zamknij

Wiadomości

Zamkną ul. Rudzką na 8 miesięcy. Od poniedziałku objazdy!

2020-02-19, Autor: 

Od poniedziałku, 24 lutego br. na ok. 8 miesięcy całkowicie zamknięta zostanie część ul. Rudzkiej, na odcinku od Bulwarów nad Nacyną do ronda Elektrowni Rybnik.

Reklama

Jak informuje rybnicki magistrat, dojazd do posesji i ruch pieszych zostanie utrzymany. Prace będą prowadzone w dwóch etapach, wprowadzany od 24 lutego pierwszy etap robót obejmować będzie odcinek od Bulwarów nad Nacyną za skrzyżowanie z ulicą Energetyków (ze skrzyżowaniem włącznie).

Prowadzone roboty drogowe związane są z realizacją kolejnego etapu przebudowy ul. Rudzkiej (DW 920).

Zostaną wprowadzone objazdy:

Objazd 920 Rudy, Gliwice: ul. Obwiednia Północna przez rondo Wawok, ul. Rudzka (DW920), ul. Kotucza (DK78,DW935), przez rondo Wileńskie, ul. Budowlanych przez rondo Mazamet do ronda Solidarności, ul. Góreckiego przez rondo Orzepowickie i rondo ER do ul. Rudzkiej (DW920) i ul. Podmiejskiej.

Objazd 920 Centrum, Żory: ul. Rudzka (DW920) i ul. Podmiejska przez rondo ER, ul. Góreckiego przez rondo Orzepowickie i rondo Solidarności, ul. Budowlanych przez rondo Mazamet i rondo Wileńskie, ul. Kotucza (DK78DW935).

Oceń publikację: + 1 + 29 - 1 - 52

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~jaro_t 2020-02-19
    13:37:29

    I teraz właśnie z uwagi na to że w Rybniku nie buduje się lokalnych obwodnic, znowu CAŁY ruch pójdzie do centrum miasta z powodu zamknięcia jednej drogi. Dlaczego nie dokończono obwiedni północnej, przez ulicę Energetyków do ulicy Góreckiego ?? Dlaczego jakieś lokalne protesty paru osób mogą skutecznie blokować takie inwestycje?! Nieczynny zjazd na rondzie Wawok służy tylko policji do robienia łapanek. I takie przykłady można mnożyć. Np. zamknięcie wiaduktu na ulicy Gliwickiej powoduje że ludzie z Golejowa muszą jechać przez Wilczą do Rybnika. Zobaczcie sobie co się robi w Gliwicach lub w Żorach w kwestiach komunikacyjnych. Są o lata świetlne przed nami. W ciągu ostatnich kilkunastu lat wybudowano wiele obwodnic wyprowadzając lub usprawniając ruch w centrach. A u nas maluje się jezdnie, nazywając je potem ścieżkami rowerowymi.

  • ~wojto 2020-02-19
    14:19:00

    @jaro_t - napisz gdzie mieszkasz - zaraz złożę petycję, ażeby w pobliżu Ciebie wybudować nowy odcinek drogi.

  • ~pprywatne 2020-02-19
    14:20:24

    Osiem miesięcy, czyli wyślą tam dwóch chłopów z łopatami - Na to wygląda...

  • ~awek520 2020-02-19
    14:45:03

    W Chinach budują szpital w ciągu 7 dni a w Polsce 1km drogi plus rondo będą remontować 8mc. Plus 4mc opóźnienia bo znajdą jakoś niewybuch.

  • ~Arteks 2020-02-19
    15:23:34

    27 94

    @jaro_t - widać, że słabo się orientujesz w problemach transportowych regionu. Jakbyś się bardziej postarał - znalazłbyś jakieś przykłady dla Rybnika ale raczej nie Gliwice czy Żory. Bo Gliwice nie mają żadnej obwodnicy płn-płd, a puszczenie DTŚ przez centrum miasta - to akademicki przykład dla przyszłych urbanistów jak można zniszczyć śródmiejską tkankę miasta. Natomiast przykład Żor jest niedorzeczny bo po pierwsze tam nie ma klasycznego miejskiego Środmieścia, a drogi przecinają środek osiedli(!). Po drugie jedyny odcinek obwodnicowy zbudowano z 10 lat temu i jest to rodzaj drogi o poziomie naszej Obwiedniej z rondami i skrzyżowaniami w poziomie, wyjazdy z autostrady się korkują, a powiązanie budowanej drogi P-R z istniejącą A1 to majstersztyk transportowej niekompetencji tamtejszych urzędników odpowiadających za transport. Rybnik zbudował więcej odcinków dróg - nie mówiąc już o obecnej obwodnicy (P-R) ale na dłuższą metę efekty są niewielkie bo... jesteśmy na naszych oczach świadkami kongestii. Choćby dlatego władze Rybnika bardziej powinny rozwijać alternatywne formy transportu bo ten samochodowy w gęsto zaludnionym obszarze nie sprawdza się. @awek520 - a skąd wiesz czy w Chinach nie są wykorzystywani więźniowie czy dysydenci?

