zamknij

Wiadomości

Zderzenie czołowe na Mikołowskiej. Potężne korki od strony Przegędzy

2020-03-09, Autor: bf

Utrudnienia w ruchu na Mikołowskiej w Rybniku. Na wysokości nr 144 doszło do wypadku drogowego. Pas drogi w kierunku na Kamień jest zablokowany.

Reklama

- Wg wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kierująca audi zjechała na przeciwległy pas ruchu i zderzyła się czołowo z kierującym citroenem – mówi asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik rybnickiej policji.

Wstępnie – jedna z kobiet kierujących pojazdem jest poszkodowana. Uskarża się na ból głowy.

Są duże utrudnienia w ruchu. W stronę Przegędzy tworzy się duży korek.

AKTUALIZACJA (godz. 15.00): droga została udrożniona. 

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~qdobp 2020-03-09 15:27:45

    A to s amoloty nie moga latac poniej 144 metra?

    7 41
  • ~master4k 2020-03-09 16:36:32

    Niech się ktoś wreszcie zlituje i wybuduje w końcu równoległą drogę do Mikołowskiej. Za każdym razem jest tak samo. Wypadek, korek, objazdy przez pół powiatu. Marnowanie czasu i pieniędzy.

    85 9
  • ~KSnake 2020-03-09 16:59:39

    @~master4k
    Ależ owszem, czemu nie. Niestety ekoterroryści - bo inaczej ich nazwać nie można - są pod ochroną jako przedstawiciele gatunku Homo Sapiens. Dawno mogliśmy mieć drogę od ronda na Wielopolskiej do Kamienia.

    59 10
  • ~Arteks 2020-03-09 17:24:38

    @KSnake @master4k - to z waszej strony naiwność aby uważać, że transport drogowy czy nowa droga rozwiąże jakieś problemy. One się nie rozwiązują tylko napiętrzają bo w tej chwili auto może mieć każdy - nawet ktoś kto zda egzamin za 20-tym razem i ewidentnie nie ma predyspozycji do prowadzenia auta. Na zachodzie buduje się w aglomeracjach podobnych do rybnickich lub nawet mniejszych miastach systemy szybkiej kolei miejskiej, szybkie tramwaje, a nawet metro. U nas na Śląsku nadal trwa motokultyzm mimo, że widać chociażby w ostatnich 10-15 latach jakie fatalne skutki przynosi - chociażby w ilości wypadków, smrodu, zagracania każdej wolnej przestrzeni... Ilość aut w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest już w Polsce wyższa niż w Niemczech. Ciekawe nie?

    18 84
  • ~moratorek 2020-03-09 17:45:19

    "kierująca audi ... zderzyła się czołowo z kierującym citroenem" ???

    19 4
  • ~~ursus 2020-03-09 18:27:13

    "U nas na Śląsku nadal trwa motokultyzm"
    a jaka jest alternatywa? bo przeciez nie kulejaca (w większości przypadków) i niereformowana od lat komunikacja zbiorowa, to nie Gdańsk, czy Kraków, gdzie w większości przypadków dla sprawnego poruszania się w mieście nie potrzeba samochodu

    28 4
  • ~master4k 2020-03-09 18:32:38

    @ Arteks

    "Ilość aut w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest już w Polsce wyższa niż w Niemczech. Ciekawe nie?"

    I właśnie dlatego, że jest więcej samochodów per 1000 w Polsce niż Niemczech, to potrzebujemy więcej pociągów, a nie dróg? Te samochody mają sobie po tych torach jeździć, czy o co chodzi? To jest dopiero ciekawe.

    "Na zachodzie buduje się w aglomeracjach podobnych do rybnickich lub nawet mniejszych miastach systemy szybkiej kolei miejskiej, szybkie tramwaje, a nawet metro." Metro w 150 tyś. mieście albo nawet mniejszym? Dobrze się czujesz?

