zamknij

Wiadomości

W Rybniku będą pamiętać o ofiarach katastrofy

2011-04-08, Autor: 
Msza święta w południe w Bazylice św. Antoniego, odsłonięcie pamiątkowej tablicy, a następnie projekcja filmu „Mgła” - tak będą wyglądać w Rybniku obchody I rocznicy katastrofy smoleńskiej.

Reklama

Obchody I rocznicy katastrofy smoleńskiej organizują rybniccy parlamentarzyści PiS – poseł Bolesław Piecha i senator Tadeusz Gruszka.

 

Uroczystości rozpoczną się mszą świętą w Bazylice św. Antoniego. W trakcie nabożeństwa odbędzie się odsłonięcie i poświęcenie tablicy pamiątkowej poświęconej pamięci ofiar katatrofy. Tablica zawiśnie w lewej części kościoła, tuż obok tablicy katyńskiej.

Po mszy, ok. 13:30 obchody przeniosą się do Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej. Wyemitowany zostanie tam film Marii DłużewskiejJoanny Lichockiej - „Mgła”.

 

Również w bibliotece oglądać będzie można zainaugurowaną w miniony poniedziałek wystawę "Smoleńsk 2010 – Pamiętamy". Inicjatorem wystawy jest senator Tadeusz Gruszka, który zbierał publikacje prasowe nt. katastrofy, a teraz powiększył je i oprawił. Centralnym eksponatem jest instalacja przypominająca skrzydło samolotu z biało-czerwoną szachownicą i datą 10.04 oraz napisem "Pamiętamy". Obok skrzydła stanął krzyż katyński przewiązany szarfą oraz znicz.

 

Wystawa poświęcona jest ofiarom tego tragicznego wypadku, a w szczególności Parze Prezydenckiej i Krystynie Bochenek - osobom, które były szczególnie bliskie senatorowi Gruszce.

 

> Zobacz zdjęcia z wystawy

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (91):
  • ~kurier 2011-04-08
    00:04:19

    0 0

    Dość rozpaczania! Rok minął. Żałoba się skończyła. Trzeba iść dalej. Proponuję aby w niedzielę ludzie udali się na grilla, na wyjazd nad rybnicki zalew, do parków, na rynek, do teściowej, w góry, do lasu - w każdym razie z dala od tych szopek jakie organizują PiSowcy i tych nudów jakie będziemy mieli w niedziele w telewizji od rana do wieczora. Dość Smoleńska i ciągłego utyskiwania nad biedą polskiego narodu.

  • ~Max 2011-04-08
    00:39:45

    0 0

    Normalna katastrofa...Wypadek jak inne...Było minęło...Czy jego brat był kimś lepszym niż mój??Tylko dlatego że mówili mu per prezydent?Taki sam malućki człek jak my....Kto pamięta i czci śmierć mojej babki, dziadka,prababki......To tacy sami ludzie..........tylko nie mówiło się do Niech per pan prezydent...Starczy rok debatowania: czy mgła czy zamach ruski...:)))Temat polityczny musi być...a mnie to nudzi...Był, nie ma, żył, nie żyje...Był temat, nie ma tematu...10 kwietnia zamierzam bawić się na całego!!!!Zapraszam do siebie na piwo!!!

  • ~ 2011-04-08
    05:58:46

    0 0

    To ja się piszę na to piwko :-)

  • ~Valjean 2011-04-08
    07:09:35

    0 0

    Podpisuję się pod poprzednikami

  • ~widmo 2011-04-08
    07:18:05

    0 0

    W takim razie również zapisujęęę sięęę na BROWARKA! Przyniosęęę troszkęęę MARYŚKI i pokażemy wszystkim prawdziwy ODLOT :-)

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-04-08
    07:31:20

    0 0

    Dość farsy i szopek w wykonaniu PIS-u.Gratuluje filmu , Mgła rzeczywiście obiektywny filmy heheheh. Non stop narzekania i "płacz".
    Ludzie opamiętajcię , się żałoba skończyła się dawno!!! A Gruszka i Piecha uprawiają propagandę Pisowską. Mam nadzieje ,że UM jest się w to nie włączy!!! Ja z niecierpliwością czekam ,aż ktoś obublikuję ostatnią rozmowę Jarusia z Lesiem i wszystkim szczeny opadną jak mówi Wałęsa i skończy się ta farsa.

  • ~werkk 2011-04-08
    08:07:24

    0 0

    Każda tragiczna śmierć jest tragedią dla rodzin ofiar ale stawianie pomników lub tablic gdzie popadnie, w miejscowościach gdzie nikt w tej katastrofie nie zginął jest delikatnie mówiąc niepoważne. Szkoda ze rybniccy parlamentarzyści PiS nie zadbali o to aby wdowy po górnikach którzy zginęli na stanowisku pracy, rodziny ofiar które zginęły pod zawalona halą podczas wystawy gołębi i wszystkie ofiary wypadków drogowych nie dostały takiego odszkodowania jak rodziny ofiar katastrofy lotniczej. Jest to nic innego jak dzielenie ludzi na lepszych i gorszych i o tym należny głośno mówić bo to jest działanie niezgodne z Konstytucja. Dlatego ja bym oczekiwał od wszystkich rybnickich parlamentarzystów zdecydowanego stanowiska w sprawie traktowania wszystkich równo a w szczegulnosci rodziny tych którzy stracili swoich bliskich w innych wypadkach oni też w momencie śmierci służyli Polsce a ich rodziny dziś żyją w nędzy bo stracili niejednokrotnie jednego żywiciela.

  • ~_syla_ 2011-04-08
    08:11:17

    0 0

    ~werkk popieram Twoja wypowiedź w 100% ! A teraz- to gdzie te piwko???? Może grillowanie też się trafi???;-)

  • ~aa12345zz 2011-04-08
    08:13:08

    0 0

    a jo byda oglondol X-FACTOR

    ;P

  • ~Rekinica 2011-04-08
    08:23:16

    0 0

    Po skrócie nt nie daje się kropki :)

  • ~KeRim 2011-04-08
    08:31:30

    0 0

    A co to się stało w tym Smoleńsku, bo chyba nie jestem na bieżąco?