  • ~HAN 2020-02-19
    16:56:57

    13 37

    Mam nadzieje ze zniknie rondo na skrzyzowaniu Rudzka/Podmiejska/Goreckiego i bedzie tam sygnalizacja siwetlna. Te skrzyzowanie to jakas pomylka, male i waskie, wyglada jak by tam byly jakies osiedlowe uliczki. Tylko ze tam dziennie tysiace samochodow jedzi a te mikro rondo powoduje tylko korki.
    @jaro_t co takiego robi sie w tych Zorach i Gliwicach? Pod kazdym artykulem zawsze jakis niespelniony mieszkaniec podrybnickiej miesciny Zory musi swoje zale wylewac. Te zorskie lata swietlne widac na tej ich waziutkiej 'obwodnicy' z rondami i ten beznadziejnie zaprojektowany zjazd z A1. Lata swietlne do tylu.

  • ~Kwinto 2020-02-19
    18:31:11

    18 14

    Wreszcie wyremontują ten odcinek droga jest tam fatalna. Jest też szansa że jeszcze jesienią pojedziemy całym ukończonym szlakiem rowerowym od centrum Rybnika aż za Stodoły.

  • ~Kwinto 2020-02-19
    18:32:33

    14 3

    Z drugiej strony chyba pozostanie jeszcze kawałek drogi za rondem.

  • ~Franz Kawka 2020-02-19
    18:51:07

    33 7

    Ale 8 miesięcy na taki kawałeczek drogi?
    Dwóch chłopa plus jedna koparka i za trzy tygodnie jest to gotowe.

  • ~Misio Misiek 2020-02-19
    19:31:24

    35 4

    Jeszcze raz to trzeba napisać: Niekompetencja tzw urzędników z chrobrego narazi nas na kilkumiesięczne stanie w korkach bo nie potrafią odpowiednio zaplanować inwestycji i napisać SIWZu kierując się przede wszystkim dobrem wykonawcy dając mu nieograniczony czas na realizację. Z aneksem przedłużającym też nie będzie problemu. Tak jak zawsze.

  • ~artefaks 2020-02-19
    20:59:32

    9 7

    Han : co takiego robi sie w tych Zorach i Gliwicach? Pod kazdym artykulem zawsze jakis niespelniony mieszkaniec podrybnickiej miesciny Zory musi swoje zale wylewac.

    Ten niespełniony mieszkaniec to nie byle kto i wcale nie z pod Rybnickiej miejscowości .Gdyż to sam mułła od transportu zrównoważonego...

  • ~jaro_t 2020-02-19
    21:16:48

    27 2

    Arteks wielokrotnie udowadniałeś że twoje motoryzacyjne kompetencje kończą się na nazewnictwie czy droga jest dwupasmowa czy dwujezdniowa o dwóch pasach w jednym kierunku. Nie masz pojęcia jak pozytywnie zmieniły się Gliwice w kwestiach komunikacyjnych ciągu ostatnich dwóch dekad. Przytaczasz argumenty emerytów którzy mieszkają obok ekranów akustycznych. Przecież tam tiry przez centrum miasta (!) w kierunku wschód - zachód. Do Katowic jechało się 1 godzinę. Czy uważasz że tzw. strefa i magazyny największych dostawców znalazły się tam przez przypadek? DTŚ jest prowadzona w wykopie - nie słychać samochodów a wokół skrzyżowania z ul. Zwycięstwa jest zieleń i ławki a był chlew w postaci targowiska Balcerek.

  • ~Arteks 2020-02-19
    22:32:42

    6 25

    @jaro_t - nazewnictwo to jest dość istotna sprawa w dyskusji - bo inaczej ciężko się zrozumieć czy dogadać jeśli nie zna się pojęć drogowych. Nie przytaczam opinii emerytów ale np. znajomych transportowców, logistyków, architektów, urbanistów... Nikt już od lat nie buduje obwodnic i czy średnicówek przez centra miast. Przez DTŚ dość mocno uszkodzono ważną dla Gliwic ul. Zwycięstwa. Polecam ci materiały, książki, dokumenty na te temat. Nie musisz mi wierzyć na słowo - po prostu poczytaj, poszerz horyzonty. Ja też kiedyś myślałem w tych tematach sztampowo. A co miało powstać w dawnym kanale w centrum Gliwic? Spacerowe planty... I to byłoby coś co jest współcześnie trendy i coś co dodałoby harmonii do betonowego centrum Gliwic. A jeśli chodzi o Żory to może nie zdawałeś sobie do końca sprawę z tego co napisałeś w pierwszym wpisie. Ale model tego miasta jest trochę podobny do postradzieckich "miast-sypialń" w których nie ma dominacyjnego Śródmieścia. Szerokie drogi przez osiedla mogą się podobać - szczególnie motokultystom ale są bardzo niekorzystne dla bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców bo czym szersza droga tym większe prędkości i tym trudniej pieszym przez nie przechodzić. Natomiast po 1990 samorząd nie zbudował niczego z czego można by czerpać wzorzec. Nasze miasto nie ma idealnego systemu dróg ale przynajmniej nie popełnia błędów innych i stale w coś związanego z transportem - inwestuje. Południowa obwodnica która dość szerokim łukiem omija Śródmieście jest dobrym rozwiązaniem. To o czym wspominasz czyli połączenie Góreckiego z rondem na Rudzkiej pewnie jest w planie - ale czy to by coś znaczącego zmieniło? Jeśli szukasz przykładu miasta które miało kiedyś nie najlepszy układ drogowy i stanowczo go poprawiło w prawidłowy urbanistycznie sposób - to Bielsko-Biała. Ma świetną obwodnicę omijającą całe Śródmieście.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5261