zamknij

Wiadomości

Budują drogę rowerową na Żorskiej. Są utrudnienia

2019-03-07, Autor: 

Uwaga kierowcy! Rybnicki magistrat informuje, że przez 7 miesięcy obowiązuje zmiana organizacji ruchu na ul. Żorskiej. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności na drodze.

Reklama

Powyższa zmiana organizacji ruchu związana jest z budową drogi dla pieszych i rowerów. Obowiązuje ona na odcinku od Ronda Powstańców do Ronda Boguszowickiego. Utrudnienia polegają na odcinkowym zwężeniu jezdni.

- Ponadto w do dnia 30 marca 2019 roku wprowadzono ruch jednokierunkowy na odcinku od Ronda Żorskiego do skrzyżowania z ulicą K. Miarki – obowiązuje objazd do ulicy Zakątek ulicami Żorską przez r. Boguszowickie, Prostą (DW 935) przez r. Żorskie, Żorską do ulicy Zakątek – czytamy w komunikacie UM w Rybniku.

---

Przypomnijmy, w styczniu tego roku wyłoniono wykonawcę budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Żorskiej >>Wiemy, kto wybuduje drogę rowerową wzdłuż Żorskiej. Będzie drożej niż zakładano<<

Wykonawca z marszu wziął się do roboty, co nie uszło uwadze Czytelników. Alarmowali nas o wycince drzew wzdłuż ulicy >>Ul. Żorska: wycinają drzewa pod drogę rowerową<<

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 61

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~asdfzxc 2019-03-07
    12:38:41

    25 67

    Nareszcie!

  • ~palaczzasypowy 2019-03-07
    12:55:13

    każdy pedałowiec powinien posiadać obowiązkowe OC nie masz - 5 tyś kary,wjedzie taki pustak w auto i zaczynają się problemy.

  • ~Arteks 2019-03-07
    13:01:59

    @palaczzasypowy - za wyjątkiem tych którzy mają OC bo posiadają auto. Nie mam nic przeciwko. Tak samo posiadacze pieców powinni być zobowiązani do obowiązkowych filtrów lub obciążeni podatkiem "dymnym".

  • ~zbig67 2019-03-07
    13:03:55

    73 30

    cóż władza nie znaczy? jeden człowiek podejmuje decyzję i rozkopuje się niedawno zrobione chodniki, poszerza się ulice, przestawia płoty. pewnie kosztuje to miliony. a zobaczymy latem ilu mamy rowerzystów na tych ścieżkach. normalnie strach teraz jeździć rowerem bo jak nie pojedziesz po ścieżce, to od razu mandat

  • ~palaczzasypowy 2019-03-07
    13:14:13

    92 24

    ~Arteks powinieneś wiedzieć że OC z samochodu nie tyczy się roweru,palacze papierosów,alkoholicy,ćpuny powinni płacić za swoje leczenie,to jest kpina że człowiek kilka miesięcy czeka na wykonanie badania a taki ćpun w szpitalu ma wszystko zrobione kompleksowo,to samo tyczy się osób które co roku napełniają klimę,wychodzi na to że mają niesprawny samochód tyle szkodliwego gazu ucieka z nieszczelnej instalacji do atmosfery.

  • ~ 2019-03-07
    13:17:37

    ~zbig67
    Nic dodać nic ująć. Jeden człowiek i jedna opcja robi co chce. A o co w tym wszystkim chodzi? No oczywiście wielomilionowe kontrakty dla "znajomych" firm. A że tam nikt nie będzie jeździł? Kogo to obchodzi. Tzn. przepraszam. Będzie jeździł Arteks i Prezydent bez prawa jazdy

