zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

„Planeta energii” w ZS 4 w Czerwionce-Leszczynach

Uczniowie klasy II b w Zespole Szkół nr 4 w Czerwionce-Leszczynach biorą udział w projekcie „Planeta energii” organizowanym przez Grupę Energa. Szereg różnorodnych działań prowadzonych w ramach tego projektu pozwala im odkryć sposoby właściwego korzystania z energii w domu i w szkole. Dzięki wizycie w Urzędzie Gminy i Miasta dzieci dowiedziały się także, jakie przedsięwzięcia realizowane przez samorząd pozwalają efektywniej korzystać z energii w skali całej gminy.

Reklama

W ramach programu „Planeta energii” dzieci dowiadują się czym jest i skąd się bierze oraz jakie są jego podstawowe źródła. Uczą się jak racjonalnie i przyjaźnie dla środowiska należy z niego korzystać. Uczniowie poznają także zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych oraz prawidłowego zachowania w pobliżu obiektów energetycznych, zachowania podczas burzy i w przypadku porażenia prądem. „Planeta Energii” to dla najmłodszych ciekawa przygoda i udział w eksperymentach i doświadczeniach pobudzających zainteresowanie nauką, otaczającym ich światem i zachodzącymi w nim zjawiskami.

 

- Nasze działania nie opierały się wyłącznie na realizacji scenariuszy lekcji – wyjaśnia Monika Biesiada, wychowawczyni klasy II b. - Podjęliśmy również szereg dodatkowych inicjatyw, które pomogły uczniom zrozumieć istotę racjonalnego korzystania z prądu elektrycznego. W atrakcyjny sposób przekazano uczniom wiadomości oraz ukształtowano ich proekologiczne postawy. Uczniowie sami nauczyli się oszczędzać energię elektryczną, bezpiecznie korzystać z prądu. Wyjście poza schemat lekcji pozwoliło dzieciom lepiej zrozumieć ideę rozsądnego gospodarowania energią elektryczną. Mieliśmy na celu również zaspokoić dziecięcą ciekawość poznawczą oraz rozbudzić ich kreatywność – dodaje Monika Biesiada.

 

>> „Planeta energii” w ZS 4 w Czerwionce-Leszczynach  - zobacz zdjęcia

W ramach projektu klasa m.in. zaprojektowała logo „Szkoła z dobrą energią”, przeprowadziła elektryczny pokaz mody, stworzyła gry memory (wyrazowe i obrazkowe), zorganizowała konkurs na najciekawszy wiersz o prądzie, wykonała elektryczną tabliczkę mnożenia (gra edukacyjna), zaprezentowała przedstawienie teatralne, stworzyła ilustrowaną książeczkę pt. „Bajka o tym jak Energa najjaśniejszą królową została”, przeprowadziła doświadczenia z fizyki, a nawet skomponowała własną piosenkę pt. „Prąd – mądrze z niego korzystam”. Uczniowie przeprowadzili także wywiad z Grażyną Golą, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Czerwionce–Leszczynach na temat dotyczący zagadnień projektu. Swoją pracę dzieci zakończyły wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka–Leszczyny.

 

W urzędzie dzieci z ZS4 spotkały się z Burmistrzem Wiesławem Janiszewskim, Andrzejem Wącirzem - naczelnikiem Wydziału Programowania i Funduszy Zewnętrznych, Hanną Piórecką-Nowak - rzecznik prasową oraz Katarzyną Pyszny z Wydziału Ekologii. Gospodarze opowiedzieli dzieciom o proekologicznych inwestycjach realizowanych przez gminę m.in. innowacyjnych lampach hybrydowych, termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, montowaniu solarów na dachach szkół oraz o sposobach efektywnego korzystania z energii podejmowanych na co dzień przez pracowników Urzędu.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na czym Miasto Rybnik powinno oszczędzać?









Oddanych głosów: 3004