zamknij

Wiadomości

Zburzą wiadukt na Żorskiej! Od wtorku rusza przebudowa

2020-04-22, Autor: 

Uwaga kierowcy! Od 28 kwietnia br. na okres ok. 8 miesięcy zamknięty będzie wiadukt drogowy nad koleją, w ciągu ul. Żorskiej (rejon ronda Powstańców Śląskich, czyli tzw. "z kulami").

Reklama

Jak informuje rybnicki magistrat, zamknięcie związane jest z trwającą przebudową wiaduktu. Obiekt zostanie całkowicie wyburzony, a na jego miejscu zbudowany nowy. Inwestycję, wartą 9,8 mln zł realizuje na zlecenie Miasta, wybrane w przetargu konsorcjum firm KRISMAT Krzysztof Gil z Będzina i PRIMOST Południe Sp. z o.o. z Czeladzi.

Piesi:

Ruch pieszych podczas całkowitego zamknięcia będzie możliwy pod remontowanym wiaduktem od ulicy Powstańców Śląskich i tymczasowego traktu pomiędzy wiaduktem, a budynkiem marketów Tesco i Media Markt.

Komunikacja miejska:

Jeszcze przez około 3 tygodnie po zamknięciu ruchu dla innych pojazdów autobusy komunikacji miejskiej będą kursowały przez wiadukt na ul. Żorskiej z wykorzystaniem ruchu wahadłowego. Po tym czasie autobusy skierowane zostaną objazdem przez ul. Przemysłową (linie 45, 46, 52) oraz ul. Prostą (linia 48).

Szczegółowe informacje na temat kursowania autobusów linii 16, 45, 46, 48, 51, 52 zostaną podane w późniejszym terminie.

Objazdy:

Dla ruchu samochodowego wprowadzone będą objazdy:

Objazd Racibórz, Gliwice, Opole, Centrum: Ulica Prosta, ulica Karola Miarki, ulica Przemysłowa do ulicy Mikołowskiej (DW 925),

Objazd Pszczyna, Żory: Rondo Powstańców Śląskich, ulica Sybiraków, ulica Mikołowska (DW 925), ulica Przemysłowa, ulica Karola Miarki do ulicy Prostej.

Oceń publikację: + 1 + 70 - 1 - 25

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~Arteks 2020-04-22
    10:36:23

    Panie prezydencie, bardzo się dziwię, że w bardzo trudnych finansowo czasach podejmuje się pan inwestycji zupełnie niepotrzebnej którą powinno się oddalić! Ten wiadukt spokojnie mógłby poczekać na swój remont kilka lat. Na Śląsku jest wiele wiaduktów w gorszym stanie i nie są remontowane. Rybnik zamiast rozbudowywać się w górę - ciągle remontuje mosty, wiadukty i drogi... Z jednej strony będzie pan wkrótce zmuszony do szukania różnych oszczędności bo wpływy do budżetu miasta z powodu koronowirusa na pewno spadną - a realizuje pan coś co nie jest konieczne i coś co absolutnie nie poprawi inżynierii ruchu w mieście.

  • ~Krisss 2020-04-22
    10:44:36

    Bardzo dobra decyzja. Teraz z powodu wirusa jest mały ruch to jest okazja to zrobić.

  • ~skuty 2020-04-22
    10:46:08

    Jak już jest temat mostów.

    To może ktoś z redakcji wie, który który mądry wpadł na pomysł zamknięcia kładki miedzy plazą, a ulicą M.C.Skłodowskiej jakieś 3 czy nawet 4 tygodnie temu i od tego czasu nic tam nie ruszyło?

    Czyżby ta sama osoba, która ostatnim razem również zamknęła ten mostek na ponad 2 tygodnie, po czym zostało wymienione chyba 6, słownie SZEŚĆ desek jako prace modernizacyjne(ciekawi mnie koszt, pewnie z 20 tysięcy jak nic) przez co znów musiało to zostać zamknięte?

