zamknij

Wiadomości

Urząd Stanu Cywilnego rozszerza się kosztem muzeum. Dlaczego?

2016-12-02, Autor: 

Rybnickie muzeum nie będzie prowadziło już wystaw czasowych w budynku dawnego ratusza. Trzy pomieszczenia należące dotychczas do tej instytucji zostały wczoraj przekazane Urzędowi Stanu Cywilnego. Dlaczego magistrat zdecydował się na ten ruch? Jak dalej będzie funkcjonowało rybnickie muzeum?

Reklama

To koniec wystaw czasowych w budynku dawnego ratusza. Po zakończeniu ostatniej wystawy („Piękne, użyteczne, zbędne… Obiekty kolejowe w Polsce) pomieszczenia znajdujące się na parterze zostały przekazane Urzędowi Stanu Cywilnego. Mowa tu o 87,3 m2 na potrzeby biur. Jak dowiadujemy się z magistratu, rozpoczęcie pracy przez USC w pomieszczeniach zaplanowano od początku stycznia 2017 r. po wykonaniu niezbędnych prac przygotowawczych (w tym malowanie, wymiana oświetlenia, zapewnienie wyposażenia, tablic informacyjnych). - W największym pomieszczeniu zostanie przygotowanych minimum 5 stanowisk pracy, dwa mniejsze służyć będą do składowania akt – mówi Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.

Dlaczego magistrat zdecydował się na ten krok? Jak wyjaśnia dalej Agnieszka Skupień, magistrat chce zapewnić komfort mieszkańcom miasta załatwiającym sprawy w USC. - Aktualne warunki są wyjątkowo uciążliwe. Obecnie w jednym pokoju załatwiane są sprawy związane z urodzeniami, zgonami, rozwodami, ślubami. Załatwianie tak dużego wachlarza spraw w jednym pomieszczeniu biurowym niestety sprzyja temu, iż osoby ustawiające się w kolejce, stają się słuchaczami spraw związanych z przetwarzaniem danych wrażliwych. Ponadto załatwianie spraw klientów USC niejednokrotnie związane jest z ingerencją w prywatne i intymne sprawy, stąd celem zmian jest możliwość zapewnienia dyskrecji osobom odwiedzającym urząd – wyjaśnia.

Jak dodaje nasza rozmówczyni, dzisiaj w USC nie ma miejsca, gdzie można poczekać na swoją kolej, w tym samym pomieszczeniu osoby rozpaczające po stracie bliskich spotykają się z radosnymi młodymi ludźmi, którzy ustalają datę ślubu i osobami chcącymi zarejestrować narodziny dziecka, taka sytuacja powoduje duży dyskomfort wśród osób odwiedzających USC.

Jak dalej będzie funkcjonowało rybnickie muzeum bez pomieszczeń do wystaw czasowych? Dyrektor dr Bogdan Kloch rozumie obecną sytuację. - Musimy dostosować się do nowych realiów. Każdy z nas ma swoje potrzeby. Liczę na to, że władze miasta będą miały na uwadze naszą sytuację. Ważne jest to, by nie stracić dorobku, bo zbiór materiałów którymi dysponujemy jest tak ogromny, że trzymamy go w magazynach – wyjaśnia nasz rozmówca. Dyrektor muzeum nie załamuje rąk. - Będziemy próbowali robić wystawy w innych pomieszczeniach – dodaje.

Być może nadszedł czas na przeniesienie muzeum do innego, większego budynku? Wtedy dwie tak duże instytucje „nie wchodziłyby sobie na głowę”. Agnieszka Skupień zaznacza jednak, że przeprowadzka do innej lokalizacji nie jest jak na razie planowana. - Zmiana powierzchni instytucji będzie wiązać się z reorganizacją jej funkcjonowania. Wystawy czasowe będą organizowane w mieście nadal – koordynowane przez pracowników muzeum ekspozycje będą prezentowane w znajdujących się na terenie Rybnika obiektach miejskich. W przyszłości planowana jest adaptacja budynków byłego szpitala miejskiego nr 1 w Rybniku, zwanego „Juliuszem” i tam również znajdą się przestrzenie ekspozycyjne – wyjaśnia.

