zamknij

Wiadomości

Większość POZ w Rybniku nadal bez kontraktu. Aktualna lista poradni

2015-01-05, Autor: 
Konflikt pomiędzy Ministerstwem Zdrowia a lekarzami należącymi do Porozumienia Zielonogórskiego. Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy rozważa organizację protestu ze strajkiem włącznie. Pomysł OZZL poparły: Naczelna Izba Lekarska i Polska Federacja Pracodawców Ochrony Zdrowia. Tymczasem liczba poradni POZ z kontraktem w Rybniku nie uległa zwiększeniu.

Reklama

Poniżej wykaz przychodni POZ, które podpisały umowy z Śląskim OW NFZ (stan na 05.01.2015 godz. 12.00):

Rybnik:

1. Ośrodek Usług Medycznych „ALERGOKOL”
Ul. 3 Maja 31, tel. (32) 421 09 70

2. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej przy Elektrowni Korporacji Medycznej KMK Spółka Z O.O.
Ul. Podmiejska, tel. (32) 739 16 34

3. Sylwia Figura
Ul. Grunwaldzka 66, tel. +48 324 240 620

4. Poradnia Rodzinna Panaceum
Ul. Rudzka 390, tel. +48 324 210 083

5. Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarza Rodzinnego Zofia Fojcik-Kudła
Ul. Weteranów 9, tel. (32) 422 40 64

6. MEDIKOL Sp. z o.o.
Ul. Konarskiego 76, tel. (032) 425 08 61

7. MEDIKOL Sp. z o.o.
Ul. Parkowa 4a, tel. (032) 422 26 38

8. AD MEDICO Przychodnia Lekarska
Ul. Jankowicka 18, tel. (32) 739 55 55

9. "RODZINA" Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Spółka Cywilna Urszula Lapczyk-Dudek Karol Dudek
Ul. Reymonta 60, tel. (32) 755 75 10

Czerwionka-Leszczyny:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „FAMILIA” Specjalistyczna Spółka Lekarska Krasowska- Salamon i Malczyk- Kęska Sp. Partner.
ul. Sportowa 2a, tel. (032) 431 50 83
2. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „REMEDIUM” Sp.p.
ul. 3 Maja 36c, tel. (032) 431 26 50
3. Centrum Medyczne Medan Śliwa-Rak Spółka Jawna
ul. Kochanowskiego 30, tel. (032) 427 06 86

Stanowice:
1. Cezary Bednarczyk, Katarzyna Smyczek Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „TRIMED” S.C.
ul. Zwycięstwa 45, tel. (32) 431 28 44

 

Czernica:
1. NZOZ , Zespół Lekarza Rodzinnego, Praktyk Specjalistycznych i Medycyny Pracy
Ul. Wolności 72, tel. (032) 430 52 13

Bełk:
1. Cezary Bednarczyk, Katarzyna Smyczek Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „TRIMED” S.C.
Ul. Palowicka 2, tel. (32) 431 13 04

Palowice:
2. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zdrowie Pasierbek Spółka Jawna
Ul. Szeroka 2, tel. (032) 427 40 22

Świerklany:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Świerklany Węgrzyk i Partnerzy Spółka Lekarska
Ul. Kościelna 79, tel. (032) 430 43 10

Jankowice:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Świerklany Węgrzyk i Partnerzy Spółka Lekarska
Ul. Kościelna 19, tel. (032) 430 51 40

Pstrążna:
1. NZOZ , Zespół Lekarza Rodzinnego, Praktyk Specjalistycznych i Medycyny Pracy
Ul. Wyzwolenia 30, tel. (032) 430 52 13

Gaszowice:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Gaszowice Jureczko-Czech, Krajczok, Łączka lekarska spółka partnerska
Ul. Rydułtowska 1, tel. (032) 430 55 70

Jejkowice:
1. NZOZ Poradnia Medycyny Rodzinnej „KRISMED” Krzysztof Stolarczyk
Ul. Główna 36, tel. (32) 430 27 56

