zamknij

Wiadomości

Wypadek na Wyzwolenia. Kobieta potrącona na pasach!

2020-02-20, Autor: bf

Kolejny wypadek w Rybniku z udziałem pieszego. Przed godziną 10.00 na ul. Wyzwolenia potrącona została starsza kobieta. Uważajcie na utrudnienia w ruchu!

Reklama

To kolejne takie zdarzenie w Rybniku. Jak informuje nas Czytelnik, na ul. Wyzwolenia, potrącona została starsza kobieta. Żyje.

Wypadek miał miejsce na przejściu dla pieszych, na wysokości Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Na miejscu są służby. Uważajcie na utrudnienia.

- W tym miejscu notorycznie dochodzi do wypadków z udziałem pieszych. Ktoś powinien w końcu zwrócić na to uwagę - zauważa nasz informator.

AKTUALIZACJA (godz. 12.14): potrącona kobieta ma 89-lat. Kierowca był trzeźwy. Policjanci ustalają okoliczności wypadku.

Przypomnijmy, wczoraj wieczorem na Obwiedni Południowej. Tam został potrącony 65-latek >>Wypadek na Obwiedni Południowej. 21-latek potrącił pieszego (foto)<<

Oceń publikację: + 1 + 39 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~Arteks 2020-02-20 10:30:48

    Wczoraj w Rybniku potrącenie w porze wieczornej, dzisiaj w porze dziennej - obydwa na pasach. Premier obiecał jakieś zmiany w przepisach - to jakaś mała nadzieja. Z drugiej strony nie mamy ze strony władz miasta działań które mogłyby przykrócić motodominację i poprawić bezpieczeństwo pieszych - choćby tylko w centrum miasta. Przechodzenie na pasach staje się bardziej niebezpieczne i ryzykowne dla naszego życia od... palenia papierosów.

  • ~rosthost1 2020-02-20 10:31:13

    które to już potrącenie na Wyzwolenia??? Brawo dla miasta - tak dba o mieszkańców, niech przynajmniej zmieni nazwę ulicy na Wypadkowa albo Śmiertelna.

  • ~Kurt_Wallander 2020-02-20 10:41:10

    Znowu to samo miejsce...?

    O, Arteks i jego "motokult" tudzież "motodominacja" przyszli. Chciałem tylko przypomnieć Ci, ze Wyzwolenia to droga wojewódzka i raczej ciężko będzie przepędzić stąd auta. "Przykrócić" dominację to se można w ścisłym centrum i na wybranych dojazdach w śródmieściu. Można pójść tropem Finlandii (albo strefy tempo jak w Niemczech) i wprowadzać ograniczenia prędkości w śródmieściu do 30-40 ale kto tego u nas będzie przestrzegać a kto kontrolować? Wzorem UK, multum fotoradarów w miastach? Ja, już widzę jak wszyscy drą japę, że to skok na kasę. Ot Polska.

    90 23
  • ~Krisss 2020-02-20 10:50:23

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    10 26
  • ~Piotr Czaja 2020-02-20 11:08:35

    To było potrącenie pieszej.Udział w tym brał też kierowca samochodu.Kurt Wallander -wg ciebie na drodze wojewódzkiej można rojeżdżać pieszych?

    30 56
  • ~Gruby21 2020-02-20 11:08:39

    Służby niech dalej rozdają odblaski a na pewno będzie w mieście bezpieczniej. Ilość wypadków z udziałem pieszych w Rybniku powoli przeraża... Dobrze, że od kilku lat mam suva i wszędzie jeżdżę autem.

    39 18
  • ~bartezz 2020-02-20 11:58:25

    Bardzo dużo przejść dla pieszych jest wieczorami w centrum nieoświetlona poprostu, na wielu ulicach wieczorami nie świeci oświetlenie jak np.cały zeszły tydzień fragment ul. Prostej (obwodnica) od ronda przy Makro do ronda Ligockiego z wagonikami. Ciemno, pada deszcz przejść dosłownie nie widać, ale w Rybniku ważniejsze są "czerwone kontrapasy"!!! Kiedy wreszcie ktoś zacznie naprawiać dziurawe drogi w śródmieściu i w centrum??? Tyle razy podawałem już przykłady ulic w centrum , które wymagają natychmiastowej naprawy....niestety bez rezultatu! Dołożę jeszcze ul.Podmiejską odcinek (za chłodniami ER w kierunku WORD-u) i ul. Lipową - ostatnio urwałbym tam koło!

