zamknij

Wiadomości

Wypadek w centrum Rybnika: 14-latek pod kołami samochodu

2016-03-23, Autor: 
Rybniccy policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku, do którego doszło wczoraj w Rybniku na ulicy Franciszka Rybnickiego. W wyniku potrącenia przez samochód osobowy, obrażeń doznał 14-latek, który przechodził przez oznakowane przejście. Pokrzywdzony został przewieziony do szpitala. Kierująca samochodem była trzeźwa.

Reklama

Wczoraj około godziny 14.40 na ul. Franciszka Rybnickiego w Rybniku, doszło do potrącenia 14-letniego rybniczanina. - Jak wstępnie ustalili policjanci z wydziału ruchu drogowego, kierująca samochodem marki Volkswagen - 22-letnia mieszkanka Szczerbic, potrąciła pieszego przechodzącego przez oznakowane przejście dla pieszych – mówi sierż. Anna Karkoszka, rzecznik KMP w Rybniku.W wyniku tego zdarzenia małoletni doznał obrażeń ciała i został przewieziony do rybnickiego szpitala. Kierująca w chwili zdarzenia była trzeźwa. Postępowanie w tej sprawie prowadzi Komenda Miejska Policji w Rybniku.
Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~karolVTEC 2016-03-23
    14:08:05

    142 0

    Nie chcę nikomu narzucać winy, bo nie wiadomo do końca, po czyjej ona leży stronie, jednak z własnego doświadczenia powiem, że młodzież poniżej 16 roku życia uważa się za święte krowy, które ze smartfonem w ręce i słuchawkami w uszach wchodzą na jezdnie nie bacząc, czy coś nadjeżdża. Przerażające jest to zjawisko i ignorancja młodocianych pieszych...

  • ~Kat_M 2016-03-23
    14:16:17

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~mewa74 2016-03-23
    14:19:09

    66 0

    karolVTEC, dlatego gdy zbliżam się do przejścia dla pieszych zawsze zwalniam. Tam dokąd jadę zdążę, a wolę nie mieć czyjegoś zdrowia lub życia na sumieniu.

  • ~ 2016-03-23
    14:28:21

    18 0

    karolVTEC , czytaj, na oznakowanym przejściu dla pieszych... przy szkole, bo to obok szkoły... i to kierowca ma obowiązek uważać co się wokół niego dzieje.

  • ~hub381 2016-03-23
    15:16:54

    21 0

    Tak jestem b.ostrożny aby wydawać na kimś wyrok-lecz ul.Rybniskiego tam jest szkoła i są oznakowane przejścia więc należy aby kierowcy szczególnie zwracali dodatkową UWAGĘ,obojętnie czy wtargnął na przejście czy nie! No niestety ale sprawa dla tej pani nie będzie taka obojętna.

  • ~Obiektywny1212 2016-03-23
    15:45:29

    0 21

    Robert Aksus,
    uważać na to co się dzieję wokół ok ale kierowca może ale nie MUSI puszczać osoby stojącej przy pasach.

  • ~Arteks 2016-03-23
    15:54:12

    0 29

    @karolVTEC - młodzi są jacy są ale mnie dużo bardziej przeraża głupota kierowców którzy przez brak umiejętności albo wyobraźni powodują te ciągłe potrącenia. Nie ma dnia abym nie widział durniów za kierownicą którzy albo nie potrafią parkować, albo nie potrafią zachować się na rondzie albo poprawnie zmieniać pasa ruchu. Mamy średnio raz na tydzień wypadek na przejściu dla pieszych - najczęściej w Śródmieściu, chociaż nie tylko. I wy chcecie coś mówić o pieszych? Jeśli chcemy ratować i uprzyjaźniać Rybnik to w najbliższych latach zdecydowanie trzeba ukrócić dyktat samochodu. To nie kierowcy powinni rządzić w Śródmieściu miasta ale piesi. To nie auta są nam potrzebne w Śródmieściu - tylko ludzie. Na zachodzie Europy nikt by nie uwierzył, że w 140 tys. może średnio raz na tydzień zdarzyć się potrącenie na pasach!

  • ~mewa74 2016-03-23
    16:20:40

    25 0

    Obiektywny, a to naprawdę jakiś problem dla kierowcy zwolnić zbliżając się do przejścia, a nawet zatrzymać gdy widzi, że są osoby stojące przy pasach? Czasem to i empatii trochę trzeba. Zima, mróz, albo deszcz leje za kołnierz. To jest naprawdę chwila zatrzymać się i przepuścić. Dlaczego w innych krajach kierowcom nie sprawia to problemu, a u nas z kulturą wciąż na bakier.

