zamknij

Wiadomości

Zbliża się tarcza 5.0. Może z niej skorzystać 1752 płatników ZUS Rybnik

2020-10-03, Autor: 

Od 15 października kolejni przedsiębiorcy będą mogli wnioskować do ZUS o wsparcie. Nowe przepisy wprowadzają trzy formy wsparcia dla przedstawicieli branży turystycznej, estradowej i wystawienniczej. W województwie śląskim z takiej pomocy może skorzystać blisko 9,5 tys. firm. W całym kraju ponad 105 tys.

Reklama

Ustawa wchodzi w życie w połowie października i dopiero wówczas będzie można składać wnioski przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Po spełnieniu warunków przedsiębiorcy będą mogli skorzystać ze zwolnienia ze składek, świadczenia postojowego i dodatkowego świadczenia postojowego.

Zwolnienie ze składek

- Przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o zwolnienie z opłacania składek za lipiec, sierpień i wrzesień. Prawo do tej formy pomocy będzie przysługiwało płatnikom sektora turystycznego, hotelarskiego, organizacji i obsługi targów, konferencji, wystaw. Warunkiem uzyskania zwolnienia jest m.in. prowadzenie działalności przed 30 czerwca 2020 r. - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Należy również wykazać 75 proc. spadek przychodów w porównaniu z miesiącami z 2019 roku (porównujemy pierwszy miesiąc z wniosku z analogicznym z miesiącem 2019 r.).

- Wnioski o zwolnienie będzie można składać do końca listopada, a do końca października trzeba przekazać do ZUS dokumenty rozliczeniowe za miesiące objęte zwolnieniem. Zwolnienie będzie przysługiwało niezależnie od tego czy zostały opłacone składki za wskazany we wniosku okres – dodaje.

Świadczenie postojowe

Prowadzący firmy będą mogli wnioskować także o świadczenie postojowe. Prawo do niego uzyskają osoby, które prowadzą działalność jako agenci turystyczni i przewodnicy turystyczni. W przypadku agentów turystycznych warunkiem otrzymania środków (2080 zł) będzie rozpoczęcie prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 kwietnia 2020.

Ponadto przedsiębiorcy będą musieli odnotować przestój w prowadzeniu biznesu w następstwie wystąpienia COVID-19. Nie mogą też podlegać ubezpieczeniom społecznym z innego tytułu, chyba że podlegają ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.

- Nieco inne warunki muszą spełnić przewodnicy turystyczni. W ich przypadku działalność powinna mieć charakter sezonowy i w 2019 r. być wykonywana przez okres nie dłuższy niż 9 miesięcy. O pomoc mogą ubiegać się przewodnicy, którzy zawiesili działalność gospodarczą, ale po 31 sierpnia 2019 roku – zauważa Beata Kopczyńska.

Świadczenie postojowe przysługuje nie więcej niż trzykrotnie, a jeżeli wcześniej zostało już trzykrotnie wypłacone to nie przysługuje ono ponownie.

Dodatkowe świadczenie postojowe

„Tarcza 5.0” wprowadza również dodatkowe świadczenie postojowe.

- Na taką pomoc mogą liczyć prowadzący działalność, którzy wcześniej już otrzymali postojowe (otrzymali co najmniej jedno świadczenie postojowe). Prawo do dodatkowego świadczenia będzie przysługiwało przedsiębiorcom, sektora turystycznego, hotelarskiego, organizacji i obsługi targów, konferencji. Chodzi m.in. o transport turystyczny, wystawianie i występowanie w przedstawieniach teatralnych czy prowadzenie dyskotek, salonów gier elektronicznych, plaż, jarmarków – wyjaśnia rzeczniczka śląskiego ZUS-u.

Wnioskującym o to świadczenie mogą być osoby, jeśli uzyskały przychód z działalności w miesiącu (poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku), niższy co najmniej o 75 proc. w stosunku do przychodu uzyskanego w tym samym miesiącu w 2019 r. Dodatkowe świadczenie postojowe przysługuje nie więcej niż trzykrotnie.