Dr Bogdan Kloch marzy jednak o pozyskaniu w przyszłości dużej placówki, w której znalazłaby się cała instytucja. - Trudno tworzyć coś, co składa się z 2-3 elementów rozlokowanych po całym mieście – mówi. Również magistrat nie mówi „nie”, być może w bliżej nieokreślonym czasie uda się znaleźć odpowiedni budynek dla muzeum.

Zgadzacie się z uzasadnieniem jakie przedstawiła Agnieszka Skupień? Czy Waszym zdaniem muzeum powinno zostać przeniesione do innego budynku?

Oceń publikację: + 1 + 47 - 1 - 21

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~Ja_2 2016-12-02
    13:23:38

    25 31

    Zwiedzałem wszystkie czasowe wystawy organizowane przez Rybnickie Muzeum i muszę stwierdzić, że były na bardzo wysokim poziomie. Należy bezzwłocznie umożliwić Muzeum w Rybniku prowadzenie ekspozycji czasowych. Takie miasto jak Rybnik zasługuje na wysoki poziom pracy tej instytucji. Ta decyzja wydaje się niezrozumiała, gdyż to jak pamiętam USC zostało dookoptowane do Muzeum a nie odwrotnie ...

    Egon z Rybnika

  • ~Zoltan666 2016-12-02
    13:33:21

    20 34

    Wincej urzędasów, wincej, wincej...

  • ~Arteks 2016-12-02
    13:34:55

    33 26

    Bardzo szanuję Muzeum w Rybniku za ich wszechstronną działalność, nie tylko organizują świetne wystawy, organizują ogólnopolskie konferencje naukowe, wydają ciekawe publikacje. Jest to placówka która robi zdecydowanie więcej niż inne muzea. Naprawdę udaje im się czasami zaskoczyć i zainteresować przeciętnego rybniczanina swoją ofertą. Trochę przykre jest to, że zamiast ich dowartościować i wspomóc - to władze zabiera im się powierzchnię. USC też jest bardzo ważną instytucją - ale kto powiedział, że musi mieścić się akurat w ratuszu? Znajdźcie mi inny USC w Polsce który gniótłby się w jednym budynku razem z muzeum? ! Gdynia - dużo młodsze miasto od Rybnika wybudowała kilkupiętrowe muzeum w centrum miasta, a nas nie stać na uporządkowanie sprawy mimo, że mamy w centrum parę pustych obiektów - o Juliuszu nie wspominając... A przecież pomysłu na przepiękną kaplicę szpitalną też na razie nie ma.

  • ~svetomirus 2016-12-02
    15:14:20

    37 35

    Powiększenie Urzędu kosztem muzeum to skandal. Ta decyzja cofa Rybnik o 50 lat. Dla mnie prezydent Kuczera jest już skończony. Historyk, który likwiduje wystawy czasowe?

  • ~rybka11 2016-12-02
    18:42:04

    33 34

    Widać, że nikt z komentujących ostatnio nie załatwiał spraw w USC. Ciasno, żadnej intymności,nie mówiąc o ochronie prywatności. Załatwiając zgon ojca głośno i wyraźnie słyszałam szczegóły rejestracji urodzenia dziecka pary nie będącej małżeństwem, za moimi plecami stała kolejka osób oczekujących. Panie uwijały się jak w ukropie między tłumem wrzeszczących dzieci. W USC załatwiane są sprawy wrażliwe, często bolesne dla klientów. Wymaga to delikatności i intymności. Nie rozumiem oburzenia rybniczan. Wystawy mogą być równie dobrze organizowane w Teatrze, w Industrialnym Centrum Kultury w Niewiadomiu - z tego co wiem taki był zamysł przekształcania Domu Kultury w Centrum, a także w przyszłości w wyremontowanym szpitalu Juliusz. Z pewnością Prezydent Kuczera wie co robi, pochwalam jego decyzję mającą na celu przede wszystkim dobro osób załatwiających sprawy w USC. Brawo!

  • ~Arteks 2016-12-02
    18:49:37

    30 31

    @rybka11 - ale tu nie chodzi o to czy załatwiający mają dużo miejsca czy nie. Jest tak jak piszesz bo sam tam załatwiałem kiedyś sprawę i dziwiłem się maleńkości biur USC. Problem leży w tym, że nie podoba nam się odbieranie pomieszczeń jednej instytucji kosztem drugiej. Przykładowo - jakoś nikt nie pomyślał o wykorzystaniu Juliusza dla któreś z placówek. I nie zapominaj, że to USC wpakowano do ratusza i muzeum, nie odwrotnie.