  • ~1floyd 2016-03-23
    16:23:19

    7 0

    Jeżdżąc sporo po naszym kraju widzę sporo. I powiem jedno, tak niefrasobliwych pieszych jak w Rybniku rzadko w innych dużych miastach. Niejednokrotnie zdarzyło mi się hamować gdy pieszy nawet nie zatrzymując wszedł na pasy. Oczywiście z nosem w smartfonie. Wiem że pasy itd. Sam zwalniam przed pasami. Ale popytajcie ludzi studiujących w Wrocławiu, Krakowie, Warszawie czy weszliby na pasy bez uprzedniego rozejrzenia się. Nie ma takiej opcji bo na 100% następny posiłek je w szpitalu. I co z mu z tego że miał pierwszeństwo.Tam ruch samochodów, wymusza odpowiednie zachowanie jednej i drugiej strony.

  • ~ 2016-03-23
    16:38:01

    0 18

    ~1floyd, bo Rybnik to 17 dzielnic wsi, to nie jest miasto, trzeba byc czujnym.to potomkowie rolników i górników, gdzie oni maja sie czegoś nauczyć, jak nigdzie nie ma poboczy, pasów itp, jada do "centrum" i klops (i nie bluzgajcie ma mnie, tylko pomyślcie o tym)

  • ~ 2016-03-23
    16:48:04

    0 3

    większość obywateli naszego kraju to potomkowie idiotów bo niemcy i sowieci prawie całą inteligencję wymordowali dlatego w tym kraju już nigdy nie będzie normalnie

  • ~ret1 2016-03-23
    16:58:51

    12 0

    Obiektywny1212 , masz racje, nie musi. Tylko to kierowca ma zachować wszelką ostrożność przy szkołach itp... Po za tym to zdarzenie miało miejsce na pasie od kościoła po przejściu połowy jedni, a bezpiecznym zachowaniem wykazał się tylko kierowca jadący od strony Rybnickiego do centrum, bo się zatrzymał.... Natomiast Pani jadąca od Skłodowskiej w stronę Rybnickiego , uderzyła w chłopca na środku przejścia dla pieszych... Bo być może komórka dzwoniła, albo eska trzeba był wysłać?!

  • ~mewa74 2016-03-23
    17:18:02

    16 0

    escape, próbujesz drwić z pieszych. Skoro Rybnik to wieś. To pewnie byłeś za granicą? W Hiszpanii przechodzenie przez ulicę to sama przyjemność. Kierowca zwalnia z daleka, zamruga światłami, pokaże ręką, że proszę, możesz przechodzić. I na pewno nie przejedzie nikomu po piętach, bo mu się spieszy. Myślisz, że z kierowcy bez kultury wieś nie wychodzi?

  • ~Arteks 2016-03-23
    17:22:51

    4 0

    @Escape - jest parę wsi ale nie przesadzaj z tym bo to jedyne miasto w promieniu 30 km które ma jakieś większe Śródmieście bo inne ich w ogóle nie mają, a kilka dzielnic to osiedla czy dzielnice przemysłowe które same w sobie generują tak duży ruch jak w większych od nas miastach. Ile set ciężarówek przyjeżdża codziennie do KWK Chwałowice? Ile aut parkuje dobowo przy kopalniach, elektrowni, na Paruszowcu? @1floyd - spryt kierowców i pieszych w Warszawie i Wrocławiu są większe ale... chamstwo kierowców też. Tam klaksony słyszysz co chwilę i bluzgi jednego na drugiego. Kultura kierowców nigdzie w Polsce nie jest wysoka ale w Rybniku władze miasta i policja powinne włączyć się do akcji bo odnoszę wrażenie, że od kilku lat mamy do czynienia z DYKTATEM auta. Chociaż sam jestem kierowcą ale mi się to nie podoba bo stajemy się niebezpiecznym miastem skoro co chwilę mamy potrącenie na pasach! Dzisiaj ten chłopak jutro ktoś z nas lub naszych bliskich. Pasy to świętość nawet w takim szalonym pod kątem motoryzacyjnym kraju jak USA. W sytuacji kiedy ruch w miastach nam wzrósł ze 100x trzeba uszanować prawo pieszego do jego bezpiecznego przemieszczania się z jednej strony na drugiej wydzielonym przejściem dla niego. Pieszy powinien czuć się bezpiecznie na pasażu czy pasach tak samo jak kierowca który jedzie autostradą. Po prostu bardziej się szanujmy!

