zamknij

Wiadomości

Wypadek na Obwiedni Południowej. 21-latek potrącił pieszego (foto)

2020-02-19, Autor: 

Poważny wypadek na Obwiedni Południowej. Przed 18.00 potrącony został pieszy. Występują utrudnienia w ruchu.

Reklama

Do wypadku doszło na Obwiedni Południowej, na wysokości skrzyżowania z ulicą Krzyżową.

- Do potrącenia doszło na oznakowanym przejściu dla pieszych. Ucierpiał 65-latek, który został przewieziony do szpitala - mówi asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik KMP w Rybniku.

Uwaga kierowcy, występują utrudnienia w ruchu, zwłaszcza na ul. Raciborskiej i Wodzisławskiej!

AKTUALIZACJA (godz. 18.55): jak dowiadujemy się od rzecznik policji, 21-letni kierowca nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu na pasach. 

- 65-latek przechodził z lewej strony na prawą. Kierowca był trzeźwy, ale za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego utracił prawo jazdy - wyjaśnia policjantka.

Oceń publikację: + 1 + 63 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (40):
  • ~sympatykrybnika 2020-02-19
    18:32:03

    Czekamy na nowe przepisy, według których ma to wyglądać tak:
    Nowe przepisy NIE OZNACZAJĄ, że piesi będą mogli wchodzić na przejście w każdej chwili i bez względu na okoliczności. W projekcie zmian w prawie drogowym zapisano:
    Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo pieszy przechodzący przez jezdnię lub torowisko, jest OBOWIĄZANY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ oraz (...) korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    Pieszy będzie musiał OBSERWOWAĆ drogę jeszcze przed wejściem na przejście. Podobnie jest z kierowcami:
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na tym przejściu.
    Obecnie kierowca, zbliżając się do przejścia dla pieszych, musi zachować szczególną ostrożność i musi zmniejszyć prędkość tak, by móc w porę zareagować na nagłe sytuacje. Zmianie zatem ulegnie to, że prowadzący pojazdy zostaną ZOBOWIĄZANI DO OBSERWACJI NIE TYLKO PRZEJŚĆ, ALE RÓWNIEŻ ICH OTOCZENIA.

  • ~Sebastian Ryszka 2020-02-19
    19:26:16

    99 30

    Naopowiadaliście bajek o pierwszeństwie pieszego na pasach ,to macie .Nie żyje człowiek ,a drugi ma wyrzuty sumienia ,i utrata prawa jazdy.Było by po staremu ,że najpierw w prawo potem w lewo i jeszcze raz w prawo nie było by tragedii .Kilka dni temu stałem przy pasach widziałem ,że jadą samochody ,więc czekam .A tu pewien kierowca spanikował i na siłę starał się wyhamować przed pasami ,ale pojazd za nim nie zdążył i stłuczka ,dobrze ,że nie wszedłem na te pasy ,bo i ja doznał bym drobnych otarć i potłuczeń.

  • ~Sebastian Ryszka 2020-02-19
    19:29:35

    19 42

    Przepraszam z tytułu wywnioskowałem ,że wypadek śmiertelny ,ale puki co pisze ,że potrącenie .Na szczęście !!!

  • ~toszo1 2020-02-19
    19:43:58

    90 11

    Witam,
    raczej Wodzisławska, obok kwiaciarni i ubezpieczeń.Ale do rzeczy:
    Popierając poprzedni komentarz od sympatykrybnika, apel do pieszych- włączcie też wyobraźnie, bo nie zawsze kierowca jadąc po ciemku w deszczu ma szansę was widzieć, tym bardziej że samochody jadący z drugiej strony oślepiają nieco swymi światłami.Obserwujcie drogę z obydwu stron !!! A może było tak(sądząc ze zdjęcia), że pieszy wyszedł zza jadącego z naprzeciw samochodu?

