zamknij

Wiadomości

Wypadek pod Focusem. Potrącona 83-latka

2019-08-29, Autor: 

Wypadek pod Focusem w Rybniku. Kierowca samochodu osobowego potrącił na pasach starszą kobietę. Ze złamaną nogą i ręką przewieziono ją do szpitala.

Reklama

Jak mówi asp. Bogusława Kobeszko z rybnickiej policji, kierujący volkswagenem golfem wyjeżdżając z CH Focus jadąc w kierunku Placu Wolności potrącił kobietę.

- 83-latka doznała złamania prawej ręki i prawej nogi. Została zabrana do WSS nr 3 w Rybniku – mówi.

35-latek z golfa był trzeźwy.

Policja ustala okoliczności zdarzenia. Na miejscu panują utrudnienia w ruchu. Kieruje nim policja oraz obsługa galerii handlowej.

Oceń publikację: + 1 + 43 - 1 - 16

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (64):
  • ~Arteks 2019-08-29
    17:07:24

    Mam konkretne pytanie do: radnych, prezydenta, komisji bezpieczeństwa i policji - kiedy zaczniecie realizować jakiś program związanych z bezpieczeństwem pieszych? Ilość wypadków przeraża. Kiedy władze miasta ograniczą prędkość w centrum miasta? Kiedy zaczniecie montować w szczególnie niebezpiecznych miejscach jakieś szykany dla kierowców? Kiedy w niebezpiecznych miejscach pojawią się fotoradary? Kiedy patrole policyjne będziemy częściej spotykać w centrum zamiast na wylotówkach? Kiedy takie miejsca jak pl. Wolności zostaną pozbawione samochodowego ruchu tranzytowego? Ile jeszcze razy będziemy informowani o takich wypadkach bez reakcji tych którzy powinni dbać o bezpieczeństwo mieszkańców?

  • ~Król Janusz 2019-08-29
    17:11:38

    ~Arteks
    Wyjazd z Focusa, piesi chodzą jak chcą, TAGEDIA! ale może poczekajmy na dokładniejsze informacie Panie Arteks.

  • ~ 2019-08-29
    17:15:47

    Nie sadzilem, ze kiedykolwiek to napisze, ale w 100% zgadzam sie z Arteksem.. Co sie jeszcze musi wydarzyc, zeby policja czy inne organy powaznie pomyslaly o bezpieczenstwie pieszych???

  • ~ka22 2019-08-29
    17:18:52

    163 7

    Nie bardzo sobie to wyobrażam. Często wyjeżdżam z Focusa i trzeba być ślepym, żeby nie zauważyć pieszego. Przecież mu nie wbiegła, nawet jeśli nie szła stricte po pasach.
    Dla starszej osoby takie obrażenia to naprawdę poważna sprawa.

  • ~rybnikus 2019-08-29
    17:21:44

    36 83

    Jak by ta 88- latka jechała rowerem po ścieżkach to by była bezpieczna.

  • ~Arteks 2019-08-29
    17:23:21

    @Król Janusz - no i tak powinno być. To auta na placu miejskim powinny być "gośćmi", a nie piesi. Plac Wolności powinien być dostępny jedynie dla autobusów, dostawców towaru i klientów Focusa. Zamknąć go dla tranzytowego ruchu od strony Gliwickiej (za wyjątkiem uprzywilejowanych autobusów). A auta z Focusa powinna witać przy wyjeździe strefa zamieszkania i ograniczenie do 20 km/h. Każdy pieszy mógłby czuć się swobodnie, a nie jak teraz, że może być rozjechany jak nie przez kogoś wyjeżdżającego z Focusa to kogoś kto pakuje się w Rynkową lub wyjeżdża z parkingu przed budynkiem mieszkalnym.

  • ~minowa 2019-08-29
    17:48:58

    Arteks, nie pajacuj z prędkością w tym przypadku. Ile mogło być w tym miejscu ? 15 km/h ?

  • ~rybnikus 2019-08-29
    17:54:03

    65 50

    ~minowa, on tego nie wie ale to nie jest ważne, Ateks jest ważny i rowery. To jedyna prawda.

  • ~Abisall 2019-08-29
    17:55:05

    85 8

    ~minowa
    No właśnie...
    Jakim cudem kierowca nie zauważył tej kobiety?
    83 latka raczej nie wbiegła pod koła...

  • ~rybnikus 2019-08-29
    18:02:10

    31 34

    ~Abisall, możliwe, że patrzył w inną stronę. To ludzkie, zawsze możliwe.

