Projekt zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego w naszym mieście na lata 2014 - 2024 zakłada przede wszystkim koordynację rozkładów jazdy. ZTZ chce wyróżnić dla dzielnic Rybnika i okolicznych gmin linie strategiczne, których ilość będzie większa niż obecnie. Autobusy będą więc kursować częściej – w dni robocze będą również kursowały linie nocne. Uruchomione zostaną również nowe, co ważne bezpośrednie połączenia z dzielnic Rybnika do centrum miasta.
W kolejnych latach w naszym mieście ma jeździć znacznie więcej autobusów niskopodłogowych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. ZTZ planuje również zakup nowego taboru autobusowego.
Jednym z planów ZTZ jest również podniesienie funkcjonalności e-karty oraz integracja taryfowo-biletowa. W zamyśle jest także budowa nowoczesnego centrum przesiadkowego w okolicach dworca kolejowego.
>> Projekt zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego w Rybniku na lata 2014 - 2024
Jak informuje ZTZ, dokument ten jest pierwszym publicznie wystawionym planem rozwoju transportu zbiorowego w Rybniku. Każdy mieszkaniec może zgłosić swoje uwagi.
Co Wy sądzicie o zmianach zaproponowanych przez ZTZ? Czy to może oznaczać, że nastaną dobre czasy dla rybnickiej komunikacji miejskiej? Czekamy na Wasze opinie!
Tagi: ZTZ Rybnik, Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku, zrównoważony transport, komunikacja miejska
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
43952Można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca. Kolejki nie ma
41935Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
37603Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
29309W tym wypadku zginęła matka i jej 11-letnia córka. Policja prosi o pomoc (zdjęcia)
28154Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+318 / -19Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+187 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+142 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+143 / -19Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
21Łukasz Kohut rozstanie się ze skłóconą Lewicą? Onet: wystartuje do Parlamentu Europejskiego z list KO
19Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Anonymous 2014-02-06
09:37:16
"Konsultacje społeczne projektu będą trwały do 24 lutego. Do tego dnia pasażowanie rybnickiej komunikacji miejskiej w sekretariacie ZTZ pisemnie mogą zgłaszać swoje uwagi i opinie." Kilka dni temu pod jednym z newsów kilka osób strasznie narzekało na naszą komunikację miejską, jestem ciekaw ile z nich poświęci kilka minut i zgłosi swoje uwagi do ZTZu. Panowie i Panie, narzekanie na internecie nic nie daje, teraz możecie w końcu coś zrobić dla swojego miasta :) Pozdrawiam
~frbro 2014-02-06
09:52:44
Gdzie jest ten projekt droga redakcjo? Fajnie byłoby w ramach dziennikarskiej rzetelności podesłać chociaż jakiś link.
~Fiodore 2014-02-06
11:28:42
frbro w imię czego? A w których mediach widzisz tą rzetelność dziennikarską? Czy ona w ogóle istnieje jeszcze? Pewnie zaginęła jak etyka lekarska :(
~dominika40 2014-02-06
12:04:52
Mieszkam na trasie linii nr 1, niestety korzystam rzadko,prawie wcale. Powód prosty brak kursów by dojechać lub wrócić z pracy. Na 6 rano do pracy autobus jedzie zbyt późno ( o 5.39 była bym w Niedobczycach, a od przystanku obok kościoła muszę jeszcze iść 20 minut w stronę kopalni). Ten kurs to ostateczność gdybym zaspała, w razie spóźnienia autobusu też jestem spóźniona. Gdyby przynajmniej autobus obsługiwał przystanek Niedobczyce boisko,ale on skręca obok kościoła. Z pracy po 14 tej też nie ma kursu, jest dopiero o 15.22. Tak samo jest gdy pracuję na popołudniową zmianę. Autobus do pracy w kierunku Niedobczyc jedzie o 12.40 -to o wiele za wcześnie. Chodzę więc piechotką i nie korzystam. Druga sprawa to brak możliwości doładowania karty w Niedobczycach. To absurd bo jeśli chcę doładować kartę muszę pojechać przynajmniej do biedronki na wodzisławskiej by tam doładować e kartę a potem pojechać w stronę Niedobczyc. I jeszcze jedno- dlaczego kasowniki nie są dostosowane do odbijania karty na przejazd do 2 przystanków? Nie raz zdarzyło mi się gdy jeszcze korzystałam z ztz ,że miałam na karcie odpowiednią kwotę n przejazd 2 przystanków,ale nie było możliwości odbić karty. Skoro na kasowniku jest przycisk ulgowe,to mogła by być też wersja kasowania do 2 przystanków. Wiele osób skarży się na brak takiej możliwości.
