zamknij

Wiadomości

Wróciły płatne parkingi. Jest drożej

2020-05-18, Autor: 

Od dzisiaj (18 maja) kierowcy muszą ponownie płacić za postój na miejskich parkingach i w pasach drogowych. Niektórzy jednak zwrócili uwagę, że w Strefie Płatnego Parkowania nie zapłacą już 3 złotych za godzinę, jak miało to miejsce dotychczas, a 3.90 zł.

Reklama

Na wyższe ceny za korzystanie z parkingu zwrócił uwagę jeden z naszych Czytelników. Chciał zostawić swój samochód przy ul. Mikołowskiej.

Od teraz kierowcy za pierwszą godzinę parkowania muszą zapłacić 3,90 zł, a nie 3,00 zł, jak to miało miejsce niedawno. Za drugą godzinę trzeba uiścić 4,60 (wcześniej 3.20 zł), za trzecią 5,50 zł (wcześniej 3,50 zł), a za czwartą i każdą następną godzinę 3,90 zł (wcześniej 3 zł).

Okazuje się, że decyzja o podniesieniu opłat za parkowanie została podjęta w marcu podczas sesji Rady Miasta Rybnika. Jednakże 19 marca na wszystkich parkingach w Rybniku ze względu na epidemię koronawirusa opłaty zostały zniesione. Od dzisiaj dopiero odczujemy wzrost cen.

Uchwała z marca dotyczy Strefy Płatnego Parkowania, obejmującą wyznaczone miejsca postoju pojazdów na następujących ulicach:

- 3 Maja - odcinek od Placu Wolności do skrzyżowania z ulicą Klasztorną,
- Bolesława Chrobrego - odcinek od skrzyżowania z ulicą 3 Maja do skrzyżowania z ulicą Zamkową,
Miejska - odcinek od skrzyżowania z Placem Kopernika do skrzyżowania z ulicą Klasztorną,
- Władysława Stanisława Reymonta - odcinek od skrzyżowania z ulicą Jankowicką do skrzyżowania z ulicą Młyńską,
- Plac Armii Krajowej,
- Ignacego Kraszewskiego,
- Stanisława Staszica,
Wysoka - odcinek od skrzyżowania z ulicą Saint Vallier do ulicy Jadwigi i Feliksa Białych,
- Jadwigi i Feliksa Białych,
- Saint Vallier,
Mikołowska - odcinek od skrzyżowania z ulicą Na Górze do Placu im. Jana Pawła II,
Wiejska - odcinek od skrzyżowania z ulicą gen. Józefa Hallera do skrzyżowania z ulicą Szkolną,
- Hutnicza,
Jankowicka - odcinek od skrzyżowania z ulicą Władysława Stanisława Reymonta do skrzyżowania z ulicą ks. dr Stanisława Siwca.

Dlaczego miasto zdecydowało się podnieść stawki? W uzasadnieniu uchwały czytamy, że Rybnik jest obszarem ze znacznym deficytem miejsc postojowych. Wynikające z tego faktu potrzeby organizacji ruchu podyktowane założeniami polityki transportowej w mieście i mają na celu zwiększenie rotacji parkujących pojazdów.

Uwaga! Podwyżka cen za postój nie dotyczy parkingów miejskich i parkingu wielopoziomowego.

Oceń publikację: + 1 + 33 - 1 - 252

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (80):
  • ~donia96 2020-05-18
    13:52:02

    HAHAHA-Wczoraj w Rybniku był prezydent Warszawy p.R.Trzaskowski i dziś mamy nowe opłaty za parkowanie.Za chwile będziemy śmieci płacić od metra mieszkania tak jak w stolicy

  • ~BezstronnyObserwator 2020-05-18
    13:53:11

    Już widać pierwsze efekty wizyty Trzaskowskiego i Budki :D

  • ~ 2020-05-18
    13:53:52

    Jedna wizyta Rafała i mamy opłaty parkingowe jak stolicy. Już wkrótce nad nacyną staną Strefy Relaksu, a nacyną popłynie cudownie pachnący ściek z rybnickiej oczyszczalni.

  • ~Jan Krupa 2020-05-18
    13:56:43

    nieudolny prezydent dalej głosujcie na niego

  • ~Mirosława Sobinska 2020-05-18
    14:01:49

    ale numer TAK RZĄDZI PO a wszystko zwalą na PIS i epidemie doradził RAFAŁ PIOTROWI że ludzi idzie do wszystkiego przyzwyczaić i wszystko im wmówić PIENIĘDZY NIE MA I NIE BĘDZIE samorządy bankrutują ale o dziwo nie wszystkie

  • ~ 2020-05-18
    14:04:16

    Opłaty jak w Warszawie!

  • ~awaks 2020-05-18
    14:05:53

    No tak, w czasach, kiedy rozdawane sa pieniadze na prawo i lewo, trzeba za cos placic. W glowach sie nie miesci, co hejterzy? :)

  • ~Wloch_u 2020-05-18
    14:07:58

    260 6

    Z czego wynika wzrost kosztów aż o 30%? Jak to się ma do inflacji? Dodatkowo dlaczego automat nie wydaje reszty, czy celowo ustawiono opłaty w kwocie 3,90/godz. czyli w większości przypadków 4 złote? Dlaczego nie ma możliwości rozliczania czasu co 15 minut?

  • ~Marcin Kuczera 2020-05-18
    14:14:01

    chwila, możecie mnie minusować do woli, nie trawię urzędasów, ale to nie jest tak, że tam też pracują sami źli ludzie. Nie podoba mi się uzasadnienie, powinni wprost napisać - brakuje pieniędzy w budżecie i musimy podnieść ceny.

    Tak, brak pieniędzy w budżecie spowoduje teraz wzrost wszelkich opłat do maksymalnych przewidzianych prawem stawek. I nie ma tu znaczenia czy mi się to podoba czy nie (podnoszenie opłat nigdy się nikomu nie spodoba) - taka podwyżka jest konsekwencją i to nawet nie koronawirusa, ale generalnego spadku przychodów samorządów i wzrostu kosztów wszystkiego.

  • ~Franz Kawka 2020-05-18
    14:22:10

    45 85

    Pojawia się wiele nowych użytkowników tak gdzie pojawia się Trzaskowski.. Czyżby farma ministerstwa niesprawiedliwości śledziła miejsca pobytu kandydata. Szczekanie za publiczne pieniądze ?

  • ~ 2020-05-18
    14:23:12

    4 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~obserwathor 2020-05-18
    14:28:40

    ~awaks tak akurat miasto rozdaje pieniąze na prawo i lewo, chyba tylko na swoje chybione pomysły
    w czasie siedzenia w domu coraz więcej osób przekonało się do zakupów w sieci, dlatego nie zdziwiłbym się, że już uboga oferta handlowa w mieście (nie licząc galerii handlowych), będzie obecnie jeszcze mniej atrakcyjna

  • ~Lateks 2020-05-18
    14:52:16

    ~Marcin Kuczera wzrost opłat i podatków w mieście nie jest konsekwencją wzrostu cen. Co więcej wpływy do budżetu miasta z roku na rok się zwiększają. Problem jest tylko taki że urzędnicy nigdy nie widzą potrzeby oszczędności. Ani razu nie widziałem projektu budżetu miasta gdzie wpływy były by prognozowane na wyższym poziomie niż wydatki.
    I tutaj jest problem. Gdy bierzesz kredyt na budowę domu, to nie kupujesz z salonu sportowego samochodu. Tymczasem w samorzadzie przyznają sobie premię nie za oszczędności ale za wydanie największych środków w historii miasta. Do czasu aż to się nie zmieni to zawsze będzie im mało.