Prawie 9,5 tys. firm w województwie śląskim

W całej Polsce z dodatkowej pomocy może skorzystać nawet 105,2 tys. firm. Duża część, bo aż 20,9 tys., ma swoją siedzibę w województwie mazowieckim. Jeśli chodzi o województwo śląskie o takie wsparcie może się ubiegać 9492 płatników składek. Najwięcej z nich, czyli 2075, znajduje się na terenie działania Oddziału ZUS w Bielsku-Białej, a następnie Oddziału ZUS w Chorzowie - 1880. Częstochowski oddział ZUS może spodziewać się wniosków od nawet 1066 przedsiębiorców.

Z kolei w regionie działalności rybnickiego Oddziału potencjalnie ze zmian skorzysta 1752 płatników, a w sosnowieckim oddziale 1227 firm. Z terenu działalności Oddziału ZUS w Zabrzu wniosków od przedstawicieli branży turystycznej, którzy mogliby skorzystać z Tarczy 5.0 może być prawie 1,5 tysiąca.

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 18

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~6Cas4ju 2020-10-03
    18:59:43

    25 47

    Dodam od siebie,bo jak zwykle bardzo ciezko przechodzi niektorym żeby napisać że jest to program RZĄDOWY,tego "niedobrego" PiSu!!!

  • ~6Cas4ju 2020-10-03
    19:04:17

    21 37

    Z artykułu można odnieśc wrażenie że to zasługa i kasa samorządowa i z UM ,choć w/w urząd nie dokłada ANI JEDNEJ złotówki.

  • ~artefaks 2020-10-03
    19:54:24

    42 12

    Kazimierz. Czy ,,(nie)rząd" posiada własną kasę poza pustym pieniądzem który wydrukuje bez pokrycia we wzroście w w PKB ? który jak widać pomylono z programem PKS. Który również bankrutuje a miało być ,,tak pięknie"

  • ~rybnikus 2020-10-03
    20:07:30

    10 32

    ~artefaks, po pierwsze nie na temat napisałeś a po drugie widocznie na PKSy nie ma zapotrzebowania a a więc i zysków, to nazywa się wolny rynek.

  • ~rybnikus 2020-10-03
    20:08:57

    13 32

    ~artefaks, rząd nie może sobie sam drukować pieniędzy, dowiedz się dlaczego.

  • ~Leon59 2020-10-03
    20:48:52

    30 10

    ~rybnikusku ale jeszcze rząd to robi?
    Poszukej sobie ile Glapiński nadrukował kasy bez pokrycia.

  • ~rybnikus 2020-10-03
    20:51:40

    10 33

    ~Leon59 i po co kłamiesz, to Belka drukował forsę Rostowskiemu ze strachu przed PISem.

  • ~Arteks 2020-10-03
    22:01:42

    33 13

    @rybnikus - powiedz to tym których dzieci nie mają jak dojechać do miasta do szkoły bo PKS zlikwidowano. W czasach PRL państwo jakoś potrafiło zapewnić dojazd nawet do małych wiosek, potrafiło zapewnić przewozy pracownicze czyż nie? Dzisiaj państwo woli finansować różne zachcianki kościoła, partie polityczne, rodziny polityków w spółkach skarbu państwa...

  • ~6Cas4ju 2020-10-03
    22:13:03

    14 33

    Panie Arteks,pan chyba wczoraj spadl z Księżyca?KTO likwidowal PKSy???
    Jakie zachcianki koscioła(domyslam się znów atakujesz Katolicki Kosciól) spełnia Państwo?
    Rodzin POlitykow w SSP już zaPOmniałeś?

  • ~artefaks 2020-10-04
    09:17:14

    17 5

    Kazimierz. Arteks nie atakuje kościoła , ale w przeciwieństwie do Ciebie troszczy się oto by wierni mogli dojechać do kościoła. W programie jedynie słusznej partii było przywrócenie połączenia PKS do każdej gminy i miejscowości. Indolencja ,złośliwość , czy skleroza już w tym wieku ?

  • ~artefaks 2020-10-04
    09:20:51

    13 5

    ~rybnikus 2020-10-03 20:08:57rząd nie może sobie sam drukować pieniędzy, dowiedz się dlaczego.