  • ~Przemek22 2011-04-08
    08:49:35

    0 0

    rozumiem pamięc itp ale po ch*j ta tablica :/ w każdym miescie to upamiętniaja :/ bez sens kompletny. na złom z tablica

  • ~seb_glo 2011-04-08
    09:14:18

    0 0

    zgadzam się z werrkiem

  • ~ 2011-04-08
    09:15:56

    0 0

    ~kurier z tą teściową to zdecydowanie przesadziłeś, ale z resztą sie zgadzam w 100%

  • ~ 2011-04-08
    09:34:27

    0 0

    Na całą niedziele wyłączam wszelkiej maści odbiorniki RTV, jak słysze Smoleńsk to już mi sie nie dobrze robi!!!
    Za niedługo będziemy mieli 96 nowych świętych !!!
    W weekend ginie więcej ludzi na drogach.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-04-08
    09:54:33

    0 0

    Każdy doniesienie o Smoleńsku powoduje odruch wymiotny "tzw paw niesiony" Gdybym nie wiedział co się stało pomyślałbym ,że spadł "ANTEK" z parą prezydencką. Ten jazgot PiSu jest nie do wytrzymania. Oczywiście zgadzam się z werkk. Nie popadajmy w skrajność było mineło..A miejsce tych którzy dzielą Polaków pokażmy w wyborach.

  • ~Arteks 2011-04-08
    11:13:47

    0 0

    Zgadzam się z wszystkimi wypowiedziami. Dodam, że poza waszymi propozycjami można najzwyczajniej wybrać się na jakiś dobry film do naszych multipleksów. W każdym razie ja bojkotuję tę rocznicę bo gdyby rozpamiętywać wszystkie tragedie w dziejach to w kalendarzu zabrakłoby dni w których nic strasznego się nie wydarzyło. Nie wiem czy zauważyliście, że na zdjęciu w bibliotece jest krzyż. Czy władze biblioteki nie mają obaw, że po 10 IV może być problem z jego usunięciem? Przecież może się w Rybniku ujawnić jakaś grupa obrońców krzyża w bibliotece i będzie tak jak na Krakowskim Przedmieściu ;P Mnie już Smoleńsk całkowicie obrzydł i to przede wszystkim przez polityków którzy dobudowali do tej tragedii swoje polityczne cele.

  • ~lukaszn84 2011-04-08
    11:18:00

    0 0

    A może organizatorzy tego całego zamieszania co bedzie w rybniku wezmą bicze i będą się biczować na znak rocznicy ???? jaki żal!!!!PiS = Potwory i Spółka

  • ~ 2011-04-08
    11:33:40

    0 0

    chyba nic dodawać nie muszę :) propaganda i tyle, jak ładnie Kościół współpracuje z PiSem a pfu

  • ~eloo 2011-04-08
    11:39:23

    0 0

    10.04.2011 co to za data? Pierwszy ligowy mecz zuzlowy w Rybniku w sezonie 2011, taka date trzeba uczcic i isc dopingowac rekny na stadion na godz 15

  • ~WciagamWasNosem 2011-04-08
    11:59:52

    0 0

    TO NIE BYŁ MÓJ prezydent...... ŻAL

  • ~iam 2011-04-08
    12:00:04

    0 0

    ale co was tak trzepie na prawo i lewo, nic nie zmienia faktu, że była to katastrofa, zginął w niej prezydent oraz inni ludzie (niezależnie jakiej opcji politycznej!!!) i nikt wam nie każe brać udziału w obchodach rocznicy katastrofy. Uwagi, pretensje itp. itd. zachowajcie dla siebie. Jak chcą niech upamiętnaiją ofiary i już, jak was to wkurza i nie obchodzi to idźcie na piwko i nie komentujcie już!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-04-08
    12:08:03

    0 0

    iam- mylisz sie!!! Mamy dość narzucania nam czegość co nie powinno nazywać się tragedią , tylko katastrofą w ruchu lotniczym. Włączam telwizor Kaczynski , otwieram gazete Macierewicz , słucham radia żona oficera lotnictwa który był w stanie wskazującym!!!!
    Teraz dochodzi do sytuacji ,że w mojej małej ojczyznie dwóch Pisowców razem z budzetówką tzn z Kosciołem robi jakies hepening.
    Niech robią co chcą ale po co włącza się w to portal???? Naprawdę żygam tym smoleńskiem centralnie ulewa mi sie po brodzie.

  • ~mily pan 2011-04-08
    12:10:53

    0 0

    Och POmatolki, POmatolki przeciez to jest winna ruskow ze stoimy w miejscu juz od roku.Czarne skrzynki maja oni,wrak u nich.Polscy piloci sa winni a KACAPY bez winy i tak w kolko. TVN pluje na okraglo na Kaczynskiego ze chce wyjasnienie tragedii a Tuskolland napina.Ja chce wiedziec co sie stalo i mam do tego prawo bo takiej katastrofy z prezydentem kraju nie bylo jeszcze na swiecie.

  • ~Arteks 2011-04-08
    12:34:27

    0 0

    @bogdann - wszyscy wiedzą co się stało i w zasadzie poza ojcem Rydzykiem i grupą fanatyków nikt nie kwestionuje tego, że w sensie organizacyjnym wina leży po polskiej stronie. Ale większości ludzi już to za bardzo nie interesuje. Kiedyś trzeba skończyć dyskusje nad tym co było kiedyś. Polska jest chyba jedynym krajem w Europie który zawsze bardziej zajmuje się przeszłością niż teraźniejszością. Zauważ Bogdann, że wszyscy są już tym znudzeni. Znasz moje dość ostre opinie o niektórych posłach PO, ale z drugiej strony nudzą mnie już te klechdy wymyślane przez PiS o sztucznej mgle, zamachu i innych bzdurach. Złośliwi mówią, że komisja Millera zna treść rozmowy Kaczyńskich na kilkanaście minut przed katastrofą w której J. zachęca L. do lądowania bez względu na mgłę...

  • ~iam 2011-04-08
    12:36:54

    0 0

    Stefan to po co to czytasz, co za problem, nikt Cie nie zmusza. I opanuj torsje.

  • ~Mohort 2011-04-08
    12:53:11

    0 0

    aż żal patrzeć na wasze komentarze, ahh miał rację ogromną Stanisław Lem opisując pewne środowisko.
    Ludzie, którym jad nędzny serce rani i ciemnota duszę zasłania, którego psuje miasto i spycha w kałużę moralnych upadków, opamiętajcie się!
    "Naród który traci pamięć, traci sumienie" pisał nasz wybitny poeta Zbigniew Herbert
    I jakże może stać się nasz Naród wielkim, gdy serc wielkich nie ma??? Coż nam z wielkości jednostek, zaślepionych sobą, które nic wielkości Ojczyźnie nie dają???
    Cześć ich pamięci [*]

  • ~mily pan 2011-04-08
    12:57:41

    0 0

    Arteks Ty jestes znudzony tym sledztwem a ja nie, ja chce wiedziec.Ludzie sa zmeczeni ale drozyzna Tuska,brakiem pracy oraz perspektyw a tragedia jeszcze ich przybija ze nie mozemy jej skonczyc.

  • ~Mohort 2011-04-08
    12:58:12

    0 0

    aż żal patrzeć na wasze komentarze, ahh miał rację ogromną Stanisław Lem opisując pewne środowisko.
    Ludzie, którym jad nędzny serce rani i ciemnota duszę zasłania, którego psuje miasto i spycha w kałużę moralnych upadków, opamiętajcie się!
    "Naród który traci pamięć, traci sumienie" pisał nasz wybitny poeta Zbigniew Herbert
    I jakże może stać się nasz Naród wielkim, gdy serc wielkich nie ma??? Coż nam z wielkości jednostek, zaślepionych sobą, które nic wielkości Ojczyźnie nie dają???
    Cześć ich pamięci [*]

  • ~~BG 2011-04-08
    13:36:13

    0 0

    ~iam wyobrazasz sobie w co drugim mieszkaniu burdel ?chociaz nikt ci do niego nie kaze chodzic, a żebys o tym wiedział to ci będą ulotki wręvczać których nie musisz brać

  • ~ 2011-04-08
    13:44:27

    0 0

    Zawsze dobrze wiedzieć, że tyle lemingów mamy w Rybniku. W razie jakiejkolwiek zadymy ze strony ruskich nie można liczyć na "patriotów" z Rybnika. Ja wywieszę flagę biało - czerwoną z żałobną wstążką w tym tragicznym, dla nas POLAKÓW dniu.

  • ~czarny_julek 2011-04-08
    14:06:50

    0 0

    Jeden z trafniejszych komentarzy dotyczących osoby Lecha K. (znalezione w sieci): Na pokład samolotu lecącego do Smoleńska wszedł człowiek "mały", kłótliwy, przeciętny prezydent (miernota), zaściankowy i ksenofobiczny, mierny polityk, autor słów: "spieprzaj dziadu", "małpa w czerwonym", "ja panią załatwię" - nie znający za to słów refrenu hymnu narodowego, jednym słowem - pośmiewisko nie tylko satyryków ale i całego świata, prezydent z rekordowo niskim poparciem społecznym !!! W trumnie ze Smoleńska przywieziono, "wybitnego męża stanu", "patriotę i "bohatera narodowego", "ojca Narodu" "największego Polaka" "równego Królom"....
    W ZWIĄZKU Z TYM JA SIĘ PYTAM !!! KTO PODMIENIŁ TO CIAŁO ???!!!

  • ~czarny_julek 2011-04-08
    14:12:57

    0 0

    Jeden z trafniejszych komentarzy dotyczących osoby Lecha K. (znalezione w sieci): Na pokład samolotu lecącego do Smoleńska wszedł człowiek "mały", kłótliwy, przeciętny prezydent (miernota), zaściankowy i ksenofobiczny, mierny polityk, autor słów: "spieprzaj dziadu", "małpa w czerwonym", "ja panią załatwię" - nie znający za to słów refrenu hymnu narodowego, jednym słowem - pośmiewisko nie tylko satyryków ale i całego świata, prezydent z rekordowo niskim poparciem społecznym !!! W trumnie ze Smoleńska przywieziono, "wybitnego męża stanu", "patriotę i "bohatera narodowego", "ojca Narodu" "największego Polaka" "równego Królom"....
    W ZWIĄZKU Z TYM JA SIĘ PYTAM !!! KTO PODMIENIŁ TO CIAŁO ???!!!

  • ~Abisall 2011-04-08
    14:47:35

    0 0

    @ambi zawsze dobrze wiedzieć że w Rybniku jest tylu rozsądnych ludzi którzy nie dają się wmanipulować w kuriozalne obchody katastrofy.Bodaj Clausewitz powiedział że najlepszych żołnierzy zrobisz ze zwykłych spokojnych, rodzinnych ludzi bo tacy mają konkretne powody do walki a nie z rozkrzyczanych histerycznie "patriotów " którzy pierwsi dmuchną za granice żeby z bezpiecznej odległości pouczać tych co zostali.

  • ~hesson 2011-04-08
    15:19:36

    0 0

    ~czarny_julek po przeczytaniu Twojego komentarza to aż przyklasnęliśmy.Teraz już wiem dlaczego Jarosław twierdził,że w trumnie to nie było ciało jego brata.

  • ~Mohort 2011-04-08
    15:56:21

    0 0

    Nikt nie jest bez wad. Ale o zmarłych powinno się mówić dobrze lub wcale, jak głosi ludowe powiedzenie. Ktoś jednak woli zawsze "zabłysnąć" i w perfidny sposób oceniać innych wedle własnego ograniczonego postrzegania. Każdy ma chwilę słabości, każdy może czasem powiedzieć o dwa słowa za dużo. Ale ileż razy w mediach bywa tak,że wycina się coś z całości i zatraca się wtedy sens pierwotny wypowiedzi. Pewnym środowiskom, zależy na skłócaniu naszego narodu. Ktoś boi się naszej jedności i siły z niej płynącej, naszego hartu ducha. Dlatego społeczeństwo jest dzielone na przeciwstawne obozy. Wśród "elity" politycznej naszego kraju nie ma zgodności,bo też chyba każdy kieruje się innymi motywacjami w dążeniu do celu jakim jest wygranie wyborów. Odnośnie św.p. Lecha Kaczyńskiego - że był "kłótliwy"? nietrafny argument, popatrz na ujadające ciągle na siebie środowisko "wybrańców" narodu. Z tego tyglu Prezydent wyróżniał się spokojem i rozwagą. Miernota??? Najlepiej wykształcony z dotychczasowych w III RP, ale przede wszystkim cechujący się duża wiedzą, pracowitością, odwagą i energicznością działań. Zaściankowy? - no cóż jeśli mężna walka o interesy i byt naszego państwa na arenie międzynarodowej zgodnie z racją stanu jest zaściankowością to niech Ci będzie. Ksenofobiczny? wbrew marzeniom pewnych środowisk germanofilem ani rusofilem to On nie był. Mierny polityk? no tu to sprawa jest prosta - wystarczy porównać do obecnie nam panującego prezydenta vel namiestnika Najjaśniejszej RP

  • ~czarny_julek 2011-04-08
    16:41:11

    0 0

    Kaczyński: Rosja groźna jak Niemcy Hitlera źródło: http://tnij.org/gv15 lub "Ruski agencie, załatwimy cię" - źródło: http://wyborcza.pl/1,76842,2694149.html To tyle w kwestii bycia "nierusofobem". A jeśli chodzi o obecnie nam panującego - opuszczam litościwą kurtynę milczenia na jego dokonania - do czasu, aż ktoś go pod niebiosa wychwalać nie zacznie.

  • ~werkk 2011-04-08
    16:58:35

    0 0

    Mohort masz racje św pamięci Lech Kaczyński miał tytuł doktora dlatego tez w 1 rocznicę śmierci powinieneś wszystkim formowniczą przypomnieć temat pracy doktorskiej którą obronił na 5. Warto o tym napisać bo wielu szczególnie młodych osób zapewne chciało by się wgłębić w przemyslenia w niej zawarte. A zatem napisz tytuł tej pracy doktorskiej.

  • ~Mohort 2011-04-08
    19:34:06

    0 0

    ło rany julek wczytaj się najpierw poprawnie a potem komentuj. Zresztą pomijając to powinieneś znaleźć lepszy przykład, biorąc pod uwagę całe bogactwo "obiektywnych" artykułów wybiórczej. Dla każdego Polaka choć trochę znającego historię, wybór pomiędzy rusofobem a rusofilem na głowę państwa, nie powinien pozostawiać wątpliwości. Dla pewności przytoczę część z "testamentu" jaki pozostawił nam Józef Piłsudski "My wam wywalczyliśmy niepodległość Ojczyzny, a wy będziecie w niej żyć, pracować i rządzić. Zapamiętajcie: jeżeli zwrócicie się na Wschód, to minimum o jeden wiek cofniecie się z kulturą, ekonomią itp. Jeżeli zwrócicie się na Zachód, minimum o jeden wiek szybciej Polska będzie się rozwijać.". W która stronę szedł Lech K. a w którą idzie Bronisław K.? odpowiedz sobie sam. Odnośnie ~werkk, wybacz ale mam ciekawsze dzieła do studiowania, ale skoro Ty masz wystarczającą wiedzę na ten temat i poświęcisz swój cenny czas na omówienie tegoż dzieła to proszę bardzo.

  • ~latajacyholender 2011-04-08
    19:41:30

    0 0

    Do Arteksa ,werkka i im podobnych.W każdym narodzie zawsze znajdzie się margines osobników , których w potocznej mowie mieni się kanaliami i Wy się w tym marginesie zmieściliście.Dzisiaj za"bohatera" w Waszym środowisku uchodzi ten kto bardziej opluje śp.Lecha Kaczyńskiego .Nie wiem kim byli wasi rodzice , ale widać ,że niewielki mieli wpływ na Wasze wychowanie.Nikczemnością przebijacie się nawzajem. ....Taki naród jakie młodzieży chowanie...., ale Was to nie dotyczy.

  • ~ 2011-04-08
    21:06:41

    0 0

    poseł Janik też tam był !

  • ~ 2011-04-08
    21:13:57

    0 0

    http://www.fronda.pl/news/czytaj/juz_my_wam_damy_smolensk

  • ~akuku 2011-04-08
    23:11:43

    0 0

    zgadam się z większością była to KATASTROFA w którym zginęło wielu ludzi zasłużonych dla naszego kraju ale nie zgadzam się aby moje pieniądze wydawali na tablice upamiętniające ofiary...no bez przesady, czy któraś z ofiar była z naszego miasta. Rozumiem, że postawili pomnik ale po co ta cała reszta, dobrze niech wyjaśniają przyczyny ale nie muszą o tym trąbić non stop bo społeczeństwo ma już tego serdecznie dość...zgadzam się z wypowiedzią werkka, czy ktoś z tych którzy tak sprawiedliwie i prawie rządzą pomyślał o żonach i osieroconych dzieciach górników, czy któreś z nich dostało tak gigantyczne odszkodowania, no ludzie wędzie trąbią, że mamy gigantyczna dziurę budżetową a się okazuje dla swoich jej nie ma, cierpimy na tym wszystkim tylko my zwykli podatnicy bo to my dajemy na to wszystko pieniądze... ale widocznie w Ci prawi i sprawiedliwi są lepsi od nas zwykłych obywateli dziennie walczących nie o prawdę ale o lepsze jutro...ciekawa jestem czy Ci którzy tak pięknie się tutaj wypowiadają o tej prawdzie, która jest potrzebna, czy ta prawda pomoże Wam w życiu, czy idąc do sklepu to co się teraz dzieje w naszym kraju poprawiło Wam byt...mnie nie pomogli ani Ci którzy walczą o tą prawdę ani Ci drudzy, wręcz przeciwnie szlak mnie trafia, że dzisiaj nie ma szacunku dla Śląska i dziwię się tym którzy bronią jednych i drugich, że oni plują na nas (na Ślązaków) a u nas gdy przyjdzie co do czego jeszcze na rękach go poniosą. Za prawdę tylko jaką.....????????

  • ~latajacyholender 2011-04-09
    00:58:27

    0 0

    akuku , o których ślązakach mówisz ?o tych co sobie robią zdjęcia na tle flagi niemieckiej , czy o tych ,którzy noszą koszulki z napisem
    " mein vaterland ist oberschlesien"? Przykład Jugosławi ,podział , ale za jaką cenę?To się zdarzyło w Europie kilkanaście lat wstecz.
    Kilku durniom przyszło do głowy,że im też się należy władza. Mamy dopiero od 21 lat wolną , niepodległą Ojczyznę. Za długo?
    Wolność nie jest dana raz na zawsze , trzeba z niej umieć korzystać.Co przeszkadza mi mówić po śląsku i być Polakiem?
    Czy ślązak popierający PiS jest gorszy od ślązaka sympatyzującego z PO czy z SLD?

  • ~werkk 2011-04-09
    09:25:28

    0 0

    latajacyholender Jestem dumny z mojej rodziny od pokoleń walczyli o Polskę powstania, II wojna światowa ale L. Kaczyński nie był moim prezydentem. Oczywiście że ubolewam nad tak tragiczna śmiercią, ale nie robię z siebie idioty że teraz kiedy nie żyje mam wypowiada się o Nim jaki to był porządny bez skazy człowiek. po prostu nie zmieniam zdania dla mnie był złym Prezydentem i takiego go pamiętam.

  • ~werkk 2011-04-09
    09:30:45

    0 0

    Latajacy o tą wolność walczyli Ślązacy Którzy po 100 letniej germanizacji zachowali j. polski i to Oni wywalczyli ze Śląsk został Polski bo nie mieli pomocy wojskowej od Polski Piłsudski ich olał. A jak wywalczyli Polskość Śląsk stał się dojną krowa aż do dziś dla Warszawy.No ale "gorolowi" to trudno pojąc.

  • ~~BG 2011-04-09
    09:59:16

    0 0

    ~Mohort czy to nie Kaczyński szedł na wschód gdzie leży Ukraina ? czy to nie Kaczyński szedł na wschód do Gruzji ?napisz pięknie o ile nas cofnął !Cieszysz się że od Ukrainy dostaliśmy Bandere ? podaj przykład gdzie się w końcu zwrócił Kaczyński i co z tego dobrego mamy w kulturze , ekonomii itp.

  • ~latajacyholender 2011-04-09
    10:10:44

    0 0

    do werkk dzisiaj każdy nawet komuniści mówią ,że byli w Solidarności w latach 80 tych.Tak jak Ty twierdzisz,że członkowie Twojej rodziny brali czynny udział w powstaniach śląskich, w co wątpię.Twierdzisz ,że jesteś i czujesz się ślązakiem. O ślązakach , którzy czują się polakami mówisz "gorole"Według Ciebie kto dzieli ślązaków na lepszych czy gorszych, PiS?czy RAŚ? z tym ,że Ci drudzy nie ukrywają ,że powstania śląskie były niepotrzebne i były zainicjowane przez służby specjalne II Rzeczypospolitej.Chyba,że tego nie wiesz, a to świadczyłoby ,że znasz ideologii organizacji,którą popierasz, a to akurat mnie nie dziwi.

  • ~werkk 2011-04-09
    10:16:07

    0 0

    latający nie byłem w solidarności bo tam było zbyt dużo tych co współpracowali i to dzięki takim ludziom dziś zbieramy plon.

  • ~werkk 2011-04-09
    10:33:34

    0 0

    A Ślązakiem jest ten co mieszka na Śląsku kilka pokoleń nie dziele ludzi, uważam ze każdy a jest ich wielu co przyjechali na Śląsk do kopalń są porządnymi ludźmi założyli tu rodziny, niektórzy zginęli na posterunku pracy a ich rodziny nie dostali 250 000 zł na osobę i nawet ich nie stać robić zakupów w sklepach "dla Biednych"

  • ~Pit 2011-04-09
    11:10:14

    0 0

    Słuchajcie, wróćmy na ziemię! Chciałbym zapytać gdzie można nabyć portret śp. Lecha Kaczyńskiego? Dodam, że interesuje mnie tylko taki porządny, z postacią w koronie i z berłem w dłoni, ewentualnie z aureolą nad głową. Zastanawiam się tylko czy te drugie nie pojawią się dopiero po beatyfikacji...

  • ~aa12345zz 2011-04-09
    13:05:49

    0 0

    zamiast rozpaczać, wypełnijcie lepiej formularz spisu powszechnego (http://www.spis.gov.pl/). Oczywiście, kto się czuje wpisuje: ślonsko nacyjo :)

  • ~mily pan 2011-04-09
    13:13:56

    0 0

    Obama,przezydent USA oddaje hold prezydentowi KACZYNSKIEMU a dzieci ESBEKOW beda to negowac.Ale coz teraz rzadzi HOLOTA CZERWONA.

