zamknij

Wiadomości

A. Fudali zaskoczony rezygnacją prezydenta Katowic. Czy pójdzie w jego ślady?

2014-09-17, Autor: 
Wiadomością nr 1 w śląskiej polityce jest w tym tygodniu rezygnacja ze startu w wyborach wieloletniego prezydenta Katowic – Piotra Uszoka. Informacja ta zaskoczyła też prezydenta Rybnika – Adam Fudalego, który podobnie jak włodarz Katowic swoją funkcję pełni od 16 lat.

Reklama

- Trzeba nowego spojrzenia, postawić nowe cele i wyzwania. Oceny tego co się udało zrobić zostawiam historykom – tłumaczył na konferencji prasowej swoją decyzję Piotr Uszok. - Żeby dokończyć to, co zrobiłem przez ostatnie 16 lat, potrzeba kolejnych ośmiu. Być prezydentem miasta przez 24 lat to nie przystoi – dodał.

Deklaracja Piotra Uszoka zdumiała wszystkich, bo był murowanym faworytem w kolejnych wyborach na prezydenta Katowic. Zaskoczony jest również prezydent Rybnika, który swoją funkcję pełni także od 16 lat, ale wcześniej deklarował, że zamierza ubiegać się o piątą kadencję. -  Trzeba przyznać, że decyzja pana prezydenta Uszoka robi wrażenie, ale nie wiem co się za tym kryje – mówi Adam Fudali. - Muszę więc i ja zastanowić się, czy będę startował – dodaje żartem Adam Fudali.Do śmiechu nie jest opozycyjnym radnym Platformy Obywatelskiej. Rezygnację Piotra Uszoka wykorzystali do tego, by zaatakować Adama Fudalego i wytknąć mu jego wiek oraz stan zdrowia. - Piotr Uszok, 59-letni prezydent Katowic, zrezygnował z ubiegania się o piątą kadencję. 63-letni Adam Fudali, któremu - jak wszyscy widzą - brakuje już sił do nadzorowania poczynań urzędników i wiceprezydentów chce kolejnej kadencji. Uważam, że powinien odejść na zasłużoną emeryturę, a swoimi doświadczeniami dzielić się w inny sposób. Dziś Rybnikowi potrzeba przede wszystkim pomysłów i zaangażowania, siły i energii – mówi Wojciech Kiljańczyk, radny PO.

- Prezydent Katowic pokazał charakter. Nie chce kurczowo trzymać się stanowiska i to pomimo dużych szans wyborczych. Odchodzi i zwalnia miejsce nowym ludziom. Podjął trudną, ale moim zdaniem dobrą decyzję, na której w przyszłości skorzysta. Mieszkańcy na pewno docenią, jak na polskie standardy tą nietypową postawę. W Rybniku sytuacja jest dokładnie odwrotna – uważa inny radny PO – Łukasz Kłosek.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czyją postawę uważacie za słuszną – prezydenta Katowic – Piotra Uszoka, czy prezydenta Rybnika – Adama Fudalego?
Oceń publikację: + 1 + 26 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~ 2014-09-17
    16:40:10

    19 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~charlie 2014-09-17
    16:56:20

    11 0

    PO jest zadowolone bo w końcu będą mieli jakąkolwiek szansę na fotel prezydenta w stolicy województwa. Długo czekać nie było już w Katowicach zaczęły się partyjne przepychanki. Bo nie ważne jakie plany mają poszczególni kandydaci, ważne żeby nie rządziła jedna czy druga partia. PO jest tak słabe, że ich jedyną szansą na objęcie władzy jest rezygnacja innych kandydatów. Co do Fudalego to zgadzam się, że powinien już powoli żegnać się z fotelem prezydenta, ale kolejne 4 lata powinien poświęcić na wdrażanie kogoś młodego, kogoś kto mógłby go zastąpić. I tylko dlatego żeby PO nigdy nie dostało fotela prezydenta tego miasta bo są kompletnie niemerytoryczni, mierni i słabi. Zrobiliby w tym mieście drugą Warszawę i przepychankę PO vs. PiS, której tutaj nie potrzebujemy.

  • ~werkk 2014-09-17
    17:09:25

    32 0

    Nie liczcie na to że A. Fudali zrezygnuje z startu mimo że jest to bardzo ryzykowne ze względu na jego zdrowie, nie dopuszcza do tego Ci którzy na stołkach będą tak długo jak prezydentem będzie A. Fudali.

