zamknij

Wiadomości

Będzie prawoskręt na Mikołowskiej

2010-11-04, Autor: 
Rybniccy urzędnicy wycofują się z planów poprowadzenia ruchu w rejonie skrzyżowania Mikołowska-Wielopolska-Stawowa ulicą Sosnową. Ma być za to prawoskręt dla kierowców skręcających z Mikołowskiej na Wielopolską.

Reklama

Rejon skrzyżowania Mikołowska-Wielopolska-Stawowa to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Rybniku. Problemy mają zwłaszcza kierowcy chcący wjechać do centrum Rybnika od strony Kamienia w godzinach popołudniowych.W sierpniu br. urząd miasta opublikował wizualizację zmiany organizacji ruchu w tym miejscu. Ruch z jednej strony miał być poprowadzony ulicą Sosnową. Jednak jak informuje magistrat, nadsyłane na ten temat opinie kierowców w większości były negatywne. Naszym włodarzom pomogli też czytelnicy Rybnik.com.pl, którzy mieli na ten temat wiele do powiedzenia – zobacz opinie użytkowników Rybnik.com.pl.


Dlatego, urząd miasta wycofuje się z przedstawionej propozycji. Urzędnicy zamierzają za to wykonać postulowany prawoskręt z ulicy Mikołowskiej w Wielopolską. Nie wiadomo natomiast czy w przyszłości na skrzyżowaniu pozostanie sygnalizacja świetlna, czy też zostanie wybudowane tam kolejne rondo.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (42):
  • ~Maco Polo 2010-11-04
    06:45:53

    0 0

    Oczywiście rozwiązanie, które umieszczono na stronie Urzędu ktoś wykonał bo lubi pana prezydenta... albo jest to kolejny pieniądz wyrzucony w błoto by pokazać, że "ja o was myślę, nie tylko o swojej reelekcji". Panie Adamie Fudali skoro chce pan słuchać głosu mieszkańców w ważnych sprawach, może tak głosowanie nad budżetem, nad planem inwestycyjnym (może tylko tym dotyczącym drobnych spraw w dzielnicach) wpuścić w internet jako sondę i później realizować (powtórzę) realizować wolę mieszkańców.

  • ~rybnickicaly 2010-11-04
    08:06:46

    0 0

    Prezydent przez 12 lat swoimi decyzjami doprowadził do paraliżu miasta ! Zakręcić rondami i zakorkować całe miasto to jego pomysł na uprzykrzenie życia ludziom. Dobrze, że już kończy urzędowanie. Prawoskręt co najmniej o 10 lat za późno i bez kolejnego ronda !

  • ~alex 2010-11-04
    08:21:46

    0 0

    Szanowny cenzorze! Zanim znów wykreślisz mój wpis spróbuj choć trochę pomyśleć. Jedyne o co mi teraz chodzi to to, by przy czytaniu jakiejkolwiek waszej informacji nie być narażonym na przymusowe oglądanie facjaty Pana Fudalego. Ro zumiem, że macie z tego kasę. Ale powinniście wpisać ostrzeżenie o szkodliwości oglądania tej strony wraz z z określeniem przyczyn tej szkodliwości.

  • ~tommi 2010-11-04
    08:22:29

    0 0

    myśle że zakorkowanie nie było zamierzone, poprostu tak wyszło, a tak łatwo było to przewidzieć, pozatym piszesz:"Dobrze, że już kończy urzędowanie", skąd taka opinia? Kto jest realnie wygrywającym innym kandydatem, pozatym jestem ciekawy frekwencji, pewnie nie będzie powalająca jak zawsze.

