zamknij

Wiadomości

Bulwary połączą Niedobczyce z Niewiadomiem. A co z tunelem pod Rybnikiem Towarowym?

2021-12-02, Autor: bf

Trwa budowa kolejnego odcinka rybnickich bulwarów, czyli asfaltowego traktu pieszo-rowerowego, biegnącego wzdłuż rzeki Nacyny. Pytanie, co z dawno temu zapowiadaną inwestycją, czyli tunelem pod Rybnikiem Towarowym?

Reklama

Wygodna trasa dla spacerowiczów, rowerzystów, czy miłośników jazdy na rolkach, deskorolkach i hulajnogach, połączy ul. Górnośląską z ul. Sportową, czyli dzielnice Niedobczyce i Niewiadom.

Budowany od podstaw odcinek będzie miał 2 km długości i 4,5 m szerokości, nawierzchnię bitumiczną, będzie oświetlony, a wzdłuż trasy nie zabraknie małej architektury wypoczynkowej, takiej jak ławki czy stojaki rowerowe - mówi Agnieszka Skupień, rzecznik magistratu.

Prace prowadzi wybrana w przetargu firma DROGOPOL Sp. z o.o. z Katowic, za kwotę przeszło 7,4 mln zł. Zgodnie z deklaracją wykonawcy, roboty powinny się zakończyć do końca przyszłego roku.

Żeby rowerzysta czy spacerowicz mógł pokonać cały szlak wzdłuż rzeki Nacyny, od jej ujścia do niemalże samych źródeł, do wykonania pozostaje kilka istotnych odcinków tej trasy:

- odcinek Zamysłów-Niedobczyce (ul. Górnośląska – ul. Śródmiejska) – trwają uzgodnienia. Planowana realizacja: 2022–2023r.

- odcinek Śródmieście-Obwiednia (ul. Targowa – ul. Obwiednia Południowa) – trwają ostatnie uzgodnienia. Planowana budowa: 2022-2023 r.

- istniejący, stary odcinek wzdłuż ul. Rzecznej (od ul. Hallera do ul. Targowej) – będzie modernizowany, by dostosować go do standardów rowerowych miasta. Planowo: 2022 rok.

Bulwary są „kręgosłupem” rybnickich tras rowerowych, więc poruszanie się po nich powinno być jak najmniej kolizyjne i szybkie dla użytkowników – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy. – Również dlatego, wzdłuż bulwarów będą realizowane dwa dodatkowe przejazdy bezkolizyjne - wzorem tego pod ulicą Kotucza. Jeden pod ul. Reymonta i drugi pod ul. Obwiednia Południowa, tak aby wykluczyć potrzebę przejazdu przez powyższe ruchliwe ulice – dodaje.

Warto dodać, że wciąż w trakcie uzgodnień z PKP jest temat tunelu pod stacją Rybnik Towarowy. W tej chwili przygotowywane są materiały potrzebne do uzyskania niezbędnych pozwoleń i uzgodnień, których wymagają od miasta właściciele obiektu. Zgodę na realizację inwestycji wyraziły już PGW Wody Polskie.

Tunel to kluczowa inwestycja, która skomunikuje południowe dzielnice miasta, które do tej pory przez linię kolejową miały utrudnioną możliwość dotarcia do śródmieścia – podsumowuje Ł. Karbowiński.

Oceń publikację: + 1 + 68 - 1 - 21

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~Kwinto 2021-12-02
    18:53:20

    52 11

    No wreszcie jakiś good news! Bardzo kibicuję całemu odcinkowi wzdłuż Nacyny, bo to świetne tereny i spokojna jazda z południa czy północy do centrum. Szkoda że ten odcinek kończy się na razie w Niedobczycach a nie przy Wodzisławskiej, mam nadzieję że ten kawałek wzdłuż torów szybko zostanie klepnięty i zrealizowany jeszcze w przyszłym roku.
    Ciekawe czy Rydułtowy planują pociągnąć ten szlak dalej do siebie pod kopalnię w okolice ul. Ofiar terroru, mielibyśmy pięknie skomunikowany rowerowo Rybnik z Rydułtowami.
    Nie ukrywam że dla mnie kluczowy jest tunel pod PKP, byłaby to ciekawostka przyciągająca rowerzystów z całego regionu.

