zamknij

Wiadomości

15-latka potrącona na pasach. Wideo z monitoringu

2019-11-15, Autor: 

Dziewczyna przechodzi przez przejście dla pieszych. Zostaje potrącona przez samochód, chwilę potem uderza w nią jeszcze jeden pojazd. Policja publikuje nagranie z monitoringu ku przestrodze. Uwaga! Materiał jest drastyczny.

Reklama

Do zdarzenia doszło w Radlinie, ale do podobnej sytuacji może dojść przecież w Rybniku lub powiecie rybnickim. To przestroga dla wszystkich uczestników ruchu!

W ubiegłą niedzielę po 17.00 patrol ruchu drogowego został skierowany na ulicę Korfantego w Radlinie, gdzie doszło do potrącenia.

- Mundurowi ustalili, że kierowca opla, jadąc w kierunku ulicy Rybnickiej, potrącił przechodzącą przez „pasy” dziewczynę. 15-latka odbiła się od samochodu i wpadła wprost pod jadącego z przeciwnego kierunku volkswagena, kierowanego przez 19-latka. Piesza z poważnymi obrażeniami ciała została zabrana do szpitala. Jej stan lekarze określają jako ciężki, ale stabilny i jej życiu nie zagraża już niebezpieczeństwo – mówi nadkom. Marta Pydych, rzecznik prasowa wodzisławskiej policji.

Jak widać na nagraniu, warunki atmosferyczne tego dnia były trudne, a widoczność ograniczona.

- Wiadomo, że kierowcy byli trzeźwi. Dokładne przyczyny i okoliczności tego zdarzenia wyjaśni prowadzone w tej sprawie postępowanie. Ku przestrodze publikujemy film z potrącenia nastolatki. Robimy to, aby uświadomić użytkownikom dróg, jak ważne jest dokładne obserwowanie jezdni. Zarówno przez pieszych przekraczających jezdnię, jak i kierowców, szczególnie, gdy zbliżają się do przejść dla pieszych – dodaje policjantka.

Pamiętajmy! Po zmroku pieszy ubrany w ciemny strój widziany jest przez kierującego pojazdem z odległości 40 metrów. Natomiast wyposażony w elementy odblaskowe staje się widoczny nawet z odległości 150 metrów. To ogromna różnica! Te dodatkowe 110 metrów pozwalają kierowcy wyhamować i bezpiecznie ominąć pieszego.

Oceń publikację: + 1 + 102 - 1 - 28

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (60):
  • ~Jan R. 2019-11-16
    13:56:17

    Teraz wszyscy posłowie głosujący za tym durnym przepisem przyznającym szczególne prawa pieszym powinni zostać ukarani. Poprawność polityczna też musi mieć swoje granice. Przedszkolaków i uczniów klas pierwszych podstawówek uczono jak mają się zachować podczas przejścia przez jezdnię nie tylko na pasach. Ta dziewczyna nie zachowała żadnej ostrożności. Czy kierowca mógł ją zauważyć pod nadwoziem autobusu? Młodzież przechodzi przez jezdnię dziobiąc w smartfony ze słuchawkami na uszach, czy to jest odpowiedzialne zachowanie. A posłowie, no cóż, kupcie sobie metr gumy i strzelcie sobie w łeb.

  • ~ROW1984 2019-11-16
    14:07:44

    Jan R. dokładnie. Do tego należy pamiętać, że fakt iż mamy pierszeństwo nie zwalnia nas z obowiązku zachowania ostrożności, i ograniczonego zaufana dla.innych uczestników ruchu drogowego. Najbardziej o tym powinni pamiętać piesi, rowerzyści, motocykliści... Kierowców aut chroni karoseria i poduszki powietrzne, inni uderzenie przyjmują na swoje ciało, a te z gumy nie jest, tego sie nie wyklepie...

  • ~Konrad Klink 2019-11-16
    17:34:55

    Jan R. i ROW1984 w związku ze swoimi przekonaniami nie polecam wyjeżdzać samochodem na zachód Europy gdzie pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo jeszcze przed przejściem.

    Jeżeli zaś chodzi o nagranie. Kierowca który pierwszy uderzył w pieszą miał trzy sekundy na reakcję. Trzy sekundy odkąd w lini prostej piesza będąc już na pasach wyłoniła się za autobusu. Trzy sekundy to w ch...j czasu. Można naprawdę zredukować prędkość o ile utrzymuje się tę zgodną z przepisami. Patrząc po artykułach kodeksu drogowego to: piesza nie złamała art. 14 kodeksu, można jej zarzucić jedynie złamanie art. 13. Kierowca zaś na 100% naruszył art. 26 ust. 1 .

    Poczekamy na zbadanie sprawy przez policję. Nie wiem tylko czy wyniki dochodzenia bedą upublicznione na portalu.

    A teraz najbardziej bulwersująca sprawa. Kierowca A, który pierwszy uderza w pieszą pierwsze co robi to sprawdza czy auto zbytnio nie ucierpiało. Następnie odchodzi na chodnik i telefonuje (mam nadzieję że na 112) Kierowca B nic nie robi. Piesza otoczona jest niewidzialną barierą, która uniemożliwia podejście i udzielenie pomocy!!!!!! No po prostu najwyższy poziom udzielenia pierwszej pomocy! Jak się ogląda takie zachowanie to pierwsze co przychodzi na myśl to co roczne obowiązkowe kursy z pierwszej pomocy dla kierowców celem podtrzymania uprawnień do prowadzenia pojazdów.

  • ~baal-zevuv 2019-11-16
    18:20:06

    ~Konrad Klink
    ..masz rację - miała pierwszeństwo i jak wynika z artykułu kierowca został ukarany mandatem. Kierowca 500 a poszkodowana połamana i w szpitalu. Rozumiem że jak widzisz pędzącą ciężarówkę w twoją stronę z ulicy podporządkowanej to wyjeżdżasz bo masz pierwszeństwo??? Owszem miała pierwszeństwo ale nie zwalnia to nikogo z myślenia. Nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem jak można wejść dobrowolnie pod jadący samochód!