  • ~Jaro Brzoza 2020-04-22
    10:51:03

    Od kilku lat wiadomo że wiadukt będzie remontowany(budowany od nowa). Wtrzymując inwestycje pogłębimy tylko kryzys. Arteks most można porównać do używanego auta które się święci ale technicznie jest w opłakanym stanie i nie przejdzie badania technicznego, pamiętaj że ktoś podpisuje się pod odbiorami, nie bez powodu była zwężona jezdnia (teraz fragment ścieżki rowerowej).

  • ~Kurt_Wallander 2020-04-22
    11:40:32

    93 8

    Arteks, przetarg był zorganizowany przed pandemią i jak znam życie, to wycofanie się z tego to nie byłby najlepszy pomysł. Podobnież jak odwlekanie remontu mostu - a skoro ruch jest mniejszy, to może przełoży się to na ruch w mieście.

  • ~Arteks 2020-04-22
    11:41:57

    @skuty - bo wiesz, u nas dla pieszych można w centrum utrzymywać drewnianą kładkę zamiast wybudować porządny miejski mostek - ale dla aut można wszystko bez żadnych ograniczeń. @JaroBrzoza - podobno wiadukt na Żorskiej jest w dobrym stanie, on był poddawany liftingowi gdzieś na przełomie lat 90. i 2000. Przykładowo PKP zastanawiała się i robiła długie analizy czy remontować ceglany wiadukt nad Wielopolską z... ok. 1910 roku i wyszło im, że nie jest to jeszcze konieczne. Kiedyś będą musieli go zrobić ale po co robić coś co nadal dobrze się trzyma. W Jastrzębiu na głównej ulicy miasta od 3 lat jest zwężenie na wiadukcie i dopiero teraz podjęto decyzję o jego remoncie. A my remontujemy całkiem dobry obiekt w obliczu największego kryzysu finansowego jaki czeka nasze miasto i państwo...

  • ~apurocs 2020-04-22
    11:52:27

    90 3

    Wiadukt zamykają na 8 miesiecy to krótki okres biorac pod uwage zakres prac.
    Na tyle samo zamkneli 200m odcinek prostej drogi na Rudzkiej, smiech na sali.

  • ~obserwator00 2020-04-22
    11:58:03

    74 5

    ~Arteks
    Ty serio? Może dlatego, że dla ruchu pieszego drewniany mostek jest wystarczająco solidny, spełnia wszystkie normy i do tego ma swój urok (ostatniego nie ogarniesz). A wiadukt na Żorskiej do remontu jest od dobrych 5 lat. I modernizacja 20 lat temu tego nie zmienia tylko przedłużyła jego "żywotność" do dnia dzisiejszego.

  • ~Kurt_Wallander 2020-04-22
    12:08:39

    74 7

    Ja wiem, do czego dąży Arteks - do unicestwienia samochodów w mieście. Brak dróg i mostów spowoduje brak ruchu :D

  • ~Arteks 2020-04-22
    12:21:06

    6 97

    @Kurt - a powiedz sam czy teraz w czasie koronowirusa gdzie ruch spadł 10-krotnie, a może nawet jeszcze bardziej, ludziom mieszkającym przy ulicach nie żyje się lepiej, pieszym bezpieczniej, a kierującym jeździ się sprawniej? Nie chcę unicestwienia samochodów bo czasami są przydatne, a dla niektórych zawodów niezbędne - ale nie chcę też unicestwienia miast i życia w centrum do czego auta w dużej mierze się przyczyniają. Lepiej gdyby za pieniądze przeznaczone na ten wiadukt który się nie rozpada - coś w centrum zbudowano lub wyremontowano Rynek na którym większość płytek jest już albo uszczerbiona albo popękana albo wklęsła. Jak Makosz remontował Rybnik to media pisały, że ten nie był remontowany od lat 60. A u nas właśnie minie wkrótce taki sam okres od ostatniego remontu - 30 lat. Drewniana kładka o jakiej wspomina @skuty to też taki przykład na niedbalstwo i olewanie potrzeb pieszych - w samym centrum miasta.

