zamknij

Wiadomości

Zatrzymali marsz narodowców. Dziś przesłuchiwała ich policja

2018-06-19, Autor: 

Troje rybniczan – Jolanta Jackiewicz, Dariusz Bytnar i Łukasz Kohut zostało dziś przesłuchanych w Komendzie Miejskiej Rybniku. Prawdopodobnie zostanie wobec nich sporządzony wniosek o ukaranie za przeszkadzanie w przebiegu marszu narodowców, który 6 maja odbył się Katowicach. - Świadomie popełniliśmy wykroczenie, bo państwo polskie nie daje rady zatrzymać szerzącej się fali faszyzmu – mówią zgodnie rybniczanie.

Reklama

Majowy marsz narodowców odbił się szerokim echem w całej Polsce. Głównie dlatego, że został skutecznie zablokowany przez organizacje antyfaszystowskie. Przeciwnicy narodowców blokowali pochód marszu, między innymi siadając i kładąc się na jezdni. Doszło do starć obu grup z policją. W efekcie prezydent Katowic rozwiązał marsz, na który wcześniej wydał zgodę.

Obecnie, uczestnicy manifestacji otrzymują wezwania na przesłuchania w związku z tym, że złamali Kodeks Wykroczeń. Chodzi o art. 52 § 1 ust. 1, czyli "Kto (…) przeszkadza lub usiłuje przeszkodzić w organizowaniu lub w przebiegu niezakazanego zgromadzenia (...) podlega karze aresztu do 14 dni, karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.”

We wtorek rano do Komendy Miejskiej Policji w Rybniku zostali wezwani: Jolanta Jackiewicz, Dariusz Bytnar i Łukasz Kohut. Zgodnie przyznają, że świadomie złamali kodeks wykroczeń, bo – ich zdaniem – państwo polskie nie daje rady zatrzymać szerzącej się fali faszyzmu i nacjonalizmu.

- Faszyzm ma się dobrze, bo jest syty przyzwoleniem zarówno rządzących jak i Kościoła katolickiego. Jeśli państwo zawodzi, strażnikami jesteśmy my, obywatelki i obywatele. Nie żałuję tego i stoję murem za swoimi czynami – powiedziała przed rybnicką komendą Jolanta Jackiewicz.

Łukasza Kohuta szczególnie zabolało to, że narodowcy do manifestowania swoich poglądów wykorzystują śląskie symbole. - Jestem Ślązakiem i nie mogę pojąć jak nacjonaliści mogli maszerować ze śląskimi flagami, które wcześniej bezcześcili na marszu niepodległości w Warszawie. Śląsk zawsze był regionem wielokulturowym, gdzie każdy znalazł swój mały heimat. Ślązacy nigdy nie byli nacjonalistami i nigdy nie będą. Państwo polskie chroni skandaliczne zachowania i treści – mówił.

Kohut zauważył również, że podczas marszu w Katowicach nacjonaliści deptali flagi Unii Europejskiej. - Śląsk zawsze był i będzie w Europie – stwierdził.

Jako pierwszy we wtorkowy poranek przesłuchiwany był Dariusz Bytnar. - Nie żałuję swojego czynu. Drugi raz postąpiłbym tak samo. Działania takich organizacji jak ONR to łamanie polskiej konstytucji i działanie wbrew polskim interesom, bo ONR nawołuje do wyjścia Polski z Unii Europejskiej – powiedział Dariusz Bytnar.

Wsparcia przesłuchiwanym rybniczanom udzieliło 10 osób, które we wtorkowy poranek urządziły pod komendą pikietę. Wśród nich był Jacek Kamiński, który trzymał wizerunek niemieckiego działacza antyhitlerowskiego Artura Trunkhardta. - Dziś mamy powtórkę z historii. Ale ta powtórka jest farsą – mówił.