  • ~Stanisław Sobczyk 2019-11-16
    21:18:24

    28 81

    To że fakt pierwsenstwa nie zwalnia z ostrożności nie oznacza że kierowca jest niewinny, przeciwnie. Pomimo tego że dziewczyna jej nie zachowała, to zasranym obowiązkiem kierowcy jest jechać tak żeby nikogo nie potrącić i to nie jest tak "bo przeciez mijał autobus i nic nie widział", byl znak D6 przed przejsciem i na jego podstawie trzeba patrzec i uwazac, a nie pruć sobie beztrosko 50 km/h

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2019-11-17
    02:38:50

    38 12

    Powiem jak ja prowadzę auto. Gdy widzę, że dojeżdżam do przejścia i jednocześnie jedzie autobus to wcześniej patrzę czy w rejonie przejścia są ludzie bo wiem, że autobus zasłoni. Wręcz wpatruję się. Dodatkowo zwalniam bo w czasie jak autobus przejedzie to ktoś może mi nagle wbiec. Ta dziewczyna długo szła do przejścia i powoli. Kierowca z pewnością był dodatkowo oślepiony światłami nadjeżdżającego auta i z pewnością jej nie widział. Tym bardziej powinien zachować szczególną ostrożność. Przejście oświetlone, oznaczone dodatkowo czerwoną farbą. Warunki pogodowe sprzyjające temu, żeby potrącić pieszego. I tyle. -Jan R. Jasne, że dziewczyna powinna była zaczekać. Przedszkolaków uczą, a dorosłych kierowców nie uczą jak się zachować jak dojeżdżają do przejścia?

  • ~Jan R. 2019-11-17
    09:05:38

    44 7

    Gwoli wyjaśnienia. Oczywiście ustępuję pieszym pierwszeństwa na przejściu, to wynika bardziej z chęci kulturalnego zachowania niż z przepisów. Chociaż wiem, że emituję do środowiska pyłek ze startych okładzin hamulcowych, a podczas ruszania większą ilość spalin. Wielu z Was mnie jednak nie zrozumiało. Chodzi mi o to, żeby ludzie zachowywali się ODPOWIEDZIALNIE za siebie i za innych. Wiara w to, że przepis mnie uratuje to totalna bzdura i NIE WOLNO!!! w to wierzyć. Wczoraj na 3 Maja o ok. 16,30 jakiś facet mnie wyprzedził jadąc powyżej 100, a za chwilę na przejściu obok Urszulanek wyprzedził kolejne auto. Tam pieszy nie miałby żadnych szans.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    13:16:43

    11 55

    Czekam z niecierpliwoscia na czasy gdy taki jak ten"bandzior z opla" zostanie POwalony ,na glebe zakuty w kajdanki,dotkliwie spalowany jeszce przed kilkumiesiecznym areszte do sprawy na ktorej sad POsadzi go na MINIMUM 2lata a jego wozidlo jako narzedzie przestepstwa zostanie POddane licytacji!!!
    I do konca swojego zywota bedzie oddawal 50% swoich zarobkow dla ofiary .

  • ~Piotr Czaja 2019-11-17
    13:21:11

    33 12

    jak zwykle idiotyczny komentarz kukukukuryku!

  • ~akukuruku 2019-11-17
    13:29:13

    8 33

    @Pan Piotr oczywiscie bedzie czekal z zalozonymi rekami az inny BANDZIOR za kolkiem zabije jego i cala rodzine na "pasach".

  • ~polk 2019-11-17
    13:44:23

    40 4

    Kazik jak zwykle bredzisz.
    Zapewne będzie wina kierowcy i wcale go nie bronię, ale piesza mocno przyczynił się do tego potrącenia.
    Gdyby miała choć trochę instynktu samozachowawczego, to idąc przez pasy popatrzyła by w prawo, by upewnić się, że nie nadjeżdża samochód. Owszem miała pierwszeństwo, ale w takich sytuacjach obowiązuje zasada ograniczonego zaufania.
    Gdyby spojrzała w prawo zapewne zatrzymała by się przed samochodem. padał deszcz, z przeciwka ślepiły światła, ale to nie jest wytłumaczenia.
    Ona by się zatrzymała, zapewne kierowca dostałby wiązankę a policja ukarała by go mandatem, a ona spokojnie poszła do domu.
    Teraz połamana leży w szpitalu ale ma satysfakcję i myślisz, że cieszy się że miała pierwszeństwo?
    Mnie nikt na pasach nie zabije, bo przed wejściem upewniam się, że kierowca mnie widzi, a jak wychodzę zza pojazdu, to najpierw wychylał łeb, by spojrzeć czy coś nie jedzie, takie same zasady wpajam najbliższym i oni się do tego stosują, to jest właśnie zasada ograniczonego zaufania.
    I na koniec, by uciąć spekulacje jak to w Polsce jest niebezpiecznie a na zachodzie super.
    W Niemczech w 2017 na pasach zginęły 302 osoby, w Polsce 262.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    13:52:09

    7 38

    @Panie Polk a dlaczego Pan broni ewidentnego winnego przezucajac czesc winy na piesza ,ktora NIC NIE zawinila bo BYLA juz na "pasach"!!!
    A takie uwagi ze POwinna miec oczy dookola glowy prosze kierowac do tego "slepego" w oplu,bo ja bym mu zyczyl aby tak samo pokonywal przejaz kolejowy jak przejscie dla pieszych to by dlugo nie POzyl!
    Pozdrawiam.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    14:04:01

    5 20

    @polk POprosze o zrodlo tych danych.
    POza tym jesli sa prawdziwe ze PL=38mln ,DE prawie 80mln,liczby aut i drog lepiej nie POrownywac.
    Ale i tak prosze o linka z tymi danymi +info jakie KARY groza w DE za POtracenie pieszego na "pasach".
    Pozdrawiam.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    14:20:57

    7 21

    @Panie polk-W 2016r Śmiertelne potracenia pieszych na milion mieszkancow;
    1-NL-4
    7-DE-7
    27-PL-33
    28-Litwa-35
    29-Rumunia.-38
    Wiec Panue polk bardzo proszę NIE tworzyc fejkow i klamac ,wtedy bede Pana mysial nazywac Pan POlk!
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2019-11-17
    14:30:53

