zamknij

Wiadomości

Autobusy do Rud będą mieć bagażniki na rowery

2012-04-21, Autor: 
Być może jeszcze w kwietniu ZTZ ogłosi przetarg na przystosowanie autobusów linii 43 do Rud do przewożenia rowerów.

Reklama

Jeszcze prawdopodobnie w tym roku będzie można wybrać się do Rud, przewożąc autobusem swój rower. Pomysł wyposażenia autobusów w specjalne bagażniki na rowery pojawia się już od kilku lat. Tym razem ma wreszcie szansę na realizację. Na razie bagażniki mają pojawić się w autobusach tylko jednej linii 43, prowadzącej do Rud.

- Przetarg prawdopodobnie będzie ogłoszony jeszcze w kwietniu, a realizację planujemy w tym roku - mówi dyrektor ZTZ-u, Kazimierz Berger.

 

Nie wiadomo jeszcze, jak będą wyglądać bagażniki na rower: czy będzie to przyczepka, czy rowery będzie można w jakiś sposób umieszczać w środku autobusu, czy może będą montowane z zewnątrz autobusu.

Oceń publikację: + 1 + 15 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~voytek 2012-04-21
    08:36:08

    0 0

    Brawo!! W końcu ktoś dobrze pomyślał, znakomity pomysł, oby jak najszybciej z jego realizacją.

  • ~obserwathor 2012-04-21
    08:40:29

    0 0

    "jeszcze w kwietniu ZTZ ogłosi przetarg",czyli bagażników możemy się spodziewać najwcześniej we wrześniu

  • ~dominika40 2012-04-21
    09:35:18

    0 0

    A ja was proszę Drodzy Rowerzyści przestańcie jeździć po chodnikach tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych. Zwłaszcza na wąskich chodnikach na peryferiach miasta. Chodniki są dla pieszych!!!

  • ~auralfloat 2012-04-21
    10:10:25

    0 0

    Nie rozumiem po co bagażniki na rowery? Czy w ogóle możliwość transportu rowerów autobusem? Rowery są po to by na nich jeździć, a nie podjeżdżać autem i dalej jechać rowerem. No chyba, że ZTZ myśli podobnie jak niedzielni rowerzyści (tych najwięcej) - którzy wożą na dachach swoich aut rowery zamiast na nich pedałować. Przecież do Rud z Rybnika raptem jest godzinka jazdy na rowerze (jakieś 20-23km). Rozumiem, że ktoś wybiera się w Bieszczady z rowerem, nie na rowerze. Ale do Rud? Do dominika40 - gdzie mamy jeździć na rowerach, jeśli nie ma ścieżek, a drogą strach się bać? Będziemy jeździć gdzie tylko się da!

  • ~major666 2012-04-21
    11:02:55

    0 0

    kolego auralfloat. Takie rozwiązanie służyć może np w przypadku, gdy ktoś chce wybrać się rowerem gdzieś dalej . powiedzmy, ze taka osoba jest w stanie zrobić 50 km. Jeśli ktoś do rud jechał rowerem już 10 razy, a chcąc "zwiedzić" obszar dalej niż rudy, a mając w swoich możliwościach zrobienie maks 50 km na jeden wyjazd, to nie zwiedzi wiele, bu część tych kilometrów musi pokonać żeby dojechać do rud, i niewielka część zostaje na zwiedzenie dalszego obszaru niż rudy. Jeśli natomiast pokona tę trasę autobusem, to z rud może wyjechać w promieniu 25km.