  • ~ 2020-04-22
    12:39:51

    44 7

    Pod remontowanym wiaduktem od ulicy Powstańców Śląskich pomiędzy wiaduktem, a budynkiem marketów Tesco i Media Markt spokojnie można by było wybudować przejazd kolejowy na mocy uzgodnień z PLK i jeździć dalej.

  • ~odl 2020-04-22
    12:48:29

    57 1

    @Arteks: "W Jastrzębiu na głównej ulicy miasta od 3 lat jest zwężenie na wiadukcie i dopiero teraz podjęto decyzję o jego remoncie."

    zdajesz sobie sprawę od ilu lat mamy zwężenie na Żorskiej..? bo kompletnie nie rozumiem tego argumentu ;-)

  • ~Gruby21 2020-04-22
    12:51:40

    30 9

    Czy wiadukt ponownie zostanie przebudowany na 20 lat? Jak można takie obiekty tak spartaczyć? Niestety jakość odebranych robót na RDRP również pozostawia wiele do życzenia. Co takiego się z nim dzieje, że trzeba wykładać kolejne 10 mln na istniejącą infrastrukturę, zamiast zbudować coś dla mieszkańców?

  • ~jaro_t 2020-04-22
    13:10:18

    30 6

    Dobra decyzja. W przyszłości w celu rozładowania ruchu pomyślcie o budowie tunelu pod linią kolejową w centrum miasta, który by połączył ulice Chrobrego i Giedroycia. Mielibyśmy szybkie połączenie z nowym odcinkiem ulicy Prostej.

  • ~Gruby21 2020-04-22
    13:10:28

    25 3

    Droga redakcjo, czy wzdłuż wiaduktu będzie chodnik i ścieżka rowerowa?!

  • ~ 2020-04-22
    13:22:12

    33 5

    Samochody "a dla niektórych zawodów niezbędne"

    Zgadzam się, np.: dla samorządowców. W związku z tym proszę o odebranie im wszystkich samochodów służbowych i limuzyn. Co Ty na to Arteks?

  • ~ 2020-04-22
    13:22:36

    25 0

    ~tobiash - Słuszna uwaga, dodam tylko, że " stara droga" właśnie tamtędy przebiegała gdy paredziesiąt lat temu tego wiaduktu nie było. Zawsze powinien być plan B czyli w tym przypadku gdy wiadukt zostanie teraz zburzony to na czas wybudowania nowego taki przejazd "dołem" byłby jak znalazł by nie jeździc objazdami.
    Co do wypowiedzi Arteksa to się z nim częściowo zgodzę w kwestii wydatków z budżetu miasta w tak trudnej chwili gdy "trwa zaciskanie pasa" można było odczekać przynajmniej ten czas pandemii gdzie większość firm stoi i nie wpływają do miejskiej kasy podatki ani inne opłaty i budżet miejski przez to cierpi. Swoją drogą rozumiem, że jeżeli zawarto umowy z wykonawcami remontu to miasto nie chce płacic kar umownych - wszystko nałożyło się w takim niekorzystnym czasie koronawirusa.
    Mam nadzieję, że z tych ok. 8 m-cy nie zrobi się dwa lata....

  • ~ 2020-04-22
    13:30:22

    32 12

    @ Arteks - przypomina ci , że Rybnik to nie tylko rynek i centrum , to tez dzielnice , niektóre naprawdę zaniedbane , tam też są potrzebne remonty .