    19 11

    Polecam ikonografikę która podziała na wyobraźnię każdego (jeśli nie podziałał ten makabryczny obraz z monitoringu): https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/statystyki-nie-klamia-na-drogach-jest-niebezpiecznie/5k22g4q
    A teraz o zdarzeniu. Porównajcie sobie prędkość jazdy autobusów i tych dwóch pojazdów które potrąciły dziewczynę. Profesjonalni kierowcy autobusu dopasowali prędkość do warunków (ciemno, ślisko, teren gęsto zabudowany, mocne opady). Obaj kierowcy jechali stanowczo zbyt szybko. @Jan R. - jesteś rozsądną osobą ale w tym przypadku nie mogę się z tobą zgodzić. Dziewczyna była na pasach i została potrącona dochodząc już do drugiej strony ulicy. Na pewno nie wtargnęła na pasy! @polk - porównaj dane ludnościowe, a przy okazji odejmij z Polski z 2 mln osób które wyjeżdża do pracy tymczasowej, a z kolei w Niemczech dodaj z 5 mln osób które nie są tam zarejestrowane na pobyt stały. Niemcy to dla nas niedościgniony przykład kultury motoryzacyjnej. Tam od lat są bardzo jasne przepisy. Pieszy ma zawsze pierwszeństwo i jako kierowca nie kalkulujesz czy jechać, czy nie jechać, wejdzie na pasy czy nie wejdzie. Super rozwiązanie które powinno być wprowadzone w Polsce.

  • ~polk 2019-11-17
    16:22:52

    13 4

    Kazik nie bronię kierowcy, ale niestety ludzie to nie maszyny, popełniają błędy i zapewne kierowca za ten błąd zapłaci. Pieniędzmi, może wolnością. Pieniądze rzecz nabyta, wolność do odzyskania, ale ból i potencjalne kalectwo pieszej nie do odwrócenia.
    Czy chęć udowodnienia racji jest tego warta? Odpowiedz sobie sam.
    Zgadzam się, że w Polsce jest niebezpiecznie na przejściach, ale to tym bardziej pieszym powinno zależeć, by na tym przejściu nie ginąć.
    Będziesz mieć satysfakcję jeśli zginiesz na przejściu a kierowca dostanie dożywocie? Nie sądzę!
    Statystyki potrąceń pieszych w Niemczech są dostępne na destatis.de, linku nie podam, bo mi post usuną.
    Druga strona to Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu.

  • ~ 2019-11-17
    16:28:05

    15 10

    Kobieta leży potrącona, ale jakoś nie widać za bardzo zainteresowania udzieleniem pomocy przez sprawcę.
    Spokojnie sobie wysiadł, rozglądał się w przeciwnym kierunku. Nie widać żeby się tym przejmował, ciekawe co robił w czasie jazy, bo na pewno nie patrzył na drogę. Przejście dla pieszych oświetlone w przeciwieństwie do zaciemnionego Rybnika. W naszym mieście często główne ulice albo z wyłączonymi latarniami, albo zapalają się po tym jak pieszy przejdzie albo poprzepalane.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    16:59:12

    5 19

    @Panie POlk -stosuje Pan typowa manipulacje ,gdy w 1szym poscie obwinia Pan ofiare ze nie patrzyla i dostatecznie NIE uwazala i gdyba Pan i gdyba co by bylo gdyby?
    Ale juz w 3cim poscie znowu odwraca Pan kota ogonem ze NIE broni Pan sprawcy czyli kierowcy!
    Na przyszlosc prosze radzic motorniczemu czemu nie zachowal nalezytej ostroznosci ,bo uderzyl w jego lokomotywe na przejezdzie kolejowym i poniosl smierc POdobny "bandyta z opla".
    Nie wiem czemu Wy tu prawie wszyscy ZAWSZE wybielajac oczywistego sprawce , szukacie dziury w calym i POlecacie by piesi bardziej uwazali,ale nikt sie nawet nie zajaknie nad tym ze "zabojca" ZAWSZE siedzi za kolkiem a nie idzie pieszo.Przypuszcam ze do 1go Was potracenia NIE zmienicie zdania nawet o jote.
    To NIE PIESI zabijaja kierowcow na "pasach" ale odwrotnie!!!Warto WBIC to sobie do glowy zanim sie wyjdzie POspacerowac.
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2019-11-17
    16:59:41

    8 9

    Tak Niemcy radzą sobie z przekraczającymi prędkość (w tym przypadku tylko o 24 km/h). 70 EUR + koszty administracyjne. Na bogatych to może nie zadziała ale na taką smarkaterię 18-20 jeżdżącą autami rodziców to by działało. Tak samo na tych którzy płaczą nad zapłatą za parkowanie 2,50 zł za godzinę - wysokie mandaty działałyby na wyobraźnię. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-mandat-z-niemiec-dla-polaka-od-tajemniczej-frau-fiebig,nId,3334829

  • ~akukuruku 2019-11-17
    17:16:12

    3 15

    ~polk 2019-11-17 16:22:52"Kazik Będziesz mieć satysfakcję jeśli zginiesz na przejściu a kierowca dostanie dożywocie? Nie sądzę!"

    @Panie POlk i znowu Pan bladzi,bo to NIE ofiara ma miec satysfakce ale POtencjalny zabojca PELNE GACIE zanim kogos potraci!!!

    Tj POdobnie jak z wyludzajacymi VAT ,ktorym w czasach PO za wielomilionowe wyludzenie grozila "kara" MAX.5tys zl z Kodeksu Skarbowego.
    Dopiero gdy PIS i Z.Ziobro WPROWADZILI PRZEPADEK mienia POchodzacego z kradziezy +za wyludzenie POwyzej 10mln grozi KK i kara DOZYWOCIA ,to teraz POtencjalni zlodzieje kilka razy POmysla zanim okradna Panstwo.
    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2019-11-17
    18:43:00

    15 5

    Arteks - "Tam od lat są bardzo jasne przepisy. Pieszy ma zawsze pierwszeństwo i jako kierowca nie kalkulujesz czy jechać, czy nie jechać, wejdzie na pasy czy nie wejdzie. "

    A jakie to są przepisy? Bo z tego, co gdzieś wyczytałem, to piesi w Niemczech pierwszeństwo mają tylko w obszarze, gdzie jest ograniczenie prędkości do 30km/h i tylko w obszarach zabudowanych. Na wszystkich innych przejściach nie mają pierwszeństwa przed przejściem. Wyjaśnij proszę jeśli masz prawne potwierdzenie twojej tezy, bo piszesz to za każdym razem a ja nigdzie nie umiem znaleźć takich informacji jak twoje.