~miastowy 2014-02-06
12:07:28
cyt. "Transport zrównoważony - idea transportu efektywnego, spełniającego oczekiwania społeczeństwa, korzystnego ekonomicznie, minimalizującego jednocześnie szkodliwy wpływ środków transportu na środowisko". W tym również ograniczenie emisji spalin w mieście. Nie wiem, czy pod tym szumnym tytułem, rozważa się poprowadzenie linii SKM w subregionie Zachodnim. Ponadto dobrze, by było gdyby ZTM tworząc system Parkuj i jedź zapewnił bezpieczne miejsce rowerzystom, nie tylko na dworcu głównym, ale też na innych rybnickich przystankach kolejowych. Troszkę te konsultację społeczne, krótkie aby społeczeństwo dobrze przedstawiło swoje oczekiwania.
~AlicjaeR 2014-02-06
12:26:41
wystarczy poszukać tam gdzie należy http://www.ztz.rybnik.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=571&cntnt01returnid=15
~frbro 2014-02-06
12:37:05
Dziękuję za dodanie.
~auralfloat 2014-02-06
13:36:38
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~Darecki83 2014-02-06
20:17:26
Pracuję w Żorach na trzy zmiany i niestety jeżdżę autem, co czuję po kieszeni (około 250 zł). Chętnie bym jeździł autobusem ale godziny linii 52 nie są życiowe np.: żeby dostać się na 6:00 rano, autobus wyrusza o godzinie 5:21 i na miejscu jest (według planu) o 5:47. Niestety jest to zdecydowanie za późno, wystarczyłoby ustalić godziny odjazdu o 5:00, 13:00(w rozkładzie jest o 13:19) i 21:00(19:50). Tak samo się tyczy godzin powrotnych które mogłyby być o 14:20 i 22:20 (po nocnej zmianie jest o 6:22). Autobus powrotny jest dopiero o godzinie 23:02. Chcąc wybrać się na nocną zmianę musiałem skorzystać z "busików prywatnych" jakież było moje zdziwienie wsiadając koło PKP, a busik już koło Bazyliki pękał w szwach. Czy ZTZ nie chce zarobić?? Na pewno się wybiorę do sekretariatu.
~ 2014-02-07
10:06:31
a krwiodawcom znowu odebrano prawo do jazdy za darmo niby jest taka możliwość trzeba tylko
1 zapisac sie do klubu hdc
2 wpłacac składki
3 chodzić na zebrania
4 poprosic prezesa może złozy dla nas taki wniosek
tak więc kolejna ważna postac stoi na naszej drodze a wydawałoby sie że wystarczy systematycznie oddawac krew
~Arteks 2014-02-07
11:55:29
@darecki83 - nie zmusisz samorządu jeśli nie chce czegoś finansować, a Żory nie chcą dopłacać do linii 52 bo tam świadomość komunikacyjna jest bardzo niska ;|. Gdyby to zależało od Rybnika linia jeździłaby pewnie co 20-30 minut, tak jak na początku jej istnienia... Nawet w czasach PKS Rybnik przegubowe ikarusy jeździły na tej trasie średnio co 20 minut. @miastowy - też mi to przyszło do głowy. Miasta 40-60 tysięczne mogą stawiać transport tylko na autobusy ale miasta 100-200 tysięczne muszą mieć w zanadrzu projekty szynowe. Niestety władze Rybnika tego kompletnie nie ogarniają na razie i nie chcą brać przykładu z Tychów gdzie już obecnie jest realizowany plan zrównoważonego transportu. Zrównoważony transport to sprawnie działająca szybka kolej miejska, parkingi park & ride, nowoczesne trasy rowerowe, parkingi rowerowe na dworcach, centra przesiadkowe itd.