  • ~Ja_2 2016-12-02
    19:19:16

    23 27

    To jest trochę tak jakby ktoś przyjął potrzebującego pod własny dach a ten za chwilę wyrzuca właściciela z własnego domu ...
    USC powinno znaleźć miejsce w budynku który ma powstać po sprzedaży parkingu przy UM. Byłaby to idealna korelacja UM i USC.
    Pewnie za chwilę to właśnie Muzeum, które jak pisałem pierwsze było w Ratuszu będzie musiało szukać nowej siedziby ...
    Smaczku sprawie powinno dodać to, że tyle, co za duże środki zewnętrzne i miejskie została zbudowana winda wewnętrzna na potrzeby chorych i starszych klientów własnie Muzeum w Rybniku ...
    Tak się gospodaruje publicznymi środkami w naszym mieście !
    Egon z Rybnika

  • ~Artur Rumpel 2016-12-02
    19:35:44

    23 19

    @rybka 11, Do USC się chodzi kilka razy w życiu, a do muzeum kilka razy w roku. To wielki wstyd, ze\by w tak dużym mieście nie było muzealnych wystaw czasowych.
    To tak, jakby nie było kina

  • ~Ja_2 2016-12-02
    19:50:22

    14 20

    Tak na logikę bom z artykułu wynika, że to właśnie Muzeum zostanie przeniesione a nie USC - przecież prędzej Muzeum zagospodaruje cały budynek na ekspozycje a nie USC.
    Egon z Rybnika

  • ~MarzenaK1 2016-12-02
    20:12:46

    21 19

    Egon widać że w ogóle chyba nie byłeś w ratuszu - winda dojeżdzą tylko na 1 piętro a więc dokładnie na sale ślubów nie do sal z eksponatami w muzeum które sa na półpiętrze starzy schorowani ludzie czy tez osoby niepełnosprawne i tak z windy nie skorzystają chyba ze na potrzeby ślubu
    dodatkowo muzeum ma swoje wejście od ul. Skłodowskiej nowe wybudowane z szatnią z której nikt nie korzysta bo i tak korzysta sie z wejścia do urzędu a z tego co wiem to budynek jest miejski nie usc ani nie muzeum wiec nie tak do końca to wygląda z tym władowaniem sie na doczepkę
    kto chodzi do muzeum kilka razy w roku ????? co wy w ogóle gadacie ???? i zresztą nie umiecie czytać wystawy czasowe będą nikt z nich nie rezygnuje teraz może i dla szerszego grona ludzi - sęk w tym czy muzeum sobie poradzi by je odpowiednio przygotować . powtarzacie jak mantrę likwidację wystaw podczas gdy w artykule nic takiego nikt nie powiedział widać ze jesteście tendencyjni
    Ja ostatnio załatwiałam sprawę w usc i pomimo ze panie sie dwoiły i troiły mam niesmak bo niekoniecznie chciałabym by ludzie siedzący obok słyszeli o moich prywatnych sprawach
    wszystko da sie pogodzić tylko trzeba chęci a ja chodze częściej do usc mimo że było to kilka razy w życiu a nie na wystawy do muzeum z tego co mówiły mi dzieci jest tam to samo co za moich czasów :(

  • ~Arteks 2016-12-02
    20:20:48

    23 21

    @MarzenaK - dlatego należy przenieść w inne miejsce USC, a nie zabierać pomieszczenia Muzeum które robiło tam wystawy ściągające ludzi z całego Śląska (np. zabawki, Żydzi Górnośląscy czy ostatnia o architekturze dworców). Na razie podjęto decyzję dobrą dla USC ale miejmy nadzieję tymczasową i nie ma co ukrywać - ZŁĄ dla Muzeum i wszystkich pasjonatów historii i kultury.