  • ~truman20 2020-05-18
    15:24:29

    92 11

    Takie są skutki ustroju, w którym kilka ziomalków wyrzuca nieswoje pieniądze na rzeczy kompletnie niepotrzebne mieszkańcowi a potem brakuje pieniążków w kasie miasta i trzeba podnosić wszystkie opłaty, żeby obywatel z przyłożonym pistoletem do głowy potulnie zapłacił. Teraz mieszkańcy powinni się zbuntować i w ogóle bez wyraźnej potrzeby nie jeździć do centrum Rybnika. Problem w tym, że ludzie są za głupi, żeby się zsolidaryzować i dalej potulnie pojadą i sztabkami złota zapłacą za głupi parking, bo trzeba jakąś pierdołę załatwić na mieście. Teraz już na pewno wiem, że Arteks jest znajomkiem prezydenta i to on maczał w tym palce, bo nikt normalny nie robi takich rzeczy a TYLKO on tutaj postulował podnoszenie opłat parkingowych. Dlatego właśnie wszystko drożeje, bo o tak kluczowych rzeczach decyduje kilku zapyziałych urbanistów zgodnie z ich wyimaginowanymi urojeniami. Jeśli prezydent rzeczywiście w tych kwestiach słucha jednego lub trzech ludzi, to śmiało można powiedzieć, że demokracja to z pewnością nie jest. Prezydent wybrany przez ludzi w ogóle nie słucha ludzi. Wielki wstyd jaśnie panie prezydencie, oj WIELKI wstyd! A kolejna awaria tego systemu jest taka, że konsekwencją doprowadzenia miasta do ruiny będzie co najwyżej niewybranie kogoś na następną kadencję i wszystko rozejdzie się po kościach. Taki mamy piękny system!

  • ~R134a 2020-05-18
    15:28:25

    69 35

    Hahahahahahaha, wybraliście drugi raz na kadencje tego człowieka to macie. Pozostaje mi się z was tylko śmiać.
    Dalej głosujcie na pis po sld ko zus vat pic cło

  • ~trewq92 2020-05-18
    16:04:49

    Policzmy.... trzygodzinny pobyt w centrum kosztuje 15 zeta! Stawka iście warszawska. Czyżby pierwsze POkłosie wczorajszej wizyty przyjaźni? Brawo Panie Prezydencie! Ktoś zwęszył interes - skoro w galeriach wolne ma być co drugie miejsce (bo przecież auto może złapać covida), to zapełni się miejski potwór nad Nacyną, a przy okazji można zedrzeć. Niestety nie ze mnie. W centrum Rybnika nie bywam już praktycznie wcale. Wolę jechać do Wodzisławia. Odległościowo mam prawie to samo co do centrum Rybnika, a mniejsze korki, dwa duże i bezpłatne parkingi, te same sklepy i mniej ludzi. Sądząc po sąsiadach i znajomych, to coraz więcej osób ma podobnie. Najpierw śmieci 100 proc., teraz parkingi. Pewnie w ramach promocji i przyciągania ludzi do centrum. Czy ktoś może podać jedną rzecz, którą ten skompromitowany człowiek w tym mieście poprawił, a nie s......... zepsuł?

  • ~pilak34 2020-05-18
    16:27:35

    95 10

    To jest po to żeby ludzie stawali na wielopoziomowym żeby nikt sie nie czepiał naszego miłościwie panującego że parking świeci pustkami

  • ~ 2020-05-18
    17:04:09

    59 14

    Franz Kawka
    Widzę nowe lemingi, bardziej więc prawdopodobne, że to sok z tęczowego buraka podążył za swoim pracodawcą. Z jakich pieniędzy jest finansowany - wszyscy wiedzą.

  • ~ 2020-05-18
    20:32:43

    33 8

    ~R134a
    chyba ci się mocno pomieszało w głowie, bo zapomniałeś jakie ugrupowanie reprezentuje osoba odpowiedzialna za te podwyżki

  • ~ 2020-05-18
    20:37:13

    47 6

    a niech podwyższają, w dobie handlu internetowego i wielkich galerii handlowych (SCC w Katowicach i EC w Gliwicach) nasze "mądre" głowy wkrótce będa kombinować jak ożywić nasze centrum, czyli jak w socjaliźmie "jak rozwiązać problem, który sami stworzyli"

  • ~Sir 2020-05-18
    20:41:29

    16 37

    Widzę, że znaczna część komentujacych albo nie umie czytać ze zrozumieniem, albo nie wie co komentuje.
    Nie będę się rozpisywał na temat ceny, bo uważam, że w centrum wzdłuż ulic powinien być zakaz parkowania, albo nawet powinno się ograniczyć lub też całkiem zlikwidować ruch samochodów.
    Ale łączenie wzrostu cen z wizytą Trzaskowskiego świadczy albo o tym, że rybniccy włodarze już 2 miesiące temu wiedzieli, że tak się sytuacja w polityce potoczy, albo o tym, że nie potraficie czytać (ceny podniesiono w połowie marca)

  • ~Zoltan666 2020-05-18
    20:44:18

    54 5

    że też pensje nie wzrastają z dania na dzień o 30%.

  • ~Arteks 2020-05-18
    22:02:08

    11 64

    To jest konieczność dla miast NAJEŻDŻANYCH przez auta.
    Ale mnie jeszcze bardziej interesuje czy podrożały abonamenty dla pracujących w centrum. To jest dopiero skandal, że ktoś przyjeżdża do centrum, zostawia swój wóz na 7-10 godzin i płaci... 70 lub 90 zł miesięcznie czyli legalnie blokuje rotacje aut i jest nieekonomiczne dla miasta. Bo jak zaparkuje 10 aut dziennie na jakimś miejscu i tych 10 kierowców zapłaci za parkowanie 3,90 czy 8,50 zł to jest to dużo więcej dla budżetu miasta niż ci blokujący miejsca za abonamenty. @truman20 @trewq92 - to akurat nie jest żaden straszak bo jeśli ktoś skąpi kilka zł na parking to jest biedusem, a nie klientem i niech sobie jedzie do Wodzisławia albo innej Nędzy. A u nas niech te najbardziej cenne miejsca parkingowe zostaną dla osób, które się będą cieszyć, że mogą stanąć gdzie chcą i chętnie za toaki komfort zapłącą, byleby za długo nie musieli szukać miejsca do parkowania. Niedawno widziałem na jednym z parkingów piękne Porsche na blachach innych niż SR. Sobie myślę no... no... no... - dla takich aut i takich klientów to warto aby były takie fajne parkingi jak ten naprzeciw Technikum Górniczego. :)

