boguszowice będzie oddany autom w 100% po oddaniu nowej drogi ale inne - wręcz przeciwnie. Prezydent Wodzisławia wcale nie udaje, kiedy mówi, że do Rybnika woli jechać pociągiem niż autem. :)))

    2 56
  • ~bartezz 2018-07-16 16:03:59

    ~Arteks - dlaczego ty masz manie wypowiadania się w liczbie mnogiej
    " co nas obchodzą " - ja do ciebie mówię i tobie powiedziałem, że masz jadaczką do mnie nie kłapać bo rozmowa z tobą jest bezsensowna!!! więc wypowiadaj się za siebie bo ciebie to dotyczy!!!
    Nie, nie poparłbym wywalenia aut z Kościuszki ale poparłbym wywalenie tych idiotycznych ścieżek rowerowych ze śródmieścia i poprowadziłbym bym je w innych miejscach by sami rowerzyści i kierowcy czuli się bezpiecznie!!! " uporządkowanie terenu " - hehe, dobre... chyba przygotowanie terenu żulom i menelom do nocnych libacji i ryków na tych ławkach i podestach! już współczuję mieszkańcom tego bloku bo mieli ciszę i spokój a będą mieć po nocach gehenny przez menelstwo tam przebywające.

    23 0
  • ~Arteks 2018-07-16 18:20:19

    @bartezz - dla mnie też dyskusje z tobą są bezsensowne ale... to portal publiczny i czyta go wiele innych rozsądnych mieszkańców których można przekonać do różnych racji racjonalnymi argumentami. I dla nich jestem w stanie dyskutować nawet z takim frustratem jak ty. Powiadasz, że teraz tam jest pięknie, a po zmianach będzie żuleria. Mylisz się. Każdy może to sprawdzić wchodząc sobie na zdjęcia google maps. Na jednym z nich siedzi gość, a koło niego na ławce stoi puszka piwa... Tym jednym zdjęciem w zasadzie można skompromitować cały twój wywód... Próbujesz z siebie robić nieudanego obrońcę okolicznych mieszkańców których kilka krzaczków ma chronić przed hałasem i spalinami aut - ale zmniejszenia ruchu uciążliwych aut nie popierasz! Czyżby taka zmiana spowodowałaby zakłócenie twojej wygody jeżdżenia wszędzie po centrum autem? Za to chciałbyś utrudniać życie cichym rowerzystom z których zapewne sporo mieszka w okolicy... Często urbaniści zwracają uwagę, że menelstwa najlepiej pozbyć się poprzez uporządkowanie jakiegoś terenu bo oni nie lubią przebywać tam gdzie jest porządek i harmonia. Dzięki tej inwestycji - kolejny ar powierzchni odebrany zostanie żulom - przywrócony mieszkańcom. :) Szkoda, że są mieszkańcy którzy tworzą opozycję totalną - wbrew logice, estetyce i zdrowemu rozsądkowi.

    1 29
  • ~bartezz 2018-07-16 18:39:55

    Arteks - skoro ze mną dyskusje są bezsensowne to po jaką cholerę ty do mnie pierwszy piszesz i zaczepiasz mnie jak zwykle...??!!! kolejny raz sam zaprzeczasz sobie i robisz z siebie pośmiewisko ;-))) no jasne ja się zawsze mylę, tylko ty masz zawsze rację... tylko najmojszą masz rację Arteks ;-)))))))) dla mnie auta w centrum nie są uciążliwe, choć jestem zapalonym rowerzystą wiesz chłopie!!! po centrum przemieszczam się pieszo, autem, rowerem i skuterem... tym na co mam ochotę!
    dlatego taki ktoś jak ty nie będzie mi i innym dyktował czym należy się przemieszczać i co należy wyeliminować z życia!!! patrz swojego króliczoka i wielkiej płyty bo podejrzewam, że ta płyta zaczęła już pękać z upływem lat i okresu na jaki była przewidziana!!!