  • ~MarzenaK1 2016-12-02
    20:58:53

    26 15

    zostałam wywołana wiec odpowiadam
    Nie jestem pasjonatem historii ani kultury tak jak przypuszczam ponad 80% naszego społeczeństwa :( czy to dobrze z pewnością nie ale tak jest i nic tego nie zmieni
    zabrałam głos w sprawie bo sama załatwiałam sprawę w usc i jestem oburzona warunkami lokalowymi tam panującymi oburzyło mnie to ze o moich prywatnych sprawach słyszeli ludzie siedzący obok jak i to ze para rejestrująca dziecko musiała przekładać nosidełko z maluszkiem gdy tylko pani urzędniczka chciała dojść do szafy z aktami
    Każdy z nas płaci podatki i wymaga odrobiny prywatności w sprawach dla niego wrażliwych
    Denerwuje mnie to ze my Polacy tylko narzekamy a bo to nam ktoś coś zabrał albo to ktoś nam coś nakazał czy coś dołożył może spróbujmy coś zmienić dajmy coś od siebie może dyrektor Muzeum wymyśli coś by zachęcić do oglądania wystaw takich ludzi jak ja
    mi jest naprawdę obojętnie czy to usc czy wydział "A" czy "B" ważne bym to ja czuła sie że ktoś liczy sie ze mną jako człowiekiem i ktoś jest po to by mnie komfortowo obsłużyć . Podział w usc od zawsze był nieunikniony i uważam że w końcu magistrat zrobił to co dawno powinien zadbał o komfort nas mieszkańców - a Muzeum z pewnością na tym nie straci a moze tylko zyskać ale trzeba pomyśleć a to wierzcie mi nie boli :)

  • ~Artur Rumpel 2016-12-02
    21:24:28

    17 23

    @Marzena K Miłosnicy kultury chodzili do muzeum kilka razy w roku, bo kila razy w roku zmieniała się wystawa czasowa. Pisząc, że " z tego co mówiły mi dzieci jest tam to samo co za moich czasów :(" dowodzi Pani, ze nie wie, co to są wystawy czasowe. Jak pisał Arteks, były to bardzo dobre wystawy. Wszyscy mówią, że będą, ale nie wiadomo gdzie i kiedy. Na razie ich nie ma. A jak będą poza muzeum, to już nie będzie to samo, bo nie będzie się ich oglądać w kontekście wystaw stałych a także nie będą po nich oprowadzać fachowi pracownicy muzeum, lecz przypadkowe osoby. Na razie zaś na wystawy czasowe będziemy musieli jeździć do Wodzisławia. Nie pamiętam już czasów, by rybniczanie musieli po coś jeździć do Wodzisławia, bo nie maja tego u siebie.

  • ~ 2016-12-02
    21:30:39

    21 20

    Jeśli Urząd Stanu Cywilnego ma za mało miejsca to dlaczego Prezydent Miasta nie wygospodaruje mu jakieś części Urzędu Miasta? Dlaczego zawsze przez urzędników cierpi kultura? Teraz jest moda na muzea, powstaje wiele nowych i to nie tylko w Warszawie. A u nas zamiast wspomóc jedyną placówkę muzealną w mieście to pakuje się tam urząd i petentów po papierki. Tak jakby nie można tego jakoś sensownie rozdzielić. Sala ślubów też jest za mała - goście z trudem się tam mieszczą.

  • ~mewa74 2016-12-02
    21:51:13

    20 19

    Przed rozbudową budynku Urzędu Miasta, USC bez problemu mieściło się w starej części. Teraz urząd dużo większy, a miejsca nie ma.
    Muzeum zawsze było w Ratuszu i tam powinno być jego miejsce. Wystaw czasowych szkoda, wbrew temu co napisała Marzena K. bywało na nich sporo zwiedzających. Jak ktoś sam nie bywa w muzeum, to nie znaczy, że inni też. Do tego od kilku lat "Noc w muzeum" gromadząca tłumy. Zajęcia dla dzieci i młodzieży. Zdecydowanie budynek w całości powinno zajmować muzeum. Urząd, niech sobie jest w budynku urzędu właśnie.