  • ~PawelE39 2020-02-19
    19:57:28

    94 7

    A moze by tak sie ktos zainteresowal oswietleniem samochodowym ?? Mandaty i zabieranie dowodow za ustawienie swiatel a wlasciwie ich brak. Przy takiej pogodzie po ciemku jadace z naprzeciwka auta tak oslepiaja ze nie raz trzeba wyhamowac do drugiego biegu bo przez te kilka sekund guzik widac.

  • ~Arteks 2020-02-19
    20:29:48

    @toszo1 - a co z wyobraźnią nas - kierowców? To już chyba 6(!) wypadek w tym roku na przejściu dla pieszych - czyli w jednym z nielicznych miejsc gdzie pieszy powinien czuć się chociaż trochę bezpieczny. @PawelE39 - zgadzam się z tym i dlatego warto po mieście w okresie zimowym lub w czasie deszczu jeździć wolniej. A przy okazji - widzi się prawie codziennie auta które jadą np. tylko na lewym lub prawym oświetleniu. To dość łatwo można zauważyć bo przecież zapala się kontrolka, wieczorem nie sposób tego nie zauważyć. A mimo to ignoranci tak jeżdżą...

  • ~sympatykrybnika 2020-02-19
    20:40:10

    19 15

    ~PawelE39 jak trzeba, to trzeba wyhamować do drugiego biegu i koniec.

  • ~artefaks 2020-02-19
    20:54:39

    52 22

    A przy okazji - widzi się prawie codziennie auta które jadą np. tylko na lewym lub prawym oświetleniu. To dość łatwo można zauważyć bo przecież zapala się kontrolka,

    mułło. co to znaczy na lewym , lub prawym oświetleniu. Samochód ma światła drogowe , mijania , postojowe , sygnalizacyjne itp. Ale lewe , lub prawe ? Nie pomyliłeś samochodu z lokomotywą gdzie starzy maszyniści wywieszali dodatkowe oświetlenie dla wskazania po którym torze jadą? Nie dołożyłeś przyjacielu za dużo do pieca ?

  • ~PewienRybniczanin 2020-02-19
    21:03:46

    41 8

    Najlepiej od razu zabrać prawo jazdy kierowcy, a co jeśli to pieszy wtargnął na pasy? Jakoś w artykule o potrąceniu dziecka przez kuriera w Wielopolu nie było informacji o tym czy zostało mu zabrane prawo jazdy. Oj czasem warto jest mieć kamerę w samochodzie, ale nie taką za 100 zł.

  • ~mewa74 2020-02-19
    21:03:58

    31 45

    Naprawdę nie rozumiem. Jadę drogą widzę znak "przejście dla pieszych", to wiem, że muszę zwolnić i mieć wytężony wzrok. Przecież te przejścia dla pieszych nie wyskakują nagle znikąd.

  • ~ 2020-02-19
    21:07:40

    18 4

    Mi się zapala ta sama kontrolka bez znaczenia czy włączę prawy kierunkowskaz, czy lewy.
    Chyba, że chodzi o takich co jeżdżą na światłach awaryjnych?

  • ~1floyd 2020-02-19
    21:36:50

    66 2

    Zmierzch, deszcz, słabo widoczny pieszy, można gdybać. Faktem jest że, obecne oświetlenie nowych samochodów, jest super, ale dla ich prowadzących. Kierowcy pojazdów jadących z przeciwka często są oślepiani strumieniem mocnego światła. A wtedy łatwo nie zauważyć pieszego. Ubrany na ciemno, w tych warunkach często skulony, bez elementów odblaskowych, zlewa się z otoczeniem. Do tego bezgraniczna pewność, swojego pierwszeństwa na pasach, i tragedia gotowa. Sam dzisiaj, mimo bardzo wolnej jazdy, gwałtownie hamowałem przed pasami. Bo pani idąca chodnikiem, weszła na pasy bez zatrzymania. Do tego pole widzenia, zasłaniał jej trzymany w ręce parasol. Mój apel do pieszych. Uważajcie na pasach. Jak mawiał lata temu mój instruktor nauki jazdy. Cmentarze są pełne osób z pierwszeństwem.