    26 2
  • ~Arteks 2018-07-16 19:15:44

    @bartezz - i zobacz co ty robisz w napadzie szału? Po co ci tyle znaków interpunkcyjnych? Po co te nieładne słowa? Po co koncentrowanie się na osobie z którą się nie zgadzasz? Wydajesz w ten sposób sobie jak najgorsze świadectwo. Rozumiem, że ci o których interes zabiegałeś kilka wpisów wcześniej to też mieszkańcy króliczoka? ;) A wystarczyło przyznać się do błędu i napisanie, że masz rację Arteks - widziałem to zdjęcie na google maps i faktycznie na tych ławkach przesiaduje żuleria. Dajmy więc szansę władzom miasta to zmienić. Ale nie! Lepiej drzeć japę i hejtować naszego przyzwoitego prezydenta i skromnych rowerzystów którzy przez wiele lat czekali na swój czas.

    2 28
  • ~bartezz 2018-07-16 20:48:18

    ~Arteks - wiem, że chciałbyś bardzo usłyszeć ode mnie te słowa, że " masz rację " - ale nie usłyszysz bo tej racji nie masz!a ja na darmo słów nie rzucam... więc nie łudź się nadzieją... Nie mam w tym żadnego interesu by zabiegać o dobro mieszkańców tego bloku zaledwie 4 - piętrowego ;-) tylko jest to chybiony pomysł by niszczyć tak ładny zieleniec kosztem tworzenia czegoś co i tak nie zda egzaminu w Rybniku!!! nie w tym miejscu przy PKP!!!

    29 0
  • ~adiqq 2018-07-17 09:02:53

    @Arteks - chciałem się jeszcze odnieść do tej, jak to nazwałeś, zabawy z rowerem,autobusem i samochodem. Niestety, ale jak pisało wiele osób pod tamtym artykułem, ta zabawa była bardzo tendencyjna i niewiele miała wspólnego z rzetelnością(niestety - bo generalnie pomysł fajny) - trzeba by to powtórzyć o innych porach dnia, gdy natężenie ruchu jest inne, przy innej pogodzie(!) a także zmienić trasy przejazdu na inne - bo to co zaprezentowano, to niestety była kampania promocyjna, nic więcej...

    No i mogę ci napisać, że ode mnie do centrum, to samochód wygra bezapelacyjnie, może gdyby z tego zrobić "kampanię promocyjną", to przy kilku zbiegach okoliczności mógłby konkurować rower (!) - jak ścieżka na raciborskiej będzie już przywrócona, a autobus będzie na przegranej pozycji zawsze...
    W zdrowie inwestuję inaczej i więcej niż statystyczny obywatel (ale inaczej), więc tutaj akurat nie mam najmniejszych obaw...

    15 0
  • ~Arteks 2018-07-17 13:23:01

    @adiqq - nie była tendencyjna. Każdy mógł jechać taką trasą jaką chciał. Oczywiście, że w środku nocy wynik byłby inny ale... problemy komunikacyjne Rybnika nie dotyczą 23.00-5.00 tylko godzin w ciągu dnia i w tych porach jest potrzebna większej elastyczności i jakieś wspólnoty mieszkańców. Natomiast nie rozumiem, że zamiast chwalić działania prorowerowe - kilka osób je hejtuje. Przecież każdy rowerzysta to potencjalnie jedno auto mniej. To długi proces, wiem ale cieszy każda inwestycja która dotyczy innego środka transportu niż aut. Szczególnie jeśli chodzi o zatłoczone centrum. @bartezz - nawet milczenie byłoby jakimś honorowym przyznaniem się z twojej strony do złej oceny miejsca które obecnie umożliwia wypoczynek żulerii. A w przyszłości może być nowym skwerem i miejscem spotkań rowerzystów i mieszkańców okolicznych bloków i kamienic. :)