  • ~Arteks 2019-08-29
    18:11:46

    51 79

    @minowa - przy prędkości 15 km/h można w każdej chwili zahamować auto. Ja nawet na rowerze jeżdżę szybciej. ;) Chyba, że się ktoś zagapił. Ale jedno jest pewne, jeśli mamy w centrum co raz więcej wypadków z pieszymi - tam gdzie pierwszeństwo powinno należeć do pieszych to władze miasta powinny podjąć działania aby temu zapobiec. Niedawno ktoś mądrze napisał, że jakby w innych krajach tak często dochodziło do drastycznych wypadkach na pasach czy w centrach miast - ludzie wyszliby w protestach na ulice. U nas tego nie ma bo ludzie się przyzwyczaili do motodominacji. Ale niech wreszcie Rybnik zacznie brać przykład z innych miast w tym ze stolicy województwa - Katowic. Tam podjęto konkretne działania wspierające pieszych i odnoszę wrażenie, że centrum Katowic odżyło i jest bezpieczniej.

  • ~kazo64 2019-08-29
    18:14:29

    45 58

    Ktoś tu mówil że wywalenie 1.6mln zl na"Diagnozę" to dobra inwestycja bo PROMUJE Rybnik.
    Śmiech na sali, bo już nawet przedszkolaki z Lizbony czy Machu Picchu wiedzą że RYBNIK to DZIKI WSCHOD i aby tu przyjechac to muszą wykupić specjalne ubezpieczenie w przypadku przechodzenia po "pasach".
    UM dopoiero ruszy "mozgownice i 4litery "jak ktoś z ICH rodziny nie daj Boże zginie na tych "pseudodrogach"
    Arteks Ty se przypomnij jak niedawno ROWERZYSTA ZABIŁ babcię na pasach!Znakow to se POstaw TYSIĄCE i CO to POmoże?Tylko sięgnięcie do kapsy piratow i innych debili ma sens +np.KONFISKATA POjazdu i kilkanaście lat ciupy w przypadku zabicia na "pasach"
    Te wszystkie ograniczenia prędkosci to tak zwane "lanie wody".TYLKO FOTORADARY I PROGI MOGĄ URATOWAĆ część ofiar przed niechybną śmiercią.

  • ~karolVTEC 2019-08-29
    18:23:36

    73 31

    Arteks, skończ jojczyć. Ile % rybnickich kierowców spowodowało wypadek/kolizje w centrum? 0,5% całosci? Jeśli tak, to dlaczego represje z tym związane mają dotyczyć 99,5% pozostałych kierowców, którzy niczemu nigdy nie zawinili? To raz. A dwa, żadne fotoradary, szykany czy inne cudowne wynalazki, a edukacja u podstaw każdej grupy, od pieszych po kierowców, jak należy się poruszać, współpracować na drodze i żyć w dobrej korelacji z innymi. Bo wszyscy chcą karać, nikt nie chce nauczać. A trzy, w powyższym wypadku kierowca mógł się po prostu zagapić, np. drobne mu mogły spaść między fotel a konsolę, chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe. Tak na prawdę nigdy nie ograniczy się liczby podobnych zdarzeń do zera, chyba, że zabronimy wszystkim wychodzić z domu, pod groźbą mandatu i banicji.

  • ~kazo64 2019-08-29
    18:39:54

    26 73

    Karol vtec-Jesteś POtencjalnym "zabojcą"bo PRZESZKADZAJĄ ci fotoradary!!!Nigdy NIE POtrafię POjąć CZEGO SIĘ BOICIE od fotoradarow,że będziecie impotentami jak PRZEKROCZYCIE predkosc i wam cyknie fotkę?CZEGO TY OSOBISCIE SIĘ BOISZ???

  • ~Gruby21 2019-08-29
    18:39:54

    42 19

    To co robią kierowcy w Rybniku i na co im się pozwala naprawdę przestaje być śmieszne... Strach chodzić po mieście. Najlepiej żeby każdy jeździł tirem to będzie bezpiecznie...

  • ~kazo64 2019-08-29
    18:45:15

    9 38

    Gruby21 A co wtedy jak się 2 tiry sPOtkają?

  • ~Arteks 2019-08-29
    18:56:07

    34 57

    @KarolVTEC - wczoraj było potrącenie pieszego w centrum, dzisiaj znowu. To nie są incydenty. To jest problem! Nie interesuje mnie ile procent kierowców powoduje wypadki. Interesuje mnie to, że w centrum piesi nie są bezpieczni i jest to co raz bardziej bulwersujący problem! Wiem, że nigdy całkowicie nie unikniemy wypadków ale tak jak autostrady są ogrodzone i jest małe prawdopodobieństwo aby znalazł się na nich łoś lub człowiek. Tak samo powinno się wyłączyć z ruchu miejsca tak drażliwe jak pl. Wolności i dać tam absolutne pierwszeństwo pieszym. Jeśli ktoś popiera ten pomysł - apelujmy o to do radnych i władz miasta. Zacznijmy zmieniać nasze miasto na lepsze i bezpieczniejsze. @kazo64 - namawiaj opozycję z PiS aby popierali działania zmierzające do przykrócenia ruchu samochodowego w centrum Rybnika. Łatwiej będzie Kuczerze wprowadzać je w życie.