  • ~Arteks 2020-05-18
    22:14:43

    8 52

    @ursus - auta nie ożywiają centrum tylko płoszą z niego ludzi... Wiele osób np. zwracało uwagę na bezsens parkletu na Chrobrego - nie z powodu tego, że takie miejsca odpocznienia nie są potrzebne tylko z tego powodu, że mało kto chce wypoczywać w miejscu gdzie jest ruch uliczny. Dla właściciela sklepu, restauracji, banku, cukierni - nie ma znaczenia czy klient przyjdzie pieszo lub przyjedzie: na rowerze, autem (i zostawi go na parkingu), pociągiem czy autobusem. @Mirosława @R134a - jakbyśmy wybrali kogoś innego, byłoby to samo. Chociaż nasz rząd PiS ma na pieńku z samorządowcami z dużych miast - to zgodził się podnieść odgórne widełki które umożliwiają podniesienie opłat parkingowych chyba nawet do 9 zł za godzinę ze względu na... śmieszne kwoty maksymalne nie podnoszone przez lata. Jeśli mam być szczery to polityka rządu Morawieckiego w zakresie transportu i walki ze smogiem jest dużo lepsza niż rządu Tuska. PO... Czy Rybnik jest jedynym miastem które z tego korzysta i podnosi opłaty parkingowe? Nie. Wiele miast zarówno większych od Rybnika (Kraków, Poznań, Gdańsk) podnosi ceny za parkowanie lub wydłuża godziny ich pobierania czy strefy. Ale nawet porównywalna z Rybnikiem Zielona Góra - też to robi. W ostatnim czasie parkowanie podrożało też w mniejszych miastach typu Cieszyn czy Leszno.

  • ~Arteks 2020-05-18
    22:32:44

    8 45

    A jak się uważnie przeczyta artykuł to się dowie, że podrożały tylko parkingi przyuliczne, a nie tzw. "złomowiska". Najbardziej liczę na prezydenta i radnych, że w końcu pochylą się na abonamentami dla przyjezdnych. Nie mam nic przeciwko aby rybniczanie którzy płacą tu podatki mieli rabat np. 20-25% ale naprawdę zmieńcie te ceny "hańby" bo to wstyd abyśmy pozwolili sobie w centrum parkować komuś za 70 zł miesięcznie (lub 90 zł na wielopoziomowcu). W Gliwicach dla porównania w centrum ludzie płacą 250 zł i jeszcze muszą sobie znaleźć miejsce do parkowania przy ulicy bo takich placów-złomowisk czy wielopoziomowców w centrum tam nie ma. To już naprawdę wolałbym aby rotacja była duża i aby na tych parkingach parkowały auta zostawiające niewielkie sumy po kilka zł na godzinę niż jak ktoś kto przyjedzie załóżmy 8.00-16.00 i zostawia w kasie miejskiej ok. 3,30 zł za... dniówkę (licząc 21 dni roboczych po 8 godzin pracy dziennie)! RADNI, PREZYDENCIE - pochylcie się nad tym. Przykładowo kilka dni temu godz. 12.30 parking przy ZUS zapchany. Stawiam, że większość to pracownicy okolicznych instytucji. Ktoś kto chce przyjechać np. z Pawłowic czy Czuchowa i... załatwić coś w US/ZUS/PUP - nie znajdzie miejsca bo większość zajęta od 7 czy 8 rano na... stałe.

  • ~ 2020-05-18
    22:37:24

    33 6

    kto by czytał te wypociny ?

  • ~Gruby21 2020-05-18
    22:41:56

    8 22

    Pełna zgoda Arteks. Parkingi w centrum są nadal zbyt tanie dla abonamenciarzy.. Niech płacą jak ich nie stać na mieszkanie w stolicy regionu :D A nie... drogi rozjeżdżają, hałasują, smrodzą i jeszcze chcieli by za darmo. To też jest niezrozumiałe. Parkowanie przy ulicy takie drogie a w sumie te parkingi przyuliczne nie wymagają prawie żadnych nakładów a te wielkie klepiska i wielopoziomowy prawie darmo przy abonamencie..

  • ~Don C. 2020-05-19
    02:23:30

    52 6

    15 zeta za 3 godziny postoju? Rybnik to już lokalny Luxemburg? :)) Zawsze twierdzilem że pedagog PO-winien rządzić w szkole a nie w mieście...

  • ~Arteks 2020-05-19
    10:48:52

    4 24

    @Don C. - a dlaczego międzynarodowe koncerny petrochemiczne i motoryzacyjne mają zarabiać na kierowcach i wszyscy to akceptują, a miasta nie? Natomiast szokujące jest jak władze Rybnika tanio się liczą jeśli chodzi o abonamenty miesięczne... W takim Wodzisławiu w którym się niczego nie załatwia od dawna w strefie najbliższej Rynkowi za abonament płaci się 200 zł. W centrum Gliwic 250 zł. W Zielonej Górze 300 zł. Poza tym w Rybniku za brak opłaty parkingowej kierowca zapłaci tylko 50 zł. W innych miastach to 150-200 zł. Tak więc władze Rybnika nadal się "czają" i boją kierowców zamiast na nich konkretnie zarabiać. @ursus - oj tam, oj tam... ty potrafisz tylko bronić smród z kominów i hejtować personalnie.

  • ~ 2020-05-19
    11:17:14

    21 3

    ~Arteks 2020-05-19 10:48:52
    "@ursus - oj tam, oj tam... ty potrafisz tylko bronić smród z kominów i hejtować personalnie."
    oj Arteks, widzę że bardzo kiepsko u ciebie z pamięcią, zrobiłem tylko to, co ty wielokrotnie stosowałeś w moim kierunku, ale widać podwójne standardy stosowane przez ciebie to norma, zgodnie z wyznawaną przez ciebie zasadą "Arteks może więcej"
    "smród z kominów"? przy ilości swoich urojeń które zwłaszcza ostatnio kierowałeś w moim kierunku, jedno więcej nie robi na mnie wrażenia

  • ~ 2020-05-19
    12:19:32

    22 2

    Przez okres bezpłatnych parkingów na czas pandemii stracili kupę kasy widocznie teraz chcąc nagdonic zaległości....
    Arteks - ale u nas w tym Rybniku nic takiego nie ma specjalnego żeby płacic tyle za te parkowanie!!! Moi znajomi z SWD, SRB i SRC już mają po dziurki w nosie ten Focus i Plazę one już im się dawno objadły. Wolą jechać do Ostravy czy Karviny niż do tego przereklamowanego Rybnika. Gliwice to już jest miasto więc i ceny adekwatne do niego muszą być inne niż u nas.

  • ~Arteks 2020-05-19
    13:22:36

    1 21

    @bartezz - i znowu z twojej strony kompletny blef bo jeśli twoi znajomi to biedusy i darmusy - to akurat Ostrawa czy Gliwice nie dla nich bo i daleko i za parkowanie się płaci i to drożej i jeszcze trzeba się naszukać wolnych miejsc parkingowych, a to nie jest takie łatwe.
    Najlepiej jak biedusy zostaną u siebie i zakupy ograniczą do najbliższej piekarni, spożywczaka i Biedronki. Do nas niech przyjeżdżają tacy klienci - którzy chcą tu rzeczywiście wydać kasę i dla których kasa za parkowanie to "grosze". Przy okazji warto zwrócić uwagę, że u nas kierowcy mają obecnie warunki do parkowania jak w Ameryce, a w Gliwicach czy Ostrawie trochę tak jak za komuny - na parkingach przyulicznych. ;P Moi zmotoryzowani znajomi spoza SR nie tylko, że chętnie tu przyjeżdżają, wydając tu pieniądze to jeszcze zawsze chwalą Rybnik za ilość miejsc parkingowych i warunki do pozostawienia auta. @ursus - musi boleć kogoś kto ma wysokie mniemanie o sobie, a żyje jak dziad...