  • ~Teddy 2012-04-21
    11:19:10

    0 0

    ~aurafloat - od czasu kiedy wprowadzono zliberalizowane przepisy dla rowerzystów jesteście na drogach większa zarazą niż motocykliści na szlifierkach bo Was nie słychać a jeździcie jak barany całą szerokością, bez sygnalizowania kierunku ruchu itp. więc kierowca musi mieć oczy i w d... Co do pomysłu bagażników to pomysł tak samo jeb...y jak szef rybnickiego ZTZ-tu. Ciekawe kto na tej przyczepce będzie przypinał te rowery i je wydawał bo skąd wiadomo, ze koleś wysiadający z autobusu niekoniecznie weźmie swój rower a kierowca nie ruszy dupy, żeby tego pilnował. Rowery na zewnątrz autobusu? Jak w Indiach?? He he.. Idzie lato wiec mozxe jeszcze prysznice i jacuzzi zamontować w autobusach bom znowu nie włącza klimy i wszyscy się będą gotować. I fakt, masz rower to pedałuj a nie się woź, po to go wymyślili. A druga sprawa. Jadę autobusem do Rud, wsiadam na rower i celuję, żeby wrócić na konkretny autobus z bagażnikiem, żeby wrócić do miasta?? To chore, wycieczka rowerowa na czas????

  • ~dominika40 2012-04-21
    11:38:46

    0 0

    Co do jazdy po chodnikach to rozumiem jak chodnikiem jedzie na rowerku maluch. Rozumiem jak na chodniku wytyczona jest ścieżka dla dla rowerów,wtedy ja jako piesza usuwam się przed rowerzystą.Ale tam gdzie chodnik ma szerokość metra i jest z jednej strony ulicy to gdzie mam się odsunąć idąc np. z dzieckiem czy torbą zakupów ? Nie mam nic przeciwko rowerzystom, niech jeżdżą gdzie się da,ale skoro jazda ulicą jest niebezpieczna dla nich to tak samo i dla pieszego. Po za tym nie mam zamiaru chodzić ulicą by ustąpić miejsca rowerzyście i do tego np. zapłacić mandat za poruszanie się po ulicy. Rowerzyście jadącemu ulicą mandat nie grozi, no chyba,że łamie przepisy.Co do bezpieczeństwa to wiadomo,że na drogach dochodzi do wypadków.Mogą zderzyć się samochody,potrącić rowerzystę,pieszego itd....Jak się ktoś boi to się po prostu nie jeździ. Znam osoby które mają prawko,ale nie jeżdżą autem bo się boją,więc jeśli rowerzysta się boi poruszać rowerem ulicą to rower niech schowa do piwnicy,albo używa go wyłącznie tam gdzie się nie boi jeździć- własne podwórko,leśna ścieżka . Rozumiem rowerzystę jadącego wąskim chodnikiem,który widząc pieszego zjeżdża na ulicę-to świadczy o kulturze.Ale zdarzają się i sytuacje gdy chodnik jest po jednej stronie drogi a rowerzyści jeżdżą po nim w obu kierunkach....i gdzie pieszy ma mieć wtedy oczy??

  • ~Tomaszpl73 2012-04-21
    11:45:10

    0 0

    ~Teddy-to kierowcy w większości jeżdżą jak barany,wyprzedzają na trzeciego tak że człowiek musi wjechać do rantu ,na pasach trzeba czekać aż cała kawalkada aut przejedzie bo każdemu się śpieszy nie mówiąc już o przekraczaniu prędkości i pogaduszkach przez komórkę zamiast skupiać się na drodze.Tak to widzą poruszający się rowerem po polskich niebezpiecznych drogach.

  • ~wojto 2012-04-21
    12:10:25

    0 0

    Wszystko rozbija się o kulturę jazdy i poziom agresji. Gdyby rowerzyści, busiarze, taksiarze, piesi, motocykliści mieli tzw. wewn. spokój i byli pozytywnie nastawieni do siebie i innych ludzi, nie trzeba by było budować ścieżek rowerowych ani chodników, bo wszyscy na jednej drodze by sobie doskonale radzili!