  • ~lordofthedrinks 2016-03-23
    21:02:19

    8 0

    Logika podpowiada, że skoro najwięcej potrąceń pieszych ma miejsca na przejściach.......należałoby chyba zlikwidować te przejścia. Tyle jeśli chodzi o abstrakcyjne spostrzeżenia. Faktem natomiast jest , że kierowcy nie zachowują szczególnej ostrożności w tych miejscach. Za kierownica niestety jeszcze sporo chamstwa można zaobserwować. Druga strona medalu jest taka, że często pieszym brakuje instynktu samozachowawczego. Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo. Zanim wejdziesz na przejście, dla własnego dobra warto się upewnić czy się cało przez nie przejdzie. Szkoda kości dla udowodnienia własnego prawa do pierwszeństwa.

  • ~exx 2016-03-23
    21:21:39

    9 0

    Już nie przeginajcie z tym dyktatem samochodów. Poroblemem jest brak organizacji ruchu tak pieszego jak i samochodowego a wymuszanie na kierowcach zatrzymywania sie na samo spojrzenie pieszego to już absurd.Tu trzeba zdiagnozować przyczynę a nie skutek a jaki bedzie efekt ciągłego zatrzymywania sie ,prost - korki. Chwalicie zachodnią kulturę ,ale tam jest wszystko zorganizowane a wy co chcecie przenieść same znaki STOP i ograniczenia nie proponując nic w zamian, gdzie tania komunikacja miejska żeby dojechać do pracy nie tracąc trzy razy więcej czasu niż autem ? Gdzie bezplatne parkingi,objazdy,zielona fala jak we Wiedniu,przejścia na i podziemne,wyporzyczalnie rowerów ? O tym nikt nie myślał, a teraz mamy efekty i co robi Polak ? Najprościej zakazać i nałożyć kary, bo to nic nie kosztuje ,ba nawet dużo myśleć nie trzeba.

  • ~Arteks 2016-03-23
    22:03:44

    0 5

    @lordofthedrinks - alternatywne abstrakcyjne spostrzeżenie to znacząco ograniczyć ruch samochodów w centrum miasta i zrobić tam pasaże z możliwością przejazdów autobusów miejskich. To byłoby już coś... @exx - masz rację i dlatego trzeba od czegoś zacząć. Nie wszystko na raz, nie odwrotnie ale coś trzeba robić bo problemy są i wszyscy je widzą. A bez bata polski kierowca się nie zmieni i nie zacznie nagle zatrzymywać się na przejściach i grzecznie parkować tylko tam gdzie wolno. Dyktat samochodu w polskich miastach jest zauważalny wszędzie. W Rybniku nie ma dyktatu - jest dyktatura! Zauważ ile inwestycji w ostatnich 15 latach poszło na drogi a ile na coś dla pieszych. Piszesz o przejściach podziemnych - dlaczego ich się nie budowało? Bo... 100% środków szło na drogi. Władze miasta przy aprobacie większości mieszkańców doprowadziły do tych absurdalnych sytuacji. Teraz będzie trzeba ten proces odwracać. To jedyna szansa na rozwój miast i na lepszy poziom życia w nich.

  • ~ 2016-03-23
    22:24:57

    5 0

    Nie znając sytuacji jak było w rzeczywistości nie stawiajcie wyroków! Faktem niepodważalnym jest to, że niektórzy piesi uważają, że mogą robic co im się podoba. Szczególnie ludzie nie mający prawa jazdy i nie znający kodeksu drogowego marszem z chodnika bez oglądania się wchodzą na przejście, młodzi dodatkowo ze smartfonami w ręku i słuchawkami w uszach tak jak mówi karolVTEC włażą bez zatrzymania się. Są też tacy co będąc na przejściu zatrzymują się, rozmawiają gestykulują nie myśląc o tym, że przejście należy opuścic jak najszybciej to możliwe i przejść energicznym krokiem a nie najwolniejszym spacerkiem. Kiedyś ktoś powiedział, że pieszy na przejściu jest nietykalny i tak w ciemnocie żyją niektórzy ale nie wytłumaczył ten ktoś jak sprawa się ma w zgodzie z prawdą!

  • ~amiplay 2016-03-23
    22:59:27

    5 0

    popieram w 10000 % ten wpis-2016-03-23 14:08:05
    ~karolVTEC

    98 Nie chcę nikomu narzucać winy, bo nie wiadomo do końca, po czyjej ona leży stronie, jednak z własnego doświadczenia powiem, że młodzież poniżej 16 roku życia uważa się za święte krowy, które ze smartfonem w ręce i słuchawkami w uszach wchodzą na jezdnie nie bacząc, czy coś nadjeżdża. Przerażające jest to zjawisko i ignorancja młodocianych pieszych..