    Nie ma sensu z Tobą na poważnie dyskutować. Żyjesz w świecie fantazji.

    40 6
  • ~Arteks 2020-03-09 20:17:06

    @master4k - a powiedz czy te piękne reklamy aut w których pojazd sunie samotnie niedozwoloną prędkością przez puste ulice. Wolne miejsca parkingowe zawsze na takie auto czeka. W reklamie nigdy nie ma awarii i wypadków, a kierowcy i pasażerowie zawsze są uśmiechnięci i zadowoloni z życia. To rzeczywistość czy tylko fantazja? W kontekście takich strasznych wypadków, korków po kilka kilometrów i ciągłych usterek - to koszmarnie nieprawdziwe fantazje. @ursus - ależ oczywiście, że na wielu kierunkach jest alternatywa w postaci transportu publicznego. Tu nie Łomża czy Jastrzębie.

    4 20
  • ~Arteks 2020-03-09 20:26:47

    @master4k - dobrze się czuję. Włoskie miasto Brescia jest wielkości Gliwic - ma metro. W Niemczech wszystkie aglomeracje powyżej 300 tys. mają S-bahn. W Hiszpanii w ostatnich latach wybudowano tramwaje w 12 miastach. Bardzo mocno w transport szynowy inwestowały miasta we Francji. Ogólnie na zachodzie miasta mniejsze od naszego Wrocławia mają metro np. Porto czy Genua - zbudowane w ostatnich latach. Takie rzeczy mogą być dziwne tylko dla motokultystów którzy są zafascynowani autem - wynalazkiem który na zachodzie święcił triumfy kilkadziesiąt lat temu, a teraz powoli jest wyprowadzany z miast, a jego rola ograniczana do obsługi peryferiów i małych miejscowości. Dla motokultystów jedyną receptą jest budowa nowych dróg - a co z parkowaniem? Nie przeraża cię szpetota okolic dużych generatorów ruchu jak zakłady pracy, przychodnie, szpitale i rozjechane okoliczne trawniki?

    6 18
  • ~~ursus 2020-03-09 21:05:05

    ~Arteks
    ładnie piszesz o s-bahn, metrze, tramwajach itp, a teraz zejdź na ziemię i napisz, jakie z tych rozwiązań zastosowano w Rybniku, w wielu KM działała sprawniej i była bardziej przyjazna pasażerowi w czasach WPK ( i to nie jest tylko moje zdanie)
    twój problem polega na tym, ze w wiekszości dzielnic nie ma sensownej alternatywy od własnego samochodu, niestety w własnym oderwanym od rzeczywistości pojmowaniu świata nie potrafisz tego zrozumieć, dlatego każdego kto z konieczności wybiera samochód nazywasz pogardliwie motokulturysta, ale przy takim podejściu nie oczekuj, by ktoś traktowal cię i twoje oderwane od realiów "mądrości" poważnie

    17 3
  • ~~ursus 2020-03-09 21:17:45

    przy okazji przydałoby się zasypać dziury w drodze z Wielopola do Kamienia przez las, bo droga przypomina tą dla czołógów i omijając dzisiejszy wypadek trzeba było uważać, by nie urwać koła

    12 2
  • ~master4k 2020-03-09 21:30:36

    @ Arteks

    "Włoskie miasto Brescia jest wielkości Gliwic - ma metro."

    Baju baju. http://infotram.pl/metro-brescia-czyli-duze-przyklady-w-malej-skali_more_14935.html

    "W Niemczech wszystkie aglomeracje powyżej 300 tys. mają S-bahn."

    I to jest Twoim zdaniem metro? Pewnie jak sama nazwa wskazuje...

    "W Hiszpanii w ostatnich latach wybudowano tramwaje w 12 miastach."

    A Pesa buduje pociągi. Chyba Ci chodziło o trasy tramwajowe. I to, że budują tramwaje powoduje, że drogi przestali budować?