  • ~artefaks 2020-02-19
    21:45:42

    64 2

    ~mewa74 2020-02-19 21:03:58
    Naprawdę nie rozumiem. Jadę drogą widzę znak "przejście dla pieszych", to wiem, że muszę zwolnić i mieć wytężony wzrok. Przecież te przejścia dla pieszych nie wyskakują nagle znikąd.

    Mewa . Nie chcę bronić kierowców.Ale dzisiaj wcześnie rano w terenie słabo oświetlonym i w ciemnym ubraniu staneła przy pasach bardzo rozważna pani chcąc się upewnić że ją na pewno widzę. Oczywiście chętnie ją przepuściłem,Ale ona weszła na pasy dopiero gdy się upewniła że ją z pewnością widzę.
    Czy przechodząc przez pasy w ciemności , mgle , gołoledzi , deszczu wbiegniesz na pasy bez upewnienia się że kierowca ma szansę zareagować? Ludzie dbajcie o swoje życie i zdrowie.
    Co ci przyjdzie z tego jak zginiesz na pasach mając pierwszeństwo ?

  • ~Grzegorz Monika Nowak 2020-02-19
    21:46:40

    15 15

    ~Artefaks~lewe lub prawe oświetlenie przypuszczam iż chodziło że tylko z jednej strony ma sprawne żarówki i zarniki działają z jednej strony lub z prawej, może teraz rozumiesz? Jak nie to wróć się do podstawówki. A więc tak, 21latek potrącił człowieka na pasach, można sugerować również że poczuł się jak mistrz kierownicy, i nie zważając na warunki atmosferyczne, deptał po gazie, nie wykluczając również tego że pieszy mógł wtargnąć na jezdnię, bo niektórzy uważają się za święte krowy, wchodzą na pasy myśląc że auto po naciśnięciu hamulca odrazu się zatrzyma. A może również być tak jak to często bywa pieszy szedł ubrany na ciemno, już o 18:00jest ciemno tak więc bardzo słabo ich widać, może warto założyć choć jeden mały odblask, albo ubrać bardziej jaskrawe ciuchy jeśli się idzie wieczorem? A również powinna policja zwracać uwagę na tych którzy 24/h jeżdżą na przeciwmglowych, ludzie przecież kontrolka świeci, to nie idzie nie zauważyć tego że są włączone. A podczas deszczu przeciwmgłowe zamiast pomagać nam jeszcze bardziej według mnie przeszkadzają. A co do pieszych, warto porozglądać sie w prawo i w lewo, zanim wejdzie się na przejście dla pieszych, ROBICIE TO DLA SIEBIE, a nie dla kogoś.

  • ~arkussinus 2020-02-19
    22:49:46

    30 5

    panie Ryszka jak już chcesz pouczać innych, to rób to z trzeźwą głową!! Mnie uczono, że "popatrz w lewo, potem w prawo i jeszcze raz w lewo" i dopiero przechodź, ale może w Rybniku ruch jest lewostronny???

  • ~pprywatne 2020-02-19
    23:35:52

    55 1

    Ja przechodzę przez jezdnię tylko wtedy, gdy jestem pewien, że nikt mnie nie przejedzie. Obojętnie czy mam pierwszeństwo, czy zielone światło.

  • ~Karolina# 2020-02-20
    07:47:27

    34 2

    Następne!!! W Katowicach, np. przy Mickiewicza (w kier. Stawowej) z chwilą wejścia pieszego na przeście, pasy w całości "świecą" i pulsują. W Rybniku przejścia, choć zgodnie z przepisami oznakowane, to są niewidoczne. NIKT z kierujących nie ma możliwości zauważyć nieoznakowanego pieszego wchodzącego na pasy w deszcz, po zmroku. Co z tego, że droga oświetlona, jak lampy nie oświetlają wyraźnie drogi (tu wyjątek, ul. Rudzka od Stodół do Orzepowic), piesi bez odblasków, przejścia po zmroku niewidoczne. Może wreszcie, zamiast malowania jakiś niepotrzebnych na drodze publicznej pasów, kontrapasów dla wybrańców, zrobi się w końcu coś z tymi przejściami dla pieszych.

