Akademia Nauki w Rybniku prowadzi kursy rozwijające biegłość czytania, uczenia się oraz poczucia własnej wartości dla dzieci i młodzieży.
Uważamy, że każde dziecko może być bardziej odprężone w szkole, jeżeli posiada pewne kluczowe kompetencje, do których należą:
W ciągu 20 lat pracy z dziećmi zauważyliśmy, że przy odpowiednim wsparciu, każde dziecko może je rozwinąć i w efekcie uczyć się w atmosferze odprężenia i radości.
Traktujemy uczenie się całościowo, jako pewną postawę, dzięki której możemy osiągać w życiu to, co jest dla nas ważne i wartościowe. Nazywamy ją Naturalną Postawą do uczenia się.
Opiera się ona na cechach, które także rozwijamy w Akademii Nauki. Należą do nich m.in.:
Dziecko, u którego rozwinięte są te cechy, może w większym stopniu doświadczać swojej sprawczości w szkole, gdyż jest bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzy wznaczenie wysiłku.
System edukacyjny nie skupia się na rozwijaniu Naturalnej Postawy Uczenia się. Z czasem, wwyniku różnych doświadczeń dzieci zaczynają uczyć się błędnej postawy do nauki, które sprawiają, że dziecko:
• wierzy, że nie może się zmienić (już taki jestem) - postawa stałościowa,
• wierzy, że nie jest wartościowym człowiekiem - poczucie bezwartościowości,
• negatywnie ocenia siebie i swoje możliwości – postawa pesymistyczna.
Konsekwencją jest unikanie wyzwań, rezygnacja z wysiłku, gdy zadanie jest trudne i wymagające, co prowadzi do stresu, zniechęcenia oraz zagubienia entuzjazmu i radości z uczenia się.
Akademia Nauki to centrum edukacyjne, gdzie prowadzimy kursy dla dzieci i młodzieży rozwijające kluczowe kompetencje, w formie fabularnych gier przygodowych. Stosujemy wiele autorskich rozwiązań i metod, takich jak:
• Nauka Czytania Metodą Zaangażowania Emocjonalnego,
• Trójstopniowa Metoda Regulacji,
• Skala Gotowości Do Uczenia się,
• 9 Diamentowych Cech
• Kursy dla dzieci przedszkolnych (3 - 6 lat)
• Kursy dla dzieci szkolnych w klasach I - VIII
• Kursy dla licealistów oraz osób dorosłych
MAŁY ODKRYWCA - Kursy dla dzieci (3-6 lat) Celem tych kursów jest umożliwienie dzieciom odkrywanie świata poprzez eksperymentowanie oraz fascynująca nauka czytania przez zabawę Metodą Zaangażowania Emocjonalnego.
Należy pamiętać, że nauczenie czytania nie jest celem. Celem jest zabawa w czytanie, co powoduje, że w mózgu dziecka tworzą się połączenia neuronowe. Mózg z bogatą liczbą połączeń sprawia, że dzieci w przyszłości lubią czytać i nie mają z czytaniem problemów w szkole. Dzięki temu nie mają też problemów z nauką, więc przeżywają w szkole dużo mniej stresu, niż dzieci, które idą do szkoły i dopiero uczyą się alfabetu.
Oczywiście, mimo że nauczenie czytania małego dziecka nie jest celem, to jednak dzieci o tym nie wiedzą i... większość z nich, już po roku kontaktu z literkami, wyrazami, książeczkami zaczyna czytać samodzielnie :)
Pamiętaj, że małe dzieci uczą się dużo szybciej, niż jakikolwiek dorosły. Niektórzy rodzice mogą obawiajć się, co to będzie, jeśli dziecko nauczy się czytać w przedszkolu, to co będzie robić w szkole, czy nie będzie się nudzić?
Paradoksalnie, dość dużo dzieci idzie do szkoły z umiejętnością czytania. Nauczyciele są przygotowani na takie sytuacje i dają dzieciom dodatkowe zadania – co dodatkowo rozwija ich intelekt! Dzieci, które idą do szkoły i potrafią czytać, są traktowane przez nauczycieli jako zdolne. Nauczyciele lubią mieć takie dzieci w klasie, bo wtedy mogą poświęcić więcej uwagi tym, którzy dopiero uczą się alfabetu.
Nasze doświadczenia mówią o tym, że dzieci czytające lubią chodzić do szkoły, lepiej się w niej czują, są bardziej dopasowane. To dzieci, które mają problemy z czytaniem stresują się i nie lubią szkoły. Warto pamiętać, że dziecko, gdy pójdzie do szkoły, będzie uczyć się czytania metodami, które opracowano 300 lat temu. Metody te są bardzo odległe od tego, jak powinno uczyć się dzieci czytania w świetle współczesnej wiedzy o mózgu, dlatego
25% dzieci które uczą się czytania w szkole, ma z tym większe lub mniejsze problemy.