  • ~ 2020-04-22
    14:16:54

    33 5

    bardzo dobrze mądra decyzja ale zróbmy jeszcze przy okazji przystanek kolejowy Rybnik Tesco oraz postawmy w centralnym miejscu podobiznę arteksa odlaną z brązu

  • ~karolVTEC 2020-04-22
    14:29:28

    36 2

    ~Arteks, zobacz, co się stało z np. wiaduktem w Genui. Zobacz, jak wiadukt na żorskiej wygląda od spodu. Więc proszę nie zrzędzić, że remont niepotrzebny, zwłaszcza, gdy tym wiaduktem odbywa się spora część tranzytu i dostaw do marketów i pobliskich fabryk 40 tonowymi zestawami. Pozdrawiam :)

  • ~Arteks 2020-04-22
    17:22:31

    1 32

    @karolVTEC - nie jest potrzebny i zauważcie, że odpowiednie służby kontrolujące stan obiektów inżynieryjnych nie nakazują jego remontu - w przeciwieństwie np. do nakazu jaki niedawno został wydany w przypadku fatalnego stanu wiaduktu w Bluszczowie. W Genui wiadukt zawalił się ze względu na błędy konstrukcyjne. @zak - a jakie to wielkie inwestycje w centrum miały miejsce w ostatnich latach? Większość kasy idzie na inwestycje dzielnicowe (Hoym, Pniowiec, tężnia, tunel, remont Rudzkiej, droga regionalna + nowe ronda), Kamień, kanalizacja w Chwałęcicach, inwestycje w budynki ZGM w Boguszowicach, stanica żeglarska itd. @odl - nasze zwężenie nie ma żadnego wpływu na ruch, w Jastrzębiu ma i nawet nie można się poruszać w dwóch kierunkach. @jaro_t - po co wydawać setki milionów na takie zbędne inwestycje skoro można ten sam efekt uzyskać ograniczając wjazd aut do centrum na różne sposoby - myto (prawo to umożliwia), wyższy opłaty parkingowe, likwidacja ruchu na niektórych ulicach z wyłączeniem autobusów, zmniejszanie miejsc parkingowych). Czy na jakiś stadion albo hali czy kina wpuszczą więcej osób niż jest miejsc? Nie - tak samo miasta powinny wreszcie ograniczać ilość aut wjeżdżających do centrum. Obecna epidemia udowadnia, że wiele zakładów pracy i bizesów normalnie funkcjonuje, a aut z 10x mniej. Można wywnioskować, że większość ruchu samochodowego w mieście jest... "bezsensowna". Na zakupy, do lekarza, urzędu czy Focusa - wcale nie trzeba przyjeżdżać autem. @kukulka123 - taki przystanek byłby bardzo przydatny - masz co do tego jakieś wątpliwości? W skali Polski PKP uruchamiają w ciągu roku co najmniej kilkanaście nowych przystanków i pasażerowie chętnie z nich korzystają. @tobiash - uruchomienie takiego przejazdu mogłoby być wcale nie tańsze od... remontu tego wiaduktu. Teraz mamy jeden zbędny wydatek. Realizacja twojego pomysłu spowodowałaby podwójnie zbędny wydatek.

  • ~Azaharix 2020-04-22
    17:47:33

    27 2

    Arteks chyba nie rozumie jakie pieniądze do budżetu wpłacają kierowcy - od stacji paliw, przez hurtownie z częściami, myjnie, warsztaty, mandaty aż do gościa który obszywa kierownice itd. Gdyby większość zrezygnowała z samochodów to mielibyśmy większą zapaść gospodarczą niż przez wirusa. No ale oczywiście uprzywilejowany ma być ten który tylko sobie rower kupił i jeździ po drogach których by nawet nie było gdyby nie kierowcy samochodów i ich wydatki. Jak myślicie czy z samych biletów na autobusy/pociągi były by pieniądze na choćby utrzymanie dróg, nie mówiąc o rozbudowie?