Lyski:
1. NZOZ , Zespół Lekarza Rodzinnego, Praktyk Specjalistycznych i Medycyny Pracy
Ul. Rybnicka 2, tel. (032) 430 52 13

Wykaz placówek nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, izb przyjęć i szpitalnych oddziałów ratunkowych, które podpisały porozumienia z NFZ i udzielają świadczenia POZ (stan na 05.01.2015):

1. Miejskie Zakłady Opieki Zdrowotnej w Żorach Sp z o. o.

Ul. Dąbrowskiego 20, tel. (032) 434 12 36

2. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 3 w Rybniku

Ul. Energetyków 46, tel. (032) 357 62 08

3. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju

Ul. Aleja Jana Pawła II 7, tel. (032) 478 42 00

4. Powiatowy Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Rydułtowach i Wodzisławiu Śląskim.

- Wodzisław Śląski: ul. 26 Marca 51, tel. (032) 459 18 00;

- Rydułtowy: ul. Plebiscytowa 47, tel. (032) 459 18 00



Wykaz przychodni POZ, które NIE PODPISAŁY umów z Śląskim OW NFZ (stan na 05.01.2015 godz. 12.00):

Rybnik:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „VITAMED”
ul. Poligonowa 13/D te. (032) 422 03 97

2. Beata Geryń, Barbara Bijata-Strupowska - Spółka cywilna: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „NIEWIADOM” sc
ul. Mościckiego 4, tel. (032) 421 39 44

3. „Nowiny” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Orzepowicka 8D, tel. (032) 422 40 79

4. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „AXIS” Sp.z o.o.
ul. Górnośląska 140, tel. (032) 422 69 69

5. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „EURO-VITA” Sp. z o.o.
ul. Śląska 1, tel. (032) 421 74 26

6. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „PRO VITA”
ul. Mikołowska 94, tel. (032) 433 02 22

7. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „PRO VITA”
ul. Chrobrego 39, tel. (032) 422 26 02

8. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „PRO VITA”
ul. Byłych Więźniów Politycznych 3, tel. (032) 433 02 23

9. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „PRO VITA”
ul. PIASTA 16, tel. (032) 422 24 80

10. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICOR” Spółka Z O.O.
ul. Patriotów 11, tel. (032) 422 02 77

11. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICOR” Spółka Z O.O.
ul. Patriotów 11, tel. (032) 422 00 27

12. „Centrum Medyczne” Sp. z o. o 
ul. Byłych Więźniów Politycznych 3, tel. (032) 432 94 58

13. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej MEDYK Spółka z o.o.
ul. Jastrzębska 12, tel. (032) 739 42 97

14. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „SAL-MED”
ul. Energetyków 46, tel. (032) 429 12 23

15. „MEDIPOZ” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. ks. Pojdy 25, tel. (032) 421 10 16

16. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Lekarza Rodzinnego „On, Ona, Ono”
ul. św. Józefa 16, tel. (032) 422 27 60

17. NZOZ Junior R. Szubra, J. Sekulska, G. Mazur spółka jawna
ul. Reymonta 60, tel. (032) 422 71 51

18. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Kamień” s.c.
ul. ks. J. Pojdy 28, tel. (032) 426 60 67

19. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Poradnia Medycyny Rodzinnej „SANUS”
ul. Komisji Edukacji Narodowej 27, tel. (032) 424 64 17

20. MED-PROFIL Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o.
ul. Rybnicka 20, tel. (32) 235 99 45

Czerwionka-Leszczyny:
1. „MEDIPOZ” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Ul. 3 MAJA 36c, tel. (032) 431 29 74
2. „MEDIPOZ” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Ul. Odrodzenia 12, tel. (032) 431 28 83
3. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Kaczmarczyk, Rak i Partnerzy - Lekarze Spółka partnerska
Ul. Sportowa 2a, tel. (032) 431 50 81

Książenice:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Kaczmarczyk, Rak i Partnerzy - Lekarze Spółka partnerska
ul. Ks. Pojdy 98a, tel. (032) 431 29 20

Raszczyce:
1. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Twój Lekarz s.c
Ul. Raciborska 131, tel. (032) 417 02 00

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (34):
  • ~kred 2015-01-05
    14:29:20

    0 0

    A co z nocną i weekendową pomocą? Zostało po staremu czy też nic nie działa?

