Ogólnie rzecz biorąc, projekt rozporządzenia Rady Ministrów zakłada iż w od 1 września 2014 roku do viaTOLL przyłączonych zostanie ok. 206 km dróg, w tym wybrane odcinki autostrad A1 i A4, dróg ekspresowych S8, S14, S19 oraz drogi krajowej nr 90. - Drugi etap rozszerzenia planowany jest na 1 października 2014 roku i obejmie około 58 km dróg, w tym wybrane odcinki autostrady A1 oraz A4 – czytamy na stronie viaTOLL.
Najbardziej jednak kierowców nurtuje pytanie kiedy płacić będziemy za przejazd samochodów osobowych? Póki co, rzetelnej odpowiedzi na to pytanie brak. Między innymi za sprawą problemu, jaki zarządcy państwowych autostrad mają z bramkami autostradowymi. Rząd ustami wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej zapowiedział, że opracuje nowy sposób poboru opłat, oparty o system elektroniczny via auto. Zdaniem ekspertów, nie nastąpi to wcześniej niż w 2017 roku.
Tymczasem poseł z naszego regionu - Piotr Chmielowski (SLD) zwraca uwagę na absurdalne konsekwencje tzw. stawek zerowych na bramkach w rejonie węzła Sośnica. Parlamentarzysta wyliczył, że od października 2013 roku do czerwca 2014 na bramkach w Gliwicach zanotowano 2 763 279 przejazdów „zerowych”. - To daje średnio ok. 307 000 miesięcznie i ta wielkość jest w miarę stała od początku poboru opłat w czerwcu 2012 roku. Te 307 000 pojazdów co miesiąc zwiększa kolejki w Żernicy, Bojkowie, Ostropie i Kleszczowie. Trudno wyliczyć ile należy wyciąć drzew, aby wyprodukować taką liczbę pustych biletów i ile atramentu trzeba zużyć na ich wydrukowanie. Gdy na początku roku 2012 sygnalizowałem, że rozwiązanie z bramkami jest idiotyczne, przedstawiciele PO z naszego regionu przekonywali, że bilety zerowe w żaden sposób nie utrudnią przepływu pojazdów na autostradzie A4. Efekty bezmyślności widzimy i czujemy czekając w kolejce - komentuje poseł Chmielowski.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Inwestor z Żor kupił teren w Rybniku. Czym będzie się zajmował?
31187Autostrada A1. GDDKiA dokończy obwodnicę Częstochowy. Nowy wykonawca wyłoniony
551Dziś Dzień Przedsiębiorcy 2022. Małe i średnie firmy kluczowe dla polskiej gospodarki (raport)
515PGG już tworzy własną sieć składów węgla. Jest ogłoszenie
497Produkcja koreańskich czołgów w Polsce szansą dla Bumaru Łabędy. Czy firma z Gliwic przetrwa?
424Inwestor z Żor kupił teren w Rybniku. Czym będzie się zajmował?
23Idziemy obok rynku – Zbigniew Juroszek, prezes Atala, jeden z najbogatszych Polaków. Wywiad
0Będzie drożej na A4 Katowice – Kraków. Wyższe stawki od lipca
0Z Wisły znikają szpecące reklamy. Hotelarze aktywnie wdrażają uchwałę krajobrazową (foto)
0Oto najwyższy drapacz chmur na Górnym Śląsku! Topowa inwestycja w Katowicach
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~jojo 2014-08-27
16:54:37
No wreszcie jest płatna.I czekamy teraz na płatne dla osobówek.
~minowa 2014-08-27
22:28:44
Nikt nie będzie budował bramek na 3 lata, płatna będzie dopiero od 2017r.
~rybapila 2014-08-27
22:30:03
ciekawe jaki będzie to miało wpływ na ciężarówki które jednak będą wolały jechać drogami lokalnymi.. bo taniej
~fandango1972 2014-08-28
19:34:42
Brać po kolei posłów i senatorów z regionu, i niech konkretnie odpowiadają jak dalej widzą ten temat. Czekamy z niecierpliwością na wywiady z nimi.