    91 9
  • ~Benett 2020-02-20 12:03:02

    Niezaleznie od tego, ze ludzie teraz chodza na pasach jak samobojcy nie ogladajac sie na strony, powinni przywrocic pierwszenstwo pieszych.
    Dlaczego przywrocic?
    Bo ludzie poruszali sie pieszo zanim nastaly samochody, zanim nastaly pociagi , zanim wynaleziono karoce i zanim nauczono sie jezdzic konno. Chodzenie to pierwotny , naturalny sposob przemieszczania sie. Ja o ile pogoda pozwala i czas chodze codziennie na 14 kilometowe spacery. do sasasiednich wiosek. Dla zdrowia.

    30 79
  • ~leon32 2020-02-20 12:04:53

    no ale bądźmy obiektywni i spójrzmy na zdjęcie numer 2, srebrne auto, podobny odcień asfaltu, mogła piesza, tym bardziej starsza pani, go nie widzieć, a z drugiej strony kierowca auta też mógł nie zauważyć pani, gdyż ładnie widać sznur przepięknych drzewek świeżo posadzonych wzdłuż chodnika i jezdni, które też mogły zasłonić kierowcy panią zbliżającą się do przejścia, może dlatego ta droga jest taka niebezpieczna ?

    57 12
  • ~hub381 2020-02-20 12:13:55

    Oj nie dobrze ! Ktoś tu nabazgrał na władze miasta i rząd,to kierowcy są winni a szczególnie młodzi !J eżdżą jak szaleńcy a powinni 50-tką ?
    Tu jest" pies pogrzebany".Jeżdzę dziennie po mieście i widzę jakie chamstwo panuje na drodze.
    A co do premiera,to inna sprawa.On wiele naobiecał i co ? "Gó..o"!

    35 43
  • ~Kurt_Wallander 2020-02-20 12:29:58

    @ ~Piotr Czaja: Ty taki głupi jesteś czy czytanie ze zrozumieniem leży? Gdzie napisałem to, co Ty mi próbujesz wcisnąć w usta?

    19 9
  • ~Abisall 2020-02-20 12:32:37

    Na pewno wbiegła mu prosto przed maskę bo miała słuchawki na uszach, kaptur na głowie i nos w smartfonie.

    43 23
  • ~Krisss 2020-02-20 12:40:04

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    0 10
  • ~Lomot3 2020-02-20 12:50:01

    Stare baby bez przerwy wchodzą tam pod samochody.Święte krowy.

    35 41
  • ~Abisall 2020-02-20 13:29:08

    Trochę liczb
    76% - odsetek kierowców uważających że za problemy na przejściach odpowiadają piesi
    89% - taki odsetek kierowców wie, że powinni zachować szczególną ostrożność przy zbliżaniu się do przejścia. 
    90% - tylu kierowców przekracza dozwolone 70km/h na 100m od przejścia
    85%- tylu kierowców przekracza dozwolone 50km/g na 100m od przejścia
    68% - odsetek kierowców przekraczających dozwolone 70km/h na 10 METRÓW od przejścia

    7% - tylu pieszych przechodzi na czerwonym świetle
    8%- tylu pieszych przechodzi w miejscu niedozwolonym
    5% - tylu pieszych rozmawiało przez telefon przechodząc przez przejście
    1% - tylu pieszych pisało wiadomości przy przechodzeniu przez jezdnię
    0,43% - odsetek pieszych którzy wtargnęli na jezdnię

    Kilka cytatów

    „Piesi dochodzący do przejścia z reguły rozglądają się i oceniają sytuację pod kątem możliwości przekroczenia jezdni”

    „Z analiz […] wynika, że opinie kierowców nie zawsze są zgodne z zarejestrowanymi zachowaniami”

    Powyższe informacje pochodzą z raportu Instytutu Transportu Samochodowego pt. „Badania zachowań pieszych i relacji pieszy-kierowca wrzesień – grudzień 2018 r.” Badania przeprowadzona na reprezentatywnej próbie badanych.