  • ~pasażer 2021-12-02
    18:59:53

    72 7

    właśnie w tym kierunku powinny iść działania prorowerowe w mieście, a nie poprzez wpychanie na siłę kontrapasów w formie i miejscach w których nikt z nich nie będzie korzystał, bo najczęściej istnieje dla nich wygodna alternatywa (oczywiście oprócz samospełniających się ideowców, którzy będą bronili takich rozwiązań jak lwica młodych)

  • ~Abisall 2021-12-02
    20:57:32

    31 8

    Ja bardzo bym chciał żeby redakcja zapytała w UM
    Czemu nie zrobiono przejazdu rowerowego POD rondem na Obwiedni Południowej?!
    Była okazja, były możliwości podczas budowania od podstaw tego miejsca i sruuu...
    Jeśli nie ma tam faktycznie jakichś poważnych architektonicznych przeszkód, których nie widać, to to miejsce jest dla mnie dowodem na to, że te prorowerowe ruchy władz miasta to zwykła partanina, hucpa i działania bez żadnego planu

  • ~Abisall 2021-12-02
    21:05:14

    15 7

    cd.
    A to co teraz mówi "oficer rowerowy" czyli
    "wzdłuż bulwarów będą realizowane dwa dodatkowe przejazdy bezkolizyjne - wzorem tego pod ulicą Kotucza."
    Sugeruje że nie ma tych przeszkód...
    Więc kto odpowie za te zaniechanie? Bo nikt mi nie wmówi że taniej i prościej jest stworzyć przejazd pod już wybudowanym i będącym w ciągłym użytku rondem niż uwzględnienie tej opcji podczas budowy ronda, drogi i mostu

  • ~Arteks 2021-12-02
    21:16:24

    8 36

    Super wiadomość. Tunel pod stacją może być jedną z większych atrakcji rowerowych w kraju. :) @pasażer - dziwny zarzut. Przecież do tych bulwarów nie można "dofrunąć" tylko trzeba dojechać na rowerze. Zgredziki zawsze będą się sprzeciwiać nowoczesnym rozwiązaniem, nieważne czy chodzi o palenie w piecach czy jazdę na rowerze albo autem.

  • ~Lateks 2021-12-02
    21:18:57

    4 25

    4,5 metra szerokości ? No rzeczywiście bieda w mieście... ale co tam, za mało betonu... więcej szerzej...

  • ~Kwinto 2021-12-02
    21:33:31

    6 4

    ~Abisall też się nad tym zastanawiałem, czy to było niewykonalne, czy chodziło o lans w stylu pierwszy wyjazd (tylko rowerowy z ronda) który i tak w 99% jest niepotrzebny bo scieżka prowadzi po chodniku i nikt rowerem na rondo nie wjeżdża.
    O ile tutaj da się bezpiecznie przejechać rowerem przez Obwiednią (mamy czerwone pasy) to już gorzej jest na Reymonta, czekam z utęsknieniem na jakiś przejazd pod ulicą, bo w szczycie przebić się z Młyńskiej jest naprawdę ciężko.

  • ~Abisall 2021-12-02
    21:45:59

    10 5

    @~Kwinto
    No wedle słów "oficera rowerowego" mają być realizowane.
    Pożyjemy zobaczymy
    Jak wyżej już ktoś napisał - to są pomysły które warto w pierwszej kolejności realizować, zamiast leżących odłogiem dziwnych ścieżek w mieście, kontrpasów gdzie częstotliwość przejazdu jest w najlepszym wypadku 1/dobę.
    Jak to powstanie to będziemy mieli trasę rowerową od Niedobczyc do Paproci gdzie praktycznie w 2 miejscach tylko, na Hallera i na Rudzkiej, będą miejsca "kolizyjne".

  • ~lewy_gwint 2021-12-02
    23:58:37

    13 17

    Ta Arteks - tunel pod stacją - atrakcja w postaci smrodu i szczurów, faktycznie masz racje

  • ~rzyt 2021-12-06
    09:00:08

    6 1

    Wszystko ok. Tylko te słowo "bulwary" nie kojarzy mi się z Nacyną. Czyżby to miała być Sekwana Rybnika?

  • ~Arteks 2021-12-06
    09:55:37

    0 6

    @lewy-gwint - ale głupio hejtujesz... Jakie szczury w miejscu gdzie nie ma jedzenia? One trzymają się tam gdzie są ludzie i żarcie. Smród? Niegorszy niż w każdym starym obiekcie nawet mieszkalnym. Jeśli taką atrakcją są stare forty, kopalnie, schrony bojowe w których nie pachnie różami to czemu nie najdłuższy tunel dla rowerzystów w Polsce? @rzyt - przyjęło się świetnie i wszyscy go używają. :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Co jest najbardziej potrzebne Rybnikowi?






Oddanych głosów: 481