Cała trójka przesłuchiwanych dziś osób odmówiła składania zeznań. Jaki będzie finał tej sprawy, czy rybniczanie zostaną ukarani – będziemy Was informować.

A co Wy sądzicie na ten temat? Czy tego typu nieposłuszeństwo obywatelskie i łamania Kodeksu wykroczeń jest dopuszczalne?

Oceń publikację: + 1 + 126 - 1 - 61

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~Analpenetrator 2018-06-19
    11:18:33

    23 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~KartoFFel 2018-06-19
    11:40:06

    Jeszcze chwila i ta medialna ferajna będzie robić manify w obronie kolegów i koleżanek, którzy dostali monit z wodociągów o niezapłaceniu terminowo rachunków lub kończącym się OC. Darujcie sobie.

  • ~toomann 2018-06-19
    11:46:29

    "Faszyzm ma się dobrze, bo jest syty przyzwoleniem zarówno rządzących (w Londynie - przyp. mój) jak i Kościoła katolickiego." - cytat z Bieruta, czy z Gomółki??? A czy ta "trójca przenajeuropejska" będzie blokowała strefy kibica?? Przecież już dostali sygnał z centrali (głosami np. p. Jandy i p. Gorzelika), że należy kibicować Niemcom, bo kibicowanie Polsce jest przejawem "prostego patriotyzmu" i "Polscy kibice przy byle sukcesie dostają irracjonalnego obłędu"

  • ~Jedynie Prawdziwy Polak 2018-06-19
    11:50:20

    Takie czasy, państwo zeszło na pis, przepraszam psy, wraz z nim niestety jego instytucje i coraz więcej ludzi...

  • ~zaniepokojony 2018-06-19
    11:53:42

    16 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Niepoprawny 2018-06-19
    11:57:12

    "Kohut zauważył również, że podczas marszu w Katowicach nacjonaliści deptali flagi Unii Europejskiej. - Śląsk zawsze był i będzie w Europie – stwierdził."
    To ja się tylko wtrącę z zapytaniem. Od kiedy Unia Europejska, a tym bardziej jej flaga, oznacza stricte cały kontynent europejski? Czy to oznacza, że np. Norwegia, Ukraina czy Szwajcaria nie leżą w Europie?

  • ~brandonn 2018-06-19
    12:06:59

    Redakcjo czy nie powinno być w regulaminie napisane ze zamieszczone komentarze beda zamieszczane o ile beda zgodne z ideologia portalu?

  • ~ 2018-06-19
    12:11:12

    Nie chcę się czepiać, ale Pan Łukasz jak nikt inny często lubi "lansować" się na rybnik.com.pl . Z całym szacunkiem, ale ten Pan próbuje robić karierę w oparciu o znane nazwisko mamusii. Bez tego to ten człowiek byłby zupełnie anonimowy, gdyż kompletnie nie ma predyspozycji do polityki itp.

    Oczywiście, że można nie zgadzać się z ideami narodowców, jednak skoro marsz ten był w pełni legalny, to nie rozumiem, dlaczego Pan Łukasz uważa, że należy robić wszystko, aby naruszać podstawowe prawo demokracji, jakim jest m.in. prawo do organizowania legalnych marszów. Być może Pan Łukasz chce wprowadzić w Polsce idee Putinowskie, gdzie w Rosji legalne marsze itp. mogą organizować tylko jego zwolennicy.

    Panie Łukaszu, w moich oczach ośmiesza się Pan.

    P.S. Jeśli ktokolwiek uważa, że Pan Łukasz jest żałosny i ośmiesza sie, niech naciśnie znak PLUS przy moim komentarzu. Jak ktoś ma odmienne zdanie i popiera zachowanie Pana Łukasza, niech naciśnie znak MINUS przy moim komentarzu. Niech Pan Łukasz zobaczy czy więcej osób go popiera, czy ma go serdecznie dość.

