zamknij

Wiadomości

Biedroń: oto największy wróg Polski!

2018-02-17, Autor: 

W sobotni poranek gościem redakcji Rybnik.com.pl był prezydent Słupska i jeden z najpopularniejszych polskich polityków – Robert Biedroń. Biedroń ostro skrytykował rządzących za to, że nie zrobili nic, by poprawić w Polsce jakość powietrza.

Reklama

Robert Biedroń od czwartku przebywa na Śląsku, gdzie spotyka się z mieszkańcami regionu. W piątek wziął m.in. udział w konferencji poświęconej językowi śląskiemu. W sobotni poranek polityk zawitał do redakcji Rybnik.com.pl.

Nie Niemcy, nie Rosja największymi wrogami Polski

Rozmowa Wacława Wrany z Robertem Biedroniem rozpoczęła się od tematu rybnickiego smogu. Gość nie pozostawił na rządzących suchej nitki. - Największym zagrożeniem dla Polski nie jest zagrożenie ze strony Rosji, Niemiec czy innych naszych wyimaginowanych wrogów, ale smog! Z powodu smogu na Śląsku umiera co roku kilka tysięcy osób. Politycy nic nie zrobili, byśmy oddychali czystym powietrzem. Jeśli normy smogu przekraczają w Rybniku 1000%, to po prostu inhalujemy się śmiercią – powiedział Biedroń.

Politycy nie zatrzymają emancypacji Ślązaków

Wacław Wrana dopytywał również dlaczego warszawskie elity tak alergicznie reagują na chęć Ślązaków do podkreślania swojej tożsamości. - Jest to dla mnie dziwne i niezrozumiałe. Polska jest wielokulturowa i wieloetniczna. Kaszubi czy Ślązacy mają prawo do odkrywania swojej tożsamości. Emancypacja Ślązaków jest nie do zatrzymania. Czy polityce chcą czy nie, Ślązacy będą godali po śląsku. Trzeba więc to wspierać i szanować – stwierdził Robert Biedroń.

500 plus – to działa

Gość Rybnik.com.pl pytany był również o fenomem wysokiego poparcia dla partii rządzącej. Jego zdaniem Polacy popierają Prawo i Sprawiedliwość, bo lubią zwycięzców i dają zwycięzcom premię. Jeśli jednak PiS nie zmieni stylu rządzenia, to poparcie będzie maleć. - Donald Tusk też kiedyś twierdził, że nie ma z kim przegrać – zauważył.

Biedroń uważa, że z prowadzona przez PiS polityka tożsamościowa niczego nie przynosi, tylko izolację. - Czy powstało więcej miejsc pracy od tych głupot, które Morawiecki mówił o obozach koncentracyjnych? Czy PiS rozwiązało jakiś istotny problem Śląska? - pytał retorycznie.

Robert Biedroń został też poproszony o wskazanie sukcesów obecnego rządu. - Uważam, że ciekawym, choć pełnym wypaczeń projektem, jest program 500 plus Przyznam, że w Słupsku program poprawił sytuacje najuboższych. A więc to działa – powiedział. - Obawiam się jednak, że polityka rozdawnictwa PiS-u zakończy się katastrofą, gdy minie dobra koniunktura gospodarcza – dodał.

Opozycja bez pomysłu

Biedroń zgodził się z tezą, że wysokie poparcie dla Prawa i Sprawiedliwości w znacznej mierze wynika ze słabości opozycji, która jego zdaniem jest nieautentyczna. - Opozycji ciężko konkurować z PiS-em, który prowadzi agresywną politykę tożsamościową, gra populizmem, stereotypami i autorytaryzmem. To może się wyborcom podobać – stwierdził.

Gość zaprzeczył jednak, że ma ambicje stanąć w przyszłości na czele opozycji i kandydować na prezydenta Polski.

Pawłowicz nie chciała się zaprzyjaźnić

Robert Biedroń wyznał, że pomimo różnic światopoglądowych ma w Prawie i Sprawiedliwości wielu przyjaciół, a z politykami tej partii łączy go wrażliwość na sprawy społeczne. Gdy był posłem, jedynie Krystyna Pawłowicz nie chciała zawrzeć bliższej znajomości. - Gry próbował nawiązać z nią kontakt zawsze tylko warczała „Nie zbliżaj się, nie zbliżaj!” - opowiadał prezydent Słupska.