  • ~Valjean 2010-11-04
    08:25:57

    0 0

    Mnie się podoba że będzie prawoskręt, bo jadąc od Kamienia w stronę Wielopola trzeba było nie potrzebnie stać na światłach bo ci co jadą prosto blokują. Jak zawsze znajdą się jacyś nie zadowoleni, szukający podwójnego dna i sprowadzający wszystko do polityki. Nie możecie po prostu przyjąć tego faktu do wiadomości. Chyba to dobrze że posłuchali głosów sprzeciwu odnośnie ruchu przez Sosnową

  • ~ 2010-11-04
    08:27:51

    0 0

    To był pomysł qwerty. Nawet gdzieś szkic na forum jakiś czas temu zamieścił. Logicznie patrząc na sytuację , tylko ten prawoskręt rozładuje częściowo ruch w kierunku na Wielopolską, natomiast nie rozwiazuje to problemu wyjazdu od Wielopolskiej na Mikołowską. W dalszym ciągu twierdzę ,że rozładować ruch na tym wylocie z miasta może tylko droga z Kamienia, kończąca się na istniejącym rondzie na Wielopolskiej. Duża część ruchu ze strony Bełku, zostałaby skierowana na tą "nową" drogę.

  • ~qwerty 2010-11-04
    08:35:14

    0 0

    rozumiem, ze mam juz szykowac konto na pieniadze z praw autorskich od tego pomyslu :) czuje sie szczerze usatysfakcjonowany. Niestety - moj pomysl z prawoskretem nie jest zrealizowany do konca i nie przyniesie spodziewanych efektow. Zeby tak sie stalo, na ul. Wielopolskiej musi zostac zbudowany pas rozpedowy, dla latwiejszego "przemieszania" sie strumieni skrecajacych w ta ulice. Tak wiec jesli efekty wprowadzenia tego rozwiazania nie beda spektakularne, prosze mnie nie obwiniac, poniewaz moje rozwiazanie jest kompleksowe i zeby prawidlowo zadzialalo musi byc wprowadzone w calosci ;) Rozumiem, ze wobec informacji o checi zakupu dzialki od Budo-Zbytu, kolejny problem wskazany przeze mnie na forum ("zygzak" przed wiaduktem, zwalniajacy ruch) rowniez zostanie usuniety, a samo skrzyzowanie (czy tez rondo) bedzie przesuniete nieco w strone Orzesza, tak by Wielopolska dochodzaca do skrzyzowania bedzie prosta.

  • ~qwerty 2010-11-04
    08:38:47

    0 0

    dla zainteresowanych - calosc pomyslu http://www.forum.rybnik.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=2244#p28048 Prosze wziac pod uwage, ze rozwiazanie powstalo tylko na podstawie obserwacji, do jego stworzenia nie byly wykorzystywane zadne badanie natezenia ruchu w czasie, kotrymi powinno sie podpierac podczas tworzenia tego typu rozwiazan.

  • ~puchacz 2010-11-04
    10:59:23

    0 0

    Jeżdżę na tym odcinku codziennie, i to wydaje się będzie jak najbardziej optymalne rozwiązanie ,bo faktycznie w godzinie szczytu jazda w tym miejscu to horror

  • ~Jaro 2010-11-04
    11:08:52

    0 0

    Ogromnie mnie cieszy to, że nasz prezydent tak bardzo liczy się z opiniami, nas, mieszkańców Rybnika. W innych miastach byłoby to nie do pomyślenia - urzędnik wymyśla i tak ma być zrobione, koniec, kropka. U nas na szczęście włodarze mają głowę na karku. A prawoskręt na pewno się przyda.

  • ~ 2010-11-04
    11:39:03

    0 0

    Ciekawe tylko czy prezydent przyzna ,że wyczytał ten pomysł na rybnickim forum. Pewnie będzie to zasługa urzędników i jego samego. Poprzedni pomysł urzędników na to skrzyżowanie to była jakaś pomyłka ..............