    "Ogólnie na zachodzie miasta mniejsze od naszego Wrocławia mają metro np. Porto czy Genua"

    Taaaa. Tylko dziwnym trafem nie wspominasz, że tak jak w przypadku Brescii chodzi o całą aglomerację.

    Wydoroślej.

    12 4
  • ~Arteks 2020-03-09 22:17:16

    @master4k - to ty wydoroślej - rozwój dróg bez innych działań nie rozwiąże żadnego problemu komunikacyjnego. W zach. Europie nie byłoby już pociągów, tramwajów i autobusów - tylko auta, rowery i taksówki. Bo po co skoro każdy może mieć od lat 60. auto? Tylko, że oni się pokapowali, że nawet jak wybudują autostrady to... nie ma gdzie postawiać każdego auta. I dlatego komunikacja publiczna święci tam triumfy, miasta wyrzucają z centrów auta, a większość inwestycji pochłania zbior-kom. @ursus - och te twoje przesadyzmy... Nie nazywam każdego kto wybiera samochód "motokultystą" tylko tych którzy ciągle wrzeszczą o drogowe inwestycje nie widząc innych potrzeb i innych zależności. Nie można pisać jednocześnie o niepoważności czyichś wpisów i zawzięcie z nimi polemizować bo to przeczy jedno drugiemu. Pamiętasz czasy WPK? To musisz być baaardzo stary. Ludzie starzy mają sentyment do czasów PRL i nie lubią zmian. KŚ przewożą co raz więcej pasażerów czyli jednak w różnych miejscach województwa ludzie sami się przekonują z powrotem do kolei. Jeśli chodzi o porównanie Rybnik 1990-2020 to obecnie mamy więcej pociągów z Rybnika do Katowic, Wodzisławia czy Raciborza. Mniej do Pszczyny, niestety brak połączeń do Makoszów, Gliwic i Knurowa. Czasy jazdy na wszystkich liniach lepsze niż kiedyś(!). Co do naszego miasta i dzielnic to już wiele razy o tym pisaliśmy. Jest sporo do poprawy ale przesadzasz jakoby "większość dzielnic" miała za słabą komunikację bo ja widzę zdecydowanie mniejszość która obsługę ma zbyt skromną np. te na północy miasta czy Radziejów. Większość mieszkańców w dni robocze jest w stanie dojechać do centrum komunikacją miejską bezproblemowo. A jak ktoś myśli o mieszkaniu/domu to musi zdawać sobie sprawę ile czasu zajmą mu podróże np. do pracy - a nie żałować tej decyzji stojąc w korku lub domagać się karczowania lasu i budowy kolejnych dróg.

    4 11
  • ~~ursus 2020-03-09 22:37:13

    ~Arteks 2020-03-09 22:17:16
    @ursus -
    "Nie można pisać jednocześnie o niepoważności czyichś wpisów i zawzięcie z nimi polemizować bo to przeczy jedno drugiemu."
    to dlaczego ciagle tak robisz ?
    "Pamiętasz czasy WPK? To musisz być baaardzo stary. Ludzie starzy mają sentyment do czasów PRL i nie lubią zmian."
    znowy prymitywne wycieczki personalne, kiedy nie ma się niczego sensownego do napisania,
    "KŚ przewożą co raz więcej pasażerów (...)"
    nie musisz mi robić takich wywodów, wiem doskonale, gdzie pociagi jeżdzą, a gdzie nie, tam samochód jest jedyna mozliwością
    "Jest sporo do poprawy ale przesadzasz jakoby "większość dzielnic" miała za słabą komunikację bo ja widzę zdecydowanie mniejszość "
    " Większość mieszkańców w dni robocze jest w stanie dojechać do centrum komunikacją miejską bezproblemowo."
    kurs w szczycie co godzinę to zachęta do jady autobusem, ale tylko dla ciebie
    " A jak ktoś myśli o mieszkaniu/domu to musi zdawać sobie sprawę ile czasu zajmą mu podróże np. do pracy - a nie żałować tej decyzji stojąc w korku lub domagać się karczowania lasu i budowy kolejnych dróg."
    kolejna "prawda objawiona", bo jadąc autobusem stojącym w tym samym korku byłoby i tak dłużej