Zobacz cały zapis rozmowy Wacława Wrany z Robertem Biedroniem:

Oceń publikację: + 1 + 86 - 1 - 125

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~ 2018-02-17
    12:20:14

    panie a co wy zrobiliście za waszych czasów żeby powietrze było lepsze?te ciule politycy są oderwani od rzeczywistości co jeden to bardziej fałszywy i myślą że ludzie są idiotami i tego nie widzą

  • ~Barakuda 2018-02-17
    12:22:03

    Nie do końca zgadzam się z Panem Biedroniem. Największym wrogiem Polski są fanatycy religijni i inni głupcy u władzy. Co do smogu to oczywiście jest duży problem ale nie największy z którym można byłoby sobie poradzić bez problemu w trzy lata ale nie ma odważnych do wykonania niepopularnych posunięć. Wiele dużych miast na świecie już dawno poradziło sobie ze smogiem i nie jest tajemnicą jak to zrobiono. Ogólnie oceniam, że Biedroń jest człowiekiem mądrym i ja osobiście zagłosuję na niego jeśli wystartuje w wyborach prezydenckich.

  • ~minowa 2018-02-17
    12:39:07

    W modzie na smog ogrzewa się, kto tylko może.

  • ~ 2018-02-17
    12:57:14

    Gdybym ja był szefem rybnik com to badałbym opinię publiczną , a nie wpływał na opinie . 70 % mieszkańców Rybnika to ludzie, którzy przeżyli cały okres 3 RP . I mają swoje zdanie . Proszę sobie sprawdzić jaka grupa ludzi 2020 r będzie mieć dowód osobisty nie waży . To nie będzie staruszka, która dostała mandat za spalanie skarpetek.

  • ~MaciejK 2018-02-17
    13:12:43

    100% racji ma p. Biedroń. Smutne to, ale prawdziwe

  • ~wojto 2018-02-17
    13:12:53

    69 90

    Nie ma u nas ważniejszego problemu niż problem z KOPCIUCHAMI! Jeśli człowiek nie ma zaspokojonych najważniejszych potrzeb najniższego rzędu - w tym wypadku nie mamy czym oddychać, to niszczenie trójpodziału, trybunału, wolności słowa, zgromadzeń itp. nie robi na mnie już żadnego wrażenia... Tysiąc razy bardziej wolałbym totalny PRL-bis z czystym powietrzem niż wolność i demokrację z tym syfem w powietrzu. W tym roku jest istny armagedon, ci którzy z mułu przeszli na węgiel, kopca tak że nie da się żyć...

  • ~ 2018-02-17
    14:16:38

    74 83

    Wojto - zgadzam się z Tobą. Czyste powietrze i czysta woda - to niezbywalne prawo! Mogę nie jeść, jesli mi się żywność nie podoba, ale nie mogę nie oddychac. Ludzie sami powinni być mądrzy i mieć sumienie i nie truć innych. Ale skoro ani jedno ani drugie, to jest to obowiązek władz, żeby to zapewnić. Tymczasem już kolejny rząd boi się górników i głupich ludzi -bo stanowią większość, więc byłaby strata głosów wyborczych. ..

  • ~ 2018-02-17
    16:12:10

    Z chęcią wysłucham propozycji Pana Biedronia na skuteczne
    i szybkie rozwiązanie problemu smogu w Polsce. Kiedy redakcja rybnik.com.pl nam ją zaprezentuje?

  • ~wojto 2018-02-17
    17:41:02

    49 18

    "tf2" - tu nie trzeba odkrywać ameryki. 66 lat temu Anglia miała taki sam problem - sześćdziesiąt sześć lat! Dobra ale to daleko, inny świat ;) Ale tuż za miedzą, 30min jazdy na południe, w Czechach które naprawdę nie są od nas znacząco bogatsze, i co, da się?