  • ~Pit 2011-04-09
    13:48:18

    0 0

    Tak jest Boguś! Do tego jeszcze Żydzi nowojorscy oraz loża masońska! Jak tylko Jarosław opanuje słowa hymnu, stanie z pewnością na czele ruchu, który rozgoni to towarzystwo.

  • ~mily pan 2011-04-09
    14:11:21

    0 0

    Tak koles w pazdzierniku wymienimy WAS,jeszcze troche i Polska bedzie wolna od zarazy.

  • ~czarny_julek 2011-04-09
    14:32:39

    0 0

    ...ale za to pełna takich bogdanów z pierwszych ław kościelnych, ziejących nienawiścią do każdego, kto czarnym nie służy. Bogdanów chwalących się w nicku swoim IQ...

  • ~mily pan 2011-04-09
    15:12:45

    0 0

    widzisz julek, ja dziecko ESBEKA wyczuje nawet przez komputer a Ty nim jestes, mam to w genach.Nie ma za co obrazac ale tak to juz jest.

  • ~~BG 2011-04-09
    15:24:37

    0 0

    ~bogdann55 ściągnij ten beret z łepy bo cie rajbuje i już ci porobjoł blazy na mózgu

  • ~mily pan 2011-04-09
    15:43:05

    0 0

    grzesik Ty tez dziecko dawnego aparatu PRL.Wiec napisz, jak masz odwage, gdzie pracowal twoj ojciec.Moze byl w MO a moze w UB ale napewno w PZPR co cos mi tu cos strasznie smierdzi.

  • ~~BG 2011-04-09
    16:10:45

    0 0

    ~bogdann55 mnie przinios klapersztorf a ciebie ?

  • ~iam 2011-04-09
    18:13:59

    0 0

    A skończcie już pierniczyć "mój", "nie mój" i takie inne bzdety, prezydent jest prezydentem i szacunek się mu należy ze względu na sprawowany urząd. Bez względu na to, czy byłby to prezydent z PiS, PO, SLD czy jakiejkolwiek innej partii - zginął w czasie wykonywania obowiązków. A co do Ślązaków - ci którzy odnoszą się do "niemieckiego" Śląska niech spadają do Niemiec. Narodu Śląskiego nigdy nie było, tak jak państwa Śląskiego i bez sensu jest cała ta gadka.

  • ~~BG 2011-04-09
    18:56:42

    0 0

    ~iam jak już ni mosz tyj skrzinki po omaście z kerą żeś tu przijechołL to prziszykuj sie rajzyntasza keryj ześ sie tu dorobioł ,na banhowie stoji cug z kołkastalami i........... a rive derci gorolyja ,

  • ~Arteks 2011-04-09
    20:12:56

    0 0

    @latającyholender - dziwi mnie to, że nazwałeś mnie kanalią i nikczemnikiem mimo tego, że absolutnie na to nie zasłużyłem. Od moich rodziców się odczep bo do nikogo nie mówili per "małpa w czerwonym" albo "spieprzaj dziadu". Doskonale wiesz, że moje wypowiedzi są pozbawione nienawiści do nikogo. W naszej polskiej kulturze 1 listopada to dzień w którym się wspomina zmarłych i nie miejcie pretensji, że retoryka środowisk prawicowych aby świętować każdą tragiczną w dziejach Polski rocznicę - najzwyczajniej nie trafia do większości. Często dyskutowałeś ze mną na wspólne tematy i wiesz doskonale, że nie jestem związany ani z PO, ani tym bardziej z PiS. Jestem nowoczesnym, niezależnym i obiektywnym czytelnikiem i mam prawo do swojego zdania. Wymiotywać mi się już chce jak słyszę te ciągłe jątrzenie, złośliwości i ksenofobię jakie płyną ze środowisk ultraprawicowych choćby w sprawie Smoleńska. Zamiast wyciągnąć jakiekolwiek wnioski i się zjednoczyć to się ciągle dzieli ludzi albo z powodu poglądów albo z powodu narodowości. I niestety robią to takie kreatury jak Kaczyński, Rydzyk, Macierewicz itd. Jutro olewamy totalnie z rodziną TV, nawet nie włączymy. Zamierzamy wyjątkowo wesoło spędzić ten dzień. Niech PiS wymyśli sobie inne sposoby aby zaistnieć a nie smętne żałobne święta, które ruszają tylko polityków PiS ;)

  • ~max 2011-04-09
    20:22:21

    0 0

    Ciekawe co powiedzą PO-wcy, że Żydzi do dzisiaj organizują marsze śmierci bo podobno tylu ich zginęło w Oświęcimiu a ich guru wyszedł bez problemu. To ilu tych Żydków faktycznie tam zginęło?. Trzeba im teraz stawiać pomniki w każdej wsi, oddawać majątki. A może lepiej te pieniądze przeznaczyć na rodziny ofiar wypadków przy pracy, komunikacyjnych itd. A Żydki wywieźli nasz majątek narodowy do Izraela (patrz Morel- który mordował Ślązaków w Świętochowicach, Baksiki i inni). A DONEK WYTRZESZCZ OCZU patrzy co jeszcze podprowadzić i wyjechać z Polski

  • ~max 2011-04-09
    20:24:05

    0 0

    pisząc o guru miałem na myśli pseudo profesorka Bartoszewskiego

  • ~Arteks 2011-04-09
    20:57:40

    0 0

    @iam - Ślązacy którzy czują sympatię do narodu niemieckiego i do niemieckiej kultury mogą mieszkać na Śląsku i cieszyć się z niego jak każdy inny bo są równorzędnymi obywatelami naszego państwa! Tak samo jak Polacy mieszkający na Litwie i na Białorusi mogą czuć sympatię do polskości mimo, że są obywatelami innych państw i powinni być lojalnymi obywatelami państwa w którym mieszkają. Proszę nie dzielić tutaj mieszkańców tego regionu bo nie masz do tego żadnego prawa. Śląsk to tygiel różnych narodowości, wyznań, architektury i obyczajowości i to jest bogactwem tej krainy.