  • ~Marta Zielińska 2020-02-20
    08:08:00

    1 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Jan R. 2020-02-20
    08:18:31

    19 1

    Szanowna Redakcjo interesuje mnie ile osób ucierpiało przechodząc przez ulicę poza przejściami dla pieszych. Wydaje się, że najbardziej niebezpiecznymi miejscami do przechodzenia przez jezdnię są oznakowane przejścia dla pieszych. Wniosek jest jeden uprzywilejowanie polaków na przejściach jest głównym powodem ich nieszczęść. Dlaczego tak się dzieje? Otóż Polacy to jeden z najbardziej nieodpowiedzialnych narodów. Myślą, że ktoś - posłowie - ustalając durne przepisy uratują ich od tych nieszczęść - nic bardziej mylnego.

  • ~Król Janusz 2020-02-20
    08:27:47

    32 3

    W okolicach godziny 18 wczoraj w Rybniku warunki były fatalne. Padało, mokra nawierzchnia i spory ruch.
    Piesi nie myślą.
    Pieszego nie widać.
    Auto jest duże, oświetlone, słychać z daleka(chyba, że elektryk)
    Nie rozumiem takich wypadków.
    Piesi włączcie myślenie!

  • ~Arteks 2020-02-20
    09:56:35

    4 22

    @KrólJanusz @Karolina# - skończcie wreszcie z takimi głupimi tekstami bo to trochę tak jakby tylko w Polsce były zimą ciemne wieczory lub tylko w Polsce padał deszcz czy śnieg. Kiedyś ktoś nawet zasugerował, że auta w Polsce mają inne hamulce niż te w Niemczech. ;P Kierowcy w naszym kraju przekraczają szybkość, niektórzy nie mają okularów - a powinni, sporo kierowców nie nadaje się do prowadzenia pojazdów w dzień, a co dopiero po zmroku. W dodatku wielu niestety nie szanuje ani pieszych ani innych użytkowników dróg - bo przecież u nas mamy nie tylko dużo wypadków z pieszymi ale także pełno kraks, uderzeń w drzewa czy innych wypadków. Dlatego przewodzimy w europejskich statystykach i muszą się zmienić przepisy. Musimy zaakceptować (dla wspólnego dobra) wyższe mandaty i więcej fotoradarów. To co pisze jest może niepopularne - ale prawdziwe. Sam jestem kierowcą i codziennie stykam się z przypadkami które albo klasyfikowałyby się do komedii albo thrillera na drodze. @artefaks - za kierownicą trochę jesteś jak ruski oligarcha który nie musi liczyć się z jakimś pieszym. A w swojej chałupie żyjesz ze swoim piecem jak... babuszka na skraju tajgi. ;)

  • ~Król Janusz 2020-02-20
    10:02:19

    15 4

    ~Arteks Nie raz już wątpiłem w to, że jesteś kierowcą.
    Sorry ale chyba niedzielnym.
    Owszem są różne oszołomy na drogach, ale najczęściej piesi to święte krowy i nie patrzą gdzie lezą.

  • ~artefaks 2020-02-20
    10:25:54

    6 0

    ~Grzegorz Monika Nowak 2020-02-19 21:46:40
    ~Artefaks~lewe lub prawe oświetlenie przypuszczam iż chodziło że tylko z jednej strony ma sprawne żarówki i zarniki działają z jednej strony lub z prawej, może teraz rozumiesz?

    Gdyby w tle nie zginął człowiek. To może by było Pani Nowak śmieszne. Z tego względu że ocenia Pani mój poziom percepcji bardzo nisko. To proszę o doprecyzowanie. Które światła w samochodzie są prawe , które lewe ? Jak trzeba stanąć by to ocenić ? Rozumiem co to są drzwi lewe , lub prawe . Ale światła w samochodzie ?

  • ~artefaks 2020-02-20
    10:32:27

    6 1

    Pani Nowak napisała :
    A co do pieszych, warto porozglądać sie w prawo i w lewo, zanim wejdzie się na przejście dla pieszych, ROBICIE TO DLA SIEBIE, a nie dla kogoś..