  • ~Ba sia 2016-12-02
    22:03:24

    21 18

    Muzeum i USC razem w jednym budynku to od początku poroniony pomysł.Obie instytucje się rozrastają to oczywiste.Ale odbieranie Muzeum wystaw czasowych de facto w dłuższej przyszłości spowoduje zanik tej placówki i umniejszenie jej roli do izby z pamiątkami.Wszystkie muzea się rozwijają, a nie zwijają! Wprowadzono edukację regionalną do szkół i gdzie te dzieci i młodzież rybniccy muzealnicy mają przyjmować? Na dwóch nie za dużych wystawach?
    I uwaga do rybki11- muzealnicy rybniccy mogą robić wystawy w różnych miejscach dali tego przykład podczas remontu ratusza gdy nawet w tym czasie prowadzili działalność wystawienniczą i edukacyjną ,ale żadne poważne muzeum nie wypożyczy swoich eksponatów, muzealiów przeważnie bardzo cennych do pomieszczeń nie zabezpieczonych, nie spełniających warunków konserwatorskich bez odpowiedniej fachowej opieki! Nie można robić wystaw muzealnych wszędzie, no chyba że będą to ksera i skany a chyba nie o to nam w tym mieście chodzi. A po za tym na Juliuszu muzeum nie jest przewidziane w planach jako całościowa instytucja ;-) polecam lekturę ostatniej GR

  • ~Ja_2 2016-12-02
    22:12:35

    22 23

    Do MarzenaK - w Ratuszu - czytaj w Muzeum Miejskim w Rybniku z uwagi na to że jestem długoletnim pedagogiem bywam bardzo często i sam z rodziną jak i przyprowadzając dzieci i młodzież na ciekawe wystawy stałe i czasowe. Także mylisz się bardzo odnośnie windy, gdyż winda uruchomiona we wrześniu br. dojeżdża do wystaw stałych Rybnickiego Muzeum. Jeżeli chodzi o dzisiejszą salę ślubów USC to należy pamiętać o tym, że są to również byłe pomieszczenia Muzeum, które zostały przejęte po wprowadzeniu się do Muzeum USC. Był to, pierwszy rozbiór Muzeum. Drugi następuje obecnie, a trzeci zapewne zakończy się haniebną eksmisją Muzeum z Jego siedziby w Rybnickim Ratuszu. To wielki wstyd dla miasta, że ta tak ważna dla kultury naszego miasta placówka jest traktowana po macoszemu. Tylko naród który dba i szanuje swoja kulturę i historię nigdy tak naprawdę nie zginie. Pamiętajmy, że Historia magistra vitae est. Nowa władza w UM i USC to nowe nie znaczy lepsze porządki. To właśnie USC, które oczywiście wymaga powiększenia warunków lokalowych powinno zostać przeniesione do innego budynku z racji chociażby tego, że samo nie zagospodaruje Ratusza a Muzeum bez problemu. Także Pani MarzenoK, krótkowzroczność i brak znajomości tematu powinna spowodować zakaz wypowiedzi.
    Także zapraszam do Muzeum w Rybniku na lekcje historii prowadzone przez prawdziwych pasjonatów z ogromną wiedzą. Szeroka oferta Muzeum jest skierowana dla każdego od najmłodszych do seniorów. W ostatnim czasie została poszerzona o rewelacyjną ofertę urodzinową dla dzieci i młodzieży.
    Egon z Rybnika

  • ~MarzenaK1 2016-12-02
    23:26:38

    21 18

    DZiwne prześledziłam artykuły na rybnik.com i gdziekolwiek jest mowa o Muzeum od kilku lat zawsze pojawiają sie komentarze tych samych osób co pod tym artykułem brakuje tylko dopisku że od tylu i tylu lat pracują w Muzeum - teraz jestem pewna że to jakaś prywatna wojna muzealników bez dbania o losy nas mieszkańców. Co do windy absolutnie sie nie zgadzam nie spełnia ani nie zaspokaja potrzeb ludzi którzy odwiedzają muzeum za to w pełni potrzeby usc w zakresie sali ślubów do mewa74 usc nigdy nie było w przed rozbudową urzędu w jego starej części ale widzę ze nie o to w tym wszystkim chodzi :( prawda jest taka ze bez usc po ratuszu hulałby wiatr
    Szkoda ze wszędzie brak chęci na cokolwiek tylko cały czas pretensje - a tak na marginesie godziny pracy muzeum rzeczywiście zachęcają do odwiedzin w moim przypadku pracy do 17.30 musiałabym wziąć urlop :( Dodatkowo Panie Egonie w Polsce już od dłuższego czasu panuje system demokratyczny i nikomu nie zabrania sie swobody wypowiedzi a sposób w jaki Pan o tym pisze świadczy jedynie o autorze wypowiedzi Pozdrawiam