Zabawa w czytanie w wieku przedszkolnym eliminuje ten problem :)
MAŁY ODKRYWCA to kurs wszechstronnie rozwijający potencjał przedszkolaków to odkrywanie świata, rozwój inteligencji oraz fascynująca nauka czytania przez zabawę Metodą Zaangażowania Emocjonalnego. Kurs zbudowany jest na 4 filarach, które umożliwiają dziecku wszechstronny rozwój jego możliwości.
Zabawa w czytanie Metodą Zaangażowania Emocjonalnego – to coś, czego Twoje dziecko nie doświadczy w przedszkolu. Wykorzystując specjalnie przygotowane książeczki będziemy bawić się z Twoim dzieckiem wyra- zami, wyrażeniami i literkami, dzięki czemu z radością i bez wysiłku nauczy się czytać. W trakcie zajęć maluchy przeżywają przygody, o których później czytają w ksią- żeczkach, dzięki temu chętnie po nie sięgają.
Eksperymenty naukowe rozwijające myślenie i ciekawość dziecka – już nie będziesz tłumaczyć dziecku, dlaczego musi myć zęby albo po co mu ciepła czapka. Dzięki eksperymentom maluch sam się o tym przekona. Dzięki eksperymentowaniu maluszki rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania i myślenia. Przygotuj się na to, że Twoje małe dziecko nie raz zaskoczy Cię swoją wiedzą na temat otaczających nas zjawisk!
Rozwojowość i poczucie własnej wartości – Twoje dziecko dowie się, że inteligencję można rozwijać, a dzięki ćwiczeniom mózg staje się bystrzejszy, gdyż tworzy nowe połączenia między neuronami. Oczywiście opowie o tym dzieciom trener, który potrafi mówić o rzeczach trudnych w sposób bardzo dla nich zrozumiały (jeśli przyjdziesz na lekcję pokazową dowiesz się, co naukowcy odkryli u dzieci czteroletnich i jaki to miało związek z wiedzą o mózgu)
Gry integracyjne i dramy – Twoja pociecha będzie chętnie i z zainteresowaniem uczestniczyć w zajęciach przede wszystkim dlatego, że cały czas będzie świetnie się bawić. W Akademii Nauki dzieci nowych umiejętności uczą się w sposób naturalny – niejako "przy okazji" zaprojektowanych przez nas zabaw i gier.
MĄDRE DZIECKO - Jest to cykl kursów dla dzieci z klas 1-6.
Uczymy i rozwijamy sprawność czytania metodą Zaangażowania Emocjonalnego. Dodatkowo rozwijamy podstawy umiejętności uczenia się i rozwijamy wiarę we własne możliwości
Kiedy dziecko idzie do szkoły, jego mózg się zmienia i ogranicza tę cudowną zdolność mimowolnej i bezwysiłkowej nauki, którą mają dzieci w wieku przedszkolnym.
Mózg dziecka dojrzewa i zmienia swoją organizację. Nie chłonie wszystkich informacji z otoczenia jak leci, lecz zaczyna je selekcjonować, uczy się tego, na czym dziecko się skoncentruje. Nauka staje się trudniejsza, wymaga większego wysiłku i zaangażowania. Niestety, mało wydajne, przestarzałe metody nauki w szkole sprawiają, że wiele dzieci nie lubi czytać, a nauka wydaje się im koszmarem.
Dzieje się tak dlatego, że dzieci nie wiedzą, jak działa ich pamięć i jak wykorzystać naturalne możliwości ich mózgów do nauki i zapamiętywania.
A przecież każde dziecko ma wspaniałe możliwości!
1. Trening pamięci i koncentracji
2. Trening czytania i pasja do książek
3. Eksperymentarium i wiedza o świecie wokól nas
4. Rozwojowośc i poczucie własnej wartości
Aby dziecko uczyło się efektywnie a do tego z entuzjazmem, trzeba zaangażować w ten proces się jego prawą, twórczą półkulę mózgu. Jak to zrobić? Służą temu techniki, których dziecko nauczy się w trakcie kursu:
• Technika robienia Map Myśli - Jest to sztuka nieliniowego robienia notatek opartych na skojarzeniach. Takie notatki są zapamiętywane dużo łatwiej, niż ciągły tekst, gdyż odwzorowują schemat szlaków skojarzeniowych w mózgu. Wykonanie ich jest zajęciem bardzo kreatywnym i zajmuje niewiele czasu.