  • ~Arteks 2020-04-22
    18:06:29

    2 25

    @azaharix - do budżetu państwa może i tak, do budżetu miasta tyle co kot napłakał - a taki remont wiaduktu, Rudzkiej czy budowa drogi regionalnej idzie z pieniędzy wszystkich podatników. Gdyby większość zrezygnowała z samochodów - to może wreszcie w Moskwie nie powstałby tysięczny apartamentowiec, a w Emiratach zrezygnowano by z budowy nowej dzielnicy dla multimilionerów. A skutki dalekosiężne byłyby wspaniałe - więcej zdrowych obywateli, lepsze powietrze, mniejszy hałas, więcej spacerujących ludzi przy ulicach, lepiej funkcjonujące centra miast. Z biletów na komunikację ZTZ pasażerowie pokrywają ok. 40-45% kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Jeśli porównamy to z rentownością aut to wynik jest znakomity bo auta nie zwracają kosztów jakie generują w mieście nawet w 5%... Dlatego tym bardziej dziwi tak dużo inwestycji w tak nierentowną branżę. Gdyby Rybnik wprowadził myto od wjazdu autem i podwyższył opłaty za parking, a na terenie całego Śródmieścia wprowadził strefę płatnego parkowania jak w Gliwicach - to wtedy mógłbym uznać, że przynajmniej auta w jakiś sposób zmniejszą deficyt w budżecie jaki wprowadzają. Ale niestety na razie zapowiadana przez władze Rybnika nowa polityka parkowania, a także nowy układ linii autobusowych - to plany fikcyjne...

  • ~obserwathor 2020-04-22
    18:44:04

    12 1

    niech miasto otooczy się murem, nie wpuszczając do środka samochodów, zwłaszcza obcych, a potem niech płacze, że inwestorzy omijają nas szerokim łukiem, inwestując swoje środki w miejscach o wiele bardziej im przyjaznych, zarowno ze strony lokalnych władz, jak i logistyki

  • ~Arteks 2020-04-22
    19:01:24

    0 24

    @obserwathor - Gliwice to miasto w którym chętnie inwestują inwestorzy. Ma dużo większe Śródmieście od Rybnika i... wszędzie za parkowanie się płaci! Nie zbudowali tam parkingu wielopoziomowego i nie ma placów parkingowych co kawałek, aby zaparkować - trzeba sobie najpierw "znaleźć" miejsce parkingowe przy jakieś ulicy. W strefie najbliższej Rynkowi abonament miesięczny kosztuje nie takie grosze jak u nas 70-90 zł tylko 250 zł. Czy to jest objaw braku "przyjazności" dla przyjezdnych czy mądrego dbania o własne interesy? Czy inwestorzy je omijają? Nie. Przez to, że mamy tak dużo miejsc parkingowych które oddajemy za pół darmo - mamy tak dużo różnych Grażyn pędzących autami do centrum do kosmetyczki... A potem mamy korki które faktycznie mogą przeszkadzać inwestorom. A mogłoby by być tak jak teraz czyż nie? W naszej okolicy nawet Wodzisław ceni się bardziej i ceny za parkowanie w centrum są wyższe...

  • ~Azaharix 2020-04-22
    19:21:23

    14 1

    @Arteks dobre, dobre .Czyli uważasz że można skasować np 30% wpływów do budżetu Państwa, a Kowalski w Rybniku tego nawet nie odczuje? Super sprawa :) Jak mi się spali żarówka w samochodzie, to podjeżdżam do pobliskiego sklepu. Kupuje żarówkę, odprowadzam VAT. Sklep na mnie też musiał coś zarobić i narzucił jakąś marżę na produkt. Dzięki temu ludzie w tym sklepie zarabiają. No i oni też muszę płacić np hurtowni za tą część, oraz firmie transportowej aby to do nich dowiozła. Hurtownia też swoje narzuca + transport od producenta. A producent też musi zarobić i też utrzymuje ludzi i sprzęt który też gdzieś kupuje. Popatrz trochę szerzej... Jeśli by w centrum wprowadzili takie rozwiązanie jak proponujesz, to większość firm może się już tam zamykać, już nie mówiąc o problemach samych mieszkańców śródmieścia. To by wygenerowało tyle problemów na które nawet tak lotny umysł jak twój by nie zaradził.

