zamknij

Wiadomości

Bubel na Wiśniowcu? Tor spłynął ze śniegiem

2021-03-22, Autor: 

Tor rowerowy na Wiśniowcu ledwo co został ukończony, a już musi przejść naprawę. Nawierzchnia na zakrętach zaczęła wręcz spływać. W innych miejscach jest tak miękka, że grzęzną koła!

Reklama

To fani dwóch kółek nacieszyli się torem rowerowym w parku Wiśniowiec. Jeszcze w listopadzie 2020 roku pisaliśmy o tym, że obiekt jest na ukończeniu. Byliśmy tam nawet z aparatem i porobiliśmy zdjęcia >>Przebudowa Wiśniowca na finiszu. Tu będzie można poszaleć! (zdjęcia)<<

Przyszła jednak zima – wyjątkowo długa w porównaniu do poprzednich lat i od razu obnażyła niedoskonałości inwestycji za ponad 700 tysięcy złotych. Byliśmy w ubiegłym tygodniu na Wiśniowcu. Co zastaliśmy? Sypiące się, a wręcz spływające ze śniegiem zakręty. Dodajmy jeszcze liczne koleiny, które stanowią niebezpieczeństwo dla amatorów ekstremalnej jazdy na rowerze. Nawierzchnia w tych miejscach była miękka jak gąbka. Sytuację w parku najlepiej opisują powyższe zdjęcia.

Z takich materiałów stworzono nawierzchnię i zakręty na torze? Czy nie budziły wątpliwości podczas odbiorów? Czy wykonawca dał gwarancję trwałości toru nawet po zimie? Takie pytania wysłaliśmy do magistratu.

Lucyna Tyl z biura prasowego UM w Rybniku wyjaśnia, że całość prac na Wiśniowcu została wykonana na podstawie projektu budowlanego, który w szczegółowy sposób podaje materiały, z których należy wykonać nawierzchnie toru i nasypów wraz ze wskaźnikiem zagęszczenia dla zastosowanego materiału.

- I tak: nawierzchnia torów została wykonana z kruszywa pochodzącego ze złóż naturalnych, dolomitowego łamanego z ostrokrawędzistej frakcji 0-10 mm (dopuszczone były odchyły rzędu +/- 5mm) stabilizowane mechanicznie ubijarkami mechanicznymi. Dokumentacja projektowa zawiera deklaracje właściwości użytkowych zastosowanego kruszywa poszczególnych frakcji. Nasypy wznoszą się przy zachowaniu przekroju poprzecznego i profilu podłużnego, które określono w dokumentacji projektowej. Dopuszczono do wprowadzenia ewentualnych zmian na etapie testowania i weryfikacji zaprojektowanych kształtów toru – mówi Lucyna Tyl.

Jak się następnie dowiadujemy, z uwagi na specjalistyczne wyprofilowanie/ukształtowanie nasypów toru mountainboardowego ich nawierzchnia była rozkładana ręcznie w warstwie o jednakowej grubości, takiej, aby jej ostateczna grubość po zagęszczeniu była zbliżona do projektowanej, nie mniejsza.

- W trakcie budowy były przeprowadzone badania trwałości nawierzchni we wskazanych przez Grupę Inicjatywną (użytkownicy zajmujący się jazdą rowerową profesjonalnie) miejscach toru w porozumieniu z powołanym przez Zarząd Zieleni Miejskiej Inspektorem Nadzoru, które wypadły pozytywnie – dodaje Lucyna Tyl.

Wykonawca udzielił 84-miesięcznej gwarancji za wykonaną usługę.

- Na dziś, tj. 22 marca, został ustalony termin przeglądu gwarancyjnego z udziałem Wykonawcy i Inspektora Nadzoru w obecności przedstawicieli Zarządu Zieleni Miejskiej i Grupy Inicjatywnej, na którym m.in. zostaną wskazane Wykonawcy uszkodzone odcinki trasy w celu dokonania ich naprawy – zapewnia nasza rozmówczyni.

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~gruba 2021-03-22
    17:26:52

    62 54

    He he...że jakoś mnie to nie dziwi.....Rybnik po prostu rozsypuje przez rządy obecnie nam panującego kuczery....fontanny nie działają, świerklaniec sie rozsypał, teraz Wiśniowiec.....itd itd. Kolejne pośmiewisko na cały kraj. Ale miłościwie nam panujący ma hasło "nie ważne jak o Tobie mówią byle mówią. Inwestycja za 700 tys. a na dzieciaczki....90 tys

  • ~Zoltan666 2021-03-22
    17:40:38

    69 33

    gruba, użyj swojego genialnego umysłu i wytłumacz nam związek pomiędzy zawaleniem się ściany Świerklańca a Kuczerą.