  • ~dhakarey 2010-11-04
    15:59:25

    0 0

    ~xalexx - po takiej wypowiedzi nie dziwie się, że twoje opinie są usuwane - po pierwsze nie na temat, po 2 każdy może zamieścić reklamę. Masz problem, odpuść sobie czytanie tej strony do wyborów, podobnie gazet telewizji i najlepiej nie wychodź na dwór, bo tam są afisze wyborcze.... bez komentarza. ~rybnickicaly - teoretycznie masz racje, gdyż infrastruktura komunikacyjna w Rybniku teoretycznie niewiele się zmieniła, ale równie dobrze o zakorkowanie miasta możesz oskarżyć Unie Europejską, jak również prywatny import samochodów itp. czynniki. http://89.161.167.92/pl/6-72/0/45/park-pojazdow-zarejestrowanych-w-polsce-1990-2009 na tej stronie masz podane o ile wzrosła liczba zarejestrowanych samochodów. W latach 2000-2009 wynosi ok. 65%. Dane dotyczą całej Polski, a dobrze wiemy, że na śląsku przyrost samochodów może (nie musi) mieć jeszcze wyższy procent. "Zakręcić rondami ..." - tak się składa, że w całym kraju coraz częściej buduje się ronda (np. południe Warszawy, po sąsiedzku Żory przy A1 - przypadek, czy sprawdzone rozwiązania??). Wracając do tematu, wydaje mi się (ale oczywiście mogę się mylić), że to co napisał qwerty (prawoskrety, przesuniecie drogi pod wiaduktem) + zastosowanie ronda + droga przez Kamień prowadząca do ul. Gliwickiej mogło by maksymalnie udrożnić ruch. Oczywiście korek dalej będzie, ale ruch powinien być płynny.

  • ~qwerty 2010-11-04
    16:35:46

    0 0

    Poruszony zostal temat rond. Poprzednia ekpipa (ta od Makosza) rozpoczela wprowadzanie w Rybniku rond. Jest to naprawde trafiony pomysl. Nastepujaca po nich ekipa (ta od Fudalego) kontynuowala ta mysl. Z tym, ze niestety w wielu przypadkach nieudolnie. To, ze rondo sprawdza sie w mijscu A, wcale nie znaczy, ze sprawdzi sie w miejscu B. I tak na przyklad rondo obok Plazy jest kompletnie chybione, poniewasz SPOWALNIA RUCH WYJEZDZAJACY Z CENTRUM. Oproznienie centrum z samochodow powoduje odkorkowanie. Poprzednie rozwiazanie pozwalalo na opuszczenie centrum w dwoch glownych kierunkach (Wodzislaw, Raciborz/Zebrzydowice) z predkoscia 50km/h. W tej chwili predkosc opuszczania to 20-30km/h na dodatek z wieloma postojami przed rondem. I tak - zaraz po zbudowaniu ronda korek do niego wydluzyl sie mniej wiecej do Sadu i dalej. Kolejny przyklad - rondo "z kulami". Wiecznie zakorkowane, bo kawalek jest "waskie gardlo". Zakorkowane rondo hamuje ruch w KAZDYM kierunku. Tak wiec niestety, ale w Rybniku drogami zajmuja sie jacys neidouczeni ignoranci. Albo nawet nie ze niedouczeni, W OGLE NIENAUCZENI o teorii ruchu drogowego. Poprzednia ekipa miala pomysl i stawiala ronda w miejcach, w ktorych mialo to sens. Obecna ekipa wstawia ronda gdziekolwiek uda sie je zmiescic, bez zadnego zastanowienia.

  • ~qwerty 2010-11-04
    16:39:06

    0 0

    Z reszta zadna propozycja obecnej ekipy nie jest poparta ZADNYMI analizami i symulacjami. Maja jakis soft do symulacji, ale nie umieja go uzyc do zasymulowania realnego ruchu. Uzywaja tego softu do pokazania wizualizacji jak sie bedzie jechalo (tak wiem - Prezydent uwielbia wizualizacje), a nie do ewentualnego oszacowania rezultatow zastosowania jakiegos rozwiazania. Do tego stopnia, ze proponuja jakies bzdurne rozwiazanie na Mikolowskiej, a potem wprowadzaja pomysl jakiegos anonimowego qwertego z forum internetowego. Choc domniemam, ze moja analiza na forum byla zrobiona na podstawie tych samych danych wejsciowych, bo nie sadze, zebysmy mieli badania natezenia ruchu (takie szczegolowe, z rozbiciem na poszczegolne godziny) i ze w ogole fachowcy z UM umieliby przeanalizowac te dane i wyciagnac z nich wnioski. Przynajmniej takie wrazenie odnosze po analizie dotychczasowych rozwiazan zaproponowanych przez tych panow (lub panie).