  • ~Jan R. 2015-01-05
    14:44:09

    16 0

    Primum non nocere ? >:-(

  • ~ 2015-01-05
    14:59:46

    0 0

    Dyżur nocny na orzepowickiej jest czynny w świeta,soboty i niedziele całą dobe a w tyg od 18, nie wiem jak reszta...

  • ~agata212165 2015-01-05
    15:01:05

    34 0

    Ministrowie sa bogaci wiec ida prywatnie i maja nas w d...
    A ja nie mam prawa jazdy i samochodu wiec jak mam dotrzec z dzieckiem wymitujacym z goraczka do centrum miasta do lekarza. Jak sie mam przepisac do innej przychodni i jezdzic 11 km autobusem z chorym dzieckiem? Jak oni sobie to wyobrazaja wogole?

  • ~Anonymous 2015-01-05
    15:05:31

    28 0

    Stan państwa najlepiej odzwierciedla służba zdrowia. Niestety widzimy w jakiej kondycji jest nasze państwo. Ten spór to tylko wierzchołek góry lodowej, społeczeństwo sie starzeje a opieka zdrowotna stoi w miejscu. Co z tego, że przeprowadza się u nas przeszczepy twarzy, pionierskie operacje kardiochirurgiczne, skoro RP nie jest w stanie zapewnić obywatelom podstawowej opieki medycznej. Sytuacja, w której aktualnie się znajdujemy jest chora i prędzej czy później to wszystko padnie. To samo jest z ZUSem, takie typowo polskie robienie wszystkiego na odpiernicz, załatać dziure, ugasić pożar i liczyć, że kiedyś będzie lepiej. Niestety nie będzie.

  • ~mona 2015-01-05
    15:35:16

    10 0

    Drobne sprostowanie te placówki na terenie Rybnika które mają podpisane umowy nie przyjmują nowych pacjentów więc zostaje jedynie przychodnia przy szpitalu(powodzenia kolejka że huhu) bądź dyżury nocne ja akurat miałam szczęście bo wczoraj po 20 czekałam tylko niecałe 30 min na lekarza

  • ~jojo 2015-01-05
    15:44:45

    9 0

    kred dyżury nocne oraz weekendowe przyjmują po staremu. agata212165 naprawdę masz tak chore dziecko czy tylko podajesz,że tak może być ? Jeżeli jest to prawdą to mogłaś zadzwonić na pogotowie lub odwiedzić przychodnię dyżurującą po 18 i dni wolne od pracy.

  • ~superelektro 2015-01-05
    17:45:11

    14 0

    Anonymous, lepiej już było i " to se ne vrati pane Hawvranku", bez tych wszystkich dziwolągów w postaci lekarzy rodzinnych, lekarzy pierwszego kontaktu ( a są też ostatniego kontaktu ? ) NFZ-tu i tej całej otoczki której istnienie ma tylko jeden cel. Jak najbardziej utrudnić obywatelom korzystanie z teoretycznie darmowej opieki zdrowotnej i zniechęcić ich do tego. Tylko że nie jest ona niestety darmowa gdyż gdyby tak było to znaczyło by że cały biały personel nie pobiera wynagrodzeń. Niestety ale wszyscy płacimy na utrzymanie tej " darmowej " słuzby kolosalne pieniądze które niestety po drodze od obywatela do szpitala czy przychodni gdzieś się rozmywają i czym dalej tym ich jest mniej. Najwyższy czas skończyć z tą " darmową " służbą zdrowia. Ale ja już chyba tego nie doczekam. Może moje wnuki ?