  • ~Ja_2 2016-12-02
    23:52:10

    15 19

    Pani MarzenoK - i znowu pomyłka, nie jestem pracownikiem muzeum tylko jego stałym klientem i popularyzatorem historii w naszym mieście. Druga oczywista pomyłka dotyczy oczywiście windy, gdyż jak już pisałem została zamontowana niedawno za duże środki na potrzeby Muzeum w Rybniku, Trzeba by jednak wiedzieć, że na poziomie I pietra oprócz byłego pomieszczenia Muzeum - obecnie sali ślubów USC znajduje się wejście do sal ekspozycji stałych Muzeum w Rybniku. Dodatkowo w holu I piętra odbywają się ciekawe koncerty organizowane przez Muzeum - np. ostatnio odbył się koncert zespołu "Carantouhill" w ramach finisażu świetnej ogólnopolskiej wystawy czasowej związanej z koleją w Polsce na przestrzeni dziejów. Także powtarzam, to wada demokracji, że osoby nie mające wiedzy mają swobodę wypowiedzi bo prowadzi do do bałaganu i tyle w temacie. Dobranoc - Egon w Rybnika

  • ~Artur Rumpel 2016-12-03
    11:02:34

    18 16

    Hulać wiatr to tam będzie, gdy zostanie tam tylko urząd. To muzeum miało wielokrotnie więcej odwiedzających niż urząd.To paradoks, ze ślubów w USC jest wielokrotnie mniej niż dawniej, a urzędy ciągle rosną. Niestety, pani Marzena nie potrafi zrozumieć, że miasto bez pełnosprawnego muzeum ( a takie, które nie ma wystaw czasowych w swojej siedzibie nie jest pełnosprawne) nie jest pełnosprawnym miastem. Jeśli ta sprawa nie zostanie rozwiązana, a jedynym rozwiązaniem jest umieszczenie muzeum w samodzielnym dużym budynkiem, miasto będzie się degradować. A uwaga o o godzinach otwarcia po raz kolejny dowodzi niewiedzy. Muzeum jest otwarte w soboty i niedziele.

  • ~mewa74 2016-12-04
    15:04:31

    16 11

    Marzena K.
    Nie, nie pracuję w muzeum, ale bywa często, a na wystawach czasowych zawsze.
    Mylisz się USC miał swoją siedzibę w głównym (tej starszej części) budynku UM. Była to duża sala z ciemną boazerią. Znam osoby, które brały tam ślub. Następnie przeniósł się do willi na ulicy Rudzkiej, by stamtąd wprowadzić się do muzeum.

  • ~myhalkovicz 2016-12-05
    10:51:19

    23 11

    A ja popieram decyzję prezydenta. Ludzie mogli by się w końcu poczuć komfortowo przy załatwianiu spraw prywatnych. Niekoniecznie petent załatwiający sprawy "intymne" np. zgon kogoś bliskiego, sprawy rozwodowe jest zadowolony że osoby czekające w kolejce wysłuchują jego "historii".

  • ~krof 2016-12-05
    11:15:05

    26 11

    Ludzie weźcie się stuknijcie w głowy, poczytajcie , Przecież wiadomo że muzeum powinno być w Rybniku i to na wyższym poziomie, ale USC to jest pierwszy i ostatni urząd w którym się „rodzisz, żenisz i umierasz”. Co wy porównujecie do USC w ciągu jednego dnia przychodzi więcej osób niż do Muzeum w miesiącu. Wg mnie te stare budy na USC też się nie nadają. Ale jak mam wybierać to wolę USC w tym miejscu niż muzeum.

  • ~Adrian Skaba 2016-12-05
    11:50:30

    19 10

    Ja uważam że kilka dodatkowych pomieszczeń dało by większy komfort petentom w USC. Byłem świadkiem gdzie w jednym pomieszczeniu jednocześnie załatwiane były sprawy rodziny w żałobie po śmierci matki i szczęśliwego świeżo upieczonego ojca. Niby nic takiego, ale jednak bardzo niezręczna sytuacja. Poza tym, niedługo ma powstać nowa strefa Juliusza i wydaje mi się że to odpowiedniejsze miejsce na filię muzeum.