  • ~benek1 2018-02-17
    17:49:46

    99 71

    Przyjechał biedroń i natychmiastowa zbiorowa histeria szczęścia u wszystkich zakodowanych. Przeprowadźcie się wszyscy do Słupska i stwórzcie jedną, wielką, szczęśliwą rodzinę.
    pis rzuca się o NIEMIECKIE obozy koncentracyjne i od tego nie przybywa miejsc pracy. Może i tak. Jednak biedroń nic nie mówi o tym że skończyłby tam jako pierwszy ze względu na swoją orientację.
    Ile (ten pan, on, ono - niepotrzebne skreślić) wydał na podróże służbowe po całym świecie? Ile załatwił miejsc pracy w związku z tym?
    No i najważniejsze pytanie: kto jest lepszym prezydentem biedroń czy Kuczera bo już się pogubiłem.

  • ~ 2018-02-17
    18:06:08

    60 80

    Histeria szczęścia? Wyjezdzac do Slupska? Orientacja? Benek, to jakies urojenia, choroba, czy po prostu zakochanie w Jaroslawie? W kazdym przypadku współczuję ci

  • ~ 2018-02-17
    18:34:42

    58 42

    Biedroń może zazdrościć Kuczerze finansów miasta, a Kuczera może zazdrościć Biedroniowi bardziej odpowiedzialnych mieszkańców, którzy nie są tak oporni w kwestiach ekologicznych jak u nas. Smog w Słupsku to rzadkość mimo, że społeczeństwo biedniejsze. Jak to wytłumaczyć?

  • ~Grzegorz Monika Nowak 2018-02-17
    18:37:25

    36 75

    500+ ale tylko dla rodzin gdzie minimum jeden rodzic pracuje. Bo dużo pijakow I cpunow ma na swoje używki dzięki temu, zamiast przeznaczyć na dzieci. Acha..., I z jakiej racji emeryci maja mieć 500+? Przecież program jest po to aby dzieci miały więcej, a emeryci maja emeryturę, i 90%emerytow jeszcze pracuje na lewo, tak więc o co chodzi?

  • ~arteksik 2018-02-17
    19:21:16

    69 13

    orient musisz nieźle jarać skoro porównujesz Słupsk z Rybnikiem w kwestii smogu

  • ~waldus 2018-02-17
    21:04:38

    29 13

    jesli ktos wierzy ze w tym systemie i w tej globalnej konstelacji politycznej moze cokolwiek zmienic jest naiwny. czy biedron, czy inny duda nic nie zmienia. bedziemy sie toczyc tak jak warunki zewnetrzne na to pozwola. bardzo smutne wnioski plyna ze wizyta biedrinia wywoluje publiczny orgazm grupowy,

  • ~xxxx 2018-02-17
    22:11:14

    45 23

    w słupsku mniejszy smog? ciekawe właśnie sprawdziłem w airly i co - zła jakość powietrza zostan lepiej w domu,może ci co wiecej pedałują nie dokładają do pieca i wtedy jet ok?

  • ~smr 2018-02-17
    22:16:29

    41 3

    Po tytule myślałem, że to Biedroń jest wrogiem polski ...

  • ~templariusz 2018-02-17
    22:44:50

    9 4

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Luty 2018-02-17
    23:30:13

    73 28

    Pan Biedroń niech nie liczy, że mamy sklerozę. Smog w Rybniku był ogromny z czasów rządów PO i PO niestety nic z tym nie zrobiła. Pierwsze rozwiązania prawne, czujniki itd. to już rządy PiSu.

  • ~ 2018-02-17
    23:52:05

    16 20

    Aż z ciekawości sprawdzilem Airly. Obecnie u mnie w Rybniku syfiate 329, w Slupsku 95.

  • ~Dariusz Zimoń 2018-02-18
    02:12:43

    13 15

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Karol Serwatka 2018-02-18
    07:31:37

    51 27

    Biedroń, zamiast zaglądać do komina, niech wypowie się w sprawie, na którą ma bezpośredni wpływ, czyli niż demograficzny.