  • ~ 2020-05-19
    13:42:57

    15 1

    Arteks - nie widzę żadnego sensu dalszej polemiki z tobą bo twoje urojenia zaczynają już przerastać ciebie samego. He he :-))) ty już z góry przecież wiesz kto jest biedusem i darmusem - weź człowieku przestań się kompromitować naprawdę bo do takiego poziomu dna nie dam się wciągnąć. Sam sobie zaprzeczasz - darmusy i biedusy właśnie patrzą jechać blisko i tanio a taka wycieczka z SRB dla nich do Ostravy, Karviny czo Opavy ( paliwo, amortyzacja, czas, kupno Koron, zakupy - nie małe jak tam już się jedzie) wychodzą o wiele wiele drożej niż u nas - ale ty tego nie ogarniesz z twoim rozumem. Ja sam też wolę tam jechać bo Rybnik mnie już przytłacza....
    Wyobraź sobie, że wczoraj byłem w Ustroniu - na kawie i ciastku bo lubię to turystyczne miasto, lubię tam pospacerować deptakiem wzdłuż Wisły - też jestem darmusem i biedusem w twoim mniemaniu heh :-)

  • ~gruba 2020-05-19
    14:09:54

    5 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~gruba 2020-05-19
    14:15:41

    5 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-05-19
    14:28:16

    15 0

    ~Arteks 2020-05-19 13:22:36
    "@ursus - musi boleć kogoś kto ma wysokie mniemanie o sobie, a żyje jak dziad..."
    tak, dziad w króliczoku

  • ~Arteks 2020-05-19
    14:45:19

    2 16

    @ursus - w blokach żyje większość mieszkańców Europy - żyje i cieszy się wygodą życia. Jeśli ktoś ma mały metraż może kupić 2 a nawet 3 mieszkania w bloku i je połączyć - to żaden problem. Wielu tak nie robi bo okazuje się, że te metraże są całkowicie wystarczające do współczesnych niewielkich rodzin. W chałupach takich jak twoja - żyją jedne z ostatnich dziadów węglowych kontynentu, dla ludzi cywilizowanych - to dziwolągi. Bo jak inaczej można nazwać tych którzy chcą babrać cię w węglu, żyć z pylącym kopciuchem pod jednym dachem i być znieczulonym na smrodzenie i szkodzenie także innym?

  • ~ 2020-05-19
    14:55:36

    14 1

    jaka to jest "moja chałupa", masz kolejne urojone wizje na ten temat ?

  • ~ 2020-05-19
    15:02:19

    14 0

    wielokrotnie chwaliłeś się, że twoje komentarze sa zawsze na temat, kolejny raz dajesz temu dowód

  • ~trewq92 2020-05-19
    16:45:44

    11 0

    ~Arteks jak zwykle brednie, więc szkoda komentować, ale że zaatakowałeś mnie personalnie to odpiszę. Otóż za biedusa się nie uważam. Bogaczem też nie jestem, ale do biedusa mi daleko. Mimo to wrodzona gospodarność i szacunek do pieniądza nie pozwala płacić mi w takiej wysokości haraczu, za coś, co na dobrą sprawę powinno kosztować mieszkańca symbolicznie, czyli wjazd do centrum. Czasy płacenie myta się skończyły. Policzmy - dwa dwugodzinne pobyty w miesiącu dają 20 zł, w skali roku 240. Może nie dużo, ale na pewno można te pieniądze wydać przyjemniej, niż na finansowanie poronionych inwestycji UM.

  • ~Lateks 2020-05-19
    17:21:43

    11 0

    Mam wrażenie że ktoś tutaj nie zdaje sobie sprawy z cennika. W parkometrze 5min parkowania kosztuje 3,90. A 61min już 8,50. Stąd większa wydajność z tej "rotacyjności" niż z pozostawienia samochodu na cały dzień.
    Oczywiście to w zalożeniu że ludzie uczciwie podejdą do sprawy. Niestety tutaj ekonomia ma pierwszeństwo przed opinią niereformowalnych osób. I ludzie zamiast płacić za parking zostawią samochód w takim miejscu gdzie będzie blisko i za darmo.
    Bo zarobić 10zł za 5 min spaceru to każdy przeliczy...

  • ~Arteks 2020-05-19
    18:42:10

    0 15

    @ursus - mogę używać wymiennie słowa slams jeśli chcesz - ale na dom to ta dymiąca kostka z biednych czasów Gomułki nie wygląda. @trewq92 - widzę, że cię to poruszyło i dobrze! No bo gdzie jakaś godność kierowcy? To trochę tak jak z paleniem w piecach. Kiedyś były takie zachowania tolerowane - teraz już nie. Chcesz parować swoim blachosmrodem w centrum miasta - płać za to. Nie chcesz to jedź sobie tam gdzie za darmo. @lateks - tych miejsc gdzie można postawić auto za darmo na szczęście ubywa co nie znaczy, że się nie da. Niestety z Klasztornej i Wieniawskiego darmusy zrobiły sobie bezpłatny parking. Ale to się da małymi krokami wytępić. Bardzo logiczny system parkowania mają Gliwice. Podzielili miasto na trzy strefy i parkowanie jest płatne jest prawie wszędzie. U nas - tylko na niektórych ulicach więc spodziewajmy się, że jeśli miasto chce prowadzić logiczną politykę parkingową - to prędzej czy później będzie musiało wprowadzić strefę płatnego parkowania w całym Środmieściu od dworca i pl. Armii Krajowej po Wyzwolenia.

  • ~ 2020-05-19
    19:07:00

    13 0

    ~Arteks
    jak już zabrakło argumentów, to tradycyjnie wyjeżdzasz o "smrodzie z komina i paleniu węglem", czyli czymś, o czym sam pisałeś, że nie musisz się znać,co nie przeszkadza ci "autorytatywnie" zabierać głos, przy czym nie ważne jest dla ciebie, że piszesz zupełnie nie na temat
    a w temacie "dymiącej kostki" jak twierdzisz, wielokrotnie zapraszałem cię z aparatem dla zrobienia zdjęcia( przeciez niejednokrotnie chwaliłes się że wiesz gdzie mieszkam) , więc albo przejdź od pustych słów do czynów, albo zamilcz zamykając się w miniaturowym pokoiku "nowoczesnego i miastotwórczego" apartamentu w betonowym otoczeniu, stanowiącego "perłę" architektury mieszkalnej z czasów socjalizmu

  • ~Arteks 2020-05-19
    19:57:14

    0 13

    Dzisiaj przechodziłem przez nasz Rynek i zrobiłem zdjęcie zaparkowanych aut na deptaku na Zamkowej. Z jednej strony fajnie, że przyjeżdżają do nas goście z innych miast takimi pięknymi limuzynami. Fajnie mieć takich klientów ale czemu nie zaparkują ich sobie na legalnych parkingach położonym dosłownie obok Zamkowej - Focusie? Lenistwo, ignorancja czy chamstwo? https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/BFixMF4Keci7lbexL9tMRlFhEOaVjm @bartezz - no to jeśli lubisz jechać na ciastko do Ustronia - tak jak wielu lubi przyjechać na różne rzeczy (nie tylko ciastka) do Rybnika to mam pytanie do ciebie. Czy uiściłeś opłaty parkingowe w centrum Ustronia czy też postawiłeś auto jak typowy moto-darmus gdzieś na trawniku lub 3 km od centrum? A jeśli uiściłeś to ile kosztuje w takim małym miasteczku godzina parkowania?