  • ~ 2010-11-04
    18:08:34

    0 0

    Tutaj akurat się z tobą qwerty nie zgodzę. Moim zdaniem akurat rondo obok "Plazy" było jak najbardziej potrzebne, gdyż poprzednie skrzyżowanie "pięcioramienne" było niezbyt bezpieczne. Także samo rondo moim zdaniem na plus - to co powstało obok niego, i powoduje korki to inna bajka. Co do badanie natężenia ruchu, to od tego nie są internauci tylko jak najbardziej urzędnicy - a mogą oni rozpatrywać propozycje społeczeństwa (co właśnie ma miejsce) - a szczegółowa analiza danego pomysłu, powinna lezec w gestii miasta. Wracając do sprawy Mikołowskiej. Qwerty, pisał o pasie rozpędowym i "wyprostowaniu" drogi pod wiaduktem. To faktycznie zwiększy przepustowość, ale chyba nawet sam pas do prawoskrętu ( wszystko też zależy od jego długości na ulicy Mikołowskiej - bo jeśli będzie miał tylko 20 m, to będzie to bez sensu) powinien dać już poważną poprawę. Tak z obserwacji na codzień - mniej więcej 30-40% samochodów jadących od strony Bełku, skręca w Wielopolską. gdyby udało sie zrobić lewoskręt w Sosnową w lesie - to byłoby już wspaniale. Co do ronda w tym miejscu mam mieszane uczucia - byłaby sytuacja taka jak na rondzie Wileńskim, Gliwickim i jeszcze kilku innych - czyli permamentny korek. Jedyne kompleksowe rozwiązanie dające poprawę w całym mieście to obwodnica z prawdziwego zdarzenia- a na to nie ma szans (obecna "obwodnica" jest tylko z nazwy - wchłonięta przez tkankę miejską) - ale to sprawa zawalona lata temu przez Makosza i Fudalego - którzy nie myśleli perspektywicznie.

  • ~ 2010-11-04
    18:18:28

    0 0

    Jeszcze jedna uwaga w temacie dróg. nie wiem jak wygląda sprawa własności , ekologii itd itp. Ale była też koncepcja poprowadzenia drogi pomiędzy Mikołowską i Gliwicką wzdłuż torów. gdyby taka droga powstała i udałoby się wybudować podobny odcinek pomiędzy Mikołowską a Żorską wzdłuż tych samych torów - to byłaby to obwodnica z prawdziwego zdarzenia łącząca trzy wyloty (w kierunku Gliwic, Bełku i Żor ) -już poza wąskimi gardłami. Może to byłoby rozwiązanie? Ale podejrzewam ,że brak kasy , sprawy gruntowe i niechęc mieszkańców którzy mają domy w pobliżu takiej inwestycji - będą przeszkodami. A byłaby to wspaniała okazja do odkorkowania Rybnika, poprawienia wizerunku zarówno wśród mieszkańców jak i wśród inwestorów i dawałaby znakomite połączenie z A1 (od strony Żor i Bełku) ze strefą przy elektrowni Rybnik. Ciekawe, czy urzędnicy podjęliby się trudu przeprowadzenia chociażby jakiejś analizy dla takiego pomysłu?

  • ~mamis1989 2010-11-04
    18:42:23

    0 0

    Ja również jeżdże prawie codziennie tą drogą prawoskręt to dobry pomysł aczkolwiek wydaje mi sie że lepsze byloby wybudowanie drogi od tego zakretu przy zajeździe aż do tego nowego ronda , nawepno by to rozladowalo te korki . tak samo jezeli chodzi o wodzislawska ta droga jest straszna korki rano popoludniu. tam powinna byc jakas nowa droge wybudowana w strone nowin , no i co do mostu na rciborskiej mogli by sie pospieszyc

  • ~qwerty 2010-11-04
    19:07:59

    0 0

    Mowicie o prawoskrecie, ale wciaz nie zauwazacie koniecznosci zrobienia pasa rozpedowego zaraz za prawoskretem. Po co komu prawoskret, skoro samochody nie beda mogly skrecac w prawo przy czerwonym, bo nie bedzie ulatwienia "mieszania sie" ruchu z prawoskretu z ruchem, ktory akurat ma zielone?