  • ~ 2018-06-19
    12:22:56

    "Szef KE Jean-Claude Juncker na obchodach 200. rocznicy urodzin Karola Marksa" czytamy w informacji z początku maja na jednym z portali, u nas to wydarzenie przeszło niezauważone, jeżeli takie poglądy królują w kierowniczych strukturach Unii, to nie dziwne, że solą w oku są dla jej władz wszystkie ruchy narodowe i będą z nimi walczyć na wszelkie możliwe sposoby (także dla większego efektu nazywając je faszystowskimi, pamiętacie komentarze o "faszystowskim" marszu 11 listopada), czy takiej Unii bronią przesłuchani?

  • ~ 2018-06-19
    12:23:18

    Pan Kohut musi być dobrze sponsorowany przez tych, którzy zostali odsunęci od koryta. Chyba że robi to z własnej woli. Granice otwarte, nikt nie trzyma może wypie...:)

  • ~isIamista_za_dwa300 2018-06-19
    12:26:34

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2018-06-19
    12:36:05

    A ja sie zawsze dziwilem jakim cudem w Rybniku takie popracie pis.. kaczynski oplul Slask, ze jestesmy zakamuflowana opcja niemiecka..

    ale po komentarzach widze, ze calkiem spora czesc komentujacych jest ta zakamuflowana opcja niemiecka - pewnie dlatego nie poczuli sie opluci przez kaczynskiego i nadal na niego glosuja..

    teraz rozumiem dziadka jak mowil, ze za wojny w co drugim rybnickim oknie wisialy hakenkreuze.. po komentarzach widac kogo dziadkowie te hakenkreuze wywieszali.

  • ~zaniepokojony 2018-06-19
    12:38:51

    gdzie byliście jak pod rządami platformy strzelano do górników, czemu nie poszliście z tym walczyć? tym bardziej, że to śląska policja strzelała do swoich braci Ślązaków. Teraz lansujecie się na męczenników w państwie PiS bo jest moda na Frasyniuka? żałosne

  • ~ 2018-06-19
    12:39:28

    @islamista_za_dwa300 - nie przesadzaj, @Arteks to jednak inny typ człowiek niż Łukasz Kohut. @Arteks jest aktywny w konkretnych dziedzinach, w ramach szeroko rozumianego "Transportu". Z @Arteksem możemy się po prostu zgadzać lub też nie. Nie mniej widać, że @Arteks to typ człowieka, który skupia się na zawężonej tematyce, dlatego można mówić o człowieku z pasją, który chciałby zrobić coś lepiej lub gorzej dla mieszkańców i miasta.

    Z kolei Pan Łukasz Kohut udziela się w całej masie różnych tematów, co już ewidentnie pachnie polityką. Po prostu lansuje się tam, gdzie się da, tam gdzie się dzieje coś ciekawego, tam, gdzie Rybnik.com.pl lub inne media chętnie o nim napiszą/powiedzą. To jest ewidentne pchanie się do "koryta".

  • ~Łukasz Cesarski 2018-06-19
    12:40:00

    6 153

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rekin59 2018-06-19
    12:40:31

    Serdeczne podziękowania dla trójki odważnych rybniczan za obronę przed faszystowskimi debilami, hołubionymi przez obecną władze. Wyrazy współczucia dla tych, którzy wykazują odwagę plując jadem przed komputerem.

  • ~Maalibu 2018-06-19
    12:53:30

    Powinni zrobić nowy program pt: "Lansujmy się z panem Kohutem"
    -Siwy-Rybnik napisał to w punkt!

  • ~Łukasz Cesarski 2018-06-19
    12:53:56

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-06-19
    13:03:23

    Faszyzm doprowadził do śmierci wielu milionów ludzi, zniszczenia wielu miast i ogromnych innych nieszczęść wielu ludzi które dotknęły też Śląsk np. migracje. Wcale mnie nie dziwi, że wiele światłych i odpowiedzialnych ludzi widzi w takich marszach narodowców nasiona z których może wyrosnąć tragiczny owoc.