  • ~roger 2015-01-05
    18:59:06

    1 0

    Wszyscy Ci co pajacowali na wyborach i wybrali tych co wybrali niech teraz pajacują przed przychodniami :)

  • ~chris25 2015-01-05
    19:03:57

    17 0

    Czy my mamy wogole rzad ,bo gdy tylko pojawiaja sie jakies problemy w naszym kraju to ci ktorzy za to odpowiadaja ukrywaja sie przed spoleczenstwem.Nikt za nic nie odpowiada.Niech ludzie sami sobie radza.

  • ~koszmarex 2015-01-05
    19:28:08

    31 0

    Zlikwidować senat, ograniczyć sejm o połowę posłów. Zlikwidować kliniki rządowe, wojskowe. Zmusić polityków do korzystania ze służby zdrowia (lekarzy rodzinnych) w swoich miejscach zamieszkania.
    Problem sam się rozwiąże.

  • ~ 2015-01-05
    20:30:13

    9 0

    Coś dla lemingów gwoli przypomnienia... https://www.youtube.com/watch?v=sgr7iMM9N6A Doktor Ewa nas uratuje

  • ~Anonymous 2015-01-05
    21:01:43

    13 0

    ~koszmarex Dokładnie Senat do likwidacji, a za oszczędności jakie dzięki temu powstaną, wprowadzić system jak w Szwajcarii, co jakiś czas referendum, gdzie obywatele mają realny wpływ na swoje państwo. Demokracja to demokracja, a u nas wszystkie partie są takie same niestety :) I bezpłciowe czego efektem jest taka, a nie inna sytuacja. Wiem, że wpis odbiega od tematu, ale niestety 25 lat wolności to już sporo i koniec z tłumaczeniami, że głębokie reformy trwają 5 - 10 lat.

  • ~ 2015-01-05
    21:14:01

    5 0

    Wygląda na to że ten kraj należy odgrodzic od Europy.W żadnym innym państwie lekarzom nie przyjdzie do głowy by tydzien strajkować choćby mieli najsluszniejsze postulaty.

  • ~weinachten 2015-01-05
    21:34:48

    7 0

    biała mafia nagania klientów czarnej mafii ( pogrzeby)

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-05
    21:41:20

    0 2

    Ale bije z was brak świadomosci funkcjonowania państwa,nasłuchaliścię się Korwina Mikke,bo nawet PiS nie panikuje na maxa. Arłukowicz robi bardzo dobrze....zmieniono przepisy do zakładania nowych poradni o raz ułatwia sie podjęcie pracy przez lekarzy z UA i BY,a polscy fachowcy niech wyp....do Anglii zobaczymy co im Cameron zaproponuje.Nie ma co ukrywać,jest zamieszanie,burdel...ale kiedy nie było,przecież PZ i Bukiel to tacy sami jak Solidarność i Duda. Te zamieszanie ma jeden plus - nie będzie tak dużo L4 a hipochondrycy zauważą,że są zdrowi!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-05
    21:43:24

    0 1

    Anonymous- marzy Ci się demokracja bezpośrednia? Tylko z kim,jak Ty chcesz reformowac ten kraj,z bandytami z stadionu,zwiazkami zawodowymi,nierobami czy wiecznymi narzekaczami ? Nie widze tego!

  • ~minowa 2015-01-05
    21:45:11

    6 0

    Kiedy rybnicki UM zainteresuje się problemem ? Co robi super prezydent i super przewodniczący Rady Miasta ?

  • ~minowa 2015-01-05
    21:49:17

    0 1

    Zlikwidować prywatne ZOZ, zlikwidować wynagradzanie lekarzy z NFZ !

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-05
    21:51:27

    0 1

    Urząd Miasta tam gdzie można powinien tym co nie podpisali umów podnieść czynsze za lokale! ruga rzecz,co UM interesuje ten problem? Tak realnie spójrzcie,to spód MZ-PZ.