  • ~ 2010-11-04
    19:21:54

    0 0

    Qwerty, ja to widzę tak. Jeśli zrobiony zostanie odpowiednio długi pas do skrętu w prawo, tzn. poszerzenie drogi o pas na odcinku powiedzmy 100 m ( tam jest trawnik na tej długości) , to pas rozbiegowy nie ma aż tak dużego znaczenia (oczywiście lepiej gdyby był, ale i tak będzie stosunkowo krótki). Mając zielone światło na centrum, przez skrzyżowanie i tak przejedzie prawie raz tyle samochodów co do tej pory, gdyż ci którzy będą skręcać w prawo, nie będą się musieli zatrzymywać przed wjazdem na Wielopolską - dlatego ,że jadący od ulicy Stawowej na Wielopolską mają w tym momencie czerwone światło. także w wypadku zrobienia tylko samego pasa do skrętu w prawo pozwoli na znaczne zwiększenie przepustowości skrzyżowania - ale tylko w kierunku centrum i Wielopolskiej. Inne kierunki będą praktycznie "oblężone" w takim samym stopniu. takie jest moje zdanie.

  • ~qwerty 2010-11-04
    20:42:35

    0 0

    W strone lewa (przynajmniej z moich obserwacji tak wynika) natezenie ruchu nie jest takie duze, wiec nie tak dlugi pas do skretu w lewo nie jest potrzebny. Nawet jesli, to mozna go troche wydluzyc kosztem skrocenia pasa do wyprzedzania pod gore w kierunku przeciwnym i ewentualne zrobienie swiatel dla lewoskretu dla obu kierunkow (bedzie sie swiecilo przez jakis czas po tym jak jadacy prosto juz beda mieli czerwone (takie rozwiazanie mialo byc zrobione na Budowlanych, ale fachowcy nie pomysleli, ze Kominka to taka uczeszczana ulica). To na temat tego ze udroznienie bedzie tylko na wprost i w prawo. Co do rozpedowego - chodzi wlasnie o to, zeby skrecanie w prawo bylo mozliwe rowniez przy czerwonym. To da najwiekszy "uzysk" w przepustowosci. Oczywiscie jak bedzie tylko prawoskret, to juz bedzie o wiele lepiej, ale z rozpedowym byloby cudownie ;)

  • ~ 2010-11-04
    21:01:07

    0 0

    Masz rację w lewo skręca niewiele samochodów, tylko przy likwidacji pasa do skrętu w lewo wystarczy jeden samochód tam jadący i cały pas ruchu na wprost stoi w korku - jedzie tylko ten w prawo. także tam muszą być 3 pasy ruchu przy czym ten w lewo wystarczy ,że będzie na kilka samochodów. Taki problem jest przy sławetnym wjeździe do tesco, gdzie pas do skretu w lewo dla jadących od strony makro, zrobiono stosunkowo krótki ( a kilkadziesiąt metrów do tyłu zrobiono gigantyczną wysepkę wyłączoną z ruchu. na ten pas ustawi się kilkanaście samochodów, a reszta kombinuje jadąc po tej wysepce a ostatecznie ci co chcą jechać na wprost stoją w korku za tymi skręcającymi do Tesco. Rozwiązanie przy tym markecie nadaje się do nagrody Nobla.

  • ~ziupo 2010-11-04
    21:43:31

    0 0

    Co do skrzyżowania Budowlanych/Kominka, to zamontowane ą tam kamery, które są częścią całego ystemu sterowania sygnalizacją. Mam nadzieję, że oprócz sterowania ruchem, dane z kamer i pętli są zbierane i później analizowane - czy to przez system, czy też przez ludzi, obojętne.

  • ~ziupo 2010-11-04
    21:53:20

    0 0

    A odnośnie skrzyżowania będącego tematem dyskusji, to obawiam się, że wspomniany prawoskręt będzie krótszy niż podejrzewacie. To częsty incydent polskich drogowców - krótkie prawo i lewoskręty.