    Oczywiście masz rację i przez nieuwagę przyznałeś się do bardzo ważnej rzeczy. Oczywiście tkzw. rząd , nbp i inni czekają na ciemnogrodzki przekaz -polecenie

  • ~artefaks 2020-10-04
    09:26:36

    13 6

    W czasach PRLu ( jak pisze Arteks) , państwo potrafiło zapewnić dojazd PKSem nawet do kościoła ,z którym podobno to walczyło. Zaś jedynie słuszna partia która jest przyjacielem kościoła .Połączenia te likwiduje. Czy to nie jest paradoks ? I czy mohery się w końcu nie połapią who is who ? i nie pogonią parasolkami ?

  • ~Pawel Krys 2020-10-04
    10:33:12

    7 4

    rybnikuś poczytaj: https://rekinfinansow.pl/nbp-dodrukuje-100-mld-dlug-panstwa-wzrosl-10-procent-miesiac/

  • ~6Cas4ju 2020-10-04
    10:34:55

    6 15

    Panie artefaks,mamy XXIw i każdy kto miał cokolwiek do czynienia z mediami internetowymi POwinien wiedzieć że portale zatrudniają takich ludzi jak pan i Arteks (w redakcjach Was "zającami "nazywają)dla POdciągnięcia klikalności,obojętnie jakimi sposobami.Macie PO prostu za zadanie,kłamać ,szczuć,jątrzyć,manipulować w sposób zwykle POdły,tak by czytelników prowokować do odpisywania i tym samym zwiekszeniu klikalności.
    Na palcach 1 ręki bym POliczył Wasze posty nie mające nic wspólnego z tym że wam za to płacą.W wirtualnym świecie was "zającamu"nazywają,a w rzeczywistym znacznie znacznie gorzej.Pozdrawiam.

  • ~ 2020-10-04
    10:49:24

    11 7

    mam nadzieję że tym razem rząd dopilnuje aby pomimo otrzymanej zapomogi cwaniaczki przedsiębiorcy drobni kapitalistyczni wyzyskiwacze nie podnosili cen usług i produktów o 100% tak jak to było podczas ostatniej fali pandemii

  • ~artefaks 2020-10-04
    11:09:21

    13 6

    ,,Na palcach 1 ręki bym POliczył Wasze posty nie mające nic wspólnego z tym że wam za to płacą."

    Kazik chyba osąd na podstawie twoich doświadczenia z autopsji. Nie każdy jest płatnym trollem tak jak ty. Dla którego 30 srebrników znaczy więcej niż honor , wolność i niezależność. Nie każdy dostaje ciemnogrodzkie przekazy dnia

  • ~Dintojra 2020-10-04
    18:28:24

    9 1

    @6Cas4ju: "Panie Arteks,pan chyba wczoraj spadl z Księżyca?KTO likwidowal PKSy???"
    @rybnikus: "(...)a po drugie widocznie na PKSy nie ma zapotrzebowania a a więc i zysków, to nazywa się wolny rynek."
    Czy tylko mnie się wydaje, że pisowski suweren nie może się już sam z sobą dogadać ? :)
    Przybysz z obcej planety zwany tam 6Cas4ju kolejny raz pyta co zrobili inni kilka late temu, ale nie chce udzielić odpowiedzi dlaczego jego pobratymcy z tejże planety na czele z 78YLzwNG ?(na Ziemi znanym jako Jarosław Kaczyński) startując do wyborów na Ziemi - a ściślej w Polsce - obiecywali przywrócenie połączeń PKS i do dziś tego (jak wielu innych obiecanek) nie spełnili... taka to mentalność tych stworzeń z tej dziwnej planety.
    Jak widać z powyższego nasza nadzieja w to, że przybysze z kosmosu są inteligentni właśnie legła w gruzach.
    Dobrej niedzieli :)

  • ~6Cas4ju 2020-10-04
    19:21:07

    1 8

    Panie Dintojra łgac każdy POdobno może.
    Proszę przytoczyć tą obietnicę*niespelnioną)odnosnie połączeń PKS.
    Ciekawe czy w tej obietnicy (ktorą mam nadzieję zacytujesz)pada data że np.jutro za POśrednictwem czarodziejskiej różdżki Jarosław Wielki naprawi wszystko to co POprzednicy wysprzedali,zlikwidowali czy rozkradli.POzdrawiam.