    A na koniec taka ciekawostka - Massachusetts Institute of Technology  przeprowadził swego czasu eksperyment gdzie chciano zbadać jak wg badanych powinien zachować się samochód autonomiczny. Dano serię pytań gdzie odpowiadający miał wybrać kto zginie na drodze
    Analiza wyników pokazała, że Polacy są skrajnie nieczuli na sytuację pieszych na drodze. Uczestnicy badania z pozostałych krajów Unii Europejskiej byli o wiele częściej skłonni ich ocalić.
    A teraz wypowiedź wiceministra infrastruktury
    „Należy zwrócić uwagę, że w wielu państwach europejskich ochrona pieszego mającego zamiar wejścia na przejście dla pieszych (w tym również oczekującego przed przejściem przez jezdnię) obowiązuje już od lat, w związku z czym kierujący pojazdami na tamtejszych drogach są przyzwyczajeni do obowiązku ustępowania im pierwszeństwa w takich sytuacjach. Zgodnie z wiedzą posiadaną przez resort, wskazane państwa nie prowadziły tzw. “badań przed i po” przy zmianie swojego prawodawstwa w tym zakresie. Z tego względu nie jest możliwa właściwa ocena potencjalnego wpływu na poziom bezpieczeństwa pieszych na polskich drogach zmiany przepisów postulowanej w petycji, o której mowa w treści dezyderatu. Ponadto wyniki takiego badania nie mogłyby być rzetelnym argumentem popierającym, czy też negującym zasadność wprowadzenia takiej zmiany w prawie polskim, gdyż każde społeczeństwo europejskie posiada inne uwarunkowania kulturowe, prawne, inżynieryjne, edukacyjne, czy też podejście do poszanowania prawa. Dlatego też, mając na względzie przywołane wyżej uwarunkowania – specyficzne dla danego państwa – nie wydaje się właściwym bezpośrednie przeniesienie do polskiego systemu prawnego rozwiązań funkcjonujących w innych państwach europejskich”.
    I znowu cyferki
    Liczba zgonów w wypadkach z udziałem pieszych na milion mieszkańców w krajach które mają przepisy co do których pan minister ma wątpliwości czy aby ich wprowadzenie zwiększy bezpieczeństwo pieszych:
    Holandia - 2,6 os/ na milion mieszkańców
    Szwecja - 4,3 os
    Niemcy - 6,1os
    Francja - 8,6
    A w Polsce - 22,9

    21 18
  • ~Gibon 2020-02-20 13:29:36

    Straszne rzeczy dzieją się na tych rybnickich drogach. Mam wrażenie, że za poprzedniego prezydenta nie było aż tak źle. Co urząd miasta robi aby poprawić bezpieczeństwo na ulicach? Może redakcja tym się zajmie? Ilu urzędników się tym zajmuje i co? Codziennie jakiś wypadek na przejściach dla pieszych. W centrum i na wielu osiedlowych drogach można do dziś bezkarnie jeździć 60tką. Nie trzeba być uczonym czy prorokiem, by wiedzieć, że to niebezpieczne. Kontrole policji tylko na wylotowych drogach. A tam gdzie najwięcej pieszych nikt nie dba o bezpieczeństwo. Ludzie, obudźcie się. Od dłuższego czasu nie powstały żadne rozwiązania drogowe zwiększające bezpieczeństwo. Rybnik nigdy taki nie był...

    27 15
  • ~Arteks 2020-02-20 13:35:59

    @bartezz - 10 lat temu drogi były w kiepskim stanie w każdym miejscu Polski i wypadków z pieszymi było mniej bo wyobraźnia polskiego kierowcy bardziej skupiona jest na obawie o zawieszenie auta niż o los przechodnia... Dzisiaj drogi są w bardzo dobrym stanie (Rybnik najlepszym tego przykładem) i większość pędzi przekraczając dozwolone prędkości bo... zagrożeń w postaci dziur na głównych ulicach od dawna nie ma. Nie zgadzam się odnośnie oświetlenia - przejścia dla pieszych i ulice w naszym mieście są na dobrym poziomie, a powyższy wypadek miał miejsce w dzień. Jeśli ktoś ma problemy z oczami - niech w ogóle nie korzysta z aut lub przynajmniej niech nimi nie jeździ po zmroku. No i nie byłbyś z sobą gdybyś nie zszedł na swoje ulubione natręctwo czyli kontrapasy... A jednak to nie rowery stanowią zagrożenie tylko auta, a tam gdzie pojawiły się kontrapasy lub ścieżki rowerowe nie ma wypadków z udziałem kierowców. Cud? Nie - w tych miejscach kierowcy zachowują szczególną ostrożność. Kolejny dowód na to, że polityka prorowerowa poprawia ogólne bezpieczeństwo. O tym mówią sami policjanci, eksperci od transportu czy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    16 42
  • ~rosthost1 2020-02-20 13:37:17

    ~Gruby21 "Dobrze, że od kilku lat mam suva i wszędzie jeżdżę autem." Jak dożyjesz 89 to już nie będziesz miał prawka, a wtedy Młody Wsiekły wyłączy autopilota i dociśnie gazu. jak w gierce na mobilu.