  • ~Arteks 2020-05-19
    19:59:05

    0 13

    @ursus - jakich argumentów? W temacie parkingów jesteś lewy, a w tematyce ogrzewania zachowujesz się jak dzikus, który nie chce się przekonać, że czasy węgla minęły. Zaczepiasz i wszczynasz zaczepki... Teraz znowu coś o króliczokach i blokach... Ja też zapraszam na na Nowiny - zobaczysz zaprojektowane przez zagranicznych architektów bloki, ułożone w jakieś konkretne założenie urbanistyczne. Nie ma tu tuj i cyprysów jak na cmentarzach i pod budownictwem jednorodzinnym - za to jest mnóstwo drzew. Po wejściu do bloku nie ma zapachu spalanego węgla i stęchlizny jak w przeciętnej starej chałupie.

  • ~truman20 2020-05-19
    20:02:14

    12 0

    ~Arteks - RADNI, PREZYDENCIE - pochylcie się też nad opodatkowaniem pedało-wozów, bo jak mają płacić wszyscy, to wszyscy, albo nikt. Pedałowicze plątają się po drogach publicznych, również powodują duże koszty dla miasta oraz są przyczyną wypadków i kolizji drogowych a całe miasto musi dokładać się do ich fanaberii! Podatek drogowy, opłaty parkingowe oraz obowiązkowe OC dla pedalarzy - panie prezydencie proszę się pochylić nad tymi postulatami!

  • ~truman20 2020-05-19
    20:04:40

    12 0

    "zobaczysz zaprojektowane przez zagranicznych architektów bloki, ułożone w jakieś konkretne założenie urbanistyczne. " - odlot totalny. Już myślałem, że nic mnie dzisiaj tak nie rozśmieszy, ale dzięki, udało ci się.

  • ~Arteks 2020-05-19
    20:29:01

    0 12

    @truman20 - bawi cię to? To popatrz sobie w google maps na porządek i układ osiedli blokowych z czasów PRL (czy nawet współczesnych we Wrocławiu czy Warszawie). Widać założenie, konspekt, równowagę. A byłoby jeszcze lepiej gdyby nie błędy z ostatnich kilkunastu lat i zabieranie niektórych miejsc pod parkingi osiedlowe. Potem porównaj z niechlujstwem i przypadkowością budów współczesnych domków - powstających byle jak i byle gdzie. Czasami przy drogach tak wąskich, że nie mogą się tam minąć dwa auta bez zjazdu z asfaltu. Nie są zachowywane żadne zasady proporcji nawet względem siebie! A co do twoich biadoleń nad rowerami - to niestety ale nikt się na coś takiego nie odważy. Z prostego powodu. Naraziłby się na... śmieszność i naraziłby się rodzinom, a wiadomo, że sporo rowerzystów to osoby nieletnie. ;)

  • ~Lateks 2020-05-19
    20:59:53

    15 0

    Arteks przez ciebie monitor poplułem.
    Układ twoich bloków, same bloki do okoła a na środku budynek węzła ciepłowniczego i prywatny dom (pewnie wywłaszczonych właścicieli terenów gdzie postawili twój króliczok) z drugiej strony domy szeregowe a całość dopełnia droga osiedlowa z przerobionymi boiskami na parkingi dla takich nowoczesnych użytkowników komunikacji zbiorowej jak Ty. Litości bo mnie już wszystko boli ze śmiechu.

  • ~Lateks 2020-05-19
    21:01:49

    13 0

    Bym zapomniał jeszcze te ultra nowoczesne garaże z prefabrykatów. To pewnie dla tych co chcą nowocześnie rowery przechowywać.

  • ~truman20 2020-05-19
    21:25:03

    12 0

    " Czasami przy drogach tak wąskich, że nie mogą się tam minąć dwa auta bez zjazdu z asfaltu." - a niechlujnie i bardzo niebezpiecznie usytuowane niektóre ścieżki rowerowe to już mogą być??? Nie bądź śmieszny, rzucasz argumentami kompletnie bez sensu. Oczywiście, że nikt mnie nie wysłucha z moimi postulatami, bo świat aktualnie stanął na głowie i lubi populizm zamiast słuchania głosu obywateli. Dla mnie po prostu argument ściągania haraczu tylko od kierowców samochodów jest ich jawną dyskryminacją. Rowerzyści powinni być tak samo obciążeni, skoro korzystają z tych samych dróg a koszt budowy i utrzymania tych pseudo-ścieżek rowerowych nie jest mały. Jakie wpływy ma miasto z rowerzystów?

  • ~trewq92 2020-05-19
    21:29:15

    12 0

    ~Arteks faktycznie przy blokach przyciętych tuj i cyprysów , jak przy domu, nie zobaczysz. Jedyne co zobaczysz to nie wykoszone chaszcze pełne pustych flaszek i psich odchodów. Za to po wejściu do klatki da ci ostro po nozdrzach smród moczu i szczura - jak na miejsce zamieszkanie prawdziwego człowieka radzieckiego przystało. Co do rzekomego ładu architektonicznego, to nawet nie komentuję, bo to już są jakieś jaja. Nara.

  • ~ 2020-05-19
    21:34:11

    9 1

    przy takiej ilości "merytorycznych" argumentóew w temacie płatnego parkowania ja odpadam, "kopanie się z koniem" nie ma sensu i nie sprawia mi przyjemności w odróżnieniu od ""konia"

  • ~Arteks 2020-05-19
    21:59:36

    1 13

    @truman20 - jeśliby kierowcy mieliby pokrywać deficyt jaki powodują drogi to paliwo musiałoby by być z 3x droższe. Tak więc skoro miasto i państwo dba o równe drogi - to cieszy to, że się opamiętano i zaczyna się również dbać o potrzeby rowerzystów czy pieszych. Cieszy też to, że w naszym mieście zauważono problem motodominacji. @lateks - ja też się śmieję z twoich komentarzy (tylko nie pluję tak jak ty). Bo ty też z miasta na miejskim portalu, a jak napiszesz coś o inwentarzach to... dosłownie jakbym się poczuł na... wies.pl. Na osiedlach jest miejsce na zieleń i skwery, na place zabaw, na siłownie pod chmurką, od niedawna nawet na wybiegi dla psów, na żłobki, przedszkola, markety i wszystko co jest potrzebne do wygodnego miejskiego życia. W zabudowie jednorodzinnej nie ma miejsca na nic poza małymi ogródkami, czasami mniejszymi niż działki w POD. Panoramy z bloków to jakiś symbol miasta. Panoramy z domkami na Śląsku, w dodatku kopcącymi - to niestety widok wstydu. Te szeregowce to może perła architektury nie jest - ale widać przy nich zamysł architektoniczny, a te szerokie prostopadłe ulice między nimi - trochę jak na zachodzie. A większość tych naszych domkowych dzielnic nie została zaprojektowana. One powstały po prostu same po... "januszowemu". @trewq92 - niestety ale takie bajdy to możecie sobie opowiadać pijąc piwo pod wiejskim sklepem. A to nie mieszkańcy bloków ale chałup wykupują środki przeciw wilgoci, przeciw grzybowi i stęchliźnie... Niestety ale starość i zła izolacja zwyczajnie robi swoje. Nie wspominam już czegoś takiego jak szary tynk lub jego brak, szambo, dziadowanie piecowe, kury na placu. Życie jakby czas zatrzymał się kilkadziesiąt lat temu w miejscu. Tak brzydkich domków i dzielnic domkowych jak na Śląsku - nie spotkałem nigdzie w Polsce i nigdzie w Europie, a paradoksalnie niektórzy są z nich dumnie... Szok.