  • ~rybnikus 2019-08-29
    19:09:30

    54 33

    Na wjazdach do Rybnika napiszcie: "Witajcie w rowerowym skansenie"
    Na wyjazdach postawcie napisy: "Wracacie do normalności"

  • ~ 2019-08-29
    19:15:28

    29 12

    ~Arteks
    " Ale niech wreszcie Rybnik zacznie brać przykład z innych miast w tym ze stolicy województwa - Katowic"
    tam można z jednego krańca miasta na drugo dojechać w miarę sensownie (jak na lokalne warunki) , nie wjeżdżając do centrum
    tylko nie piszcie, że u nas tez można, bo objazd miasta np Wyzwolenia i Kotucza trwa średnio 3x dłużej niż przebijanie się przez zakorkowane centrum
    myśli ktoś (no może prawie), że ludzie przejeżdżając przez miasto , wybierają taką trasę, bo mają pragnienie kontaktu z "metropolią"?

  • ~kazo64 2019-08-29
    19:27:46

    26 36

    Arteks-"namawiaj opozycję z PiS aby popierali działania zmierzające do przykrócenia ruchu samochodowego w centrum Rybnika. Łatwiej będzie Kuczerze wprowadzać je w życie"

    Arteksie z kim tyś się na głowy POzamieniał?Jakiego PRZYKROCENIA ruchu samochodowego?
    Czemu ty tak napuszczasz jednych na drugich?Ja Cię przepraszam ale już nie potrafię czytać tych Twoich nawoływań do POwrotu do epoki kamienia łupanego!
    W Rybniku MUSZĄ źyć ze sobą WSZYSCY i jednoślady,dwuslady i piesi.

    Czego ty rzadasz od PiSu jak w Rybniku PEŁNIĘ wladzy ma PO?
    Tak trudno to POjąć że za BEZPIECZENSTWO na drogach miejskich ODPOWIADA PREZYDENT tego miasta(już DRUGA kadencja mu leci)?
    Jeśli chodzi o ten dzisiejszy wypadek pod Fokusem to tam "progi"NIC nie pomogą a jedynie sygnalizacja świetlna,bo jeśli sìe nie mylę sa to "pasy "na ul.raciborskiej to tam ZAWSZE jest korek i MULTUM pieszych.

  • ~qdobp 2019-08-29
    19:30:35

    17 12

    Przepraszam.
    A co to znaczy pod Fokusem , gdzie co, bo znąjąc życie zdjęcia na tym portalu mogą być archiwalne , więc może jakieś szczegoły a potem dyskusja, pozdro.

  • ~kazo64 2019-08-29
    19:36:30

    19 23

    A tak na marginesie,bo strasznie mnie to ciekawi JAKIE wyroki dostali ci wszyscy "zabójcy" z np.ul.wyzwolenia,kosciuszki i innych.
    Wie ktoś?

  • ~Arteks 2019-08-29
    19:40:09

    21 47

    @ursus - szczególnie dojazd np. z Piotrowic czy Podlesia zajmuje w godzinach szczytu podobną ilość czasu co dojazd pociągiem z Rybnika do Katowic... W wielu przypadkach nie ma możliwości objechania centrum. U nas jest są możliwości tylko, że jak słusznie zauważyłeś trwa to długo bo... mamy zdecydowanie za dużo aut w ruchu. Natomiast działania Katowic w dziedzinie usuwania aut z centrum są zauważalne i jestem obiektywnie pełen podziwu - bo Katowicami rządzi ekipa związana z PiS. @kazo64 - no właśnie... potrafisz tylko dużo skrzeczeć, politykować i nawoływać do wiecznej wojny międzypartyjnej ale niestety nic pozytywnego nie jesteś w stanie zaproponować. Nawet nie widzisz współpracy PiS+PO odnośnie bezpieczeństwa pieszych. @rybnikus - akurat rowerzyści na różnych blogach i serwisach bardzo chwalą Rybnik. Oficer wojewódzki wysyła wszystkich samorządowców do Rybnika aby zobaczyli jak można prowadzić politykę prorowerową. Byliśmy rowerowym skansenem gdzie do niedawna standardem była droga polna z korzeniami drzew po środku albo droga z kostki bauma. Wbrew głosom malkontentów nasze trasy, drogi i kontrapasy są bardzo bezpieczne w przeciwieństwie do pasów i placów. Nawet na deptakach trudno o bezpieczeństwo bo przez auta zdarza się, że kostki latają w powietrzu...

  • ~Kwinto 2019-08-29
    19:53:37

    30 28

    ~rybnikus ty jesteś największym skansenem w Rybniku. Jak byś ruszył d.. sprzed komputera, to byś wiedział że ścieżki rowerowe są we wszystkich miastach i ciągle ich przybywa. Oczywiście tobie przeszkadzają tylko dlatego że buduje się je za rządów Kuczery i wszystko w temacie.