    18 8
  • ~rumun150 2020-02-20 13:40:53

    Aby poprawić bezpieczeństwo na drogach powinno się edukować również pieszych - gdyby pieszy przechodząc przez drogę patrzył na zachowanie kierowców, a nie pod nogi lub w smartfon to nie dochodziło by do większości wypadków.
    Kierowca też ma prawo nie zauważyć pieszego zwłaszcza jeżeli nie zna miasta i rozgląda się za ulicą, numerem domu, czy nawet patrzy na znaki.

    27 14
  • ~Arteks 2020-02-20 13:42:34

    @Gibon - to co zrobiono dobrego to polityka prorowerowa - która sama w sobie poprawiła bezpieczeństwo bo wszędzie tam gdzie są drogi rowerowe - kierowcy jadą ostrożniej. Poza tym niestety nic... W centrum mamy dominację aut, a śmiechem napawa to, że po wybudowaniu parkingu wielopoziomowego kierowcy mogą bezproblemowo zaparkować auta na deptakach w godzinach zakazu - z którego nic sobie nie robią. Nie usuwamy niestety aut z wąskich ulic które mogłyby stać się deptakami, nie tworzymy z placów przestrzeni dla pieszych. Nie uruchamiamy rozwiązań dyscyplinujących kierowców np. fotoradarów w centrum miasta czy w miejscach niebezpiecznych. Nie montujemy zapór spowalniających itd itd.

    9 26
  • ~Abisall 2020-02-20 13:44:13

    @rumun150
    "Kierowca też ma prawo nie zauważyć pieszego zwłaszcza jeżeli nie zna miasta i rozgląda się za ulicą, numerem domu, czy nawet patrzy na znaki."
    Jeśli masz prawo jazdy to je zwróć do Wydziału Komunikacji

    25 11
  • ~Arteks 2020-02-20 13:47:32

    @rumun150 - edukujmy - jak najbardziej. A co powiesz na takie obrazki. Kierowca parkuje auto przy głównej ulicy, otwiera drzwi, wysiada od strony ulicy (co jest konieczne na parkingu równoległym przy ulice ale samo w sobie jest już niebezpieczne) i przebiega na drugą stronę nie zadając sobie nawet trudu dotarcia do pasów... Takie obrazki często widzę na Wyzwolenia, Miejskiej, Kościuszki... Więc co tu edukować pieszych - jak ktoś kto był kilka sekund wcześniej kierowcą, być może wkurzającym się na przechodzących przez ulicę pieszych - sam łamie przepisy postępując gorzej od innych.

    15 12
  • ~mewa74 2020-02-20 14:03:15

    Owszem, przejścia są niedoświetlone, to może czas na interweniowanie w UM. Może aktywni radni? Pan Szymura, chociaż on niewiele pewnie wskóra, bo jest w opozycji. Za to taki pan Fojcik, nowy prężny radny i z opcji prezydenckiej, poza tym ma sukcesy np. w walce z koleją.
    Jednak póki jest jak jest, to trzeba uważać. Wciąż nie mogę pojąć tłumaczenia bo pieszego nie widać. Po pierwsze gdyby kierowcy nie przekraczali dozwolonej prędkości mieliby więcej czasu na reakcję. Jak można napisać, że "Kierowca też ma prawo nie zauważyć pieszego zwłaszcza jeżeli nie zna miasta i rozgląda się za ulicą, numerem domu, czy nawet patrzy na znaki." . Kierowca powinien już wcześniej przed przejściem zauważyć znak informujący go o tym przejściu i wtedy wzmożyć swoją czujność. Jakoś przejazdu kolejowego ludzie nie lekceważą.
    A może by tak przy przejściach zamontować takie barierki jak są trochę dalej na Wyzwolenia tuż przed rondem. Wtedy pieszy wyhamuje, a i kierowca go zauważy.