  • ~ 2018-02-18
    10:51:37

    20 20

    Pan JK za to zawyza demografie ;)

  • ~Arteks 2018-02-18
    13:43:50

    14 54

    @xxxx - cieszy mnie to, że nie ignorujesz już problemu smogu i nawet spoglądasz do airly. Wczoraj wieczorem w Rybniku przeciętnie było ok. 600-700% przekroczeń PM10, w Słupsku w tym czasie max. 190. Jest więc różnica na naszą niekorzyść. Gdyby nie uchwała antysmogowa to u nas byłoby z pewnością przy takiej bezwietrznej pogodzie jak wieczorem z 1500%. Pamiętasz jak niektórzy pisali, że jak zakazane zostanie palenie mułem to "ludzie będą zamarzać". Bo większa część smogu na Śląsku bierze się z zamożności i niestety ale muszę to napisać - zacofania. Kiedyś Śląsk był jakimś regionem który wyznaczał standardy. Dzisiaj to trochę III świat jeśli chodzi o świadomość ekologiczną, a nawet estetykę... Można znaleźć w Europie jeszcze domy które nie są otynkowane i nieocieplone ale naprawdę trudno znaleźć za dużo miejsc gdzie masowo używa się węgla do ogrzewania. Nawet w biednej Ukrainie węglem to palą tylko gdzieś w jakichś małych wioskach gdzie nie zdążono dociągnąć gazociągu... W nawet małych i biednych miasteczkach byłoby to nie do pomyślenia. Warto przy tym wspomnąć, że na Ukrainie podwyżki gazu w ostatnich latach były znacznie bardziej uciążliwe niż u nas podwyżki węgla, a mimo to nie słychać w mediach o tym, żeby ktoś tam zamarzał.

  • ~arteksik 2018-02-18
    14:14:28

    38 16

    panie arteks napisałoś tak:" muszę to napisać - zacofania.Kiedyś Śląsk był jakimś regionem który wyznaczał standardy. Dzisiaj to trochę III świat jeśli chodzi o świadomość ekologiczną, a nawet estetykę..." ja nie życzę sobie takich pańskich sformułowań obrażających wielu ludzi, ale skoro mierzysz człowieku wszystkich swoją miarą, to wszystko tłumaczy

  • ~MaciejK 2018-02-18
    16:15:27

    19 34

    B-klasa - możesz sobie nie życzyć, ale niestety to jest prawda. Śląsk zaczyna być symbolem zacofania, smrodu, głupoty i pazerności. Też nie jestem z tego zadowolony, wolałbym żeby było inaczej. Mam zadbany dom, jedni z moich sąsiadów również i jeszcze jednych po skosie. Ale na tym koniec jeśli chodzi o naszą ulicę. Reszta to łatanina, brzydactwa, w dodatku smrodzące na potęgę. Możesz sobie nie życzyć i brzydotę nazywać pięknem, smród zapachem, a pazerność zaradnością. Ale prawda jest jaka jest i ona idzie w Polskę, a może i w świat :(

  • ~ 2018-02-18
    16:16:05

    42 8

    Arteks i B-klasa
    Nie tak dawno mieliśmy 240 kopalnie węgla kamiennego — gdzie jest energia elektryczna z zamkniętych kopalń ? Gdzie się eksportuje koks ? Gdzie się sprzedaje Polskie drzewo itp .

  • ~Arteks 2018-02-18
    19:39:05

    9 51

    @B-klasa - możesz sobie nie życzyć i się obrażać ale takie są fakty. I tego nie da się czymś przykryć czy zasłonić. Są miejsca lepsze i gorsze ale ogólnie niestety nasz region ma fatalne powietrze, zepsuty wizerunek i sporo miejsc z rozpadającymi się budynkami przypominającymi fawele. @maciejK - dokładnie. Jak widzę te obleśne przybudówki albo te nieotynkowane rudery z kamienia. Albo te bezgustowne ogrodzenia... A zimą to wszystko obłędnie kopci. Dla gości z innych krajów jesteśmy III światem. Możecie nie wierzyć ale nawet Ukraińcy którzy przyjeżdżają tu z biedy za pracą - są zaszokowani jakością powietrza. Wiem od historyków, że Śląsk przed 1914 rokiem uchodził za jeden z trzech najbardziej bogatych i rozwiniętych regionów Europy. Przyjeżdżali tu ludzie z przeróżnych stron Europy aby zapoznać się z różnymi nowinkami technicznymi, ciekawostkami architektonicznymi czy inżynieryjnymi... A teraz? Chyba zobaczyć ostatni skansen gdzie jeszcze ludzie palą w piecach-śmieciuchach i zagrzewają wodę do kąpieli. U nich nie robi się tego od pokoleń...