  • ~rybnikus 2019-08-29
    19:54:52

    29 17

    ~Arteks, latające kostki to wina aut? Ile jest rowerów na km pasów dla rowerów? Co ty porównujesz? Ile wypadków było na pl. Hitlera w Rybniku? Napisz średnią roku i źródło. Czy wiesz, że Hitler nadal jest honorowym obywatelem Rybnika?

  • ~Przyjaciel4567 2019-08-29
    19:55:53

    11 7

    nauka języka polskiego pod lub obok fokusa

  • ~Karolina Puchalska 2019-08-29
    19:59:04

    60 6

    Tak się składa, że byłam w tym momencie kiedy doszło do wypadku na spacerze z córeczką. Niestety samego zdarzenia nie widziałam a byłam obok. Zatrzymałam się na chwilę aby dziecku poprawić szelki w wózku i usłyszałam potworny krzyk. Gdy się odwróciłam ta starsza Pani leżała już na ziemi . Biedna krzyczała i płakała z bólu. Jeszcze raz nadmieniam że nie widziałam całego zdarzenia lecz kątem oka widziałam ten samochód i z mojej perspekywy wyglądało tak jakby ta Pani nie zauważyła auta a auto nie zauważyło kobiety. Dla mnie był to nieszczęsliwy wypadek. Jechała samochodem cała rodzina i zachowali się bardzo profesjonalnie. Natychmiast wybiegli z auta , nie zostawili tej starszej kobiety samej.

  • ~grafryb 2019-08-29
    20:04:33

    28 15

    samochód wyjeżdżał z focusa, nie mógł mieć perzcież dużej prędkości. Najprawdopodobniej piesza weszła pod samochód, zresztą wyjeżdżając z focusa rozmawiałam z osobą na kasie i mówiła, że niestety ludzie tam chodzą jak chcą :(

  • ~ 2019-08-29
    20:08:40

    34 3

    Tu nie chodzi o ograniczanie prędkości tylko o egzekwowanie ograniczenia. To, że będzie 10 km/h zamiast 40km/h nie ma sensu w sytuacji gdy sprawca jedzie motorem 150 km/h.
    Z drugiej strony ograniczenia i znaki (chcę wierzyć) ktoś postawił nie dla jaj tylko żeby było bezpiecznie i w przypadku gdy ktoś się do nich stosuje to są wystarczające.
    Przypomnę, że całkiem niedawno rowerzyści zabili pieszą. Sam wielokrotnie byłem świadkiem wypadków z udziałem bezmyślnych rowerzystów a tych pędzących z góry wariatów na ul. Powstańców nawet już nie liczę.

    Rynek - zgadzam się, to nie miejsce dla samochodów, ale mieszkańcy i tak mają ta trudne życie (o ile ktoś tam jeszcze mieszka?). Tak samo jak na Placu Wolności (wybetonowanym maksymalnie), bez zieleni gdzie zimą mróz a latem patelnia i tony kurzu. Tak samo jak i w rejonie Bazyliki, rybnickim Guantanamo, z masywnych głośników wokół fontanny grali w kółko to samo aż wykończyli ludzi nerwowo. Na szczęście obok są jeszcze resztki drzew.

  • ~kazo64 2019-08-29
    20:21:08

    9 63

    Karolina Puchalska-"Dla mnie był to nieszczęsliwy wypadek. Jechała samochodem cała rodzina i zachowali się bardzo profesjonalnie."

    Droga Pani "nieszczęsliwy wypadek bylby wtedy gdyby to auto (autonomiczne bez kierowcy) potrącilo pieszą NA PASACH!!!

    Mowi Pani że zachowali sie bardzo "profesionalnie" to ja mogę przypuszczac że te ich auto już NIE pierwszy raz wymknęlo się spod ich kontroli.

  • ~Arteks 2019-08-29
    20:24:12

    23 38

    @grafryb - "ludzie tam chodzą jak chcą" - ale co cię to dziwi. Takie miejsca jak miejskie place powinny mieć priorytet dla pieszych. Jeśli ktoś autem jedzie po deptakach musi mieć świadomość pierwszeństwa pieszych, tak samo jeśli napotyka pasy dla pieszych. Autostrady dla aut - pasaże i place dla pieszych!

  • ~Arteks 2019-08-29
    20:25:20

    20 43

    Mam propozycję do organizacji seniorów, a także różnych społecznych typu FOR - wnioskujcie do prezydenta o jakieś ruchy ze strony władz miasta poprawiające bezpieczeństwo pieszych i likwidujące dominację aut w Śródmieściu!

  • ~Karolina Puchalska 2019-08-29
    20:32:11

    51 5

    kazo- czytaj ze zrozumieniem, zachowali się profesjonalnie- nie uciekli, nie ulegli panice, nie zwiali jak większość idiotów i nie uważali że to nie ich problem. Natychmiast do niej podbiegli . Chłopiec- krzyczał do mamy aby zadzwoniła po pomoc, mama płakała a ojciec zapewne był zszokowany tym co się stało. Ale ty uważasz , że to nie pierwszy raz...brawo

  • ~jose_23 2019-08-29
    20:40:22

    14 13

    tak, tak wszystko wina pieszych, babcia napewno weszła pod koła.

