zamknij

Wiadomości

Będą kolejne stacje ładowania "elektryków" w Rybniku. Gdzie?

2020-03-06, Autor: 

Miasto Rybnik planuje zwiększyć liczbę stacji ładowania elektrycznych pojazdów. Póki co przedstawia projekt wraz z raportem raportem informującym o już istniejących stacjach ładowania i będących w trakcie budowy.

Reklama

Magistrat w Rybniku opublikował projekt „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania na terenie Miasta Rybnika”.

- Ustawa o elektromobilności nakłada na samorządy obowiązek dostosowania infrastruktury do wzmożonego nacisku na rozwój transportu niskoemisyjnego, przez takie miasta jak Rybnik, muszą posiadać do końca 2020 roku, 60 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych – dowiadujemy się od Agnieszki Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.

Plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania wygląda następująco:

Miasto publikuje również listę miejsc, gdzie istnieją już stacje do ładowania pojazdów elektrycznych:

Uwagi zgłaszać można:

- mailem na adres: [email protected]

- osobiście w godzinach pracy Rybnickich Służb Komunalnych, przy ul. Jankowickiej 41B do 27 marca br.

Oceń publikację: + 1 + 15 - 1 - 29

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (10):
  • ~norton 2020-03-06
    12:16:19

    80 12

    Transport niskoemisyjny w wykonaniu pojazdów elektrycznych? To żart? Emisja CO2 i innych szkodliwych substancji do atmosfery podczas produkcji i utylizacji akumulatorów przekracza to co emitują wszelkiej maści 20 letni diesle TDI z wyciętymi DPF-ami . Po za tym jak widać mamy stada ładujących samochody na istniejących stacjach.

  • ~Kurt_Wallander 2020-03-06
    13:07:32

    52 8

    A tak właściwie to gdzie się podziały te wszystkie elektryki i3?

    Holandii i Norwegii, elektryczne auta już odbijają się im czkawką - kończy się darmowe ładowanie, dotacje, etc... chyba poczekam jednak na pojazdy napędzane wodorem.

  • ~ 2020-03-06
    13:37:14

    54 5

    będzie więcej stacji ładowania, niż elektryków w mieście

  • ~Lateks 2020-03-06
    16:08:23

    18 3

    22kW to moc przyłączeniowa stacji czy moc możliwa do pobrania przez jeden samochód? A jak wyglądają stawki za ładowanie? Czy koszty energii pokrywa UM?

  • ~Franz Kawka 2020-03-06
    16:09:37

    15 4

    ~norton najbardziej ekologiczny jest rower i koń.

  • ~pprywatne 2020-03-06
    16:15:01

    20 2

    ~Franz Kawka- Koń chyba też już nie jest ekologiczny bo pierdzi więcej niż rower gazami cieplarnianymi -ponoć. :)

  • ~ 2020-03-06
    17:36:43

    25 4

    Warto przypominać, że te absurdalne rozwiązania i ukryte podatki narzuca nam Unia Europejska - dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
    Z tego samego powodu też dziś płacimy więcej za energię elektryczną oraz kilkukrotnie więcej za śmieci.

  • ~remmers 2020-03-06
    20:56:22

    14 4

    Tak się zastanawiam, że gdy już powstaną te cudowne autostrady i przyszłaby mi ochota wybrać się w weekend nad nasze morze które miałbym możliwość zobaczyć za ok 5h to ile czasu musiałbym poświecić na podróż elektrycznym samochodem? ile musiałbym czekać na to by zwolniło się stanowisko ładowania? i jaką mam gwarancję, że będę miał na nim odpowiednią wtyczkę?. Najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo bo gdyby tak ogniwo uległo uszkodzeniu (zwarciu) to dylemat czy mam ratować siebie czy próbować ratować bliskich. Odpowiedź brzmi nie uratowałbym nikogo. Wszyscy o tym milczą jak się zachowuje pojedyncze ogniwo podczas zwarcia. Powiem tylko, że jest to efektowny jęzor ognia. Mogę się domyślać jakby to wyglądało gdyby to był pakiet ogniw.

  • ~lewy_gwint 2020-03-06
    21:57:45

    11 4

    ~Lateks
    z tego co wiem, to miasto nie jest operatorem dotychczasowych stacji, a jak wygląda płatność nie wiem. Ale mając elektryka z przeznaczeniem na miasto na pewno korzystałbym z takich stacji jedynie w sytuacjach awaryjnych, bo ceny za energię są co najmniej kilkukrotnie większe od cen taryfy G11.
    Konkluzja: mieszkasz w bloku, nie masz garażu z przyłączem trójfazowym ponad 8kW, to elektryk cię prawdopodobnie zabije finansowo i logistycznie, bo co specjalnie jechać się naładować np. na noc i szukać ładowarki.
    Zakładamy występowanie 60 ładowarek i 600 pojazdów, które nie mają możliwości ładowania w miejscu stałego postoju Akumulator pojazdu ma 50 kWh, i przejeżdża 1/3 tego w ciągu 1 dnia. wiec powinien ładować się teoretycznie co 3 dzień. W praktyce jednak każdy będzie chciał się doładować codziennie, aby mieć rezerwę i nie zużywać niepotrzebnie akumulatora. Teoria wskazuje że w takich okolicznościach 11kW ładowarka musiałaby ładować aktywnie pojazdy już 16h/dobę (a raczej 10 pojazdów po 1,5h) I to już będzie ponad granicą wydolności tego systemu.

  • ~Piotr Puchta 2020-03-07
    09:50:33

    15 1

    Rybnik brnie do przodu kierowany eko trendami, najpierw autobusy CNG bez stacji tankowania teraz ładowarki dla kilku aut. Środki wypływają jak rzeka.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3548