• Techniki pamięciowe - Mnemotechniki pozwolą Twojemu dziecku na zapamiętanie dużych ilości informacji w krótkim czasie. Co więcej, doskonale rozwijają kreatywność, a stosowanie ich, często jest po prostu... zabawne. Doskonale nadają się do łatwego i skutecznego zapamiętywania szkolnych treści.
Badanie pokazują, że dziecko, które zna mnemotechniki potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż dziecko, które nie posługuje się technikami. To duże wsparcie dla młodego ucznia...
• Koncentracja - Ważnym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność koncentracji. Na każdych zajęciach dzieci trenują różne techniki, które rozwijają ich zdolność do skupiania swojej uwagi.
• Trójstopniowa technika regulacji - Dziecko podczas kursu, pozna i nauczy się stosować
• Trójstopniową technikę regulacji. Pomoże w tym nasza autorska Skala gotowości do nauki, która zachęca dzieci do wykonania trzech kroków, prowadzących do uzyskania optymalnego stanu skupienia i motywacji do nauki.
• Eksperymentarium i wiedza o świecie wokół nas - Dzieci uwielbiają eksperymentować! Wykonywanie doświadczeń naukowych jest najbardziej naturalnym sposobem na zainteresowanie dziecka światem przyrody, fizyką i chemią.
Podczas kursu pielęgnujemy w dzieciach ciekawość świata i pasję do zgłębiania tajemnic nauki, dlatego prawie na każdych zajęciach, dzieci wykonują eksperymenty naukowe. Dzięki temu zaczynają dostrzegać głębszy sens uczenia się. Rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania i przede wszystkim zadawania pytań. Twoje dziecko zarazi się pasją do zdobywania wiedzy nie tylko z książek, ale z całego otoczenia. Przygotuj się na to, że w Twoim domu powstanie małe laboratorium naukowe :)
Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.
Nastolatek z klasą to program, skonstruowany z myślą o młodzieży, która mierzy się nie tylko z nauką, ale również, ze zmianami, które zachodzą w nich samych, związanych z dojrzewaniem. To świetny czas, żeby młodzi ludzie odkrywali tajemnice funkcjonowania swojego mózgu, pamięci, a także swoich emocji i uczuć. Techniki poznawane na kursie, rozwijające sprawność czytania i uczenia się pomagają w skróceniu czasu nauki i łagodzą
szkolny stres.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach, Twój nastolatek:
• Polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić. Nauczy się szybkich i efektywnych
metod zapamiętywania nowych rzeczy i nielinearnego notowania.
• Nauczy się czytać metodą, która jest ciekawa, angażująca i bardzo efektywna.
Podniesie nie tylko sprawność czytania, ale również zrozumienie czytanych treści.
Dzięki dyskusjom o czytanych tekstach i książkach, czytanie może stać się jego pasją.
• Wykształci postawę rozwojową, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala
skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie.
• Dzięki grom i zabawom, Twój nastolatek odkryje i doceni swoje mocne strony oraz
nauczy się współpracy w grupie.
• Program psychologiczny, przygotowany z myślą o problemach okresu dojrzewania,
wyposaża młodych adolescentów w wiedzę o emocjach, silnej woli itp. W programie
dużo technik pracy z emocjami, celami, wartościami i nastawieniem.
Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie
podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.
Po naszych kursach Twoje dziecko:
• osiągnie sukcesy w szkole mniejszym wysiłkiem i z większą swobodą
• poczuje się bardziej kompetentne i bezpieczne w szkole
• wzrośnie jego jakość uczenia się, a wraz z nią oceny szkolne
W Rybniku, na ul. Św. Antoniego 10
tel. 666 026 846
www.centrum.edukacji.pl
https://www.facebook.com/AkademiaNaukiRybnik/
Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko czytało szybciej niż dorosły i lubiło to robić (tak, każde dziecko może to osiągnąć!) oraz zależy Ci na tym, żeby Twoje dziecko potrafiło uczyć się nowoczesnymi metodami opartymi na najnowszych odkryciach neuro- nauki i nie było skazane na żmudne i mało efektywne, mechaniczne metody „wkuwania” na pamięć, to mamy dla Ciebie Rodzicu BARDZO DOBRĄ wiadomość.
Wszystko to, na czym Ci zależy Twoje dziecko rozwinie w Akademii Nauki i już możesz zapisać je na BEZPŁATNE LEKCJE POKAZOWE!
Harmonogram dni otwartych oraz formularz lekcji pokazowych: https://centrum.edukacji.pl/akademianauki/dniotwarte/
Tagi: Akademia Nauki w Rybniku
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert