zamknij

Wiadomości

Wkrótce zapłacimy więcej za wodę? Szykuje się zmiana taryf

2015-02-23, Autor: 
Już w najbliższy czwartek rybniccy radni pochylą się nad szeregiem projektów uchwał. Wśród nich znalazł się też punkt o zatwierdzeniu taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków (na terenie działania PWiK Rybnik). Czy cena wody wzrośnie?

Reklama

Ten punkt pracy radnych należy do tradycji. Co roku o tej porze pochylają się bowiem nad uchwałą w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Taryfowe ceny i stawki opłat dotyczą wszystkich odbiorców usług wodociągowo – kanalizacyjnych świadczonych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Rybniku, z wyłączeniem odbiorców hurtowych oraz dostarczających nieczystości płynne z terenów nieskanalizowanych.

Jak czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały, w zakresie opłat abonamentowych dokonano ich zróżnicowania biorąc pod uwagę poziom zapotrzebowania na usługi określony przepływem i tak:

- niskie natężenie przepływu (do 5 m3/h) – grupa taryfowa 1
- średnie natężenie przepływu (od 5 m3/h do 30 m3/h) – grupa taryfowa 2
- duże natężenie przepływu (powyżej 30 m3/h) – grupa taryfowa 3

Okazuje się, że cena 1 metra sześciennego wody może potanieć o trzy grosze. Jednakże wzrost stawki odnotujemy przy cenie ścieków. Wysokość stawek z wyłączeniem odbiorców hurtowych oraz dostarczających nieczystości płynne z terenów nie skanalizowanych przedstawia się następująco:

Cena 1 m3 wody:
Proponowana cena z VAT - 5,42 zł (obecna cena z VAT - 5,45 zł) - obniżka o 0,03 zł

Cena m3 ścieków:
Proponowana cena z VAT - 8,94 zł (obecna cena z VAT - 8,59 zł) – wzrost o 0,35 zł

Opłata abonamentowa za punkt poboru wody lub punkt odprowadzania ścieków:



Przedstawione taryfy stanowią zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Rybnika na okres 12 miesięcy, od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 37

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~werkk 2015-02-23
    17:12:55

    118 0

    Jeśli Prezydent Piotr Kuczera na to pozwoli (Bo to On decyduje o wszystkim "Organy spółki
    1. Zarząd
    Zarząd spółki składa się z dwóch członków: Prezesa i Wiceprezesa.") I nie zwolni ich to może być jego gwoźdź do końca kariery. PWiK co miesiąc zmienia nr. konta bankowego i tym radni powinni się zainteresować w jakim celu to robią.

  • ~AleDom123456 2015-02-23
    17:27:14

    76 0

    To już w Jastrzębiu woda sprowadzana z Czech jest tańsza. Woda + ścieki = 10,78 zł. O podwyżce póki co nic nie słychać.

  • ~Marcin74 2015-02-23
    17:33:24

    65 0

    Jestem ciekaw czy będzie transmisja online z tej sesji, czy wystąpią "nieprzewidziane trudności techniczne", czy "zainteresowanie transmisją jest tak małe, że nie warto", czy "zainteresowanie transmisją było tak duże, że serwery nie wytrzymały"?

  • ~ 2015-02-23
    17:54:12

    81 0

    Pan PREZYDENT jeden i drugi na obietnicach obniżenia cen wody miedzy innymi wygrali wybory .... co się dzieje ? najdroższa woda w Polsce Nas czeka?

  • ~ 2015-02-23
    18:02:43

    76 0

    przecież my już od kilku lat mamy jedną z najdroższych cen wody w Polsce!!! duże potężne bogate miasta a mają o wiele niższe ceny wody niż my w naszym Rybniku!!

  • ~Benq 2015-02-23
    18:19:54

    71 0

    Coś ten wasz prezydent nie zmienił się na lepsze :) Zmiana z tzw "papucia na lacz".

  • ~hoym 2015-02-23
    18:33:19

    0 25

    ~werkk W numerze konta masz zawarty nr klienta i nr faktury. Nie ma potrzeby szukać tu jakiś teorii spiskowych ;)

  • ~zbig67 2015-02-23
    18:47:31

    44 0

    czemu PWiK zmienia co miesiąc konto na które wpłacam za wodę? nie można dodać ich do "odbiorców" bo co miesiąc inne konto do wpłat! może ktoś powinien się tym zainteresować? może prezes już ma konto w Szwajcarii?

  • ~piotrstruzik 2015-02-23
    18:50:29

    60 0

    W pełni popieram ~werkk i niestety nie jestem w stanie zrozumieć ~hoym. Inne konto na każdej fakturze to jest kompromitacja firmy PWiK. Nr konta bankowego nie jest od tego żeby zawierał nr faktury. Co miesiac trzeba zmieniać i przepisywać nr konta z faktury bo jest inny. Jest to jedyna jaką znam firma która nie potrafi z tym zrobić porządku. Może ktoś wreszcie poruszy ten temat i zapyta prezesa tej szacownej firmy dlaczego tak się dzieje???????

  • ~truman20 2015-02-23
    19:21:36

    42 0

    Zbrodnicze ceny wody ciągną się od wielu lat. Najbardziej podstawowe z podstawowych dóbr, które to dobro powinno być każdemu człowiekowi dostarczone nieodpłatnie, zaczyna być dobrem luksusowym. Brawo,

  • ~pilak34 2015-02-23
    19:32:47

    45 0

    czy w tym zajeb...m mieście zacznie wreszcie coś tanieć

  • ~common 2015-02-23
    19:35:47

    26 0

    Co miesiąc mam w nosie ich numery kont, wpłacam zawsze na konto które było w pierwszej fakturze i podaję zawsze numer faktury za ktorą płacę.
    Inna rzecz mnie wnerwia, co chwilę mam w rurach jakiś syf, który muszę odpuszczać, nie wiem co się dzieje z wodociągiem na mojej ulicy ale ilość zgłoszeń awarii zaczyna mi już wychodzić bokiem.. nie wspominając juz o kilku praniach białych rzeczy które zostały bezpowrotnie zniszczone bo pralka pociągnęła ten syf. Kto mi za to zapłaci?? Mam już pokaźny zbiór zdjęć z tych zgłoszeń i zastanawiam się ile razy jeszcze będę płacić za ten syf??

  • ~Marcin74 2015-02-23
    19:38:52

    24 0

    Czy ktoś z Was próbował szukać oświadczenia majątkowego prezesa PWiK w Rybniku? Znalazłem takie z 2013 r... potem jak by cisza.

  • ~hoym 2015-02-23
    20:05:27

    10 0

    ~piotrstruzik Zgadzam się że takie rozwiązanie większego sensu nie ma, wydaje mi się że to zależy bardziej od obsługującego ich banku. Też czekam aż coś z tym w końcu zrobią.

  • ~ 2015-02-23
    21:13:04

    4 0

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,138764,17353581,Biedron_obcina_wydatki_Slupska__w_ratuszu__SM_i_miejskich

  • ~green electricity 2015-02-23
    21:34:53

    4 0

    @werkk @zbig67 @common polecam wam rozliczenie typu invoobill nazwa do bani ale większość popularnych banków to obsługuje. Raz na zawsze zapominasz o ciągłym zmienianiu konta a w dodatku nic nie kosztuje.

  • ~pz3 2015-02-23
    22:34:01

    26 0

    Nie wiem dlaczego redakcja wprowadza użytkowników portalu w błąd dając im nadzieje, że może nowe taryfy nie wejdą w życie. Każdy kto ma pojęcie jak wygląda sprawa głosowania nad cenami wody i ścieków wie, że niezależnie od tego czy Rada Miasta zagłosuje za czy przeciw tym cenom to i tak nowe stawki wejdą w życie. Martwi mnie to, że PWiK w Rybniku jest takim państwem w państwie i dyktuje sobie warunki z kosmosu, bo jak inaczej komentować fakt, że w ościennych miastach i woda i ścieki są znacznie tańsze? mają mniej awaryjną sieć, mniej kradzieży wody, są bliżej Goczałkowic, czy może nie potrafią negocjować warunków i za wszytko przepłacają.... No i tu jest pole do popisu dla prawdziwego Prezydenta, tylko czy jemu się opłaca coś z tym zrobić? Z całą pewnością nie bo Miasto ma udziały w PWiK i czerpie z tego korzyści. I w ten sposób koło się zamyka. A Wy Rybniczanie zaciskajcie pasa, zużywajcie jak najwięcej wody i płaćcie i nie płaczcie, że Wam źle. Przecież idzie nowe...lepsze :)

  • ~smr 2015-02-23
    23:04:22

    25 0

    Po co piszecie pogrubioną czcionką, że potanieje o 0,03 grosze ? jak suma sumarum za wszystko ZAPŁACIMY o 0,32 grosze WIĘCEJ za 1m3 ... I tak nas rządzący dymają ...

  • ~orka 2015-02-24
    00:21:53

    24 0

    Pytam się ile zarabia prezes tego przedsiębiorstwa i jego zastępca, zapewne dużo za dużo, i za co, za towar który się sam sprzedaje, ma tutaj nowy prezydent pole do popisu zobaczymy co jest wart. Gdzieś tam w Polsce jakiś nowy, chyba najmłodszy, nowo wybrany prezydent,wice-prezesa z pwik wywalił a prezesikowi obniżył pensje do 9900 zł, i co da się - da się.