  • ~Arteks 2011-04-09
    21:06:57

    0 0

    @brutus - Żydzi pamiętają o swoich różnych bohaterach czy rocznicach ale idą cały czas do przodu! Izrael to najnowocześniejszy kraj na Bliskim Wschodzie, znany z bardzo nowoczesnych technologii. A u nas wiele środowisk politycznych jakby mogło całkowicie olałoby sprawy gospodarcze, sprawy teraźniejsze, a oddałyby się wyłącznie przeszłości... To jest jakiś obłęd! Zamiast powoływać u nas instytucje naukowe rozwijające kraj - stworzono jakiś upiorny IPN z którego nie ma żadnego pożytku. Poza tym jeszcze jedno. Ciekawe, że Żydzi nie przeszkadzają mieszkańcom Francji, USA, Szwecji itd. A w polskiej mentalności są ciągle demonizowani mimo, że pomagali w dużej mierze rozwijać gospodarczo nasz kraj i nasze miasta. Zobaczcie jakie koszmane i niskie kamienice buduje się obecnie w Rybniku. I porównajcie je z tymi najpiekniejszymi, wysokimi z przełomu XIX/XX w. które w większości zostały wybudowane przez Żydów. Teraz bogacą inne kraje, a u nas ciągle się nimi straszy. Co za paradoks.

  • ~ 2011-04-09
    21:20:19

    0 0

    Brak antysemitów we Francji w/g Artexa.... http://fakty.interia.pl/fakty-dnia/news/francja-w-cieniu-antysemityzmu,722284 ...założę się, że podobnie jest w innych krajach, tylko z Polaków robią antysemitów....sami Polacy........

  • ~iam 2011-04-09
    21:23:34

    0 0

    grzesik żal mi Ciebie :) bo akurat jestem Ślązakiem (ale nie członkiem narodu Śląskiego - bo on nie istnieje! i nie przekona mnie nawet kilkaset tysięcy wpisów w spisie powszechnym) od dziada pradziada, ale nauczono mnie, że przede wszystkim liczy się Polska i przede wszystkim jestem Polakiem. Tyle w temacie. Dziękuję, dobranoc :]

  • ~iam 2011-04-09
    21:31:19

    0 0

    Arteks - jak nie mam prawa, jak oni dzielą się sami, nawet nie muszę tego pisać. Mi też grzesik napisał, że mam wypieprzać tam skąd przyszedłem jak mi się nie podoba, choć nie jestem - jak to się potocznie mówi - "gorolem" i to tu się urodziłem i tu od pokoleń mieszka moja rodzina.

  • ~~BG 2011-04-09
    21:44:31

    0 0

    ~iam ty mosz polskie korzynie po polnische wermacht, pozdrawiają cie przodkowie z Radomia

  • ~iam 2011-04-09
    22:08:25

    0 0

    grzesik, jak ci sie nudzi to kup se konsek gumy i szczel se niom w łeb! I nie zgrywaj wielkiego Ślonzoka bo naprawdę żal mi ciebie.

  • ~mily pan 2011-04-09
    22:24:46

    0 0

    Aterks ty sie Kaczynkim dupy nie wycieraj bos za glupi.

  • ~mily pan 2011-04-09
    22:25:57

    0 0

    Kaczynskim

  • ~~BG 2011-04-09
    22:31:20

    0 0

    ~iam kup se książka o historii matole i poczytej jak poradzisz zanim zaczniesz tu pierdo**ć farmazony, a tyn konsek gumy to dej komu co by cie jutro rano pierdyknał w łeb bo jeszcze zaśpisz na uroczystości

  • ~ 2011-04-09
    22:32:29

    0 0

    czasem jednak zgadzam się z Arteksem. Okazuje się, że w Polsce dozwolona jest miłość do Litwy, Ukrainy .... ale Ślązacy są be, bo pewnie kochają Niemców. Przypomnę stary dowcip, gdy w pociągu pani zagaduje pana - A pan skąd jest ? Aaaa, ja z Wrocławia. Aaa, ja też ze Lwowa.

  • ~Mohort 2011-04-10
    00:15:14

    0 0

    Ileż uprzejmości w waszych wypowiedziach, rzeczywiście widać że powiało wschodnim mrozem. Jeśli idzie o Śląsk - to są dla mnie dwie opcje: Polska lub Niemiecka. Odcinanie się pewnych osobników od narodowości polskiej to ich krok w kierunku narodowości niemieckiej. Niestety znalazło by się trochę takich przyszywańców nieznających nawet j. niemieckiego występujących czynnie po stronie germańskiej no bo u Niemca dostatniej (po II w. św. no cóż byliśmy kolonią sowiecką a i obecnie wpływy ruskie są ogromne, co zresztą sumiennie przypomina nam miłujący moskwę duet Tuska i Komorowskiego). Tutaj poruszono ten problem w nieco subtelniejszy sposób: http://eska.salon24.pl/275015,czy-slazacy-to-polacy A propos tematu pewien cytat: "Jeżeli zechcesz, zachowasz przykazania, a dochować wierności jest Jego upodobaniem. Położył przed tobą ogień i wodę, co zechcesz, po to wyciągniesz rękę. Przed ludźmi życie i śmierć, co ci się podoba, to będzie ci dane."(Syr 15,15-20)

  • ~Mohort 2011-04-10
    00:23:23

    0 0

    A tu jeszcze Marszałek Piłsudski o miłości niemiecko-ruskiej: "Ja nikomu prawie nie ufam, a cóż dopiero Niemcom. Marzeniem Niemiec jest doprowadzenie do kooperacji z Rosją. Dojście do takiej kooperacji byłoby naszą zgubą. Do tego dopuścić nie można. Mimo ogromnych różnic w systemach i kulturze Niemiec i Rosji, trzeba stale pilnować tej sprawy. Na świecie powstały już dziwaczniejsze sojusze. Jak przeciwdziałać? Gra będzie trudna przy paraliżu woli i krótkowzroczności Zachodu." I jeszcze jakże prawdziwe i zarazem niezmiernie aktualne słowa Piłsudskiego o pewnych POlitykach: "Niegdyś spotkaliśmy w Polsce ludzi twierdzących, że służba dla Rosji jest równoznaczna ze służbą Ojczyźnie." No i na koniec utwór, uwaga niektórym mogą się oczy otworzyć http://www.youtube.com/watch?v=NwThWkkwf8w