  • ~arteksik 2018-02-18
    20:59:45

    31 5

    arteks oprocz Ukrainy podaj jeszcze inne przykłady krajów, czy kontynentów z czystszym powietrzem...może część Indonezji, Filipin, Australii i Oceanii, Vanuatu, Laponii, Syberii??? To, że nie jest dobrze każdy widzi(kopcący też), ale wierz mi, że to nie jest powód do obrażania ludzi!! A zapytam tak naiwnie: poszedłeś osobiście choć raz do takiego domu, który cię "razi" i powiedziałeś gospodarzom wprost te obraźliwe zwroty? NIE? To na co jeszcze czekasz? SM cię obroni....

  • ~ 2018-02-18
    21:26:27

    29 1

    Panie Biedroń problem w tym że gaz czy olej opałowy obciążony podatkami i akcyzami. Kilkanaście lat w EU a zarobki to bieda. Wyrównajcie wynagrodzenia, bo za taką samą prace w Niemczech jest cztery raz więcej niż w kraju przez Was zarządzanym. Przed wyborami potraficie tylko krzyczeć a potem cisza i tak od prawie 30 lat.

  • ~Arteks 2018-02-19
    00:22:17

    8 57

    @B-klasa - znajdziesz bardziej zanieczyszczone miejsca od Śląska ale... w Indiach, Bangladeszu czy Chinach... I wynika to głównie z przemysłu. Natomiast trudno szukać miejsc w których prywatne gospodarstwa domowe produkowałyby taki smog jak u nas. W Europie jest to niemożliwe bo cała Europa odeszła od indywidualnego ogrzewania domów węglem. Jesteś jedną z nielicznych osób która się dąsa na nazywanie szpetoty po imieniu. Obrażać się? A nie lepiej wziąć się do roboty i rozwiązać problem szpetnego obejścia czy elewacji? A co ja jestem pomoc społeczna, że miałbym gdzieś łazić? Od tego są miejskie służby. @islamista_za_dwa300 - to bardzo słaby argument. Szczególnie jak się porówna bogaty Śląsk z biednym Pomorzem gdzie ludzie praktycznie żyją tylko z turystyki lub usług, a nie przemysłu bo... go tam prawie że nie ma, stocznie zlikwidowane, a rybołóstwo ledwo zipie. Ale w przeciwieństwie np. do powiatu rybnickiego tam całe wsie są gazyfikowane. Na Ukrainie średnie zarobki to 800-1000 zł, a Ukraińcy kulturalnie ogrzewają się głównie gazem - który wbrew obiegowym opiniom w stosunku do zarobków jest droższy niż w Polsce. Ale... ogrzewają oszczędnie i są świadomi tego, że nie wolno się cofać, a nasze społeczeństwo w dużej mierze cofnęło się w rozwoju masowo montując piece śmieciuchy w ostatnich kilkunastu latach. U nas problemem jest skąpstwo, złe przyzwyczajenia i brak świadomości problemu. Przecież niektórym ten smród w ogóle nie przeszkadza, a co jakiś czas SM musi wystawiać mandaty za palenie śmieciami... w XXI wieku! Wstyd, że jakiś Biedroń musi się użalać nad śląskim powietrzem.

  • ~ 2018-02-19
    08:43:14

    25 3

    Arteks
    Idzie wiosna :) a smogu elektromagnetycznym nikt nie wspomina . Śląska choroba to rak płuc i wątroby . A młodzi ludzie chorują na guza mózgu i raka jelita grubego . I wypływa statek chłodnia z kurczakami po 4 20 zł za 1 kg . Będzie ptasia grypa . I tu podpisuje się jako jasnowidz.

