zamknij

Wiadomości

B. Biegesz: samorządowcy wiedzą lepiej

2011-08-29, Autor: 
Bogusław Biegesz - kandydat Unii Prezydentów „Obywatele do Senatu” nie przejmuje się, że poza środowiskiem Elektrowni Rybnik nie jest szerzej znany i że jest politycznym debiutantem. Liczy, że dzięki wsparciu prezydenta Rybnika i najbliższych, uda mu się przekonać do siebie rybniczan.

Reklama

Jak już informowaliśmy, kandydatem do Senatu w okręgu rybnickim Unii Prezydentów „Obywatele do Senatu” jest wieloletni dyrektor ekonomiczny Elektrowni Rybnik – Bogusław Biegesz.

 

Mówiło się o tym, że kandydatem ODS z Rybnika będzie sam prezydent Adam Fudali. Ten jednak desygnował do startu w wyborach właśnie Biegesza. I mocno go wspiera. Obaj panowie w minioną sobotę spotkali z dziennikarzami na rybnickim rynku, gdzie komitet kandydata ODS zbierał podpisy.

- Propozycja startu w wyborach ze strony pana prezydenta Fudalego bardzo mnie ucieszyła. Od trzech lat jestem na emeryturze, mam dużo czasu, jestem niezależny finansowo i chętnie wykorzystam swoje doświadczenie w pracy w  Senacie. Środowisko samorządowców z zasady proponuje lepsze rozwiązania prawne niż politycy w Warszawie, bo wynikają one z ich wiedzy i wieloletniego doświadczenia – mówi Bogusław Biegesz.

 

- Start w wyborach Bogusława Biegesza, to trochę przykład demokracji amerykańskiej, gdzie do polityki idą ludzie, którzy osiągnęli sukces w biznesie i są niezależni ekonomicznie – komplementował kandydata ODS Adam Fudali.

 

Bogusław Biegesz nie przejmuje się tym, że poza środowiskiem elektrowni, nie jest szerzej znany, ani że nie ma partyjnego zaplecza. - Do wyborów zostało jeszcze trochę czasu, więc jest okazja przedstawić się w rybniczanom. W osiągnięciu tego celu bardzo pomagają mi najbliżsi – mówi.

 

Rzeczywiście, małżonka kandydata sama zaczepiała przechodzących przez rynek rybniczan i zbierała głosy poparcia na listę ODS. - Gdy mąż w domu po raz pierwszy powiedział, że dostał propozycję kandydowania, cała rodzina była przeciwna. Po chwili refleksji stwierdziłam jednak, że on, ze swoim doświadczeniem oraz pasją społecznika doskonale się do tego nadaje – powiedziała Wanda Biegesz.

 

Jak dotąd, prócz Biegesza start w wyborach do Senatu z naszego okręgu zadeklarowali: Antoni Motyczka (PO), Paweł Polok (RAŚ), Tadeusz Gruszka (PiS) i Józef Makosz (kandydat niezależny). Nadal nie wiadomo, kto będzie kandydatem SLD i PiS.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-08-29
    08:14:08

    0 0

    Panie Biegiesz , sprawa podstawowa!!! Ile Panu brakuje jeszcze podpisów , bo w czwartek ponoć krucho było!!!!
    Ale mimo tego ,że nie głosuje na Pana- BSR po raz kolejny potwierdził ,że jest "platformą" dla bogatych emerytów- podpisałem się na liście poparcia. Mam cichą nadzieje ,że dojdzie do ciekawej debaty , która pokaże lub nie, kompetencje Pana Biegiesza w kwestii samorządu , oraz wyprowadzi z równowagi i doprowadzi do szału Pana Makosza- pokazując jego prawdziwą twarz!!!
    Ale tak czy owak zdecydują wyborcy!!!!

  • ~norton 2011-08-29
    08:30:29

    0 0

    Jakoś z podpisami na ER cienko było...

  • ~Tomek_81 2011-08-29
    09:13:58

    0 0

    Poparcie doświadczonego samorządowca..bezcenne...

  • ~idasmw 2011-08-29
    09:15:32

    0 0

    No cóż ~norton. Dyrektor to zawsze dyrektor,... i jako taki ma zawsze swoich przeciwników w załodze - z samej natury rzeczy. Z drugiej strony - to takie polskie ta: bezinteresowna zawiść...

  • ~Maco Polo 2011-08-29
    09:21:10

    0 0

    Ciekawe ile na kampanię pana Biegiesza wyda pan Fudali z kasy miasta??