  • ~werkk 2014-09-17
    17:15:26

    20 0

    Jestem ciekaw co zdecyduje dziś prezydent i jak każe glosować na dzisiejszej sesji w sprawie S. Jaszczuka jeśli go wybronią i nadal będzie brał wypłaty z RSM mimo że nie pełni już żadnej funkcji, może mieć Nowiny przeciw sobie, i leśne dziadki z BSR na Nowinach przegrają.

  • ~rybnikus 2014-09-17
    17:20:15

    0 5

    Kłamcy z PO, przecież emeryturę nam Polakom, załatwiliście dopiero od 67 lat więc nie macie prawa wyganiać Fudalego na nieistniejącą emeryturę!

  • ~werkk 2014-09-17
    17:35:02

    17 0

    Prezydentem się jest z wyboru i powinna być kadencyjność, Prezydent nie jest zatrudniony tylko pełni obowiązek z wyboru na 4 lata. Na emeryturę ludzie muszą pracować.

  • ~Tomek_81 2014-09-17
    17:36:16

    26 0

    Żeby zrezygnować mając wygraną w kieszeni tak jak Uszok trzeba mieć klasę. W Rybniku nie ma na to szans

  • ~Teddy 2014-09-17
    18:16:28

    30 0

    Prezydent Uszok ma jeszcze na tyle godności, by rozróżnić dobro ogółu od własnego interesu i mimo że jeszcze 8 lat potrzebne jest do zakończenia projektów w Katowicach, rezygnuje. Chyba jedyny obecny przedstawiciel władzy, który wie kiedy odejść z klasą. A A. Fudali? No cóż? W mieście jest jeszcze tyle do zrobienia, że można na tym sporo zarobić, a poza tym, gdyby został "wezwany do wieczności" pełniąc funkcję prezydenta to rodzina otrzymuje rentę w wysokości 100% wynagrodzenia a dla żony zarabiającej 18 tys zł rocznie (według oświadczenia majątkowego z marca 2014r) taka dodatkowa renta to niebagatelna kwota. Tak więc nie liczmy na godność chytrego lisa.

  • ~rybnikus 2014-09-17
    18:25:43

    2 0

    Uszok ma problem z Koleją Śląską. To możliwa przyczyna.

  • ~Arteks 2014-09-17
    19:41:40

    0 11

    Gdybym mógł radzić Fudalemu to też bym mu radził rezygnację. Lepiej odejść wtedy kiedy trudno byłoby mu coś zarzucić i kiedy następcy zostawia się świetną sytuację finansową i miasto w dobrym stanie. Uszoka oceniam pozytywnie mimo, że na forach i w mediach był o wiele bardziej hejtowany od Fudalego. Przywódcy i wizjonerzy tak niestety mają. Możliwe że problem w Rybniku nie wynika wyłącznie z tego że nie ma godnych następców i nie chodzi o fotel prezydenta ale o siły w mieście. BSR bez Fudalego nic nie znaczy, a PO, PiS i SLD nie dorobiły się jakichś charyzmatycznych przywódców którzy mogliby jakoś sensownie pokierować grupą ludzi. Krząkała - antytalent polityczny którego mało kto traktuje poważnie, Jaszczuk - niedawno wywalono go nawet z RSM, poza tym poza nim i Wojackiem w PiS nie ma "nikogo", SLD - brak jakieś wyrazistej persony. Natomiast w samym BSR też jest Fudali, a potem dłuuugo nic... Masłowski jakby się wycofał, a Larysz możliwe że wprowadzi kogoś do Rady Miejskiej ale to też nie jest jakaś reprezentacyjna siła.

  • ~Arteks 2014-09-17
    19:44:19

    0 11

    @rybnikus - to nie Uszok ma problem z Kolejami Śląskimi tylko PO która odpowiada za kolej w sejmiku. Jak na razie jednak z powodu kolei podał się do dymisji poprzedni marszałek ale same KŚ to instytucja zupełnie nierozwojowa pogrążona w stagnacji. Nawet pod kątem taboru niewiele się zmieniło od czasu Przewozów Regionalnych. Kto wie czy PO z powodu kolei i górnictwa nie poniesie spektakularnej porażki w wyborach do sejmiku.

  • ~donia96 2014-09-17
    20:10:15

    0 26

    Wy Rybniczanie jesteście śmieszni Adam wszystko robi dla Rybnika żeby Rybnik wyglądał jak najlepiej a wy tylko widzicie czego nie zrobił i jak mu do solić . Ja Jako Rybniczanka Jestem dumna ze mam takiego prezydenta !!