  • ~ 2018-02-19
    09:10:59

    29 1

    Panie Biedroń, różnica między Panem a Lekarzem jest taka, że Lekarz ma receptę na to co gada, Pan NIE !!!! Arteks nie wszędzie jest gaz w Rybniku, nam od głównej drogi nie chcą pociągnąć bo ponoć za mało chętnych. Po luźnej przypadkowej rozmowie z instalatorem z PGNiG Rybnik, okazało się , że można tylko 3 domy podłączyć bo mają już za małe ciśnienie. Więc co wychodzi na to , że będziemy w tym syfie dalej tkwić. My chcemy, a oni nie są w stanie dać i tyle !

  • ~arteksik 2018-02-19
    09:19:48

    23 5

    arteks ze smogiem mamy do czynienia od ponad CZTERDZIESTU lat(tylko tak go nie nazywano)- dojeżdżając kiedyś do Katowic z różnych stron Polski żartowano, że to już, bo widać co wdychamy i przez te wszystkie lata żadna władza nic konkretnego nie zrobiła w tym temacie, no może ostatnia "zafundowała" nam podwyżkę cen niby węgla i kary dla niektórych(zwłaszcza ludzi starszych!!!) złapanych na spaleniu śmieci

  • ~ 2018-02-19
    09:27:39

    10 2

    U mnie w okolicy znów jakiś baran palił plastikiem albo gumą - najgorsze jest to, że po ciemku to trudno namierzyć, kto to...

  • ~Arteks 2018-02-19
    10:08:49

    6 60

    @goliat - takich jak ty jest niestety garstka. Dla przykładu na 1219 domów w naszej dzielnicy Kamień tylko 97(!) w ankietach potwierdziło chęć podłączenia gazu. Natomiast domy na Smolnej, Maroku czy Nowinach można byłoby podłączyć do gazu od "jutra" ale... wielu z właścicieli tego nie chce. Strasznie to jest smutne ale społeczeństwo naszego regionu jest jakieś bardzo oporne na coś... co cieszy się popularnością w większości regionów Polski i większości krajów świata. @B-klasa - jest duża różnica w tym co było, a co jest teraz bo kiedyś były to zanieczyszczenia przemysłowe. Dzisiaj są to głównie pyły PM10 z niskiej emisji. Kiedyś wynikało to z nieświadomości problemu. Ale w XXI wieku? Przecież cenimy postęp w medycynie, transporcie, nauce, wyposażaniu mieszkań, wygodzie życia? Dlaczego tylko w ogrzewaniu domów zatrzymano się w wielu przypadkach na... XIX wieku? Parowozy, piece parowe na kopalniach, tzw. wielkie piece hutnicze, piece w kotłowniach zakładowych - to wszystko wyszło z użycia. A pieców w domach bronicie jak szaman broni swoich zabobonów...

  • ~olo-s 2018-02-19
    10:54:14

    62 3

    Arteks, co za głupoty piszesz... Przegadałem temat ze znajomym Ukraińcem i o żadnym ogrzewaniu gazowym domostw w takim stopniu jakim opisujesz nie ma tam mowy... Jest dużo, dużo gorzej niż u nas... A ze swojej wejdź sobie choćby na google.maps i zobacz sobie jak wygląda w większości budownictwo na Ukrainie - małe chatki, lepianki, robione z "byle czego", gdzie obiad gotuje się na piecach węglowych, a przy okazji przy tym małym metrażu tak się ogrzewa domostwa.

  • ~Daniel Nowy 2018-02-19
    11:25:15

    Po co ktoś go w ogóle zaprosili, już go w Słupsku nie chcą, to na prezydenta Rybnika się szykuje. My mieszkańcy nie mamy 259 mln długu, także aż tak zdesperowani nie jesteśmy. Zresztą jakby choć w 1 % spełnił jako prezydent oczekiwania mieszkańców Słupska, został mnie wybrany na drugą kadencję.