  • ~rybnikus 2020-10-04
    19:30:38

    2 8

    ~Arteks, spróbuj się dowiedzieć kto zlikwidował PKSy, posterunki Policji, całe kolejowe linie itd. Spytaj w swoje szajce z PO.

  • ~artefaks 2020-10-04
    20:42:28

    5 2

    Rybnikus. Proszę bardzo. Bankrutują w ciągu ostatniego czasu. PKS Zamość, Częstochowa ,Oświęcim, Racibórz.... i kilka innych.
    Ostatnio zlikwidowano linię kolejową dostarczającą węgiel do elektrowni. Nie pomaga żadne przebieranie i zaciskanie nóg. Prawda sama wychodzi na jaw. Dzięki ,,światłej " przewodniej sile narodu jesteśmy na skraju katastrofy gospodarczej w myśl programu.
    ,,Należy im obiecać wszystko to co chcą usłyszeć. A potem należy im to zabrać i będą za...... za miskę ryżu "

  • ~rybnikus 2020-10-04
    20:52:36

    2 5

    ~artefaks napisałem wyżej, decyduje opłacalność, PIS miał dopłacać ale nie subsydiować PKS, nie ma pasażerów więc nie ma dochodów. A katastrofę i bankructwo Polski obiecujecie od 2016 roku bo pieniędzy nie ma i nie będzie. Za miskę ryżu wegetowaliśmy za obietnic Tuska i PO.

  • ~Arteks 2020-10-04
    21:14:21

    3 4

    @rybnikus - mylisz się niestety jak zawsze... W przypadku PKS nie chodzi o kwestie nieopłacalności bo komunikacja publiczna jest deficytowa od dziesięcioleci - tak samo zresztą jak utrzymywanie dróg, oświaty, straży pożarnej czy wojska. Ale w innych krajach radzą sobie z problemem transportu doskonale - dotując ją i wpływając na to aby relacje pociągów nie dublowały się z autobusowymi. Przykładowo Czechy - bez auta dotrzesz do każdej miejscowości i każdego miasteczka albo pociągiem albo autobusem. W Polsce rządy POPiS odebrały kilku milionom obywateli transport publiczny ia teraz obciążają jedni drugich winę za ten stan rzeczy. Likwidacja linii kolejowych? Najwięcej zlikwidowano ich w pamiętnych czasach premiera Buzka - czyli Akcji Wyborczej Solidarność których spadkobiercą jest PiS. Przypomnę: 2000 - likwidacja przewozów PKP z Raciborza do Głubczyc, likwidacja pociągów Rybnik-Gliwice, 2001 - likwidacja przewozów do Jastrzębia oraz na linii Tychy-Orzesze Jaśkowice. @artefaks - dobrze ci poszło jeśli chodzi o wymienianie PKSów które upadły w czasach PiS za jednym wyjątkiem - Racibórz nie upadł. Do twojej listy można dołączyć wiele innych np. Mrągowo, Ostrołęka, Płock, Lubliniec - co gorsza w okolicach tych miast jest słabo rozwinięta sieć kolejowa więc mieszkańcy tracą często jedyną możliwość dojazdu.

  • ~artefaks 2020-10-04
    21:19:54

    2 2

    Rybnikus. Nie rozumiem co insynuujesz. Pis miał dopłacać , a nie subsydiować ? Czyżby pis się stał zamiast partią prospołeczną , partią liberalną? Bankructwo nie polega na tym że brakuje pieniędzy. Lecz na tym że pusty pieniądz drukowany , nie ma pokrycia ekonomicznego. Idź do sklepu. Zobacz jaka jest inflacja. Idź do banku. Zobacz jak opłacalne są lokaty. Chciałbym abyś miał rację. Niestety to jest iluzja. Jesteśmy już w ostatniej fazie pikowania przed katastrofą ekonomiczną.

  • ~artefaks 2020-10-04
    21:22:49

    2 1

    Arteks. PKS Racibórz też chyba niestety nie uniknie bankructwa.