  • ~truman20 2019-11-17
    18:47:04

    15 3

    Przejścia aktywne i inteligentne doświetlenie przejść dla pieszych - to trzeba robić, koniecznie! To naprawdę nie są wielkie pieniądze a oświetlenie LED naprawdę potrzebuje niewiele energii. Miasta marnują ogromne pieniądze na pierdoły a nie ma na najważniejsze rzeczy. Wystarczy pojechać do Rydułtów, tam jest to super rozwiązane na wielu przejściach.

  • ~Arteks 2019-11-17
    18:52:43

    7 16

    @truman20 - takie przepisy dotyczą terenu zabudowanego, a warto zwrócić uwagę, że Niemcy mieszkają głównie w miastach bo to kraj bardzo zurbanizowany. I tak jak podaje @akukuryku to działa, bo wypadków na przejściach jest tam ewidentnie mniej. Pomijam już to, że Niemcy jeżdżą kulturalniej i ostrożniej niż nasi. Oczywiście, że tam też dochodzi do wypadków bo człowiek jest istotą omylną. Bezwypadkowa i szczęśliwa jazda autem to tylko w reklamach koncernów motoryzacyjnych. W realu - gorzej. U nas mamy problem i należy go jakoś rozwiązać. Ja bym szedł w kierunku sprawdzownych rozwiązań krajów takich jak Niemcy o wiele bardziej rozwiniętych w inżynierii czy urbanistyce od Polski.

  • ~Arteks 2019-11-17
    18:57:56

    9 17

    @truman20 - piszesz o oświetleniu przejść. Słusznie. Ale czy u nas jakieś są źle oświetlone? To w Radlinie na którym doszło do tego wypadku - też było świetnie oświetlone, a mimo to doszło do tego naprawdę przerażającego wypadku. Pamiętam różne dyskusje o winie pieszych - ale ta dziewczyna wcale nie wtargnęła na jezdnię! Była już prawie przy drugiej stronie ulicy kiedy z impetem uderzył ją pędzący samochód. Ewidentnie obaj kierowcy jechali za szybko. Porównaj sobie to z jazdą kierowcy autobusu, który jechał prawidłowo, dostosował jazdę do warunków na drodze. Pędzić to sobie można na autostradzie - nie przez centra miast.

  • ~truman20 2019-11-17
    19:14:09

    19 3

    ~Arteks - czyli piszesz nieprawdę, że pieszy w Niemczech ma zawsze pierwszeństwo. Wprowadzając dramaturgię w taki sposób nic nie zdziałasz, bo ludzie nie są głupi. Prędkość prędkością, warunki warunkami, jeśli kierowcy przekroczyli prędkość, to powinni zostać surowo ukarani. Kierowca, który pierwszy ją potrącił powinien znacznie zwolnić, bo nie widział całego przejścia. Przez złe warunki mógł jej nie widzieć, bo naprawdę była szpetna pogoda. Ale nie wmawiaj mi, że jak ona przechodziła ślepo przez przejście, to liczyła na jakiś cud. Wystarczyło żeby zachowała odrobinę uwagi, to teraz nie było by nas tutaj, naszych komentarzy, tragedii tej dziewczyny i problemu kierowców, bo to oni dostaną najbardziej po dupie. Dla niektórych głupio to zabrzmi, ale w tych warunkach kierowcy mogli jej nie widzieć, ale ona musiałaby nagle stracić wzrok żeby nie zauważyć zbliżających się aut do przejścia.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    19:14:19

    8 20

    Ilukrotnie ogladam to nagranie PO prostu NIE MOGE SIE "NADZIWIC" "zachowaniu" tego "BANDZIORA" z opla!!!
    POtraci dziewczyne na "pasach" a zachowuje sie,jakby to jemu ktos szkode na wozidle zrobil, rozglada sie tak jakby sumienia i rozumu szukal.
    MASAKRA sPOtkac takiego "dzolero' chocby na chodniku w bialy dzien.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    19:24:00

    5 12

    @Panie truman- Nie rob Pan ludziom wody z mozgu,udajac ze to przejscie w Radlinie NIE jest na "obszarze zabudowanym!!!
    Wiec racja jest PO stronie Arteksa,a Panu proponuje POjezdzic choc troche po ulicach w Hiszpanii,bo tam mialby Pan PO prostu SKOPANE auto przez pieszego jesli przejechalbys mu tylko "przed nosem" na przejsciu dla pieszych i sie NIE ZATRZYMAL jak on sie zbliza do przejscia!!!
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2019-11-17
    19:24:27

    7 13

    @truman20 - dlaczego dramaturgię? Dramaty mamy czytając i oglądając codzienne wiadomości z naszych polskich miast. Jaką nieprawdę? Na pasach w terenie zabudowanym ma zawsze pierwszeństwo i tego bym oczekiwał od naszych prawodawców. Zresztą takie rozwiązania popiera co raz więcej dziennikarzy czy policjantów (co nie dziwi bo mają do czynienia w szczególny sposób z masakrą pieszych jaka się odbywa w Polsce codziennie). Mówią o tym też specjaliści od transportu czy bezpieczeństwa np. z Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wierzę, że w końcu parlamentarzyści się ugną. Niedawno jak w Warszawie jakiś szaleniec zabił ojca małego dziecka na pasach - mieszkańcy tej ulicy zwołali się, zablokowali drogę i zorganizowali protest. Ludzie pomału tracą cierpliwość w obliczu motodominacji - także kierowcy. Ja też jestem kierowcą i przerażają mnie ten narastający mototerror i bezbronność ofiar.

  • ~Arteks 2019-11-17
    19:33:54

    10 12

    @truman20 - jaką jeszcze uwagę miała zachować ta dziewczyna skoro miała bezwzględne pierwszeństwo będąc już na pasach? Gdzie miała uciekać skoro z dwóch stron pędziły na nią auta których niedojrzali kierowcy pędzą nawet w tak niekorzystnych warunkach jakie panowały tego wieczora? Ale niejednoznaczne opinie w komentarzach świadczą jak rozzuchwalonych i nieodpowiedzialnych mamy kierowców. Z pewnością każdy potępi terrorystę, pedofila czy kidnapera chcącego skrzywdzić dziecko, a dlaczego w przypadku takiego zdarzenia gdzie ofiarą jest nieletnia - broni się nie tego kogo trzeba? To jest niepojęte jak bardzo motoryzacja ogłupia niektórych...