  • ~rosthost1 2019-03-07
    13:33:32

    71 17

    betonowania miasta ciąg dalszy

  • ~Arteks 2019-03-07
    13:33:50

    @monnie - wprowadza standardy znane z zachodnich miastach. A nasza władza państwowa miała pomysły sprzeczne z europejskimi wartościami - np. odwołanie sędziów SN i panią prezes! To z zachodnich miast do nas przywędrowały takie idee jak: światła na skrzyżowaniach, ronda, przywileje dla niepełnosprawnych, osobne drogi rowerowe, kontrapasy, szykany dla kierowców itd. Warto korzystać od tych którzy są bardziej rozwinięci inżynieryjnie i transportowo. Jeśli będzie mało rowerzystów - tym lepiej dla nich. Będą mieli super wygodne trasy i będą śmigać szybciej od stojących w korkach aut. :D Ale może też być tak jak na bulwarach - które w weekendy omijam bo jest tam TŁOK. To tylko świadczy jak rybniczanie potrzebowali takich miejsc i takich tras. I to nie dziwi. W Rybniku mamy co najmniej kilkadziesiąt tysięcy rowerzystów, a poza tym rowerzystów spoza naszego miasta, turystyka rowerowa staje się sposobem na wykorzystanie wolnego czasu w weekendy dla wielu ludzi. Władze Rybnika doskonale rozumieją te trendy i chwała im za to!

  • ~Arteks 2019-03-07
    13:36:26

    20 90

    @palaczzasypowy - przepisy OC można by zmienić ale... która władza się na to zdecyduje? Trzeba byłoby objąć też takim ubezpieczeniem dzieci, a to oznaczałoby ogromny społeczny przepis. PiS na pewno tego nie wprowadzi bo to byłoby niespójne z ich polityką społeczną i prorodzinną.

  • ~buchu 2019-03-07
    14:06:54

    51 6

    Atreks nie trzeba zmieniać przepisów odnośnie OC. Wystarczy wykupić OC w życiu prywatnym i po problemie. Mimo , że nie jest obowiązkowe każdy rowerzysta powinien takie mieć.

  • ~bugielka 2019-03-07
    14:30:27

    40 6

    Będą budować drogę rowerową na wiadukcie, który ma być remontowany? Tam jest przecież zwężenie jezdni ze względu na zły stan techniczny. To gdzie ta droga dla rowerów będzie? Chyba, że ktoś ronda pomylił, ale rondo Powstańców to jest rondo "z kulkami" czyli tuż przed wiaduktem. Na planie sytuacyjnym raczej zaczyna się ta droga za wiaduktem, więc jak jest naprawdę?

  • ~sympatykrybnika 2019-03-07
    14:37:37

    19 23

    ~monnie - dostaniesz zielonego “+”, tylko upublicznij te wielomilionowe kontrakty dla "znajomych" firm tego jeden człowiek i tej jedna opcji, która robi co chce.

  • ~rzyt 2019-03-07
    15:16:04

    53 13

    Mam pomysł dla władz Rybnika; proszę o powołanie komisarza narciarskiego dla miasta i regionu. Przecież Rybniczanie w zimie raczej na rowerach nie jeżdżą i częściej korzystają w tym czasie z nart. Należałoby dofinansować infrastrukturę narciarską w mieście, punkt informacyjny powinien zawierać adresy sklepów z nartami, sankami itp. Sprzyjałoby to rozwojowi kultury fizycznej i kultury biznesu w Rybniku dając miastu pierwszeństwo w krajowych rankingach.
    P.S. Na Żorskiej wypadek; samochód osobowy wjechał w koparkę budującą ścieżkę rowerową.

  • ~ 2019-03-07
    16:21:51

    36 5

    7 miesięcy ? będą pracować na ćwierć etatu, do tego oczywiście w godzinach szczytu komunikacyjnego
    widzę, że miasto robi wszystko, aby bogu ducha użytkownicy rowerów zostali podświadomie znienawidzeni przez resztę użytkowników dróg

  • ~ka22 2019-03-07
    16:47:09

    39 5

    7 miesięcy ?! To już wiem dlaczego zawsze jak jadę odcinek od ronda Żorskiego do ronda z ciuchcią nikogo nie ma na budowie. Najłatwiej, rozkopać, zmusić ludzi do objazdów i zostawić takie rozgrzebane

  • ~Piotr Czaja 2019-03-07
    18:06:00

    12 7

    palacze papierosow placa olbrzymie sumy w podatku -powinnii byc leczeni w uprzywilejowanych warunkach! nie pale i jestem przeciwnikiem palenia!

  • ~Piotr Czaja 2019-03-07
    18:09:50

    21 5

    rowerzysci powinni byc badani na zawartosc alkoholu w organizmie bo widzialem jak rower sluzyl im jako podpora

  • ~MaciejK 2019-03-07
    18:32:56

    40 5

    Idiotyczna inwestycja

  • ~ 2019-03-07
    18:34:01

    34 3

    Utrudnienia się zaczną jak skończą swoje plany totalnego paraliżu miasta.