    2 19
  • ~Arteks 2018-07-17 13:32:16

    @adiqq - jeszcze jedna myśl odnośnie drugiego akapitu. Autobus będzie nadal na przegranej pozycji, jeśli miasto i różne instytucje nadal będą promować zmotoryzowanych, oferować im parkowanie za darmo w centrum lub za takie śmieszne kwoty jak obecnie. Miesięczny abonament 70 zł za średnio 7-8 m. kw. jakie zajmuje auto. Tyle kosztuje parkowanie auta przez miesiąc w dowolnym miejscu centrum miasta... Czy to nie absurdalnie śmieszna kwota? I jak potem auto ma nie wygrać z autobusem skoro od ponad 25 lat było pod każdym względem promowane przez władze miasta?

    2 19
  • ~bartezz 2018-07-17 15:55:23

    Arteks - obecnie na tym zieleńcu, który ma być zlikwidowany nie ma żadnej żuleri bo nie ma tam ławek, czy ty to rozumiesz...??!!! gdy zrobią tam te ławki i podesty to żulstwo będzie tam miało super warunki do bytowania!!! żule przebywają obecnie po drugiej stronie naprzeciw PKP w parku jak już ale nie tam bo nie maja na czym usiąść ani się rozłożyć. Podesty i ławki będą dla nich super rozwiązaniem - kumasz czy dalej nie kumasz....?!!

    17 4
  • ~bartezz 2018-07-17 16:06:50

    Okoliczni mieszkańcy mają gdzieś te ławki i podesty, bo mają swoje podwórko z ławkami i dużym placem zabaw więc mają się gdzie spotykać i wolą mieć przed oknami drzewa i zieleń a nie jakieś chore centrum przesiadkowe, z którego będzie korzystał " pies z kulawą nogą " - jak już to ktoś tu napisał...

    19 5
  • ~Arteks 2018-07-17 18:57:35

    @bartezz - nie pierwszy raz się zdarza, że bardzo emocjonalnie podchodzisz do dyskusji i wkurzasz się na innych dyskutantów, nie analizując lub nie sprawdzając naocznie jak wygląda dane miejsce. Pamiętasz, że tak samo było z Miejską - gdzie upierałeś się, że zabrano jadącym autom miejsce - chociaż zrobiono odwrotnie, zmniejszając parking, zaparkowane auta równolegle nareszcie nie zabierają miejsca kierującym. Raptem w zeszłym tygodniu byłem zawieźć kogoś z rodziny na dworzec i stałem na parkingu przy tym skwerku naprzeciw... dwóch ławek(!). Tej samej ławki na której na zdjęciu w google.maps siedzi sobie jakiś facio i koło niego stoi puszka piwa. Ty tam po prostu nie bywasz! Najpierw pisałeś, że mieszkańcy by to woleli bo ich to chroni przed hałasem i spalinami aut, a teraz znowu, że mają inne ławki. Człowieku - a skąd wiesz, że ten projekt nie był konsultowany z okolicznymi mieszkańcami i radnymi z tej dzielnicy? Nikt nie będzie korzystał... To kolejne twoje przypuszczenia w stylu baju-baju. Tak samo pisałeś jesienią i zimą o tym, że kontrapasy spowodują wypadki, a z dróg rowerowych nikt nie będzie korzystał z powodu strachu. A tymczasem można na nich spotkać nawet seniorów i rodziny z dziećmi - wcześniej musieli przez centrum iść obok rowerów, teraz mogą jechać. Więc twoje strachy to twój osobisty problem, a twoje przewidywania to wróżenie cyganki. No i jeszcze do tego dochodzi kompletny brak znajomości centrum Rybnika!