    Zgoda Pani Nowak trzeba się rozglądać. Ale tylko taka uwaga czysto techniczna. W Polsce przed wejściem na pasy zawsze uczono by się rozejrzeć w lewo , w prawo i jeszcze raz w lewo. Sposób zalecany przez Panią obowiązuje w krajach z organizacją ruchu lewostronnego np. w UK

  • ~mewa74 2020-02-20
    11:08:52

    9 4

    Jeżdżę od 1973 roku, po Polsce, za granicą (po wyjeździe pana Małka, to nie wiem czy to nie wstyd przyznać się, że ma się rodzinę na Kanarach). Wiem, jestem starej daty i tzw. kindersztuba ma dla mnie znaczenie. Nigdy nie zdarzyło mi się określić pieszego świętą krową. Poza tym niech każdy sam sobie odpowie, czy jako kierowca zachowuje się prawidłowo, nie jedzie z komórką przy uchu. Zawsze pod takimi artykułami tylko, bo piesi to, piesi tamto, bo telefon, bo słuchawki. A prawda jest taka, że i po drugiej stronie barykady jest podobnie. Więc jeśli apelować, to może do obu stron. Skoro wiem jako kierowca, że ci piesi są tacy beznadziejni, to tym bardziej uważam, dla własnego dobra, bo owszem, tak jak często powtarzacie w tym starciu wygra kierowca, ale i tak lekko mu nie będzie żyć ze świadomością, że był świadkiem wypadku. A przecież wystarczy jeździć po mieście z dozwoloną prędkością, a widząc znak, że zbliżam się do przejścia zwolnić i mieć oczy dookoła głowy. Na przejazd kolejowy nikt się przecież nie pcha bezmyślnie.

  • ~psyche09 2020-02-20
    11:27:15

    3 4

    Oczywiście. Znowu pieszy winny. A kierowcy niebożątką zbliżając się do pasów myślą o niebieskich migdałach. Ileż to razy idac od przystanku Meksyk Kamyczek pod wiaduktem, chcąc przejsc na lewą stronę, przed rondem, muszę uważac czy kierowca gapi się w ogole na to przejscie, czy juz na rondo. Bo co tam... Z gwozdziem by trzeba chodzic. Przy zaparkowanych byle jak autach na chodnikach byłby jak znalazł.

  • ~psyche09 2020-02-20
    11:28:09

    2 2

    ~mewa74
    W punkt!

  • ~truman20 2020-02-20
    16:47:37

    9 0

    Arteks - to nie oni piszą głupie teksty tylko ty. Całkiem niedawno pisałem, że na obwiedni pd. co chwila może dochodzić do takich sytuacji - no i stało się nawet prędzej niż myślałem. Oświetlenie za grube pieniądze świeci z dupy. Lepiej jakby w ogóle nie świeciło, bo szkoda prądu. Jeżdżę tam codziennie po ciemku i tam naprawdę widoczność pieszego jest marna. Nie wiem kto odebrał taki bubel i kto robi nowe oświetlenie drogi bez doświetlenia przejść.

  • ~Arteks 2020-02-20
    17:04:01

    2 10

    @truman20 - do takich sytuacji nie dochodzi tylko na Obwiedni - ale w różnych miejscach miasta i nie tylko wieczorem ale także w dzień (dzisiaj na Wyzwolenia). Kierowcom wybudowano obwodnice, autostrady i wyremontowano drogi, nie podwyższa się od lat mandatów, nie chroni się za bardzo praw pieszych, polikwidowano fotoradary - więc "można pędzić przez miasto" i skutki są opłakane. Gdyby tak doszło w naszym mieście do napadu na 7 osób w ciągu dwóch miesięcy - ale byłoby larum... Ale w przypadku mototerroru i jego skutków - jakoś społeczeństwo jest za bardzo wyrozumiałe.