  • ~Arteks 2018-02-19
    14:43:27

    2 35

    @olo-s - napisz skąd jest ten Ukrainiec bo aż jestem ciekawy. Byłem na Ukrainie parę razy - spotkałem multum różnych szpetnych ogłoszeń, bannerów itd - nigdzie o sprzedaży węgla, na żadnej stacji nie widziałem składów węgla czy rozładowywanych węglarek! Domy, bloki, kamienice - wszystkie mają charakterystyczne kominy z metalu z których ulatnia się spalany gaz. Byłem w styczniu w Lwowie, Równym, Mukaczewie i Vinogradowie - nigdzie nie spotkałem się nawet przez chwilę z zapachem znanym mi ze spalania węgla, nigdzie nie spotkałem się ze smogiem mimo temperatur spadających w nocy do -10 st. Mi też Ukraińcy mówili, że zdarzają się tam jeszcze domy ogrzewane węglem ale zazwyczaj w wioskach z kilkunastoma domami, gdzie nie opłacało się doprowadzać gazociągu. Tylko, że to jest margines. W miastach, aglomeracjach tego problemu nie ma. Tam nikt nie gotuje obiadu na piecu węglowym bo wszędzie jest gaz i prąd. To taki stereotyp który być może krąży od czasów kiedy pradziadkowie byli w Wermachcie na froncie wschodnim i spotykali tam domy ze strzechą i piecami w środku. Tylko, że od tego czasu minęło kilkadziesiąt lat, a niektórzy lubią powtarzać opowieści sprzed dziesięcioleci jakby były aktualne nadal. Co do wyglądu domów to... większość przypomina lepianki czy nasze ogródki działkowe. Ale tak uczciwie patrząc z auta/autobusu/roweru jak się jedzie przez Śląsk - ile domów jednorodzinnych też jest odrażająco brzydkich? Powiedz mi gdzie jeszcze w Europie spotkasz tyle nieotynkowanych chałup, produkujących kłęby dymu - jakich na Śląsku jest pełno? Dlaczego tak wiele domów jest smutno-szarych? Powiedz mi, gdzie jeszcze buduje się domy w takim chaosie - każdy inny, każdy w innym kolorze, dachu, każdy w innym kształcie? Prawdopodobnie nigdzie w Europie bo albo w innych krajach jest większe poczucie gustu, albo ludzie wolą mieszkać w loftach, kamienicach czy apartamentowcach, albo... ustawy krajobrazowe nie pozwalają się budować byle gdzie i byle jak tak jak u nas. Mnie też to smuci ale Śląsk pod wieloma względami nie tylko zatrzymał się ale nawet cofnął w niektórych dziedzinach życia. Nawet te dyskusje o tym przekonują... Rok temu wielu "umierało" za muł - opał który traktowano jeszcze za komuny za odpad...

  • ~Wojciech Pawela 2018-02-19
    21:01:58

    11 2

    Ciekaw jestem tylko jak p. Biedroń zwracał się do p. Redaktora- "Wacku"? :)

  • ~olo-s 2018-02-20
    07:32:21

    32 1

    Arteks spójrz sobie lepiej na swoje minusy i zacznij człowieku myśleć...

  • ~endrju 2018-02-21
    18:44:25

    8 33

    Facet który ponad 300 dni podczas swojego urzędowania w Słupsku był w delegacjach , przyjeżdża do Rybnika pleść banialuki !!! , a co on zrobił jak był parlamentarzystą ? , nic kompletnie nic !!! Jest to zwykły żałosny samochwała !!! Facet zajmij się Słupskiem a nie Rybnikiem !!! Słupsk ma tysiące problemów a Biedroń jeździ ciągle w delegacje i się lansuje - ŻAŁOSNE I POdłe !!! Najwięcej dla Rybnika zrobił Pan Krząkała jak w zeszłym roku rozdał za darmo kilka badyli - to się nazywa inicjatywa proekologiczna , wyciąć kilka tysięcy drzew i rozdać kilka badyli , brawo PO - tak trzymać !!!

  • ~Dariusz Zimoń 2018-02-27
    22:48:01

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Dariusz Zimoń 2018-02-28
    00:51:28

    0 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Bartek Malina 2019-02-05
    18:52:56

    0 0

    500 + a za mandat 500 zł to wychodzi na 0 zlikwidować mandaty i zaostrzyć przepisy z 24 na 12 p.k odebrania p.j

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5075