    4 18
  • ~bartezz 2018-07-17 20:42:00

    Arteks - teraz o mało nie oblałem się herbatą jak parsknąłem śmiechem po przeczytaniu twoich wypocin kierowanych do mnie, człowieku co ty wypisujesz ahahaha ;-))) ja tam bywam 7 dni w tygodniu będąc pieszo na spacerze, jadąc na rowerze... w tym bloku naprzeciw tego skweru mieszkała kiedyś osoba z mojej rodziny i bywałem u niej kilka razy w tygodniu, do dziś mieszka tam ktoś z moich znajomych więc jestem na bieżąco wiesz ;-))) znam ten skwer jak własną kieszeń !!! i co ty chcesz mówic o wróżeniu cyganki jak ty sam snujesz swoje chore i nieprawdziwe domysły, które sobie uroiłeś w tej główce!!! nie ośmieszaj się już bardziej bo to już na odległość można z ciebie parskać śmiechem !!!
    zacznij wreszcie mówic o sobie nie o innych dyskutantach bo ja z nikim się nie kłócę tutaj na portalu tak jak ty!!! ty toczysz walki słowne z wieloma komentatorami, które i tak nic nie przynoszą wręcz narażają cię na śmieszność i żenadę!!! czy ty tego nie widzisz czy tylko udajesz, że wszystko jest w porządku...??!!
    Co do kontrapasów to tak, nadal uważam, że są fatalnie i źle poprowadzone a rowerzyści i tak jadą chodnikami przeciskając się wśród pieszych lub jadą drogą obok samochodów.
    Teraz na google.maps teraz widzisz jednego gościa z puszką piwa bo cały czas o tym piszesz, to poczekajmy jak będą tam te ławki i drewniane podesty wówczas ujrzysz takich kilku z puszką piwa, ba... żeby piwa jak nie jabola!!! Ty nie czytasz ze zrozumieniem - przekonałem się kolejny raz !!! tak mieszkańcy wolą mieć zieleń i drzewa przed oknami niż beton i nocne burdy, które wówczas będą nieuniknione!!! tak i mają własne podwórko z ławkami i placem zabaw z tyłu za blokiem więc czytaj ze zrozumieniem!!!
    Także ja nie mam osobistego problemu, za to u ciebie ten problem jest spory bo lubisz wróżyć z fusów i przekładać to na rzeczywistość przypisując komuś rzeczy wymyślone i urojone w swoje głowie!!!

    16 0
  • ~bartezz 2018-07-17 20:47:02

    Aha... i projekt ten właśnie nie był konsultowany z okolicznymi mieszkańcami jeśli chcesz wiedzieć!!!

    14 2
  • ~Arteks 2018-07-17 21:07:07

    @bartezz - dziwne, że wcześniej jakoś nie widziałeś tych dwóch ławek od strony parkingu... i nie przeszkadzały ci żule w miejscu które tak dobrze znasz. Nie można traktować cię jako osoby konsekwentnej bo raz piszesz tak, innym razem inaczej. W ogóle nad tym nie panujesz - a to w mig można wychwycić. Np. próbujesz kogoś deprymować przez to, że mieszka w bloku, a w innym wpisie, piszesz, że ktoś z rodziny mieszkał w bloku. Skwerek ma za zadanie według ciebie chronić ludzi przed autami, a jednocześnie nie chciałbyś aby aut było w centrum mniej, a rowerzystów więcej(!) Twierdzisz, że kontrapasy i drogi rowerowe są źle poprowadzone przy czym nigdy nie dałeś żadnego przykładu na to. Mimo twoich strachów nie było żadnego wypadku na kontrapasach podczas gdy drogowe wypadki to codzienność Rybnika. Kiedyś pisałeś, że lubisz rower i jeździsz na nim tylko po lasach - teraz napisałeś, że bywasz na rowerze na Kościuszki, a więc sam też jeździsz po centrum na rowerze! Raz nie chcesz ze mną dyskutować - innym razem chcesz. Oczywiście, że możesz uważać o mnie co tylko chcesz, ja też traktuję cię z przymrużeniem oka i czasami prowokuję dla "jaj". Najbardziej mi się podoba jak piszesz z tymi kilkoma wykrzyknikami. Czy wtedy herbata została wylana? ;) A tak na poważnie, chłopie - fora i komentarze są dla ludzi nierozchwianych emocjonalnie.