  • ~rybnikus 2020-10-04
    21:49:28

    2 6

    ~Arteks, PIS ma z naszych podatków opłacać puste autobusy, pisałem o rynku, widać nie zrozumiało. To twoja PZPR dopłacała do swojej władzy, teraz Polacy mają swoje środki transportu które staracie się nam ograniczać.

  • ~Arteks 2020-10-04
    21:58:34

    4 2

    @rybnikus - dlaczego piszesz "moja PZPR" - a może to była twoja partia? Ja jestem za młody aby do niej należeć, ty wręcz przeciwnie, miałeś taką szansę. A dlaczego puste autobusy i dlaczego można dofinansowywać utrzymanie dróg, a nie utrzymanie linii autobusowych? Państwo dopłaca do fanaberii Rydzyka czy wykłada 70 mln na wybory korespondencyjne których nie ma, a nie chce realizować swoich funkcji i pomocy dla mieszkańców wsi którzy nie mają jak dojechać do szkół, na studia, do przychodni, na zakupy, do kościoła? Tym bardziej, że czym mniej autobusów - tym więcej aut, tym więcej spalin, tym więcej wypadków - i tym większe uzależnienie od ropy z Rosji. PiSowscy politycy to rozumieją i nawet w teorii oburzają się na wykluczenie komunikacyjne mieszkańców Polski. Ale zamiast realnego działania aby dało się mieszkańcowi powiedzmy Głubczyc gdzieś wyjechać - oferują... Centralny Port Komunikacyjny... Totalne pomylenie potrzeb. To trochę tak jakby wyczerpanemu odwodnionemu turyście na szlaku ktoś zamiast wody zaoferował ocet... Bo i jedno i drugie to przecież płyn. ;)

  • ~rybnikus 2020-10-04
    22:03:42

    2 6

    ~Arteks, masz geny z PZPR a Rydzyk nie kradnie, bo nie jest z PO jak Sawicka, Nowak, Neuman i wielu już w kiciu. Mam ci wyliczyć jeszcze wielu za Kopacz? Kiedy byłeś ostatni raz w kościele? Na swoich chrzcinach?

  • ~rybnikus 2020-10-04
    22:05:12

    3 7

    ~Arteks znowu łżesz jak Goebbelsy z PO, wybory korespondencyjne były i są, ja sam z żoną z nich korzystam.

  • ~artefaks 2020-10-04
    22:06:41

    4 1

    ,,PIS ma z naszych podatków opłacać puste autobusy, pisałem o rynku, widać nie zrozumiało. To twoja PZPR dopłacała do swojej władzy, teraz Polacy mają swoje środki transportu które staracie się nam ograniczać."

    Człowieku . Co ty konfabulujesz ? Polacy mają środki transportu które PZPR ogranicza ?To już nie wina Tuska , lecz Gierka ?

  • ~rybnikus 2020-10-04
    22:10:38

    1 3

    ~artefaks, nie rżnij jeszcze większego głupa, ty już nie musisz.

  • ~6Cas4ju 2020-10-04
    22:33:51

    0 3

    Panie Arteks panu to już po nocach śni się PIS i Rydzyk jako całe zło tego świata.

    Przypomnę panu KTO-w 1990 roku przedsiębiorstwo PKS podzielił na 176 POdmiotów?. Część została zlikwidowana, przebranżowiła się, uległa konsolidacji bądź prywatyzacji."-no KTO,PIS,czy może T.Rydzyk???

    POdaje pan przyklad Czech ale tam POstbolszewicy NIE rozkradli całych fabryk i nie uwłaszyli się na publicznym majątku.Bo tam była DEKOMUNIZACJA i NIKT kto był członkiem KPCZ od 1991r przez 10 lat NIE mógł pełnić funkcji kierowniczej w przemyśle panstwowym!!Teraz zauważa pan różnicę??,
    A u nas największy czerwony beton byl wybierany nawet na Prezydenta?

    KTO z PKP zrobil kilkaset sPOłek i sprzedal zagranicznemu funduszowi strategiczną np.PKP Energetyka,czyżby PiS i T.Rydzyk???