  • ~Arteks 2020-04-22
    19:59:39

    2 17

    @azaharix - w tym czasie kiedy ty kupisz tę żarówkę do auta raz na kilka miesięcy ktoś kto dojeżdża pociągiem do pracy - kupi na dworcu kawę, gazetę i np. kołaczyka i to nie raz na kilka miesięcy ale codziennie dając pracę nie jakieś chińskiej fabryce tylko polskiej pierkarni, wydawcy czy kawiarni... Wpływy państwa to rzecz złożona bo jeśli więcej osób przesiądzie się z aut na transport zbiorowy - to zmniejszą się wydatki państwa/samorządów o dotacje bo wzrosną przychody z biletów. Tragedii więc żadnej by nie było - zresztą to działa np. w Niemczech, Szwajcarii czy Japonii - trzech niezwykle bogatych krajach gdzie większość ludzi w miastach dojeżdża do pracy transportem publicznym. Wzrosną też obroty różnych małych punktów handlowych czy gastronomicznych na dworcach - które należą przeważnie do polskiego/lokalnego biznesu. Zmniejszyłyby się też skutki uboczne jakie powodują auta - kalectwo, śmierć zdrowych podatników, choroby powodowane przez nadmiernie często jeżdżenie autami, problemy ze smogiem czy hałasem. To ty musisz popatrzeć szerzej i czerpać przykłady z tych miast które takie "wywalenia" aut mają już za sobą albo są znacznie posunięte w tym do przodu, a najlepszymi i najbliższymi przykładami dla Rybnika są: Ostrava, Opava, Katowice - tam większość ulic w centrum jest niedostępnych dla aut, za parkowanie się płaci i nie tylko, że nikt się nie zamyka - ale przybywa sklepów i zakładów gastronomicznych co jest logiczne. W centrach miast chodzi się od sklepu do sklepu czy od restauracji po bank - PIESZO. Czym mniej aut - więcej miejsca dla pieszych. Czym mniej aut - chętniej się spaceruje czy przesiaduje w centrach miast. :D Zauważ, że nikt nie chce iść za szalonym amerykańskim pomysłem McDrive - i nie masz sklepów czy kawiarni albo banków "drive". Po prostu nie masz pojęcia jak zmienia się świat i jak auta są passe w najbardziej cywilizowanych i rozwiniętych miastach. Najlepsze miasta świata odchodzą od zatłoczonych autami ulic w centrach na rzecz deptaków. Rybnik jest na razie na etapie zagracenia, a tak samo jak niektórzy fascynują się piecami węglowymi - tak niektórzy fascynują się moto-złomami. Ale myślę, że to się zmieni.

  • ~Arteks 2020-04-22
    20:06:29

    1 17

    @azaharix - a to o tych wielkich dochodach do budżetu miasta do pisałeś z jakieś niewiedzy? Bo jeśli z przekonania to proszę napisz jakie miasto ma wpływy a aut w ciągu roku - a ja ci potem napiszę jakie ma wydatki ok - będzie to się miało tak jak mrówka do słonia. Może to cię zmusi do włączenia myślenia, a nie powtarzania "moto-bajek" jakie kiedyś wymyślili lobbyści motoryzacyjni starający się wepchnąć mieszkańcom dawnego bloku wschodniego jak najwięcej aut - skoro rynki zachodnie im się kurczą bo tam co raz mniej ludzi (szczególnie w miastach) w ogóle chce mieć auta - bo nie widzi sensu w ich posiadaniu.