  • ~isIamista_za_dwa300 2018-06-19
    13:09:13

    Siwy Rybnik, nie masz racji, nie masz pojecia o czym piszesz. Z tego co mi wiadomo to Arteks i Pan Kohut to ta sama osoba. Nie trzeba byc specjalnie inteligentnym, aby sie w tym polapac.

  • ~rekin59 2018-06-19
    13:10:37

    Łukasz Cesarski płacą Ci czy te głupoty tak same od siebie ? Niewiarygodne

  • ~isIamista_za_dwa300 2018-06-19
    13:15:19

    202 9

    Rekin59 - Pan C. to znany sympatyk ruchu narodowców, do tego kibol jednej z druzyn pilkarskich. Taki ktos nie potrafi madrze pisac, nie trzeba mu nic za to placic.

  • ~Barakuda 2018-06-19
    13:22:16

    Każdy przyzwoity człowiek ma moralny obowiązek stawać na drodze maszerujących po ulicach naszego kraju rasistów. Nawet jeśli jest to niezgodne z obowiązującym prawem. Gdybyśmy żyli w normalnym kraju to taka jawnie rasistowska organizacja jak ONR zostałaby zdelegalizowana. Ale nie żyjemy więc póki co trzeba czekać na normalność i nie pozwolić tym bandytom czuć się zbyt pewnym siebie... Trzeba być wybitnie otumanionym przez propagandę TVPis żeby tego nie rozumieć...

  • ~rekin59 2018-06-19
    13:24:28

    61 6

    Jestem zdumiony, że potrafi w ogóle pisać, chyba, że tylko dyktuje

  • ~wojto 2018-06-19
    14:10:58

    Nie chce mi się wierzyć, że w Rybniku jest tyle osób popierających ONR-y itp. organizacje. To po prostu jakieś boty dają plusy i minusy, bo normalnie nigdy tyle ich tu nie ma...

  • ~rosthost1 2018-06-19
    14:23:49

    ~wojto - temat jest mocno kontrowersyjny a portal ma dużo otwarć. Bo trójka ludzi z Rybnika łamie prawo do manifestacji innych ludzi. To nie jest demokracja a dyktatura Kohuta w Rybniku a UE w Polsce.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-06-19
    14:25:45

    56 11

    Witam. Robicie z igły widły.

  • ~ 2018-06-19
    14:27:32

    ~isIamista_za_dwa300, "nie masz racji, nie masz pojęcia o czym piszesz" Arteks i Ł. Kohut to nie ta sama osoba :)

  • ~templariusz 2018-06-19
    14:29:22

    I po co Ci to było, Panie Kohut.......... Ludzie widzą co Pan robisz. Te ilości komentarzy.... Sam jestem zaskoczony. Więc teraz to Pan powinien swoje miejsce w szeregu znać.

  • ~trzynasty 2018-06-19
    14:37:47

    96 31

    Brawo! Tępić faszystów jak się da.

  • ~Arteks 2018-06-19
    14:43:34

    @islamista_za dwa300 - gdybyś mnie ostatnio nie przeprosił to mielibyśmy się okazję poznać. W sądzie. Bo akurat miałeś pecha, że byłem przy kompie i zrobiłem sobie screena twojego jawnego i wyjątkowo chamskiego złamania prawa autorskiego i karnego. A za twój hejting i troling już dawno zasługujesz na bana i aż dziwię się, że jeszcze go nie dostałeś.

  • ~Lateks 2018-06-19
    15:26:35

    Nie rozumiem tej wolności słowa, niby możemy protestować a jednak pojawiają się ciągle te same twarze i mają coś przeciw. Pan Kohut koniecznie chce zrobić karierę tylko jakoś to jemu nie wychodzi. Nikt im nie zabraniał zorganizować kontrmanifestacji ale łatwiej iść i pluć na wszystkich którzy mają inne poglądy na świat. Gdyby tak narodowcy zatrzymali manifest homoseksualistów to byłby krzyk aż do Brukseli, ale popierać własny naród jako wartość to tylko można w Niemczech...