  • ~truman20 2019-11-17
    19:37:07

    12 4

    Arteks - " Na pasach w terenie zabudowanym ma zawsze pierwszeństwo" - oooo dopisałeś nagle, że "na pasach". To każdy wie, że na pasach ma pierwszeństwo, w Polsce też ma. Wcześniej tego nie napisałeś, więc żadnej ameryki nie odkryłeś i wprowadzasz niepotrzebny zamęt i próbujesz tu robić jakieś gloryfikacje zachodu. Pierwszeństwo PRZED przejściem w Niemczech mają piesi tylko, gdzie prędkość jest do 30km/h i nie jest to reguła, bo w wielu miejscach jest 50km/h w terenie zabudowanym.

    ~akukuruku - a gdzie ja napisałem, że nie jest w terenie zabudowanym? Następny co fanzoli jedno i to samo w kółko licząc, że ktoś to czyta.

  • ~truman20 2019-11-17
    19:41:08

    16 3

    ~Arteks - "jaką jeszcze uwagę miała zachować ta dziewczyna skoro miała bezwzględne pierwszeństwo będąc już na pasach" - czyli to, że na papierku ma pierwszeństwo, zwalnia ją z rozglądania się? Nie wiem jak ty przechodzisz przez jezdnię, ale ja nie mógłbym wejść na przejście lub jezdnię ciągle nie rozglądając się i nie zachowując do końca uwagi aż przejdę na drugą stronę. Po prostu instynkt nie pozwala mi inaczej, to powinno być automatyczne zachowanie, bo mogę stracić zdrowie lub życie a kierowcy co najwyżej obiję auto. Rozumiesz tą różnicę? Jeśli ogrom ludzie ma takie podejście jak ty i ten srukukuku powyżej, to ja nie dziwię się, że dochodzi do potrąceń na przejściach.

  • ~Arteks 2019-11-17
    19:51:39

    6 14

    @truman20 - dalej nie rozumiesz różnicy, pewnie nie bywasz nigdzie poza Polską... I lepiej abyś tam nigdy nie jechał jako kierowca - nie wypłacisz się z mandatów, możesz też doprowadzić do nieszczęścia. Faktycznie we wszystkich krajach pieszy który jest na pasach ma pierwszeństwo - nawet u nas. Jak to jest respektowane przez kierowców - masz przykład na tym filmiku. Różnica między Polską, a wieloma innymi bardziej cywilizowanymi krajami leży w tym, że u nas pieszy ma pierwszeństwo wtedy kiedy jest na pasach. Za granicą także wtedy kiedy wyraża chęć wejścia na pasy i stoi przed przejściem. System zachodni jest lepszy i nie budzi żadnych rozważań kto ma pierwszeństwo - zawsze ma je pieszy. Jak dobre jest to rozwiązanie - potwierdzają to statystyki. Wszyscy kierowcy na to bardzo zwracają uwagę bo tam poza wszystkim, pieszy może od kierowcy wysądzić np. dożywotnią rentę jeśli zostanie uznany jakiś uszczerbek na zdrowiu. Zrozumiał? Jak nie to niech poczyta - dużo w necie jest na ten temat. Kiedyś myślałem, że niemieccy czy austriaccy kierowcy zatrzymują się przez grzeczność. A oni po prostu robią to... respektując swoje przepisy. :)

  • ~akukuruku 2019-11-17
    19:56:45

    4 12

    @Panie truman20 - Kto tu fandzoli?
    Pana cytat"~truman20 2019-11-17 18:43:00
    " Bo z tego, co gdzieś wyczytałem, to piesi w Niemczech pierwszeństwo mają tylko w obszarze, gdzie jest ograniczenie prędkości do 30km/h i tylko w obszarach zabudowanych."

    Niech Pan moze kilka razy przeczyta wlasny POst a PO tem POgadamy o fandzoleniu.
    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2019-11-17
    20:00:28

    12 4

    ~Arteks - człowieku!!!! Ja rozumiem co do mnie piszesz, ale akurat na chwilę obecną mam w nosie ten twój ukochany zachód. Jesteśmy w Polsce i obowiązują polskie przepisy i prędko się nie zmienią, bo mentalność ludzi jest zatrważająca - zarówno kierowców jak i pieszych. Pomijając winę kierowców przy potrąceniach, bo jeśli jest ewidentna, to powinni dostać taką karę, że w pięty pójdzie, to naprawdę jeśli piesi również przestrzegaliby przepisów i zachowali chociaż odrobinę uwagi, to 90% potrąceń na przejściach by nie było. Zatrzymać się, rozejrzeć lewo-prawo-lewo, poczekać aż auta przejadą lub się zatrzymają, wejść na przejścia NIE TRACĄC UWAGI aż do samego końca. To aż takie trudne?

  • ~truman20 2019-11-17
    20:07:21

    8 2

    ~akukuruku - żle dobrałem kolejność. Miało być "w terenie zabudowanym, gdzie jest ograniczenie prędkości do 30km/h".

  • ~Arteks 2019-11-17
    20:11:46

    5 11

    @truman20 - zdecydowanie mylisz się równając nieodpowiedzialnych pieszych z nieodpowiedzialnymi kierowcami. Bo ilość wypadków z pieszymi w których są oni winni, a nie kierowcy to tylko 7%. Za większość winni są jednak kierowcy. A ponieważ jesteśmy w unijnej czołówce wypadków - należy coś z tym zrobić i załatwić ten problem. Nasi politycy do dzieła! Wy też możecie zginąć na pasach.

  • ~truman20 2019-11-17
    20:15:21

    10 2

    ~Arteks - kompletnie odjechałeś. Pisałem ci dlaczego są takie statystyki a nie inne, ale do ciebie nic nie dociera. Jak grochem o ścianę. Twój egocentryzm wylewa się strumieniem. Napiszę jeszcze raz krótko: wtargnięcie bardzo trudno jest udowodnić nie mając nagrania lub świadków, stąd takie statystyki. Koniec, więcej już tego nie napiszę, bo ty i tak nie skumasz.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    20:27:15

    3 12

    @Panie Truman-Przyjmuje wyjasnienia tylko jak zwykle zaPOmnial Pan dodac ze w RFN w przewazajacej czesci CENTROW miast i w miejscach zamieszkanychi niebezpiecznych jak osiedla, szkoly szpitale itd. jest ogr do 30/h taki "drobny" szczegol.
    @Arteks zarzadzenie dot.dop.predkosci na drogach gminnych,miejskich i powiatowych ABSOLUTNIE NIE dotyczy rzadu i politykow w Warszawie ale POlitykow SAMORZADOWYCH,gdyz to oni odPOwiadaja(narazie teoretycznie) za BEZPIECZENSTWO na drogach IM POdleglych,wiec rzad centralny w tym przypadku NIE ma NIC do gadania!!!
    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2019-11-17
    20:49:42