    Co do autobusu do Rud - to jest to oczywiście tzw. "temat zastępczy". Urzędnicy niby coś tam robią dla mieszkańców czy rowerzystów, tylko że są to, powiedzmy sobie szczerze, popierdółki nie poprawiające w żaden sposób bytu mieszkańców, rowerzystów w naszym mieście, a generujące tylko niepotrzebne koszty oraz kłótnie na zupełnie nieistotne błahe tematy na portalach :)

  • ~c182 2012-04-21
    13:03:03

    0 0

    @dominika40
    A ja proszę pieszych żeby nie łazili po ścieżkach rowerowych jak święte krowy - patrz chociażby ścieżka wzdłuż ulicy Kościuszki, a włodarzy miasta proszę, żeby podczas remontów.budowy nowych dróg robić też ścieżki, bo obecnie o tym się nie myśli - patrz obecne remonty (spokojnie można by zrobić wąski pas dla rowerów, ale nie bo po co) Dziękuję.

  • ~Fiodore 2012-04-21
    14:58:09

    0 0

    Debile! A jak wrócicie z Rud przy przebitej oponie lub złamanym kole kiedy zapowiada się na deszcz, a do pokonania jest niemal 30km w deszczu i błocie? Dobrze wiem, że jak się wozi autkiem, to wszystko wydaje się proste i jasne, ale tlyko w teorii...

  • ~ 2012-04-21
    15:12:55

    0 0

    a rodziny z dziećmi już nie mogą się wybrać na wycieczkę po okolicach Rud ?! te tereny są warte odwiedzenia, a wcale nie jest łatwo tam się dostać. poza tym nie każdy mieszka w centrum miasta żeby miał tylko godzinę rowerem do Rud ! z artykułu w dzienniku zachodnim wynika że ma to być nowa weekendowo-wakacyjna linia o częstszych kursach niż dotychczasowe 43. można się domyślać że wsiadanie i wysiadanie z rowerem będzie się odbywało tylko na kilku przystankach. ja uważam że jest to strzał w dziesiątkę i linia będzie cieszyła się popularnością.

  • ~waldus 2012-04-21
    18:28:31

    0 0

    witam, ja jestem glownie na rowerze, mniej samochodem. jezdze rowerem oczywiscie chodnikami bo po ulicy strach. niestety rybnik nie doczekal sie pasow dla rowerzystow jak to ma miejsce w miestach zachodnich. szkoda ... . tak wiec dalej bede jezdzil chodnikami bo na ulicy jest po prostu zbyt niebezpiecznie. poza tym uwarzam ze rower jest najszybszym sreodkiem transportu w promieniu 5 km, gdzie zalatwiam 80% swoich spraw. dlatego apeluje do ludzi ktorzy maja troche oleju w glowie zeby przesiedli sie na rowery bo to jest genialny srodek transportu. fajnie bylobu w tym semirdzacym miecscie jeszce zrobic troche sciezek w centrum.

  • ~eloo 2012-04-21
    21:47:08

    0 0

    A po kiego dziada przetargi i kombinacje, prosciej chyba puscic na tej lini przegubowca z wywalonymi siedzeniami i po kłopocie.MYSLENIE NIE BOLI.

  • ~ 2012-04-21
    23:46:10

    0 0

    ahaha dupni rowerzysci ,rower do autobusu wysiadka w ruach i bedzie sie lansowal 1 z 2 po wsi,tak jak na wyciagach narciarskich sprzet za 5 t. i siedzi na laweczce popijajac grzanca w okularach p/s matolki,fiodore nawet pewnie nie ma prawa jazdy, ahahaha ciebie to na kara trza.