  • ~marys76 2021-03-22
    18:14:41

    77 10

    Każda inwestycja miejska z budżetu obywatelskiego to mega bubel !!!
    Co za nieuki to wyceniają i co za ślimoki odbierają te roboty?!

  • ~Longina b 2021-03-22
    18:51:23

    37 40

    Co tam taki bubel.CPK,wia karpatia,GAZOPORT,gdzie tylko dopłynął jeden tankowiec?Co dalej z makietą promu gdzie Pinokio przybijał stępkę?

  • ~ 2021-03-22
    19:09:56

    43 25

    Oj Longina, Longina, jesteś jak Budka, który po magisterce z prawa "zrobił" doktorat z ekonomii a mieszkanie warte 10 tys. za metr kupił w cenie 2tys za metr.

    "Trzeciego lipca 2020 roku do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego zawinie setna dostawa gazu skroplonego."

    Uniezależniliśmy się od dostaw gazu od Rosji, które zresztą dzięki zakochanemu w Putinie Tuskaszence kupowaliśmy najdrożej w UE.
    https://www.parkiet.com/Surowce-i-paliwa/312309995-Polsce-nie-zabraknie-gazu-po-zakonczeniu-importu-z-Rosji.html

    Dla mnie zagadką jest w Rybniku czy wyburzą Świerklaniec, którego dziwnym trafem "trudno będzie odbudować" i powstanie tam nowa, tandetna restauracja.

  • ~Lateks 2021-03-22
    19:59:30

    42 11

    Też mi sensacja, czy UM zrobił coś co nie jest bublem??
    Tak zupełnie przypadkiem przy tężni na Paruszowcu też już poprawiają....

  • ~Właściciel psa i kota 2021-03-22
    20:02:02

    31 3

    Wykonawcę powinni za jajca powiesić....

  • ~Lateks 2021-03-22
    20:24:47

    22 6

    P.s. mieszkania mają budować, a p prezes już buble zrobił w Żorach...

  • ~pilak34 2021-03-22
    21:12:34

    38 2

    Ach Pani Lucyna to wszystko wie "I tak: nawierzchnia torów została wykonana z kruszywa pochodzącego ze złóż naturalnych, dolomitowego łamanego z ostrokrawędzistej frakcji 0-10 mm ""i zawsze wytłumaczy powinna być inspektorem a nie ustami urzęda

  • ~Jan R. 2021-03-23
    08:24:26

    22 0

    Dolomit to paskudny materiał. Jest stosunkowo miękki ok. 3,5 w skali Mohsa, lasuje się, wietrzeje - wystarczy, że na leśnych drogach w suchą pogodę przejedzie auto to zaraz wznieca tumany kurzu, zaś jak jest mokro to robi się maź (ale lepszy rydz niż nic). Nie wiem kto kiedyś dostał w łapę, by ten materiał dopuścić w budownictwie drogowym. Tradycyjne skały: granity, sjenity, gabro itp. mają twardość 7 i nie wietrzeją tak łatwo, wystarczy sprawdzić pod torami kolejowymi. Czy ktoś się zastanawiał dlaczego taniego dolomitu nie stosuje się na torach żużlowych? Ps. Staro bana zbudowana jakieś 150 lat temu z pospółki dobrze się trzyma do dziś.

  • ~rzyt 2021-03-23
    09:23:45

    10 1

    Czy bubel na stanicy żeglarskiej jest już doprowadzony do używalności?

    Tor Wiśniowiec w jednym miejscu niebezpiecznie blisko jest ulicy Gliwickiej. Brak zabezpieczenia może być przyczyną "nieszczęśliwego" wypadku.
    Chodzi o parę metrów bezpiecznej barierki.

    Dobrze, że ta ekipa "włodarzy" nie miała w planach budowania kanalizacji; dziś bylibyśmy na etapie zamkniętych pasów jezdni.

    Tak przy okazji ktoś wie ile wynoszą wpływy do miasta za zajęcia pasa jezdni na ul. Chrobrego?
    Może jakiś radny da odpowiedź.