  • ~qwerty 2010-11-05
    09:31:35

    0 0

    Joseph: niegdzie nie powiedzialem, ze trzeba zlikwodowac pas do skrecania w lewo. Napisalem, ze w razie potrzeby mozna go jeszcze wydluzyc kosztem pasa do wyprzedzania w przeciwna strone, wlasnie po to, zeby uniknac sytuacji, ktora opisujesz. ziupo: co Ty za bzdury wypisujesz? Kamery uzywane do sterowania ruchem? Kamery uzywane do zbierania informacji o natezeniu ruchu? Sory stary - ale to wierutne bzdury. Sterowanie ruhcem odbywa sie na basie informacji z czujnikow umieszczonych pod asfaltem (petle indukcyjne o ile sie nie myle). kamery to tylko monitoring.

  • ~wojtek144 2010-11-05
    10:15:21

    0 0

    ~qwerty rozwiązania które z taką zaciętością opisujesz już dawno zostały opracowane. Weź sobie coś na wstrzymanie.

  • ~qwerty 2010-11-05
    10:53:39

    0 0

    wojtek144: ciekawe gdzie zostaly opracowane? Poki co to UM przedstawil bzdurna propozycje rozwiazania problemu, z ktorej sie wycofal jak jakis anonimowy qwerty przedstawil logiczna alternatywe, oparta na trzech podstawowych zasadach rozwiazywania problemu - 1. znalezienie problemu, 2. okreslenie przyczyny, 3. zaproponowanie rozwiazania. jakos nie widzialem wczesniej pomyslu UM na prawoskret, widzialem za to jakies dziwne objazdy wokol korka, ktore moze zmniejszylyby dlugosc korka od strony Orzesza, ale stworzylyby kolejny powolny wyjazd z centrum miasta.

  • ~ 2010-11-05
    11:24:48

    0 0

    Wojtek, jedyna znana nam propozycja zmian na tym skrzyżowaniu to ta zamieszczona na zdjęciu z poczatku artykułu.

  • ~ziupo 2010-11-05
    14:47:00

    0 0

    qwerty - jeśli nie masz racji, to lepiej zamilcz i nie ośmieszaj się niewiedzą. Kamery zastosowane na wspomnianym skrzyżowaniu służą razem z pętlami ukrytymi pod wierzchnią warstwą asfaltu do sterowania sygnalizacją - czy zbierają i analizują dane o natężeniu ruchu tego nie jestem pewien. Jako dowód, a przecież lubisz dowody, najlepszy będzie projekt modernizacji sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, który podam w osobnym komentarzu. Jest w nim czarno na białym rozrysowane gdzie zamontowane są kamery i w jakiej odległości od skrzyżowania śledzą ruch. Dzięki temu wiedzą kiedy włączyć czerwone światło.

  • ~ziupo 2010-11-05
    14:48:35

    0 0

    A tu trochę o tym jak działa taki system konkurencyjnej firmy:  http://www.msrtraffic.com.pl/detektory_wideodetekcja.html   .

  • ~ziupo 2010-11-05
    14:55:48

    0 0

    Dokumenty przetargowe [w tym projekt] z skrzyżowania Budowlanych/Kominka/Wandy:  http://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=112&Id=1371

  • ~ziupo 2010-11-05
    15:06:40

    0 0

    "  http://www.rybnik.eu/_files_/BIP/zp34006309_specyfikacja.pdf  " odnośnie wideodetekcji: strony 103 - 113.