  • ~adiqq 2011-08-29
    09:28:25

    0 0

    Ten pan zanim został kandydatem do senatu był nieznany zdecydowanej większości mieszkańców rybnika - poparcie samego AF nie wystarczy...temu panu dziękujemy, niech wraca na zasłużoną emeryturę...

  • ~Robert - Meksyk 2011-08-29
    09:37:02

    0 0

    "Po chwili refleksji stwierdziłam jednak, że on, ze swoim doświadczeniem oraz pasją społecznika doskonale się do tego nadaje – powiedziała Wanda Biegesz." - Doświadczenier na dyrektorskim stanowisku - sprawa oczywista - Pan Biegiesz je posiada. Z drugiej strony, gdy czytam o pasji społecznika o kimś, kto się raczej w żaden sposób jako społecznik nie tylko nie wyróżnił, ale nawet nie pokazał (no może poza festynem na Kuźni Rybnickiej, co widziałem sam...). Bez urazy, ale dla mnie samo poparcie pana Fudalego nie jest równoznaczne z tym, że taki kandydat będzie dobrym samorządowcem, senatorem, itp. Ja oddam głos na kogoś innego, ale p. Biegieszowi życzę powodzenia! No i fajnie by było, aby pamiętał np. o speedrowerowcach z Rybnika po wyborach... Tego życzę również chłopakom z drużyny, bo mają wielu "sympatyków" w garniturach przed wyborami i podczas zawodów w trakcie festynu w sierpniu, a na codzień muszą o wszystko dbać sami przy pomocy garstki prawdziwych społeczników (takich na zawsze, a nie tylko przy okazji wyborów...). Powodzenia!

  • ~Jaro 2011-08-29
    11:53:35

    0 0

    Pan Biegesz ma moje poparcie - tak właśnie powinno być w polityce - do Sejmu/Senatu powinny startować osoby, które w życiu do czegoś doszły, odniosły sukces i są całkowicie niezależnie finansowo. Nie powinno być tak jak obecnie, że byle nauczyciel czy bezrobotny w celu łatwego i szybkiego zarobku robi z siebie niby-polityka, chociaż o niczym nie ma pojęcia. Jeżeli natomiast człowiek odniósł sukces zawodowy, doszedł do czegoś swoją własną pracą oznacz to, że ma głowę na karku, a nie jest zwykłym karierowiczem, bez umiejętności.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-08-29
    11:59:13

    0 0

    jarorybnik666 - nikogo chyba Pan nie zdziwił swą decyzją.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-08-29
    12:07:09

    0 0

    Panie Tadeuszu , a Pan na kogo odda głos w wyborach???? SLD??? Ma Pan taką lewicową wrażliwość na ludzką krzywdę....Ale na zdjęciu widzę "emblemat" PJN-u?

  • ~ 2011-08-29
    12:16:26

    0 0

    Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o tym kandydacie i znalazłem m.in. to --> "...- doświadczenie w zarządzaniu spółkami prawa handlowego jako członek zarządów i przewodniczący rad nadzorczych...". Wszystko w liczbie mnogiej. Czy ktos może podać, w jakich spółkach był (lub jest) członkiem zarządu i w jakich był (lub jest) przewodniczącym rady nadzorczej. Do tej pory pisano tylko o ER.

  • ~sabad 2011-08-29
    12:34:39

    0 0

    A pan Biegiesz jest samorzadowcem? Czy tylko bezwolną marionetką w rękach Fudalego?

  • ~qwerty 2011-08-29
    12:41:35

    0 0

    http://www.ktokogo.pl/Bogus%C5%82aw_Biegesz Ten Pan jest bardzo dobrze ustawiony. Zarowno towarzysko jak i politycznie. Ilosc zarzadow spolek skarbu panstwa, w ktorych siedzial o tym wlasnie swiadczy. Zorientowani w rzeczywistosci polityczno-biznesowej wiedza, ze jedynym powodem, dla ktorego przy prywatyzacji polskich firm skarb panstwa zostawial sobie tzw. "resztowki" byla mozliwosc wplywania na sklad rad nadzorczych itd, a to politykom jest bardzo potrzebne, zeby trzymac cieple posadki sobie i swoim znajomym. Oczywiscie nie twierdze, ze ten Pan nie mm/mial kompetencji do zasiadania w zarzadach, ale niestety w tym kraju to nie wystarcza (a tym bardziej nie wystarczalo w czasach, kiedy ten Pan pelnil swoje funkcje) . Dla tych nienawidzacych z calego serca PO - nie wiem czy sobie zdajecie sprawe, ale to wlasnie PO jest pierwsza partia, ktora zdecydowala sie pozbyc "resztowek" w wielu sprywatyzowaniych spolkach, jednoczesnie pozbawiajac swoich ewentualnych nastepcow (ale PRZEDE WSZYSTKIM SIEBIE) mozliwosci "ustawiania" krewnych i znajomych. A Pan Sprzedawca Butow skumal sie z tym oto panem wlasnie z powodu jego rozlicznych kontaktow polityczno-biznesowych. Zawsze dobrze jest miec "dobrych przyjaciol".