    14 2
  • ~rumun150 2020-02-20 14:06:17

    @Abisall

    Jeszcze mi powiedz, że jesteś idealnym kierowcą i jadąc pierwszy raz przez miasto zauważasz każdy znak poziomy, pionowy, nazwę ulicy, każdego pieszego i do tego obserwujesz jeszcze co inni kierowcy robią - ja taki idealny nie jestem....

    15 11
  • ~Arteks 2020-02-20 14:13:04

    @rumun150 - proszę cię... nie strasz, że ignorujesz znaki drogowe? Czasami naprawdę w takich dyskusjach wychodzą ciekawe rzeczy - z nieznajomością przepisów czy dyletanctwem spotykam się dość często ale rzadko ktoś wprost pisze, że można nie zauważać znaków jadąc pierwszy raz. Nigdy nie można jeździć na pamięć, a jak się jest w nowym miejscu to trzeba zachować wyjątkową ostrożność!

    13 16
  • ~bartezz 2020-02-20 14:14:26

    Arteks - z twoich wpisów można śmiało wywnioskować, że jesteś niedzielnym kierowcą bo jak sam przyznajesz głównie podróżujesz pociągami i komunikacją miejską. Mało poruszasz się autem po mieście i okolicach więc problemu nie znasz.
    Przejedź się autem po śródmieściu ulicami 3-go Maja, Plac Kopernika, Zebrzydowicka obok Kauflanda, Chwałowicka w stronę centrum, Janiego na Wawoku to oczy dopiero otworzysz jakie piękne dziurawe drogi mamy w Rybniku i to w centrum! Nie mówię już o dziurawym poligonie na osiedlu domków jednorodzinnych obok stadionu to też centrum jakby nie było! Skąd ty możesz wiedzieć o nieoświetlonych drogach i przejściach wieczorami i nocą jak ty już o tej porze przebywasz przed ekranen kompa i tworzysz elaboraty....zresztą teraz też tworzysz.

    wieczorami

    25 5
  • ~Anka Pawlik 2020-02-20 14:19:47

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    1 10
  • ~sympatykrybnika 2020-02-20 14:49:40

    Samorząd ma kolejne nowe miejsca, w których należy zastosować właściwą infrastrukturę do USPOKOJENIA RUCHU *, nawet w tym przypadku tej drogi, która jest drogą wojewódzką.

    * Strefa uspokojonego ruchu – strefa miejska, w której dominują działania obejmujące organizację ruchu zmieniającą trasy przejazdów w obrębie dzielnicy lub miasta, a także zmiany w ukształtowaniu jezdni, wprowadzenie rozmaitych fizycznych ograniczników, mających na celu zmniejszenie prędkości i wielkości ruchu w interesie bezpieczeństwa i podwyższenia jakości środowiska.

    6 4
  • ~Abisall 2020-02-20 14:51:04

    ~rumun150 To co chciałbym napisać miałoby skutek w postaci usunięcia wpisu.
    Skoro, jak napisałeś, twierdzisz że możesz z pełną premedytacją swoją jazdą stwarzać zagrożenie na drodze i do tego uważasz że możesz usprawiedliwić przeniesienie konsekwencji i odpowiedzialności za TWOJĄ nieuwagę na pieszego/ innych uczestników ruchu to nie masz psychicznych zdolności do zasiadania za kierownicą. O moralnych nie wspomnę.

    9 4
  • ~sympatykrybnika 2020-02-20 14:53:05

    Ten koszmar z wypadkami za kilka lat będzie zanikał dzięki sztucznej inteligencji i 5G.
    Volvo Cars pracuje nad wprowadzeniem nowej strategii bezpieczeństwa. Jej celem jest projektowanie samochodów, w których nie dochodziłoby do wypadków. Szwedzki producent dąży do tego, aby autach Volvo nikt nie ginął i nie odnosił obrażeń. Ideą - bezkolizyjna wizja przyszłości.
    Producenci samochodów na całym świecie pracują nad kamerami, czujnikami, radarami i innymi technologiami, które mają pozwolić pojazdom i towarzyszącej im infrastrukturze zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    Pozostaje sprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym na dzisiaj. Musimy coś robić. Nie możemy przejść do porządku dziennego (pominąć, zignorować coś, nie zajmować się czymś, nie przywiązywać wagi do czegoś) nad wypadkami na przejściach dla pieszych.