  • ~kazo64 2019-08-29
    21:23:14

    6 53

    Pani Karolino-"nie uciekli, nie ulegli panice, nie zwiali jak większość idiotów i nie uważali że to nie ich problem"

    Noo mi już RĘCE opadają.
    IDIOTAMI i POtencjalnymi(oby tylko) "zabójcami"BYLI POtrącając babcię na "pasach"!!!

    Gdzie Wy wszyscy ZAWSZE broniący ewidentnego PRZESTĘPCĘ macie mózgi,bo o serce to nawet się nie pytam.??
    W tym chyba właśnie problem że w PL. BRONI się nawet ewidentnych "zabójców",szukajac "dziury w całym"(patrz sedzia uniewinniajacy Najsztuba bo nikt NIE ZMIERZYL z jaka predkościa piesza weszla na pasy)Dla tego "sedziego" to nawet gdyby Nobla dostal to NIGDY NIE POwinien być sędzią!!!
    W RFN już nie wsPOminając o Francjii czy Szwajcarii i nawet ostatnio Chorwacjii to dany delikwent zostałby POwalony na ziemię skuty w kajdanki i W ARESZCIE czekałby na minimum kilkuletnią odsiadkę ,a za spowodowanie śmiercii KILKUNASTOLETNI wyrok BEZ możliwości wczesniejszego wyjścia!!!
    Może w Rybniku jest tak dużo zabójców na drogach bo macie jakiejs dziwne i dla mnie niepojęte PRZYZWOLENIE i TOLERANCJĘ na przekraczanie przepisow.vide wszyscy ci antyfotoradarowcy?
    Jeszcze jedno pani Karolino prosze sobie odszukac w necie "Via Securia"jakie kary grożą w Szwajcarii za samo tylko 2xprzekroczenie predkości (KONFISKATA AUTA + minimum 2lata BEZWZGLEDNEGO wiezienia).
    POzdrawiam.

  • ~J-23 2019-08-29
    22:17:48

    18 7

    Agent 049 pieprzy cały ruch samochodowy skoro nie może jeździć. Dla niego i paru rowerzystów robi się nie do końca normalne ścieżki rowerowe w centrum.

  • ~ 2019-08-29
    22:19:09

    27 7

    Arteks a Ty znowu swoje...

    "i likwidujące dominację aut w Śródmieściu!" wszyscy wiemy, że chcesz zablokować ruch w Śródmieściu a najlepiej sparaliżować życie w całym mieście (oczywiście poza twoim parkingiem na Nowinach i tamtejszą drogą wylotową).
    Tylko, że jak już wcześniej pisałem, mieszkają tu ludzie którzy muszą wykonywać pracę za którą dostaną pieniądze. W tym celu muszą mieć możliwość dojazdu i powrotu z pracy, zrobienie zakupów itd.
    Twoje pojmowanie jest ograniczone niczym oderwanego od rzeczywistości samorządowca.

  • ~sympatykrybnika 2019-08-29
    22:33:23

    17 8

    Może tak w Rybniku.
    Dekalog miejskiej rewolucji:
    1. Żeby rozwiązać problem, nie można robić więcej tego, co go generuje. Trzeba myśleć poza schematem i – na przykład – zamiast dobudować jezdnię, zamknąć ją dla ruchu;
    2. Żeby zmienić funkcję ulicy zwykle nie trzeba zmieniać jej hardware’u, wystarczy wgrać nowy software. Co oznacza tyle, że nie trzeba jej przebudowywać, wystarczy ją przemalować. Zanim więc zbudujesz drogę za miliard, sprawdź czy nie wystarczy gdzieś przemalować pasów;
    3. Kierowcy jeżdżą tak szybko jak myślą, że pozwala na to droga, a nie jak pozwalają na to stojące przy niej znaki. Jak zbudujesz “autostradę” to będą jeździć szybko pomimo znaków. Jeżeli chcesz, żeby zwolnili, to zmień jej przekrój i charakter, a nie ustawiaj kolejnych zakazów;
    4. Miejska rewolucja nie potrzebuje miliardów. Można ją zrobić z pomocą puszki farby, linii na drodze i kilku znaków. Trzeba tylko mieć pomysł i wiedzieć, co się robi;
    5. Korki są bardziej wynikiem braku dobrych alternatyw dla samochodu, niż zbyt wąskich jezdni. Dlatego zamiast poszerzać jezdnie, lepiej jest zadbać o to, by kierowcy wybrali autobus lub rower;
    6. Jeżeli miasta rzeczywiście chcą przyszłości, w której więcej ludzi jeździ autobusami, pociągami, rowerami lub spaceruje, to muszą zacząć inwestować w pociągi i autobusy, rowery i lepsze ulice;
    7. Piesi i rowerzyści ratują handel w mieście, bo kupują mniej, ale częściej. Samochody go zabijają, bo przywożą kierowców, którzy kupują więcej, ale rzadziej – to pasuje do podmiejskich galerii, a nie miejskich sklepów;
    8. Dane znaczą więcej niż anegdotyczne dowody i opowieści kierowców. Jeżeli ci są źle nastawieni do zmian, to nawet kiedy po nich jest szybciej, będą mówić, że jest wolniej. Trzeba znaleźć metodę, by to sprawdzić;
    9. Sprawdzone przykłady są ważne, kiedy planujesz rozwiązania, bo jeżeli coś zadziałało w jednym miejscu, to jest dobra szansa, że zadziała także w innym;
    10. Mieszkańcy, kiedy chodzi o miejskie innowacje, są bardziej progresywni niż politycy. Ci ostatni myślą o tym, żeby wygrać wybory i nie podpaść. Ci pierwsi żyją w mieście i chcą wygody.