  • ~makocz 2015-01-05
    22:25:35

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~makocz 2015-01-05
    22:35:06

    6 0

    DO STEFAN SIARZEWSKI
    Ci co nie podpisali, w zdecydowanej większości, w sumie za grube miliony złotych do kasy UM, zostali pare lat temu "zmuszeni" przez UM do wykupu swoich poradni i gabinetów aby dalej móc praktykować i prowadzić działalność gospodarczą- innej furtki obowiązujące prawo nie przewiduje.

  • ~Anonymous 2015-01-05
    23:00:41

    5 0

    ~STEFAN SIARZEWSKI ale przyznaj, że w niektórych kwestiach przydałoby się zapytać obywateli o zdanie. U nas to wygląda tak, że głosujemy na PO/PIS/SLD a oni się od siebie niczym nie różnią. Niby mają różne programu, ale jak przychodzi do władzy to nikt na program nie patrzy. To już lepiej byłoby raz na czas zrobić referendum. Wracając do tematu, sytuacja wygląda tak, że PZ szantażuje Ministra Zdrowia i oskarża go o całe zło, ale pamiętajmy, że lekarze nie są bez winy. Specjalnie nie alarmowali wcześniej o problemach w negocjacjach, bo byli pewni, że jak co roku Arłukowicz ulegnie przed 01.01. Na pocieszenie powiem, że nie jesteśmy sami, na zachodzie też lekarze walczą z władzą i narzekają na fatalny stan swojej służby zdrowia :)

  • ~Teddy 2015-01-06
    11:00:25

    0 0

    Najwyższy czas zdelegalizować oszołomów z Por. Zielonogórskiego! Cwaniaki co roku szykanują nie tylko pacjentów ale generalnie wszystkich. Żądanie opłaty za przekroczenie progu poradni? Jakim prawem? Za dużo obowiązków? - To samoorganizacja lekarza decyduje o jego wydajności! A teraz po kolei.... Lekarz POZ dostaje co miesiąc 8zł z groszami za to, ze go wybrałem, niezależni czy przyjdę do poradni czy nie. Oprócz tego każda wizyta, każda recepta (nawet bez wizyty) to kolejne 8 zł. Prosty rachunek. Poradnia mając 5 tys pacjentów na dzień dobry dostaje 40 tys. za same deklaracje. Niech każdy pacjent przyjdzie 2 razy w miesiącu - mamy kolejne 8 zł x 10 tys = 80 tys. Większość emerytów np w takiej PRO-VICIE potrafi przyjść nawet 3 razy w tygodniu do lekarza, bo: raz idzie z wynikami, za dwa dni leci bo zapomniała witaminek, a na koniec tygodnia jeszcze raz bo czegoś nie rozumie w wynikach. Rachunek jest prosty. Za mało czasu na pacjenta? To ja się pytam, po co emeryci siedzą w gabinecie średnio po 20 - 30 minut? Rzeczowy lekarz załatwia co trzeba w 10 - 15 minut i wywala pacjenta za drzwi a nie prowadzi kronikę wydarzeń w mieście / dzielnicy. Dlaczego są specjaliści, którzy w ciągu 6-godzinnego popołudnia przyjmą 60 - 80 pacjentów a POZ zaledwie 30? I to nie są byle jacy specjaliści skoro ludzie walą do nich na okrągło od lat i co wizyta są takie kolejki. Płacę 170 zł składki na zdrowotne i nie mam zamiaru płacić jeszcze za wejście do POZ. To lekarz jest dla mnie!!

  • ~rzyt 2015-01-06
    11:15:31

    3 0

    Czyżby lekarzy zabolały kasy fiskalne i elektroniczne L-4 ?