  • ~ 2020-05-19
    23:30:48

    9 0

    Arteks - akurat nie interesowałem się tym wczoraj bo ja byłem tam w godzinach wieczornych a w tych godzinach co ja byłem opłaty już nie obowiązują tak jak ma to miejsce również w Rybniku bodajże do 18 są opłaty za parkowanie ale i w innych miastach również. Stłumię twoją ciekawośc -miałem bardzo blisko bo zaparkowałem na parkingu naprzeciw promenady i rzeki Wisły :-))

  • ~Lateks 2020-05-20
    00:33:37

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2020-05-20
    08:41:47

    1 13

    @bartezz - jest takie przysłowie "Kłamstwo rodzi kłamstwo" i ono czasami świetnie pasuje do twoich wypowiedzi.

  • ~ 2020-05-20
    11:24:23

    10 1

    Arteks - dla ciebie przyjemnością jest przyjście z Nowin na nasz rybnicki rynek i zrobienie zdjęć zaparkowanym w bocznej uliczce pojazdom bo nawet o tym publicznie tu napisałeś, dla mnie przyjemnością jest wypad na kawę z ciastkiem do Ustronia i spacer wzdłuż Wisły
    Tym się widzisz różnimy, że wyjazd zaledwie 60 km stąd to dla ciebie wyzwanie i rzecz niepojęta do uwierzenia.

  • ~Kurt_Wallander 2020-05-20
    11:30:46

    5 1

    @ trewq92 - gdzie w Wodzisławiu są dwa duże bezpłatne parkingi? Faktycznie, w podstrefie A mają niecałe 8 zeta a w B niecałe 6 za 3h stania (teraz póki co, za darmo). Ten prywatny parking vis a vis Karuzeli - tam chyba jest drożej. Na parkingu Karuzeli też się buliło 1.5 zeta. Ewentualnie, na krzywy ryj za darmo zaparkować w podwórku przy Aptecznej albo na końcu ul Kościelnej ale tu to raczej stać bym nie chciał.

  • ~Arteks 2020-05-20
    16:12:40

    0 12

    @Kurt - muszę szczerze przyznać, że władze Wodzisławia bardziej się cenią i robią słusznie.Tam miesięczny abonament w strefie A - 200 zł, w strefie B - 100 zł. Tymczasem w Śródmieściu Rybnika do którego się jeździ do pracy i załatwia różne sprawy - 70 zł (90 zł na wielopoziomowcu). I jeszcze jaki wrzask był jak podnoszono cenę do 70 zł... @bartezz - kłamiesz bo w takiej pipidówce jak Ustroń poza wakacjami wszystko czynne jest po 18.00 jest zamknięte na cztery spusty nawet słynna Cukiernia U Janeczki... Artykuł o parkingach więc celowo zadałem pytanie czy osoba która kwestionuje ceny za parkowanie w Rybniku płaci za parkowanie w Ustroniu. Kłamca lub darmus nie może udzielić prawidłowej odpowiedzi na to pytanie. ;P A ja ciastko mogę zjeść w kilku miejscach na terenie Nowin nawet po 18.00 i to nie marnując czasu na jazdę autem. :) A do centrum chodzę czasami dla przyjemności.

  • ~rzyt 2020-05-20
    16:53:26

    8 0

    @Arteks, co oni piszą w uzasadnieniu o podwyżkach "deficyt miejsc parkingowych", co, gdzie, kiedy.
    Ty masz rozeznanie i zawsze piszesz, że jest ich zbyt wiele. Potrząśnij tymi co wygadują takie głupstwa.
    To jest jawne kwestionowanie jedynej racji, Twojej racji.

  • ~Arteks 2020-05-20
    16:59:38

    0 9

    @rzyt - są w Rybniku miejsca gdzie trudniej o miejsce parkingowe np. na Białych, Wysokiej, Staszica, a ta podwyżka dotyczy właśnie parkingów przyulicznych. Ale na naszych "placach-złomowiskach" zawsze są wolne miejsca i co gorsze np. po 16.00 taki parking naprzeciw ZUS stoi zupełnie pusty. Gdyby w tym miejscu stał jakiś budynek np. mieszkalny albo biurowiec - przynosiłby miastu o wiele większe dochody niż parking. Spokojnie można by trochę tych miejsc parkingowych usunąć, poszerzyć strefę płatnego parkowania - przez co... uzyskalibyśmy kolejne miejsca od darmusów, którzy obecnie zajmują miejsce ale za to nie płacą.

  • ~ 2020-05-20
    17:12:31

    9 0

    Arteks - ze stanem umysłu nie będę dysktował bo stan umysłu zawsze ma swoje racje i zawsze przecież wie wszystko lepiej choć nie był w Ustroniu chyba od kilku lat to on wie lepiej od stanu faktycznego i wszystkich.... Pudło facet!!! Nie byłeś, nie widziałeś więc nie chrzań! Jedź, zobacz i wtedy pogadamy. Pomiędzy PKP a rzeką Wisłą w poniedziałek były czynne trzy lokale dwie restrauracje i jedna cukiernia w tej nowej mini galerii. Właśnie dla mnie to przyjemność jechać tam na spacer, wypic kawę i zjeść ciastko. Rozumujesz innymi kategorami a ja nie mam zamiaru się produkować i znowu ci tłumaczyć jak dziecku. Ja wolę jechać daleko od Rybnika się zrelaksować, ty wolisz zjeść ciacho na Nowinach.... No i spoko każdy robi to co lubi, tyle tylko, że ja mam rynek w zasięgu dłoni a ty musisz deptać do niego z pół godz. i to jest ta twoja atrakcja. Idę rower ładna pogoda, narazie!

  • ~zik2022 2020-05-20
    17:44:03

    8 0

    Czy takie zagrywki jeszcze kogoś dziwią. Przecież to norma w Rybniku. Ale wybory były i kto na kogo głosował? Więc nie udawać teraz zdziwionych tylko wsiadać na rowerki i za parkingi nie trzeba płacić. Następnym razem przed urną wyborczą pomyśl kto co oferuje.

