zamknij

Wiadomości

Zrównoważony transport zbiorowy w Rybniku? To możliwe!

2014-02-06, Autor: 
Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku przygotował projekt zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego w naszym mieście na najbliższe 10 lat. Skoordynowanie i zwiększenie liczby połączeń, nowe autobusy oraz wykorzystanie potencjału e-karty - to najważniejsze punktu planu rozwojowego.

Reklama

Projekt zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego w naszym mieście na lata 2014 - 2024 zakłada przede wszystkim koordynację rozkładów jazdy. ZTZ chce wyróżnić dla dzielnic Rybnika i okolicznych gmin linie strategiczne, których ilość będzie większa niż obecnie. Autobusy będą więc kursować częściej – w dni robocze będą również kursowały linie nocne. Uruchomione zostaną również nowe, co ważne bezpośrednie połączenia z dzielnic Rybnika do centrum miasta.

 

W kolejnych latach w naszym mieście ma jeździć znacznie więcej autobusów niskopodłogowych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. ZTZ planuje również zakup nowego taboru autobusowego.

 

Jednym z planów ZTZ jest również podniesienie funkcjonalności e-karty oraz integracja taryfowo-biletowa. W zamyśle jest także budowa nowoczesnego centrum przesiadkowego w okolicach dworca kolejowego.

>> Projekt zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego w Rybniku na lata 2014 - 2024

Jak informuje ZTZ, dokument ten jest pierwszym publicznie wystawionym planem rozwoju transportu zbiorowego w Rybniku. Każdy mieszkaniec może zgłosić swoje uwagi.

Konsultacje społeczne projektu będą trwały do 24 lutego. Do tego dnia pasażerowie rybnickiej komunikacji miejskiej w sekretariacie ZTZ pisemnie mogą zgłaszać swoje uwagi i opinie.

 

Co Wy sądzicie o zmianach zaproponowanych przez ZTZ? Czy to może oznaczać, że nastaną dobre czasy dla rybnickiej komunikacji miejskiej? Czekamy na Wasze opinie!

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~Anonymous 2014-02-06
    09:37:16

    8 0

    "Konsultacje społeczne projektu będą trwały do 24 lutego. Do tego dnia pasażowanie rybnickiej komunikacji miejskiej w sekretariacie ZTZ pisemnie mogą zgłaszać swoje uwagi i opinie." Kilka dni temu pod jednym z newsów kilka osób strasznie narzekało na naszą komunikację miejską, jestem ciekaw ile z nich poświęci kilka minut i zgłosi swoje uwagi do ZTZu. Panowie i Panie, narzekanie na internecie nic nie daje, teraz możecie w końcu coś zrobić dla swojego miasta :) Pozdrawiam

  • ~frbro 2014-02-06
    09:52:44

    0 8

    Gdzie jest ten projekt droga redakcjo? Fajnie byłoby w ramach dziennikarskiej rzetelności podesłać chociaż jakiś link.

  • ~Fiodore 2014-02-06
    11:28:42

    4 0

    frbro w imię czego? A w których mediach widzisz tą rzetelność dziennikarską? Czy ona w ogóle istnieje jeszcze? Pewnie zaginęła jak etyka lekarska :(

  • ~dominika40 2014-02-06
    12:04:52

    6 0

    Mieszkam na trasie linii nr 1, niestety korzystam rzadko,prawie wcale. Powód prosty brak kursów by dojechać lub wrócić z pracy. Na 6 rano do pracy autobus jedzie zbyt późno ( o 5.39 była bym w Niedobczycach, a od przystanku obok kościoła muszę jeszcze iść 20 minut w stronę kopalni). Ten kurs to ostateczność gdybym zaspała, w razie spóźnienia autobusu też jestem spóźniona. Gdyby przynajmniej autobus obsługiwał przystanek Niedobczyce boisko,ale on skręca obok kościoła. Z pracy po 14 tej też nie ma kursu, jest dopiero o 15.22. Tak samo jest gdy pracuję na popołudniową zmianę. Autobus do pracy w kierunku Niedobczyc jedzie o 12.40 -to o wiele za wcześnie. Chodzę więc piechotką i nie korzystam. Druga sprawa to brak możliwości doładowania karty w Niedobczycach. To absurd bo jeśli chcę doładować kartę muszę pojechać przynajmniej do biedronki na wodzisławskiej by tam doładować e kartę a potem pojechać w stronę Niedobczyc. I jeszcze jedno- dlaczego kasowniki nie są dostosowane do odbijania karty na przejazd do 2 przystanków? Nie raz zdarzyło mi się gdy jeszcze korzystałam z ztz ,że miałam na karcie odpowiednią kwotę n przejazd 2 przystanków,ale nie było możliwości odbić karty. Skoro na kasowniku jest przycisk ulgowe,to mogła by być też wersja kasowania do 2 przystanków. Wiele osób skarży się na brak takiej możliwości.