  • ~pprywatne 2019-08-29
    23:18:49

    48 7

    Gdy jestem pieszym, wchodzę na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nic mnie nie przejedzie. Obojętnie czy na pasach, czy mam zielone światło, czy w jakimkolwiek innym miejscu. Zasada jest jedna: Nie włażę pod jadący samochód bo kierowca mógł się zagapić, zemdleć, umrzeć, mogły zepsuć się hamulce itp.

  • ~Bartek Malina 2019-08-30
    06:57:53

    1 15

    Arteks a gdyby w rybniku tak były tylko skrzyżowania z światłami to byłoby większe bezpieczeństwo

  • ~Bartek Malina 2019-08-30
    07:03:21

    1 23

    Moja myśl zlikwidować ronda w rybniku a zrobić skrzyżowania ze światłami i np. Pod urszulankami też światła wszędzie światła i powinno być bezpiecznej

  • ~kondziu90 2019-08-30
    07:34:43

    14 6

    Przestańmy najlepiej jeździć samochodami, wróćmy się do średniowiecza i przesiądźmy się na konie.

  • ~Jan Marian 2019-08-30
    08:13:52

    19 8

    Dopóki nie przeprowadzi sie uświadomienia pieszych, czyli generalnie wszystkich, że to samochód ma w praktyce pierwszeństwo, to nic sie nie zmieni, wszyscy na siłem zwalają wine na kierowców, ale uczyć i nakazywać trzeba obu stronom, tego się w tv nie mówi i stąd te problemy. A ceny mandatów i postawienie sprawnych fotopułapek to inny temat.

  • ~MTWWD 2019-08-30
    09:02:21

    7 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~MTWWD 2019-08-30
    09:04:48

    10 7

    Wypadki som bo pieszy włazi na jezdnia co jusz ze nazwy jest do jeżdźenio i to pieszy tam powinien bardziej uważoć bo on ryzykuje życiem. A takie matoły lezom bez oglondanio sie prosto pod auto.

    Rzadko kiedy auto przejeżdżo pieszego na chodniku.

  • ~amonamarth 2019-08-30
    09:06:47

    12 9

    Do Kazo64 i Arteks.........czytając wasze wypociny można wysunąć tylko jeden wniosek......jesteście po prostu NIEROZGARNIĘCI.

  • ~Arteks 2019-08-30
    09:33:19

    5 16

    @sympatykzrybnika - super zasady. @Jan Marian - dopóki się nie doprowadzi do świadomości kierowców, że na pasach, placach, deptakach i strefach zamieszkania pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo dopóki będą takie zdarzenia. Dopóki władze miasta nie wezmą się bardziej ostro za ochronę pieszych w centrum dopóty będziemy mieli masę wypadków i tragedii z udziałem pieszych tak jak obecnie. Prezydent Kuczera mógłby wręcz wykorzystać statystyki i te wypadki do wprowadzania zmian w trybie pilnym! @kondziu90 - wszystko jest dla ludzi - ale dla rozsądnych. Jeśli ktoś jest gapą albo tak jak sugeruje @pprywatne, ma problemy zdrowotne - lepiej niech jedzie autobusem czy pociągiem i nie naraża innych na niebezpieczeństwo. Na koniec fajny cytat od b. burmistrza Kopenhagi z bogatej Danii: "Myślę, że największym wyzwaniem dla krajów Europy Wschodniej jest zrozumienie, że samochód nie oznacza wolności, że jego posiadanie nie oznacza, że nasz status społeczny jest wyższy. Producenci samochodów próbują nam wmówić, że samochód oznacza wolność. Ale dla mnie siedzenie w zamkniętym w samochodzie to nie wolność. Prawdziwą wolnością jest dostęp do możliwości przemieszczania się. Raz samochód, raz rower, raz pociąg, raz własne nogi. To możliwość wyboru sposobu, w jakim się przemieszczamy, jest esencją wolności". Cały wywiad w GW.