  • ~Bodzio207 2020-02-20
    19:53:29

    3 2

    Nie dziwię się, że w końcu doszło tam do wypadku. Tych pasów równie dobrze mogłoby nie być, bo kierowcy i tak ich nie respektują. Jak już cudem z jednej strony się ktoś zatrzyma, to i tak drugi ci przejedzie przed nosem. Wiem bo mieszkam w pobliżu i doskonale znam sytuację na tych pasach.

  • ~Gibon 2020-02-20
    21:42:21

    3 0

    Jak znam życie to za kilka tygodni urzędnicy zdecydują że najbezpieczniej będzie kiedy pasy zlikwidują, jednocześnie wszystkim mieszkańcom pobliskiego osiedla pokażą gest Lichockiej i po problemie. To że kierowcy nie jeżdżą tam wg przepisów nie jest wcale problemem...

  • ~truman20 2020-02-21
    09:54:42

    7 0

    Arteks - patrzysz na to zbyt subiektywnie. Ciągle tylko mototerroryzm i tak w kółko. Każdy ma swoje przepisy i gdyby się do nich stosował, to nie byłoby wypadków na przejściach. Pieszy ma się zatrzymać i upewnić czy może bezpiecznie przejść i wtedy dopiero przechodzić oczywiście ciągle zachowując uwagę. Nawet jeśli pojazdy będą pędziły 150km/h, to nie powinno się nic stać, bo albo się zatrzymają, albo przejadą - wtedy klient przechodzi na drugą stronę a za rogiem stoi policja i łapią piratów wlepiając im taki mandat, że nie będą wiedzieli którędy do domu - taka powinna być kolej rzeczy. Pieszy jest na jezdni GOŚCIEM i tak powinno pozostać jeśli chce żyć i cieszyć się zdrowiem. Tego pana powyżej pewnie pojazd z lewej przepuścił i pan uznał, że może wejść i bez uwagi kroczył na drugą stronę. Nie wiem z jaką prędkością musiałby jechać gościu puntem żeby pieszy nie był w stanie go zauważyć. Ile trwa przekroczenie jednego pasa? 3-4 sekundy? To punto musiało być bardzo blisko tego przejścia i zgodnie z przepisami ten pan nie powinien w ogóle wejść na to przejście, tylko poczekać aż się pojazd zatrzyma lub przejedzie. Tu nie ma nic skomplikowanego - proste logiczne zadanie. Oczywiście jestem jak najbardziej za poprawą bezpieczeństwa pieszych i kierowców, ale nie potrzeba zmieniać prawa, bo nie jest złe. Wystarczy zwykłe, proste doświetlenie przejścia lub przejścia aktywne, wtedy i piesi zyskają i kierowcy. Koszt marginalny w porównaniu z pierdołami, na które miasto wydaje krocie a wszyscy będą się czuli bezpieczniej. Więcej patroli egzekwujących prawo od kierowców i już będzie lepiej.

  • ~Arteks 2020-02-21
    10:47:13

    1 6

    @truman20 - prawo jest złe, niedostosowane do współczesnego ruchu pojazdów ale do czasów kiedy pojazdów było ze 100x mniej. Nie widzisz logiki w tym, że jeśli piesi mieliby bezwzględne pierwszeństwo na pasach w terenie zabudowanym to uzyskujemy 4 korzyści z tego: 1) logiczny i zrozumiały przepis dla wszystkich
    2) kierowcy po głównych ulicach pojadą wolniej bo nie będą zakładać, że to oni mają pierwszeństwo 3) nie będzie niejednoznacznej sytuacji dla kierowcy - co pieszy chce zrobić, czy on chce przejść, a może nie chce, teraz tego nie wiemy i czasami obie strony źle interpretują intencje, pieszy myśli, że go widzisz i się zatrzymasz, ty myślisz, że on widzi auto i niech sobie czeka 4) pojawi się wiele nowych pasów, szczególnie na wsiach - gdzie ich bardzo często w ogóle nie ma albo są tylko przy szkołach. Kolejna sprawa to likwidacja wspólnego zielonego światła dla pieszych i skręcających kierowców na skrzyżowaniach ze światłami. To również jest anachronizm z czasów komuny - którego w innych krajach nie ma.