  • ~werkk 2015-02-24
    08:02:55

    5 0

    Jeśli chodzi o konto to moim zdaniem jest to celowe działanie, w 2014 r. skończyła się spłata pożyczki zaciągniętej na budowę kanalizacji którą myśmy odbiorcy wody spłacali czyli logicznie rozumując ścieki powinie być o tą kwotę niższe a zatem powinniśmy zapłacić mniej. Spółka w której miasto Rybnik ma 98,95% udziałów (miasto to My) na zgromadzeniu wspólników reprezentuje nas urzędujący Prezydent (http://www.pwik-rybnik.pl/organy-spolki.html) który może rozwiązać zarząd. Powodem ciągłej zmiany konta może być ucieczka przed wykazaniem zysku firmy, zysk firmy dywidenda powinien być dzielony wśród udziałowców czyli nas, ale zysk to nic innego jak zawyżona opłata. Dlatego kombinuje się tak że miasto opodatkowuje spółkę córkę tak aby nie było zysku, zleca się wykonanie np nowych nawierzchni dróg obciążając PWiK po to aby nie było zysku ( awaria na drodze dziurę należy załatać a na to konto remontuje się 4 km. drogi kładąc nową nawierzchnię obciąża się PWiK czyli nas udziałowców którzy mają zawyżone opłaty woda + ścieki w ten sposób PWiK nie wykazuje zysku ale my podatnicy mimo że płacimy podatek, płacimy za remont dróg dodatkowo w cenie woda + ścieki. Podejrzewam że ciągła zmiana konta znacznie by utrudniła kontrolę. Dlatego bystry Radny Miasta gdyby był przygotowany do sesji (wybieramy radnych po to aby dać im zarobić dieta + komisje bez podatku) sprawdziłby dokumenty i przedstawił to znacznie lepiej niż ja tutaj na Sesji Rady Miasta. Czy nasi rajcy są przygotowani do Sesji ?

  • ~Afordancja 2015-02-24
    08:31:48

    4 0

    @~werk nie no takich bredni nie da sie czytac, jak bys mial chociaz minimalna wiedze o ksiegowosci to wiedzial bys, ze wplaty na konto badz nie, nie maja nic wspolnego z wykazywaniem zysku badz nie, licza sie wystawione faktury, ba nawet jak ktos nie zaplaci danej faktury to i tak idzie do przychodow. Jak bys mial troszke wieszka wiedze o ksiegowosci to bys wiedzial to samo o splacie pozyczki, ze splata pozyczki swoja droga a koszty (amortyzacja) swoja droga, i splata pozyczki nie jest tozsama ze spadkiem kosztow. Po trzecie jak bys wiedzial jak dziala ksiegowosc, to bys wiedzial, ze taka zmiana konta nic nie utrudnia. Podejrzewam ze ta zmiana konta sluzy tylko i wylacznie ulatwieniu rozliczanie faktur, bardzo kiepska metoda i uciazliwa dla kientow, ale widac takich maja specjalistow. Moja rada, jezeli naprawde nie wiesz nic o ksiegowosci jak to dziala, to doczytaj, a pozniej sie wypowiadaj bo naprawde w oczy kole ta niewiedza.

  • ~werkk 2015-02-24
    08:39:07

    0 0

    Afrodyzja może się nie znam ale zgodzisz się że tak idzie likwidować zysk w spółce która go nie powinna mieć. Bo to zysk wyciągnięty z naszych kieszeni.

  • ~werkk 2015-02-24
    08:47:13

    0 4

    Nowa nawierzchnia na kilkunastu kilometrach wpisana w koszty skutecznie likwiduje zysk firmy i o to mi chodziło jeszcze są inne sposoby stosowane ale opisanie tego jest bardzo skomplikowane.

  • ~Afordancja 2015-02-24
    08:48:18

    2 0

    @~werkk, nie numerem (zmiana) konta nie da sie ukryc zysku. To co mowisz o remoncie drog (jak rozumiem po remoncie np. kanalizacji), ok, tak sie da, tylko pomysl, kto to ma zrobic(ten remont)? Miasto? czyli "my"? Wychodzi na jedno. Inna kwestia jest to ile tej drogi powinni remontowac. Chyba, ze masz jakies dowody, ze powinni wyremontowac np. 1 km, a wyremontowali 4 km, to inna historia i faktycznie jest naduzyciem, ale jak przypuszczam to sa tylko Twoje domysly bez dowodow.