  • ~thomas_k7 2012-04-22
    09:04:47

    0 0

    Niektóre komentarze są bardzo inteligentne. W szczególności kierowców, którzy prawdopodobnie nigdy nie jeździli na rowerach. Jeżdżę na rowerze od dziecka. Teraz tylko na szosie. Codo wypowiedzi jednej osoby " że jeździmy jak barany środkiem drogi" - wolę jechac środkiem, przynajmniej zwolnisz i mnie wyprzedzisz lewym pasem. Jadąc przy krawędzi zawsze spychany jestem jeszcze bardziej. Wymuszanie pierwszeństwa to norma, przecież rowerzysta nie jedzie więcej niż 20km/h. Myślenie kierowcy, że zawsze zdąży jest głupie. Są ludzie i ludziska. Nie popieram dzieciaków jadących środkiem drogi, nie znających przepisów ruchu drogowego. Jadąc w centrum, np. ulicą Łony/Gliwicką w stronę Pl. Wolności. Jadę 40km/h i jestem wyprzedzany choć ograniczenie do 40km/h...
    Co do ścieżek - ścieżka jest dla rowerzystów. Piesi na chodnik. Głównie tyczy się to ścieżki wzdłóż zalewu. Tam chodzą jak święte krowy, mamusie wymalowane jak lalki, pieski bez smyczy, dzieciaki 100m dalej. I? Potrące jej dzieciaka to tragedia. Po drugiej stronie jest chodnik.
    Teddy - zobaczysz jak będziesz miał dziecko i bedziesz chciał przejechać się z nim do Rud (zakładając, że nie masz samochodu). Dziecko do Rud nie zajedzie w tak wsiądzie w autobus i po sprawie. A swoją drogą, masz w ogóle rower?

  • ~thomas_k7 2012-04-22
    09:14:30

    0 0

    Niektóre komentarze są bardzo inteligentne. W szczególności kierowców, którzy prawdopodobnie nigdy nie jeździli na rowerach. Jeżdżę na rowerze od dziecka. Teraz tylko na szosie. Codo wypowiedzi jednej osoby " że jeździmy jak barany środkiem drogi" - wolę jechac środkiem, przynajmniej zwolnisz i mnie wyprzedzisz lewym pasem. Jadąc przy krawędzi zawsze spychany jestem jeszcze bardziej. Wymuszanie pierwszeństwa to norma, przecież rowerzysta nie jedzie więcej niż 20km/h. Myślenie kierowcy, że zawsze zdąży jest głupie. Są ludzie i ludziska. Nie popieram dzieciaków jadących środkiem drogi, nie znających przepisów ruchu drogowego. Jadąc w centrum, np. ulicą Łony/Gliwicką w stronę Pl. Wolności. Jadę 40km/h i jestem wyprzedzany choć ograniczenie do 40km/h...
    Co do ścieżek - ścieżka jest dla rowerzystów. Piesi na chodnik. Głównie tyczy się to ścieżki wzdłóż zalewu. Tam chodzą jak święte krowy, mamusie wymalowane jak lalki, pieski bez smyczy, dzieciaki 100m dalej. I? Potrące jej dzieciaka to tragedia. Po drugiej stronie jest chodnik.
    Teddy - zobaczysz jak będziesz miał dziecko i bedziesz chciał przejechać się z nim do Rud (zakładając, że nie masz samochodu). Dziecko do Rud nie zajedzie w tak wsiądzie w autobus i po sprawie. A swoją drogą, masz w ogóle rower?

  • ~kamilos 2012-04-22
    09:29:25

    0 0

    FANTASTYCZNIE!!!!!!!!!!!! :)

  • ~wojto 2012-04-22
    10:58:19

    0 0

    thomas_k7 - Ścieżką obok zalewu przez 350 dni roku jeździ tak mało rowerzystów, więc nie dziw się, że ludzie tam chodzą. Chodnik po drugiej stronie drogi jest wąski i od razu przy ulicy, więc zdecydowanie przyjemniej idzie się po śmieszce. Kiedyś, również i mnie denerwowali tam chodzący ludzie - krzyczałem z daleka - "z drogi". Obecnie mi już nie przeszkadzają, gdy nie mogę ich minąć, lekko zwalniam ostrzegam ich że jadę i cud... droga wolna. Faktem jest, że kiedyś jeździłem taka aby prędkość na budziku nie schodziła poniżej 30km/h - teraz jeżdżę bez budzika i jest luuuz :)
    BTW jadąc wzdłuż zalewu na szosie od Rybnika do Rud zapewne łamiesz przepis, bo jedziesz asfaltem ;)
    BTW2 ten odcinek drogi - od początku zalewu aż do końca Gzelu, pokonuję zawsze z duszą na ramieniu, gdy jadę tam drogą, bo auta i ciężarówki nieraz grzeją tam niemiłosiernie a asfalt wiadomo jaki tam jest...