  • ~Arteks 2020-02-21
    10:52:31

    1 6

    @truman20 - używając twoich porównań - pieszy jest gościem na jezdni (ale nie na pasach bo pasy są obszarem koegzystencji), auto jest gościem w centrum miasta. Swoją drogą - czemu auta stawiane są na chodnikach lub deptakach - obszarze który powinien być zagwarantowany tylko pieszym? W ogóle kto był pierwszy w miastach i kto je zakładał? Człowiek czy auta? Poza tym pamiętaj, że nie każdy pieszy jest kierowcą ale każdy kierowca jest też pieszym. Tym bardziej od kierowców wymagam aby rozumieli zagrożenia i konsekwencje jakie można spowodować na pasach z udziałem pieszego. Ja to rozumiem i staram się w godzinach wieczornych, przy złej pogodzie w terenie zabudowanym jechać wolniej i jeszcze bardziej ostrożnie.

  • ~truman20 2020-02-21
    11:03:44

    7 0

    Arteks - czy jak przychodzą do ciebie goście, to ty siedzisz a oni panoszą się w twoim mieszkaniu? Pewnie nie, więc nie rozumiem czemu na siłę chcesz dawać maksymalne przywileje pieszym na jezdni. Jak już pisałem wcześniej - pieszy na jezdni jest gościem, pojazd na przejeździe kolejowym jest gościem, pojazd na trakcie pieszym jest gościem, pojazd mechaniczny na trakcie rowerowym jest gościem. Tak powinno pozostać, bo tak jest logicznie i rozsądnie. Nie ma potrzeby komplikowania sprawy. Twoje argumenty są logiczne, ale znowu przechylają szalę kompletnie przeciwko pojazdom. Po co? Według porządku każdy ma swoje miejsce i nie powinno się na siłę tego mieszać. Pieszy idzie chodnikiem i jest on dla niego. Auto jedzie jezdnią i jest ona dla niego. Pociąg jedzie po torach i są one dla niego - proste. Naprawdę nie widzę problemu, aby bardziej egzekwować prawo od kierowców, ale przede wszystkim od pieszych, bo to oni więcej ryzykują. Jeśli chciałbyś wprowadzić większe przywileje dla pieszych, to ja żądam większych przywilejów dla pojazdów względem tramwajów i pociągów.

    "likwidacja wspólnego zielonego światła dla pieszych i skręcających kierowców na skrzyżowaniach ze światłami." - w ten sposób maksymalizuje się przepustowość skrzyżowań, bo inaczej pieszy by się nie doczekał albo korki byłyby większe. Dla zachowania równowagi tak się ("stety") robi.

  • ~Arteks 2020-02-21
    11:17:24

    1 8

    @truman20 - nie, gość nie ma prawa się panoszyć w twoim/naszym lokum. Odwracając twój przykład - zobacz co auta zrobiły z "miastem-ogrodem" jakim kiedyś był Rybnik. Auta to goście - bo ich kiedyś nie było. Nie dość, że mamy co kawałek parking - to i tak nie wystarcza. Dosłownie auta stoją wszędzie - na chodnikach, na deptakach, na Rynku(!). Czy tak się zachowuje gość? A te 7 potrąceń na pasach w ciągu niecałych 2 miesięcy - skąd się biorą jak nie z motodominacji? Kiedyś mieliśmy w ciągu roku tyle wypadków z pieszymi co teraz w ciągu 1 miesiąca... Gdyby tak jakiś dżichadysta wjechał w tłum i potrącił 7 osób - to byłaby tragedia, afera, oburzenie, służby postawione w alert, dysputy na forach i polityków, hejty na emigrantów przez lata... A tu po cichu ginie lub kalekami zostaje co raz więcej osób, a tacy jak ty jedyne co mają do zaproponowania to aby piesi byli ostrożniejsi... ;) Nie, to zdecydowanie nie wystarcza - tym bardziej, że co raz więcej tłuków zdobywa prawo jazdy.