  • ~miastowy 2014-02-06
    12:07:28

    2 0

    cyt. "Transport zrównoważony - idea transportu efektywnego, spełniającego oczekiwania społeczeństwa, korzystnego ekonomicznie, minimalizującego jednocześnie szkodliwy wpływ środków transportu na środowisko". W tym również ograniczenie emisji spalin w mieście. Nie wiem, czy pod tym szumnym tytułem, rozważa się poprowadzenie linii SKM w subregionie Zachodnim. Ponadto dobrze, by było gdyby ZTM tworząc system Parkuj i jedź zapewnił bezpieczne miejsce rowerzystom, nie tylko na dworcu głównym, ale też na innych rybnickich przystankach kolejowych. Troszkę te konsultację społeczne, krótkie aby społeczeństwo dobrze przedstawiło swoje oczekiwania.

  • ~AlicjaeR 2014-02-06
    12:26:41

    3 0

    wystarczy poszukać tam gdzie należy http://www.ztz.rybnik.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=571&cntnt01returnid=15

  • ~frbro 2014-02-06
    12:37:05

    0 0

    Dziękuję za dodanie.

  • ~auralfloat 2014-02-06
    13:36:38

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Darecki83 2014-02-06
    20:17:26

    4 0

    Pracuję w Żorach na trzy zmiany i niestety jeżdżę autem, co czuję po kieszeni (około 250 zł). Chętnie bym jeździł autobusem ale godziny linii 52 nie są życiowe np.: żeby dostać się na 6:00 rano, autobus wyrusza o godzinie 5:21 i na miejscu jest (według planu) o 5:47. Niestety jest to zdecydowanie za późno, wystarczyłoby ustalić godziny odjazdu o 5:00, 13:00(w rozkładzie jest o 13:19) i 21:00(19:50). Tak samo się tyczy godzin powrotnych które mogłyby być o 14:20 i 22:20 (po nocnej zmianie jest o 6:22). Autobus powrotny jest dopiero o godzinie 23:02. Chcąc wybrać się na nocną zmianę musiałem skorzystać z "busików prywatnych" jakież było moje zdziwienie wsiadając koło PKP, a busik już koło Bazyliki pękał w szwach. Czy ZTZ nie chce zarobić?? Na pewno się wybiorę do sekretariatu.

  • ~ 2014-02-07
    10:06:31

    1 0

    a krwiodawcom znowu odebrano prawo do jazdy za darmo niby jest taka możliwość trzeba tylko
    1 zapisac sie do klubu hdc
    2 wpłacac składki
    3 chodzić na zebrania
    4 poprosic prezesa może złozy dla nas taki wniosek

    tak więc kolejna ważna postac stoi na naszej drodze a wydawałoby sie że wystarczy systematycznie oddawac krew

  • ~Arteks 2014-02-07
    11:55:29

    0 1

    @darecki83 - nie zmusisz samorządu jeśli nie chce czegoś finansować, a Żory nie chcą dopłacać do linii 52 bo tam świadomość komunikacyjna jest bardzo niska ;|. Gdyby to zależało od Rybnika linia jeździłaby pewnie co 20-30 minut, tak jak na początku jej istnienia... Nawet w czasach PKS Rybnik przegubowe ikarusy jeździły na tej trasie średnio co 20 minut. @miastowy - też mi to przyszło do głowy. Miasta 40-60 tysięczne mogą stawiać transport tylko na autobusy ale miasta 100-200 tysięczne muszą mieć w zanadrzu projekty szynowe. Niestety władze Rybnika tego kompletnie nie ogarniają na razie i nie chcą brać przykładu z Tychów gdzie już obecnie jest realizowany plan zrównoważonego transportu. Zrównoważony transport to sprawnie działająca szybka kolej miejska, parkingi park & ride, nowoczesne trasy rowerowe, parkingi rowerowe na dworcach, centra przesiadkowe itd.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319