  • ~RybnickiRekin 2021-03-23
    09:33:46

    20 8

    ~tf2 - śmieszy mnie twoja niekompetencja , ignorancja i sianie tej beznadziejnej PROPISOWSKIEJ propagandy. Nie wiem co rozsypany tor ma wspólnego z PO. Śpieszę ci z naświetleniem tych twoich bzur, może to Cię oświeci.. (choć wątpię), wyborców PIS przekonuje jedno - prymitywność i chamstwo. Argumenty i logika nie dociera do ludzi z mentalnością chłopa pańszczyźnianego którzy muszą mieć nad sobą : Pana (Jarka), Wójta i Plebana. Niewolnictwo ciemnej masy nie zgineło, zmieniło tylko model, i tak teraz Wasz Pan Jarosław kupuje was za 500 zł i karmi kretyńskimi opowieściami o zdemonizowanej PO winnej wszystkiego co złe.... i twoja wypowiedź jest modelowym przykładem powyższego.

    Odnośnie odpowiedzi: Otóż Terminal LNG zrealizowała PO, ogarneli środki, pozwolenia na budowę i realizację oraz pierwsze kontrakty na dostawy skroplonego gazu. PIS otworzył tylko coś czego nie wybudował... nazwał port imieniem najbardziej nieudacznego prezydenta w historii RP.

    Polska jest najbardziej uzależniona od rosyjskich dostaw w całej swojej historii. Twój ulubiony PIS ściągnął najwięcej w historii węgla z Rosji - niszcząc przy tym Polskie górnictwo. PIS ściąga znacznie więcej węgla od PO z Rosji!!! Tak samo jest z GAZEM i ROPĄ (oczywiście w odniesieniu nominalnym).

    Jak też widzisz zwyczajnie kłamiesz.

    A teraz zagadka dla Ciebie , co takiego PIS wybudował za swoich już blisko 7 letnich rządów???
    Odpowiedź - NIC.
    Drogi stoją (przynajmniej na całym zachodzie), remonty stoją, na Śląsku nie dzieje się totalnie NIC (poza zamykaniem kopalń).

    Poprzednicy (nie mi ich oceniać) wybudowali wiele rzeczy, stadiony, dworce kolejowe, remontowali torowiska , powstało 2200 km dróg ekspresowych i autostrad (za pisu na razie 300 km), powstały porty przesyłowe gazu na granicach z UE i Ukrainą, orliki, odnawiano szkoły, budowano wiele projektów partnerstwa publiczno prywatnego, między innymi również port LNG na który się powołujesz, ORLEN inwestował za granicą kupując rafinerie i całe sieci stacji w Niemczech i Czechach. A co robi OBAJTEK ? Chwali się 25 mld zysków... choć pieniędzy nikt nie widział ale tym że zadłużył Orlen na 20 mld (pożyczki) - się już nie chwali. Tym że paliwo kosztuje 5,50 zł przy cenie baryłki 55-60$ się już nie chwali? Za poprzedników paliwo kosztowało tyle samo a ropa w hurcie była DWA RAZY DROŻSZA.
    Tym się nie chwalisz że wychodzisz teraz na zakupy i za PISU 50 zł w koszyku TO NIC!
    Tym że Twój PIS WYDAJE setki milionów na beznadziejne banery i marnotrawi pieniądze nie chwalisz się???
    Co zbudował PIS? Wyrzucił 1,5 mld na Ostrołękę która zostanie zburzona, i 2 mld na przekop mierzei wiślanej który zwróci się wg. ekonomistów za blisko 700 lat (o ile się zwróci).

    Chłopie albo pomyśl, a jeśli ten fanatyzm przyćmiewa ci umysł to pomyśl choć o swoich dzieciach (jeśli je masz), na które teraz twój PIS bierze kredyt od zachodnich rządów (tzw. dziura budżetowa).
    Pieniądze pochodzą z PRACY, a nie z PIS MI DA.... nauczymy ludzi NEOKOMUNIZMU bo tym właśnie jest PIS.

  • ~brusli 2021-03-23
    11:06:53

    9 0

    Oj, dolomit dolomit. Wiadomo - tanie mięso jedzą psy. Jan R. sugeruje granit, sjenit, gabro, czyli materiały z najwyższej półki. Można też było pójść na kompromis i zastosować gnejs lub piaskowiec, ale przetarg został stworzony pod konkretny materiał. Na pocieszenie sytuacja z czasem się powinna poprawić, nawierzchnia się ustabilizuje i tylko maź z lasującego się dolomitu będzie się pojawiała jeszcze przez długi czas. Może chodzi o lepszy drift ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5056