  • ~auralfloat 2012-04-22
    13:54:00

    0 0

    ~Teddy, te wasze tzw. zliberalizowane przepisy dla rowerzystów kończą się na prawie dżungli w Polsce. Skoro nas nie słychać, to może powinieneś być dawcą ustawy, że każdy rower miałby być wyposażony w silnik i by był głośniejszy od silnika motocykla? Proszę bardzo. Widać, że samochód dla ciebie to wciąż okazja do zaprezentowania siebie. Tak jest tylko w biednych krajach.

  • ~thomas_k7 2012-04-22
    16:55:33

    0 0

    Niestety w prawie rower to rower. Czy to składak, cross, szosa, mtb... Na szosie da się jechać ścieżką ale mając 10atm w kołach, każdy kamień działa jak przecinak. Szkoda mi opon, kół... Jeżdżę i świadomie łamię przepis aczkolwiek...jeżeli ścieżka prowadzi prosto a ja zamierzam skręcić np. w lewo/prawo, mam prawo poruszać się drogą. Wiele razy mijałem patrol, czy z radarem czy jechali za mną i nic. Jak mnie zatrzymają, zawsze powiem, że chciałem za 200m skręcić w prawo/lewo. Właśnie wróciłem z jazdy, 4 wymuszenia pierwszeństwa i trochę zdarta opona :-/ Nic dodać nic ująć. Przecież myśleli, że zawsze zdążą prawda? A tu niespodzianka, "rowerem tak szybko da się jechać?" Zapytał jeden gość jak go pouczyłem środkowym palcem. Podobno mnie nie zauważył.
    Jeszcze co do asfaltu, jak pisałem wcześniej - zły asfalt, jadę środkiem. A niech sobie trąbią ile wlezie. 20, 40 sekund zbawi jednego czy drugiego? Poza tym jadąc z Rud do Rybnika, moja prędkośc nie spada tam poniżej 45km/h więc nie jestem "zawalidroga". A gnać ponad 80km/h nikt nie musi. Teren zabudowany...

  • ~Inside 2012-04-22
    18:12:52

    0 0

    Bardzo dobry pomysł! Z dala z takimi na rowerach. Do autobusu niech da rower i uczy się jeździć na rowerze gdzieś na uboczu czyli w Rudach. Jak ten debil co ostatnio jak byłem w rondzie to auto ustępowało mi pierwszeństwa, a zza auta wyjechał mi rowerzysta debil! To jeden z największych debili jakich spotkałem na rondzie! Przynajmniej autobus z bagażnikiem uchroni kierowców przed takimi zagrożeniami! Jeszcze ścieżki rowerowe i będzie bezpieczniej!

  • ~ewka7 2012-04-23
    10:44:27

    0 0

    Fajny pomysł tylko kto te rowery będzie zakładac na te bagazniki???? chyba nie kierowca??? to opoznienie gwarantowane!

  • ~Arteks 2012-04-23
    11:04:40

    0 0

    To był postulat wielu ludzi. Jako rowerzysta miałem raz sytuacja że wracając trafiłem na silną burzę i chętnie bym skorzystał z autobusy ale wtedy nie było to możliwe. Znam ludzi, którzy sobie uszkodzili rower albo poszedł łańcuch i taka jazda autobusem może być dobrym rozwiązaniem. Ktoś starszy może nieco osłabnąć - też wtedy taki autobus się przyda. @inside - debile są wszędzie, za kierownicą również. Wśród pieszych też takich osobników nie brakuje więc nie generalizuj.

  • ~auralfloat 2012-04-23
    11:46:06

    0 0

    Arteks, warto wozić ze sobą niezbędne narzędzia + skuwacz + klucze do szprych i potrafić się nimi posługiwać.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5306