  • ~truman20 2020-02-21
    11:39:20

    8 1

    "zobacz co auta zrobiły z "miastem-ogrodem" jakim kiedyś był Rybnik. " - nie wiedziałem, że auta mają rozum i podejmują decyzje o infrastrukturze w mieście. "Miasto-ogród" zniszczyli włodarze tego miasta zalewając go betonem... i nie chodzi mi o drogi. A skoro - jak twierdzisz - pasy są obszarem koegzystencji, to ja wjeżdżając do mojej posesji żądam, aby piesi idący chodnikiem mnie przepuszczali, skoro ja mam ich bezwzględnie przepuszczać na pasach. Jak wszyscy równi, to wszyscy równi. Takich przykładów mogę sporo wymienić. Auta to postęp technologiczny i tego nie przeskoczysz, kiedyś ich nie było a teraz są. Nie widzę potrzeby wyrzucać aut z miast, bo "ogród" dla ludzi jest poza miastem, z dala od centrum i aut. A współcześni pseudo-urbaniści chcą na siłę z betonu robić puszczę - a nie tędy droga. Już to wielokrotnie pisałem - jeśli chcę spokoju i ciszy w "zielonym" miejscu, to idę do lasu, lub w góry, lub nad jezioro a nie do centrum miasta, bo to jest jakieś nieporozumienie.

  • ~truman20 2020-02-21
    11:47:57

    7 2

    "Nie, to zdecydowanie nie wystarcza - tym bardziej, że co raz więcej tłuków zdobywa prawo jazdy. " - ja ci mogę napisać, że coraz więcej tłuków wchodzi na jezdnię, bo nawet osoba niewidoma zachowuje nieporównywalnie więcej uwagi niż co niektórzy pieszy na przejściu. Wszystkie potrącenia, o których piszesz były z udziałem osób widomych, słyszących i myślących.

  • ~Arteks 2020-02-21
    19:23:12

    2 7

    @truman20 - niby auta nie ludzie - a władze przez lata liczyły się z ich potrzebami bardziej niż z potrzebami mieszkańców centrów miast. Auta to postęp technologiczny? Nie rób sobie jaj... Tak można było uważać 60 lat temu. Obecnie auta to w dużej mierze problem przestrzenny, niezliczone szkody dla środowiska oraz przyczyna tragedii i kalectwa wielu ludzi na całym świecie. Dlaczego nieporozumieniem jest pójście i spacer po mieście? Niektórzy turyści wybierają góry - inni chcą zwiedzać miasta. Jak chcesz zobaczyć film albo koncert lub coś kupić to nie idziesz nad jezioro tylko do miasta. Ale auta nie tylko psują centrum - z którego władze pozwoliły zrobić gigantyczną "giełdę samochodową". One także niszczą tereny zielone. Przykro patrzeć na okolice naszego zalewu i porozrzucane byle jak i byle gdzie auta - także na łąkach czy prawie na plaży Pniowca... Motodominacja nie tylko dotyczy centrum miasta i prędzej czy później liczę, że ktoś się z nią rozprawi. Jak nie Kuczera to jego następca. Moda z zachodnich miast gdzie już sobie w dużej mierze z tym problemem poradzono - z pożytkiem dla tych miast - z pewnością dotrze też do nas. Jak wszystkie mody stamtąd. Katowice powoli wywalają auta z centrum miasta. A ktoby jeszcze 10 lat temu pomyślał, że tak motokultystyczne miasto jak Katowice - tak bardzo zmieni priorytety. Można? Oczywiście, że tak. :)

  • ~hromqwe 2020-02-21
    20:50:32

    4 1

    ~arkussinus Masz Pan racje ,ale nie o to czy prawo czy lewo się rozchodzi .pierw w prawo potem w lewo i raz jeszcze w prawo .Ale rozchodzi się o to by pieszy wiedział ,że nie spotka go nic złego .Teraz patrzą tylko w smartfona ,z słuchawkami na uszach i jak użyjesz klaksonu ,to nawet cie nie słyszy .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5257