  • ~mewa74 2016-03-23
    23:06:08

    4 0

    bartezz, ponad trzydzieści lat jestem kierowcą. Jednak mając obecnie dużo więcej czasu niż kiedyś, pracując, już nie wiele, mieszkając w centrum, ostatnio o wiele częściej poruszam się pieszo niż samochodem. Oj, ciężkie jest życie pieszego w naszym mieście. Parafrazując twe słowa napiszę tak: Faktem niepodważalnym jest to, że niektórzy kierowcy uważają, że mogą robić co im się podoba. Zapominają o tym, by zwolnić przed przejściem. Przejeżdżają pieszemu nieomalże po piętach (a gdyby ktoś się np. potknął na przejściu), rozmawiają przez telefon w czasie jazdy, albo wysyłają sms.

  • ~Arteks 2016-03-23
    23:27:09

    1 0

    @bartezz - słuchanie muzyki, radia, smartfona, rozmowy tel. to także domena kierowców. @mewa74 - też to zauważam ale niestety poziom i kultura jazdy za bardzo nie wzrasta, a szkolenie kierowców jest chyba nastawione wyłącznie na zdanie egzaminu, a nie na naukę jazdy. Ilość potrąceń jest zatrważająca. Niektórzy kierowcy są tak bezczelni, że potrafią się zatrzymać na pasach jak jest korek... Wczoraj miałem sytuację taką, że z Biedronki koło dworca w godz. szczytu kolejka do wyjazdu, i całkowicie wolny pas w kierunku Kościuszki, a jakiś osioł blokuje wyjazd kilku innym autom bo... chce sobie skrócić drogę i z gazu po ciągłej na drugą stronę. Kiedyś budynek policji kojarzył się ludziom ze szczególną ostrożnością. Teraz jeden z drugim nie boi się łamać przepisów w dzień, przy tak dużym ruchu i koło policji...

  • ~mewa74 2016-03-23
    23:31:06

    5 0

    Uciekła mi poprzednia nie dokończona myśl. A chodzi o to, że generalizowanie nigdy nie jest dobrze. Każdy z nas może wskazać na zarówno kierowców jak i pieszych łamiących przepisy. Więc nie ma sensu się tutaj licytować. Natomiast musimy pamiętać jedno, zarówno będąc pieszym jak i kierowcą. Pieszy z samochodem nie wygra. Jako kierowca, wolę zwolnić, zatrzymać się przed przejściem niż mieć czyjeś życie/zdrowie na sumieniu. Będąc pieszym wolę się zatrzymać niż narażać swoje życie. (ale pieszych popieram bardziej :P ).

  • ~truman20 2016-03-24
    07:33:48

    5 0

    Powtórzę to po raz setny - co się dziwicie, że ludzie nie uważają przy przechodzeniu na przejściu skoro ciągle się im wmawia, że mają na nim pierwszeństwo, jakby auta były zrobione z waty. W szkołach nie wiem czy jeszcze uczą dzieci przechodzić przez jezdnię, w sumie po co, skoro przeprowadza ich "stopka" i dziennie przejeżdżam 2 razy obok szkoły i widzę, w jaki sposób te dzieci wchodzą na jezdnię, zazwyczaj wbiegają w ogóle się nie rozglądając i najważniejszym elementem jest powiedzenie Pani "stopce" dzień dobry - kompletne zero uwagi co się dzieje na jezdni. Bez urazy dla osób pracujących jako "stopka", bo nic do nich nie mam, ale mam wrażenie, że te posady są sztuczną walką z bezrobociem. A wystarczy się zatrzymać przed przejściem o poczekać te kilka sekund aż pojazd przejedzie i potem przejść.

  • ~swojadroga 2016-03-24
    08:30:52

    15 0

    Abstrahując zupełnie od przypadku z artykułu.

    Kodeks drogowy:

    Art. 13.
    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. (ust.2 i 3 mówią o przechodzeniu przez jezdnię w miejscu nieoznaczonym).
    Art. 14.
    Zabrania się:

    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    przebiegania przez jezdnię;
    chodzenia po torowisku;
    wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

    I na deser:

    Art. 13.
    4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

  • ~exx 2016-03-24
    09:51:51

    5 0

    Dosam jeszcze ,że sam kiedy wychodzę z auta i staje sie pieszym uczestnikiem ruchu staram sie nie utrudniać życia kierowcom, bo wiem jak ktoś kto np. wlecze sie po pasach mnie wk... albo wchodzi na pasy mimo ,że gdyby poczekał 10sekund miałby pustą jezdnię, bo za mna nikt juz nie jedzie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5253