    5 5
  • ~jabibe 2020-02-20 14:53:19

    @rumun150 - proszę cię... nie strasz, że ignorujesz znaki drogowe?

    @Arteks ale on nigdzie nie napisał, że IGNORUJE znaki. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Czy to twoja celowa ignorancja i manewr, żeby sobie podpasować argumenty? Rumun zwrócił uwagę na sytuacje gdy faktycznie komuś może zdarzyć się przeoczenie i nie wynika to z celowego zachowania kierowcy.

    14 1
  • ~pprywatne 2020-02-20 15:09:13

    ~leon32 - Słusznie zauważyłeś z tymi drzewami, podobnie jest z barierkami i ze znakami na wysepkach. Można odnieść wrażenie, że nikt tego nie projektuje i stawia to wszystko przypadkowo i jak popadnie zasłaniając widoczność.

    13 3
  • ~kucz 2020-02-20 15:43:36

    Zadna zmiana przepisów nie pomize tylko zdrowy rozsądek. Idziemy na pasy patrzymy lewo prawo lewo i idziemy jak jesteśmy pewni, osobiście zawsze sprawdzam czy wolne jest nawet jak mam zielone. Rozsadek a nie widze pasy i gnam bo mam pierwszenstwo

    16 1
  • ~sympatykrybnika 2020-02-20 15:45:56

    ~jabibe, mam pytanie: Czy gdy faktycznie komuś może zdarzyć się przeoczenie znaku drogowego i nie będzie ono wynikało z celowego zachowania kierowcy jest przestępstwem drogowym, tym bardziej że będzie się to związane z wypadkiem drogowym????

    8 7
  • ~jabibe 2020-02-20 16:12:51

    ~sympatykrybnika A Ty nigdy na kogoś nie wpadłeś idąc chodnikiem, odwracając się przy sklepowej półce? Nigdy nie upieprzyłeś kabla przy remoncie, nigdy nie przyciąłeś sobie palca? W necie to każdy jest idealny.

    Zwróć uwagę, że ja zwróciłem uwagę na "zabawę" słowami arteksa który dopowiedział sobie coś do wypowiedzi jednego użytkownik zarzucasz komuś celowe działania zapominając, że jesteśmy tylko ludźmi dlatego każdy myślący człowiek powinien brać pod uwagę ludzkie błędy, w każdej dziedzinie życia.

    I nie nie rozgrzeszam nikogo, ale do k nędzy ludzkie błędy się zdarzały, zdarzają i będą zdarzać i żadne przepisy tego nie zmienią.

    7 2
  • ~Arteks 2020-02-20 16:18:33

    @jabibe - przeczytaj jeszcze raz @rumuna. Nie chciałbym aby nie ustąpił ci pierwszeństwa, wjechał do ciebie i powiedział, że nie zna okolicy i nie widział znaku "ustąp pierwszeństwa"... Ja z kolei jak jestem w obcym mieście - zachowuję się jeszcze ostrożniej niż w swoim. I dzięki temu unikam wypadków. @bartezz - ale to jest dla mnie atut, a nie wada, że mieszkając w mieście - auto wykorzystuję tylko w szczególnych koniecznościach, a nie "do wszystkiego". :))) Dbam przy tym również o kondycję, stawy i serce. :) Jako kierowca nie potwierdzam twoich przesadyzmów. Stan dróg w Rybniku jest przyzwoity i lepszy niż w wielu miejscowościach województwa - efekt wielu kompleksowych inwestycji zarówno z budową kanalizacji jak i z modernizacjami ze środków unijnych. Zresztą sam popatrz wielu kierowców skarży się w Rybniku na korki czy objazdy - ale mało kto na dziury... Wczoraj jechałem przez dwa podane przez ciebie przykłady na "tragiczny stan dróg" - Pl. Kopernika i Zebrzydowicka obok Kauflandu - nie potwierdzam aby tam były uszkodzenia które powodowałoby dyskomfort, zmniejszenie prędkości czy uszkodzenie auta! Potwierdzam Chwałowicką ale to jest raptem kilkanaście metrów i to pewnie to tej wiosny zrobią. Znowu wypadasz blado z takimi przykładami jak na 140 tys. miasto i kilka tysięcy km dróg. Nie ma w Rybniku dróg o takiej skali dziur jak np. DW 929 (na terenie Jankowic czy Świerklan) czy 933 z Jastrzębia do Wodzisławia - zresztą obydwie mają być remontowane bo są naprawdę w opłakanym stanie.