    0 22
  • ~sceptyk 2018-07-17 21:21:51

    " fora i komentarze są dla ludzi nierozchwianych emocjonalnie.".....arteks to co cię tu jeszcze trzyma?

    19 0
  • ~dr_Moriarty 2018-07-17 21:21:52

    No tak, Arteks - nasz lokalny obrońca rozwoju technicznego, który na każdym skrawku bezcennej zieleni w centrum widzi tylko ławeczki z żulami i "krzaczory". Arteks, przypominasz sobie jak wyśmiewałeś mieszkańców Zebrzydowickiej że robią halo o jakieś krzaczory w tamtejszym niby-parku? Bo tam przecież miał stanąć "ciekawy projekt architektoniczny" tak zaciekle broniony przez byłego prezydenta. I czym się skończyło? Wycięciem kilkuset często unikalnych drzew i szpetnym klocem Kauflandu. Nawet memy po polskim necie na ten temat chodziły. Możesz mi wskazać tam tę obiecaną strefę ciszy? Mieszkańcy dobrze wiedzieli co się święci, dlatego do końca próbowali do tego nie dopuścić, ale Fudali i Rada Miejska ich bezczelnie olali. Na szczęście zapłacili za to w wyborach. Zadowolony jesteś z tej wspaniałej inwestycji, która generalnie robi za parking dla SWD, SZO i SRB? Dumny jesteś ze swojego kadzenia tej pseudoinwestycji, dla tej zbrodni na miejskiej tkance? Z tym skwerem koło PKP będzie podobnie. Wytną kilkudziesięcioletnie drzewa a w zamian posadzą dwuletnie sadzonki. Zniszczą trawniki i zamienią je na kostkę. Nikt z tego nie będzie korzystał. Ale będzie centrum przesiadkowe - chyba zdrowego rozsądku na głupotę.

    23 1
  • ~Arteks 2018-07-17 21:26:57

    @bartezz - odnośnie konsultacji też się niestety znowu mylisz... W ramach konsultowanego Planu Mobilności Miejskiej jest tam mowa (str. 61 opracowania) o powstaniu 1) centrum przesiadkowego Rybnik Paruszowiec (auto/rower na pociąg), 2) centrum przesiadkowego przy dworcu głównym (rower na pociąg), 3) centrum przesiadkowego przy DKM (rower na autobus). W konsultacjach o których informowały chyba wszystkie lokalne media, mógł wziąć każdy mieszkaniec i wyrazić swoje za i przeciw. Czyli konsultacje były, a znaczących głosów sprzeciwu musiało nie być bo radni by to podchwycili. Tymczasem osamotnieni: radna Gruszka i radny Cebula dopiero niedawno się "obudzili" i próbowali hejtować realizację projektu w Paruszowcu. Bez jakiegokolwiek poparcia społecznego.

    4 25
  • ~Arteks 2018-07-17 21:34:00

    @dr_Moriarty - projekt Nowy Domus byłby całkiem dobrą realizacją gdyby władze miasta wymusiły na inwestorze zmieszczenie parkingu pod Kauflandem. A w miejscu parkingu pozostawienie skweru. Ale niestety zwyciężył powszechny motokultyzm i brak umiejętności negocjowania z dużym i ciekawym inwestorem - który z pewnością poszedł by miastu na rękę jakby nie miał innego wyjścia. Swoją drogą sam zobacz jak ten parking przy Kauflandzie jest pełny. Jakoś ludzie nie wychodzą z założenia, że w tym miejscu nie wypada robić zakupów. Natomiast zupełnie nie rozumiem co wam przeszkadza przerobienie jakiegoś niezbyt ładnego zakątka miasta w lepszy? Czyż tam nie będzie drzew i zieleni? Co za smęty...