    Arteks, a nie przeszkadza Ci darmowy parking dla samochodów elektrycznych? Twój prezydent udostępnił "miejsca do parkowania NA CZAS ładowania" prywatnemu przedsiębiorcy, tymczasem obok Focusa BMW od kilku dni po prostu sobie stoi zamiast parkować na nowo wybudowanym parkingu piętrowym.

  • ~palaczzasypowy 2019-03-07
    19:00:41

    16 6

    palący węglem placa olbrzymie sumy w podatku -powinnii byc leczeni w uprzywilejowanych warunkach! ,ja dodatkowo płacę 2xzdrowotne to do mnie lekarz powinien przyjeżdżać ?

  • ~Arteks 2019-03-07
    19:19:57

    7 41

    @palaczzasypowy - ci którzy mają kotłownię w swoim domu, a nie w osobnym budynku są przede wszystkim bardziej narażeni na choroby układu oddechowego. Ile razy zdarza się, że dym leci do środka zamiast przez komin. A ile drobnego pyłu w okresie grzewczym. No ale jak ktoś chce żyć byle jak, byle jak najtaniej to niestety musi ponosić różnego rodzaju skutki swojego zacofania. @t2 - masz rację, wszyscy powinni płacić równo bo wszyscy zagracają cenną w mieście powierzchnię. @buchu - jeśli w tym kraju nie jest coś obligatoryjnego to zachętami nie zmusisz. Tak samo jest z piecami i tymi którzy mają koło siebie rurę z gazem lub ciepłem i nie chcą się przyłączać. Może senatorowi Piesze uda się namówić swoich partyjnych kolegów do zmiany prawa.

  • ~ 2019-03-07
    23:45:01

    26 2

    @MaciejK - dokładnie! a na dodatek ta inwestycja jest kosztem wyciętych drzew przy Żorskiej. Będąc na spacerze przyglądam się budowie centrum przesiadkowego przy PKP wycięto tam piękne okazy solidnych drzew, zostało tylko jedno drzewo iglaste i dwa mniejsze drzewka z których jedno ma zmasakrowane korzenie i obawiam się o jego przetrwanie. Czy te cholerne rowery są aż tak ważne że robi się dla nich wszystko i wycina się tyle drzew? Dlaczego nie naprawia się w mieście dróg? niektóre są dziurawe jak sito to jeszcze na nich malujecie czerwone pasy by zwiększyć statystyki chyba!
    Panie Kuczera to że został pan wybrany na prezydenta nie upoważnia do działań na zasadzie bo ja mam rację. Należy posłuchać mieszkańców miasta co oni uważają w większości. Na spotkaniu z oficerem rowerowym w U.M. ludzie jasno wyrazili co uważają o kontrapasach i jak są one niebezpieczne że nawet zapaleni rowerzyści z nich nie korzystają w trosce o życie i zdrowie.
    Szkoda tych wszystkich wyciętych drzew bo pozostały po nich tylko wspomnienia i krajobraz księżycowy nie wspominając ile tlenu produkuje takie dorodne drzewo. Żadne to tłumaczenie i rozwiązanie sadząc na ich miejsce drzewka doniczkowe, które nigdy nie urosną do takich rozmiarów jak te, które poległy w wycince.

  • ~ 2019-03-08
    02:16:46

    21 3

    Arteks, zapytaj jaśnie panującego i tego oficera rowerowego, dlaczego równocześnie na remontowanym chodniku ulicy Boguszowickiej nie jest jednocześnie budowana ścieżka rowerowa? Tam rwią cały chodnik od ronda boguszowickiego do cmentarza, i kładą na nowo kostkę. Droga rowerowa będzie na ulicy Żorskiej, za jednym zamachem była by połączona z Boguszowicami, ale w UM chyba naprawdę nie ma istoty myślącej, a tego oficera to zdegradował bym do rangi szeregowca!.
    Czekam Arteks jak ich wytłumaczysz, bądź wybronisz?

