zamknij

Biznes

Autostrady ciąg dalszy

2005-11-18, Autor: 
W związku z dużym zainteresowaniem czytelników tematem autostrady A1, publikujemy plan przebiegu planowanej autostrady.

Reklama

O budowie autostrady A1 rozmawialiśmy w zeszłym miesiącu z Przewodniczący Zespołu Sterującego ds. Autostrady A1 (więcej) – prof. Antonim Motyczką. Autostrada A1 na naszym terenie pobiegnie od północy z Sośnicy (połączenie z autostradą A4) do przejścia granicznego w Gorzyczkach na południu. Na granicy połączy się z czeską autostradą D47.

 

Na dzień dzisiejszy ukończenie odcinków A1: Gorzyczki – Świerklany oraz Bełk – Sośnica zakłada się na rok 2009. Niejasny jest los środkowego odcinka Świerklany – Bełk, w przypadku którego wystąpiły opóźnienia związane z protestami mieszkańców Rownia.

 

Zjazdy z autostrady dla Rybnika usytuowane są w Bełku i Świerklanach.

 

 

Zobacz mapę autostrady

  

 

fot. autostrady.com

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~kolos 2005-11-18
    10:51:24

    0 0

    Pomysł w deche z tą mapą. Liczę na dalsze informacje o autostradzie. Przydałaby się jeszcze mapka z całą siecią autostrad w wojewodztwie, a nawet po stronie czeskiej.

  • ~Arteks 2005-11-18
    13:49:45

    0 0

    Czesi bardzo ostro wzięli się za swój odcinek. Obecnie trwa budowa zarówno w ostrawskiej dzielnicy Svinov jak i na odcinku Ostrawa-Bohumin. W zasadzie nie mam zastrzeżeń co do węzłów, chyba cztery w naszym subregionie wystarczą.

  • ~Timnet 2005-11-18
    17:01:45

    0 0

    A mi sie przebieg autostrady nie podoba. Dlaczego? Bo przebiega bliżej Żor a nie Rybnika i Wodzisławia. Żory już mają swoją dwupasmówkę do Katowic, a jak to wygląda w przypadku Rybnika? Musimy dymać do Sośnicowic żeby sie dostać na A4 albo dymać przez Orzesze i dalej 2pasmówką, albo przez Żory. Powinno się tą autostradę poprowadzić w jakiś sposób wokół naszego miasta aby pełniła funkcję swoistej obwodnicy tak jak to ma miejsce na A4 w okolicach Katowic. No ale rozumiem... koszty.

  • ~Noah 2005-11-18
    22:32:12

    0 0

    Przebiegu samej autostrady raczej już nie zmienimy, ale myśle że dobrym pomysłem było by wybudowanie dwupasmówki od węzła w Bełku do samego Rybnika. Dzięku temu, mozna było by w miare szybko "wpaść" z naszego miasta na A1.

  • ~HAN 2005-11-19
    11:24:19

    0 0

    A1 w planach zawsze przebiegala przez Rybnik, dopiero w ostatnich latach przesunieto ja bardziej na Zory. Wplyw na ta decyzje miala napewno dyrekcja lasow ktora stwierdzila ze za duzo lasow zostalo by wycietych. No to teraz maja wiesniaki z Roju nie zgadzaja sie na taki przebieg i chca przesunac autostrade blizej granic Rybnika. Gdyby zostawiono plany takie jakie byly na poczatku to odcinek ten nie stal by pod znakiem zapytania a tak przez pare rolnikow nie wiadomo kiedy zakonczy sie wogole to cale zamieszanie. Co do dwupasmowki do Belku, to napewno bylby to bardzo dobry pomysl ale z tego co pamietam w planach jest poszerzenie Zorskiej wlasnie do autostrady i mam nadzieje ze miasto sie z tego nie wycofalo.

  • ~Arteks 2005-11-19
    17:07:04

    0 0

    Przebieg autostrady raczej nie mógł iść innym śladem ze względu na duże szkody górnicze zarówno w rejonie Mszany, Czerwionki i przede wszystkim Knurowa. Poza tym autostrada raczej nigdy nie jest budowana pod kątem jakichś miast tylko całego korytarza transportowego Wiedeń-Gdańsk-Skandynawia. Natomiast niewątpliwie możemy bardzo się cieszyć, że autostrada poleci tuż obok gdyż wiele miast wojewódzkich (np. Kielce, Białystok. Lublin)takiego szczęścia mieć nie będzie. Co do połączenia z autostradą to raczej nie wierzę w dwupasmówkę do Bełku. Nie ma tego w żadnych planach. Nowa droga Pszczyna-Racibórz ma być na odcinku przebiegającym przez Rybnik dwujezdniowa z tym, że raczej nie można jej traktować będzie jako dojazd do autostrady w kierunku północnym bo jadąc np. do Częstochowy musielibyśmy się cofać najpierw na południe. Z pewnością Żorska będzie bardzo obciążoną drogą. Cały czas domagam się od władz miasta i związku naszego subregionu konkretnego opracowania studium rozwoju komunikacji drogowej i kolejowej dla całego regionu na powiedzmy najbliższe 20-25 lat. Na razie niestety bezskutecznie... A przecież komunikacja to kręgosłup miast. W dodatku ROW jest bardzo zacofanym regionem pod kątem komunikacyjnym.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.