    W RC ichniejsze PKS i Czeskie Drachy są w 100% PAŃSTWOWE!!!

    We Francjji 30%miejscowości NIE posiada ani przystanku autobusowego ani kolejowego i jakoś żyją.

    Pozdrawiam.

  • ~6Cas4ju 2020-10-04
    23:00:22

    0 4

    A tu panie Arteks coś dla przemyslenia,bo wyczytałem że jest pan młody
    ."Lista poszczególnych rządów prywatyzujących polską gospodarkę: RządMazowieckiego UW od 12.09.1989r. rządził 16 m-cy, Przygotował ustawę o restrukturyzacji i prywatyzacji. Rząd Bieleckiego KLD od 12.01.1991 rządził 11 m-cy i 11dni. Sprzedał 1208 zakładów. Rząd Olszewskiego ROP od 23.XII.1991 rządził 6 miesięcy i 18 dni Sprzedał 1 zakład. Zatrzymał prywatyzacje. Rząd Suchockiej UD od 11.07.1993 rządził 15 m-cy i 14 dni. Sprzedała obcym 21 zakładów. Rząd Pawlaka PSL od 26X.1993r rządził 16 m-cy i 12 dni. Sprzedał obcym 2269 zakładów. Rząd Oleksego SLD od 7.03.1995r. rządził 14 miesięcy. Sprzedał 598 zakładów. Rząd Cimoszewicza SLD 7II.96 rządził 20 m-cy,18 dni. Sprzedał 992 zakładów. Rząd Buzka AWS od 31.X.1997 rządził 47 m-cy 19 dni. Sprzedał 1311 zakładów. Rząd Milera SLD od 19X.2001r. rządził 30 m-cy 15 dni. Sprzedał 548 zakładów. Rząd Belki SLD od 2 V 2004r. rządził 17 m-cy 29 dni. Sprzedał obcym 477 zakładów. Rząd Marcinkiewicza PIS 31X05r rządził 8 m-cy 15 dni. Sprzedał 271 zakładów. Rząd Kaczyńskiego PIS od 14.07.2006 rządził 15 m-cy 24 dni. Sprzedał 18 zakładów. Rząd Tuska PO rządzi od 7.XI.2007r. Sprzedał 724 zakłady do 31.12.2010. Państwo Polskie w roku 1990 było właścicielem około 8,5 tysiąca zakładów. W latach 1990-2010, według raportu Ministerstwa Skarbu Państwa, przekształceniami objęto 5 tys. 992 państwowe przedsiębiorstwa. Władza postkomunistyczna, zaczęła od uwłaszczenia siebie samej, w latach 1988 – 1989 powstało ok. 12 tys. spółek, które były zakładane na bazie państwowego majątku przez dyrektorów zakładów. Proceder ten odbywał się przy współudziale działaczy partyjnych, urzędników czy członków rodzin."

    POzdrowionka od o.Tadeusza Rydzyka i całego PiSu!:)))

  • ~Arteks 2020-10-05
    10:23:37

    2 1

    @6Cas4ju - Francja ma świetną komunikację. Pewnie myślałeś o Albanii czy Serbii - tam faktycznie komunikacja publiczna leży. No ale to są kraje poza EU i pogrążone od dekad w różnych kryzysach i niedoborach finansowych. U nas według premiera jest "bardzo dobrze", więc państwo bezproblemowo stać na poprawę komunikacji. Stać nas na CPK, a nie stać na PKSy? Niestety ale PKP została podzielona na kilkadziesiąt spółek w wyniku idiotycznej pseudoreformy przeprowadzonej - a jakże - przez Buzka i Akcję Wyborczą Solidarność w 2000 roku! @rybnikus - a jak ty możesz połączyć to, że pomawiasz, kłamiesz, nienawidzisz z chodzeniem do kościoła? Masz geny nienawiści? A może codziennie słuchając Radia Maryja się nią karmisz?