  • ~Lateks 2018-06-19
    15:27:32

    p.s. ~isIamista_za_dwa300 Arteks to nie Kohut.... tak w ramach sprostowania...

  • ~ 2018-06-19
    16:04:36

    chyba prawda o unii zabolała mocno jakiegoś lewicowca, skoro włożył tyle wysiłku w nabicie mi takiej ilości minusów :)

  • ~ 2018-06-19
    16:09:02

    i tak za ileś lat będą mogli dopisać do życiorysu "represjonowani za unię" bo nikt nie będzie już pamiętał okoliczności tego zdarzenia

  • ~ 2018-06-19
    17:28:13

    Trzech chuliganów blokuje legalny marsz. Nad czym się tu zastanawiać? Nie ma znaczenia jakie powody sobie uroili i jak to pokrętnie uzasadniają. Fakty są takie, że nie wolno blokować legalnych manifestacji a dopuszczając się przestępstwa powinni karę pokornie przyjąć. Tego typu stalinowskie maniery są niedopuszczalne i powinny być automatycznie napiętnowane przez redakcję. Co by to było gdyby wasze lewackie marsze potraktować tak samo? Nie mielibyście żadnych szans na wygłoszenie swoich bezideowych czy tęczowych haseł.
    Rzekomo tacy jesteście "konstytucyjni", szkoda tylko że w czynnym nawoływaniu do łamania prawa i do sankcji na Polskę.

  • ~kurier 2018-06-19
    22:01:30

    Kolego tf2 podczas gdy prawdziwi polscy patrioci kibicowali dzisiaj polskiej reprezentacji to ty wolałeś w tym czasie pisać jakieś brednie o chuliganach. A przecież w Polsce dopiero w czasach PiS próbuje się zabraniać alternatywnych demonstracji i ściga ludzi którzy chcą bronić demokracji i są przeciw faszyzmowi. Tego przez wiele różnych rządów po 1989 roku nie było. Każdy kto chciał mógł na przykład przeszkadzać w czasie Manify i nikt sie na to nie obrażał.

  • ~rosthost1 2018-06-19
    22:22:29

    ~kurier 22:00 to już za późna dla ciebie pora. Polscy narodowcy nie mają nic wspólnego z faszyzmem. Takie rzeczy rozpowada jeden Holender paru w parlamencie UE a to chłoniesz jak gąbka.

  • ~xxxx 2018-06-19
    22:26:20

    Ponoć mamuśka też wylatuje ze szkoły?

  • ~auralfloat 2018-06-19
    22:33:38

    Bardzo dobrze, że blokowali, należy wszelakie przejawy lewackich ideologii dusić w zarodku. Tzw. narodowcy to narodowi socjaliści z postawą roszczeniową, najczęściej beneficjenci jakiejkolwiek pomocy państwowej, którzy nie garną się do roboty i płacenia podatków.

  • ~ 2018-06-19
    22:50:53

    Oczywiście, że takie nieposłuszeństwo jest dopuszczalne, a nawet jest wyrazem patriotyzmu i troski o kraj. To że się obecnej władzy nie podoba, to tylko władzy problem. I niestety, jak widać, pozytywnie nieposłusznych także.

  • ~ChantaIle 2018-06-19
    23:30:12

    58 10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~sarmata1 2018-06-20
    05:45:18

    34 40

    Nie da się czytać tych komentarzy... brak mi słów do komentowania.... nie wierzę że, tyle osób, tak bardzo popiera ONR...