    4 14
  • ~tf2 2020-02-20 17:21:15

    Spokojnie Gruby, będziesz jeszcze bezpieczniejszy:

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zakaz-wjazdu-do-centrow-miast-dla-duzych-suv-ow-pojawiaja-sie-takie-pomysly/l6t9ej1

    Faktem jest, że czerwone pasy na ulicy pogorszyły bezpieczeństwo: zmniejszyły przestrzeń dla pieszych i prowokują do kolizji z samochodem.
    Wiele wypadków w tym mieście wynika ze złej organizacji. Dobrym przykładem prowokowania do wypadku jest skrzyżowanie Kościuszki - Saint Valier - tam samochód ma zielone światło i pieszy w tym samym czasie.

    11 4
  • ~lewy_gwint 2020-02-20 17:40:46

    Paradoksalnie, aby poprawić bezpieczeństwo pieszych.... należałoby zlikwidować wiekszość tych przejść pozostawiajac tylko te o ruchu kierowanym.

    10 1
  • ~sympatykrybnika 2020-02-20 19:03:03

    Dlaczego piesi giną na polskich drogach - statystyki POLICJI za 2019 rok
    Winę pieszego uznano w zaledwie siedmiu procentach wszystkich zdarzeń drogowych. Wypadki były, gdy nieostrożnie wkraczali oni na jezdnię przed jadącym pojazdem.
    Policyjna drogówka podsumowała 2019 r. na drogach. Tym razem pod kątem pieszych. Kim są sprawcy wypadków drogowych?
    Za wypadki z pieszymi odpowiadają głównie kierowcy – to z ich winy doszło do 67,5 proc. wszystkich zderzeń z pieszymi. To wyższy odsetek niż rok wcześniej.
    Piesi giną dlatego, że kierowcy nie ustępują im pierwszeństwa na pasach – to 62,2 proc. wszystkich wypadków; nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przez kierowcę to trzecia najczęstsza przyczyna wszystkich wypadków drogowych w Polsce (12 proc.).
    Do najczęstszych przyczyn wypadków z winy kierowcy należały: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (30 proc.), nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na wyznaczonym przejściu (20 proc.), niedostosowanie prędkości do warunków jazdy (13 proc.) oraz nieprawidłowa zmiana pasa ruchu (9 proc.).
    Wina pieszego została uznana w zaledwie siedmiu procentach wszystkich zdarzeń (62). Wypadkami najczęściej kończyło się nieostrożne wkraczanie pieszych na jezdnię przed jadącym pojazdem (35 proc.), przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym (29 proc.) lub wchodzenie na jezdnię na czerwonym świetle (27 proc.).
    Jak wynika ze statystyk stołecznej policji drogowej, piesi stanowią aż 60 proc. osób zabitych na warszawskich drogach. Podobne przyczyny wypadków odnotowano w Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu.
    Według raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu rok wcześniej na polskich drogach zginęło w sumie 2862 osób.
    Co drugi zabity pieszy ginął właśnie na przejściu.
    Ze statystyk wynika również, że do największej liczby wypadków doszło we wrześniu 2019 r. Wiele takich zdarzeń miało też miejsce w październiku, maju i czerwcu. Miesiącem, w którym załogi wypadkowe drogówki musiały interweniować najrzadziej, był natomiast luty.
    Policjanci w swoim zestawieniu uwzględnili także podział na dni tygodnia oraz pory dnia. W ubiegłym roku do wypadków najczęściej dochodziło na początku tygodnia.
    Niemal 30 proc. wszystkich ubiegłorocznych wypadków przytrafiło się między godzinami 14 a 18. Najwięcej jednak ofiar śmiertelnych odnotowano w przedziale czasowym 10–14.
    Przy opracowaniu statystyk policjanci biorą pod uwagę wiele czynników, także przyczyny wypadków oraz ich sprawców.
    W 2019 r. aż 93 proc. wypadków spowodowali kierowcy. Najliczniejszą grupę stanowią wśród nich osoby między 25. a 39. rokiem życia.