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    10:45:50

    1 3

    Panie Arteks-Francja jest 2x wieksza od Polski i co 5ty Francuz mieszka w aglomeracji Paryża,następne 20%mieszka w kilku duźych miastach a reszta czyli 60% mieszkanców jest rozsianych na terytorium 2 krotnie wiekszym od Polski.Komunikacja miejska i miedzymiejska jest bardzo dobra,ale WIOSKI i małe miejscowosci ,których na terenie Fr.jest kilkanascie tysiecy,są POZBAWIONE JAKIEJKOLWIEK komunikacjizbiorowej ,poza autobusami szkolnymi!!!

    Pan ma wyjątkowy dar manipulacji faktami!
    Buzek (do jakiej partii teraz należy?)byl premierem nie rządu AWSu ale koalicji AWS-UW!!!
    To ta druga mniejsza antypolska partia odpowiada za GRABIEŻ i NISZCZENIE polskiej gospodarki,także PKP i PKSu.
    PO to spadkobierczyni KLD,i UW z tymi samymi twarzami i "elitami".

    Jeśli pan ma tak krótką pamięc,to na przyszłość proszę o NIE manipulowanie faktami.
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2020-10-05
    11:05:13

    2 1

    @6Cas4ju - wielkość kraju nie ma żadnego znaczenia. Również Niemcy czy Hiszpania są większe od Polski i mają doskonale zorganizowany transport. Owszem na plusem Francji jest to, że tam aż 80% ludności mieszka w miastach. Polska jest krajem zaściankowym i u nas niestety tylko 60% mieszka w miastach. Ale... w Polsce nawet miasta powyżej 50 tys. mieszkańców są odcięte od kolei np. Jastrzębie, Łomża, Bełchatów. Jastrzębie nie tylko, że nie ma kolei ale nie ma też PKS! Znasz takie przypadki z innych krajów europejskich albo z wspomnianej przez ciebie Francji? Wiem, że AWS i Rząd Buzka to bardzo niewygodny temat dla współczesnych polityków PiS. Niestety PiS wywodzi się w prostej linii z AWS, a w rządzie Buzka było wielu znanych polityków PiS np. Ryszard Czarnecki, Jan Szyszko, Jerzy Kropiwnicki, Lech Kaczyński. Czasy Buzka to czarny okres w dziejach polskiego transportu, górnictwa, przemysłu, szkolnictwa, służby zdrowia czy administracji. Żadnej z przeprowadzonych wtedy reform nie można uznać za udaną czyż nie?

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    11:21:19

    1 2

    Oj Arteks teraz ju POjechaleś po bandzieJakto wielkośc terytorium nie ma znaczenia?
    Owszem 80% francuzow mieszka w "miastach".
    A wiesz ile srednio liczy mieszkancow to francuskie "miasto"?We Fr NIE ma pojecia wsi,tam wszystko nawet osada 100 os.mieni się miastem,tyle źe małym.Dodam że we fr.nawet pomiedzy wiekszosci stolic departamentow NIE ma połaczenia autobusowego?
    Pozdrawiam i milego dnia,bo wolę przez caly dzien POkopać się z koniem.

  • ~Arteks 2020-10-05
    11:30:28

    1 1

    @6Cas4ju - to teraz ty dość odważnie pojechałeś po bandzie. Podaj przykłady z Francji które sprawdzimy. Znasz jakieś miasta bez transportu? Ja podałem np. Jastrzębie miasto bez kolei i bez PKS. A miasteczek w Polsce w wielkości 10-50 tys. bez jednego i drugiego jest bez liku. Dlaczego w czasach PiS który rządzi już od 5 lat nie potrafi załatwić tej sprawy np. tworząc państwowy system transportu autobusowego? Dlaczego posłowie z naszego regionu nie lobbują za jakimś systemem SKM łączącym np. Jastrzębie, Rybnik, Żory koleją typu aglo? Dlaczego PiS nie przywraca relacji kolejowej Gliwice-Rybnik zabranej w czasach Buzka? Czyżby chodziło tylko o propagandę, a nie realną poprawę transportu w naszym kraju? Proszę - popytaj znajomych PiSowców i odpowiedz kiedy przywrócą kolej na liniach: Racibórz-Głubczyce, Rybnik-Gliwice, Tychy-Jaśkowice, Sucha-Żywiec, Bytom-Gliwice. Czekamy z niecierpliwością - ale nie na propagandę tylko na realne działanie! ;)