  • ~Arteks 2019-08-30
    10:07:39

    6 14

    @tf2 - mieszkańcy centrum mają trudne życie właśnie z tego powodu, że jest za dużo aut w Śródmieściu i zajmują każdą cenną powierzchnię na której mogłyby rosnąć drzewa zamiast parkingów. Nie mówiąc już o spalinach, wypadkach i hałasie jakie powodują. Ten przykład z wypowiedzi b. burmistrza miasta które uchodzi za jedno z najprzyjaźniejszych i najwygodniejszych do życia na świecie(!) dowodzi, że pisanie o tym jak to trzeba koniecznie dojeżdżać do centrum autami to zwykły mit. Plac Wolności, Plac Kopernika, Plac Armii Krajowej - co to za place skoro większą ich część zajmują auta?

  • ~PawelE39 2019-08-30
    10:47:25

    17 1

    Ten się zas rozkręcił... Zdrowia starszej Pani a szofery oczy dookoła głowy bo pasy pasami a łażenie jak cielęta to druga sprawa.

  • ~Aneta Piotrowska 2019-08-30
    10:58:11

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~amonamarth 2019-08-30
    11:11:46

    16 7

    Do Arteks............dlaczego według Ciebie autobusy mają mieć jakiekolwiek przywileje z wjazdem do centrum?.....jak zakaz to zakaz dla całej komunikacji.....niech autobus wysadzi cię na obrzeżach miasta i zasuwaj sobie do centrum miasta piechotą załatwiać swoje sprawy.....Arteks i to pustymi ulicami.....ty to jesteś jednak stan umysłu.

  • ~Arteks 2019-08-30
    11:14:40

    5 16

    @PawelE39 - z jednej strony życzysz starszej pani zdrowia, z drugiej piszesz o łażeniu jak cielęta. Ale brak taktu... Podobne do kierowcy który nie ma poszanowania nawet dla 83 letniej pieszej.

  • ~Arteks 2019-08-30
    11:20:53

    5 11

    @amonamarth - autobus jako miejski pojazd który zabiera na pokład kilkadziesiąt osób jak najbardziej może być uprzywilejowany. W wielu miastach są ulice czy place na które mogą wjeżdżać pojazdy komunikacji miejskiej, a nie mogą auta. W wielu miastach są bus-pasy z których mogą korzystać tylko autobusy. Plac Wolności jest miejscem które świetnie nadawałoby się do tego aby autobusy miały tam priorytet, a auta były z niego wywalone - za wyjątkiem dojazdu do Focusa. Miało by to wpływ na wybór dojazdu do okolicznych miejsc pracy, sklepów i instytucji. Nagle okazałoby się, że autobusem jest szybciej i prościej. A czy pomysł jest nowy? Nie. Kiedyś nawet ZTZ sugerował takie rozwiązanie - ku mojemu dużemu zaskoczeniu.

  • ~PawelE39 2019-08-30
    11:38:15

    15 5

    Arteks ty mi tu o braku taktu nie wyskakuj. ty bys drzewa sadzil w miejscu aut ale jak wyje**** kilkaset drzew zeby sciezki porobic na ktorych w ciagu dnia przejedzie kilku facetow w obcislych gatkach to ci pasuje..

  • ~Arteks 2019-08-30
    11:45:48

    8 11

    @PawelE39 - kilkadziesiąt tysięcy drzew poległych pod nową obwodnicę też jestem w stanie przeboleć bo zarówno nowe drogi rowerowe jak i obwodnice są potrzebne do przemieszczania się. Ale po wybudowaniu nowego wielopoziomowego parkingu oraz parkingów w galeriach handlowych - wiele innych jest zbędnych. Na pl. Wolności są aż dwa zbędne parkingi - które można by przeznaczyć na zieleńce i parklety dla oczekujących na autobusy, a nawet jakąś restaurację z ogródkiem. Tak samo można zlikwidować parkingi wzdłuż ul. 3 Maja. Są zbędne. Ale pl. Wolności bez ruchu samochodowego brzmi tak fajnie, że będę za tym lobbował - wypadki z pieszymi są świetnym argumentem za tym.

  • ~amonamarth 2019-08-30
    12:11:17

    13 2

    Do Arteks...... na samym pl. Wolności z tego co mi wiadomo to jest parking tylko dla osób niepełnosprawnych, im też to chcesz zlikwidować?......aha i jest też jedno miejsce do ładowania aut elektrycznych.