  • ~Teddy 2015-01-06
    11:18:40

    0 3

    Co więcej... komitet negocjacyjny Por. Zielonogórskiego to kilku cwaniaków zarządu jednej ze spółek medycznych, którzy jak stwierdzili "spółka nie przynosi zysków", więc co roku rzeźbią, żeby wyrwać kasę dla siebie. Już zapomnieli jak się buntowali przeciwko dyskietkom NFZ w całym kraju, bo wygodniej było kombinować receptami i "martwymi duszami". Co roku coś kombinują i szantażują nie tylko pacjentów. Skoro 79% innych POZ podpisało kontrakty to znaczy ze 79% lekarzy jest nierozumnymi debilami albo nie umieją czytać, czy może jednak mamy do czynienia z cwaniakami, którzy chcą robić tylko biznes. Mam masę zastrzeżeń do Arłukowicza, bo załatwił pacjentów, choćby podwyżkami leków do 100% odpłatności, zamiast obniżyć ceny, ale w przypadku PZ popieram jego stanowisko. To spółki prowadzące POZ-ty należy pozwać na drogę sądową i więcej bym, jako rząd z tymi podmiotami nie podpisał umów bo to co robią to jest sabotaż i anarchia. Skoro dyrektorzy spółek prowadzący POZty nie chcą leczyć bo im się nie opłaca, to niech nie leczą. Każda spółka, której działalność jest nierentowna - plajtuje i do tego trzeba doprowadzić cwaniaków z PZ. Zyskają Ci , którzy chcą leczyć i zapewniają opiekę nawet w tej chwili bo NFZ zapłaci im. Mamy wolny rynek i demokracje, ale to nie znaczy, ze każdy dupek, który ma za małe dochody może stawiać pod ścianą resztę społeczeństwa czy to za PIS, PO, SLD czy kim innym. Strażak czy policjant naraża życie za mniejsze pieniądze i jakoś ne strajkują! Won z PZ!!!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-06
    11:40:16

    0 1

    Teddy- masz całkowitą rację,ja też tak to postrzegam.Jesli im tak źle,niech będą konsekwentni i ogłoszą upadłosć!

  • ~wazon 2015-01-06
    11:52:04

    0 2

    proszę sobie wyobrazić że przy szpitalu znajduje sie gabinet stomatologiczny,poszłam tam usunąć ząb, pani doktor zobaczyła i rzeczywiście ząb był do usunięcia.Pierwsze pytanie było czy chcę znieczulenie igła cienką [30 pln] albo igła z NFZ [DARMO]. Ja się pytam jak to jest możliwe że w gabiniecie który ma podpisaną umowę z NFZ trzeba płacić za usługę?

  • ~marzyciel 2015-01-06
    12:38:48

    1 0

    Wczorajsza podróż do szpitala, autobusem przez całe miasto. z zapaleniem oskrzeli była bezcennym doświadczeniem. Już nie wspomnę o 3 godzinach czekania w kolejce (to akurat nie jest wina sor-u). Czysta magia. Politycy to, lekarze tamto i komu tu wierzyć? Niestety z racji tego, że w swoim życiu mam wiele do czynienia z tymi drugimi, muszę z przykrością stwierdzić, że w większości przypadków misja leczenia chorego jest na równi ze zeskanowaniem kolejnego produktu. Miejmy nadzieję...

  • ~ 2015-01-06
    13:12:41

    0 2

    A co wy tylko narzekacie, przecież "król Europy" powiedział wyraźnie- ważna jest woda ciepła w kranie. O zdrowie zadba doktor Ewa, rozliczy rząd z każdego źle obsłużonego, nie przyjętego pacjenta.