  • ~werkk 2011-08-29
    14:38:17

    0 0

    Nie znam człowieka więc trudno mi go oceniać jaki był jako dyrektor i jaki jest obecnie. Fakty są takie ma 62 lata mając 59 lat poszedł na emeryturę praca w biurze raczej nie była zaliczana do szkodliwej wiec rozumie że obecnie jest na pomostówce. Nie bardzo rozumie jaki odniósł sukces w biznesie to że był dyrektorem w zakładzie ja tu żadnego sukcesu nie widzę no chyba że za sukces uważa się mieć plecy.Zakładając ze prace podjął po studiach to był to rok 73/74 w zależności jaka szkołę średnią kończył. Prace zaczął w komunie wtedy aby awansować musiał być w PZPR w momencie upadku komuny miał 40 lat czy wtedy już był dyrektorem? Mógł tez być działaczem w 1989 roku pojawiało się bardzo dożo działaczy wtedy już nikogo nie ścigali wręcz przeciwnie wystarczyło ze miał świadka że przeniósł w kieszeni ulotkę i od razu się go awansowało na stanowisko właśnie wtedy dominowało hasło "Bierzcie wszystko w swoje ręce" niektórzy brali to dzisiejsi biznesmeni. ja oczekuje rzetelnej debaty. Dodam że Makosz w tym czasie został usunięty z szkoły w której uczył był internowany i ścigany przez komunistycznych wyrobników, za obecnych rządów tez miał kilkadziesiąt spraw w sadzie który ponoć już był sadem niezależnym w wolnej Polsce.

  • ~ 2011-08-29
    15:47:23

    0 0

    w czasach komuny przy ER powstało wiele spółek, które do dziś dobrze funkcjonują. A jak powstały ? Wtedy pracownicy ER wyjeżdżali na zagraniczne kontrakty (Turcja i inne ciepłe kraje). Zarobili sporo kasy i Ci, którzy mieli komunistyczne plecy pozakładali spółki i spółeczki. Powstały różne Utexy, Nowery, Pawery, Energoinvesty, Erbudy, jakieś dziwne fundacje itd. Nie będę zdziwiony, gdy okaże się, że pan Biegesz jest w zarządach i radach nadzorczych właśnie tych spółek.

  • ~ 2011-08-29
    15:55:09

    0 0

    jarorybnik666 ~~ masz rację, polityk musi być skuteczny, anie tylko kombinować jak dorobić do renty, lub nauczycielskiej pensji...

  • ~ 2011-08-29
    15:56:34

    0 0

    I jeszcze jedno. Jak napisał werkk, pan Biegesz przeszedł na emeryturę w wieku 59 lat. Do pomostowej trzeba spełniac pewne warunki. Skoro ma kandydować i reprezentować nasz region, to chciałbym wiedzieć, jakie to warunki do "pomostówki" spełnił pan Biegesz. Jeśli problemy zdrowotne, to powinna być renta, a nie emerytura. Być może wcześniej pracował w szkodliwych warunkach. Tego nie wiemy, a jeśli rozważamy głosowanie na niego, to chyba takie informacje powinny być jawne.

  • ~Jaro 2011-08-29
    16:32:09

    0 0

    Don T- faktycznie ciekawe są te sprawy opisane przez Ciebie. Dobrze byłoby wiedzieć takie rzeczy o kandydatach, tak samo jak dobrze byłoby wiedzieć z czyich pieniędzy Krząkała kupił 50 000 kart ICE na swoją promocję. Jeżeli kandyduje on do sejmu to powinien wyjawić tą skrywaną tajemnicę - skąd pochodzą pieniądze na karty, jakiej firmie daje na tym zarobić i co ważne ile ta zabawa kosztuje.