    11 2

    ~akukuruku - "w przewazajacej czesci CENTROW miast" no właśnie! Ale to nie jest ZAWSZE, jak wielokrotnie pisał tu Arteks, nie tylko w tym artykule, ale za każdym razem. Tylko to chciałem dowieść, bo on sam nie przyzna się do błędu, choćby wszyscy ludzie na świecie mu udowodnili nieprawdę, to wymyśli wymówkę żeby tylko nie wyszło na to, że nie ma racji.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    20:49:44

    3 11

    @Panie truman prosze sobie swoim wozidlem "wtargnac" na przejazd kolejowy przed nadjezdzajacy POciag ,moze wtedy DOWIE sie Pan cztn.SILA RAZY GWOLT i doceni JAK KRUCHE jest ludzkie(w tym panskie) zycie!!!
    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2019-11-17
    20:55:28

    10 2

    ~akukuruku - kolejny raz "no właśnie!!!" To tylko potwierdza moją tezę, że ludzkie życie jest bardziej kruche niż blacha pojazdu. Cieszę się, że rozumiesz skutki kolizji człowieka z pojazdem, z grubsza takie same jak skutki kolizji pojazdu z rozpędzonym pociągiem. Kogo chwila nieuwagi będzie więcej kosztowała? Mam nadzieję, że to jest jasne i nie trzeba więcej tłumaczyć.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    21:13:40

    3 11

    @Panie truman20-Z calym szacunkiem ale czemu sie Pan uczepil Arteksa za slowo "zawsze"?
    Wez Pan se POmysl gdyby Pan byl na miejscu tej dziewczyny,ktora nie wiadomo czy przezyje i czy bedzie tak sprawna jak przed kontaktem z tym "BANDZIOREM",czy wtedy tez by Pana interesowalo to slowo,ktore w tym przypadku nie ma zastosowania, bo chyba NA CALYM SWIECIE osoba BEDACA JUZ NA PASACH MA PIERWSZENSTWO I POWINNA BYC PEWNA SWEGO BEZPIECZENSTWA dlatego ze JEST NA PASACH a nie poza nimi!!!
    Tak ciezko to Panu POjac,nie wierze?
    Pozdrawiam.

  • ~akukuruku 2019-11-17
    21:23:47

    3 11

    Oj Panie truman ze mna nie bedzie mial Pan tak lekko piszac;"~truman20 2019-11-17 20:55:28"Kogo chwila nieuwagi będzie więcej kosztowała?"

    Panie truman wszystko ok,tylko prosze mi naswietlic, KOGO chwila nieuwagi???Czyzby winil Pan ofiare czyli ta dziewczyne i ZA CO???

  • ~Arteks 2019-11-17
    21:26:51

    5 13

    @truman20 - jakiego błędu czy pomyłki się dopuściłem, nie mówiąc już o kłamstwie? Jak możesz stawiać taki zarzut skoro przyznałeś się, że nie znasz zasad jakie tam panują i nie zadałeś sobie trudu aby o nich poczytać? Ja czasami bywam autem za granicą i muszę je znać. Nie popełniłem żadnego błędu tylko ty czytasz wpisy różnych osób i... dopisujesz sobie swoją interpretację. Zasada bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych będących przed pasami obowiązuje nie tylko w centrach ale na terenie zabudowanym np. w Niemczech i wielu innych krajach. A w centrach o czym słusznie wspomina @akukuryku obowiązują dodatkowo specjalne strefy zmniejszające prędkość. To dwie różne zasady. Swoją drogą taka strefa tempo jest już w Katowicach (ograniczenie do 30 km/h) i nie mam nic przeciwko aby powstała u nas. Czy jeszcze czegoś nie rozumiesz? Chętnie wytłumaczę mimo, że niesłusznie nazywasz mnie kłamcą, a ja słusznie o tobie piszę, że jesteś kompletnie nieobeznany w temacie. Na razie w Polsce nie mamy ani zasady pierwszeństwa pieszych dochodzących do przejścia, a w centrum Rybnika nie mamy strefy "Tempo30". Walka o to jest przed nami ale prędzej czy później rozsądek i opinia publiczna zwycięży. Jestem co do tego przekonany. Czym więcej takich wypadków, tym większe będą naciski społeczne na ludzi władzy.

  • ~ 2019-11-17
    22:39:40

    6 3

    spieracie się o strefy ograniczonej prędkości w centrach miast, zwłaszcza na zachodzie, tylko pomijacie "drobny"szczegół, centra tych miast można w SENSOWNY sposób ominąć, co w Rybniku jest niewykonalne
    ~akukuruku 2019-11-17 20:49:44
    "@Panie truman prosze sobie swoim wozidlem "wtargnac" na przejazd kolejowy przed nadjezdzajacy POciag "
    co z tego, że otwarte rogatki i brak czerwonego światła wskazuje mi wolną drogę ? zawsze coś może zawieźć i kiedy przejedzie po mnie lokomotywa, moja wolna droga nie będzie miała już znaczenia, dlatego zdrowy rozsądek i doświadczenie życiowe (przed laty lokomotywa przejechała mi przed sama maska przy otwartych rogatkach) nakazuje mi wjeżdżac na przejazd dopiero po upewnieniu się że jest "czysty" , u wielu pieszych, nietety, widać brakuje wyobraźni i rozsądku, za to jest slepa wiara w moc przepisów

  • ~akukuruku 2019-11-17
    22:53:04

    4 10

    @Panie "ursus" jaki "zdrowy rozsadek" by Pan zaproponowal tej dziewczynie z Radlina,aby miala szanse dojjsc te 2m do chodnika?
    Moze to;Przed wejsciem na "pasy" "wypij RB doda Ci skrzydel" i przeskoczysz nawet nad autem twojego POtencjalnego zabojcy.