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    11:32:14

    1 2

    Panie Arteks Lech Kaczynski NIE należał do AWSu a do PC.
    Pana obłuda sięga już stratosfery!
    Policz z łaski swojej ILU z rządu Buzka teraz jest w PO a ilu w PiS.
    Proszę NIE KŁAM publicznie,bo to bardzo nieładnie.
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2020-10-05
    11:36:10

    0 1

    @6Cas4ju - Lech Kaczyński był ministrem w rządzie Buzka - czyli Kaczyńscy akceptowali ówczesną politykę rozwalania kraju. Tak, masz rację z rządu Buzka wyłonił się potem POPiS - a nie tak jak ty byś chciał używając półprawd - tylko PO. Czemu nie odniesiesz się do braku chęci ze strony PiS działań związanych z poprawą transportu na Śląsku czy w naszym kraju i akceptowania przez nich, że 10 mln ludzi jest pozbawionych transportu międzymiejskiego czy powiatowego?

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    12:01:50

    1 1

    Arteks NIE ROZWALAJ mnie proszę!KIEDY istniał rząd POPISU???

    Lech Kaczynski byl w rzadzie Buzka Ministrem Sprawiedliwości!!!
    Za demontaź gosPOdarki odpowiadała jedna i ta sama od dziesiecioleci"klika"balcerowicz,lewandowski i tusk itp.-WSZYSCY zaczynali od KLD przez UD,UW a skonczyli na PO!!!
    OK .przygotuje ci listę stolic departamentów bez komunikacji autobusowej.
    Takźe moge ci spoezadzic listę kilkuset Petit.Vilage BEZ jakiegokolwiek CZYNNEGO przystanku autobusowego i torowego.
    Ale to trochę potrwa.
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2020-10-05
    12:11:17

    1 1

    @Cas4ju - muszę ci powiedzieć, że podobnie jak ty uważam, że polityka Balcerowicza przyczyniła się do różnych negatywnych zjawisk w naszym kraju które uniknęły inne "demoludy" np. Czechy, Słowacja czy Węgry. Ale niestety politycy pokroju Szyszki, Czarneckiego czy Lecha Kaczyńskiego na tamtym etapie tą politykę nie tylko akceptowali - ale ją wspierali! Nie obarczaj tylko PO za różne negatywne dokonania transportowe. Owszem mają swoje za skórą - ale to właśnie tamta ekipa kupiła Pendolina i wiele innego nowego taboru. Podam ci też taki przykład z naszego "podwórka". PO na Śląsku powołało do życia Koleje Śląskie i wyposażyła je w tabor! Owszem trochę lat to trwało ale jednak. Niestety ale PiS w ciągu ostatnich 2 lat kiedy rządzi w UMWŚ - nie kupił ani jednej jednostki elektrycznej... Ja bym bardzo chciał, żeby PiS zaczął wdrażać różne projekty o których mówi np. poprawa komunikacji, Kolej Plus, Mieszkanie Plus - ale na razie to są tylko mgliste obietnice. Zero realizacji!

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    12:18:24

    1 1

    Panie Arteks z tymi 10mln to zajs przesadziles.
    To co pamietam to do Gliwic i Jastrzebia,chyba nigdy nie było lini kolejowej(przynajmnie ja nie jechalem)Do tych miast ZAWSZE dojeżdzalo się PKSem.
    Teraz chyba w tych miastach rzadzi PO ,to co maja za problem by sie dogadaci przejąc PKS (chyba Gliwice) by uruchomic częstrze polaczenia miedzy tymi miastami?

    Aj wiem co powiesz że to jest "psi"obowiazek PiSu i o.Rydzyka.
    I tak myśl o poprawie komunikacji na Ślasku to napewno uda ci sie cos POzytywnego zdziałać POza pluciem.

  • ~6Cas4ju 2020-10-05
    12:28:32

    0 0

    Aj przepeaszam do Gliwic chyba kilka razy zdazylo mi sie pociagiem dojechac,wiec linia musiala byc,co innego z Jastrzebiem.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4861