  • ~Bart 2014-09-17
    20:14:03

    13 0

    Już posypały się komentarze moherów broniących A.F. Prezydent Katowic ma przynajmniej honor i takt i potrafi powiedzieć dosyć, ale niestety są tacy jak nasz włodarz, że nie odejdzie, uparcie będzie na stołku siedział, za tym idzie także szereg innych spraw dlaczego tak broni swego stołka!! Nareszcie czas odświeżyć ta władzę i dać szanse innym.

  • ~ 2014-09-17
    21:13:59

    0 3

    Panowie z rybnik.com.pl: co z decyzją w sprawie S.Jaszczuka? Czy mamy kolesiostwo i grubą kasę dla kolegi prezydenta, czy nie?
    I coś dużo PO ostatnio na rybnik.com.pl, jakieś wybory mamy, czy co? Tym razem widać Kłoska i Kiljańczyka- młodzi lepsi?

  • ~ 2014-09-17
    21:22:04

    14 0

    "Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść......" szacunek dla niego!

  • ~target 2014-09-17
    21:43:20

    11 0

    Spójrzmy realnie. 63 lata, stan zdrowia kiepski, brak wykształcenia. To przyczyniło się do stworzenia w Rybniku dwóch galerii, które powoli ledwo zipią, bo nie potrafią pozyskać najemców, że nie wspomnę o morderstwie handlu lokalnego. Do tego multum biedronek, aldików w miejscach, gdzie mogło powstać "coś", co dałoby pracę czy możliwości na lata, a nie tylko złudne założenia pracy. Po drodze gigantyczne skoki jeżeli chodzi o rachunki za wodę, czy też brak jakichkolwiek inwestycji w PRODUKCJĘ. Rybnik nie przypomina już tego miasta, które kiedyś przyciągało wszystkich do siebie. To raczej powoli gasnąca miejscowość, niewiele oferująca młodym. Jakże podobna do prezydenta, prawda? A co do końca, jak Uszok... Oj, oj, oj. Nie ta liga. Uszok wie co robi, wie gdzie idzie i po co. Zapewne też wziął dla siebie - kto nie bierze, ale ma jaja i mówi dość! Czego nas prezydencik nie zrobi - bo jak LENIN, sypnie się wszystko, a w magistracie powieje wiatrem, który wymiecie rodzinę do 10 pokolenia, he he. No cóż Adam - miej jaja, jako prosty chłop i powiedz DZIĘKUJĘ. Dostaniesz pochwały, medale, ludzie zapamiętają szaleńcze remonty przed wyborami jako wielkie zasługi. A tak.... no cóż... Mauzoleum Lenina w Moskwie, a rynek w zasadzie mamy duży prawda? :)

  • ~rybnikus 2014-09-17
    21:51:43

    0 6

    ~target widać uważasz, że to spisek światowy jak w Krynicy gdzie uhonorowano Fudalego?
    Dlaczego wam brak choć trochę obiektywizmu? Dodam tylko, że na ostatnich wyborach nie byłem bo wolałem wybór zostawić innym, młodszym ale i oni nie byli głupi!

  • ~bikerek 2014-09-17
    22:14:59

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Tadeusz Dybala 2014-09-17
    22:56:33

    11 0

    Jak już kiedy pisałem, prezydent Fudali będzie kandydował ze strachu. Ponadto on dobrze wie, że po śmieci my Polacy nie mówimy o zmarłym źle i na to liczy. Pisałem również, że Prezydent Fudali to kłamca i w sądzie składał już fałszywe zeznania. Taki człowiek nie powinien piastować stanowiska, tylko siedzieć w więzieniu. Panie werkk, o Jaszczuku to ja już elaboraty napisałem. Obłudnicy zawsze będą tak robić. Mam nadzieję, że rybniczanie nie wybiorą już tego kłamcę.

  • ~Arteks 2014-09-17
    23:17:47

    0 8

    @target - twój wpis jest kompletnie bez sensu bo z jednej strony piszesz że Uszok to "nie ta liga" i "wie co robi", a Katowice dosłownie przechodzą podobny proces co Rybnik - właśnie trwa budowa drugiej galerii w centrum, problemy z fuszerkami przy remoncie deptaka i likwidacja wielu sklepów w centrum... Czyli jaki wniosek? Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz lub Fudali i Uszok wiedzą co robią odnośnie miasta ale różnią się odnośnie zakończenia swojej kariery. @Tadek - jak zwykle fandzolisz i siejesz pomówienia na prawego na człowieka który więcej naprawcował się tylko w bieżącym roku niż ty za całego swojego zawodowego życia. ;)

  • ~Bart 2014-09-17
    23:39:30

    11 0

    Arteks - kim ty takim jesteś bliskim dla A. F., że zawsze go bronisz i wychwalasz choć nie masz racji ale robisz to zawzięcie, żeby chyba uratować swój fotel gdy przyjdzie nowa władza!!!