    2 26
  • ~Arteks 2018-07-17 21:40:23

    @dr_Moriarty - nawet na google.maps jest obciachowe zdjęcie gościa z puszką piwa które siedzi przy parkingu zakryty od strony ulicy krzaczorami... Nie wierzysz to sobie sprawdź. A jednak z ucywilizowanych miejsc żuleria ucieka. Pamiętasz jak kiedyś okupowali "Park Sztywnych" czy bulwary przy Nacynie? Teraz poszukali sobie innych miejsc - takich jak właśnie ten zakątek o którym mowa bo żuleria dobrze się czuje w miejscach zaniedbanych.

    2 24
  • ~bartezz 2018-07-17 22:16:59

    Arteks - znowu chcesz mówic o sprawach, które dotyczą ciebie...
    to co ty uroisz w swojej głowie i przypisujesz na siłę mi tu na forum nie znając prawdy i faktów to nawet nie można nazwać " rozchwianiem emocjonalnym " to już poważniejsza sprawa wymagająca konsultacji ze specjalistą!!! cieszę się, że podoba ci się jak daję kilka wykrzykników - bo staram się dotrzeć do ciebie perswazją i słowami ale niestety bezskutecznie jak zwykle gdyż ty masz swój świat i poza nim innych bodźców nie dostrzegasz... jeżeli już chcesz przytaczać co ja kiedyś napisałem - to bądź w tym dokładny - ja napisałem, że głównie jeżdżę po lasach rowerem ale nie napisałem, że absolutnie nie jeżdżę po centrum!!! co do dyskusji z tobą - tak, nie mam ochoty i przyjemności z tobą dyskutować ale skoro ty jako pierwszy zaczepiasz mnie głupimi docinkami i wywołujesz mnie do tablicy to niestety nie będę stał jak słup tylko ci odpowiadam i wyprowadzam cię z błędu i chorych wymysłów, które sobie wymyśliłeś pod moim adresem.

    23 2
  • ~Gruby21 2018-07-18 09:16:45

    Trudno się nie zgodzić, że samo powstanie centrów przesiadkowych bez zmian w ZTZ niewiele zmieni. Ale uważam, że jest to krok w dobrym kierunku za stosunkowo niewielkie pieniądze w porównaniu z innymi miastami np. w GOP. Dobrze też, że postawiono na większy udział rowerów, bo kto przesiada się na co dzień z wygodnego samochodu do autobusu?? Z roweru to wygląda nieco inaczej. Konsultacje faktycznie odbywały się i to chyba dwa lata temu, sam na nich byłem na jednym spotkaniu. Szkoda, że większość hejterów budzi się dopiero na tym portalu w komentarzach jak już jest dawno po wszystkim ;)

    9 7
  • ~Arteks 2018-07-18 10:50:56

    @sceptyk - to pytanie powinieneś zadać sobie bo właśnie nie kto inny ale ty często się obrażasz, masz fochy, natręctwa i wyraźne frustracje. Chyba najczęściej przy twoim nicku można zobaczyć komunikat: "Wpis niezgodny z regulaminem". To też może świadczyć o jakimś rozchwianiu emocjonalnym bo większość z komentatorów nie popełnia ciągle jednych i tych samych błędów związanych z netykietą.

    1 21
  • ~Arteks 2018-07-18 10:54:38

    @bartezz - to nie są wymysły. Wszystko oparłem na twoich wypowiedziach. Po prostu sam się gubisz w swoich poglądach i jesteś w nich niekonsekwentny bo jeśli wiele razy pisałeś, że rower nadaje się do jeżdżenia po lesie to po co nagle napisałeś, że przyjeżdżasz na Kościuszki na rowerze?

    1 31
  • ~bartezz 2018-07-18 12:42:39

    ~Arteks - wg. ciebie już kolejna osoba ma frustrację, fochy i rozchwianie emocjonalne, wczoraj zarzucałeś to mi a dziś zarzucasz już to kolejnej osobie, ja ci powiem tak, że od dłuższego czasu widzę, że masz manię tworzenia rzeczy zmyślonych, urojonych w swojej głowie nie znając o mnie i o innych faktów i prawdy ale ty tworzysz swoje teorie wypisujesz je tu na forum i żyjesz w przekonaniu, że tak jest...
    Polecam ci abyś przeczytał sobie w Wikipedii definicję choroby psychicznej " schizofrenia " i abyś zastanowił się nad sobą co ty przypisujesz mi i innym !!!

