zamknij

Kalendarz

Klub Fotoraficzny Format

Fundacja EDF Polska, Klub Energetyka
09.01. - 31.01.

Hol górny:

Marzena Kolarz – „Maski”;

Marta Adamczyk – „Akty”;

Edyta Wypierowska – „Still Life I” i „Still Life II”;

 

RYBNIK
GALERIA KLUBU ENERGETYKA
ul. Podmiejska 1, tel. 032 7391174, www.fundacja.rybnik.pl

Wystawa Klubu Fotograficznego FORMAT
www.format.art.pl

oraz trzy wystawy fotografii:
Marzena Kolarz  MASKI
Marta Adamczak   W poszukiwaniu siebie
Edyta Wypierowska  Still Life I  i  Still Life II

Wernisaż 9 stycznia (środa) 2008 r. o godz. 18.00.
Wystawa czynna do 31.01.2008 r.

Rybnicki Klub Fotograficzny FORMAT, organizator Rybnickiego Festiwalu Fotografii,
którego nie trzeba rekomendowć.
ORAZ
Trzy wystawy, trzy kobiety, trzy różne style, trzy spojrzenia na fotografię i swoje wnętrze.a łączy je to, że wszystkie studiowały fotografię w ASP w Poznaniu,
no i camera obscura.

Zapraszam gorąco,
Krzysztof Łapka
www.flash.art.pl
www.niezalezi.art.pl
tel. 513064196


Marzena Kolarz - ur.w 1979 r. Mieszka w Krakowie. Studiuje w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej ASP (Uzupełniające Studia Magisterskie).
Pracuje jako wykładowca w Krakowskich Szkołach Artystycznych, gdzie prowadzi zajęcia z Fotografii Reklamowej, Portretu,Emulsji. Brała udział w kilku wystawach i pokazach. W fotografii interesuje ją niemal każda dziedzina i każda technika.
Jak mówi - Nawet z małego wątku można utkać długą historię...
strona: www.marzenakolarz.com

MASKI  to bliskie autorce osoby fotografowane kamerą otworkową, na polaroidzie. Fakt powstania portretu za pomocą tylko małego pudełka, był dla nich pewną formą magii. Marzena Kolarz wybrała polaroid, ponieważ chciała aby były to fotografie
kolorowe dające możliwość wykorzystania całej płaszczyzny
obrazu, no i co bardzo lubi, natychmiastowe jego wywołanie. Na początku
działała intuicyjnie, liczył się dla niej tylko obraz, jaki powstawał. Z czasem zaczął się liczyć cały proces powstania fotografii. Poszukiwanie i walka z materią, sprawiała jej wielką przyjemność. A wspaniałe efekty tych zmagań możemy zobaczyć na wystawie.

Marta Adamczak - ur. w 1979 r. Mieszka w Koszalinie. W 2007 r. ukończyła
studia w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na Wydziale Komunikacji
Multimedialnej, kierunek: fotografia. Wcześniej na tym samym Wydziale otrzymała dyplom licencjacki w zakresie fotografii, a jeszcze wcześniej ukończyła Wielkopolską Szkołę Fotografii.
Wystawy: 2005 r. Stary Browar - Poznań; 2005 r. Bałtycka Galeria Sztuki - Koszalin
Zainteresowania: fotografia, film,podróże, kulinaria, sporty ekstremalne, filozofia.

W poszukiwaniu siebie to cykl autoportretów zrealizowanych kamerą otworkową.
Jak mówi autorka - Pokazuję siebie, chcę się odrzeć ze wszystkiego, pokazać
swoją cielesność taką jaka jest, bez żadnych sztuczek, ukrywania czegokolwiek, montażu, retuszu. Docieram (jako artysta) do punktu, w którym jedynym sensem
jest fotografia mnie samej.Fotografie - moje poszukiwanie siebie, tożsamości,
tożsamości kobiety, artysty, kochanki. Fotografie - moje oczyszczenie, przełamanie
tabu, przekroczenie niedostępnych obszarów cielesności, wizualnej strony mojego ja, pełnego lęku, obaw, kompleksów. Fotografie te pomagają mi w zrozumieniu siebie i swojej drogi, drogi jaką wybrałam jako artysta, kobieta.

Edyta Wypierowska - ur. w 1970 r. Mieszka w Ludwigsburgu (Niemcy).
W latach 1997-2003 studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej, kierunek Fotografia. Dyplom magisterski
w Pracowni Fotografii Intermedialnej, promotor ad. Krzysztof J. Baranowski.
Liczne wystawy indywidualne i zbiorowe m.in. w Gdańsku, Stuttgarcie, Łodzi, Krakowie, Bratysławie,Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. Jej fotografie publikowane były w Fotografii , Pinhole Journal oraz w Odwzajemnionych spojrzeniach Zbigniewa Tomaszczuka. Prace Edyty Wypierowskiej znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku.
strona: www.wypierowska.com

Still Lifes I  to fotograficzne stadium owoców i warzyw, pomiędzy dojrzałością a zepsuciem. Fotografie powstały z fascynacji pracami Augusta Kotzscha, który w 1870 r. zrealizował cykl martwych natur. Kontakt z jego twórczością stał się dla autorki impulsem do realizacji swoich martwych natur, gdzie słowo "martwych" zaczyna nabierać podwójnego znaczenia.
Still Lifes II  podobnie jak w Still Lifes I , fotografie wykonane za pomocą camery
obscura. To symoliczny związek z czasem i przestrzenią. Tym razem  autorka wykorzystuje symbol szachownicy, w któej zamknięta jest dualność losu, przypadku i przeznaczenia. Szachownica jest dla niej pewnego rodzaju sceną, gdzie główną
rolę odgrywają jej emocje.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Organizujesz
ciekawe
wydarzenie?
Podziel się!

Dodaj wydarzenie ▸

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić zdalne nauczanie we wszystkich szkołach?




Oddanych głosów: 607