  • ~Arteks 2019-11-17
    23:07:11

    5 8

    @ursus - u nas też dałoby się to zrobić tak jak np. w takiej strefie jest ul. Orzepowicka na Nowinach (30 km/h). I jest bezpieczniej, a kierowcy niechętnie nią jeżdżą wybierając Kominka czy Budowlanych. Dałoby się spokojnie wprowadzić w naszym Śródmieściu takie ograniczenia. Piszesz, że u nas nie da się ominąć Śródmieścia. Jak to nie? Przecież mamy taki obwodnicowy "ring" (na miarę tego jak się tworzyło ulice w czasach PRL) Wyzwolenia-Kotucza-Reymonta lub Obwiednia - Prosta - Żorska - Sybiraków - Wyzwolenia. Nie ma potrzeby pchania się np. na Kościuszki, 3 Maja czy pl. Wolności. Problem tkwi w tym, że wielu kierowców chce jechać tam gdzie bliżej, a obecny brak jakichkolwiek szykan w Śródmieściu ich do tego tylko zachęca.

  • ~ 2019-11-17
    23:30:56

    6 2

    ~Arteks 2019-11-17 23:07:11
    " Piszesz, że u nas nie da się ominąć Śródmieścia. Jak to nie? Przecież mamy taki obwodnicowy "ring" (na miarę tego jak się tworzyło ulice w czasach PRL) Wyzwolenia-Kotucza-Reymonta lub Obwiednia - Prosta - Żorska - Sybiraków - Wyzwolenia. "
    kolejny raz pokazujesz, że masz problem ze zrozumieniem czytanego tekstu, czy kolejny raz bezczelnie kłamiesz, bonigdzie nie napisałem że nie da się ominąć śródmieścia, tylko SENSOWNIE ominąć centrum, (celowo napisałem WIELKIMI literami, a i tak tego nie dostrzegłeś), co to za "obwodnicowy ring" bez pierwszeństwa, gdzie brak jest dwupoziomowych zjazdów i wyjazdów, a co kawałek stoi się na światłach lub skrzyżowaniu ? dzięki takim rozwiązaniom przejazd trwa o wiele dłużej niż przez centrum

  • ~ 2019-11-17
    23:35:28

    5 2

    ~akukuruku
    nie oczekuj odpowiedzi na prymitywne zaczepki kierowane w moją stronę

  • ~pprywatne 2019-11-17
    23:45:55

    5 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2019-11-18
    18:26:09

    2 6

    @ursus - ale co to ma do tego aby nie zrobić Tempa30 na wybranych ulicach Śródmieścia? Przecież dzięki temu wielu kierowcom przestanie się opłacać pchać do centrum, skoro nie dojadą szybciej niż lekko okrężnymi głównymi drogami. Akurat z tych które wymieniłem zatyka się Prosta na niektórych odcinkach i Kotucza w okolicy Ronda Gliwickiego oraz Obwiednia przed Rondem Wodzisławskim - niewiele jak na tak długi "pierścień". Katowice wprowadziło kilka lat temu Tempo30 też nie mając obwodnicy północ-południe. Można ewentualnie A4 i DTŚ traktować jako obwodnice ale tylko wschód-zachód i nie do końca bo do niektórych dzielnic nie opłaca się nimi jechać (np. Zawodzie czy duże os. Paderewskiego).

  • ~minowa 2019-11-18
    18:31:56

    7 2

    Nie zauważyłem, aby po przejechaniu autobusu spojrzała w lewo lub w prawo (w prawo nie miała możliwości niczego zobaczyć) zanim weszła na przejście.
    Art. 14 PRD:
    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi.
    Popełniła wykroczenie przeciwko art. 14 pkt 1a oraz 2.
    Proszę zauważyć, że nie ma tu żadnego rozgraniczenia, czy to jest przejście dla pieszych, czy nie jest.
    Jednoznaczna wina pieszej.
    Teraz możecie mnie zbluzgać.

  • ~Arteks 2019-11-18
    18:59:08

    4 7

    @minowa - nie trzeba cię bluzgać bo przecież można prowadzić w miarę kulturalne rozmowy nawet jeśli się różnimy w poglądach. Zwróć uwagę, że ta dziewczyna nie złamała tych przepisów jakie cytujesz bo nie wtargnęła na jezdnię, a w sytuacji kiedy była na pasach - to ona ma pierwszeństwo. W trakcie kiedy doszło do uderzenia w nią przez samochód pokonała już z 80% trasy przez ulicę. Gdybyś na egzaminie tak odpowiedział na pytanie - oblewasz. Natomiast porównując jazdę autobusów i aut - kto nie zachował szczególnej ostrożności jak nie kierowcy aut? Dzisiaj z kolei w telewizji mówią o jakimś ćpunie za kierownicą który zabił na przystanku kobietę, a kilka dni temu jakiś młodzian jechał 300 km/h na godzinę - drogą ekspresową, innym razem ktoś uciekał swoim daewoo po polnych i leśnych drogach naiwnie sądząc, że policja go zgubi... Codziennie jesteśmy świadkami rosnącej moto-patologii. Każdy porządny kierowca powinien namawiać nie tylko do zmian w przepisach, podwyższania kwot mandatów oraz ustawiania w różnych miejscach foto-radarów. Powinien też namawiać do rozwoju transportu publicznego bo auto nie jest dla każdego. Dla tych dwóch gości którzy pędzą po centrum Radlina w ciemny, deszczowy, listopadowy wieczór czy dla tego który nie potrafi się prawidłowo włączyć w Chwałowicką - transport publiczny byłby świetną alternatywą.

  • ~Azaharix 2019-11-18
    20:17:49

    6 2

    @Arteks
    Tylko że ona w tym momencie nie powinna w ogóle wejść na pasy, tylko poczekać chwile zanim autobus ją odsłoni i o tym minowa pisze. To jest wejście na jezdnie zza przeszkody (za co jest mandat) i z punktu który w tym momencie była ograniczona widoczność drogi. Wejdź jak jest ciemno i pada na pasy gdzie stoi w korku ciężarówka przed pasami i Cię całkowicie zasłania. Jadący z naprzeciwka mają na pewno kryształową kulę że będą wiedzieli że zaraz będziesz na masce. Nawet jak zahamują wtedy do zera i ponownie ruszą, a ty w tym momencie się wyłonisz zza tej ciężarówki to możesz wejść w bok tego samochodu i oberwać bocznym lusterkiem. Dlatego jest ten przepis żeby w tym momencie nie przechodzić. Owszem była już na przejściu dla pieszych, ale znalazła się tam niezgodnie z przepisami, więc obstawiam jej winę.