  • ~Mohort 2011-04-10
    01:02:35

    0 0

    Ciekawe gdzie zniknął artykuł i komentarze bo coś nie mogłem się go doszukać na stronie głównej ani w archiwum. A taki popularny temat. Nie mogę też znaleźć informacji o ilości odsłon. Czyżby cenzura?? Znalazłem jeszcze coś dla wielbicieli kultury niemieckiej. Jest to zarazem dowód (tragiczny) na istnienie zjawiska pt. "niemiecka precyzja" http://www.youtube.com/watch?v=0cJpMMdKo1M&feature=player_embedded#at=51

  • ~iam 2011-04-10
    08:08:12

    0 0

    widać grzesiku drogi, że jesteś naprawdę godny pożałowania :) pozdrawiam i życzę miłej niedzieli. A o gumie nie zapomnij, miej ją przy sobie zawsze, zanim powiesz lub napiszesz coś głupiego, żadna książka do historii nie jest mi potrzebna - naród śląski nie istnieje! :) A z Mohortem zgadzam się w 100%! Artykuł usunęli bo dziś już 10 kwietnia, pewnie jutro napiszę jak obchody przebiegały. Pozdrawiam!

  • ~~BG 2011-04-10
    08:53:39

    0 0

    ~iam Dajcie Polakom władze a zniszczą sie sami . Kapliczek nastawiają , ZUS dofinansują i drogi cukier bydom mieć . Nie miyszej do tego Ślązoków , chyba ze po nazwiskach

  • ~aa12345zz 2011-04-10
    09:27:01

    0 0

    narod polski nie istnieje - to tylko grupa etniczna w ramach narodu rosyjskiego, a polska gwara jest tylko skladnikiem jezyka rosyjskiego :)
    piłsudski? ten rus co na Slasku by raz i to przejazdem i do tego powiedzial kilka slawnych zdan? np "Slask? Slask to ja mam w dupie, to jest byla kolonia niemiecka" wiec prosze cie, nie wyskakuj mi tu z tym smieciem!

  • ~yaman 2011-04-10
    09:35:06

    0 0

    pO to CHOOOYE!!!!!!!!!!!

  • ~Pit 2011-04-10
    11:00:21

    0 0

    W dyskusji na temat Śląska zapominacie, że część Śląska leży w Czechach. Nie rozumiem zatem dlaczego Śląsk kojarzony jest wyłącznie z Niemcami...

  • ~Mohort 2011-04-10
    12:45:02

    0 0

    czyżby rybnik.com.pl dołączył do grona POprawnych mediów? jedyna słuszna opcja? a gdzież jest obiektywizm panie administratorze? Żałosne jak kordon żółwi na Krakowskim Przedmieściu. PRECZ Z CENZURĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIECH ŻYJE WOLNA POLSKA!!!!!!!!!!!!!!

  • ~iam 2011-04-10
    20:45:55

    0 0

    grzesik ale pierdzielisz, sam cytujesz Bismarcka i tym samym potwierdzasz słowa Kaczyńskiego o "zakamuflowanej opcji niemieckiej", żal mi Cie bo sam już sie mieszasz chłopie! Niby taki z ciebie Ślązak a prezentujesz typowo proniemieckie sympatie. Czy wg ciebie proniemieckie równa się śląskie? Bo wydaje mi się że tak. Co do obchodów rocznicy - nie musiałem iść na żadnbe wiece itp., wystarczyło pójść do kościoła gdzie w czasie Mszy po prostu modlono się za zmarłych w zeszłorocznej katastrofie lotniczej, bez gadania o opcjach politycznych, o tym, że ruscy winni, że rząd winny, że PiSowcy oszołomy... Po prostu spokojnie się za wszystkich pomodlono.

  • ~~BG 2011-04-10
    21:35:33

    0 0

    ~iam ale z ciebie jest łajza, Pon Boczka mosz w sercu a "pierdzielisz "jakbyś z hażla wyloz a nie z kościoła.Klynczysz pod figurą a diobła mosz za sorą Powiedz mi ,po czym to poznosz że potwierdzdzom słowa Kaczymnskiego? A czymu żeś ty musioł iść do kościoła rzykać , czy w twoim domu nie ma boga ?ciekawi mie coś ty tam rzykoł

  • ~iam 2011-04-10
    23:14:57

    0 0

    grzesiku, twój komentarz idealnie pasuje do ciebie, bardzo trafnie to ująłeś! :) widać także, że troszkę się zdenerwowałeś, a swoje śląskie "złote" myśli zapisz gdzieś w zeszyciku i czytaj sobie do snu :)

  • ~~BG 2011-04-11
    08:39:18

    0 0

    ~iam yno że jo nie lotom do kościoła , a ty nawet nie poradzisz powiedziec cos tam rzykoł bo cokolwiek by to było to by to było bez sensu. Teraz mi jest ciebie żol :)

  • ~iam 2011-04-11
    08:53:56

    0 0

    grzesiku bo ciekawość to pierwszy stopień do piekła (lub ostatni do nieba - w twoim przypadku ten pierwszy jest adekwatny) :) pewnie cię to nęci, co? :) poza tym nie latam tylko chodzę :) zamknij swój hefcik ze śląskimi powiedzonkami i idź do szkoły bo się spóźnisz :)

  • ~~BG 2011-04-11
    09:14:27

    0 0

    ~iam kaj żeś ty widzioł piekło ? a hefcika nie zamkna bo widza że cie to pieronym szteruje i dalij mi ciebie żol

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4935