    28 0
  • ~rosthost1 2018-07-18 14:10:21

    "~Arteks 2018-07-15 14:03:08
    ....Poza tym jeśli ktoś chciał z Paruszowca dostać się na cmentarz albo dotrzeć do domu opieki społecznej lub z Żużlowej na pociąg czy do przychodni - to zazwyczaj musiał jechać autem i dogęszczać już i tak przepełnioną: Mikołowską, Gliwicką i Wyzwolenia. "

    "~Arteks 2018-07-16 14:39:08
    @rosthost1 - człowieku... do przychodni, do pracy, do sklepu po DRUGIEJ stronie nasypu,"

    Arteks - jesteś mistrzem wciskania kitu. Piszesz że ludzie z dzielnicy Północ muszą jechać do przychodni podrugiej stronie nasypu Mikołowską, Gliwicką i Wyzwolenia. ONI mają ul. ŻUŻLOWĄ i KARŁOWICZA. Twoja propaganda nieprawdy sięga zenitu. Przekop aby skrócić drogę paru ludziom o 300m a nie o kilometr jak piszesz w innej wypowiedzi. Wszystkim polecam obliczyć ile jest od mostu kolejowego na Mikołowskiej (a tam mogła byc scieżka) do dworca Paruszowiec. 300m a nie kilomentry jak twierdzi Arteks

    29 3
  • ~Arteks 2018-07-18 18:30:04

    @rosthost1 - a czy ul. Karłowicza i Żużlowa jest połączona z Mikołowską inną drogą niż wiecznie zapchana Wyzwolenia? Właśnie takie małe skróty, przejścia, przepusty, kładki - ułatwiają życie ludziom, stanowią alternatywę w sytuacjach ekstremalnych (np. zablokowanie ulicy po wypadku) i umożliwiają wybór innego środka transportu niż auto (w tym przypadku na nogach). W Rybniku to budzi zdziwienie bo tu przez kilkadziesiąt ostatnich lat nikt się nie przejmował pieszymi i nikt nie brał pod uwagę do czego taka polityka prowadzi, a prowadzi to zapychania się miasta - także przez podróże które w ogóle nie byłyby potrzebne. Naprawdę uważasz, że tak świadoma osoba jak Kuczera dałaby sobie wciskać czyjś kit gdyby nie czuła potrzeby budowy tego obiektu? Przecieżto trudna inwestycja z którą ma same kłopoty. Nie wiem czy pamiętasz, że poprzednia ekipa Fudalego odpuściła sobie możliwość dogadania się z koleją w sprawie poszerzenia Wodzisławskiej uznając partnera za zbyt trudnego do negocjacji. A ekipie Kuczery jakoś udało się dogadać i to budować zupełnie nowy obiekt pod linią kolejową na której jest prowadzony bardzo intensywny ruch kolejowy. @bartezz - zarzucam to tylko osobom, które mają emocjonalne problemy. Ten pierwszy ciągle natrętnie atakuje, troluje i się obraża. Ty z kolei sam się pochwaliłeś, że w czasie czytania omal nie oblałeś się herbatą. Osoby które traktują ten portal jako wymianę poglądów - tak się nie zachowują i nie potrzebują po co drugim zdaniu dawać po kilka znaków interpunkcyjnych czy sugerować komuś chorobę psychiczną - komuś z kim nie radzą sobie na argumenty w dyskusji.

    3 34
  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2018-07-19 12:35:21

    dr_Moriarty - "centrum przesiadkowe zdrowego rozsądku na głupotę "
    piękna fraza i nagrody godna. Szacunek. Dodam tylko, że już jedno jest - całkiem wystawne w UM. Tam już wszyscy dawno się przesiedli, chociaż wielu pewnie nie musiało.