  • ~rzyt 2020-05-20
    17:54:45

    7 0

    @Arteks, masz rację, że niektóre parkingi były dedykowane /wspomniany ZUS/ i Policja. Chociaż do nie dawna policją parkowała przy Biedronce. Sąd chyba też. Wykorzystanie tego parkingu po 16-tej to wina urbanistów, którzy nie widzą potrzeby tworzenia strefy miastotwórczej. Kiedyś wzdłuż Miejskiej były plany zabudowy wysokiej...historia.
    Likwidacja dworca autobusowego to wg mnie porażka urbanistyczna miasta szczególnie teraz gdy mamy drogę R-P.

  • ~Arteks 2020-05-20
    17:57:54

    0 12

    @bartezz - nie po raz pierwszy przyłapałem cię na kłamstwie... Dodam zupełnie niegroźnym ale jeśli ktoś konfabuluje w małoistotnych sprawach tak samo będzie w innym. Żadnej dziury na Chrobrego nie ma. Dzisiaj bardzo wolno przyjechałem całą ulicę. Są nierówności w miejscu dawnego parkingu (tam gdzie zwężona jest obecnie ulica) ale to nie są dziury. Nie mówiąc już o twojej "dziurze na dziurze". Rybnik to oaza motokultyzmu w okolicy. Tu się dba o kierowców, jak w bajce o Księżniczce na ziarnku grochu. ;)

  • ~Arteks 2020-05-20
    18:02:46

    0 11

    @zik2020 - warto abyś pamiętał, że Rybnik ma jedne z najniższych abonamentów parkingowych w Polsce z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Ci którzy pracują w centrum powinni coś ufundować władzom Rybnika, dla których interes przyjezdnych jest ważniejszy od interesu... budżetu własnego miasta. @rzyt - dogadalibyśmy się w tematach urbanistycznych. Zgadzam się z tym co piszesz. Fudali niestety nie docenił potencjału dawnego dworca PKS. Nowy budynek naprzeciw ZUS niekoniecznie musiałby zabrać miejsca parkingowe - bo mógłby być tak zaprojektowany, że miejsca parkingowe by się znalazły. W K1 wybudowano parking podziemny.

  • ~artefaks 2020-05-20
    18:28:50

    7 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-05-20
    19:05:56

    9 0

    te "ponad 100 tyś" mieszkańców bierze się tylko z tego, że przed laty włączono decyzją administracyjną wszystkie okoliczne wsie i miasteczka, co nie zmieniło faktu że bliżej nam do prowincjonalnej mieściny, niż metropolii i żadden lament, ani "miastotwórcze" windowanie cen na wzór wielkich miast tego nie zmieni

  • ~Arteks 2020-05-20
    19:15:40

    1 9

    @ursus - proces urbanizacyjny zachodzi tylko wtedy jak jest jakiś jeden silny ośrodek do którego jest co przyłączyć. W latach 70. proces urbanizacyjny dotyczył każdego miasta w Polsce które miało jakiś magnetyzm. Ale warto wspomnąć, że w ostatnich kilku latach bardzo wiele wiosek przyłączyły do siebie: Rzeszów, Koszalin, Opole czy Zielona Góra. Z trzech prostych przyczyn - miasto może więcej, większy może więcej, miasto to prestiż dla mieszkańców. Czy wreszcie się zgodzisz, że kopcące chałupy podobne dla twojej to coś zaściankowego nie tylko w miastach? A jaki procent mieszkańców Rybnika stanowią dawne wioski typu Gotartowice, Popielów lub Stodoły? Będzie tego z 10%?

  • ~ 2020-05-20
    19:39:29

    10 1

    Arteks 2020-05-20 19:15:40
    @ursus Czy wreszcie się zgodzisz, że kopcące chałupy podobne dla twojej "
    Arteks, czy wreszcie zgodzisz się że to co powtarzasz jak mantrę bez względu na temat, a co powstało w wyniku twoich urojeń, bo jakoś nie potrafisz tego udowodnić, że wbrew temu co twierdzil minister propagandy III Rzeszy, nawet 1000 razy wypowiedziane przez ciebie kłamstwo nie stanie sią prawdą ? na to jednak cię nie stać i wybierzesz drogę dalszego brnięcia w kierunku własnych, oderwanych od realiów urojeń, tak jak to czynisz dotychczas

  • ~ 2020-05-20
    19:57:49

    12 0

    Arteks - te twoje "nierówności" są na tyle głębokie, że koło w nie wpada więc dla mnie to są dziury! na skrzyżowaniu Chrobrego/ 3 go Maja też są nierówności??? bo dla mnie jak najbardziej dziury. Natomiast co do konfabulacji to ty zostajesz przyłapany na kłamstwach co chwilę przez wielu komentatorów. W zeszłym roku uparcie twierdziłeś, że "nie dasz nabic się mechanikowi w butelkę bo znasz się na klimie" - wczoraj napisałeś, że klima w aucie to jest coś na czym znać się nie musisz..???
    i kto tu konfabuluje i kłamie...??!

  • ~ 2020-05-20
    20:19:11

    13 0

    Arteks, akurat Gotartowice to nie była wieś, tylko dzielnica miasta Boguszowice, nawet stacja nazywała się Boguszowice-Gotartowice, myślałem, że jako "światły" Rybniczanin znający historię swojego ulubionego miasta i rasowy mikol wiesz takie rzeczy

  • ~Arteks 2020-05-20
    21:28:10

    0 13

    @ursus - to najpierw zasugerowałeś, że włączono "wszystkie okoliczne wsie", aby już w następnym swoim wpisie sugerować, że jednak były też włączone do Rybnika miasta. Przewrotność godna szybowcowego fikołka... Jaki z tego morał? Do Rybnika włączono wsie i miasta - a to plus bo do niektórych miast włączano tylko wsie. I powiem więcej. Rybnik musiał już przed wojną wzbudzać we władzach krajowych szacun skoro włączyły do Rybnika Paruszowiec. :) Nazwy w kolejnictwie nie zawsze odpowiadają granicom administracyjnym. Na tej linii była też stacja Kobielice-Radostowice, przemianowana później na Radostowice, a przecież to dwie różne osobne miejscowości. @bartezz - ja złapałem cię na różnych kłamstewkach tak jak z tym "wyjazdem do Ustronia", ty próbujesz mnie wrobić w kłamstwo. A ja nie tylko, że nie wypieram się tego, że nie znam się na klimie w autach - to przyznałem rację kolesiowi, który mi wytłumaczył, że przy sprawnej klimie nie trzeba jej dobijać. Każdy serwis klimy ma w swoim cenniku jej nabijanie więc wydaje mi się, że to może być dość częsty feler w autach. Każdy kto czyta twoje wpisy wie, że twoją słabością są przesadyzmy - ale jak można najpierw pisać o dziurze na dziurze by potem pogodzić się z tym, że twoje koło najechało na nierówności, które uważasz za dziury? Nie każdy musi znać Ustroń ale każdy może porównać sobie co piszesz o rybnickich drogach z rzeczywistością. Każdy kto dojeżdża spoza Rybnika np. z powiatu SWD bardzo sobie ceni stan naszych dróg.