  • ~Arteks 2019-08-30
    12:18:13

    5 14

    @amonamarth - tak, chciałbym likwidacji obydwu. Na Rynku też przecież (teoretycznie) nie ma parkingu nawet dla niepełnosprawnych i tak samo mogłoby być na pl. Wolności. W okolicy są parkingi: Focus, Plaza, wielopoziomowy na Hallera, przy Hermesie, na 3 Maja (przyuliczne i klepisko), Chrobrego, Saint Vallier, Brudnioka, naprzeciw Technikum, Młyńska 2x, Curie-Skłodowskiej, Kraszewskiego... W Rybniku mamy istne "szaleństwo parkingowe". W żadnym innym mieście nie ma tak wielu parkingów dlatego spokojnie można niektóre likwidować. Akurat place to miejsca gdzie szczególnie auta nie pasują. Drugi parking na pl. Wolności którego nie zauważasz bo tak się do niego przyzwyczaiłeś to ten od strony Łony.

  • ~amonamarth 2019-08-30
    12:26:56

    15 2

    Do Arteks.......powiedz to osobie niepełnosprawnej.......po to robią takie miejsca parkingowe, żeby tym ludziom ulżyć a nie przeganiać pieszo przez pół miasta......ciekawe czy byś tak myślał gdyby to dotyczyło Ciebie......wątpię.

  • ~Arteks 2019-08-30
    12:33:39

    6 14

    @amonamarth - szukasz tylko pretekstu. A osoby niepełnosprawne wcale nie mają nic przeciwko, że na Rynku też nie ma dla nich specjalnych miejsc, a przecież tam docierają czyż nie? Bo ci którzy są ubezwłasnowolnieni i tak potrzebują opiekuna i nie korzystają z aut, a ci którzy korzystają z aut - potrafią same dotrzeć do różnych celów z parkingów które są w miarę blisko. Dla wielu niepełnosprawnych z powodów np. chorób krążenia - ruch jest czymś zalecanymprzez lekarzy. :) Wskazałem multum innych miejsc gdzie można zostawić auto na kopercie - czasami kilkadziesiąt metrów od obecnego. Ale można też zostawić dwie koperty na pl. Wolności dla niepełnosprawnych i sprawa będzie załatwiona. Natomiast nie ma powodu aby inne auta musiały nadal zaśmiecać pl. Wolności poza przyzwyczajeniem i lenistwem.

  • ~amonamarth 2019-08-30
    12:45:58

    12 5

    Do Arteks........mataczysz......piszemy akurat o pl. Wolności.......ale Ty chcesz przecież likwidacji wszystkich parkingów w centrum Rybnika nieprawdaż?.....pamiętaj, że multum niepełnosprawnych ma kłopoty z narządami ruchu im też każesz robić ścieżki ,,zdrowia''......tak na marginesie, skoro tak marudzisz to sprzedaj swoje mieszkanie i wyprowadź się na wieś, tam i aut mniej i zieleni więcej no i autobusem do miasta dojedziesz.

  • ~pprywatne 2019-08-30
    14:14:11

    7 3

    ~Arteks - Chce Ci się tyle pisać? Zamknąć całe centrum Rybnika dla samochodów i będzie spokój i będzie bezpiecznie.

  • ~PawelE39 2019-08-30
    14:41:02

    12 3

    amonamarth, olej faceta bo szkoda czasu mu cokolwiek tłumaczyć. Teraz fika bo jest młody i sprawny ale życie pisze różne scenariusze i może sie kiedyś zdziwić ( oczywiscie mu tego nie życze ) bo pewnie nigdy nie miał do czynienia z osobą niepełnosprawną.
    Niech lobbuje - i tak guzik załatwi bo jego argumenty są słabe jak "tur" de rybnik

  • ~Arteks 2019-08-30
    16:56:29

    5 9

    @pprywatne - w dobrej sprawie - dlaczego by mi się miało mi nie chcieć. Tobie się chce pisać o "kupach"... innym chce się pisać o ideach. :) @amonamarth - zamiast wyprowadzki, będę dążył do tego aby nasze miasto było bezpieczniejsze i przyjemniejsze. @PawelE39 - zasłaniajcie się swoim lenistwem lub wygodą - nie niepełnosprawnymi.

  • ~Woziwoda 2019-08-31
    13:53:30

    5 0

    Jeden z uczestników dyskusji (z dość głupią nawiasem mówiąc argumentacją) wyraził się: "wszyscy chcą karać, nikt nie chce nauczać" (mniej więcej). Ja nie mogę zrozumieć, z czego wynika tak masowy kretynizm kierujących, nie potrafiących ogarnąć elementarnej rzeczy: używania kierunkowskazu. Moim subiektywnym zdaniem, ponad 90% uczestników ruchu drogowego nie wie, że sygnalizujemy ZAMIAR manewru! Stada idiotów sygnalizują zmianę pasa ruchu (szczególnie przed rondami i na rondach) gdy już jest za późno, nikomu z czekających nie ułatwiając płynnego włączenia się do ruchu. W ogóle nie sygnalizują włączania się do ruchu z postoju lub z zatrzymania. Dlaczego na kursach nauki jazdy NIKT nie potrafi skutecznie tego przyswoić przyszłym kierującym?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5039