  • ~JaR-k 2016-12-05
    16:41:17

    18 10

    Ja to się cieszę bo ostatnio byłem w USC to nawet nie miałem gdzie usiąść czekając w kolejce, a para z maleńkim dzieckiem to już zupełnie nie miała miejsca szczególnie że dziecko było w nosidełku a jakby mieli wózek to nie wiem. Muzeum też jest ważne dla miasta ale jedno pomieszczenie to nie tragedia, może wreszcie te wystawy czasowe będą bardziej dostępne dla mieszkańców.

  • ~Gucio0009 2016-12-05
    18:29:17

    17 14

    Brawo Panie Kuczera!! Popieram decyzję! Zgadzam się z przemówcami w USC za mało miejsca, byłem, załatwiałem, potwierdzam!

  • ~ 2016-12-05
    18:33:56

    12 17

    Widzę że większość dalej nie rozumie problemu. Tu nie chodzi o to, że USC ma za mało miejsca. Tu chodzi o to, że te dwie placówki nie powinne być w jednym miejscu. A USC to instytucja zaborcza. Najpierw zabrała muzeum piękne sale wystawowe w których jest teraz sala ślubów, potem część dołu. Teraz kolejne. Wypada zapytać czy ekspansja pójdzie w dalszym kierunku? Przykre bo Muzeum to placówka naukowa, a za dużo ich nie mamy w mieście.

  • [email protected] 2016-12-05
    18:51:04

    17 11

    Byłem kilka razy w ostatnim czasie klientem USC. Powiem szczerze warunki przyjmowania klientów jak na tak duże miasto jakim jest Rybnik, bardzo złe. Wąski korytarz gdzie była wręcz tłok osób załatwiających zgony, między tym osoby z niemowlętami do rejestracji urodzeń. Nie chce nawet nadmienić, że kobieta potrzebowała nakarmić dziecko i nie miała gdzie tego zrobić. Decyzja prezydenta jest jak najbardziej trafna co do poszerzenia. Chyba nikt z wcześniej negatywnie komentujących ten artykuł nie był osobiście w USC. Klient tego USC wymaga godziwych warunków załatwiania spraw a szczególności prywatności, której tam brakuje przez niewielkie pokoje.

  • ~Ja_2 2016-12-05
    19:25:57

    12 18

    Szanowni Przedmówcy, oczywistym jest iż rybnickie USC wymaga lepszych warunków lokalowych i tutaj zgoda. Jednak jeśli wczytacie się w sens prowadzonej dyskusji to również oczywistą jest niesprawiedliwość decyzji Prezydenta Miasta Rybnika w tej kwestii. Aby był wilk syty i owca cała wydaje się oczywistym, iż USC powinno zostać przeniesione do bardziej godziwych warunków a nie zabierać niezbędne 4 duże pomieszczenia do dalszej działalności innej równie ważnej instytucji. Z punktu widzenia logiki i ekonomii USC nie zagospodaruje samodzielnie tego budynku a Muzeum bez problemu. NA potrzeby Muzeum 3 miesiace temu z naszych podatków zabudowano windę wewnątrz budynku. To wszystko jest totalnym nieporozumieniem.

    Nad tym warto się zastanowić a nie ferować oczywistych oczywistości o koniecznej konieczności poprawy warunków pracy USC i mieszkańcom.

    Egon z Rybnika
    Egon z Rybnika

  • ~Gucio0009 2016-12-05
    20:04:11

    18 12

    Ratusz (niem. Rathaus, ’dom rady’) – reprezentacyjny budynek użyteczności publicznej, zwykle tradycyjna siedziba samorządowych władz miejskich...i wszystko w temacie - Ratusz dla Urzędu Stanu Cywilnego, nazwa kojarzy się jasno! Brawo Panie Prezydencie Kuczera!

  • ~Lakcandel7 2016-12-05
    22:03:05

    12 11

    Ratusz od zawsze kojarzy się z rybnickim Urzędem Stanu Cywilnego a te kilka biur zarówno po lewej jak i prawej + wąski korytarzyk zwany zbiorową poczekalnią to zdecydowanie za mała powierzchnia jak na taką jednostkę. Popieram Pana Prezydenta - prawidłowa decyzja !