    9 4
  • ~Azaharix 2020-02-20 19:24:30

    Na szczęście nigdy nie zostanę potrącony - zawszę patrzę czy mogę wejść na jezdnię i nawet jak już na niej jestem to obserwuję czy kierowcy aby na pewno hamują, a w razie czego mogę momentalnie się zatrzymać lub ewentualnie podbiec. Daje to praktycznie 100% bezpieczeństwa :) Zwalanie całej odpowiedzialności na kierowców, to brak wyobraźni które może kosztować kalectwo, albo śmierć.

    6 4
  • ~Abisall 2020-02-20 21:15:56

    "Zwalanie całej odpowiedzialności na kierowców, to brak wyobraźni które może kosztować kalectwo, albo śmierć."
    Ale to są twarde jednznaczne dane - pozyskane albo w wyniku analizy statystyk policyjnych albo zawarte w raporcie sporządzonym przez wykwalifikowanych dysponujących specjalistyczną wiedzą i narzędziami fachowców. I powtórzę kolejny raz - wg ww raportu

    „Piesi dochodzący do przejścia z reguły rozglądają się i oceniają sytuację pod kątem możliwości przekroczenia jezdni”
    Wtargnięcia na jezdnię dokonuje mniej niż 0,5 % przechodniów, ale odsetek kierowców którzy zbliżając się do przejścia na 10 metrów przekracza prędkość to 68% poza terenem zabudowanym i ~40% w terenie zabudowanym.
    Twarde, udokumentowane dane vs bredzenie chamów za kółkiem

    12 5
  • ~Azaharix 2020-02-21 10:25:29

    @ Nazywasz mnie chamem za wyrażenie opinii? I kto tu jest chamski... Gdyby piesi się w 100% stosowali do kodeksu ruchu drogowego art 14 to potrąceń by było dużo mniej. Mało który kierowca ma rejestrator żeby potem się wybronić, a policja z automatu bierze stronę pieszego choćby ten wbiegł prosto pod koła. A potem masz te swoje statystyki. Czekam na "przepraszam" jeśli jesteś kulturalnym człowiekiem.

    2 6
  • ~Arteks 2020-02-21 10:36:41

    @lewy_gwint - gdyby rzeczywiście decydentom zaczęło zależeć na bezpieczeństwie pieszych to musieliby: 1) zamknąć niektóre ulice w centrum dla ruchu samochodowego 2) budować bezkolizyjne przejścia dla pieszych - tak jak budują bezkolizyjne węzły dla kierowców (kładki, przejścia podziemne) 3) na prostych i głównych ulicach (Kościuszki, 3 Maja, Wyzwolenia) ustawiać fotoradary. Czyli generalnie - mniej pieniędzy na nowe drogi - więcej na bezpieczeństwo. A jak jest? Sami pomyślcie ile miasto wydało/wydaje w ostatnich latach na drogi - ile na pieszych. Kontrast będzie taki jak odległość między Ziemią a najbliższą planetą...

    2 6
  • ~Abisall 2020-02-21 10:54:42

    ~Azaharix
    Nie mam za co.
    Jak uważasz że Policja fałszuje raporty to masz do wglądu również badanie z którego pochodzą liczby jakie przytoczyłem - tam m.in stali ludzie i obserwowali co się dzieje na drodze w otoczeniu przejść etc a wyniki zawarli w raporcie.

    4 1
  • ~Azaharix 2020-02-21 12:21:58

    @Abisall Widze że czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną. Zaraz fałszowanie - raczej rutyna. Podjezdzasz pod kolejny wypadek, wpisujesz jako przyczynę nadmierna prędkość żeby nie trzeba było specjalnie się nad tym rozwodzić a żeby w papierach był porządek i wszystko pasuje. Po prostu ostrożnego człowieka nie potrącisz, chyba że go zaczniesz autem gonić po chodniku...

    1 4
  • ~Abisall 2020-02-21 12:34:27

    @ up
    "W 2018 r. na polskich drogach zginęło 803 pieszych, co trzeci (271) wyłącznie na przejściach dla pieszych, a ponad połowa (428) w miejscach przeznaczonych dla pieszych (przejścia, ale też skrzyżowania, chodniki, pobocza, jedna osoba została śmiertelnie przejechana na przystanku).:

    5 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na czym Miasto Rybnik powinno oszczędzać?









Oddanych głosów: 3015