  • ~Azaharix 2020-04-22
    20:25:29

    16 1

    Arteks - Myślisz tylko z jednej strony. Jeśli myślisz że kierowcy nie dokładają grubych pieniędzy do budżetu (nie pisałem że miasta, ale podatki też nie idą w kosmos) to szkoda czasu na merytoryczną rozmowę. Z tym że owszem, kierowców nikt nie pyta gdzie by chcieli aby ich wydawane pieniądze szły i na co. A idą za pewne wszędzie, tylko nie na to na co powinny. Z tym zdrowiem to też nie przeginaj. Jedyną stłuczkę jaką w życiu miałem to będąc pasażerem ZTZ. Na pewno kierowcy też nigdy nie kupią kawy, czy też kołaczyka. Może pasażerowie potrzebują więcej kołaczyków jeśli czekają godzinę na przesiadkę. A co do zanieczyszczenia to sam pisałeś że transport jest odpowiedzialny raptem za kilka %, co sam jestem tego samego zdania. Jak w któryś z domków zakopcą to nawet flota ciężarówek by tyle smrodu nie narobiła.

  • ~Arteks 2020-04-22
    20:43:54

    0 18

    @azaharix - czemu nie podejmiesz wyzwania które rzuciłem. Jeśli "dokładają" to napisz ile miasto Rybnik ma wpływów z kierowców, a ja ci potem podam ile ma wydatków. Takie dane nie jest trudno odnaleźć. ;) Mógłbym to zrobić za ciebie - ale chciałbym abyś i ty się wykazał. Chodzi mi o np. zeszły rok. Ja zawsze znajdę chwilę na merytoryczną rozmowę w tematyce transportu - problem w tym aby znaleźć jakiegoś rozumnego i merytorycznego dyskutanta... Na razie mnie w niczym nie przekonałeś i nie podajesz też żadnych przykładów posługując się jedynie "przypuszczeniami". W Katowicach pamiętam czasy kiedy niektóre ulice były zapchane autami - teraz są eleganckimi deptakami. Czy miasto na tym straciło? Wręcz przeciwnie - od tego czasu więcej ludzi chce w centrum Katowic bywać. Auta są totalnymi zawalidrogami centrów miast i przeszkodą do... ich rozwoju. A przecież mi nie chodzi o całkowite ich wywalenie - tylko... ograniczenie motodominacji. Oddajmy takie miejsca jak place - ludziom. Oddajmy niektóre parkingi na... skwery. Sankcjonujmy zakazy parkowania - na czym zyska budżet miasta.

  • ~Azaharix 2020-04-22
    21:02:24

    13 0

    Arteks nikt nie dysponuje całkowitym podsumowaniem które by tu pasowało, dlatego Ci nie odpowiem. Być może ktoś dał znajomemu pomalować cześć karoserii, a ten za to zapłacił podatek do kasy miasta, a my nic o tym nie wiemy. A widzę nie odrobiłeś lekcji z matematyki i ekonomii. Z tego co się kiedyś chwalies pamiętam że też masz samochód, a innych traktujesz jak terrorystów.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-22
    21:18:03

    7 2

    A może dałoby się wybudować nowy po stronie południowej, następnie stary wyburzyć i za jakieś 50 lat operację powtórzyć od północy. Czy taka opcja była brana pod uwagę?

  • ~Dador 2020-04-22
    21:33:05

    9 0

    Remont planowany już od dość dawna. Zgranie terminów inwestycji dość dobre. Otwarcie DRP , a po 2 tygodniach zamknięcie wiaduktu. Szkoda, że brak by-passa, ale jakoś damy radę. Specyfikacja techniczna była już nawet omawiana we wcześniejszych artykułach. 3 pasy ruchu, ciąg pieszo-rowerowy. Ogólnie będzie szerzej. Czekam z niecierpliwością na Mikołowską i Zebrzydowicką.