  • ~Arteks 2016-12-06
    00:13:04

    13 8

    Z ciekawości sprawdziłem sobie gdzie mieszczą się USC w kilkunastu okolicznych miastach. Jastrzębie - pawilon, Katowice - niewielka kamienica, Bytom - willa, Gliwice - Urząd Miasta, Żory - kamieniczka, Racibórz - willa, Sosnowiec - Urząd Miasta, Zabrze - budynek wolnostojący, Chorzów - pawilon, Bielsko-Biała - Urząd Miasta, Opole - Urząd Miasta, Tychy - Urząd Miasta, Dąbrowa Górnicza - Urząd Miasta, Wodzisław Śląski - pałac. Sami przekonacie się, że połączenia Muzeum Miejskiego z USC raczej się nie stosuje, a z Urzędem Miasta - jak najbardziej. Jak na miasto tej wielkości co Rybnik - mamy po prostu za mały Urząd Miasta... Taka prawda. Nawet sala obrad Rady Miasta jest mniejsza niż w niektórych mniejszych miastach. Czasem podziwiam jak oni się tam mieszczą i obradują w tej małej sali. @lakcandel i inni którzy piszą o wąskich korytarzach USC - przecież nowe pomieszczenia nie rozszerzą korytarza! Będzie więcej miejsca dla urzędników ale nie dla petentów. Mam nadzieję, że to tylko rozwiązanie tymczasowe i władze Rybnika wymyślą coś korzystniejszego. USC z Muzeum w ratuszu jest nie do pogodzenia na dłużej.

  • ~jan23 2016-12-06
    17:19:50

    5 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Ba sia 2016-12-06
    18:32:20

    8 4

    Proponuję posłuchać uważnie komentarza Pana Prezydenta Kuczery do sprawy. Kuriozalne jest w tej sytuacji iż co innego mówi Pani Asystentka Pana Prezydenta , co innego Panowie Prezydenci. A pewnie rzeczywistość też będzie zupełnie inna. Mieszkańcy Rybnika nie są naiwniakami i będą o tym długo pamiętać!
    https://www.radio90.pl/muzeum-w-rybniku-traci-pomieszczenia-na-parterze-ratusza.html

  • ~JaR-k 2016-12-06
    23:51:01

    3 10

    Jak dla mnie zarówno to co mówi Pani Asystent jak i Pan Prezydent pokrywa się. Słusznie że wreszcie zwrócili na ten problem uwagę.

  • ~jan23 2016-12-07
    20:09:51

    11 3

    Zminiejszenie Muzeum to jedna szopka a druga to konkurs na "Rybnicką szopkę bożonarodzeniową" - szopki to w Krakowie, a na Śląsku betlejki...

  • ~Ba sia 2016-12-07
    22:16:05

    12 4

    Dokładnie! Ledwo tydzień nie minął od zawłaszczenia sal wystawowych muzeum (czyt. obcięcie sal muzealnych o 1/3 ) a już ujawniają się braki w edukacji regionalnej. Nasi urzędnicy fundują rybniczanom kolejną grupę niedouczonych ludzi którzy będą myśleć że na Śląsku królowały szopki! Rybniccy muzealnicy nie będą za chwilę mieli gdzie edukować ...
    p.s. Panie Prezydencie Kuczera - w ratuszu jako pierwsze było muzeum ;-) i przytuliło do siebie urzędników , szkoda że tak mu się odpłacili...

  • ~Ja_2 2016-12-09
    17:53:59

    10 3

    Sensacyjną może okazać się informacja, którą niedawno zdobyłem, dotycząca zaanektowanej dla USC części Ratusza od Muzeum. Otóż zgodnie z moją informacją, ta właśnie część została dobudowana przez Muzeum właśnie, na swoje potrzeby w latach 90. Czyli, gdyby nie Muzeum nie byłoby tych pomieszczeń dzisiaj w Ratuszu. Sprawa powinna trafić do mediów nie tylko lokalnych ale ogólnopolskich jak się ma rzecz w Rybniku ...

    Egon z Rybnika

  • ~jan23 2016-12-09
    18:38:38

    11 4

    "Egon z Rybnika" - dzięki za informację. Wygląda na to że USC tak jak pisklę kukułki, powoli wypycha z gniazda gospodarza....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5298