  • ~hoym 2015-02-24
    08:56:22

    6 0

    Wpiszcie w wyszukiwarkę "SIMP Matching ING" wynika z tego że jest to dodatkowa funkcjonalność ING, czyli to że w rachunku jest kodowany nr faktury wynika z takiego życzenia PWIK, ułatwia im to księgowanie wpłat i tylko tyle. Nie ma to nic wspólnego z ukrywaniem zysku albo jakimiś przekrętami.

  • ~Afordancja 2015-02-24
    09:15:26

    2 0

    @~hoym dokladnie, niektorzy "koduja" id klienta niektorzy jak widac nr faktury, nawet z tak prostej rzeczy ludzie potrafia stworzyc teorie spiskowe..

  • ~bozenaleonarska 2015-02-24
    09:20:11

    10 0

    panie prezydencie-gdyby pan poszedł w ślady najmłodszego prezydenta ,który zmniejszył stawkę prezesa a zwolnil wiceprezesa byłoby super ale najważniejszą kwestia są opłaty za wodę i kanalizację gdyby one zmalały to będzie PLUS DLA PANA -bo Pan słucha wyborców.Wyborcy czekają na obniżkę cen za wodę i kanalizację a Pan wyborców nie zawiedzie!!!!

  • ~jurempus 2015-02-24
    09:39:54

    2 0

    Woda to jest dobro ziemi i powinna byc za darmo...A prezydent hehe nic tylko sie do żloba dostać i koniec z obiecankami.Miał być fajny prezydent wyszła szuja

  • ~werkk 2015-02-24
    10:36:43

    2 0

    Afrodyzja skoro jesteś tak biegła w księgowości to wytłumacz dlaczego biorąc wodę od tego samego dostawcy płacimy najwięcej oraz co wpływa na tak wysoki koszt płatności za ścieki. Wiesz jak będzie wyglądać sesja punkt podwyżki opłat za wodę + ścieki jako pierwszy zabierze głos radny Mura i powie aby usunąć ten punkt z obrad i w ten sposób od 1 kwietnia mamy takie ceny jak ustalił Prezes przy aprobacie prezydenta do tej pory miasto reprezentował pełnomocnik wiec może będzie nas reprezentował teraz jako wiceprezydent.

  • ~werkk 2015-02-24
    10:58:10

    0 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Afordancja 2015-02-24
    11:29:12

    2 0

    @~werkk zartujesz prawda? Mam z glowy wymyslac dane? Nie ja nie z tych co to jak czegos nie wiedza/nie maja danych to wyciagaja z glowy...

  • ~rys51 2015-02-24
    11:36:49

    12 0

    Panie Prezydencie.Najmłodszy Prezydent miasta w Polsce zlikwidował stanowisko v-ce Prezesa takiej firmy,prezesowi podzielił uposażenie przez 5, rada nadzorcza pracuje za darmo i zabiera się za wynagrodzenia zarządów pozostałych firm miejskich.Jest super okazja to samo zrobić w Rybniku !!!Chyba,że za 4 lata przed wyborami znów decyzją polityczną zostanie obniżona opłata za wodę i ścieki ?

  • ~tak22 2015-02-24
    12:20:52

    0 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hoym 2015-02-24
    13:26:41

    0 0

    Wysokie ceny wody w Rybniku zazwyczaj tłumaczy się słabą gęstością zaludnienia w naszym mieście, np powierzchniowo Wrocław jest od nas 2 razy większy, a mieszkańców ma 4,5 razy więcej.

  • ~niuti 2015-02-24
    13:49:01

    10 0

    i tak to się kręci w naszym mieście i w PL...byle do wyborów :). Liczyłem na zmiany wraz z nowym włodarzem, tymczasem jak mówi stare powiedzenie koryto to samo...... Doją z każdej strony...kocham tej kraj, tak dba o swoich obywateli...:).

  • ~ 2015-02-24
    16:28:00

    5 0

    I tak to poleci w Rybniku do końca swiata i jeden dzien dłużej.Fudali przynajmniej w Rybniku coś zrobił ,co do Kuczery nie widać żadnego ruchu.Oczywiscie poza pdniesieniem cen wody i kolejną przebudową toru żuzlowego.A po tej przebudowie boisko będzie do bani i może trzeba będzie przebudować tor.Jedyniie sprawa dworca na Paruszowcu utknęła i czekamy na tsunami od Rudy ktore zmiecie tę ruinę.

  • ~Afordancja 2015-02-24
    21:33:15

    3 0

    eee hm.. czy wy naprawdę myśleliście, że nowy prezydent obniży cenę wody.... ? ba, może da za darmo... wow...

  • ~dizers 2015-02-24
    22:28:43

    1 0

    cena wody dzięki Fudalemu

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5078