  • ~Arteks 2020-04-22
    21:42:05

    1 22

    @azaharix - myślałem, że jesteś poważniejszym dyskutantem, a ty najpierw wyskakujesz z jakąś lampą do auta (a takie przeważnie produkowane są w Chinach), a teraz z jakąś blacharką... Jeśli ktoś przyjeżdża do blacharza to znaczy, że wcześniej miał stłuczkę, a co się z tym wiąże - jeśli nikt nie jest poturbowany to stres przynajmniej dwóch kierowców murowany. Przykład kiepski bo przecież ktoś kto nie musi wydać pieniędzy na blachę w aucie może np. częściej iść na miejski basen czy do domów kultury albo na mecze i wspierać interes miasta w bezpośredni sposób. Tak, mam auto i raczej się tego wstydzę niż miałbym się tym chwalić. Tym bardziej powinieneś więc docenić mój obiektywizm. Bo nawet jako kierowca potrafię dostrzec, że w naszym mieście wydajemy za dużo na drogi i inwestycje dla aut oraz za dużo miejsca w centrum dedykujemy autom. Za mało też miasto zarabia na kierowcach. Już dawno całe Śródmieście powinno być objęte strefą płatnego parkowania. Powinniśmy wyciskać z przyjezdnych tyle ile możemy. A kwestia pobierania myta przez samorządy być może wróci po koronowirusie. Budżety miast będą na tyle puste, że być może przypomną się o prawie jakie od zeszłego roku przyznano miastom powyżej 100 tys. mieszkańców. A to byłaby konkretna kasa zważywszy, że dziennie do Rybnika wjeżdża kilkanaście tysięcy aut spoza naszego miasta. Powtarzam - dziennie!

  • ~lewy_gwint 2020-04-23
    07:48:25

    13 0

    Arteks, na parkingach miasto nigdy nie zarobi, co najwyzej ograniczy straty. Organ samorzadowy nie jest od zarabiania, to nie jest firma nastawiona na zysk.

  • ~lewy_gwint 2020-04-23
    07:49:52

    11 0

    Poza tym widać że nie masz co robić bo piszesz nie na temat

  • ~rzyt 2020-04-23
    08:55:05

    5 1

    A jakby tak metro wybudować w Rybniku? Górnictwo nie ma dobrej passy obecnie, więc fachowcy by byli. Projektanci zadbali by o przemyślane nazwy stacji powiązane z przeznaczeniem danego miejsca np. Grażynowo, to w rejonie zakładów kosmetycznych :), Lotnisko czyli okno na świat, ZUS to największy pracodawca....
    Pozdrawiam

  • ~Arteks 2020-04-23
    12:17:41

    1 8

    @lewy_gwint - zacząłem idealnie w temat - niepotrzebnej w obecnym czasie inwestycji. Zamiast władze miasta oszczędzać i skupiać się na tym co wzbogaca miasto o jakieś obiekty - robimy w obliczu największego kryzysu ekonomicznego zbędny i drogi remont wiaduktu - którego nikt nie nakazuje remontować bo jego stan jest dobry. A ponieważ niektórzy zaczęli polemikę odnośnie tego jak to samochody przyczyniają się do wzrostu budżetu - musiałem obalić ten mit. Dla miasta auta to totalny drenaż pieniędzy - dlatego niektórzy słusznie zauważają, że w czasach PRL, Makosza czy np. w międzywojniu - miasto o wiele bardziej się rozwijało architektonicznie bo... nie inwestowało tak dużo pieniędzy w drogi. @rzyt - metro to w Polsce marzenie - w wielu krajach normalność dla każdego miasta wielkości naszego Poznania czy Wrocławia. We Włoszech metro ma np. Brescia - miasto wielkości Gliwic (które słynie negatywnie w transportowym świecie z powodu likwidacji tramwaju). Warto zwrócić uwagę np. na miasta hiszpańskie, francuskie czy włoskie - które masowo w ostatnich kilkunastu latach inwestowały w tramwaje. Bo są ekologiczne, wygodne, mogą przewieźć bardzo dużo ludzi i są miastotwórcze. A w Polsce kult auta jak w Rosji czy na Białorusi... Tylko gdyby np. auta rozwiązywały idealnie wszelkie problemy - to niech sobie są. Ale jest odwrotnie. Stanowią ciągły problem i są niesamowicie przestrzenochłonne i zabijają budżet samorządów.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5309