    20 0
  • ~Teddy 2018-07-25 18:59:29

    Może najpierw należałoby zweryfikować te projekty skoro pan od Zrównoważonej Mobilności wyleciał na pysk z UM? Pan Kuczera myśli, ze jak zamknie jeszcze jeden pas na Kościuszki (będzie tylko dla busów), przerobi parking pod dworcem na centrum przesiadkowe (kosztem parkingu dla podróżnych) i zrobi centrum na Budowlanych, to wszyscy porzucą swoje auta i wsiada do śmierdzących, nieklimatyzowanych, zapchanych autobusów? Chyba czas zmienić środki dopingujące, bo ja po tych zmianach widzę tylko jeszcze większe korki!

    8 4
  • ~Teddy 2018-07-25 19:04:15

    @Arteks, po co ze Smolnej do marketu jechać autem?? Po to, żebym z 12 kilogramami cukru nie musiał d...ć do zatłoczonego autobusu a z autobusu jeszcze 1,5 km do domu. Proste???

    8 2
  • ~Teddy 2018-07-25 19:10:34

    P.S. Arteks... nie jesteśmy Krakowem czy Warszawą, gdzie środki transportu są tak skomunikowane, że wysiadasz z autobusu i masz za 3 min tramwaj, albo masz tramwaje w jednym kierunku co 5 minut. W Rybniku czasem musisz poczekać i pół godziny, żeby się na coś przesiąść, więc zapomnij, ze ktoś będzie godzinę jechał do domu. Już dziś spod sadu na piaski jedzie się niekiedy 40 minut - raptem 4 km, więc wsadźmy sobie ten projekt i jego sens między bajki.

    10 3
  • ~Arteks 2018-07-25 21:51:53

    @teddy - całą negację tych pomysłów budujesz na przesadyzmach i jak zwykle jesteś przy tym bardzo nabuzowany emocjonalnie. Po co? Nikt nie wyleciał z UM na pysk bo też nie musiał - Rybnik robi ciągłe postępy w dziedzinie transportu i muszę przyznać, że obecnym władzom idzie to sprawniej niż poprzednikom. Może właśnie przydaje się ten ekspert? To prawda, że Kraków czy Warszawa mają o niebo lepszą komunikację ale jeśli tam chcesz jechać do marketu po 12 kg to też musisz się przesiadać i czekać na przystankach. Może zostawmy te 12 kg cukru bo to jakiś absurd. Chyba, że ktoś ma swoją prywatną bimbrownię... ;) Dlaczego uważasz autobusy za śmierdzące mimo, że nikt w nich nie pali papierosów, za śmierdzące? To auta palaczy tytoniu śmierdzą tak bardzo, że po trafieniu do komisu - trzeba je odkażać przez wiele godzin chemią... Masz prawo nie rozumieć tych inwestycji i je krytykować - ale ich nie hejtuj bo ludzie mają różne potrzeby przemieszczania się. A miasto ma dbać o wszystkich, a nie tylko blachosmrody i kierowców którzy zagracają nimi miasto.

    3 198
  • ~secretkey 2018-08-01 12:47:43

    @Arteks "W Katowicach jadąc z Ligoty na Tysięclecie też musisz wrócić się autobusem do centrum i tam się przesiąść. " Linia 51 bez przesiadek, fakt że przez centum. W szczycie co 30 minut.

    3 0
  • ~Romek Romkowski 2018-08-03 06:44:52

    Nie wiem po co się tak wszyscy unoszą? Beznadziejny tunel i tak powstanie, dupne centra przesiadkowe też. Zieleń zabetonują na Kościuszki, a to wszystko tylko dlatego że Pan Kuczera ma w swojej głowie tylko rower. Wszystkie te rzeczy są tak zajebiście potrzebne jak te badziewia ciągane za autobusem do Rud.

    6 4

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy w Rybniku powinna obowiązywać nocna prohibicja?




Oddanych głosów: 1999