  • ~obserwathor 2015-01-06
    14:32:53

    5 0

    ~Teddy_ w swoim "prostym rachunku" wyliczeń wpływów przychodni POZ pominąłeś drobny, ale bardzo istotny element, za wszystkie badania zlecone przez lekarzy POZ są finansowane z wyliczonej przez Ciebie puli , jest to chory układ stworzony przez ministerstwo a nie lekarzy, bo doprowadza do powstania dwóch grup lekarzy: pierwsza z nich ogranicza się do wypisywania recept i L4, ta grupa przynosi zysk bo ma małe koszty własne, druga z nich, jeżeli chce podejść profesjonalnie do leczenia i zlecić dodatkowe badania (zaczynając od krwi,poprzez RTG, a kończąc na badaniach w programie wykrywania raka złośliwego-jeżeli nie wykryją raka złośliwego) są finansowane z puli własnych środków przychodni, a nie z osobnych kontraktów NFZ, co prowadzi do rozważań w stylu więcej skierowań na badania, mniej kasy dla przychodni, oczywiście twórcy systemu nie widzą problemu i całą winę przerzucają na drugą stronę .

  • ~jfor 2015-01-06
    14:53:18

    5 0

    Teddy piszesz głupoty , pocztaj trochę to nie boli ,w poz jest tylko stawka kapitacyjna 8 zł ( na dzisiaj ) nie płaci się za wizytę czy jak piszesz za receptę . 5000*8=40000 ok , z tego musisz oplacić co najmniej 2 lekarzy ( 1 lekarz na maks 2750 pacjentów , notabene średnio w Europie 1300-1500) obsługę rejestracji , 2-3 etatów ( praca od 8-18 ) , 2-3 pielęgniarek to są koszty osobowe do tego media , lokal ( albo wynająć albo wybudować ) , zapłacić za badania laboratoryjne , rtg , usg etc.
    To co do Twoich wyliczeń,
    W czechach nie płacą ubezpieczeń ? tam jest stawka za wizytę - chyba 30 koron , taki system ale zadowolenie z opieki zdrowotnej jest tam większe niż u nas.
    A co do czasu , czemu dłużej siedzą emeryci ??? hmm może dlatego że potrzebują więcej czasu może nie wiesz z wiekiem człowiek częściej choruje , rozumiem że uważasz że 4-5 minut wystarcza ?? super szkoda gadać

  • ~superelektro 2015-01-06
    19:11:13

    3 0

    Teddy, uważasz że lepiej było by gdyby lekarz POZ wypisując Ci skierowanie np. na kolonoskopię jednoczesnie uświadomił Ci że " proszę zabrać ze sobą 1000 zł gdyż to badanie tyle kosztuje i trzeba będzie zapłacić na miejscu ". ? Już widzę jak byś się cieszył. Dziwicie się że lekarze nie chcą wypisywać skierowań do specjalistów, a ja się im wcale nie dziwię. Gdyby nie musieli sami za to płacić to obdzielili by skierowaniami wszystkich chętnych zwalając robotę na specjalistów. Była by to dla nich bardzo komfortowa sytuacja. Stefan Siarzewski, nie wiesz nic o programie ochrony zdrowia jaki ma KNP i wypowiadasz się w temacie który dla Ciebie jest terra incognita. Pomimo ponad 60 lat które przeżyłem w 100%popieram to co JKM mówi o służbie zdrowia i nie tylko o służbie zdrowia. Od kilkudziesięciu lat z konieczności leczę się ( jeżeli muszę ) na własny koszt więc gdyby było tak jak On mówi to na dzień dzisiejszy był bym bogatszy o jakieś 130 - 150 tys. W rezultacie utrzymywania państwowej służby zdrowia płacę za to samo podwójnie. A umrzeć tak czy tak każdy z nas musi.

  • ~minowa 2015-01-06
    20:04:33

    0 0

    Powinno być jak w Chinach - każdy lek można kupić w aptece bez recepty. Na własną odpowiedzialność. A dr Google postawi lepszą diagnozę, niz niejeden specjalista, a juz na pewno niż ten przepisywacz recept z POZ. Leki mają ulotki z zakresem stosowania i zagrożeniami a tak naprawdę, to każdy lek nie tylko pomaga, ale także szkodzi i nie tylko w razie "niewłaściwego stosowania". Co przeważa - szkodliwość, czy leczenie zależy od indywidualnych cech pacjenta.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5296