  • ~ 2011-08-29
    16:45:01

    0 0

    dlaczego nie wybiera się młodych osób, tylko ludzi na emeryturze !?

  • ~Tadeusz Dybala 2011-08-29
    16:47:21

    0 0

    A mnie tam interesuje ile zapłacił Adam Fudali w czasie wyborów na przykład za reklamę na autobusach; na słupach ogłoszeniowych, które wcześniej sprzedał; za plakaty na słupach oświetleniowych na drogach i czy wystawiony przez Adama Fudalego człowiek również będzie miał takie reklamy. Jeżeli tak, to kto w UM wyda zgodę na umieszczenie reklam na słupach przy drogach, czyżby sam pan Fudali? Czy Rybnickie Służby Komunalne będą rozwieszać banery? Czy pracownicy Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej będą czyścić plakaty temu Panu? Czy znowu zostaną wysłane ekipy przez UM, aby zaklejać plakaty na słupach w piątek po godzinie 24.00 konkrecyjnym kandydatom?

  • ~Robin Tell 2011-08-29
    17:27:49

    0 0

    jaro piszesz, ż cyt. " do Sejmu/Senatu powinny startować osoby, które w życiu do czegoś doszły, odniosły sukces i są całkowicie niezależnie finansowo". Zgadzam się. Do Senatu powinien zatem zostać wybrany prof. Motyczka. Niezależnym finansowo jest również Pan Józef Makosz. Pan Biegesz jest z tej grupy "najmniej" niezależny finansowo. Naszła mnie przy okazji refleksja nt. liczby 666 przy twoim nicku. Czyżby fani naszego najdroższego przywódcy byli wielbicielami bestii alias antychrysta? Kogo czci zatem nasz drogi wódz? Czy jest po tej samej stronie co ty? :-(

  • ~Robin Tell 2011-08-29
    17:31:29

    0 0

    jaro piszesz, ż cyt. " do Sejmu/Senatu powinny startować osoby, które w życiu do czegoś doszły, odniosły sukces i są całkowicie niezależnie finansowo". Zgadzam się. Do Senatu powinien zatem zostać wybrany prof. Motyczka. Niezależnym finansowo jest również Pan Józef Makosz. Pan Biegesz jest z tej grupy "najmniej" niezależny finansowo. Naszła mnie przy okazji refleksja nt. liczby 666 przy twoim nicku. Czyżby fani naszego najdroższego przywódcy byli wielbicielami bestii alias antychrysta? Kogo czci zatem nasz drogi wódz? Czy jest po tej samej stronie co ty? :-(

  • ~Jaro 2011-08-29
    18:30:07

    0 0

    Robin- jak coś piszesz i chcesz, żeby miało to jakąkolwiek wartość to pisz do końca. Z wymienianych kandydatów do Senatu prawie wszyscy są dobrze ustawienie (Gruszka, Motyczka, Polok, Biegesz). Z Makoszem nie wiem jak jest bo zapadł się pod ziemię w pewnym momencie. Bardziej jednak w tym o czym pisałem chodzi mi o przedstawicieli do Sejmu, z których wielu to zwykli karierowicze bez kwalifikacji (byli nauczyciele, bezrobotni humaniści itp.) = żenujący poziom. Co do numeru w nicku to nie odnoszę się do tego typu bzdur numerologicznych. I na koniec w odniesieniu do twojego wodza to niestety nie wiem po której on jest stronie, gdyż osobiście nigdy nie miałem przyjemności go poznać.

  • ~ 2011-08-29
    19:15:03

    0 0

    jaro, możesz podać, jak ustawiony jest Gruszka ? Bo tego akurat nie wiem

  • ~ 2011-08-30
    18:25:39

    0 0

    jaro innym zarzuca, że nie piszą do końca. A sam pisze do końca ? Napisał, jak to kandydaci do senatu są "ustawieni". Zadałem pytanie o Gruszkę. Odpowiedzi nie widać. Może jaro za dużo powiedział (napisał) ? I teraz będzie miał problemy u swojego szefa. A może po prostu nie ma czasu na komentarze. W trakcie kampanii wyborczej nadawał na tym portalu jak kałasznikow, 24 godziny na dobę. Wtedy zawsze miał czas. Chyba dobrze płacili.

  • ~grzesnick 2011-08-30
    21:34:20

    0 0

    samorządowcy wiedzą ponoć lepiej. Pewnie dlatego wygra Makosz :-)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052