Urząd Miasta Rybnika, w trosce o zdrowie mieszkańców i pracowników, w dalszym ciągu funkcjonuje w ograniczonym zakresie. Zmiany wprowadzone zostały w związku z obowiązującym w Polsce stanem epidemii.
Przypominamy, że Urząd Miasta Rybnika, w tym Urząd Stanu Cywilnego, czynny jest w ciągu całego tygodnia (pn.-pt.) w godzinach od 7.30 do 18.00 z przerwą w godzinach: 11.00 – 13.30. Urzędnicy pracują w systemie dwuzmianowym, a między jedną a drugą zmianą – w czasie przerwy w pracy urzędu – prowadzona jest dezynfekcja
W dalszym ciągu w Urzędzie nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących:
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- pomocy społecznej;
- świadczenia usług komunalnych;
- wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
- administracji architektoniczno-budowlanej
- ochrony środowiska
- korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy Prawo wodne
Tak jak do tej pory, osobiste załatwienie sprawy w Urzędzie w sytuacji tego wymagającej możliwe jest po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem danego wydziału czy biura.
Urząd Stanu Cywilnego realizuje sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
W dalszym ciągu:
- wstrzymany zostaje elektroniczny (kolejkowy) system rezerwacji terminów
- kontakt klientów z pracownikami Urzędu następuje telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Urzędu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w zakładce Magistrat.
- klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.
- przy wejściu do budynku od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu ) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.
- wszelkie opłaty powinny być dokonywane przelewem.
- zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.
Szczegółowe informacje w zarządzeniach Prezydenta Miasta Rybnika dotyczących:
- ograniczenia wykonywania zadań przez urząd miasta
Poniżej lista kontaktowa do biur urzędu, z których najczęściej korzystają mieszkańcy. Zachęcamy, by kontaktować się z poszczególnymi wydziałami, ogólny telefon urzędu jest często zajęty.
Wydział Komunikacji
32 43 92 062, 32 43 92 064, 32 43 92 072
[email protected]
Wydział Spraw Obywatelskich
32 43 92 161
[email protected]
Wydział Polityki Społecznej
32 43 92 007
[email protected]
Wydział Podatków
32 43 92 150
[email protected]
Urząd Stanu Cywilnego
32 42 23 210
[email protected]
Biuro Działalności Gospodarczej
32 43 92 195, 32 43 92 165
[email protected]
Wydział Ekologii
32 43 92 012
[email protected]
Wydział Mienia
32 43 92 028
[email protected]
Wydział Architektury
32 43 92 059
[email protected]
Wydział Zamówień Publicznych
32 43 92 302
[email protected]
Wydział Geodezji i Kartografii
32 43 92 384
[email protected]
Wydział Organizacyjny
32 43 92 219
[email protected]
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności
32 43 92 327
[email protected]
Kontakt do centrali Urzędu Miasta Rybnika:
tel. (+48) 32 439 20 00
[email protected]
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert