zamknij

Wiadomości

Zbliża się korekta rozkładu jazdy pociągów. Co się zmieni w regionie?

2019-06-05, Autor: 

Już w najbliższą niedzielę (09.06) rozkład jazdy Kolei Śląskich ulegnie zmianom, które wynikają z prac remontowo-modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Jak zapowiada  – szykują się miłe niespodzianki. Co się zatem zmieni?

Reklama

Jak wyjaśnia Magdalena Iwańska, rzecznik Kolei Śląskich, ze względu na prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury – czyli PKP Polskie Linie Kolejowe – na niektórych liniach rozkład jazdy będzie musiał ulec zmianom. Z największymi utrudnieniami pod tym względem będą się musieli liczyć pasażerowie linii S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice) oraz podróżni z okolic Rybnika.

W przypadku węzła rybnickiego zastępczą komunikację autobusową będzie można spotkać w pojedynczych dniach na odcinkach Rybnik – Racibórz, Rybnik – Górki Śląskie, Rybnik – Żory, Sumina – Racibórz oraz Rydułtowy – Racibórz. Przy ostatniej relacji zostaną dodatkowo uruchomione autobusy ekspresowe.

Są jednak też i dobre wiadomości. - Ze względu na to, że nowy rozkład jazdy obejmuje okres wakacyjny, Koleje Śląskie rozszerzyły częstotliwość kursowania swojego pociągu do Zakopanego. Od 1 lipca miłośnicy górskich wędrówek będą mogli się wybrać pociągiem do stolicy polskich Tatr codziennie – zarówno w dni robocze, jak i w weekendy. To podwójnie dobra wiadomość, ponieważ ze względu na prace remontowo-modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK w ostatnim czasie pociąg Kolei Śląskich musiał kończyć swój bieg w Nowy Targu. Od 22 czerwca Ornak będzie natomiast mógł znów dojeżdżać do Zakopanego, przy czym od 1 lipca trasa jego przejazdu będzie wiodła przez Wadowice – mówi Magdalena Iwańska.

Bez problemu będzie można dotrzeć pociągiem Kolei Śląskich również do Wisły i Ustronia. Większych utrudnień nie powinni się spodziewać także pasażerowie podróżujący do Żywca i Zwardonia. W tym przypadku Zastępcza Komunikacja Autobusowa będzie dotyczyć przez kilka dni tylko późnowieczornych i wczesnorannych pociągów na linii S5 Na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec/Zwardoń.

Drobne zmiany w godzinach odjazdów poszczególnych pociągów mogą zajść również na liniach nieobjętych remontami. Dlatego warto dokładnie sprawdzić rozkład jazdy przed niedzielnymi wycieczkami czy poniedziałkowym wyjściem do pracy. Szczegółowy rozkład jazdy jest dostępny m.in. na stronie internetowej przewoźnika w zakładce Rozkład Jazdy. Kolejna korekta rozkładu jazdy będzie wprowadzana 1 września.

---

Z kolei PKP PLK informuje, że w czerwcu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, a podróżni pojadą w weekendy z Wisły Głębce do Gliwic krócej o 10 minut. - To efekt prac w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Wymieniono na trasie prawie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h m.in. na odcinku Chybie – Sumina. Wyremontowano 81 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i przepusty – wyjaśnia Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.

Oceń publikację: + 1 + 37 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~ 2019-06-05
    12:29:52

    10 8

    "Są jednak też i dobre wiadomości. - Ze względu na to, że nowy rozkład jazdy obejmuje okres wakacyjny, Koleje Śląskie rozszerzyły częstotliwość kursowania swojego pociągu do Zakopanego. Od 1 lipca miłośnicy górskich wędrówek będą mogli się wybrać pociągiem do stolicy polskich Tatr codziennie – zarówno w dni robocze, jak i w weekendy."
    ale nie ci z Rybnika, bo połączenie polega na tym, że w Pszczynie pociąg z Rybnika przyjeżdża 5 minut po odjeździe tego do Zakopanego ( bo przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeździł na około przez Katowice)
    " To podwójnie dobra wiadomość" to kpina z mieszkańców naszego subregionu i pokazanie, jakim kolejowym zaściankiem jesteśmy

  • ~Arteks 2019-06-05
    13:21:02

    16 5

    @ursus - mylisz się bo w okresie wakacyjnym połączenie jest znakomite - tyle, że nie w Pszczynie, a w Bielsku-Białej. Od 1 VII do 31 VII pociąg z Rybnika przyjeżdża o 8.06, pociąg do Zakopanego odjeżdża o 8.13. Zadowolony? A z tym zaściankiem to też poleciałeś... W Jastrzębiu nie mają ani jednego pociągu, a mieszka tam 90 tys. ludzi. Ile miast w Polsce ma pociągi międzynarodowe? Z ilu dojedziesz bezpośrednio latem do kilkunastu nadmorskich kurortów tym tak elitarnych jak np. Jurata? Z Rybnika dojedziesz do największych miast w Polsce, w tym stolicy 4x dziennie, a wróbelki ćwierkają, że od grudnia rozkład dla Rybnika ulegnie kolejnej poprawie. Zaścianek - tylko jeśli chodzi o piece na węgiel w chałupach. Pod tym względem jesteśmy zaściankiem. Pod kątem komunikacji kolejowej awansowaliśmy do pierwszej ligi. :) Niektóre pociągi do Katowic jadą nieco ponad 40 minut... Kiedyś tyle to się jechało do Orzesza.

  • ~ 2019-06-05
    21:56:08

    3 0

    ~Arteks
    masz rację, połączenie istnieje, szkoda tylko że oficjalna wyszukiwarka na stronie PKP go nie znajduje, a nie śledziłem innych kombinacji
    "A z tym zaściankiem to też poleciałeś... W Jastrzębiu nie mają ani jednego pociągu" ale znalazłeś sobie porównanie, zamiast porównywać sie z lepszymi, dla własnego dowartościowania się, równasz się z gorszymi
    "Ile miast w Polsce ma pociągi międzynarodowe" fajnie, ale nie to jest najważniejsze dla większości pasażerów, to tylko dodatek
    "Z ilu dojedziesz bezpośrednio latem do kilkunastu nadmorskich kurortów tym tak elitarnych jak np. Jurata" szkoda tylko, że nie elitarnymi , ale starymi czeskimi wagonami , tak jak w ubiegłym roku (informację taką zamieścił portal Rynek Kolejowy)
    "Zaścianek - tylko jeśli chodzi o piece na węgiel w chałupach" a stara kopcąca kotłownia, grzejąca także Twój blok już nie ?
    "Niektóre pociągi do Katowic jadą nieco ponad 40 minut... ." ale tylko niektóre, przyspieszone i pospieszne
    "Kiedyś tyle to się jechało do Orzesza" ale zgodzisz się, że nie było to normale

  • ~ 2019-06-05
    22:23:35

    2 0

    przy okazji, jak wrócić z Zakopanego do Rybnika KŚ, nie jadąc na około przez Katowice?

  • ~ 2019-06-06
    08:34:14

    1 0

    ~Arteks
    " ilu dojedziesz bezpośrednio latem do kilkunastu nadmorskich kurortów tym tak elitarnych jak np. Jurata?"
    nie tylko w "elitarnych " starych wagonach, ale i z krótkim, 50 minutowym postojem w Gdyni

  • ~Arteks 2019-06-06
    09:37:06

    0 3

    @ursus - być może nie rozumiesz znaczenia pewnnych słów lub chciałeś zabłysnąć, a wyszło jak wyszło. Rzeczywiście używanie pieców węglowych w XXI wieku to zaścianek. A jeśli nie potrafisz prawidłowo używać rozkładów - to twoja strata. To czy się ktoś przesiada w Katowicach Ligocie, Pszczynie czy Bielsku jest dla turysty czymś obojętnym. Jeśli chodzi o Ornaka to przesiadka w Katowicach Ligocie wydłuża podróż tylko o 14 minut w stosunku do trasy przez Żory i przesiadki w Bielsku-Białej. W soboty do Zakopanego i w niedziele z powrotem kursuje Halny z Zakopanego do Bydgoszczy z postojem w Rybniku. Jeśli ktoś jedzie tam na tydzień - w ogóle może uniknąć przesiadki. A co ty wyskakujesz z wagonami i jakimś postojem w Gdyni? Co to ma wspólnego z twoim zarzutem? Ile miast i gmin wolałoby pociąg zestawiony chociażby na EN57, starej bipie czy wagonach czeskich niż brak kolei i PKS w likwidacji? W Czechach na wielu liniach nadal kursują tzw. "motoraczki" z czasów głębokiej komuny i ani turyści ani miejscowi nie narzekają na jakość podróży nimi. Ważniejsze, że tam sobie nie dano zlikwidować transportu. Według naszego premiera 7 mln mieszkańców Polski jest wykluczonych komunikacyjnie (jeśli chodzi o transport zbiorowy) - całkowicie. Czeskie wagony to i tak większa wygoda niż telepanie się autem i staniem czasami nawet w kilkugodzinnych korkach które zaczynają się przed wjazdem na Półwysep Helski w sezonie.

  • ~ 2019-06-06
    11:43:49

    3 0

    ~Arteks 2019-06-06 09:37:06
    "@ursus - być może nie rozumiesz znaczenia pewnnych słów lub chciałeś zabłysnąć, a wyszło jak wyszło. "
    kolejny atak samozwańczego wszechwiedzącego "fachowca", służący tylko poprawie samooceny
    "Rzeczywiście używanie pieców węglowych w XXI wieku to zaścianek" dlatego używam zautomatyzowanego kotła, o wiele nowocześniejszego technologicznie, niż kocioł ogrzewjący Twój blok
    " A jeśli nie potrafisz prawidłowo używać rozkładów - to twoja strata." rozumiem, że wg Ciebie podróżny powinien sprawdzać połączenie we wszystkich możliwych wyszukiwarkach, bo moga być niewiarygodne i stan taki nazywasz "nie potrafisz prawidłowo używać rozkładów - to twoja strata." bez komentarza
    "To czy się ktoś przesiada w Katowicach Ligocie, Pszczynie czy Bielsku jest dla turysty czymś obojętnym. " Ty możesz jeździć i przez Częstochowę
    "Jeśli chodzi o Ornaka to przesiadka w Katowicach Ligocie wydłuża podróż tylko o 14 minut w stosunku do trasy przez Żory i przesiadki w Bielsku-Białej. " dla przeciętnego podróżnego jednak ważne jest, czy jedzie krócej, czy dłużej
    "W soboty do Zakopanego i w niedziele z powrotem kursuje Halny z Zakopanego do Bydgoszczy z postojem w Rybniku. Jeśli ktoś jedzie tam na tydzień - w ogóle może uniknąć przesiadki." i co z tego, wyjazd z Zakopanego o 10.33 akurat super na powrót z weekendu w Zakopanem, bo nie znam nikogo z naszych okolic, kto jeździ tam na tydzień, najczęściej ludzie jeżdżą na (ewentualnie przedłużany) weekend
    "A co ty wyskakujesz z wagonami i jakimś postojem w Gdyni? Co to ma wspólnego z twoim zarzutem?" oj ma i to bardzo dużo, skoro wybieram"efektywnie funkcjonującego " przewoźnika którego misją jest m.in zapewnienie komfortowej podróży (jak możemy przeczytać na ich stronie), to nie po to, by tłuc się w starych, śmierdzących wagonach bez klimatyzacji z rozkładowym czasem przejazdu jak przed laty (tak przy okazji , w latach 90 w relacji Rybnik - Zakopane i z powrotem, czas jazdy był i tak krótszy niż obecnie)
    "Ile miast i gmin wolałoby pociąg zestawiony chociażby na EN57, starej bipie czy wagonach czeskich niż brak kolei i PKS w likwidacji? " czyli mamy się cieszyć z tego co mamy, bo inni maja gorzej
    "W Czechach na wielu liniach nadal kursują tzw. "motoraczki" z czasów głębokiej komuny i ani turyści ani miejscowi nie narzekają na jakość podróży nimi. " kolejna mala, ale znacząca manipulacja z Twojej strony, obaj dobrze wiemy, że stanowią one trzon połączeń lokalnych, pisanie o nich przy omawianiu kilkuset kilometrowych obiegów jest z Twojej strony niepoważne
    "Ważniejsze, że tam sobie nie dano zlikwidować transportu. " obaj dobrze wiemy, że u nas przespano ten okres, ale to już nie na temat
    "Według naszego premiera 7 mln mieszkańców Polski jest wykluczonych komunikacyjnie (jeśli chodzi o transport zbiorowy) - całkowicie." zgoda, ale co to ma do rzeczy przy omawianiu pociągów komercyjnych ? kolene pisanie nie na temat
    "Czeskie wagony to i tak większa wygoda niż telepanie się autem "
    jeżeli masz takie a nie inne auto, do tego bez sprawnej klimy, to dla Ciebie jest to wygoda, dla wielu jednak nie
    "i staniem czasami nawet w kilkugodzinnych korkach które zaczynają się przed wjazdem na Półwysep Helski w sezonie."
    kto przy zdrowych zmysłach pcha się tam samochodem wtedy, kiedy jedzie tam 1/4 Polski ?
    mi podróż na Hel zajmuje przeciętnie 8 godzin spokojnej jazdy, wliczając w to 3 postoje, a podróż bezpośrednim pociągiem to "tylko" 11.25

  • ~Arteks 2019-06-06
    12:18:56

    0 5

    @ursus - używasz słów niedopasowanych do realiów, czepiasz się, nie potrafisz prawidłowo korzystać z wyszukiwarek internernetowych, a jak ktoś ci coś udowadnia to go atakujesz lub nie pasują ci czeskie wagony - które będą jeździły nie tylko w pociągu Wydmy ale też na pociągach z innych częściach kraju: Serbsko, Rozewie czy Gardno. Najpierw rzucasz się, że nie będzie od nas pociągu do Zakopanego i odpowiedniego połączenia na Ornaka (co okazało się blefem). A w końcu piszesz, że byłbyś w stanie się męczyć 8 godzin aby dojechać autem nad morze w sytuacji kiedy są bezpośrednie pociągi... To po co tak zabiegasz o pociąg do Zakopanego - tam też możesz się trochę pomęczyć i pojechać autem? A może po prostu piszesz takie ble-ble z nudów? Albo upał odbiera jakieś logiczne myślenie? Komu by się chciało jeszcze tak marudzić w sytuacji kiedy z Rybnika można czy bez przesiadki czy z przesiadką dojechać prawie wszędzie - i to nie tylko na terenie Polski. :D

  • ~ 2019-06-06
    13:05:41

    2 0

    "@ursus - używasz słów niedopasowanych do realiów, czepiasz się, nie potrafisz prawidłowo korzystać z wyszukiwarek internernetowych, a jak ktoś ci coś udowadnia to go atakujesz"
    jak zwykle kłamiesz, wyszukiwarka PKP nie znajduje tego połączenia, ale Ty dale swoje, jak mi pokazałeś istniejące połączenie, nie atakowałem Cie, jak sugerujesz, tylko przyznałem rację
    "lub nie pasują ci czeskie wagony - które będą jeździły nie tylko w pociągu Wydmy ale też na pociągach z innych częściach kraju: Serbsko, Rozewie czy Gardno." tak nie pasują mi, miałem "przyjemność " jechać nimi w ubiegłym roku, będę miał okazję i w tym, przy czym nie jest to dla mnie argument, że w innych pociągach też takie jeżdżą
    "Najpierw rzucasz się, że nie będzie od nas pociągu do Zakopanego i odpowiedniego połączenia na Ornaka (co okazało się blefem)." już Ci tłumaczyłem, ale skoro to do Ciebie nie dociera, to już Twoja choroba
    "A w końcu piszesz, że byłbyś w stanie się męczyć 8 godzin aby dojechać autem nad morze w sytuacji kiedy są bezpośrednie pociągi." bo nie chcę się męczyć bardziej przez ponad 11 godzin w gorszych warunkach, ale tego już nie chcesz zrozumieć
    ."To po co tak zabiegasz o pociąg do Zakopanego - tam też możesz się trochę pomęczyć i pojechać autem? A może po prostu piszesz takie ble-ble z nudów?" widać, że ble-ble z nudów, to Ty piszesz w co drugim wątku,
    planuję przejechać velodunajec i samochód byłby tutaj dużą przeszkodą, o ile powrót z Tarnowa od pewnego czasu nie stanowi problemu, do dojazd do Zakopanego dotychczas stanowił

    " Albo upał odbiera jakieś logiczne myślenie? " tą "złotą myśl" pozostawię bez komentarza

  • ~Arteks 2019-06-06
    13:31:51

    0 3

    @ursus - no to dowiedziałeś się ode mnie czegoś przydatnego. Czego nie można powiedzieć o drugiej stronie bo ja się od ciebie nie dowiedziałem niczego przydatnego. ;) W przyszłości możesz sobie ściągnąć rozkład w pdf ze strony PKP PLK, polecam też platformę Sitkol. :) Życzę powodzenia w twoim wyjeździe. Jak sam się dowiedziałeś w okresie wakacyjnym możesz w oba miejsca dojechać pociągiem z rowerem i przejechać się via Dunajec. A jak pojedziesz pociągiem to zwróć sobie uwagę między Kalwarią a Suchą jakie zmiany w infrastrukturze wymusiła budowa zbiornika w Świnnej-Porębie. Życzę ci abyś się zrelaksował, przewietrzył i bezpiecznie wrócił - turystyka rowerowa to coś na czym może skorzystać każdy region kraju także nasz.

  • ~Teddy 2019-06-08
    09:30:49

    2 0

    @Arteks - Ty jak zwykle uznajesz jedynie swoje teorie za słuszne. Nie dla każdego przesiadki z tobołami na podrzędnych stacjach z niskimi peronami są do przebrnięcia, a jak ktoś lubi jechać do Wisły czy Krakowa z 5 przesiadkami to jego fetysz. A co do połączeń w Czechach to nas nie porównuj bo z Bohumina do Pragi zajedziesz za 80 zł, a z Katowic do Pragi za 250 a standard niczym wielkim się różnić nie będzie :-)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3550