    5 4
  • ~Arteks 2020-03-09 23:00:23

    @ursus - dlaczego ja to robię? Bo ja uważam od początku takie dyskusje jako coś pożytecznego. Nawet jeśli do ciebie coś nie dotrze czy nie chcesz się z czymś zgodzić - to może dotrzeć do innych w tym do decydentów. A mi nie zależy na przekonaniu ciebie tylko ich. ;) Akurat w przypadku Mikołowskiej nie trzeba stać w korku ani w aucie, ani busie ani autobusie bo to równoległa ulica do linii kolejowej w kierunku Leszczyn, Czerwionki, Orzesza czy Katowic. I ci których denerwują korki, mogą jechać pociągiem czytając książkę lub oglądając film w laptopie lub pracując zdalnie. Niby wiesz gdzie wszystko jeździ, a jednak nie wiesz... bo ile dzielnic ma w szczycie kurs ZTZ tylko co godzinę i czy stanowią rzeczywiście większość? Gdzie w czasach WPK była lepsza komunikacja niż teraz?

    6 9
  • ~~ursus 2020-03-10 00:11:41

    ~Arteks 2020-03-09 23:00:23
    "@ursus - dlaczego ja to robię? Bo ja uważam od początku takie dyskusje jako coś pożytecznego. Nawet jeśli do ciebie coś nie dotrze czy nie chcesz się z czymś zgodzić - to może dotrzeć do innych w tym do decydentów"
    jeżeli są ze swoimi pomysłami tak oderwani od realiów jak ty (co niejednokrotnie pokazują) i postepuja wbrew woli mieszkańców, to tak,
    "Akurat w przypadku Mikołowskiej nie trzeba stać w korku ani w aucie, ani busie ani autobusie bo to równoległa ulica do linii kolejowej w kierunku Leszczyn, Czerwionki, Orzesza czy Katowic. "
    i tak samo do Kamienia, Książenic, Szczygłowic, Knurowa, czy chociazby Przegędzy, Stanowic czy Bełku?
    "I ci których denerwują korki, mogą jechać pociągiem czytając książkę lub oglądając film w laptopie lub pracując zdalnie. Niby wiesz gdzie wszystko jeździ, a jednak nie wiesz.."
    powodzenia w kierunkach, które wymieniłem
    "bo ile dzielnic ma w szczycie kurs ZTZ tylko co godzinę i czy stanowią rzeczywiście większość? Gdzie w czasach WPK była lepsza komunikacja niż teraz?"
    chociazby u mnie, co prawda autobusy jeździły tak często jak obecnie, ale jeździły prosto, a nie jak teraz trasą "turystyczną"zaliczając po kolei wszystkie możliwe zakamarki, przez co czas jazdy się wydłuża, do tego powszechność biletów jednorazowych nie była czynnikiem zniechęcającym okazjonalnych pasażerów, jak obecnie

    7 3
  • ~Arteks 2020-03-10 09:26:55

    @ursus - jesteś jedną z osób która próbuje budować narracje na przesadyzmach. "Większość dzielnic" nagle topnieje do jednej i to bezimiennej... I tak w twoim przypadku jest we wszystkim.

    0 8
  • ~~ursus 2020-03-17 15:42:37

    ~Arteks
    tradycyjnie zamiast odnieść się do tego co napisałem na pisane przez ciebie "rewelacje" próbujesz budować swoją narracje na atakach personalnych. I tak jest w twoim przypadku jest we wszystkim.

    2 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy będziesz głosował 10 maja w wyborach prezydenckich?




Oddanych głosów: 12504