  • ~ 2020-05-20
    21:49:18

    12 0

    ~Arteks 2020-05-20 21:28:10
    "@ursus - to najpierw zasugerowałeś, że włączono "wszystkie okoliczne wsie", aby już w następnym swoim wpisie sugerować, że jednak były też włączone do Rybnika miasta."
    dlaczego stosujesz manipulację celowo cytując część mojej wypowiedzi ?
    w oryginale brzmiała ona "okoliczne wsie i miasteczka"
    ale cóż, zarzucasz innym kłamstwa ( pozdrawiam ~bartezza), ale sam nie cofniesz się przed takim działaniem
    "Rybnik musiał już przed wojną wzbudzać we władzach krajowych szacun skoro włączyły do Rybnika Paruszowiec. "
    naprawdę naiwnie twierdzisz że to nie Rybnikowi zależało, by przyłączyć do siebie łakomy kąsek jakim był duży (jak na owe czasy) ośrodek przemysłowy Paruszowiec ? władze centralne były tylko wykonawcą tego postanowienia
    "Na tej linii była też stacja Kobielice-Radostowice"
    była i co z tego, nie zmienia to faktu, że Gotartowice były przed włączeniem do Rybnika dzielnicą Boguszowic i była to nie tyle mała wioska, ale znany już na początku XX wieku ośrodek produkcji urządzeń SRK (co też powinienes wiedzieć), a jeszcze wcześniej hutnictwa (nazwa Huta funkcjonuje do dzisiaj wśród rodowitych mieszkańców)

  • ~ 2020-05-20
    22:31:51

    11 0

    Arteks - zacząć trzeba od tego, że przeważająca większość czytających twoje wpisy nie traktuje cię poważnie, widzę to codziennie jaki ludzie tu mają z ciebie polew. Dlatego trzeba być stanem umysłu żeby dalej brnąć w to samo z przekonaniem o swojej racji i wyższości. To czy ty uważasz, że byłem w Ustroniu czy nie akurat mi zwisa całkowicie. W twoim mniemaniu ja nie mieszkam w Rybniku, mieszkam obok lasu, a może na pograniczu Żor i Szczejkowic, albo niedaleko centrum albo zresztą niewiadomo gdzie.... Urojenia, urojenia i ciągle to samo. U ciebie kłamstwem jest każda odpowiedź nie po twojej myśli a dodatkowo jest przez ciebie hejtowana i taki komenrator jest atakowany personalnie - to my tutaj prawie wszyscy wiemy. Nie dostałeś odpowiedzi odemnie na temat opłaty za parkowanie to urajasz sobie, że tam nie byłem. Podałem nawet jakie restauracje były czynne. W godzinach wieczornych parkowanie jest bezpłatne jak w większości miast, a na tym parkingu gdzie ja stałem to jest on bezpłatny - sprawdź sam jak będziesz w Ustroniu niedaleko boisk do siatkówki i piłki wzdłuż Wisły jadąc na Brennę. W centrum Rybnika wiele ulic jest w fatalnym stanie czego ty nie przyjmujesz do wiadommości.

  • ~Arteks 2020-05-21
    18:05:11

    0 8

    @bartezz - no i znowu sprzeczność bo jeśli jestem kimś niepoważnym - po co twoje dyskusje ze mną? Ja piszę z tobą z litości - bo mało kto chce tu na tym portalu z tobą dyskutować. Powinieneś to docenić tym bardziej, że chcę wydobyć coś co by potwierdziło twoje "historyjki" ale ty wymyślasz kolejne kłamstewka. Na kłamstwach i przesadyzmach chcesz budować swoją narrację i swoje "imię" (nicka)? Napisałeś nie tak dawno, że byłeś w dzień w Ustroniu? Ile kosztuje parkowanie w dzień, nie po 18.00? Nie nazywaj przypuszczeń, urojeniami. Jak ktoś jest dumny z dzielnicy/miejscowości w której mieszka to jej nie tają. Problem w tym, że wielu nie jest zadowolonych z miejsca zamieszkania co szczególnie widać u osób spod Rybnika.

  • ~ 2020-05-21
    20:19:08

    5 0

    Arteks - litości bo mnie już przepona ze śmiechu rozbolałaaaa :-))))))) ty ze mną piszesz z litości?... Z litości to ja tobie w ogóle odpisuje, z litości to ja z tobą kulturalnie rozmawiam, nie rzucam mięsem w dyskusjach jak inni w twoją stronę, bo mam w sobie anielską cierpliwość jeszcze i hamulce, których inni nie mają w stosunku do twoich pisanych wypocin. Kiedyś pamiętam jeden komentator napisał ci cały elaborat na temat twoich zachowań w pisaniu i wypowiadaniu się tutaj. Podejrzewam, że był to psycholog lub psychiatra bo używał języka typowo lekarskiego i pojęć typowo medycznych - celnie i trafnie określił twoje cechy, manię wyższości nad innymi, krytykę wszystkich innych, z którymi się nie zgadzasz bo mają inne zdanie niż ty a ty nie akceptujesz wypowiedzi nie po twojej lini myślenia. Wskazał też skąd u człowieka biorą się takie zachowania jak twoje - konkretne przyczyny. Nie znam cię, ale osobiście mogę tylko współczuć twoim najbliższym jeżeli z nimi też tak postępujesz w życiu jak tu w komentarzach z ludźmi. No właśnie - po ocenach czytelników wyraźnie widać kogo cenią a kto jest "łowcą minusów" bo takie stwierdzenie też tu nieraz pada pod twoim adresem. Ze mną nikt (poza tobą!) nie toczy tutaj utarczek słownych i takich polemik, które może obalic trochę bardziej rozgarnięty nastolatek. Mnie ludzie tutaj cenią i szanują co widać po ocenach moich wpisów w przeciwieństwie do ciebie na tyle, że wczoraj nawet pozdrowił mnie jeden komentator :-))))
    Jeśli o tym mówisz - to zauważ ja nie wstydzę się tego, że mieszkam w śródmieściu Rybnika bo o tym piszę dosyć często nawet, doceniam bliskość wszystkiego, sklepów, insytucji, knajp, restauracji, gdzie inni muszą do nich dojechać np. z dzielnic ja to mam pod nosem, krytykuje natomiast działania, na niekorzyść życia i bytowania w centrum a które widzi też większość mieszkańców i również tu o nich wspomina.

  • ~ 2020-05-21
    20:31:16

    5 0

    Arteks - a kłamstwa i kłamstewka w twoim mniemaniu są na zasadzie bo coś jest nie po twojej myśli i nie zgadza się z twoim tokiem myślenia więc nie! Bo dlaczego on tam był a ja nie??? Więc nie - on nie mógł tam być bo ja Arteks tak uważam i basta! On nie mieszka w centrum - bo ja mieszkam na obrzeżach więc tym bardziej on nie może być z śródmieścia - bo nie! On jeżdził na naleśniki do Żor - więc nie może być z Rybnika - no nie! Współczuję takiego toku rozumowania.... Tak to właśnie wygląda! Myślę, że prościej nie da się już tego wytłumaczyć.

  • ~Bartek Wieczorek 2020-05-26
    01:11:44

    1 3

    I dobrze. Prędzej czy później trzeba będzie wyprowadzić samochody z centrum Rybnika, więc te opłaty powinny zniechęcać. Problem jest jednak w tym, że w Rybniku transport publiczny jest na zbyt niskim poziomie, żeby mieszkańcy miasta traktowali go poważnie i żeby był on alternatywą dla samochodu. Jedynie to mnie w tym temacie boli i to tak cholernie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4922