  • ~ziupo 2010-11-05
    15:11:10

    0 0

    A i jeszcze na konie, sterownik zastosowany na tamtejszej sygnalizacji [zapewne miasto zdecyduje się wdrażać ten system w innych nowych "światłach"]:  http://www.autoscope.pl/files/RackVision.pdf  - wato zajrzeć, bo producent pokazał jak system 'widzi' oczami tych kamer. Btw gdyby było tak, jak qwerty myślał, to dzisiaj nie inwestowano by w fotoradary, wystarczyłyby takie kamerki i sprytnie ustawiona SM ;)

  • ~qwerty 2010-11-05
    15:13:42

    0 0

    Niezly bajer, tylko ze z opisu, ktory przytoczyles wynika, ze jedynym powodem dla stosowania wideodetekcji jest "Stosowanie wideodetektorów pozwala uniknąć konieczności ingerencji w nawierzchnię jezdni nieuniknionej przy instalacji pętli indukcyjnych.". Skoro skrzyzowanie mialo przebudowywana nawierzchnie, to uzycie petli indukcyjnych (ktorych bezsprzeczna przewaga nad kamerami jest odpornosc na jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne) jest przesadzaniem z poziomam "bajeryzacji" za miejskie pieniadze. no ale moze byly jakies wazne powody dla ktorych wybrano wlasnie takie rozwiazanie.

  • ~foka 2010-11-05
    21:17:44

    0 0

    Witam największym minusem pętli indukcyjnych jest to że nie widzą jednośladów. Niby w dzień wszystko ok, ale spróbój w nocy przy małym ruchu skręcic w lewo na skrzyżowaniu z pasem do lewoskrętu (np w wielopolu), kiedyś czekałem 20 minut....

  • ~qwerty 2010-11-05
    22:10:42

    0 0

    bardzo mozliwe. pewnie daltego, ze male jednoslady maja za duzo plastiku ;)

  • ~foka 2010-11-06
    14:09:27

    0 0

    ... i nie mam ty na myśli skutera.

  • ~ziupo 2010-11-06
    20:57:14

    0 0

    qwerty może chodzi o to, że to w pewnym sensie pilotażowy program i następne, nowo projektowane, skrzyżowania będą projektowane z wiedzą płynącą z tych doświadczeń? A może po prostu chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa? Wszak jak wiadomo pętla nie "widzi" tak dobrze jak kamera.

  • ~amsztaf 2010-11-07
    22:07:36

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2010-11-07
    22:48:52

    0 0

    Wierzcie mi, ten prawoskręt nic nie pomoże. Jest to jedyna droga dojazdowa do Rybnika z tej strony to znaczy od gminy Czerwionki Leszczyn, Kamienia i tak ładnie ostatnio wybudowanej autostrady. Ja mieszkam w Przegędzy i zdarza się czasami że korek z tego skrzyżowania sięga właśnie aż do Przegędzy. Ten prawoskręt by musiał być już od skrzyżowania Mikołowskiej z ulicą na Kamień. Ja uważam że jest tylko jedno rozwiązanie a mianowicie na tym feralnym skrzyżowaniu zrobić rondo ale wielkości ronda obok Macdonaldsa w Rybniku z jednoczesną budową drogi z Kamienia do ronda koło Carrefoura by tą drogą odciążyć trochę Mikołowską. Bez tej drogi jakiekolwiek przebudowy tego feralnego skrzyżowania nie mają sensu gdyż ruch od strony Mikołowskiej jest tak duży że tego żaden pomysł nie rozwiąże a dodatkowo trzeba jeszcze puszczać ruch od strony ulicy Wielopolskiej a tam jest prawie tyle samo aut co z ulicy Mikołowskiej. Jeszcze jedna dygresja, po jaką cholerę budowano te rondo obok Mediamarkt. Ja tamtędy jeżdżę dziennie w godzinach szczytu i tam nigdy nie było problemów. Zamiast pieniądze wywalać na rondo z pięknymi kulami trzeba było najpierw rozwiązać problem z Mikołowską.

  • ~ 2010-11-07
    23:32:28

    0 0

    ~Mac_M - zastanawiam się czy bliżej CI do komunizmu czy socjalizmu. Tak powinno się dyskutować o rozwiązaniach ale to co proponujesz to wprowadzenie każdego rozwiązania trwało by wieki a debacie nie było by końca ( przykład: rybnik.com.pl)

  • ~Lulobolo 2010-11-08
    09:02:08

    0 0

    Wiadukt nad skrzyżowanniem to jedyne wyjście aby rozwiązać ten problem.Basta

  • ~ 2010-11-09
    19:40:11

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5046