  • ~Tadeusz Dybala 2014-09-17
    23:39:37

    10 0

    Arteks - Pomówienia, hm. A może Fudali mówiąc w radio 90, że biorę pieniądze za opiekę nad moimi niepełnosprawnymi dziećmi PO MIMO ŻE NIE BIORĘ ŻADNYCH PIENIĘDZY NA NIEPEŁNOSPRAWNE DZIECI BO MOJE NIE MAJĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI mówi prawdę jako jedyny sprawiedliwy i niekłamliwy. Powtórzę jakby ktoś tego jeszcze nie przeczytał PREZYDENT ADM FUDALI ZŁOŻYŁ FAŁSZYWE ZEZNANIA W SĄDZIE, mając w du... urząd jakim jest sąd. TO NIE SĄ POMÓWIENIA JAK GRUJERU Arteks. Adam Fudali brał pożyczki socjalne niezgodnie z prawem które sam ustanowił. Adam Fudali sprzedał budynek wraz z lokatorami a później czynsz podniesiono o 400%. Adam Fudali jest złym człowiekiem i oceniam go jako jego (czego się wstydzę) brat katolik.

  • ~ 2014-09-18
    07:39:38

    6 0

    Ktoś kto ma chonor i przysłowiowe jaja, to wie kiedy zejśc..... Ale nie NASZ p prezydent

  • ~target 2014-09-18
    07:42:43

    3 0

    Arteks widze ze troszke madrzejszy tekst i lezysz co? Czytajac Twoje wypowiedz tu i owdzie obawiam sie ze jestes oplacany z tego czy innego zrodla. Niestety drogi przyjacielu nawet kasa nie uczyni ich madrzejszymi chodz widze ze bardzo bys chcial. No coz, takich jak Ty na peczki. Polecam mimo to powrot na wysokosc gimnazjum. Czytanie ze zrozumieniem, tyle ze tam nie placa :)

  • ~ 2014-09-18
    07:56:10

    0 9

    Bogusław Goły to ja ci proponuję najpierw iść do podstawówki nauczyć się ortografii, oczywiście jak masz jaja. Z resztą wiecej tu takich szczekaczy, ale po takiej wiadomości to widzę tu wysp PO-wców jak grzyby w naszych lasach. Nie miejcie nadzieii w wyborach nie macie szans

  • ~ 2014-09-18
    08:41:28

    6 0

    monnie, pomyliłem sie i powstał błąd ortograficzny za który przepraszam , ale ja mam jaja i nie ukrywam sie pod pseudonimem jak Ty ......

  • ~magdalenap 2014-09-18
    09:41:06

    2 0

    I TAK BĘDZIECIE GŁOSOWAĆ NA A.FUDALEGO TAK JAK I WASZE RODZINY WIĘC NIE WIEM PO CO SIĘ NIBY BULWERSUJECIE...

  • ~Sterling 2014-09-18
    10:24:47

    3 0

    Na razie Uszok jest tylko wyjątkiem. Inni prezydenci, którzy długo sprawują swoją funkcję pewnie będą startowali. I Fudali, tak samo, jeżeli ma do tego prawo, może z tego prawa skorzystać. A jak zostanie oceniona jego decyzja? O tym zadecydują wyborcy niemal równo za dwa miesiące.

  • ~ 2014-09-18
    13:29:19

    0 0

    Nie rozumiem skąd to ciągłe namawianie prezydenta do rezygnacji z kandydowania, on sam przecież wie najlepiej jak się czuje i skoro startuje to skąd problem z brakiem wiary w dalsze dobre sprawowanie tej funkcji. Poza tym, jeśli ktoś chce nowego prezydenta to powinien głosować na kogoś innego i namawiać do tego znajomych, zamiast przesiadywać przed ekranem i wypisywać bezczelne złote rady.

  • ~werkk 2014-09-19
    08:24:35

    2 0

    ucyjka I to jest chyba problem ja myślę że prezydent nie zdaje sobie sprawy z stanu swojego zdrowia, I to będzie powodem kolejnych wyborów w krótkim czasie i kolejne wydanie na wybory dużych pieniedzy, ale jeszcze przed tym zarząd komisaryczny.

  • ~alex 2014-09-19
    11:49:26

    4 0

    Kandydowanie na wymagające kondycji stanowisko przez osobę o tak złym stanie zdrowia to narażanie mieszkańców na rządy zastępców bez mandatu wyborczego. Zaś przed Uszokiem czapki z głów - ma chłop klasę.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4920