  • ~akukuruku 2019-11-18
    20:36:50

    5 9

    Panie "minowa"-POwiem JEDNO -MASAKRA i strach sie bac wyjsc na rybnickie ulice jak tam takie "slepoty" jezdza!!!
    Ja nie jestem tak kulturalny jak Arteks i POwiem Panu tak ze MARZY mi sie czas kiedy wszelkiej masci OBRONCY przestepcow badz innych zabojcow za negowanie WINY i PO prostu manipulacje faktami beda POnosili ODPOWIEDZIALNOSC ZA WSPOLUDZIAL,na takich samych zasadach jak poprzez naklanianie do zabojstwa tez sie idzie "siedziec".

  • ~akukuruku 2019-11-18
    20:51:23

    0 10

    @Panie Azarahiks na Pana tez czeka"cieplutkie" POslanie w celi+ za WSPOLUDZIAL!!!
    "Jasny gwint "KTO wam wydal PJ?
    POprosze namiary na lekarza ktory POdpisal wasza "zdolnosc i POczytalnosc" nie zauwazajac ze zamiast okularow nosicie dna z butelek na nosie.
    Pozdrawiam.

  • ~minowa 2019-11-18
    20:54:05

    9 3

    @Arteks, @Azaharix ci wytłumaczył. Co innego wtargnięcie (przy widoczności drogi przez pieszego), a co innego przechodzenie przy braku widoczności drogi. Ten drugi samochód, pod który wpadła piesza potrącona przez pierwszy nie zrobił nic nieprzepisowego. Dojeżdżał do przejścia, gdy przez jego pas już piesza przeszła, skąd mógł przewidzieć, że wpadnie mu pod koła ? Nie mógł też przewidywać, że dziewczyna się zatrzyma, zawróci, itp. bo przepisy jasno określają, jak ma pieszy przechodzić. Nie wolno mu przebiegać, zatrzymywać się, zwalniać kroku, zawracać itp.
    Niestety, ogół pieszych nie ma podstawowej wiedzy o zachowaniu sie na drodze.
    Ciekawe, ilu pieszych wie, że jeśli jest wysepka pomiędzy jezdniami i tam jest przejście, to są dwa odrębne przejścia i zachowanie pieszych ma być takie jak przy dwóch odrębnych przejściach. A ilu pieszych wie, że jeśli nie ma chodnika, tylko pobocze, to piesi idąc skrajem jezdni muszą zejść z niej na pobocze, jeśli nadjeżdża pojazd? I to bez względu, czy na poboczu jest błoto, kałuża czy śnieg ? To nie pojazd omija pieszego, tylko pieszy schodzi.
    Chciałbym, aby oprócz instruowania kierujących doinformować pieszych z rozdziału "ruch pieszych KRD a szczególnie art. 11 i 14. Jakoś nikt o tym nie wspomina. Czyżby to było niewykonalne ?
    @akukuruku - nie mam ci nic do opowiedzenia, bo to nie ma sensu.

  • ~Arteks 2019-11-18
    22:03:47

    3 10

    @Azaharix @minowa - piszecie brednie jak przystało na typowych motokultystów. W Czechach, Niemczech - krajach w których bywam autem, jest niewielkie prawdopodobieństwo, że doszłoby do takiego wypadku. A jeszcze mniejsze aby doszło do niego z powodu jakiegoś miejscowego kierowcy. I to nawet nie z powodu większej ochrony pieszych i jaśniejszych przepisów. Nikt w takich warunkach w terenie zabudowanym nie jechałby na tyle szybko aby nie mógł wyhamować. I taki morał z tej historii wyciągnijmy jako kierowcy - JEŹDZIJMY ZGODNIE Z PRZEPISAMI, a dodatkowo w czasie obfitych opadów deszczu, wieczorem i w miejscach gdzie są pasy - jeździjmy nawet wolniej niż dopuszczają tego przepisy. Łatwiej wyhamujemy i nie będziemy musieli płacić odszkodowań, łazić po sądach i przepraszać ofiary i ich rodziny. Każdy kierowca jest pieszym! Nawet na takim parkingu Auchana - kierowcy którzy dopiero co przyjechali swoimi wehikułami, grzecznie muszą dostać się do sklepu i odwrotnie. Ile razy widziałem tam sytuację kiedy kierowca który przed chwilą sam był pieszym - o mało nie rozjechałby pieszego... A @minowa oblałby egzamin gdyby uznał, że kierowca ma pierwszeństwo w sytuacji kiedy pieszy jest na pasach. Nie mówiąc już o tym, że z takimi poglądami stwarza realne zagrożenie na pasach/drogach naszego regionu.

  • ~minowa 2019-11-19
    08:38:10

    5 2

    @Arkeks, wiesz, dlaczego w Polsce jest dużo wypadków z pieszymi ? Bo piesi chcą pokazać kierującemu, temu bogaczowi co ma samochód, że oni teraz są ważni, bo chcą przejść przez ulicę. Dowartościowują się w ten sposób, przekraczając przepisy, których nie znają. Dwukrotnie byłem dłuższy czas w Paryżu. Tam piesi są rozsądni i po prostu mądrzejsi. Bez problemu przechodzą na uliczkach o mniejszym ruchu samochodowym na czerwonym świetle dla pieszych. Takie światło ostrzega ich o tym, że nie mają pierwszeństwa, ale gdy nic nie nadjeżdża - przechodzą na czerwonym. Sam tak przechodziłem kilkakrotnie, nawet razem z policjantem francuskim. I co ? I nic. Wiedza i kultura pieszych decyduje. W Polsce piesi są egoistyczni, zadufani w sobie i nakręceni propagandą, że mają PRAWO ROBIĆ

  • ~Azaharix 2019-11-19
    09:35:56

    3 3

    @Arteks tylko idąc twoim tokiem rozumowaniu to pieszy też ma pierwszeństwo jak przechodzi na czerwonym świetle, albo wchodzi prosto pod auto bo w momencie zderzenia znajduje się na pasach i ma pierwszeństwo. A jednak wtedy pieszy jest winny bo nie powinien wtedy wejść na jezdnię. A artykuł 14 mówi właśnie o tych wyjątkowych sytuacjach gdzie pieszy nie może przechodzić. Więc podaj podstawę prawną, a nie jakieś ogólniki typu że kierowcy powinni uważać. Gdyby ona nawet przechodziła na czerwonym ale była widoczna to by ją kierowcy i tak przepuścili. A tak nie dała szansy na naprawę jej błędu kierowcy wychodząc z ukrycia wprost pod koła.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5289