    "Norwegia, Ukraina, Szwajcaria" no piękne przyrównanie... Norwegia i Szwajcaria to kraje o takim budżecie ze nie potrzebują pomocy z Unii

    A Ukraina... no nie chcę nikomu zbliżać bo Ukraina piękny kraj ale bez UE byłoby u nas podobnie jak u nich...

    Jeżeli ktoś nie widzi jak zmieniła się jego ojczyzną dzięki UE, to musi być ślepcem...

  • ~Szpon 2018-06-20
    08:51:46

    No pięknie, wysyp troli jak na cartoon network. Minusy/plusy, mówisz i masz, rubelek nie śmierdzi...

  • ~rekin59 2018-06-20
    11:02:58

    Jak po wyborach wróci demokratyczna władza to faszystowskie marsze będą zakazane jak w cywilizowanych krajach

  • ~siarzewski 2018-06-20
    12:18:04

    Droga redakcjo. Zabezpieczcie lepiej swoje plusy/minusy, bo skrajni prawicowcy was hackują.

    Łukasz. Trzymaj się ;-)

  • ~Pawel P Bromann 2018-06-20
    12:24:42

    Jestem zaszokowany ponizszymi komentarzami. Czy wy, Slazacy zapomnieliscie kim jestescie? Czy zapomnieliscie co Polacy robili z Waszymi rodzinami po II WS ? Lub to 500+ wypralo Wam poczucie tozsamosci?

    Nacjonalizm jest zlem, w kazdej postaci. Szczegolnie Slazacy powinni pamietac co oznacza polski nacjonalizm dla slaskiej gwary i tradycji.

    Np. celem przesiedlen Polakow na Slask nie bylo tylko wsparcie przemyslu, ale rowniez wynarodowienie Slazakow, byla to proba pozbycia sie ich odrebnosci, tradycji etc.
    Wiem, ze nadal sie o tym nie mowi na lekcjach historii.

    Slazacy zdecydowali, aby ich region zostal czescia RP i tak sie stalo. Nie wybrali jednak przymusowej polonizacji lub polskiego nacjonalizmu. Niestety, dzisiejsze pokolenie po prostu porzucilo ich dziedzictwo.

  • ~ 2018-06-20
    15:28:13

    Przekroczyłem prędkość -płacę, zlałem się na rynku-czeka mnie kara, więc nie ma o czym gadać-grzywna albo do pie......la na 14dni, i tyle.

  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2018-06-20
    18:11:48

    11 61

    Widać,że zwolennicy popierający faszyzujących narodowców wpadli na to jak dolną ilość razy plusować i minusować swoje własne komentarze albo te,które przypadły im do gustu. A może to zasługa win phone 8.1 ~~Siwy rybnik- Oluś weź się napij bo innej metody na odstresowanie pewnie nie znasz.I wyluzuj bo jeszcze sie z tej nienawisci do niejakiego Kohuta rozchorujesz.I kto nas wtedy bedzie bawił opowiadaniem o swoich wizjach,projektach i pomysłach na Rybnik

  • ~ 2018-06-20
    21:21:36

    21 10

    utworzyła się nam w Rybniku nieoficjalna filia Polskiej Partii Protestującej, której zwolennicy próbują zaistnieć przy każdej możliwej okazji

  • ~kolaborantka 2018-06-21
    10:20:18

    23 10

    Pytanie do Pana Kohuta, czy zamierza blokować Marsz dla Życia i Rodziny w Rybniku, szła w tym roku Młodzież Wszechpolska, której wartości katolickie są bliskie. Czy będzie blokował przemarsz czy już w kościele uniemożliwi sprawowanie Eucharystii?

  • ~Andrzej Cojg 2018-06-22
    13:51:09

    11 4

    Mój ulubiony lewacki wykładowca z Uniwersytetu Ekonomicznego miał/ma dwie maksymy: 1. Twarde prawo, ale prawo. 2. Złe prawo należy zmienić, a nie łamać. // Z kolei ja mam maksymę trzecią: Antify w Polsce nie będzie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319