  • ~Jacek Kałusek 2019-03-08
    07:31:25

    22 2

    Ja się tylko zastanawiam jaki rowerzysta o zdrowych zmysłach z tej drogi skorzysta mając alternatywę spokojnej jazdy do i z Zor bocznymi ulicami albo lasem??

  • ~Arteks 2019-03-08
    10:32:11

    3 21

    @modelT - dziurawe drogi? A z powodu czego powstają zimowe wyłomy? Bo się sypie solą żeby Grażyna czy Janusz którzy nie wymienili opon na zimowe - nie wpadli w poślizg. ;) Wraz z nastaniem wiosny zostaną usunięte bo nasze miasto bardzo dba o jakość dróg. Kiedyś dbało tylko o kierowców, od pewnego czasu dba też o pieszych i rowerzystów co jest dowodem na przywracanie jakieś równowagi. Kilka dni temu jechałem autostradą A4 - też są wyłomy nawet na autostradzie. Kilka osób niedoinformowanych i nieświadomych które są przeciwne rowerom i nie rozumieją współczesnych rozwiązań urbanistycznych nie są w całej tej dyskusji żadnymi autorytetami. A co do drzew to ciekawe, że nie broniłeś ich nigdy jak wycinano w pień pod parkingi, remonty dróg i nowe drogi, a przeszkadza ci usunięcie kilku drzewek pod centrum przesiadkowe dla rowerów - które zapewne zostało tak zaprojektowane, że pojawią się tam nowe drzewa.

  • ~Arteks 2019-03-08
    10:33:32

    4 21

    @JacekKałusek - w środę jechałem od A1. Minąłem na Żorskiej kilku rowerzystów (mimo tego, że mamy marzec). Niektórzy lubią jeździć lasami, a są szosowcy którzy jeżdżą najkrótszymi drogami dla swoich celów i mają do tego takie samo prawo jak kierowcy.

  • ~arkussinus 2019-03-08
    11:04:06

    14 0

    panie arteks:' Tak samo posiadacze pieców powinni być zobowiązani do obowiązkowych filtrów lub obciążeni podatkiem "dymnym"."....jakże pięknie i na temat....ścieżek rowerowych

  • ~ 2019-03-09
    01:52:35

    8 4

    @arteks nie bawiliśmy się w jednej piaskownicy byś zwracał się do mnie per ty! trochę kultury człowieku pokaż jeżeli sam jej wymagasz od innych,czyżby hipokryzja? nie znam żadnego Janusza ani Grażyny którzy w zimie jeździli by na letnich oponach teraz już każdy ma dwa komplety opon panie arteks! a solą sypie się żeby drogi były przejezdne bo to obowiązek utrzymania ich przez służby drogowe jakbyś chciał wiedzieć panie znafco! to nie jest usunięcie kilku drzewek tylko wycięcie dorodnych okazów drzew pod czyjąś fanaberię o ile dobrze pamiętam to zostały tam wycięte wierzba płacząca i dwie topole i kilka drzew mniejszych które tworzyły piękny zielenie. Czytaj pan ze zrozumieniem, tak pojawią się drzewka ale doniczkowe.

  • ~Arteks 2019-03-11
    11:32:17

    0 7

    @modelT - a skąd wiesz? Może się bawiliśmy w jednej piaskownicy? Tylko ty z tych czasów do końca nie wyrosłeś. Nie znasz nawet zasad netykiety internetowej. A powinieneś, jeśli chcesz brać udział w dyskusjach. I skończcie już wreszcie nazywać politykę prorowerową fanaberią - skoro sprawdziło się to w wielu innych miastach. Potwierdzają to analizy i badania statystyki wypadków różnych państwowych instytucji. Np. "ETSC przywołuje też badania Niemieckiego Federalnego Instytutu Drogownictwa, który badał bezpieczeństwo na drogach z rowerowymi kontrapasami. Okazało się, że na drogach jednokierunkowych z kontrapasem jest bezpieczniej niż na tych, na których nie zezwolono rowerzystom na jazdę pod prąd. Francuzi z kolei obliczyli, że choć po umożliwieniu paryskim rowerzystom jazdy w dwóch kierunkach na drogach jednokierunkowych liczba cyklistów wzrosła, to nie przybyło wypadków i kolizji z ich udziałem." To samo potwierdzają polskie instytucje które już kiedyś cytowałem w dyskusji o rowerach w Rybniku.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5084